صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خدای اسلام و تورات

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    نوشته
    9
    حضور
    3 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16

    خدای اسلام و تورات




    سلام

    قرآن

    وَاضْمُمْ يَدَكَ إِلَىٰ جَنَاحِكَ تَخْرُ‌جْ بَيْضَاءَ مِنْ غَيْرِ‌ سُوءٍ آيَةً أُخْرَ‌ىٰ

    وَأَدْخِلْ يَدَكَ فِي جَيْبِكَ تَخْرُ‌جْ بَيْضَاءَ مِنْ غَيْرِ‌ سُوءٍ

    اسْلُكْ يَدَكَ فِي جَيْبِكَ تَخْرُ‌جْ بَيْضَاءَ مِنْ غَيْرِ‌ سُوءٍ

    وَإِن تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ يَقُولُوا هَـٰذِهِ مِنْ عِندِ اللَّـهِ ۖ وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَقُولُوا هَـٰذِهِ مِنْ عِندِكَ ۚ قُلْ كُلٌّ مِّنْ عِندِ اللَّـهِ

    مَّا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّـهِ ۖ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ

    تورات

    سفر اعداد فصل 5 از آیه یک تا 58

    و خداوند موسی را خطاب کرد و گفت که بنی اسرائیل را امر فرما که هر مبروص و هر علیل جریان و هر کسی که از میته ناپاک باشد از اردو اخراج نمایند چه مرد و چه زن بیرون نمایید ایشان را به خارج از اردو بیرون نمایید تا انکه اردوهای خود را که من در میان انها ساکنم ملوث نسازند

    سفر لویان فصل 13

    و خداوند به موسی و هارون بدین مضمون گفت چون کسی را در پوست بشرش اماس و یا جرب و یا لکه درخشنده باشد و در پوست بشرش مثل علت برص باشد انگاه بهارون کاهن و یا به یکی از پسرانش کاهنان اورده شود و کاهن به علت پوست بشرش بنگرد و هرگاه مو در جای علت سفید گردیده است و نمایش علت از پوست بشرش عمیق تر نماید علت برص است و کاهن بر او نگریسته او را ناپاک خواهد گفت و اگر ان لکه درخشنده در پوست بشرش سفید باشد و نمایشش از پوست عمیق تر ننماید و مویش سفید نگردیده است انگاه کاهن ان صاحب علت را هفت روز محجوب دارد ..... تا آیه 58 در همین رابطه است.

    سفر لویان فصل 14

    سفر لویان فصل 22

    و در جایی از تورات در مورد مبروص شدن خواهر موسی است به علت نافرمانی که متاسفانه پیدا نکردم.


    روایات


    در روایات شیخ صدوق اگر اشتباه نکنم بدین مضمون آمده است.

    برص در شیعه ی ما نیست.

    برص شبه لعنت است.

    در تاریخ خوانده ایم کسی که ولایت امیر المومنین را منکر شد به برص مبتلا گشت.

    در تاریخ خوانده ایم که شمر به برص مبتلا شده بود.


    پاسخ دین داران و کارشناس محترم چیست ؟
    آیا خداوند مهربان است یا عادل است ؟
    آیا این یک نوع نژاد پرستی نیست ؟

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301




    با نام و یاد دوست







    خدای اسلام و تورات








    کارشناس بحث: استاد مبشر

  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    با سلام و عرض ادب و احترام
    ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش را به تمام دوستان گرامی تسلیت عرض می نمایم .
    پرسشگر محترم
    سؤال شما کمی مبهم و نامفهوم است در صورت امکان کمی سؤال خود را توضیح دهید زیرا متوجه منظور حضرتتعالی بویژه ربط بین آیات قرآن کریم و روایات و همچنین بخشهای منقول از کتاب مقدس نشدم .
    با تشکر


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    نوشته
    9
    حضور
    3 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    نقل قول نوشته اصلی توسط مبشر نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب و احترام
    ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش را به تمام دوستان گرامی تسلیت عرض می نمایم .
    پرسشگر محترم
    سؤال شما کمی مبهم و نامفهوم است در صورت امکان کمی سؤال خود را توضیح دهید زیرا متوجه منظور حضرتتعالی بویژه ربط بین آیات قرآن کریم و روایات و همچنین بخشهای منقول از کتاب مقدس نشدم .
    با تشکر
    من هم سلام عرض می کنم و ایام را تسلیت می گویم

    چرا خداوند این چنین نگاهی به یک بیماری دارد ؟

    قرآن و تورات و روایات در یک راستا هستند و همگی نگاه خداوند را نسبت به این بیماری نشان می دهد.

    حالا چرا باید به این چنین خدایی ایمان بیاوریم ؟ آیا شما به این چنین خدایی ایمان دارید ؟ با چه توجیهی؟

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    به نام خداوند بخشنده مهربان
    از توضیح شما پرسشگر گرامی سپاسگزارم

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    چرا خداوند این چنین نگاهی به یک بیماری دارد ؟
    پرسشگر گرامی چگونه به این نتیجه رسیدید که خداوند نگاه نامناسبی به این بیماری دارد ؟ در حالی که برای پذیرش روایات باید سند آنها مورد بررسی قرار گیرد و نقل شدن روایت در یک کتاب ، به تنهایی دلیل کافی برای صحت و پذیرش آن نیست .

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    قرآن و تورات و روایات در یک راستا هستند و همگی نگاه خداوند را نسبت به این بیماری نشان می دهد.
    پرسشگر محترم و عزیز در کدام آیه از آیات قران نگاه خداوند به این بیماری همراستا با نگاه تورات است؟؟(درباره روایات نیز باید صحت و سقم آن از لحاظ سند و درایه نیز مورد بررسی قرار گیر ) .
    آیات مذکور در قرآن کریم که حضرتعالی نقل کرده اید همگی درباره معجزه و کرامت سخن می گویند که طی آنها خداوند متعال درخشان شدن دست حضرت موسی علیه السلام را به عنوان معجزه ایشان معرفی می کند ؟ در کدام قسمت از آیات مذکور خداوند متعال به بیماری پیسی یا برص اشاره نموده اند ؟؟؟ آیا سفید و درخشان شدن دست حضرت موسی علیه السلام به معنای مبتلا شدن ایشان به بیماری برص است ؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    حالا چرا باید به این چنین خدایی ایمان بیاوریم ؟ آیا شما به این چنین خدایی ایمان دارید ؟ با چه توجیهی؟
    پاسخ این پرسش شما واضح است که خداوند متعال در قرآن کریم هیچگاه در آیاتی که شما ذکر کرده اید درباره بیماری برص سخنی نگفته اند .
    درباره اینکه چرا در تورات چنین نگاهی به این بیماری وجود دارد نیز اجازه دهید دو نکته را عرض نمایم :
    1. ما به عنوان مسلمان ملزم به پذیرش اعتقادات و نظریات یهودیان درباره مسائل مختلف از جمله بیماریها نیستیم .
    2. باید از یهودیان بپرسید که چرا کتاب مقدس آنها چنین نگاهی به این بیماری دارد .


  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    نوشته
    9
    حضور
    3 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    نقل قول نوشته اصلی توسط مبشر نمایش پست ها
    به نام خداوند بخشنده مهربان
    از توضیح شما پرسشگر گرامی سپاسگزارم


    پرسشگر گرامی چگونه به این نتیجه رسیدید که خداوند نگاه نامناسبی به این بیماری دارد ؟ در حالی که برای پذیرش روایات باید سند آنها مورد بررسی قرار گیرد و نقل شدن روایت در یک کتاب ، به تنهایی دلیل کافی برای صحت و پذیرش آن نیست .


    پرسشگر محترم و عزیز در کدام آیه از آیات قران نگاه خداوند به این بیماری همراستا با نگاه تورات است؟؟(درباره روایات نیز باید صحت و سقم آن از لحاظ سند و درایه نیز مورد بررسی قرار گیر ) .
    آیات مذکور در قرآن کریم که حضرتعالی نقل کرده اید همگی درباره معجزه و کرامت سخن می گویند که طی آنها خداوند متعال درخشان شدن دست حضرت موسی علیه السلام را به عنوان معجزه ایشان معرفی می کند ؟ در کدام قسمت از آیات مذکور خداوند متعال به بیماری پیسی یا برص اشاره نموده اند ؟؟؟ آیا سفید و درخشان شدن دست حضرت موسی علیه السلام به معنای مبتلا شدن ایشان به بیماری برص است ؟؟


    پاسخ این پرسش شما واضح است که خداوند متعال در قرآن کریم هیچگاه در آیاتی که شما ذکر کرده اید درباره بیماری برص سخنی نگفته اند .
    درباره اینکه چرا در تورات چنین نگاهی به این بیماری وجود دارد نیز اجازه دهید دو نکته را عرض نمایم :
    1. ما به عنوان مسلمان ملزم به پذیرش اعتقادات و نظریات یهودیان درباره مسائل مختلف از جمله بیماریها نیستیم .
    2. باید از یهودیان بپرسید که چرا کتاب مقدس آنها چنین نگاهی به این بیماری دارد .
    سلام

    فکر کردم قصد مزاح دارید اما به هر حال از شما سپاسگزارم.

    برای اینکه بهتر مقصودم را متوجه شوید خدمت شما کارشناس محترم عرض می کنم.

    آیه قرآن می گوید من غیر سوء یعنی بیماری از سوء است. ( یعنی پیامبر اگر دستش نورانی و سفید است به خاطر سوء و بیماری برص نیست)

    کتاب مقدس کلا اشتباه نیست. این مطالب در اسفار امده و خیلی تفصیلی است . برای اینکه تحریفش اثبات شود باید دلیل داشته باشید.

    شما فقط می گویید نمی دانید این روایات درست است یا نه ؟ یا می گویید نمی دانید تورات در این موضوع تحریف شده است یا نه ؟

    پس شما به عنوان یک کارشناس کلام دلیل عقلی و کلامی بر بطلان و دروغ بودن این روایات و تورات ندارید.

    اگر دلیل کلامی داشتید خیلی راحت می گفتید این روایات دروغ است یا این بخش تورات دروغ است.

    اما چون دلیل کلامی ندارید من را غیر مستقیم به کارشناس روایت و ... ارجاع می دهید.

    من این سوال را از کارشناس روایت می پرسم اما شما دلیل کلامی نداشتید تا کذب اینها را ثابت کنید.
    ویرایش توسط کاوه دادگر : ۱۳۹۴/۰۸/۰۹ در ساعت ۱۴:۴۷

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    نوشته
    9
    حضور
    3 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    کارشناس محترم و عزیز

    اگر خداوند اینطوری که در این روایات و تورات و قرآن نیست به صراحت بگویید این روایات و تورات کذب است یا ثابت کنید منظور قران چیز دیگری است.

  15. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    حب الحسین(ع)
    نوشته
    1,238
    حضور
    30 روز 19 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    4482



    به نام خداوند دادگر
    سلام
    بین ایات قران و تورات تفاوت فاحشی در مورد بیماری برص وجود دارد، بطوری که كلمه (الأبرص) در دو سوره قرآن مجيد آيات 49 آل عمران و 110 مائده آمده است و هر دو آيه درمورد معجزات حضرت عيسى(ع) واز دلايل اثبات حقانيت و پيامبرى او مى باشد كه آن حضرت به اذن پروردگار متعال، كور مادرزاد را درمان مى كرد وبه زنده كردن مردگان مى پرداخت واز گِل، شكل پرنده اى مى ساخت و درآن مى دميد كه به صورت موجود زنده اى در مى آمد و(برص) را نيز درمان مى كرد.
    اما در تورات همانطور که شما بیان کردید کسی که مبتلا به برص باشد را از جامعه طرد میکردند(البته شاید به این دلیل بوده که درمان نداشته و یا باعث مبتلا شدن دیگران میشده) به هر حال اثبات اینکه این قسمت تورات تحریف شده یا نه کار مشکلی است.
    اما برخورد ائمه ما با کسانی که به بیماری های اینچنینی مبتلا میشدند با ایات تورات بسیار متفاوت است؛ مثلا امام سجاد(ع) هنگامی که به عده ای جزامی میرسد انها را به خانه خود دعوت کرده و به انها احترام گذاشته و به خدمت کار خود دستور میدهد تا غذای لذیذی برای انها تهیه کند.(فرازهایی برجسته از سیره امامان، ج ۲، ص ۲۰۵)

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    وَاضْمُمْ يَدَكَ إِلَىٰ جَنَاحِكَ تَخْرُ‌جْ بَيْضَاءَ مِنْ غَيْرِ‌ سُوءٍ آيَةً أُخْرَ‌ىٰ
    به نظر میرسد این ایه و ایاتی شبیه این که ذکر فرمودید ربطی به بیماری برص ندارد. البته بنده در تفاسیر هم چنین نسبتی ندیدم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    در روایات شیخ صدوق اگر اشتباه نکنم بدین مضمون آمده است.
    برص در شیعه ی ما نیست.
    برص شبه لعنت است.
    بنده چنین روایاتی ندیدم اگر لطف کنید سند اونها رو بیان کنید قابل بررسی خواهند بود.
    اما در برخی از روایات راههایی برای درمان و یا پیش گیری برص گفته شده که اتفاقا دلالت میکند در برخی نزدیکان و اصحاب و یا شیعیان ائمه(ع) این بیماری وجود داشته، از جمله:
    در روایتی از رسول اکرم (ص) به پنج عامل پیسی اشاره شده است. از حضرت نقل شده که پنج چیز است که پیسی می آورد: نوره کشیدن در روز جمعه و چهارشنبه، وضو گرفتن و غسل کردن با آبی که با آفتاب گرم شده است، خوردن در حال جنابت، آمیزش با زن در هنگام حائض بودنش، و خوردن در حال سیری. (محمد محمدی ری شهری، دانش نامه احادیث پزشکی، ترجمه دکتر حسین صابری ، قم دارالحدیث،چاپ ششم، 1385، ج2، ص379).
    پیامبر اکرم (ص) فرمود: یا علی! غذا را با خوردن مقداری نمک شروع کن و با نمک به پایان برسان!زیرا این کار باعث شفا و عافیت از هفتاد نوع بلا و بیماری است که یکی از آن ها برص می باشد. (الکافی، ج6 ، ص326).


    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    در تاریخ خوانده ایم کسی که ولایت امیر المومنین را منکر شد به برص مبتلا گشت.
    در تاریخ خوانده ایم که شمر به برص مبتلا شده بود.
    البته این دو روایت وجود دارد:
    در برخي از روايات، اولياي الهي ابتلا به برص را براي معاندان حق خواستار شدند و به اين صورت آنها را نفرين کردند؛ مثلا هنگامي که امام علي(ع) به بصره رسيد، از انس بن مالک خواست به سراغ طلحه و زبير رود و حديثي را که از رسول خدا(ص) درباره آنها شنيده بود، يادآورشان شود.
    فلوي عن ذلک فرجع اليه فقال: اني انسيت ذلک الامر. فقال(ع): ان کنت کاذبا فضربک الله بها بيضاء لامعه لاتواريها العمامه؛
    انس سرپيچي کرد و بازگشت و بهانه آورد که آن حديث فراموشم شده است. مولا فرمود: اگر دروغ مي گويي، خدا تو را به لکه اي سفيد دچار کند که دستارش نپوشاند.( نهج البلاغه، کلمات قصار 312)
    اینکه حضرت(ع) او را نفرین کرد و او مبتلا شد ربطی به خصوص بیماری برص ندارد، زیرا نفرین معمولا به چیزی تعلق میگیرد که درمان نداشته باشد و ممکن بود حضرت(ع) چیز دیگری را به عنوان نفرین در نظر بگیرد و این نشانه ای بر حقانیت نفرین کننده است همانطور که مباهله دلیل بر صحت قول نفرین کننده دارد. به هر حال این بلایی که بر سر انس امد هم حقانیت امیر المومنین(ع) را ثابت کرد و هم عناد انس را با حق!


    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    آیا خداوند مهربان است یا عادل است ؟
    خداوند هم مهربان است و هم عادل...
    گاهی ظلم کردن شخصی در دنیا باعث میشود خدا او را در این دنیا به بلایا و مشکلاتی مبتلا کند. در حديثي نوراني آمده است: «ان البلاء للظالم ادب و للمؤمن امتحان و للاولياء درجه؛ گرفتاري و زيان ها براي ستمگر موجب ادب و مكافات عمل اوست و براي مؤمن امتحان و آزمايش است و براي اولياء خدا موجب ترفيع مقام و درجه است...».
    البته همین بلا برای تنبه و اگاهی ظالم است که برگردد و دیگر ظلم نکند.
    در پناه حق


  16. صلوات ها 5


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۴
    علاقه
    حب الحسین(ع)
    نوشته
    1,238
    حضور
    30 روز 19 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    4482



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه دادگر نمایش پست ها
    چرا خداوند این چنین نگاهی به یک بیماری دارد ؟
    قرآن و تورات و روایات در یک راستا هستند و همگی نگاه خداوند را نسبت به این بیماری نشان می دهد.
    قران و تورات در این مساله به هیچ وجه در یک راستا نیستند، بلکه قران با انجیل در این مورد شباهتی از نظر ظاهری داشته و از نظر مبنایی تفاوت عمده ای دارد. در قرآن كريم آمده است:
    (… أنّى أخلق لكم من الطين كهيئة الطير فأنفخ فيه فيكون طيراً باذن الله و أبرئ الأكمه و الأبرص و أحى الموتى باذن الله… ) آل عمران/ 49
    براى شما از گل، چون شكل مرغى مى سازم، پس مى دمم در آن و به اذن خدا پرنده اى شده (به پرواز در مى آيد) و كور مادرزاد و پيس (جذام) را بهبود مى بخشم و مردگان را با اذن الهى زنده مى سازم.
    در انجيلهاى چهارگانه نيز به شكل گسترده اى به معجزه هاى اين پيامبر عظيم الشأن اشاره شده است كه از نظر مصداق، كم و بيش، همانند قرآن كريم است:
    (… چون فرود آمد يسوع از كوه، متابعت او كردند جمعى كثير. دراين وقت كسى كه مبتلا به برص بود آمد به خدمت او… پس دراز كرد يسوع دست خود را و ماليد به او و گفت: خواستم پاك شدن تو را، پس پاك شو. همان وقت پاك شد از برص…)
    (انجيل متى، فصل پانزدهم، باب هشتم، صفحه 81، ت . خ)
    و نيز در فصل بيست و پنجم همين انجيل، چنين مى خوانيم:
    (… وچون بيرون رفت يسوع از آن خانه، از عقب او دو نابينا بيرون آمدند و فرياد مى كردند كه رحم كن بر ما اى پسر داود، چون داخل خانه شد، آمدند نزد او. و گفت يسوع كه شما اقرار داريد به اين كه من مى توانم چشم شما را شفا داد، گفتند: بلى اى پروردگار، در اين وقت دست ماليد بر چشمهاى ايشان و گفت: به علت ايمانى كه داريد به من، چشم شما بينا مى شود، پس بينا شد چشم ايشان.) (همان/ 86)
    و در فصل سى ام نيز آمده است:
    (… جواب گفت يسوع كه برويد و اعلام كنيد به يوحنا آنچه ديده و شنيده ايد كه كوران را بينا كرده ام، و گروه لنگ را به نحوى شفا داده ام كه راه مى روند، و مبروصين را از برص پاك كرده ام، و كران را شفا داده ام كه مى شنوند، ومردگان را زنده كرده ام به نحوى كه برمى خيزند… )

    تفاوت عمده اى كه دراين خصوص بين قرآن كريم و انجيل ديده مى شود، اين است كه در قرآن، مقيد به (اذن الله) شده و در انجيل بسته به اراده شخص عيسى(ع) دانسته شده: (خواستم پاك شدن تو را). و اين خود حكايت از اختلاف بنيادين خداشناسى و پيامبرشناسى قرآن و انجيل دارد كه اولى تصريح به توحيد و يكتاپرستى دارد و دومى پندار چندگانه پرستى را در خيال مى پروراند.


  18. صلوات ها 3


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    نوشته
    9
    حضور
    3 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    نقل قول نوشته اصلی توسط عامل نمایش پست ها
    به نام خداوند دادگر
    سلام
    بین ایات قران و تورات تفاوت فاحشی در مورد بیماری برص وجود دارد، بطوری که كلمه (الأبرص) در دو سوره قرآن مجيد آيات 49 آل عمران و 110 مائده آمده است و هر دو آيه درمورد معجزات حضرت عيسى(ع) واز دلايل اثبات حقانيت و پيامبرى او مى باشد كه آن حضرت به اذن پروردگار متعال، كور مادرزاد را درمان مى كرد وبه زنده كردن مردگان مى پرداخت واز گِل، شكل پرنده اى مى ساخت و درآن مى دميد كه به صورت موجود زنده اى در مى آمد و(برص) را نيز درمان مى كرد.
    اما در تورات همانطور که شما بیان کردید کسی که مبتلا به برص باشد را از جامعه طرد میکردند(البته شاید به این دلیل بوده که درمان نداشته و یا باعث مبتلا شدن دیگران میشده) به هر حال اثبات اینکه این قسمت تورات تحریف شده یا نه کار مشکلی است.
    اما برخورد ائمه ما با کسانی که به بیماری های اینچنینی مبتلا میشدند با ایات تورات بسیار متفاوت است؛ مثلا امام سجاد(ع) هنگامی که به عده ای جزامی میرسد انها را به خانه خود دعوت کرده و به انها احترام گذاشته و به خدمت کار خود دستور میدهد تا غذای لذیذی برای انها تهیه کند.(فرازهایی برجسته از سیره امامان، ج ۲، ص ۲۰۵)
    سلام

    بله من هرگز نگفتم برخورد ائمه با کسانی که این بیماری را داشته اند بد بوده است. در تورات وقتی خواهر موسی نافرمانی کرد مبتلا به برص شد و بعد با توبه و انابه شفا یافت.

    در تورات برای بیماران روالی وجود دارد برای پاکی و ...

    به نظر میرسد این ایه و ایاتی شبیه این که ذکر فرمودید ربطی به بیماری برص ندارد. البته بنده در تفاسیر هم چنین نسبتی ندیدم.

    قبلا گفتم که سفیدی دست موسی من غیر سوء است یعنی بیماری نیست اما گفته است من غیر سوء یعنی این بیماری از سوء است.


    بنده چنین روایاتی ندیدم اگر لطف کنید سند اونها رو بیان کنید قابل بررسی خواهند بود.

    من با چشم خودم دیدم در کتابی فکر کنم نامش صفات الشیعة بود از شیخ صدوق. امید دارم شما روایت و سند آن را بررسی کنید.
    برص در شیعه ما نیست.
    برص شبه لعنت است.


    اما در برخی از روایات راههایی برای درمان و یا پیش گیری برص گفته شده


    این را انکار نکرده ام. اتفافا در همین مفاتیح که دست همه است فکر کنم راه کار داده اند.


    خداوند هم مهربان است و هم عادل...
    گاهی ظلم کردن شخصی در دنیا باعث میشود خدا او را در این دنیا به بلایا و مشکلاتی مبتلا کند. در حديثي نوراني آمده است: «ان البلاء للظالم ادب و للمؤمن امتحان و للاولياء درجه؛ گرفتاري و زيان ها براي ستمگر موجب ادب و مكافات عمل اوست و براي مؤمن امتحان و آزمايش است و براي اولياء خدا موجب ترفيع مقام و درجه است...».
    البته همین بلا برای تنبه و اگاهی ظالم است که برگردد و دیگر ظلم نکند.
    در پناه حق

    خداوند مهربان و عادل است
    اما می خواهم شما تکلیف این روایات و آیات را روشن کنید.

    تا بدانیم مهربانی و عدالت خدا این چنین نگاهی است یا خیر ؟


  20. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود