صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حدود 3000 جلسه تفسیر قرآن کریم توسط حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    علاقه
    تدریس
    نوشته
    115
    حضور
    1 روز 1 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    120

    حدود 3000 جلسه تفسیر قرآن کریم توسط حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی













































































  2. صلوات ها 14


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    نقل قول نوشته اصلی توسط alemoonir نمایش پست ها
    حدود 3000 جلسه تفسیر قرآن کریم توسط حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
    بسمه النور

    با سلام و احترام

    مجموعه ی بسیار عالی و ارزشمندی است.

    اجر این کار نیک شما با حق تعالی.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    بسمه النور

    جلسه ی اوّل تفسیر "سوره ی حمد" این مجموعه حاوی مطالب بسیار ارزشمندی است.

    قسمتهایی از آن:

    "در قیامت هر کسی مهمان عقیده،خُلق و عمل خویش است"

    "انسانی که با نام خدا وارد یک کار شد،یعنی حدوثا و بقاءً این نام را حفظ کرد

    هرگز در کار نمی ماند،ممکن نیست بماند،اگر عمل خیر بود و صاحب عمل کار

    را برای خدا انجام داد نه غیر،این ممکن نیست سرگردان باشد و بماند"

    حسن فعلی و فاعلی در سوره ی اسراء:

    "ربّ ادخلنی مدخل صدق و أخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا"

    يعني آن توفيق را به من بده كه از راه صحيح وارد بشوم و با نتيجه و با دست پر از آن كار بيرون بيايم.

    ورودم صادقانه، پايان
    عمل هم صادقانه در همه كارها. در كارهاي عادي هر جايي كه قدم مي‌نهم صادقانه باشد

    وقتي هم كه كار به پايان مي‌رسد با
    صدق آن كار را اعلام كنم. ورودم در دنيا صادقانه خروجم از دنيا صادقانه.

    ورودم در قبر و برزخ صادقانه خروجم از قبر و برزخ صادقانه، ورودم در قيامت كبري صادقانه، آنجا كه ديگر خروجي ندارد.



    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    ...
    نوشته
    1,743
    حضور
    164 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9
    صلوات
    3466



    نقل قول نوشته اصلی توسط حبیبه نمایش پست ها
    یعنی حدوثا و بقاءً این نام را حفظ کرد
    سلام خواهر خوبم

    مفهوم این جمله رو اگه ممکنه به زبان ساده تر بیان کنید ،ممنون میشم
    ویرایش توسط همای رحمت : ۱۳۹۴/۱۰/۱۱ در ساعت ۱۹:۴۷
    نظری کرد رخش دید ملک عشق نداشت


    عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد


    فرشته عشق دارد اما عشق دردمندانه ندارد! استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    نقل قول نوشته اصلی توسط همای رحمت نمایش پست ها
    سلام خواهر خوبم

    مفهوم این جمله رو اگه ممکنه به زبان ساده تر بیان کنید ،ممنون میشم
    سلام خواهر گرامیم

    در کلّ یعنی هر کاری را شروع می کنید با نیت الهی باشد (حدوثا) و تا انتها هم همین نیّت را حفظ کنید(بقاءً)

    اگر اینگونه باشد در واقع شما آن کار را با بسم الله شروع کرده و به پایان برده اید.




    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    بسمه النور

    قسمتی از جلسه ی دوم تفسیر سوره مبارکه حمد:

    بسم اللهي كه در اول قرآن است انسان به نام خدا شروع مي‌كند كه به هدف اين

    قرآن كه نوراني شدن است، برسد.
    و انسان به خوبي مي‌تواند در خود بيازمايد اين آياتي

    كه خوانده است اين سوره‌اي كه خوانده است اين تفسيري كه گذرانده است

    در دل او اثر كرد يا نه. ممكن نيست انسان نوراني بشود و احساس نكند كه نوراني شده است .

    طوري نيست كه انسان نورانيت
    خود را احساس نكند. و هر روزي كه انسان از بحث فارغ مي‌شود،

    يا هر وقتي كه از يك سوره فارغ مي‌شود و در خود آن نورانيت را
    احساس كرد، مطمئن مي‌شود كه به منظور

    اين سوره تا حد امكان رسيده است و اما اگر اين سوره را مانند بحثهاي ديگر پشت سر گذاشت

    ، يك سوره‌اي را خواند و تفسير كرد،‌مثل اين است كه يك فصل معالم را خوانده است، يك فصل مغني

    را خوانده است، نوري در او پيدا نشد
    گرچه آن كتابها هم نورند بايد در انسان نورانيت ايجاد كنند اما

    يك سوره را خوانده، بحث كرده، تفسير كرده، طوري در او اثر نكرد اين با قرآن
    تماس پيدا نكرد در حقيقت.

    كسي كه بسم الله مي‌گويد، يعني به نام خدا شروع مي‌كند، براي رسيدن به اين هدف مقدس در اصل قرآن

    چون خداي سبحان قرآن را نور ناميد بسم اللّهي كه در اول قرآن است براي اين است كه انسان به اين هدف

    واحد قرآن كه نوراني شدن است
    برسد بسم اللّهي كه در هر سوره است براي رسيدن به هدف خاص

    آن سوره است باسم اللهي كه در مسبحات ستة است براي رسيدن
    به هدف مشترك آن شش

    سوره تسبيحي است.بسم اللّهي كه در حواميم سبعه است براي نيل به هدف مشترك

    آن هفت حاميم است
    و مانند آن.


    ویرایش توسط حبیبه : ۱۳۹۴/۱۰/۱۱ در ساعت ۲۲:۳۲


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    بسم الله الرحمان الرحیم

    وقتي اباذر (رضوان‌الله‌عليه) را كه خواستند به ربذه تبعيد كنند، مرحوم كليني رضوان الله عليه نقل مي‌كرد

    كه با اينكه حكومت وقت بدرقه اباذر را قدغن كرده بود، مع ذلك اميرالمؤمنين و حسنين (عليهم السلام)

    و بعضي از صحابه خاص حضور داشتند. آنجا حضرت
    نصيحت كرد كه مبادا از اين جهت نگران باشي كه ربذه

    يك جايي بي آب و علفي است،‌زندگي در آنجا دشوار است، چه كنيم اينها. در آنجا ظاهراً اباذر به عرض

    حضرت رساند من از نظر عقيده به اينجا رسيده‌ام يا حضرت به او فرمود كه اگر سراسر زمين مثل يك فلز بشود،

    مس و قطره‌اي هم از بالا باران نبارد، اگر روي زمين مثل يك فلز نظير مس شد، چيزي از زمين ديگر نمي‌رويد.

    اگر از بالا هم هيچ قطره‌اي نبارد، اباذر عرض كرد: من اگر در يك همچنين جايي تبعيد بشوم ايمانم همان است كه هست.

    و مي‌دانم خدا رازق من است. و اين را حضرت تصديق كرد. معلوم مي‌شود انسان به وسائل عادي نبايد اعتماد كند.

    و وسائل عادي را جزء مجاري فيض او بداند ولا غير. اگر كسي به اينجا رسيده است كاري كه مولاي او با
    «كن» مي‌كند،

    او با
    «بسم الله» مي‌كند. اين همان است كه گفتند بسم الله الرحمن الرحيم،‌به اسم اعظم آنقدر نزديك است كه سواد

    چشم به بياض چشم نزديك است. اين نام را اگر كسي گرامي داشت و او را تنزيه كرد و به حق معتقد بود در كنار اين نام،

    نام ديگري نيست و اين نام منشأ بركت است، از او هم ساخته است آنچه از ديگران ساخته نيست. اين طور نيست كه

    اباذر گزاف گفته باشد، چون «ما اظلّت الخضراء ولا اقلت الغبراء ذا لهجة أصدق من ابي ذر » و نه ممكن است در حضور

    ولي الله كسي گزاف بگويد و حضرت صحّه بگذارد. اين كه اباذر عرض كرد من عقيده‌ام آن است كه اگر تمام روي زمين در

    حد يك مس باشد كه چيزي از زمين نرويد، و نمي هم از بالا نبارد، خدا مي‌تواند ما را روزي بدهد. اين نشانة
    توكل كامل است.

    اين تكيه به خداست ولا غير. اگر كسي به اينجا رسيد، او مزه اسم اعظم را هم كم و بيش مي‌چشد.



    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    بسم الله الرحمان الرحیم

    ادب الهي در شروع كار

    در تفسير آيه ‌مباركه بسم الله مطالبي به عرض رسيد كه خلاصه‌اش اين بود كه اين *«بسم الله الرحمن الرحيم»

    ادب ورود در كار را به ما ياد مي‌دهد. كه چگونه وارد در كار بشويم كار را بايد به نام خدا شروع كرد. قهراً هم كار بايد

    حسن فعلي داشته باشد كه بشود به نام خدا شروع كرد و هم صاحب كار حسن فاعلي داشته باشد با اعتقاد

    خاص اين كار را به نام خدا شروع بكند

    هر كاري كه بنام خدا آغاز نشود نافرجام و ابتر است

    چون هر كاري كه به نام خدا شروع نشود بي‌نتيجه است. اين روايت را فريقين از رسول الله (صلّي‌الله‌عليه‌وآله) نقل كرده‌اند

    كه «كل امر ذي بال لم يبدأ فيه ببسم الله فهو ابتر» هر امري كه قابل توجه باشد اگر به نام خدا شروع نشود ابتر است.

    ابتر يعني بي هدف، كار بي نتيجه را مي‌گويند ابتر.

    (قسمتی از جلسه سوم،تفسیر سوره حمد)


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    111
    حضور
    6 روز 10 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    کاش فایل صوتی هم بود .

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    ...
    نوشته
    1,743
    حضور
    164 روز 20 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9
    صلوات
    3466



    نقل قول نوشته اصلی توسط حبیبه نمایش پست ها
    فريقين
    سلام خواهر خوبم

    فریقین به چه کسایی گفته میشه ؟

    ممنونم
    نظری کرد رخش دید ملک عشق نداشت


    عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد


    فرشته عشق دارد اما عشق دردمندانه ندارد! استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۰/۱۱, ۱۳:۳۹
  2. امام زمان به شهادت نمیرسند مگر بعد از 70 تا 3000 سال
    توسط مهدیا در انجمن ظهور و حکومت امام عصر
    پاسخ: 44
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۰۳, ۱۹:۵۸

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود