صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چگونه می توان الهامات شیطانی را تشخیص داد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    446
    حضور
    14 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2192

    اشاره چگونه می توان الهامات شیطانی را تشخیص داد؟




    با سلام خدمت کارشناس محترم بحث

    سوالی در زمینه شیطان شناسی دارم


    همه ما در زندگی ، برای انجام امور زندگی ، از امور جزئی گرفته تا کلان ، برای تصمیمات زندگی ، برای انتخابهای ریز و درشت و زندگی و خلاصه در جریان زندگی ، نجواها و الهامات درونی به ما میشود که مثلا به ما میگوید ، الان اینکار را بکن ، یا نکن ، الان این تصمیم را بگیر یا فلان تصمیم را بگیر و.....

    از استاد اخلاقی شنیدم که برخی از این نجواها و الهامات ، بر خلاف تصور ما ، نجوای پاک و مقدسی نیست ، برعکس ، نجواها و القائات شیطانی هست ....
    از طرفی در بعضی جاهای دیگر نقل میشود که مثلا در دو راهی های زندگی ، در جاهایی که برای تصمیم گیری مردد هستید ، به قلب و ندای درونی خود توجه کنید....

    حال چگونه میتوان تشخیص داد که نداها و نجواهای درونی ما ، نجواهای شیطانی است یا اینکه منشا پاک و مقدس دارند و واقعا قابل اعتماد و اعتنا هستند؟


    با تشکر.
    ویرایش توسط همای رحمت : ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ در ساعت ۰۹:۲۸

  2. صلوات ها 15


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58331



    با نام و یاد دوست







    چگونه می توان الهامات شیطانی را تشخیص داد؟








    کارشناس بحث: جناب استاد

  5. صلوات ها 13


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    2,976
    حضور
    94 روز 6 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25282



    نقل قول نوشته اصلی توسط مولکول 68 نمایش پست ها
    با سلام خدمت کارشناس محترم بحث

    سوالی در زمینه شیطان شناسی دارم


    همه ما در زندگی ، برای انجام امور زندگی ، از امور جزئی گرفته تا کلان ، برای تصمیمات زندگی ، برای انتخابهای ریز و درشت و زندگی و خلاصه در جریان زندگی ، نجواها و الهامات درونی به ما میشود که مثلا به ما میگوید ، الان اینکار را بکن ، یا نکن ، الان این تصمیم را بگیر یا فلان تصمیم را بگیر و.....

    از استاد اخلاقی شنیدم که برخی از این نجواها و الهامات ، بر خلاف تصور ما ، نجوای پاک و مقدسی نیست ، برعکس ، نجواها و القائات شیطانی هست ....
    از طرفی در بعضی جاهای دیگر نقل میشود که مثلا در دو راهی های زندگی ، در جاهایی که برای تصمیم گیری مردد هستید ، به قلب و ندای درونی خود توجه کنید....

    حال چگونه میتوان تشخیص داد که نداها و نجواهای درونی ما ، نجواهای شیطانی است یا اینکه منشا پاک و مقدس دارند و واقعا قابل اعتماد و اعتنا هستند؟


    با تشکر.
    سلام علیکم
    مشخص است که اگر الهامی در راستای کار صحیحی بود الهیست و اگر در راستای خطا و گناه شیطانی یا نفسانیست.اما سوال در مواردیست که نمی دانیم کار پیش رو درست است یا نه؟
    حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره چنین مواردی می گویند:
    الـهـامات الهي چون با فطرت پاك انسان و ساختمان جسم و روح او آشناست هنگامي كه در قلب پـيدا مي شود يك حالت انبساط و نشاط به او دست مي دهد در حالي كه وسوسه هاي شيطان چون هـمـاهـنـگ با فطرت و ساختمان او نيست به هنگام ايجاد در قلبش , احساس تاريكي , ناراحتي و سـنـگـيني در خود مي كند و اگر تمايلات او طوري تحريك گردد كه درهنگام انجام گناه اين احساس براي او پيدا نشود بعد از انجام عمل براي او دست مي دهد .

    چگونه می توان الهامات شیطانی را تشخیص داد؟
    تا صورت پیوند جهان بود علی بود/ تا نقش زمین بود و زمان بود علی بود

    شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود / سلطان سخا و کرم و جود علی بود

    عیسی به وجود آمد و در حال سخن گفت/ آن نطق و فصاحت که در او بود علی بود

    مسجود ملایک که شد آدم ، ز علی شد / آدم چو یکی قبله و مسجود علی بود

    آن شير دلاور كه براي طمع نفس/بر خوان جهان پنجه نيالود ، علي بود

    سر دو جهان جمله ز پنهان و ز پيدا / شمس الحق تبريز كه بنمود ، علي بود



  7. صلوات ها 15


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    علاقمند به کتاب روانشناسی و تاریخی
    نوشته
    1,310
    حضور
    40 روز 12 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    3701



    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

    به نام خدا وسلام به دوست عزيز و گرامي

    پاسخ به موضوع

    قلبى نیست جز آنکه دو گوش دارد، بر سر یکى از آن دو فرشته ای است راهنما و بر سر دیگرى شیطانی است فتنه انگیز. این فرمانش دهد و آن بازش دارد. شیطان به گناهان فرمانش می دهد، و فرشته از آنها بازش می دارد .
    گفتنی است «هدایت ربوبی» در مراتب مختلف و در شئون گوناگون جهان هستی، ساری و جاری است، چنان که قرآن می فرماید:
    «...رَبُّنَا الَّذِى أَعْطى کلَّ شىْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَى»(1)؛ «پروردگار ما کسى است که هر چیزى را خلقتى که درخور اوست داده، سپس آن را هدایت فرموده است».
    انسان نیز به عنوان بخشی از جهان هستی، از دستگاه مخصوص و وجود خاصی برخوردار بوده و بر حسب آن در ابعاد، شئون و مراتب مختلف از این هدایت ربوبی برخوردار است که به مراحلی از آن اشاره می شود:
    کسی که در مرحله ی اوّل طالب حقیقت است، ولی هنوز ایمان نیاورده و می خواهد حقیقت را بفهمد و بیابد؛ خدا برای چنین شخصی پیامبران را ارسال فرموده تا به حق و حقیقت هدایت فرماید. در عین حال فرشتگان هدایتگر نیز به یاری او می آیند و او را در مسیر اندیشیدن و یافتن حقیقت، هدایت می کنند؛ هر چند انسان ها بدین حقیقت واقف نباشند(مگر معدودی از آنها)، ولی به هر حال خداوند متعال از طریق ملائکه هدایت کننده - که مظهر اسم «هادی» حضرت حق اند - در پشت پرده او را هدایت می کند.
    آیه ی ذیل ناظر به این مرحله از هدایت است:
    (قُلْ هَلْ مِن شرَکائکم مَن یهْدِى إِلى الْحَقِّ قُلِ اللَّهُ یهْدِى لِلْحَقِّ...) (2)؛ «بگو: آیا از شریکان شما کسى هست که به سوى حق رهبرى کند؟ بگو: «خداست که به سوى حق رهبرى مى ‏کند».
    مرحله ی بعدی هدایت ربوبی، هدایت بعد از ایمان است که آدمی را به این رهنمون می شود که: چگونه باشد و چگونه نباشد، چه بکند و چه نکند، چطور به لوازم ایمان ملتزم باشد و به چه صورت راه مستقیم و حقیقی را طی کند.

    با تشکر


    فعاليت داشتن در فضاي مجازي و پاک ماندن در آن ' تقواي دو چندان ميخواهد. يادمان نرود گاهي با گناه به اندازه ي يک لايک فاصله داريم... يادمان نرود فضاي مجازي هم "محضر خداست " نکند که شرمنده باشيم، امان از لحظه ي غفلت که فقط خدا شاهد است و بس...! گاهي روي مانيتور بچسبانيم "ورود شيطان ممنوع " مراقب دستي که کليک ميکند، چشمي که ميبيند و گوشي که ميشنود باشيم... و بدانيم و آگاه باشيم که خدا هم هميشه آنلاين "است. .وما فقط در مشگلات آنلاین میشیم

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    446
    حضور
    14 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2192



    نقل قول نوشته اصلی توسط استاد نمایش پست ها
    الـهـامات الهي چون با فطرت پاك انسان و ساختمان جسم و روح او آشناست هنگامي كه در قلب پـيدا مي شود يك حالت انبساط و نشاط به او دست مي دهد در حالي كه وسوسه هاي شيطان چون هـمـاهـنـگ با فطرت و ساختمان او نيست به هنگام ايجاد در قلبش , احساس تاريكي , ناراحتي و سـنـگـيني در خود مي كند و اگر تمايلات او طوري تحريك گردد كه درهنگام انجام گناه اين احساس براي او پيدا نشود بعد از انجام عمل براي او دست مي دهد .
    با سلام و تشکر از پاسخ جنابعالی

    همین که میفرمایید که اگر الهام الهی باشد ، به انسان احساس نشاط دست میدهد و گرنه احساس تاریکی میکند، خوب این چیزها از جنس حس هستند و شهودی نیستند ... از کجا میتوان فهمید که مثلا این حس نشاط یا این حس سنگینی و تاریکی که به من دست داده ، خود همین حسها ، القائات شیطان نیستند و قابل اطمینان هستند؟

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    نقل قول نوشته اصلی توسط مولکول 68 نمایش پست ها
    از کجا میتوان فهمید که مثلا این حس نشاط یا این حس سنگینی و تاریکی که به من دست داده ، خود همین حسها ، القائات شیطان نیستند و قابل اطمینان هستند؟
    بسمه الحق

    با سلام

    در امور دنیا باید به وظیفه ی الهی-انسانی و عقلی عمل کرد،در مواردی هم که مشکوک است جانب احتیاط را رعایت کرد

    به بیش از این مأمور نیستیم.الهام و وسوسه تنها ملاک عمل نیست،چه اینکه نفس ملهمه ی انسام مؤید به عقل و شرع است

    در دین گفته نشده است هنگام اقدام به امری ببین دلت سیاه شده و یا سپید؟

    آنچه دستور است،انجام و ظیفه است با تعقل و عاقبت اندیشی و مشورت و توکل،سایر امور هم فقط

    برای اهل دل و کشف و شهود ملاک شخصی قرار می گیرد،که هر که اهلش باشد دیگر شک هم نمی کند،

    اما برای ما مردم عادی نمی تواند ملاک قرار گیرد.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    مباحثه
    نوشته
    1,136
    حضور
    20 روز 1 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2465



    نقل قول نوشته اصلی توسط استاد نمایش پست ها
    سلام علیکم
    مشخص است که اگر الهامی در راستای کار صحیحی بود الهیست و اگر در راستای خطا و گناه شیطانی یا نفسانیست.اما سوال در مواردیست که نمی دانیم کار پیش رو درست است یا نه؟
    حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره چنین مواردی می گویند:
    الـهـامات الهي چون با فطرت پاك انسان و ساختمان جسم و روح او آشناست هنگامي كه در قلب پـيدا مي شود يك حالت انبساط و نشاط به او دست مي دهد در حالي كه وسوسه هاي شيطان چون هـمـاهـنـگ با فطرت و ساختمان او نيست به هنگام ايجاد در قلبش , احساس تاريكي , ناراحتي و سـنـگـيني در خود مي كند و اگر تمايلات او طوري تحريك گردد كه درهنگام انجام گناه اين احساس براي او پيدا نشود بعد از انجام عمل براي او دست مي دهد .
    باسلام

    اگر هنگام الهامات هیچ حسی به انسا ن دست ندهد از کجا فرق بین الهام الهی و شیطانی مشخص می شود ؟
    ازادی در پرواز است نه در انتخاب قفس

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    446
    حضور
    14 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2192



    نقل قول نوشته اصلی توسط حبیبه نمایش پست ها
    بسمه الحق

    با سلام

    در امور دنیا باید به وظیفه ی الهی-انسانی و عقلی عمل کرد،در مواردی هم که مشکوک است جانب احتیاط را رعایت کرد

    به بیش از این مأمور نیستیم.الهام و وسوسه تنها ملاک عمل نیست،چه اینکه نفس ملهمه ی انسام مؤید به عقل و شرع است

    در دین گفته نشده است هنگام اقدام به امری ببین دلت سیاه شده و یا سپید؟

    آنچه دستور است،انجام و ظیفه است با تعقل و عاقبت اندیشی و مشورت و توکل،سایر امور هم فقط

    برای اهل دل و کشف و شهود ملاک شخصی قرار می گیرد،که هر که اهلش باشد دیگر شک هم نمی کند،

    اما برای ما مردم عادی نمی تواند ملاک قرار گیرد.

    با سلام و سپاس

    بعید میدونم جنابعالی یا سایر عزیزان ، در سر دو راهی ها و چند راهی های زندگی ، در انتخاب ها و تصمیمات زندگی ، ندایی از درونتون بلند نشه که به شما الهام کنه الان فلان کار رو بکن یا نکن .... حال شما میفرمایید این نداها و الهامات درونی رو شما در تصمیم گیریها لحاظ نمیکنید ؟ آیا اینها در تصمیمات شما وزنی ندارند؟ اگر اثر گذار هستند ، چه مبنایی برای درستی یا نادرستی این الهامات دارید و اگر هم کلا این الهامات رو بایکوت میکنید و نادید میگیرید که بالتبع دیگه بحثی مطرح نیست.

    و البته در زندگی واقعی ، بعضی تصمیمات چنان مبهم هست که عقل و مشورت ، باز هم گره ای از کار برای انتخاب باز نمیکنه و اگر بخوای شجاعت خرج بدی و حتما اقدام کنی ، چاره ای نیست به دستاویزهایی هرچند غیر محکم و غیر موثق مثل همین نداها و الهامات گوش فرابدی و اگر بخوای از جنبه ترس و احتیاط وارد بشی که توقف میکنی و به هیچ ندایی گوش نمیدی و نتیجتا تصمیم پیش برنده ای هم نمیگیری.

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,990
    حضور
    133 روز 12 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21820



    نقل قول نوشته اصلی توسط مولکول 68 نمایش پست ها
    با سلام و سپاس

    بعید میدونم جنابعالی یا سایر عزیزان ، در سر دو راهی ها و چند راهی های زندگی ، در انتخاب ها و تصمیمات زندگی ، ندایی از درونتون بلند نشه که به شما الهام کنه الان فلان کار رو بکن یا نکن .... حال شما میفرمایید این نداها و الهامات درونی رو شما در تصمیم گیریها لحاظ نمیکنید ؟ آیا اینها در تصمیمات شما وزنی ندارند؟ اگر اثر گذار هستند ،1- چه مبنایی برای درستی یا نادرستی این الهامات دارید و اگر هم کلا این الهامات رو بایکوت میکنید و نادید میگیرید که بالتبع دیگه بحثی مطرح نیست.

    و البته در زندگی واقعی ، بعضی تصمیمات چنان مبهم هست که عقل و مشورت ، باز هم گره ای از کار برای انتخاب باز نمیکنه و اگر بخوای شجاعت خرج بدی و حتما اقدام کنی ،2- چاره ای نیست به دستاویزهایی هرچند غیر محکم و غیر موثق مثل همین نداها و الهامات گوش فرابدی و اگر بخوای از جنبه ترس و احتیاط وارد بشی که توقف میکنی و به هیچ ندایی گوش نمیدی و نتیجتا تصمیم پیش برنده ای هم نمیگیری.
    به نام حق

    با سلام

    1-بله خیلی پیش آمده است شاید بتوان گفت اغلب اوقات،منتهی بحث سر این است و سؤال حضرتعالی هم در همین راستا بود

    که از کجا بدانیم حق است ؟چون قرار است ملاک عمل قرار گیرد!

    و عرض بنده هم این است کاری که شبهه ناک است یعنی درستی و نادرستی آن را نمی دانی بهتر است انجام ندهی.

    البته عرض بنده نیست من این را در سخنان حضرت آیت الله بهجت رحمة الله علیه دیدم.

    در قران کریم هم به این نکته اشاره شده است:"اتقوا الله و یعلمکم الله" چیزی که قدرت تشخیص انسان را صافی می کند

    تقوا است،پرهیزگاری به انسان قدرت تشخیص درست و بصیرت در امور را می دهد،اگر چنین بینشی را نداریم بهتر است

    طبق دستور عمل کنیم.

    2-چرا چاره ای هست،امور دنیا با عقل و مشورت پیش می رود وقتی اقدام به کاری کردید(به تعبیر امام صادق علیه السلام) استخاره کنید

    استخاره هم به این معنا که به خداوند توکل و از او طلب خیر کنیم.

    اگر قرار باشد همیشه و در هر کاری نهایتا همانی را انتخاب کنیم که دلمان می گوید،خب دل نا مهذب انسان معمولا اشتباه می کند.

    سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام در امور دنیا به ما می گوید:عقل-مشورت-توکل-اقدام.قران هم همین را می فرماید.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432




    سلام

    این موضوع فوق العاده باریک وخطرناک است چون بنص قران ، الهامات والقائات شیطانی باعث تفسیر شیطانی از آیات و تحریف دین میشوند :



    تفسیرشیطانی از قرآن کریم ! تفسیر وهابی وداعشی و خارجی از آیات وتکفیر و قتل وغارت مخالفین و پیشگویی رسول خدا ص از صحاح سنت :

    اگر در آیات 52 و53 سوره حج دقت کنید خدای متعال میفرماید که بعضی افراد مریض دل تحت تاثیر القائات شیطان ، تفسیری شیطانی از آیات میکنند :



    وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ {الحج/52} لِيَجْعَلَ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ فِتْنَةً لِّلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ {الحج/53}

    ما هيچ رسول و نبیی را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هر گاه آرزو مى كرد شيطان القائاتى در آن مى كرد، اما خداوند القائات شيطان را از ميان مى برد سپس آيات خود را استحكام مى بخشيد و خداوند عليم و حكيم است .

    تا آنچه را كه شيطان القاء مى كند براى كسانى كه در دلهايشان مرضى هست و براى سنگدلان مايه ابتلاء كند كه ستمگران در خلافى بى نهايتند (53).

    همچنين أيه 112 انعام :

    و كذلك جعلنا لكل نبى عدوا شياطين الانس و الجن يوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا و لو شاء ربك ما فعلوه فذرهم و ما يفترون

    بدينگونه هر پيغمبرى را دشمنى نهاديم از ديونهادان انس و جن كه براى فريب ، گفتار آراسته به يكديگر القا مى كنند، اگر پروردگار تو ميخواست چنين نمى كردند پس ايشان را با چيزهايى كه مى سازند واگذار !



    مثلا در جریان همین توسل میبینید با وجود اینکه رسول خدا واصحابش باسناد صحیح بخاری ومسلم و ابن حجر وابن کثیر ، به رسول خدا در زمان حیاتش وبه قبرش در زمان مماتش متوسل شده وحاجت گرفتند اما وهابیون بر خلاف تفسیر صحیح آیات فتوا به شرک توسل میدهند ؟؟؟!!!!

    یعنی تفسیری شیطانی از آیات :

    وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا {الجن/18}

    وَلَا تَجْعَلُوا مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ إِنِّي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ مُّبِينٌ {الذاريات/51}

    در حالیکه خواندن در اینجا به معنی عبادت است همچنانکه مفسرین بزرگ ومقدم اهل سنت ذکر کرده اند .

    حتی شیخ الاسلام ابن تیمیه هم گفته که شیطان بر زبان عمر سخن میگفت :


    ابن تیمیه در کتاب مجموع الفتاوی می‌نویسد:

    وَإِذَا أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّةِ أَحَدِهِمْ شَيْئًا فِي الْقَلْبِ: لَمْ يُنْسَخْ مِنْهُ بَلْ أَكْثَرُهُمْ كَاذِبُونَ. كَمَا قَالَ تَعَالَى وَكَمَا بَيَّنَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي حَدِيثِ الْكُهَّانِ لَمَّا قَالَ: {إنَّهُمْ يَزِيدُونَ فِي الْكَلِمَةِ مِائَةَ كِذْبَةٍ} بِخِلَافِ الرَّسُولِ وَالنَّبِيِّ وَالْمُحَدِّثِ كَمَا فِي قِرَاءَةِ ابْنِ عَبَّاسٍ وَغَيْرِهِ: {فَيَنْسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ} . وَالْقِرَاءَةُ الْعَامَّةُ لَيْسَ فِيهَا الْمُحَدِّثُ؛ إذْ يَجُوزُ أَنْ يُقَرَّ عَلَى بَعْضِ الْخَطَأِ وَيُدْخِلَ الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ بَعْضَ مَا يُلْقِيهِ فَلَا يُنْسَخُ بِخِلَافِ الرَّسُولِ وَالنَّبِيِّ فَإِنَّهُ لَا بُدَّ مِنْ نَسْخِ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ وَأَنْ يُحْكِمَ اللَّهُ آيَاتِهِ لِأَنَّهُ حَقٌّ وَالْمُحَدِّثُ مَأْمُورٌ بِأَنْ يَعْرِضَ مَا يُحَدِّثُهُ عَلَى مَا جَاءَ بِهِ الرَّسُولُ. وَلِهَذَا أَلْقَى الشَّيْطَانُ لِعُمَرِ وَهُوَ مُحَدِّثٌ فِي قِصَّةِ الْحُدَيْبِيَةِ وَقِصَّةِ مَوْتِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَقِصَّةِ اخْتِلَافِهِ وَهِشَامَ بْنِ حَكِيمِ فِي سُورَةِ الْفُرْقَانِ فَأَزَالَهُ عَنْهُ نُورُ النُّبُوَّةِ. مجموع الفتاوى ج 2 ص 52

    میگوید قرائت ابن عباس از قران چنین بوده آیه 52 حج : وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ ولا محدث إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ {الحج/52}
    لِيَجْعَلَ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ فِتْنَةً لِّلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ {الحج/53}

    به همین دلیل است که شیطان سخن خود را در صلح حدیبیه بر زبان عمر جاری ‌کرد؛ در حالی که عمر محدث بود ! و همچنین در جریان وفات رسول خدا صلی الله علیه وآله و قضیه اختلاف عمر با هشام بن حکیم در باره سوره فرقان { که بقول رسول الله ص شیطان کلام خود را از زبان عمر جاری کرد ؛ اما نور نبوت آن را نابود کرد !!!!!


    این کلام شیخ الاسلام ابن تیمیه بسیار قابل تعمق و تفکر است !وموید عقیده شیعه ، چرا که بنص آیات وروایات متواتری مانند حدیث ثقلین و حدیث صحیح علی مع القرآن و القرآن مع علی لن یفترقا صححه الذهبی ، هیچ کس ظاهر وباطن قران ومعنی وتفسیر دقیق آنرا بجز از ثقل ثانی یا همان شرکای قران نمیدانند وعلت بروز اینهمه اختلاف وتفرقه وتفاسیر شیطانی از قرآن ، از روز اول در اسلام هم همین دور کردن اهل بیت از مقام امامت الهیشان بود .بزبان دیگر ابن تیمیه میگوید که در زمان رسول خدا ص نور نبوت رسول پیامبر، القاء شیطانی عمر را نابود ساخت سوال مهم اینست که بعد از ختم نبوت مثلا در زمان سقیفه و خلافت ابوبکر وعمر وعثمان اگر دوباره القاء شیطانی بر خلیفه شود چه کسی باید آنرا زائل سازد ؟ همچنانکه خود ابوبکر میگفت مرا شیطانیست که دائم در حال اغوای منست !

    پس اینهم دلیل قاطع دیگری بر اینکه رهبر جامعه اسلامی باید موید به فیض الهی ومنصوص ومعصوم باشد تا بتواند تفسیری درست نه شیطانی از آیات قران بجهت سعادت مردم تا قیامت ارائه دهد .


    انفر شيطان انفر شيطان انفر شيطان يا عمر القرآن كله صواب ما لم يجعل المغفرة عذابا والعذاب مغفرة (البغوى عن إسحاق بن حارثة الأنصارى عن أبيه عن جده)






  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود