جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    فقه جعفري
    نوشته
    3,119
    حضور
    52 روز 23 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    11229

    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟




    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟




    رهبری:اگر ترک درمان موجب ضرر معتنی به باشد اقدام جهت درمان واجب است.

    مکارم:آری درفرض سوال لازم است.

    زنجانی :بنابراحتیاط بایددرمان کند.

    صافی: واجب نیست اگرچه موافق احتیاط است.




    پی نوشت:
    استفتاء مکتوب از دفاتر مراجع تقلید

    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟

    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2
    زینبیون آنلاین نیست. همکار اجرایی بخش مدیریت و نرم افزار

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۴
    علاقه
    اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلکــــ
    نوشته
    754
    حضور
    42 روز 10 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    22
    صلوات
    2977



    نقل قول نوشته اصلی توسط شفا نمایش پست ها
    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟

    با سلام و تشکر
    البته اگر هزینه درمان رو داشته باشه، یا حداقل طوری باشه که بتونه قرض کنه درسته؟


    حضرت امیر علیه السلام:
    شرم از خداوند بسیاری از گناهان را پاک می کند
    غررالحکم و دررالکلم ،ح 1548


    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟
    کانال حفظ قرآن + مشاوره رایگان حفظ ( کلیک)







  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3701



    با سلام

    اين مسئله دو صورت دارد: گاه براي طبيب خوف ضرر حاصل مي شود؛ يعني احتمال قابل توجهي نسبت به زيان داشتن روزه براي او حاصل مي شود دراين جا مي تواند همان را به بيمار منتقل کند، اگر بيمار از قول طبيب خوف ضرر پيدا کند روزه را ترک مي کند. صورت دوم آن است که احتمال ضعيف و کم رنگي باشد، دراين جا نمي تواند به بيمار توصيه ترک روزه کند.

    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  7. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    3,077
    حضور
    81 روز 15 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3767



    مثلا فرض کنید طرف باید برود هزینه ی یک کلیه را بدهد تا بتواند روزه بگیرد ؟
    بعد فرض کنید چندتا واجب داریم و روزه یکی از انها است کدام یک مهم تر است؟

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    فقه جعفري
    نوشته
    3,119
    حضور
    52 روز 23 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    11229



    نقل قول نوشته اصلی توسط و طاها نمایش پست ها
    مثلا فرض کنید طرف باید برود هزینه ی یک کلیه را بدهد تا بتواند روزه بگیرد ؟
    بعد فرض کنید چندتا واجب داریم و روزه یکی از انها است کدام یک مهم تر است؟
    سلام علیکم

    طبق نظر رهبری:


    اگر ترک درمان موجب ضرر معتنی به باشد اقدام جهت درمان واجب است.
    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟

    شخصی مریض است واگردرمان کند می تواند ماه رمضان را روزه بگیرد آیا درمان واجب است؟

  10. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    نوشته
    3,077
    حضور
    81 روز 15 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3767



    نقل قول نوشته اصلی توسط شفا نمایش پست ها
    سلام علیکم

    طبق نظر رهبری:


    اگر ترک درمان موجب ضرر معتنی به باشد اقدام جهت درمان واجب است.
    سلام علیکم
    فکر کنم انچه نوشتید پاسخ سوال اول باشد.
    اما به چه معناست؟
    یعنی
    اگر ترک درمان موجب ضرر معتنی به نباشد اقدام جهت درمان واجب نیست؟
    یعنی
    اگر ترک خرید کلیه موجب ضرر معتنی به نباشد اقدام جهت درمان واجب نیست؟

    بعد
    ضرر چه ضرری است ؟ ضرر مادی یا جسمی یا روحی یا ابرویی؟

    بعد
    ضرر معتنی به چیست ؟ ملاکش عرف است ؟ کدام عرف ؟ متشرعه یا عقلا؟ محله یا شهر یا کشور یا جهان؟

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود