جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قضا شدن نماز

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    خیلی زیاده نمیشه گفت..
    نوشته
    84
    حضور
    2 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    266

    قضا شدن نماز




    سلام خسته نباشید
    ۲ تا سوال دارم
    سوال اول در مورد اینکه طلوع افتاب ساعت ۷ صبح هستش.بنده ساعت ۶:۵۹ یا همون ساعت ۷ نماز صبح رو بستم.احتمال بیشتر میدم همون دقیق ساعت ۷ بسته باشم.
    میخوام بدونم نمازم قضا شده یا خیر؟؟ان شاا... قضا نشده باشه
    سوال دوم اینکه نماز عشا بنده شکسته بوده الان اصلا یادم نیست که چه نیتی کردم و نماز عشا رو خوندم.میخوام بدونم نمیدونم نیت عشا شکسته کردم یا خیر این نمازم درست هستش یا اینکه این نماز رو باید قضا بخونم؟؟
    مرجع اقای خامنه ای هستن
    ممنون
    بحث مسئولیت است..مسئولیت در تمام جهات از زمانی که مسئولیت را از شیعه جدا کردند و به اسم مصلحت پارچه ای خوش و اب و رنگ بر روی ان کشیده اند کار به این جا کشید و جوان ما این همه مشکل دارد..جوان یعنی من که هنوز یک تفکر مناسب فکری براش ایجاد نشده تفکری که بتونه ثبات فکری داشته باشه....
    مشکل اینه که ما هر روز درصدد حل یک مشکل هستیم ولی نمیدونیم تا یک نظام فکری مناسب نباشه هیچ چیز به طور کامل قابل حل نیست باید به دنبال ایجاد یک ایدئولوژی باشیم...جوان امروز فکر میخواد و یک مسیر زیبا نه فقط شعار و حرف..

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست







    قضا شدن نماز








    کارشناس بحث: استاد سجاد
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۴/۰۹/۲۰ در ساعت ۰۰:۲۷

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط sokotman نمایش پست ها
    سلام خسته نباشید
    ۲ تا سوال دارم
    سوال اول در مورد اینکه طلوع افتاب ساعت ۷ صبح هستش.بنده ساعت ۶:۵۹ یا همون ساعت ۷ نماز صبح رو بستم.احتمال بیشتر میدم همون دقیق ساعت ۷ بسته باشم.
    میخوام بدونم نمازم قضا شده یا خیر؟؟ان شاا... قضا نشده باشه
    سوال دوم اینکه نماز عشا بنده شکسته بوده الان اصلا یادم نیست که چه نیتی کردم و نماز عشا رو خوندم.میخوام بدونم نمیدونم نیت عشا شکسته کردم یا خیر این نمازم درست هستش یا اینکه این نماز رو باید قضا بخونم؟؟
    مرجع اقای خامنه ای هستن
    ممنون
    عرض سلام و احترام و تشکر از سؤال شما

    ۱. اگر یقین داشتید که نماز در ساعت هفت قضا می شود و اطمینان دارید که ساعت هفت به نیت ادا نماز خوانده اید (نه به نیت ما فی الذمه) باید نماز را دوباره به صورت قضا بخوانید.
    اگر هم به قضا شدن نماز اطمینان ندارید ، نماز صحیح است و نیازی به قضا ندارد.

    ۲. در فرض سؤال نماز شما صحیح بوده و نیازی به اعاده نیست.

    در پناه حضرت حق باشید

    پی نوشت:
    استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم

    ویرایش توسط سجاد : ۱۳۹۴/۰۹/۳۰ در ساعت ۰۷:۳۲

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214



    با سلام

    فقط يک نکته: اگر تنها يک رکعت از نماز در داخل وقت خوانده شود نماز أداء مي‌باشد نه قضا، هرچند که بقيه رکعات خارج از وقت خوانده شود.


  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3698



    با سلام

    رسول خدا (ص) از خيبر بيرون رفت و در راه به استراحت پرداخت و نگهباني شب را به بلال سپرد و بعد به خواب رفت. بلال مدتي بيدار ماند و نماز خواند در نزديكي هاي صبح به خواب رفت از قضا نه بلال بيدار شد و نه رسول خدا و نه كسي از اصحاب تا خورشيد طلوع كرد و حرارت خورشيد آنها را بيدار كرد. ناگهان حضرت بيدار شد و فرمود؛ بلال چرا بيدارمان نكردي؟ بلال گفت: پدرم به فدايت يا رسول الله مرا هم مانند شما خواب ربود. حضرت فرمود حركت كنيد، مقداري حركت كرده بودند كه حضرت ايستاد و وضو گرفت به بلال گفت؛ اذان بگو. آنگاه نماز صبح را قضا كرد. و بعد فرمود هر كه نمازي را فراموش كند و بعد به يادش بيايد هر وقت كه يادش آمد بخواند


    فرارسيدن ايام سالگرد وفات حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر پيامبر، امام حسن مجتبي(ع) و شهادت غريبانه هشتمين پيشواي معصوم، حضرت امام علي بن موسي الرضا(ع)، بر تمامي مسلمان تسليت باد.


    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  11. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214



    نقل قول نوشته اصلی توسط yalda solimani نمایش پست ها
    رسول خدا (ص) از خيبر بيرون رفت و در راه به استراحت پرداخت و نگهباني شب را به بلال سپرد و بعد به خواب رفت. بلال مدتي بيدار ماند و نماز خواند در نزديكي هاي صبح به خواب رفت از قضا نه بلال بيدار شد و نه رسول خدا و نه كسي از اصحاب...
    با سلام
    اين حديث از احاديث جعلي و باطل است؛ شاهدش اين است که اهل سنّت نيز مشابه آن را نقل کرده‌اند؛

    و مخالف نصّ صريح قرآن مجيد که در مورد سلطه‌ي شيطان بر بندگان، مي‌فرمايد: «
    إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ»

    به نظر مي‌رسد انگيزه جعل در اين نوع احاديث آن بوده که رسول اکرم -صلّی الله عليه وآله- را همانند مردم عادي جلوه بدهند که او نيز دچار سهو و غفلت مي‌شود؛

    و بدين ترتيب با اين دسيسه باطل، اساءه ادب به ساحت آن حضرت هنگام وفات و درخواست قلم و دوات نيز توجيه مي‌گردد.

    مرحوم آيةالله شيخ جواد تبريزي در اين زمينه مي‌نويسد:

    ««
    و هنا شي‌ء يخطر في الذهن توجيهاً لوضع هذه الروايات الضعيفة الباطلة حتى على مذهبهم، و هو أنّهم يريدون أن يُدخلوا في أفكار الناس و أذهانهم أن النبي (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) يمكن عليه السهو و الاشتباه، تمهيداً لرفع ما حصل عند وفاة الرسول (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) من إساءة‌‌ أدب إليه في محضره الشريف، و ذلك حينما طلب من أصحابه الجالسين الدواة و الكتف ليكتب لهم كتاباً لا يضلّون بعده أبداً، فقال قائلهم: «إن الرجل ليهجر»! فلم يعقب الرسول (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) على ذلك بشي‌ء غير أنّه أمرهم بالانصراف عنه و القيام من مجلسه. و لو كتب الكتاب الذي أراد أن يكتبه لما كان لكتابته اعتبار عندهم، و لقالوا: إنّما كتبه اشتباهاً أو سهواً أو أنّه لم يكن في حال الاختيار و ما شاكل ذلك من الأعذار، و حتى يرفعوا قبح هذا الجواب الذي أجابوا به الرسول (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) من ذهن الناس جاؤوا بهذه الأحاديث لتدلّ على إمكان حصول الاشتباه و الغفلة في حقّه (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم)، و أن قول القائل كان في موضعه!»»

    (بنگريد: رسالة في لبس السواد: آيةالله شيخ جواد تبريزي(ره)، ص53 تا 55)


  12. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود