صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مناطق ممنوعه برای اهل کتاب

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    عقاید اسلامی
    نوشته
    2,154
    حضور
    1 روز 4 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    190
    صلوات
    19406

    پرسش مناطق ممنوعه برای اهل کتاب




    سلام
    چند وقت پیش در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) خانم مسیحی آمده بود که به خاطر کمی حجابش مورد اعتراض یک شخص دیگه ای قرار گرفت
    اون خانمی که معترض بود به خانم مسیحی میگفت شماها نمیتونید وارد اینجا بشید و باید جلوتون گرفته بشه
    خادم حرم وارد بحث اونها شد و با آرام کردن خانم معترض؛ گفت که اینجا افراد زیادی با ادیان مختلف میان و...

    سوال من هم دقیقا اینه که اهل کتاب و یا کفار به چه مکانهایی نمیتوانند وارد بشوند؟مساجد،حرمهای اهل بیت،...؟
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    مقربان

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    302
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2081



    سلام
    در پاسخ شما بايد گفت كه به دو شرط ورود اهل كتاب مانند مسيحي و يهودي به مساجد و حرم ها جايز نيست
    1- ورود آنها هتك حرمت حساب شود كه قضاوت آن با عرف است يعني اگر عرف مردم ورود اهل كتاب يا اين ورود خاص در روز و ساعت فلان را هتك حرمت آن مكان مقدس بدانند از نظر فقهي هم ، حرام و ممنوع است
    2- ورود آنها ، ورود عين نجس حساب شود كه قضاوت آن با مراجع محترم است يعني اگر مرجعي اهل كتاب را نجس بداند ورود آن به مسجد ممنوع مي باشد و الحاق حرم به مسجد باز هم تابع نظر مرجع محترم است
    اما ورود كفار به اين علت كه غالب مراجع آنها را نجس مي دانند به مساجد جايز نيست

    اما دو نكته :
    1- طبق نظر مقام معظم رهبري كه توليت عظماي مساجد و حرم هاي كشور را به عهده دارند ، اهل كتاب پاك هستند
    2- بايد توجه داشت كه در مساجد همه جاي مساجد مانند حياط يا شبستان جزء مسجد به حساب نمي آيد و نيز در حرم هاي شريف

    موفق باشيد

    عاشقم اما ...
    عاشقم اما دلم ويرانه نيست .... در فروغ شمع چون پروانه نيست
    باشم اينجا تا كه پر گيرد دلم ......... عاشقي را هم ز سر گيرد دلم


  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    کتاب،فیلم،موسیقی
    نوشته
    99
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    303



    نقل قول نوشته اصلی توسط عاشق نمایش پست ها
    سوال من هم دقیقا اینه که اهل کتاب و یا کفار به چه مکانهایی نمیتوانند وارد بشوند؟مساجد،حرمهای اهل بیت،...؟
    ایکاش دینی میداشتم که تمامی انسانها را مانند هم می انگاشت.
    deadlines amuse me

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135



    نقل قول نوشته اصلی توسط یابنده نمایش پست ها
    ایکاش دینی میداشتم که تمامی انسانها را مانند هم می انگاشت.
    سلام
    به نظر من چنین چیزی محال است.اگر شخصی با ظاهری شدیدا آلوده قصد ورود به منزلتان را داشته باشد به او اجازه ورود میدهید؟


  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    کتاب،فیلم،موسیقی
    نوشته
    99
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    303



    اگر شخصی با ظاهری شدیدا آلوده قصد ورود به منزلتان را داشته باشد به او اجازه ورود میدهید؟
    میخواید به این نتیجه برسید که چون من شخصی با ظاهری آلوده را به منزلم راه نمیدهم پس شخصی با باطن آلوده نیز نباید به مکانهای مقدس ما برود.
    ما تو خودمون اشخاصی را داریم که 100 برابر از کافران آلوده تر هستند دوست گرامی.

    ورود كفار به اين علت كه غالب مراجع آنها را نجس مي دانند به مساجد جايز نيست
    اگر مرجعي اهل كتاب را نجس بداند ورود آن به مسجد ممنوع مي باشد
    ایکاش دینی میداشتم که تمامی انسانها را مانند هم می انگاشت.
    deadlines amuse me

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط یابنده نمایش پست ها
    ایکاش دینی میداشتم که تمامی انسانها را مانند هم می انگاشت.
    سلام علیکم جمیعا

    یابنده گرامی عاشق عزیز در مورد شرایط حضور مواردی را ذکر کردند که کم از آن نبود که شما میفرمائید . در دین اسلام معانی ای مدنظر قرار گرفته که اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم که حتی کفار حربی هم مورد رافت هستند!!! چه برسد که غیر مسلمانی که بخواهد به اماکن مذهبی مسلمانان بیاید.

    دین اسلام در یک چهره کلی بشکل یک میهمانی ای است که برای همه انسانها تدارک پذیرائی دیده. اگر اسلام برائت میکند اگر استرقاق را امر فرموده اگر جزیه میگیرد و ... تنها به یک دلیل است آنهم دعوت به این مهمانی .
    میهمانی ای که در نهایت سعادت را برای میهمانان به ارمغان می آورد.

    در مورد این مطلب که فرمودید این امر امکان ندارد چون پلیدی با نیکی یکسان نیستند. علم با جهل برابر نیست زیبائی با زشتی و دوست با دشمن.

    حتی در خیالات و همینطور آرمانگرایانه ترین عقاید چنین مسئله ای قابل اجرا و توجیه پذیر ینست .

    یاحق
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    سلام علیکم جمیعا یابنده گرامی عاشق عزیز در مورد شرایط حضور مواردی را ذکر کردند که کم از آن نبود که شما میفرمائید . در دین اسلام معانی ای مدنظر قرار گرفته که اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم که حتی کفار حربی هم مورد رافت هستند!!! چه برسد که غیر مسلمانی که بخواهد به اماکن مذهبی مسلمانان بیاید. دین اسلام در یک چهره کلی بشکل یک میهمانی ای است که برای همه انسانها تدارک پذیرائی دیده. اگر اسلام برائت میکند اگر استرقاق را امر فرموده اگر جزیه میگیرد و ... تنها به یک دلیل است آنهم دعوت به این مهمانی . میهمانی ای که در نهایت سعادت را برای میهمانان به ارمغان می آورد. در مورد این مطلب که فرمودید این امر امکان ندارد چون پلیدی با نیکی یکسان نیستند. علم با جهل برابر نیست زیبائی با زشتی و دوست با دشمن. حتی در خیالات و همینطور آرمانگرایانه ترین عقاید چنین مسئله ای قابل اجرا و توجیه پذیر ینست . یاحق
    با سلام خدمت همه دوستان

    از سئوال جناب يابنده و از پاسخ خوب شما جناب بينا با ذكر صلوات تشكر مي كنم .

    از نظر فقهي برخورد با انسان هايي از اديان مختلف ، تفاوت هايي دارد ( همانطور كه عاشق گفته است!! ) كه با كمي تأمل حكمت آن مشخص است اما همانطور كه بيناي گرامي فرمودند اصل در اسلام برخورد محبت آميز و پر مهر است اما اگر در مواردي مي بينيم كه اين حالت وجود ندارد باز هم ناشي از محبت اسلام است همانند پدري يا مادري كه سرشار از محبت به فرزند است اما او را براي مداوا دچار رنج و گرفتاري مي كند.

    موفق باشيد


  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    کتاب،فیلم،موسیقی
    نوشته
    99
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    303



    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    همانند پدري يا مادري كه سرشار از محبت به فرزند است اما او را براي مداوا دچار رنج و گرفتاري مي كند.
    كشورهائي كه ايران را تحريم كردنداگر مثل امريكا واسرائيل باشند در حكم محارب هستند اموالشان وحقوق معنوي انها احترامي ندارد واستفاده از اين سايتها بلا اشكال است

    نقل قول نوشته اصلی توسط عاشق نمایش پست ها
    اگر مرجعي اهل كتاب را نجس بداند ورود آن به مسجد ممنوع مي باشد
    عجب مهر پر عطوفتی. و چه نگاه عاشقانه ای به فرزندان دارد.
    مهری که باعث میشود فرزند، "نجس" خطاب شود بسیار زیباست.
    مهری که باعث میشود اموال دیگر انسانها(از دید من انسانهای خطاکار و ناآگاه) حلال برای تصاحب شمرده شود و تشویق به دزدی از آنان شود، مهری به عطوفت گل و وسعت دریاست.
    دینی که در یک ثانیه و پس از تشهد و گرویدن یک کافر به آن تمام نجسی ها برطرف میشود زیباست.


    یک سوال از حضور شما دارم
    اگر من از این رنج و گرفتاري های دین اسلام که بر فرزندان خود روا میدارد بدم بیاید و آن را قابل اجرا ندانم آیا از اسلام خارج هستم؟
    deadlines amuse me

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما




    [FONT=&quot]
    نقل قول نوشته اصلی توسط [/FONT
    یابنده;61084]سلام
    عجب مهر پر عطوفتی. و چه نگاه عاشقانه ای به فرزندان دارد.
    مهری که باعث میشود فرزند، "نجس" خطاب شود بسیار زیباست.
    مهری که باعث میشود اموال دیگر انسانها(از دید من انسانهای خطاکار و ناآگاه) حلال برای تصاحب شمرده شود و تشویق به دزدی از آنان شود، مهری به عطوفت گل و وسعت دریاست.
    دینی که در یک ثانیه و پس از تشهد و گرویدن یک کافر به آن تمام نجسی ها برطرف میشود زیباست.

    با سلام خدمت همۀ دوستان



    یابندۀ عزیز، دوست گرامی

    مواردی که در ذیل اشاره می کنیم در قالب مثال است و به هیچ وجه قابل مقایسه با مهر و عطوفت خالق هستی بخش نسبت به بندگانش نیست.

    در تأیید آنچه سجاد عزیز اشاره کردند، اضافه کنم؛ معلم همۀ دانش آموزانش را دوست دارد، و فضای کلاس برای این در نظر گرفته شده که معلم همچون دوستی شفیق، دانش آموزان را به سمت و سوی رشد و کمال ذهنی و فکری و معنوی رهنمون شود.

    حال اگر برخی دانش آموزان بدلیل بی توجهی به درس و به هم ریختن آرامش کلاس و انحراف ذهن و حواس دیگر دانش اموزان، بمنظور تنبیه و تأدیب، بصورت موقتی توسط معلم از کلاس محروم شوند، آیا نشان بی مهری و بی عطوفتی و ظلم و بی عدالتی معلم نسبت به ایشان است؟

    دانش آموزان مذکور و اطرافیانی که از حکمت کار معلم بی خبرند، معمولاً در ذهن خود معلم را دشمن خود بر می شمارند و کار وی را بی عدالتی و تبعیض می دانند،(باستثنای تعداد اندکی که بدلیل جهل، خوشحال هم می شوند) آیا شما هم با نظر دانش آموزان محروم و اطرافیان بی خبر موافقید، و کار معلم را مذمت می کنید؟

    بی شک، امروزه دانشمندان علم روانشناسی شیوه های مختلف تنبیه (عدم تشویق) را یکی از ابزار مؤثر می دانند و هیچ کس بطور مطلق، نافی اِعمال آن، در بعضی موارد نیست.

    چگونه است، شما خداوندی که به خیر و صلاح بندگانش بیش از هر موجود ذی شعور دیگری واقف است و دین پاک و کاملش را با ادبیاتی بظاهر موجه اما سخره آمیز، مورد نکوهش قرار می دهید و احکام الهی را که برای گروهی از بندگان بدلیل سرپیچی و نافرمانی از راه هدایت صادر شده را نامهربانانه می خوانید؟

    آیا چنین نگاهی به افعال و ارادۀ حق تعالی نظیر نگاه دانش آموزان خاطی و اطرافیان بی خبر از حکمت تنبیه ایشان توسط معلم نیست؟



    دوست عزیز

    مگر با آیات سنت ها و آزمایشات الهی برای بندگان آشنا نیستید؟ وقتی خداوند اولیاء خود بندگان با ایمانش را با "سختی ها و مشکلات"، "کمبودها و نواقص"، "خوف و گرسنگی" و "بیماری و مرگ نزدیکان" مورد امتحان قرار می دهد،(و لنبلونکم بشیء من الخوف والجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشرالصابرین)(بقره، آيه 157)
    تا بواسطۀ این امتحانات در مسیر رشد و کمال قرار گرفته و به اقتضای صبر و استقامتی که می ورزند به افتخار دریافت درجات قرب الهی نائل آیند.

    چگونه انتظار دارید که رحمت الهی بندگانی را که هنوز وارد جرگۀ ایمان نشده اند را شامل نشود و خداوندی که به تمام بندگانش مهربان است، (از مادر مهربان تر) غیر مؤمنان را به حال خود رها کند و با قرار دادن نشانه ها و زمینه های هدایت (تشویقی و تنبیهی) اراده نکند تا اسباب هدایت آنها نیز فراهم گردد.

    البته خداوند برخی از بندگان را بدلیل پایان یافتن فرصت هاشان و سرپیچی های مکرر و لجاجت در گمراهی و دنیاپرستی افراطی شان، به حال خویش رها کرده و حتی در مسیر ضلالت شان علاوه بر مهلت از سنت استمداد الهی نیز برخوردارند. (این گروه محل بحث ما نیستند)

    اما بی شک، خداوند بندگان خود را در هیچ شرایطی چه از اهل ایمان باشند و چه از غیر مؤمنان به حال خود رها نمی کند بلکه به حکمت بالغۀ خویش هر کجا تشویق و اعطای فرصت لازم باشد تشویق و فرصت بخشی و هر کجا تنبیه و محدودیت و محرومیت لازم باشد، تنبیه و محرومیت می بخشد.

    و این هردو برای بندگان با بصیرت و نکته بین خداوند، سراسر لطف و عنایت است که از سرچشمۀ رحمت الهی نشأت می گیرد[FONT=&quot].

    نقل قول نوشته اصلی توسط [/FONT
    یابنده;61084]یک سوال از حضور شما دارم
    اگر من از این رنج و گرفتاري های دین اسلام که بر فرزندان خود روا میدارد بدم بیاید و آن را قابل اجرا ندانم آیا از اسلام خارج هستم؟


    در پایان و در پاسخ این بخش از سؤال شما باید عرض کنم، شما با چنین نگاهی چون به منزلۀ انکار یکی از ضروریات و اصول دین اسلام (توحید، نبوت، معاد) نیست از دین شریف اسلام خارج نمی شوید، بلکه حکم شما و بسیاری دیگر که ممکن است به احکام و افعال الهی و حکمت های نهفته در آن، از زاویۀ چنین عینکی بنگرند و احکام و افعال الهی را تأیید نکنند. نظیر نگاه دانش اموزان خاطی و تصور اطرافیان بی خبر از حکمت تصمیم معلم دلسوز است(هر چند که عاقل و بصیر هم باشند) معلمی که خود نیز از تنبیه دانش اموزانش رنج می برد اما چاره ای جز این تنبیه موقت، ندارد.

    خود قضاوت کنید که آیا چنین تصوری از سوی بندۀ ناتوان، عاجز، محتاج و محدود در برابر موجود توانا، قادر، بی نیاز و بی انتهائی چون خداوند صحیح است؟

    نتیجه انکه وقتی بدون کنکاش و بررسی، تحقیق و جستجو و مطالعه پیرامون تصمیم یک معلم دلسوز نمی توان به حکمت تصمیم و فعل وی پی برد، چگونه می توان با اینهمه پیچیدگی در نظام هستی و اسرار و حکمت های احکام و افعال الهی به راز آنها پی برد، پس ناچار باید در برابر عظمت الهی و علم و حکمت خداوندی سر تعظیم فرود اوریم و بپذیریم که "رحمت الهی بر غضبش سبقت دارد".


    موفق باشید...
    مناطق ممنوعه برای اهل کتاب

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    علاقه
    کتاب،فیلم،موسیقی
    نوشته
    99
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    303



    با سلام خدمت شما جناب صدیق عزیز

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    حال اگر برخی دانش آموزان بدلیل بی توجهی به درس و به هم ریختن آرامش کلاس و انحراف ذهن و حواس دیگر دانش اموزان، بمنظور تنبیه و تأدیب، بصورت موقتی توسط معلم از کلاس محروم شوند،
    دوست خوبم
    با توجه به مثالی که آوردید آیا امکان دارد که بفرمایید اون مسیحی که تو خونش نشسته و کاری به کار ما نداره یا اون بودایی که اصلا از دنیا بی خبره و یا اون هندو یا اون کلیمی یا.... که تو کشورشون مشغول کار و زندگی هستند کجا و چگونه مشغول بهم ریختن آرامش و یا مبارزه یا مخالفت با اسلام و یا انحراف ذهن ما مسلمونها هستند که ما اینجوری اونها رو نجس میدونیم(ما که نه منطورم اسلام هست). پیشاپیش عرض کنم که بحث ما حاکمان و مراجع دینی نیستند.

    فکر کنید یکی داره یه کار بد و غیر منطقی انجام میده مثلا یه بچه یک سیم برداره و بخواد تو پریز برق بکنه.2 تا کار میتونیم انجام بدیم.
    1-شروع کنیم به فحش دادنش و بزنیم تو سرش و یک هفته زندانیش کنیم و از فردای اون روز مرتب احمق صداش کنیم.
    2-چون بچه عقلش نمیرسه پس مقصر ما هستیم که وسیله در اختیارش قرار دادیم و بیشتر باید ازش مراقبت کنیم و بهش توضیح بدیم که این کار خطرناکه و ....

    نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
    نظیر نگاه دانش اموزان خاطی و تصور اطرافیان بی خبر از حکمت تصمیم معلم دلسوز است
    حاضرم که دانش آموز خاطی باشم ولی هیچ بنده خدایی را به جهت اینکه دینش موافق با من نیست، نجس خطاب نکنم.
    مغز کوچیک من میگه خداوند متعلق به تمامی انسانهاست و بالطبع خانه خدا هم به تمامی بندگانش تعلق دارد.
    ولی از نوشته های شما و سایر دوستان برمیاد که خداوند و خانه هایش فقط و فقط مال ما مسلمانها هستند. حتما میخواهید بفرمایید چون اون بنده ها خطاکار هستند پس حق ورود به خانه خدا را ندارند.
    خداوند از پدر و مادر مهربان تر است. حال کدام پدر و مادری اجازه دخول به فرزند خطاکار خود را نمیدهند.
    چه جایی در دنیا از خانه خدا پر عطوفت تر پیدا میکنید؟ حال چگونه است که فرزند خطاکار حق ورود به آنجا را ندارد؟ اصلا تا بحال فکر کرده اید که یک فرزند خطاکار برای چه به خانه خدا میرود؟ آیا برای این نیست که بدنبال نشانه میگردد؟ اونوقت ما انسانها خیلی راحت او را از این ضیافت محروم میکنیم بهمراه توهین نجس بودن.
    deadlines amuse me

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود