صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ویژکی های یک زن مدیر در قرآن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    ویژکی های یک زن مدیر در قرآن




    باسلام

    در این مقاله می خواهیم با هم خصوصیات یک زن مدیر وفرمانروا را که در سوره ی مور (نمل) در

    صفحه ی 379 قرآن کریم به آن اشاره شده است بررسی کنیم .

    مقدمه

    برای هر فردی چه زن وچه مرد در زندگی دنیایی حداقل دو نوع زندگی می توان در نظر گرفت

    1 زندگی خانوادگی

    2 زندگی اجتماعی

    بنابراین در بحث وبررسی زندگی هر کس باید بین این دو تمایز قائل شدچرا که داخل نمودن این دو

    مقوله در هم ممکن است نتایج غیر منطقی ونا مشروعی ببار آورد برای روشن شدن مطلب چند

    مثال می آورم

    حضرت نوح(ع) پیامبر بزرگ در زندگی خانوادگی پسری داشت که علی رغم تمام آرزو ونصیحتهای

    پدر ایمان نیاورد ونوح (ع) به نوعی قادر نشد که او را مومن گرداند .با این وصف ما نمی توانیم از آن

    حضرت ایراد بگیریم که این چه جور پیامبری است که نمی تواندپسر خودرا در خانواده مومن کند آن

    وقت می خواهد مردم اجتماع را مومن وخداپرست گرداند !؟ بنابراین باید بین زندگی خانوادگی و

    اجتماعی افراد تفکیک قایل شد.چرا که مسائل خانوادگی توجیهی برای رد وظایف اجتماعی نیست

    در مثال دیگرحضرت لوط (ع)هم به همین صورت در زندگی خانوادگی زنی داشت که با اوی مشکل

    عقیدتی داشت واو هم نتواست وی را هدایت کند بنابراین ما دوباره نمی توانیم خدای ناخواسته از

    آن حضرت اشکال بگیریم وزندگی خصوصی رادر وظیفه ی اجتماعی دخالت دهیم .

    در مثال دیگر در زندگی خانوادگی می توانیم جعفر کذاب (فرزند امام هادی (ع)را مثال بزنیم با

    وجودی که حسب ونسبش از بهترین آفریدگان خداوند بودندوپسر امام ،برادر امام و سید وازخانواده

    ی شهید هم بود باز راه خطا رفت وراه صداقت خانواده واجدادمحترمش در او موثر نیفتاده بود.

    یا در مثال دیگر فرعون مسرف، زنی داشت خداپرست .حال درآن زمان فرد ساده لوحی اگر

    عقایدورفتار حضرت آسیه (رض ) را می دید ممکن است بگوید این زن که این قدر خداپرست است

    ببین ایمان شوهرش دیگر چقدر است ! وحتما مردم در خدا پرستی به شوهروی اقتدا می کنند!

    با این مثال ها و مقدمه بنابرین ما هرگز نمی توانیم از زندگی خانوادگی وخصوصی ، زندگی

    اجتماعی فردی را نتیجه بگیریم .

    بحث

    بعضی از دوستان وعلما از روی احساسات مرد سالارانه مخالف مدیریت زنان هستند

    وبه آیه ی 34 سوره زنان وجمله ی محترمه ی(الرجال قوامون علی النساء...)هم

    اشاره می کننداما این عزیزان باید توجه می کردند که منظور این آیه زندگی

    خانوادگی ومعیشتی معمول در حریم خانواده است نه زندگی اجتماعی ومدیریتی!.

    با توجه به مقدمه ی ابتدایی فرق است بین این دو مقوله خانوادگی واجتماعی.ما

    نمی توانیم از قسمتی از یک آیه که دلالت صریح خانوادگی و معیشتی مشخصی

    دارد نتیجه گیری اجتماعی کلی ومطلق داشته باشیم وادامه آیه نیز دلالت براین

    دارد که این جمله به خودی خود مطلق نبوده وسبب ودلیل دارد.

    اقامه قوامون به جملات ودلایل بعد وابسته است اگر دلایل واسباب نباشدجمله ی

    اول از مطلق بودن می افتد. یعنی اگر هم به فرض منظور جمله ی فوق سرپرستی

    همیشگی ومطلق همه ی مردان بر زنان در کل اجتماع ! باشد پس این دوستان

    جملات استثنا کننده وسببی بما فضل الله بعضهم علی بعض وبما انفقوا من اموالهم

    را چگونه تفسیر وتوجیه می کنند!

    یعنی مرد اگر شایستگی وفضلی نداشته باشد آیاباز سر پرست باقی می ماند؟! اگر

    بیکار وبی مال باشد آیا باز سرپرست می ماند؟


    خصوصیّات یک زن مدیر در قرآن

    حال به اصل مطلب بپردازیم

    طبق آنچه که در سوره ی مورصفحه ی 379 آمده فرمانروای زن سرزمین سبا

    خصوصیّات ذیل را داشته است

    1-بنا به شایستگی امورکلی مملکتی به وی سپرده شده بود یا اینکه از تمام

    امکانات آن زمان بر خوردار بود

    2- مثل مردی چون فرعون خود را پروردگار مردم نمی دانسته بلکه به معبودی بالاتر

    ازخود اعتقاد داشته

    3-با وجودی که خورشید پرست بوده این حالت در اثردر بی خبری نگه داشته شدن

    توسط شیطان بوده نه از روی عناد و خود خواهی ولجاجت

    4-باسواد بوده (تحصیل کرده بوده) چونکه توانسته نامه راشخصا بخواند مثل مردی

    چون رضا خان قلدر بی سواد نبوده

    5-با انصاف وعادل و هوشیار بوده چونکه وقتی از نامه ی حضرت سلیمان (ع) حرف

    می زند از آن به عنوان کتاب کریم یاد می کند . نه مثل مردی چون خسرو پرویز

    که نامه را پاره کرد

    6- چیزی را از زیر دستان پنهان نمی کرده (یا ایها الملا....)

    7-خود سرانه ومخفیانه بدون نظر صاحب نظران وکارشناسان در امور کشوری

    تصمیم نمی گرفته است(ماقاطعه امرا حتی تشهدون)

    8-اهل مشورت با زیر دستان وصاحب نظران بود ه (افتونی فی امری)

    9- بعد از مشورت فرمان آخر را او صادر می کرده(والامر الیک)

    10-صلح طلب بوده با وجودی که مردان جنگی وجان فدایی داشته اما فرمان به

    جنگ نداده است.

    11- سیاست مدار وآینده نگر بوده برای ارزیابی واکنش حضرت سلیمان (ع) از هدیه استفاده کرده است

    12-از تبانی ورشوه دادن پنهانی دور بوده هدیه را با اطلاع بقیه اهدا کرده است.

    13-به نامه ی سلیمان عملا جواب داده وخود با اختیار آمده(آیه 42)

    14-در موقع ناچاری از سلیمان (ع)شرم نداشت و لباس خود را مقداری بالا آورد(آیه

    44)

    15- لجباز ومغرور نبوده ،واقع بین بوده وبه حقیقت اعتراف کرده (آیه 44)

    16- بعید نیست در آخر سر همسر حضرت شده باشد (مع سلیمان!)پس قبلا مجرد

    بوده! (خدا آگاه است.)

    نتیجه گیری

    به تحقیق که در هیج جای قرآن مدیریت اجتماعی زن مذمت یا نفی نشده است پس هر فردی چه

    زن وچه مرد اگر شایستگی و شرایط لازم را داشته باشد می تواند در اجتماع مدیر باشد .

    تهیه وتنظیم: غلامعلی نوری 1388


    توجه : اینجانب سعی کرده ام منبع تمام مباحثم را قرآن قرار دهم و از حدیث وروایت و غیره پرهیز می کنم

    آنجایی که در این قرن 21 با این همه امکانات رسانه ای و مطبوعاتی وچشم هم چشمی حرف امام خمینی را در عرض کمتر از چند
    سال واژگونه می کنند من تعجب می کنم که چطور بعضی ها اصرار دارند روایت ها واحادیث بیش از 1000 سال را تغییر نیافته بپندارند !!!!!!
    منم از متعجبین
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ در ساعت ۱۳:۲۹

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    .

    بحث

    بعضی از دوستان وعلما از روی احساسات مرد سالارانه مخالف مدیریت زنان هستند

    وبه آیه ی 34 سوره زنان وجمله ی محترمه ی(الرجال قوامون علی النساء...)هم

    اشاره می کننداما این عزیزان باید توجه می کردند که منظور این آیه زندگی

    خانوادگی ومعیشتی معمول در حریم خانواده است نه زندگی اجتماعی ومدیریتی!.


    منم از متعجبین
    سلام
    جناب نوری علمای ما که بر داشت دیگری داشتند!!!؟





    آیه کریمه:الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ
    چنین ترجمه شده است: (مردان، سرپرست و نگهبان زنانند، بخاطر برتریهایی که خداوند (از نظر نظام اجتماع) برای بعضی دیگر قرار داده است و بخاطر انفاقهائی که از اموالشان در مورد زنان می کنند[i]).
    اکنون چند نکته را به اختصار توضیح می دهیم:
    اول ـ مفهوم اصلی آیه مربوط به شوهران و همسرانشان می باشد، یعنی مردان در محیط زندگی خانوادگی مسئولیت سرپرستی و مدیریت خانواده را بعهده دارند بنابراین اینچنین نیست که بگوئیم جنس زن باید تحت سرپرستی جنس مرد قرار بگیرد و چنانکه می دانیم مردان به عنوان فرزند تحت قیومیت و مدیریت والدین و از جمله مادران خود هستند و به هر مقام علمی و سیاسی که برسند، دستورات مادر برای آنان واجب الاتباع است.
    همچنین باید دانست که زن در غیر امور خانوادگی و در امور شخصی از قبیل حفظ اموال شخصی، اداره و اجرای برنامه های آن، مراجعه به محاکم و… تحت قیومیت شوهر نیست [البته در صورتی که امور مذکور با حق خانواده و شوهر، که بوسیلة قرار داد ازدواج ثابت شده منافات و تعارض داشته باشد، مسئله ایست که احکام خاص خود را داشته و از موضوع بحث بیرون است].
    دوم ـ برتری هائی که خداوند برای مردان قرار داده، دو مفهوم می تواند داشته باشد:
    الف ـ برتری در توانائی کسب کمال، جهات انسانی، کرامت، فهم و شعور حقائق و….
    ب ـ برتری از جهت توانائی اداری، اجرائی، قدرت دفاع، تحمل کارهای سخت و سنگین.
    باید دانست که برتریهای مذکور در آیة کریمه طبق نظر مفسرین، برتری از جهت دوم است و این منافاتی ندارد که زن نیز در جهات دیگر برتری داشته باشد.
    شک نیست که توانائی اداری و اجرائی و دفاع از حریم خانواده، حریم اقتصادی و…. عموماً و غالباً در مرد بیشتر است و زنان بالطبع عاطفی و احساسی بوده و طبیعت ایشان بر عطوفت و ظرافت مبتنی است. آری ممکن است زنانی در همین جهات بر شوهران خود امتیاز داشته باشند لکن قوانین [و از جمله مدیریت خانواده] به تک تک افراد و نفرات نظر ندارد. بلکه نوع و کلی را در نظر می گیرد. و البته کارهائی هم که بعهده زن گذاشته شده بسیار مهم است و از وظایف مرد کمتر نیست.
    خلاصه باید گفت:
    مسائل اجتماعی و شم اقتصادی و تلاش و کوشش برای تحصیل مال و تأمین نیازمندیهای منزل و اداره زندگی را مرد بر عهده می گیرد و چون مسئول تأمین هزینه، مرد است، سرپرستی داخل منزل هم با مرد است. اما چنین نیست که مرد از این سرپرستی بخواهد مزیتی هم بدست آورد! نه، این یک کار اجرائی است و وظیفه، و ما باید این آیه را بصورت تبیین وظیفه تلقی کنیم نه اعطای مزیت[ii].



    سورة نساء آیه 34 ترجمة آیه الله مکارم شیرازی
    [ii]این مقال خلاصه ایست از کتاب تفسیر نمونه نوشته جمعی از دانشمندان زیر نظر آیه الله مکارم شیرازی جلد 3 تفسیر آیه مربوطه و کتاب زن در آیینة جلال و جمال نوشته آیه الله جوادی آملی صفحة 365 تا صفحه 369 و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به منابع مذکور و همچنین تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبائی جلد 4 مراجعه نمائید.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ در ساعت ۱۶:۳۱
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    1,538
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    44
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    15416



    من هم از متعجبینم
    سه سال پیش به خانه کسی رفتم که دقیقا مثل جناب
    غلامعلی نوری * ادعا میکرد از روایات نمیشود استفاده کرد؛{ادعائی که اهل سنت هم قبول ندارند و با این که امامان شیعه را بعنوان امام قبول ننموده، در صحاح خود از ایشان حدیث نقل کرده اند(گرچه کم)}.
    سوالی از او و خواهرش -که هر دو به اذعان خود وهابی بودند- پرسیدم و آنها مبهوت در جواب این سوال ساده ساکت ماندند:
    (چون وقتی وارد شدم یکی از آنها در حضور من نماز می خواند) پرسیدم:احکام جزئی و... این نمازی که شیعه و سنی و ... و وهابی می خواند(مثلا نماز ظهر چهار رکعت است) را از کجای آیات قرآن استخراج کرده و عمل می کنند؟
    آقای نوری با کمی تامل خواهد فهمید که استخراج دستورات الهی از قرآن بدون احادیث محال است محال.از این ادعای غیر علمی من هم از متعجبینم.


  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    این تاپیک هم در همین مورد میباشد


    http://www.askdin.com/showthread.php?t=386
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    1,538
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    44
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    15416




    بحث

    بعضی از دوستان وعلما از روی احساسات مرد سالارانه مخالف مدیریت زنان هستند

    وبه آیه ی 34 سوره زنان وجمله ی محترمه ی(الرجال قوامون علی النساء...)هم

    اشاره می کننداما این عزیزان باید توجه می کردند که منظور این آیه زندگی

    خانوادگی ومعیشتی معمول در حریم خانواده است نه زندگی اجتماعی ومدیریتی!.

    با توجه به مقدمه ی ابتدایی فرق است بین این دو مقوله خانوادگی واجتماعی.ما

    ------------------------------------------
    از جناب نوری سوال دارم که: مدرک نسبت دادن این برداشت سخیفی که به علماست ، کجاست؟
    ویرایش توسط عرفان : ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ در ساعت ۱۴:۱۶

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط عرفان نمایش پست ها
    من هم از متعجبینم
    سه سال پیش به خانه کسی رفتم که دقیقا مثل جناب
    غلامعلی نوری * ادعا میکرد از روایات نمیشود استفاده کرد؛{ادعائی که اهل سنت هم قبول ندارند و با این که امامان شیعه را بعنوان امام قبول ننموده، در صحاح خود از ایشان حدیث نقل کرده اند(گرچه کم)}.
    سوالی از او و خواهرش -که هر دو به اذعان خود وهابی بودند- پرسیدم و آنها مبهوت در جواب این سوال ساده ساکت ماندند:
    (چون وقتی وارد شدم یکی از آنها در حضور من نماز می خواند) پرسیدم:احکام جزئی و... این نمازی که شیعه و سنی و ... و وهابی می خواند(مثلا نماز ظهر چهار رکعت است) را از کجای آیات قرآن استخراج کرده و عمل می کنند؟
    آقای نوری با کمی تامل خواهد فهمید که استخراج دستورات الهی از قرآن بدون احادیث محال است محال.از این ادعای غیر علمی من هم از متعجبینم.
    ببین جنابعالی رفتی از یک نادان یک سوالی پرسیدی و اون نتونسته جواب بده خوب اینکه فخر ومباهات نداره که بگی سوالی پرسیدم و نتونستن جواب بدن باید از اهلش بپرسی

    از اهل ذکر بپرس تا جواب بگیری
    اما جواب سوال شما را قبلا در همین سایت در جواب یکی از کاربرا که لطف دارند وسایه به سایه مطالب من حرکت می کنند آورده ام اینهم جواب





    استاد گرانقدر ودوست عزیز تعداد رکعت نماز ها که حدیث نیست عزیز من سنت است
    و تمام مسلمونا رکعات آن را ببه طور عملی دیده وبا خود پیامبر تکرار وبه جای آورده اند وسینه به سینه هم فرزندان از والدین دیده و فرا گرفته اند حدیث کجا بود؟؟

    چقدر من غافلم که هنوز این دم پیری فرق بین حدیث وسنت را ندانسته ام !


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ در ساعت ۱۴:۳۰

  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط عرفان نمایش پست ها

    بحث

    بعضی از دوستان وعلما از روی احساسات مرد سالارانه مخالف مدیریت زنان هستند

    وبه آیه ی 34 سوره زنان وجمله ی محترمه ی(الرجال قوامون علی النساء...)هم

    اشاره می کننداما این عزیزان باید توجه می کردند که منظور این آیه زندگی

    خانوادگی ومعیشتی معمول در حریم خانواده است نه زندگی اجتماعی ومدیریتی!.

    با توجه به مقدمه ی ابتدایی فرق است بین این دو مقوله خانوادگی واجتماعی.ما

    ------------------------------------------
    از جناب نوری سوال دارم که: مدرک نسبت دادن این برداشت سخیفی که به علماست ، کجاست؟

    اگر کلمه ی سخیف بکار نمی بردی با احترام متقابل برات لینک می گذاشتم تا بدونی که کی چه گفته
    اما افسوس که نخواستی بدونی دوست من

  14. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    12
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    160



    ماها وقتی بین خودمون (دوستانه) بحث میکنیم و یه جاهایی گیر میکنیم به شوخی به هم میگیم بین علما اختلاف افتاد! (منظور خودمونیم!!!) شاید جناب نوری هم از بس به ما (بچه های اسک دین) علاقه دارند همه ما را علما حساب کردند و منظورشون از علما عالمان دینی نبوده!!!!! البته هرچند با این توجیه باز هم نمیدونم کدوم یک از علمای حاضر در سایت (!) همچین عقیده ای دارند!!!! هرکی داره بگید بیاد باهاش یه کوفتمانی بکنیم!!!!!

    خدایا!
    میشود آیدی مرا هم به لیست دوستانت بیفزایی و اجازه دهی با تو چت کنم؟؟....

    جایی برای عاشق بودن




  15. صلوات ها 2


  16. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    جناب نوری فکر کنم شما سایت را و بزگواران(علمای) شیعه را اشتباهی گرفتید!!!؟
    فکر کنم اینجاها باید مطالب نادرست خودتون را بزارید !!ملاحظه کنید



    پایگاه خبری الحرمین نوشت:در یك همایش فقهی سیاسی تحت عنوانچشم انداز آینده زنان در جامعه وهابی، شركت‌كنندگان تاكید كردند زنان در جامعه عربستان با تفكر وهابی كه برگرفته از عقاید یهودیان است هیچ آینده‌ای ندارند وتنها كالایی برای اشباع غرایز مردان به شمار می‌روند به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، الحرمین افزود: در این همایش ، سخنرانان خاطر نشان كردند با وجود اقدامات به ظاهر اصلاح‌طلبانه ملك عبدالله پادشاه سعودی در مورد زنان، این اقدامات به دلیل هیمنه و تسلط تفكر گروه وهابی حاكم بر این كشور كه برای كسب مشروعیت دینی و اقدامات ظاهری به منظور جلب رضایت آمریكا و غرب در زمینه حقوق بشر صورت می‌گیرد، هیچ نتیجه‌ای به جز شكست به دنبال نخواهد داشت.
    اقدامات ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودی شامل تعیین یك وزیر زن و تاسیس دانشگاه مختلط در جده است كه زنان حق رانندگی در محوطه آن را دارند.
    اندیشمندان و علمای حاضر در همایش مذكور كه هفته گذشته با حضور اندیشمندان، علما و سیاستمداران عرب در مصر برگزار شد، اظهار داشتند اساس وهابیت بر پایه پنداشتن زنان به عنوان پیكری برای متعه مردان و ابزار اشباع غرایز آنان استوار است . تمامی فتاوای صادر شده از سوی علمای وهابی از زمان تاسیس آن از محمد بن عبد الوهاب گرفته تا ابن باز و ابن عثیمین و آل الشیخ همگی تاثیر پذیرفته از تفكر یهودی تلمودی و ادیان غیر آسمانی در هند و قاره آسیا است كه تاكید می‌كنند زن هیچ نقش واقعی در جامعه ندارد و تنها رختخواب و آشپزخانه به شمار می‌رود كه جای همیشگی وی در خانه و نه در زندگی اجتماعی است.
    حاضران، اقدامات ظاهری حكومت سعودی برای دادن نقشهای اجتماعی به زنان را تنها برای حفظ ظاهر در مقابل افكار عمومی خارج از این كشور دانستند كه بدون هیچ تغییر واقعی در جایگاه و نفش اجتماعی و سیاسی زنان صورت می‌گیرد شركت‌كنندگان از هیات‌ها و سازمانهای بین‌المللی جهانی و عربی مدافع حقوق زنان خواستند تا برای گرفتن حقوق زن سعودی كه همانند حقوق بشر در این كشور از زمان تاسیس آن به دست عبدالعزیز بن سعود در سال ‪ ۱۹۳۲نادیده گرفته شده است، دست به كار شوند ؟ فردی كه بر اساس تحقیقات به عمل آمده در اقدامی كه مخالف كرامت و انسانیت زنان است، در طول زندگیش با ‪ ۲۸۷زن ازدواج كرده بود .
    علمای حاضر در همایش با اشاره به اوضاع فاجعه بار زنان سعودی و جنایاتی كه وهابی‌ها بر ضد آنها مرتكب می‌شوند، عدم تحرك جامعه جهانی را موجب سیاه شدن آینده زنان دانستند، زیرا به عقیده آنها جمع شدن ثروت نفت ، فقه متعصب وهابی و نفوذ آل سعود در كنار یكدیگر موجب تباهی جایگاه زن و نقش آن در این كشور می‌شود.
    به نوشته الحرمین، در این همایش شخصیت‌هایی چون عبدالله السعداوی مخالف سعودی، احمد شوقی الفنجری اندیشمند اسلامی ، احمد السایح استاد عقاید دانشگاه الازهر ، عبدالفتاح عساكر مبلغ اسلامی و جمع دیگری از علما، سیاسیون، روزنامه نگاران و بانوان پژوهشگر حضور داشتند
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 3


  18. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    جناب نوری ببینید این فتوا چقدر به بعضی از گفتها!!!? شبهات دارد که خود علمای شما را هم به شگفت و داشته!!
    ما واقعا متعجبیم از فتواهای شما!!!!!؟؟


    فتواي جديد وهابيت: زن ميتواند 4 همسر داشته باشد
    علمای وهابی عربستان از فتوای یکی از زنان هم کیش خود به خشم آمده و او را " الضالة المضلة "( گمراه گمراه کننده) لقب دادند.

    به گزارش "تابناک" و به نقل از رسانه های سعودی،خانمی که گفته می شود " نادین البدیر "، نویسنده و دانشمند مصری است ، که فتوا داده زنان نیز باید همانند مردان صاحب اختیار انتخاب چهار همسر باشند تا در تساوی حقوق مردان و زنان عدالت رعایت شود !

    این موضوع با واکنش های متفاوت و البته مخالفت های بسیاری همراه شده است .در همین باره " شیخ عبدالله بن سلیمان المنیع " رئیس هیات العلماء عربستان " نادین البدیر " را " الضالة المضلة " نامیده و گفته است : مهم نیست که این خانم تبعه چه کشوری است و مهم نیست که جوابی به او داده شود زیرا سخن هجو همیشه هجو بوده و باطل همواره باطل است و امیدوارم که دستگاه قضایی حکم لازم را برای جلب و بازخواست این خانم صادر کند.

    شیخ "عبدالله " همچنین افزود : سخنان این زن من را به یاد سخنان ابولهب انداخت که وقتی یک سوره کامل قرآن در مذمت و لعن او نازل شد سخنانی را بر زبان راند که البته شایسته خود او بود.

    در همین باره " خالد فواد " نائب رئیس حزب "الشعب" مصر نیز در واکنش به این موضوع دادخواست محاکمه " البدیر " را به مدعی العموم مصر ارائه داده است.

    لازم به ذکر است این زن با نوشتن مقاله ای در روزنامه " المصری الیوم " چاپ قاهره و انتشار آن در صفحه اول این روزنامه، اختیار داشتن 4 همسر برای مردان را " احتکار جنسی " نامید و خواهان صدور فتوای جهانی برای احقاق حق زنان در این مورد شد !


    http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=497
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۳/۰۳ در ساعت ۱۷:۱۳
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود