صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سخن قرآن با امام علی (ع)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    172
    حضور
    4 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    274

    سخن قرآن با امام علی (ع)




    با سلام
    آیا قران جایی در قرآن منظورش از تو می تواند مولا امام علی باشد؟
    اگر هست لطفا بفرمایید
    الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

    حمد و سپاس مخصوص خدایی که ما را جزء پیروان امام علی و امامان معصوم قرار
    داد

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    نوشته
    48
    حضور
    1 روز 10 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    42



    خیر، آیه ای در قرآن نیست که بصورت خاص در مورد علی -رضی الله عنه- باشد
    اما ایشان در تمامی آیاتی که مؤمنان و صحابه مورد مدح قرار گرفته باشند، بصورت عام هستند
    برای مثال:

    «والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيها أبدا ذلك الفوز العظيم» (9:100)

    والحمدلله ربّ العالمین
    {إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا}
    همانا با ســختی، آســانی است.

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432




    سلام

    بنص آیه مباهله و کلمه انفسنا ، فرقی بین محمد ص وعلی ع نیست چون هر دو برادرند واز یک خون بنص بخاری رسول خدا فرمود علی از منست و من از اویم ....


    البته چند آیه است که مخاطبش امام علی ع و حضرت محمد ص هستند :

    رابطه حجیت قران و تحریف آن ، نقض غرض


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط Moslem Kurdi نمایش پست ها
    خیر، آیه ای در قرآن نیست که بصورت خاص در مورد علی -رضی الله عنه- باشد
    اما ایشان در تمامی آیاتی که مؤمنان و صحابه مورد مدح قرار گرفته باشند، بصورت عام هستند
    برای مثال:

    «والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيها أبدا ذلك الفوز العظيم» (9:100)

    والحمدلله ربّ العالمین

    با سلام
    خیر اخوی اینگونه که میفرماید نیست
    کسانی که به وجود نازنین اهل بیت رحم نکردند صد در صد اگر نام علی علیه السلام در قرآن ذکر می شد با تمام قوا علیه قرآن قیام می کردند و او را تحریف می کردند .
    همانطور که با احادیث رسول الله بدلیل ذکر مناقب علی علیه السلام جنگیدند و خواندن احادیث رسول الله را ممنوع کردند ؛ چرا که اکثر احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله در مدح و فضل مولا علی علیه السلام بود .

    درست است كه ائمه در قرآن اسم‌شان نيامده است ؛ ولي خداوند بوصفه از آن‌ها ياد كرده‌اند .
    خداوند در بارۀ امير المؤمنين عليه السلام فرموده است :
    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ . المائدة / 55 .
    ولىّ شما ، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده اند : همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و در حال ركوع زكات مى دهند .
    بنابر تصريح بسياري از علماي اهل سنت ، اين آيه در بارۀ امير المؤمنين عليه السلام نازل شده است . قاضي عضد الدين ايجي ، متوفاي 756 در اين باره مي‌فرمايد :
    وأجمع أئمّة التفسير أنّ المراد علي .
    المواقف في علم الكلام ، ص 405 .
    پيشوايان و بزرگان در تفسير قرآن ، اتفاق و اجماع دارند كه مراد علي ( عليه السلام ) است .
    و سعد الدين تفتازاني نيز تصريح مي‌كند :
    نزلت باتّفاق المفسّرين في علي بن أبي طالب ، رضي اللّه عنه ، حين أعطى خاتمه وهو راكع في صلاته .
    شرح المقاصد في علم الكلام ، ج 5 ، ص270 .
    اين آيه به اتفاق مفسران قرآن ، در شأن علي ( عليه السلام ) نازل شده است ؛ آنگاه كه انگشترش را در نماز و در حال ركوع به فقير نيازمند داد .
    و نيز علاء الدين علي بن محمد حنفي ، معروف به قوشجي در اين باره مي‌گويد :
    إنّها نزلت باتفاق المفسّرين في حق علي بن أبي طالب حين أعطى السائل خاتمه وهو راكع في صلاته .
    شرح تجريد الاعتقاد ، ص 368 .
    اين آيه به اتفاق همه مفسران در حق علي بن أبي طالب ( عليه السلام ) ، هنگامي كه انگشترش را در حال ركوع و در نماز به سائل داد ، نازل شده است .
    و آلوسي نيز مي‌گويد :
    غالب الأخباريّين على أنّ هذه الآية نزلت في علي كرّم اللّه وجهه .
    روح المعاني ، ج 6 ، ص168 .
    بيشتر اخباري‌ها مي‌گويند : اين آيه در شأن و مقام علي ( عليه السلام ) نازل شده است .

    آيا اين آيه براي اهل حق كفايت نمي‌كند ؟

    آيا لازم بود كه خداوند اسم ائمه را تك تك در قرآن مي‌آوردند ؟
    .
    .

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3701



    با سلام

    خداوند در قرآن از بئر معطله (چاه معطل) و قصر مشید نام برده است. در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا قرآن را همه می فهمند؟ اگر بگوییم بله، پس همه باید بدانند که منظور از بئر معطله در قرآن چیست؟ اما اگر جواب به این سوال ها منفی باشد، باز هم این سوال مطرح می شود که پس این قرآن چه کتابی است که برای ناس آمده، اما ناس نمی تواند آن را بفهمد؟ بنابراین در اینجا وجود و علم اهل بیت (ع) به قرآن مطرح می شود که به ما بگویند که منظور از بئر معطله در قرآن همان امام علی(ع) است. چراکه در چاه، آب است و خاصیت آب سیرابی، سرسبزی، شادابی، کویرزدایی و رفع تشنگی است که همه این خصوصیات در امام علی وجود دارد به عبارت دیگر قرآن در یک پیش بینی از حوادث پس از رحلت پیامبر 25 سال خانه نشینی ایشان را به بئر معطله تعبیر کرده است.

    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    نوشته
    48
    حضور
    1 روز 10 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    42



    وعلیکم السلام ورحمه الله

    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    کسانی که به وجود نازنین اهل بیت رحم نکردند صد در صد اگر نام علی علیه السلام در قرآن ذکر می شد با تمام قوا علیه قرآن قیام می کردند و او را تحریف می کردند .
    همانطور که با احادیث رسول الله بدلیل ذکر مناقب علی علیه السلام جنگیدند و خواندن احادیث رسول الله را ممنوع کردند ؛ چرا که اکثر احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله در مدح و فضل مولا علی علیه السلام بود .
    الله متعال میفرماید: «إنا نحن نزلنا الذكر وإنا له لحافظون» (15:9)
    بنابراین الله قرآن را حفظ میکند و وقتی آیات توحیدی را تحریف نکردند (که شرک ویژگی اکثر مردم جهان میباشد و ظاهراً جاذبه ای دارد!) پس اگر در مورد امامت هم چیزی می آمد قابل تحریف نبود.



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    درست است كه ائمه در قرآن اسم‌شان نيامده است ؛ ولي خداوند بوصفه از آن‌ها ياد كرده‌اند .
    این مسئله در این پست بررسی میشود:
    http://www.askdin.com/thread52601.html

    آيا لازم بود كه خداوند اسم ائمه را تك تك در قرآن مي‌آوردند ؟
    بله چرا که نه. مگر در صحف پیامبران گذشته همگی ذکر ولایت ائمه نبوده و هر پیامبری به آمدن آنها بشارت نداده است؟
    «عن أبي الحسن عليه السلام قال: ولاية علي عليه السلام مكتوبة في جميع صحف الانبياء ولن يبعث الله رسولا إلا بنبوة محمد صلى الله عليه وآله ووصية علي عليه السلام» الکافی (1/437)

    پس ساده بود که چنین آیه ای برای آنها هم نازل شود: «إنا أوحينا إليك كما أوحينا إلى نوح والنبيين من بعده وأوحينا إلى إبراهيم وإسماعيل وإسحاق ويعقوب والأسباط وعيسى وأيوب ويونس وهارون وسليمان وآتينا داوود زبورا» (4:163)


    فی امان الله
    ویرایش توسط Moslem Kurdi : ۱۳۹۴/۰۹/۱۱ در ساعت ۲۲:۲۰
    {إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا}
    همانا با ســختی، آســانی است.

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط Moslem Kurdi نمایش پست ها
    وعلیکم السلام ورحمه الله


    الله متعال میفرماید: «إنا نحن نزلنا الذكر وإنا له لحافظون» (15:9)
    بنابراین الله قرآن را حفظ میکند و وقتی آیات توحیدی را تحریف نکردند (که شرک ویژگی اکثر مردم جهان میباشد و ظاهراً جاذبه ای دارد!) پس اگر در مورد امامت هم چیزی می آمد قابل تحریف نبود.






    فی امان الله
    با سلام
    گویا فراموش کرده اید !!!!!
    1-آيه ي "فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ"فَريضة (نساء ، 24) صريحاً در مورد متعة النساء است و اما خليفه ‏دوم آن حکم را ممنوع اعلام کرد.‏

    2-خليفه دوم آيه ي " فَمَن تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ ... "(بقره ،196) را منسوخ اعلام کرد و دستور داد تا بدان عمل ننمايند.

    3-
    قرآن کريم در باره ي پيامبر(ص) مي فرمايد : " وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى ، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى ،عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى" (نجم3) ولي ‏وقتي پيامبر(ص) قلم و دوات براي نوشتن خواست تا بدان وسيله جلوي ضلالت امت را بگيرد، گفتند: اين ‏مرد هذيان مي گويد، در حاليکه اين خلاف صريح قرآن است .
    حال اگر نام اهل بیت ع در قرآن مستقیما میامد چکار میکردند؟

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط Moslem Kurdi نمایش پست ها
    وعلیکم السلام ورحمه الله




    بله چرا که نه. مگر در صحف پیامبران گذشته همگی ذکر ولایت ائمه نبوده و هر پیامبری به آمدن آنها بشارت نداده است؟
    «عن أبي الحسن عليه السلام قال: ولاية علي عليه السلام مكتوبة في جميع صحف الانبياء ولن يبعث الله رسولا إلا بنبوة محمد صلى الله عليه وآله ووصية علي عليه السلام» الکافی (1/437)

    پس ساده بود که چنین آیه ای برای آنها هم نازل شود: «إنا أوحينا إليك كما أوحينا إلى نوح والنبيين من بعده وأوحينا إلى إبراهيم وإسماعيل وإسحاق ويعقوب والأسباط وعيسى وأيوب ويونس وهارون وسليمان وآتينا داوود زبورا» (4:163)


    فی امان الله

    آيا اگر خداوند در قرآن نام ائمه را نيز ‌آورده بود ،‌ پيراوان سقيفه حاضر بودند كه بپذيرند ؟

    آيا همان‌هايي كه به پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلمنسبت هذيان دادند و گفتند :
    ان الرجل ليهجر .

    اگر نام حضرت علي در قرآن هم آمده بود ، نمي‌گفتند :
    ان جبرئيل قد هجر ؟

    يا نستجير بالله نمي‌گفتند كه خدا هم اجتهاد فرموده و ما هم مجتهد هستيم و اين سخن را قبول نداريم ؟

    .

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    نوشته
    48
    حضور
    1 روز 10 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    42



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    گویا فراموش کرده اید !!!!!
    1-آيه ي "فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ"فَريضة (نساء ، 24) صريحاً در مورد متعة النساء است و اما خليفه ‏دوم آن حکم را ممنوع اعلام کرد.‏

    2-خليفه دوم آيه ي " فَمَن تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ ... "(بقره ،196) را منسوخ اعلام کرد و دستور داد تا بدان عمل ننمايند.

    3-قرآن کريم در باره ي پيامبر(ص) مي فرمايد : " وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى ، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى ،عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى" (نجم3) ولي ‏وقتي پيامبر(ص) قلم و دوات براي نوشتن خواست تا بدان وسيله جلوي ضلالت امت را بگيرد، گفتند: اين ‏مرد هذيان مي گويد، در حاليکه اين خلاف صريح قرآن است .
    حال اگر نام اهل بیت ع در قرآن مستقیما میامد چکار میکردند؟
    اولاً بحث ما متعه نساء و متعه حج و ... نیست. اگر در جای خودش مطرح کنید اینها را پاسخ میدهم.
    ثانیاً قیاس شما هم مع الفارق است. در اینجا بر فرض صحت ادعایتان، چه ارتباطی به تحریف قرآن دارد؟ آیه متعه نساء به زعم شما در قرآن نازل شده است با اینکه (باز به زعم شما) عمر -رضی الله عنه- آن را از طرف خود حرام کرده است، اما هنوز هم در قرآن موجود است.

    پس آیات مربوط به امامت ائمه اثنی عشر کجاست؟

    ** پستم را چند دقیقه قبل از پاسخ شما ویرایش کردم. لطفاً صفحه را Refresh کنید.
    {إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا}
    همانا با ســختی، آســانی است.

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    نوشته
    48
    حضور
    1 روز 10 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    42



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    آيا اگر خداوند در قرآن نام ائمه را نيز ‌آورده بود ،‌ پيراوان سقيفه حاضر بودند كه بپذيرند ؟
    یعنی به نظر شما آیاتی در مورد امامت ائمه نازل نشد، چون اگر می آمد نمیپذیرفتند؟!!
    الله میفرماید:
    «فذكر إنما أنت مذكر - لست عليهم بمصيطر» (88:21،22)
    {إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا}
    همانا با ســختی، آســانی است.

  21. صلوات


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۶/۰۱, ۰۰:۳۲ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود