صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهه محشور شدن با مشتهیات

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752

    اشاره شبهه محشور شدن با مشتهیات




    باسلام

    بر اساس این روایت معروف که هرکسی با آنچه که دوست دارد محشور میگردد، معذب بودن در آخرت چه وجهی دارد؟
    چراکه هرکسی به آنچه که دوست داشته مشغول میشود
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۱۲/۲۸ در ساعت ۰۰:۴۶

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58327



    با نام و یاد دوست







    شبهه محشور شدن با مشتهیات








    کارشناس بحث: استاد محراب

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    بر اساس این روایت معروف که هرکسی با آنچه که دوست دارد محشور میگردد، معذب بودن در آخرت چه وجهی دارد؟

    با سلام
    عرض ادب و احترام
    در روز قیامت افرادی که در دنیا دنبال هر کسی رفتند و از او پیروی نمودند و هر کسی را امام و پیشوا و مقتدای خود قرار دادند، خواه از پیشوایان عدل بوده باشند و خواه از پیشوایان ظلم، این افراد با امامان خود محشور می شوند؛ این رعایا و افراد رعیت با پیشوایان خود محشور و به آنها ملحق می گردند.

    اگر آن ائمه بهشتی هستند با آنها به بهشت می روند و اگر جهنمی باشند با آنها به جهنم می روند.
    قران در این باره می فرماید: «یوم ندعوا کل أناس بإمـ'مهم فمن أوتی کتـ'به بیمینه فأولـ'ئک یقرءون کتـ'بهم و لا یظلمون فتیلا* و من کان فی هـ'ذه أعمی ' فهو فی الاخرة أعمی ' و أضل سبیلا؛ روزی خواهد رسید که ما هر دسته از افراد مردم را به امامشان می خوانیم؛ پس آن کسانی که نامه عمل آنها به توسط راست داده شود، این دسته نامه عمل خود را می خوانند و به مقدار کمی هم (به مقدار چرکی که بین انگشتان فتیله می شود) به آنها ظلم نخواهد شد. و کسی که در این دنیا کور باشد او در آخرت کور است و راهش نایاب تر و گم تر خواهد بود» (1).


    آن کسانی که در دنیا چشم حقیقت و بصیرت خود را باز نکردند و به نابینایی نسبت به امور معنویه، دنیای خود را سپری کردند و به شهوات و هواجس نفسانیه خود را مبتلا ساختند، در آخرت هم نابینا هستند و راهی ندارند.
    در این آیه مبارکه می فرماید: ما هر دسته را به سبب امامشان می خوانیم و نامه عمل کسانی که از ناحیه راست به آنها داده می شود چنان است.

    مردم سعادتمند به سبب و به وسیله امام خوانده می شوند و از ناحیه سعادت نامه عمل به آنها می رسد.

    امام مثل مغناطیس و آهن رباست که تمام اشیاء هم شکل خود را در طیف مغناطیسی خود جمع می کند. آهن ربا تمام ذرات آهن را به خود می گیرد، نه ذرات مس و روی و نیکل را. امامان حق و پیشوایان عدل، افراد حق و عادل و امامان باطل افراد منحرف و ستیزه جو و متعدی را به سمت خود می کشند.


    پی نوشت:
    1-
    اسراء/ 71-72

    چهره ها با اشک زیبا می شود


    شبهه محشور شدن با مشتهیات

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    باز سلام
    در این عالم به صورت ظاهر همه با هم مخلوطند؛ ولی از نقطه نظر گرایش های باطنی مردم به دستجات و احزاب و فرق و ملل و نحل منقسم می شوند و هر دسته تابع امامی خاص و پیشوایی مخصوص به خود می باشند.

    در قیامت که موطن بروز حقایق است خداوند هر دسته و جمعیتی را به سبب امامشان می خواند؛ آن کسان که اهل سعادت اند نامه عمل از ناحیه و موطن سعادت به آنها می رسد و به وسیله امام به حق، امام سعادت خوانده می شوند؛ و آن کسانی که اهل شقاوتند نامه عمل از ناحیه و موطن شقاوت و به وسیله امام باطل، امام شقاوت خوانده می شوند.

    پس امام به حق که سعید است دارای صفت سعادت است که راستی است، و یمین که سعادت است نعت و صفت امام است و بنابراین قران که می فرماید «فمن أوتی کتـابه و بیمینه؛ پس هر که نامه او به دست راستش داده شود»، تفسیر «یوم ندعوا کل أناس بإمـامهم؛ روزی که هر گروهی را با امامشان فرا می خوانیم» (اسراء/ 71) را می کند و می فرماید: چون امام محل جذب افراد هم سنخ می باشد کسانی که دارای سنخیت رحمت و عافیت هستند و این صفت در آنها مشهود است به وسیله امام به حق خوانده می شوند.
    و امام جائر و باطل که شقی است دارای صفت شقاوت است، و امام جائر با این صفت آنها را می خواند و جمع می کند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    چراکه هرکسی به آنچه که دوست داشته مشغول میشود


    بله این که هر فردی با انچه دوست دارد محشور می شود ولی همین فرد می تواند حق باشد و یا باطل باشد
    اگر باطل باشد که خب عذاب الهی را خواهد چشید و لذا نمی تواند لذت ببرد ولی اگر حق باشد که در بهشت برین است و از رحمت الهی بهره مند خواهد شد.



    چهره ها با اشک زیبا می شود


    شبهه محشور شدن با مشتهیات

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    بله این که هر فردی با انچه دوست دارد محشور می شود ولی همین فرد می تواند حق باشد و یا باطل باشد
    اگر باطل باشد که خب عذاب الهی را خواهد چشید و لذا نمی تواند لذت ببرد ولی اگر حق باشد که در بهشت برین است و از رحمت الهی بهره مند خواهد شد.
    با سلام و تشکر

    اما در روایت آمده حتی اگر سنگ را دوست داشته باشی با آن محشور میشوی و یا اینکه زنی را مثلا دوست داشته باشی
    خب این چه ربطی به حق و باطل دارد؟ دوست داشتن چیزی به خودی خود چه ارتباطی با باطل دارد؟

    و اما کسی که کور در معارف است در آخرت هم کور است این هم لازمه اش عذاب دیدن نیست چون اونجا هم غافل و کوراست
    لازمه عذاب متوجه خطاها شدن است نه بلعکس

    ثالثا بر مبنای سخن شما سنی ها که خلیفه هاشونو دوست دارند نیز اهل دوزخ اند و وحدت ما با آنان واقعی و حقیقی نیست
    ویرایش توسط غریبه آشنا : ۱۳۹۴/۱۲/۰۹ در ساعت ۱۷:۵۲

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    اما در روایت آمده حتی اگر سنگ را دوست داشته باشی با آن محشور میشوی و یا اینکه زنی را مثلا دوست داشته باشی


    با سلام
    عرض ادب و احترام

    ببنید بزرگوار
    محشور شدن با آنچه دوستش دارید یه مطلب است عذاب دیدن و زجر کشیدن مطلبی دیگر

    این که در روایت سنک را مثال زده است خواسته نوع حب و محبت فرد را به کوچکترین مساله مثال بزند
    والا خب همین حب هم باید دلیل داشته باشد الکی که نمی شود
    فردی زنی را برای چه دوست دارد؟؟
    مقام را برای چه دوست دارد؟؟
    ثروت را برای چه دوست دارد؟؟؟
    و...............
    اگر دوست داشتن در طول مسیر الهی باشد یعنی زن و بچه خود را در طول مسیر الهی و به خاطر خدا و برای خدا دوست دارد که خب این نه تنها عذاب ندارد که ثواب هم دارد و در اخرت هم با ایشان محشور می شود

    ولی اگر زنی را به خاطر مسایل جنسی دوست دارد و یا چشم به ناموس دیگران دارد این فرد در واقع میل به شهوت دارد و ان زن بهانه ای است برای رسیدن به لذت جنسی و شهوتی خود و یا اگر فردی مقام را دوست دارد اگر برای خدمت به خلق الله است که خب دستور الهی را انجام داده و این حب در طول مسیر الهی است ولی اگر برای رسیدن به شهرت و قدرت و ظلم کردن به بنده گان خداست و یا ضایع کردن حقی و ......دوست دارد این فرد با گناهانش محشور می شود

    در هر حال این که گفته شد حق و باطل یعنی که هر امری اگر در مسیر الهی باشد و در طول حب الهی باشد ثواب هم دارد واگر در عرض حب الهی باشد گناه کرده است






    چهره ها با اشک زیبا می شود


    شبهه محشور شدن با مشتهیات

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    و اما اینکه آنکه کور در معارف است در آخرت هم کور است این هم لازمه اش عذاب دیدن نیست چون اونجا هم غافل و کوراست
    لازمه عذاب متوجه شدن و عرف شدن به کار خطاست نه بلعکس


    با سلام
    بزرگوار دقت نمایید
    آنجا کسی کور نیست انجا همه چشم ها بینا خواهد شد تا نتیجه اعمال خود را ببیند
    کسی که ایا قران می فرماید صم بکم عم فهم لایرجعون یعنی کراند و گور اند و لال ند این در دنیاست یعنی در دنیا این افراد نسبت به معرفت های دینی کراند و کور اند و.......ولی همین افراد در اخرت اتفاقا بینا خواهند شد و نتیجه اعمال خود را مشاهده خواهن
    د کرد
    و عذاب های الهی را خواند چشید
    اگر قرار باشد که انهایی که اینجا در برابر احکام الهی ایستاده اند انجا هم چیزی نفهمند که خب قیامت معنا نداشت

    این افراد در اخرت بینا می شوند تا نتیجه اعمال خود را ببینند

    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    ثالثا بر مبنای سخن شما سنی ها که خلیفه هاشونو دوست دارند نیز اهل دوزخ اند و وحدت ما با آنان واقعی و حقیقی نیست
    غیر از این است؟


    این موضوع خارج از بحث ماست این که وحدت ما با اهل سنت برای چیست به بحث ربطی ندارد و باید در تایپکی جدا به ان بپردازیم

    چهره ها با اشک زیبا می شود


    شبهه محشور شدن با مشتهیات

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    کسی که ایا قران می فرماید صم بکم عم فهم لایرجعون یعنی کراند و گور اند و لال ند این در دنیاست یعنی در دنیا این افراد نسبت به معرفت های دینی کراند و کور اند و.......ولی همین افراد در اخرت اتفاقا بینا خواهند شد و نتیجه اعمال خود را مشاهده خواهند کرد
    اما در پست قبل این چنین گفتید
    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    آن کسانی که در دنیا چشم حقیقت و بصیرت خود را باز نکردند و به نابینایی نسبت به امور معنویه، دنیای خود را سپری کردند و به شهوات و هواجس نفسانیه خود را مبتلا ساختند، در آخرت هم نابینا هستند و راهی ندارند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    ولی اگر زنی را به خاطر مسایل جنسی دوست دارد
    دوست داشتن زنی به خاطر لذت عاطفی و جنسی چگونه شیطانی است درحالی که خود خداوند قرار داده؟! من نمیدونم منظورتون از دوست داشتن به خاطر خدا یا غیر خدا یعنی چه؟ اصلا دوست داشتن چه ارتباطی به این مطلب دارد؟
    یک عالم عارف هم به طور طبیعی یک چیزایی را دوست دارد و یک بچه هم و یا بی دین هم همینطور این چه ربطی به برای خدا و غیر خدا دارد؟
    چند نفر از آدمیان غذا خوردنشان یا رابطه جنسیشون به نیت قرب الهی و برای خداست؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    نوشته اصلی توسط ملاali
    ثالثا بر مبنای سخن شما سنی ها که خلیفه هاشونو دوست دارند نیز اهل دوزخ اند و وحدت ما با آنان واقعی و حقیقی نیست
    غیر از این است؟


    این موضوع خارج از بحث ماست این که وحدت ما با اهل سنت برای چیست به بحث ربطی ندارد و باید در تایپکی جدا به ان بپردازیم
    اتفاقا کاملا مرتبط است
    یه مثال دیگه میزنم
    .شخصی به خاطر تبلیغ غلط از امام علی بیزار است و با مخالفان علی دوست است و اعمالش هم درست است این فرد چگونه مستحق عذاب است؟
    چون قاعدتا نباید با امام علی محشور شود
    ویرایش توسط غریبه آشنا : ۱۳۹۴/۱۲/۰۹ در ساعت ۱۸:۱۶

  17. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    اما در پست قبل این چنین گفتید


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    بزرگوار ببخشید باید بیشتر توضیح می دادم
    نابینا در اولی را - راهی ندارند- تبیین می کند یعنی که هدایت شده نیستند یعنی سعادتمند نیستند
    ولی این که بیان شد بینا هستند یعنی می بینند عذاب الهی را می بینند حق را و می چشند عذاب الهی را
    فکر کنم مطلب روشن شده باشد


    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    دوست داشتن زنی به خاطر لذت عاطفی و جنسی چگونه شیطانی است درحالی که خود خداوند قرار داده؟!


    بزرگوار دوست داشتن نامحرم و ناموس مردم گناه است
    خب خداوند محبت به زن نامحرم را قرار نداده است
    بلکه خداوند قوه شهویه را درون انسان قرار داده است و این انسان است که با اختیار خود و انتخاب خود ثواب و یا گناه را از بین این دو انتخاب می کند


    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    من نمیدونم منظورتون از دوست داشتن به خاطر خدا یا غیر خدا یعنی چه؟ اصلا دوست داشتن چه ارتباطی به این مطلب دارد؟

    دوست داشتن به خاطر خدا یعنی که حب انسان در مسیر حب الهی قرار گیرد
    یعنی انسان خانوده خود را دوست داشته باشد و بدانها محبت نماید زیرا که دستور الهی است
    به بنده کان خدا محبت نماید زیرا که دستور الهی است
    و..............
    این یعنی که حب انسان در طول حب الهی است و انسان به اموراتی حب دارد که خداوند دستور داده است


    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    چند نفر از آدمیان غذا خوردنشان یا رابطه جنسیشون به نیت قرب الهی و برای خداست؟


    این دیکر بسته به معرفت انسان نسبت به معارف الهی است


    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاali نمایش پست ها
    .شخصی به خاطر تبلیغ غلط از امام علی بیزار است و با مخالفان علی دوست است و اعمالش هم درست است این فرد چگونه مستحق عذاب است؟
    چون قاعدتا نباید با امام علی محشور شود


    ببینید بزرگوار
    کسانی که معاند هستند و با علم به حقانیت علی(ع) با ایشان به مخالفت پرداخته اند در عذاب اند.
    ولی کسانی که جاهل اند و یا مستضعف اند و ایشان در حصر عده ای بودند که نتوانستند به حقانیت برسند عندالله ماجوراند
    ایشان در گروه مستضعفین هستند که عندالله ماجوراند.
    گناه این عده بر عهده کسانی است که موجبات گمرهی ایشان را فراهم کرده اند و ایشان را گمراه کرده اند.



    چهره ها با اشک زیبا می شود


    شبهه محشور شدن با مشتهیات

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    سلام علیکم

    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    بزرگوار دوست داشتن نامحرم و ناموس مردم گناه است
    خب خداوند محبت به زن نامحرم را قرار نداده است
    اگر خداوند محبت نامحرم قرار نداده پس ازدواج بین چه کسانی داره صورت میگره ؟؟!!!! محارم؟


    درثانی در این روایت نیامده آدمیان با آنچه که برای خدا دوست داشته باشند محشور میشوند!!!
    بلکه بصورت کلی به دوست داشتن اشاره شده نه به حق و باطل آن

    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    ولی کسانی که جاهل اند و یا مستضعف اند و ایشان در حصر عده ای بودند که نتوانستند به حقانیت برسند عندالله ماجوراند
    بله اما با روایت فوق چگونه قابل جمع است؟ این روایت حاکی از این است که واقعیت حشر ملحق شدن با مشتهیات است که کاملا درونی است
    لذا کسی که به نیت قرب الهی و رسیدن بهشت برعلیه شیعیان عملیات انتحاری میکند چگونه معذب باید باشد؟
    یا کسانی که خلفای سنی را دوست دارند چگونه با آنان محشور نمیشوند؟

  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود