جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهه ای پیرامون تحریف لفظی ومعنوی قرآن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۴
    نوشته
    1
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2

    اشاره شبهه ای پیرامون تحریف لفظی ومعنوی قرآن




    سلام

    من یه سوال داشتم. می خواستم بدونم از کجا می شه فهمید که در قرآن دخل و تصرفی صورت نگرفته و قرآن حاضر همان قرآنی هست که زمان پیامبر نازل شده است. و همچنین بسیاری از کلمات و لفات در آن زمان معانی دیگری داشته و از کجا می توان فهمید که تفسیر حال قران واقعا همان چیزی است که در زمان پیامبر خداوند بر مردم نازل کرده است.
    ویرایش توسط ذره بین : ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ در ساعت ۱۹:۳۸
    اتوبار و باربری غرب در تهران خدمت شماست

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    684
    حضور
    48 روز 10 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    18
    صلوات
    1995



    با نام و یاد دوست







    شبهه ای پیرامون تحریف لفظی ومعنوی قرآن








    کارشناس بحث: استاد میقات

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 18 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    با سلام و درود

    عدم تحریف قرآن ادله متعددی دارد، اعم از دلیل قرآنی، روایی، عقلی، علمی، تاریخی و ...؛ ولی چون در باره موضوع عدم تحریف قرآن و ادله آن، به دفعات در کانون، گفتگو شده، در این جا فقط لینک آن را می گذارم تا گفتگو تکراری نشود:


    دلایل عدم تحریف در قرآن

    اثبات عدم تحریف قرآن


    در باره تفسیر آیات باید گفت تفسیر قرآن، قوانین و ضوابطی دارد که مفسر با رعایت آن ها و با ویژگی هایی که خود مفسر باید داشته باشد، می تواند به مراد الهی نزدیک شود.

    البته اعتبار قول مفسر، به استناد صحیح به آیات، روایات، عقل، علم و ... است، و بدین جهت ارزش و عتبار می یابد.

    با بیان شرائط مفسّر، موضوع کمی روشنتر می شود. برخی از شرايط مفسر قرآن عبارت است:

    1. آشنايى با ادبيات عرب‏ و علم لغت
    2. آگاهى از شأن نزول آيات قرآن كريم (تاريخ آيات)
    3. اطلاع از ناسخ، منسوخ و علوم قرآن‏
    4. علم فقه‏
    5. آگاهى از احاديث و مراجعه به آن ها
    6. اصول الفقه‏
    7. آگاهى به علم اصول دين‏
    8. علم الموهبه‏ (علمى كه خداوند به هر كس خواهد بخشيد)
    9. ايمان به رسالت اسلامى و دعوت قرآن‏
    10. آگاهى از بينشهاى فلسفى، علمى، اجتماعى و اخلاقى‏
    11. پرهيز از هر نوع پيش‏ داورى، و اجتناب از تفسير به رأى‏
    12. آشنايى با تفسير و ممارست با آن‏
    13. آگاهى از تاريخ صدر اسلام‏
    و ....

    بنابر این، یک مفسر با کمک گرفتن از منابع و علوم و فنون مختلف، می تواند به فضای نزول آیات آگاه شود.

    البته تحریف معنوی که واقع شده کما این که در طول تاریخ، افراد و طوایف مختلف، از قرآن استفاده ابزاری کرده و نظر خود را بر قرآن تحمیل نموده و آیات قرآن را به اشتباه و یا طبق اغراض شخصی و گروهی خویش تفسیر نموده اند. نمونه بارز آن تفسیر برأی است که از سوی معصومین علیهم السلام ممنوع و به شدت مذمت شده است.

    نکته: وقوع تحریف معنوی ضرری به اصل قرآن وارد نمی کند زیرا اصل قرآن باقی است و راه برداشت صحیح از آیات فراهم است.

    شبهه ای پیرامون تحریف لفظی ومعنوی قرآن

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود