صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کمک خواستن از خود خدا چه اشکالی دارد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۴
    نوشته
    1
    حضور
    49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7

    اشاره کمک خواستن از خود خدا چه اشکالی دارد؟




    فرض کنید فردی دچار مشکل بسیار حادی شده است و نیازمند کمک است و سایر انسانها نمیتوانند به او کمک کنند

    اگر آن فرد فقط از خدا کمک بخواد و از او طلب یاری کند چه اشکالی دارد؟
    چه کسی از خدا قویتر است؟
    چه کسی از خدا مهربانتر است؟
    و چه کسی از خدا نسبت به احوال بنده آشناتراست ؟
    و چه کسی از خدا نزدیکتر به بنده است؟

    پس چرا بنده باید از طریق واسط کمک بخواهد؟
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۸/۱۷ در ساعت ۱۳:۲۷

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,569
    حضور
    175 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58358




    با نام و یاد دوست







    کمک خواستن از خود خدا چه اشکالی دارد؟








    کارشناس بحث: استاد صدرا

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 17 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرحمان البیلاوی نمایش پست ها
    فرض کنید فردی دچار مشکل بسیار حادی شده است و نیازمند کمک است و سایر انسانها نمیتوانند به او کمک کنند

    اگر آن فرد فقط از خدا کمک بخواد و از او طلب یاری کند چه اشکالی دارد؟
    چه کسی از خدا قویتر است؟
    چه کسی از خدا مهربانتر است؟
    و چه کسی از خدا نسبت به احوال بنده آشناتراست ؟
    و چه کسی از خدا نزدیکتر به بنده است؟

    پس چرا بنده باید از طریق واسط کمک بخواهد؟
    با سلام و عرض ادب

    1) بدیهی است که خالق و مدبر مخلوقات تنها ذات مقدس الهی بوده و همه ی مخلوقات همه ی هستی و شئون زندگی خود را از او دریافت نموده و اوست که برآورده کننده ی همه ی حاجات و نیازهای آنها می باشد و انسان موحد نیز می داند که هر چه دارد از اوست و باید از او طلب حاجت نماید؛ همچنان که قرآن کریم از زبان هود(علیه السلام) می فرماید:«إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ رَبِّي وَ رَبِّكُمْ ما مِنْ دَابَّةٍ إِلاَّ هُوَ آخِذٌ بِناصِيَتِها إِنَّ رَبِّي عَلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِيم»؛[1] در حقيقت، من بر خدا، پروردگار خودم و پروردگار شما توكّل كردم. هيچ جنبنده ‏اى نيست مگر اينكه او مهار هستى ‏اش را در دست دارد. به راستى پروردگار من بر راه راست است.

    و همچنان که از زبان ابراهیم(علیه السلام) می فرماید:«الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ؛ وَ الَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَ يَسْقِينِ؛ وَ إِذا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ؛ وَ الَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ؛ وَ الَّذِي أَطْمَعُ أَنْ يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ»؛[2] آن كس كه مرا آفريده و همو راهنماييم مى‏ كند؛ و آن كس كه او به من خوراك مى ‏دهد و سيرابم مى‏ گرداند؛ و چون بيمار شوم او مرا درمان مى‏ بخشد؛ و آن كس كه مرا مى ‏ميراند و سپس زنده ‏ام مى ‏گرداند؛ و آن كس كه اميد دارم روز پاداش، گناهم را بر من ببخشايد.

    2) شخص موحد معتقد است سراسر جهان فعل خداست و تمام كارها، حركت‏ها، تأثير و تأثّرها به ذات پاك او منتهى مى‏ شود و تمامى مخلوقات الهى در كارهاى خودشان به ذات الهى نيازمند مى‏ باشند؛ اما با این حال اعتقاد به«توحيد افعالى» به اين معنا نيست كه خداوند به ‏طور مستقيم و بدون واسطه ی سبب و علّتى، پديده ‏اى ايجاد كند و خود جانشين تمام علل و اسباب گردد؛ بلكه بدين معناست كه خداوند از طريق آفريدن اسباب و علل مادّى و غير مادّى، به اشيا هستى مى ‏بخشد و او تنها خالق اصيل، مستقل و قايم به ذات است و علّيت و تأثير غير او پيوسته به اذن و فيض مستمرّ او صورت مى‏ گيرد. قرآن كريم تأثيرگذارى بعضى از پديده ‏هاى طبيعى را مورد اشاره قرار داده و مى‏ فرمايد:«وَ تَرَى الْارْضَ هامِدَةً فَاذا انْزَلْنا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَ رَبَتْ وَ انْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهيجٍ»؛
    [3]زمين را خشك و مرده مى‏ بينى، پس آنگاه كه باران بر آن فرو فرستاديم، حركت مى ‏كند و مى ‏رويد و انواع گياهان زيبا و نشاط آور مى‏ روياند. که در اين آيه، رويش گياهان که از آثار و جلوه‏ هاى عالم طبيعت است، به زمين نسبت داده شده، ولى در آيه ای ديگر، این امر به خدا استناد داده شده؛ زيرا اوست كه استعداد و آمادگى خاصى را براى پرورش تخم گياهان در زمين قرار داده است:
    «وَ انْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً فَانْبَتْنا فيها مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَريمٍ»؛[4]
    و ما از آسمان آب را فرو فرستاديم، پس از انواع گياهان پر فايده در زمين رويانيديم.

    3) یکی از اسباب معنوی نزول رحمت و برکات الهی ذات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و اهل بیت طاهرینش(علیهم السلام) می باشند؛ همچنان که قرآن کریم طلب استغفار آنحضرت را سبب شمولیت مغفرت خویش نسبت به گناهکاران دانسته و می فرماید:«وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً»؛[5]و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند، پيش تو مى‏ آمدند و از خدا آمرزش مى‏ خواستند و پيامبر [نيز] براى آنان طلب آمرزش مى‏كرد، قطعاً خدا را توبه ‏پذيرِ مهربان مى‏ يافتند.

    انسان ظالم هرچند که خود مستقلا می تواند از خدای متعال طلب بخشش نماید؛ اما در این آیه
    خدای متعال ضمیمه ای تاثیر گذار را بیان فرموده و آن استغفار نبی اکرم(صلی الله علیه وآله) برای شخص گناهکار است که با این طلب بخشش موانع موجود در راه بخشش او بر طرف می گردد و شخص عاصی با این عملکرد راهی برای تقرب به سوی خدای متعال برگزیده است؛ همچنان که قران کریم می فرماید:«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون»؛[6] اى اهل ايمان! از خدا پروا كنيد و دست‏ آويز و وسيله‏ اى [از ايمان، عمل صالح و آبروى مقرّبان درگاهش‏] براى تقرّب به سوى او بجوييد و در راه او جهاد كنيد تا رستگار شويد.

    4) در آثار قطعی موارد متعددی از توسل به پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) رسیده است. یکی از روایات حاکی از سنت، روایت صحیح عثمان بن حنیف می باشد. حاکم نیشابوری و دیگران به سندخویش از این صحابی روایت می کنند:

    «عَنْ عُثْمَانَ بْنِ حُنَيْفٍ، أَنَّ رَجُلًا ضَرِيرًا أَتَى النَّبِيَّ(صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآله وَ سَلَّمَ) فَقَالَ: ادْعُ اللَّهَ أَنْ يُعَافِيَنِي. فَقَالَ: «إِنْ شِئْتَ أَخَّرْتَ ذَلِكَ وَهُوَ خَيْرٌ، وَإِنْ شِئْتَ دَعَوْتُ» . قَالَ: فَادْعُهُ. قَالَ: فَأَمَرَهُ أَنْ يَتَوَضَّأَ فَيُحْسِنَ وُضُوءَهُ، وَيُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ وَيَدْعُوَ بِهَذَا الدُّعَاءِ فَيَقُولُ: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ، وَأَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ، يَا مُحَمَّدُ إِنِّي تَوَجَّهْتُ بِكَ إِلَى رَبِّي فِي حَاجَتِي هَذِهِ فَتُقْضَى لِي، اللَّهُمَّ شَفِّعْهُ فِيَّ وَشَفِّعْنِي فِيهِ»؛[7]مرد نابينائی حضور پيامبراکرم(صلی الله علیه وآله) آمد، و گفت از خداوند بخواه به من عافيت بخشد، پيامبر اکرم(صلی الله علیه وآله)فرمودند: اگر مايل هستی دعا کنم، و اگر مايل هستی صبر کن که اين بهتر است، مرد نابينا گفت، دعا بفرمائيد. حضرت به او دستور دادند که وضو بگيرد و در وضوی خود دقت کند و دو رکعت نماز بگزارد و اين چنين دعا کند: پروردگارا من از تو درخواست مي ‏کنم و به وسيله پيامبرت محمد(صلی الله علیه وآله)، پيامبر رحمت به تو متوجه مي‏ شوم، اي محمد من درباره حاجتم به وسيله تو به خدايم متوجه مي‏ شوم تا حاجتم برآورده شود، پروردگارا شفاعت او را درباره من بپذير... عثمان ابن حنيف مي گويد: ما در محضر رسول خدا(صلَّي اللّه عليه و آله)بوديم، طولي نکشيد که اين پيرمرد بر ما وارد شد، گويي اصلاً نابينا نبوده است». [8]

    آنچه در این روایت قابل توجه است آن است که شخص نابینا قطعا بارها از خدای متعال برای شفای خود دعا نموده بود؛ اما در نهایت به محضر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) مشرف می گردد و از آنحضرت طلب دعا می نمایند که آنحضرت نیز به وی دستور می دهند بعد از نماز آنحضرت را مورد خطاب قرار داده تا به حاجت خویش برسد.


    نتیجه گیری:
    بدیهی است که انسان مومنی که در سختی ها قرار گرفته، حاجت و گشایش امر خویش را تنها از خدای متعال درخواست می کند؛ اما با این حال این توجه توحیدی منافاتی با قرار دادن اولیای الهی به عنوان واسطه ی فیض ندارد؛ بلکه بر اساس آیات و روایات چنین امری مطلوب بوده و شخص زودتر به مقصود خویش نائل می گردد.

    موفق باشید.


    [1] .هود(11)،56.

    [2] . الشعراء(26)،78-82.

    [3] .الحج(22)، 5.

    [4] . لقمان(31)،10.

    [5] .النساء(4)،64.

    [6] . المائده(5)،35.

    [7] . المستدرك على الصحيحين، أبو عبد الله الحاكم النيسابوري المعروف بابن البيع (المتوفى: 405هـ)،ج1، ص707،ح: 1180، 1909،1929،1930، دار الكتب العلمية – بيروت.

    [8] . قَالَ عُثْمَانُ: فَوَاللَّهِ مَا تَفَرَّقْنَا، وَلَا طَالَ بِنَا الْحَدِيثُ حَتَّى دَخَلَ الرَّجُلُ وَكَأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ بِهِ ضُرٌّ قَطُّ.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۴/۰۷/۲۴ در ساعت ۱۸:۴۸
    کمک خواستن از خود خدا چه اشکالی دارد؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,992
    حضور
    133 روز 12 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21828



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرحمان البیلاوی نمایش پست ها
    فرض کنید فردی دچار مشکل بسیار حادی شده است و نیازمند کمک است و سایر انسانها نمیتوانند به او کمک کنند

    اگر آن فرد فقط از خدا کمک بخواد و از او طلب یاری کند چه اشکالی دارد؟
    هیچ اشکالی ندارد!

    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرحمان البیلاوی نمایش پست ها
    چه کسی از خدا قویتر است؟
    چه کسی از خدا مهربانتر است؟
    و چه کسی از خدا نسبت به احوال بنده آشناتراست ؟
    و چه کسی از خدا نزدیکتر به بنده است؟
    هیچکس!



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرحمان البیلاوی نمایش پست ها
    پس چرا بنده باید از طریق واسط کمک بخواهد؟
    چرا خداوند در این آیه شریفه از پیامبرش می خواهد برای مردم استغفار بفرماید مگر خود خدا مستقلا نمی تواند

    مردم را ببخشد، چه کسی از خدا بخشنده تر است؟

    "فاعف عنهم واستغفر لهم"ای پیامبر مردم را عفو کن و برای آنها آمرزش بخواه.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    15
    حضور
    1 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    39



    سلام علیکم و رحمه الله

    تشکر از زحمات شما که برای آگاهی مردم زحمت می کشید.

    موضوع یعقوب و فرزندانش همچنین رسول ص و آمدن مردم نزد او و طلب دعا خوب این ها که در قید حیات بودند.

    سوال من این است چرا جای جای قرآن من دون الله آمده است یا مع الله آمده و گفته غیر خدا را پرستش نکنید یا غیر خدا را نخوانید؟

  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,992
    حضور
    133 روز 12 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21828



    نقل قول نوشته اصلی توسط golsum نمایش پست ها
    سلام علیکم و رحمه الله

    تشکر از زحمات شما که برای آگاهی مردم زحمت می کشید.

    موضوع یعقوب و فرزندانش همچنین رسول ص و آمدن مردم نزد او و طلب دعا خوب این ها که در قید حیات بودند.

    سوال من این است چرا جای جای قرآن من دون الله آمده است یا مع الله آمده و گفته غیر خدا را پرستش نکنید یا غیر خدا را نخوانید؟
    هو الله لا اله الّا هو

    با سلام و عرض ادب خواهرم

    پاسخ شما در سؤالتان است"من دون الله" یعنی کسی غیر خدا

    "مع الله" یعنی همراه و شریک خدا.

    در این دو عبارت شرک نفی شده است،چرا که در منطق دین

    مؤثری در همه ی عوالم وجود جز خداوند نیست:

    "وَإِن يَمْسَسْكَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ كَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ..."

    اگر خداوند برای شما آسیب و ضرری بخواهد هیچکس نمی تواند آن را بر طرف کند

    و اگر خیر و خوبی بخواهد هیچکس نمی تواند مانع آن بشود.

    اگر تیغ عالم بجنبد زجای// نبرد رگی تا نخواهد خدای

    این اعتقاد باید در اندیشه و عمل انسان وجود داشته باشد.

    اما یک وقتهایی خداوند می فرماید:

    « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُواْ فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛»

    ای مؤمنان، پرهیزگار باشید و به سوی خدای بزرگ، وسیله فراهم سازید و در راه او مبارزه کنید،

    باشد که رستگار گردید.

    و یا در جای دیگر در بحث شفاعت می فرماید:

    مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ (بقره: 255) چه كسى مى‏تواند جز به اذن خدا شفاعت نمايد؟

    و وَ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ عِنْدَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ(سبأ 23)

    شفاعت جز براى كسانى كه خدا اجازه دهد سودى ندارد.

    از جمع این آیات و نظائر آن می توان نتیجه گرفت که توسل به بعضی وسائط توسل به خداست

    چرا که ما آن وسایط را مستقل در تاثیر ندانسته و اثر آنان را در راستای اراده حق و فرمان خود خدا

    می دانیم.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    53
    حضور
    3 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    103



    سلام علیکم و رحمه الله

    «وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ لاَ يَخْلُقُونَ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ أَمْواتٌ غَيْرُ أَحْيَاءٍ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ» سوره نحل آيات 21 و 20

    (معبودهايى را که غير از الله را مى‏خوانند، چيزى را خلق نمى‏کنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! آنها مردگانى هستند ؛که زنده نیستند و حتی در باره خودشان هم نمى‏دانند که در چه زمانى و کی دوباره زنده میشوند)

    در این آیه الله میگوید: آن کسانی را غیر از الله (علی را... حسین را ) که میخوانید چیزی را خلق نکردند و خود مخلوقند و دنباله اش میگوید: مرده اند

    اما الله چون میدانسته عده ای میگویند بله مرده اند اما ......... و پشت این (اما)میگوید که از هر زنده ای زنده ترند
    .

    پس الله تاکید میکند، محکم کاری میکند:
    مرده های که زنده نیستند

    وباز برای محکم کاری بیشتر اضافه میکند:
    مرده های که شعور و حس هم ندارند باز میگوید:

    از وقت بعثت خود هم خبر ندارند


    و باز الله ميفرماید:
    (فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا ﴿الجن: ١٨﴾
    «هيچ کس را با الله نخوانيد! »
    و میفرماید:
    «قَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ»﴿غافر: ٦٠﴾
    پروردگار شما گفته است:
    مرا بخوانيد تا دعاى شما را بپذيرم! کسانى که از عبادت من تکبّر مى‏ورزند به زودى با ذلّت وارد دوزخ مى‏شوند.
    و میفرماید:

    « إنَّ الَّذينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُكُمْ فَادْعُوهُم ْفَلْيَسْتَجيبُوا لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ» ﴿الأعراف: ١٩٤﴾
    آنهايى را كه غير از خدا مى‏خوانيد، بندگانى همچون خود شما هستند آنها رابخوانيد، و اگر راست مى‏گوييد بايد شما را اجابت كنند.


    وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ (بقره 186)
    و هنگامى که بندگان من، از تو در باره من سؤال کنند، (بگو من نزديکم! دعاى دعا کننده را، به هنگامى که مرا مى‏خواند، پاسخ مى‏گويم!

    نمیگه مومنین میگه عبادی!


    پس دوست محترم با توجه به این آیات چه دلیل دارد خودمان را در شک وارد کنیم . اگر ما بیاییم با این همه شبهات و جنگ و دعوایی که به اهل تسنن و شیعه در بحث وساطت در گرفته فرضا ، فرضا بیاییم از الله بخواهیم مستقیم بدون هیچ حجاب و پرده ای و از عمق وجود فریادش بزنیم با چشمانی اشک آلود بجای اینکه 124 هزار پیامبر و 12 امام و اولیای دیگر را حجاب بین خود و خدا قرار بدیم یک الله واحد بخوانیم آیا اگر این کار را بکنیم روز قیامت خدا .......... چی بگم والله

    همیشه این موضوع توی ذهنمه مادر که پسرشو میزنه پسرش قهر میکنه اما باز بعد مدتی میاد تو آغوش مادر با حالتی غمگین و چشمانی گریان (عجیب لحظه ای است)

    شاید ده بار مادر پسرشو بزنه اما می بینیم که پسر نمیره تو آغوش خاله باز به طرف مادر بر می گرده

    آقا من انبیا امامان اهل بیت اولیا را بخدا دوست دارم راه و روش اونها را همش مطالعه می کنم .




  15. صلوات ها 2


  16. #8
    اناالعبد آنلاین نیست. همکار اجرایی بخش آرشیو و عرفانهای کاذب

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۴
    علاقه
    هیچی ... کاش بتونم بنده باشم..هیچی نمیخوام دیگه
    نوشته
    1,049
    حضور
    37 روز 11 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    47
    صلوات
    7340



    نقل قول نوشته اصلی توسط مجبوریم نمایش پست ها
    سلام علیکم و رحمه الله
    سلام

    هیچ اشکالی نداره مستقیم از خدا بخوایم ..


    اما دقت داشته باشید که توسل هم هیچ اشکالی نداره ..

    برادران یوسف در قرآن نوشته که اومدن پیش حضرت یعقوب و گفتن از خدا برای ما آمرزش بخواه ..

    و پدرشون بهشون گفتش به زودی از شما آمرزش خواهم خواست ..


    ممکنه شما تو ذهنتون بگید خب حضرت یعقوب زنده بودن اما اهل بیت ع در دنیا نیستن...

    در برابر این سوال باید گفت اول اینکه امامان همه شهید شدن و در قرآن نوشته شهدا زنده ان ...
    ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ...

    دوم اینکه شما که در نماز به پیامبر ص سلام میدهید و قبول دارید که جواب سلام می دهند پس قبول دارید که میفهمند و جواب میدهند..

    سوم اینکه نمونه هایی از توسل بعد از فوت پیامبر ص در کتابهایتان آمده است اگر خواستید همراه منبع ذکر خواهم کرد


    و در آخر واسطه قرار دادن افرادی که به خدا نزدیک هستن میتونه کمک کنه زودتر و بهتر به خواستمون برسیم ..


    نمونه های توسل زیاد داریم..التماس دعا
    طرح ترک رذائل اخلاقی و انجام فضائل اخلاقی برای نزدیکتر کردن ظهور امام زمان (عج) ... این هفته قرائت یک صفحه قرآن هر روز http://www.askdin.com/showthread.php...356#post819356

    انسان
    هرچند هم که عبادتش بسیار باشد، نباید مغرور گشته و خیال کند که به کمال نهایی خویش راه یافته است، بلکه باید بداند که انسان تا زنده است، هدف تیر شیطان و نفس اماره است و درهرحال باید خود را ضعیف و محتاج به مدد و کمک حضرت حق ببیند.

  17. صلوات ها 7


  18. #9
    اناالعبد آنلاین نیست. همکار اجرایی بخش آرشیو و عرفانهای کاذب

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۴
    علاقه
    هیچی ... کاش بتونم بنده باشم..هیچی نمیخوام دیگه
    نوشته
    1,049
    حضور
    37 روز 11 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    47
    صلوات
    7340



    آيه 64 سوره نساء، شامل توسل بعد از رحلت پيامبر (ص) نيز مي شود:


    وَلَوْ أنَّهُمْ إذْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَحيماً
    اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم كردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش كنند ورسول خدا هم
    براي ايشان طلب بخشايش كند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت.


    رفتن به نزد رسول خدا صلي الله عليه وآله براي طلب بخشايش در اين آيه عام است ؛ شامل حيات ايشان و بعد از مرگ ظاهري مي شود . توضیحاتش در پست قبل دادم.

    كتاب"وفا الوفاء"مي نويسد كه در زمان خليفه دوم، سالي قحطي شد بلال به همراه عده اي از صحابه بر سر قبر پيامبر آمده گفت: (يا رسول الله إستسق لأمتك فإنهم هلكوا) اي رسول خدا از خدايت بخواه براي امتت باران نازل كند كه امت شما در حال هلاك شدن هستند.

    سمهودي از دانشمند سرشناس اهل سنت مي گويد:

    مدد گرفتن و شفاعت خواستن در پيشگاه خداوند از پيامبر(ص) و از مقام و شخصيت او هم پيش از خلقت او مجاز است و هم بعد از تولد و هم بعد از رحلتش و هم در عالم برزخ و هم در روز رستاخيز سپس روايت معروف توسل حضرت آدم(ع) را به پيغمبر(ص) از عمر بن خطاب نقل كرده كه آدم(ع) روي اطلاعي كه از آفرينش پيامبر اسلام(ص) در آينده داشت به پيشگاه خداوند چنين عرض كرد. (يا رب اسيلك بحق محمد لما غفرت لي) از تو تقاضا دارم كه مرا ببخشي.




    طرح ترک رذائل اخلاقی و انجام فضائل اخلاقی برای نزدیکتر کردن ظهور امام زمان (عج) ... این هفته قرائت یک صفحه قرآن هر روز http://www.askdin.com/showthread.php...356#post819356

    انسان
    هرچند هم که عبادتش بسیار باشد، نباید مغرور گشته و خیال کند که به کمال نهایی خویش راه یافته است، بلکه باید بداند که انسان تا زنده است، هدف تیر شیطان و نفس اماره است و درهرحال باید خود را ضعیف و محتاج به مدد و کمک حضرت حق ببیند.

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۰
    نوشته
    53
    حضور
    3 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    103



    نقل قول نوشته اصلی توسط اناالعبد نمایش پست ها
    سلام
    سلام دوست محترم

    ببینید دوست من در مورد زنده بودن بعد موت همه اعتقاد دارند اما مسئله این است که آیا زندگان نظام جنت در این دنیا هستند یا این از نظام ها ، نظام دریایی ها (کشتی ها و زیردریایی ها....) نظام آسمانی ها (هواپیما ودیگر سیارات و کهکشان ها!) یا از نظام زمین (فحشای آمریکا ، داد و فریاد مادر مسلمان در زیر لگد فرزند بی ادبش! و.....) آگاهی دارند . آیا بزرگان و شهدا و 124 هزار نبی و اولیا از این چیزها آگاهی دارند دقت کن آیه گفته عند ربهم یرزقون (نگفته عند قبرهم یرزقون )

    بیایید از قرآن جواب را بیابیم

    وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ »117/مائده

    که از زبان حضرت عیسی (ع) در بارگاه الهی در قیامت اظهار می شود.

    جز آنچه مرا بدان فرمان دادی [ چیزی ] به آنان نگفتم [ گفته ام ] که: خدا ، پروردگار من و پروردگار خود را عبادت کنید ، و تا وقتی در میانشان بودم بر آنان گواه بودم پس چون روح مرا گرفتی ، تو خود بر آنان نگهبان بودی ، و تو بر هر چیز گواهی.

    همچنین دوست محترم نکته مهم دقت فرمایید که عیسی علیه السلام نمرده و به آسمان برده شده است از دیدگاه مسلیمن.

    و حضرت عیسی که آخر زمان میاد درست همانند حضرت عیسی زمان گذشته است و قدرتهای جدیدی را کسب نکرده اند( اعم از تصرف در آسمانها و زمین و دریاها...!) ما که چیزی نشنیده ایم.

    موضوع بعدی که سلام دادن به پیامبر است سلام دادن بر پیامبر صلی الله علیه و سلم ببین دوست من بنده نه عالم هستم و نه چیزی فقط یک دانشجو هستم اینو میگم سلام دادن دلیل نمیشه که باید نبی صلی الله علیه و سلم در جا بشنوه و جواب سلام تک تک میلیارد مسلمان را بده! بذار به دیگه شکلی بگم

    دقت کنید که پیامبر امام هست و اصحاب او پشت سرش نماز می خوانند اصحاب در تشهد به السلام علیک می رسند ما نمی توانیم بگوییم که پیامبری که خود در نماز است در آن لحظه صدای قلب اصحاب بشنوه و ....!

    یا اینکه بالفرض مثال حضرت علی در حال نماز هست و به تشهد رسیده اومدیم در این لحظه پیامبر صلی الله علیه و سلم خواب باشه آیا اگر حضرت علی بگوید السلام علیک ایهاالنبی ..... آیا باید چی بگم والله !!!
    امامی که خود بوده تابع دین / اکنون گشته اصل دین و آیین


    البته باز هم می گویم محبت اهل بیت و انبیا و اولیا چیزی مهم تر از ضروری است .

    بنده قصدی ندارم اما بعضی ها الکی جدل می کنند و بذور راه انتخاب کرده ی کج خود را می خواهند راست نشان دهند و بحث می کنند اما بنده وقت....
    ویرایش توسط مجبوریم : ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ در ساعت ۲۰:۵۶

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود