جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بازاریابی شبکه ای

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۴
    علاقه
    ورزش
    نوشته
    2
    حضور
    2 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4

    بازاریابی شبکه ای




    با عرض سلام و خدا قوت
    بابت زحماتتون خیلی خیلی ممنونم
    خواهشی دارم، لطفا این مورد رو واسم استفتائ بگیرید از آیت الله خامنه ای و مکارم شیرازی و اگر تونستید چند نفر دیگه از مراجع.
    بسیار اصرار دارم که شما این مورد رو بپرسید واقعا ممنون میشم. و لطفا کد رهگیری استفتائ رو هم بذارید.
    شرکتهای بازاریابی شبکه ای زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت اطلاعات و پلیس فتا کار میکنند و تمام مالیات را به دولت میپردازند. این بازاریابی با شرکتهای هرمی تفاوتهای اساسی دارد. ویژگی شرکتهای هرمی:

    1-محصولاتی که هیج بازار واقعی در جهان ندارند.
    2-محصولاتی که با قیمت های گران فروخته می شوند.
    3-خرید های اجباری محصولات شرکت
    4-طرح هایی که نتیجه آن صرفاً گسترش شبکه توزیع کننده است.
    5-الزام به سرمایه گذاری نقدی قابل توجه
    6-خرید های اجباری محصولات یا خدمات فرعی یا جانبی
    7-طرح هایی که در آن محصولات شرکت کلاً یا به نحو قابل توجهی تنها مورد مصرف توزیع کنندگان واقع می شود.
    8-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان در موقعی که ادامه فعالیت نمی نمایند با لیست قابل توجهی از کالاهای فروخته نشده مواجه می شوند.
    9-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان بیش از آن که کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند، آن را برای پیشرفت در پلن خریداری می نمایند.
    10-طرح هایی که اگر اعضای آن خرید ننمایند با شکست روبه رو می شوند.
    11-طرح هایی که هیچ تاکیدی بر خرده فروشی به کسانی که مشتری نهایی هستند و در طرح عضو نمی شوند، ندارند.
    12-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان را به شرکت کردن معنادار پس از آن که توزیع کننده شوند، الزام نمی نماید.
    13-طرح هایی که در آن دستمزدهای پرداختی به توزیع کنندگان بابت قرار گرفتن در سطوح بالا پرداخت می شود.
    14-طرح هایی که در آنها پرداخت کمیسیون ها بر اساس خرده فروشی های واقعی نمی باشد.
    15-طرح هایی که در آنها تاکید بیشتر بر عضوگیری است تا بر فروش محصول.
    16-طرح هایی که شامل عناصر طرح های بخت آزمایی است که این طرح ها عمدتاً مبتنی بر شانس است تا مبتنی به تلاش هایی با حسن نیت برای فروش.
    17-درآمدهای مبتنی بر تدلیس یا درآمدهای غیر منطقی مبتنی بر معرفی ها.
    نحوه پرداخت سود در بازاریابی شبکه ای بدین صورت است:
    شرکت برای اینکه بازاریابان بیشتری را برای خود جمع آوری کند این قرار را گذاشته که بازاریاب شماره 1 ، بازاریاب شماره 2 را به شرکت معرفی کند در صورتی که بازاریاب 2 محصولی را بفروشد به بازاریاب شماره 1 سودی حدود 4% می رسد .
    البته نکته قابل تامل آنجاست که سودی که به من میرسد از بازاریاب شماره 2 نیست و اون سود از طرف شرکت به من تعلق میگیره در واقع سود فروش یک کالا بین نفرات مجموعه تقسیم میشود .
    بعبارتی سود از ارزش تجاری اون کالا بین نفرات تقسیم میشه
    که البته این سود ها به ترتیب هر سطح از زیر مجموعه به شرح زیر است :
    خود شخص (پورسانت فروش) : 10%
    سطح اول : 0.04
    سطح دوم : 0.0455
    سطح سوم: 0.0325
    سطح چهارم : 0.039
    سطح پنج : 0.019
    سطح ششم : 0.012
    البته باید عرض کنم که این سود دهی فقط و فقط تا 6 سطح انجام میپزید پس چیزی نیست که بگیم شرکت برشکست می شود. باز هم عرض میکنم که تمامی این سود ها که چیزی حدود
    28.8% می شود از طرف خود شرکت به اشخاص داده می شود و باز هم قابل تاکید است که سود فروش 1 کالا فقط و فقط به شش نفر داده میشود.
    در نهایت یک قانونی هم که دولت جمهوری اسلامی گذاشته اینه که اگر فرد در ماه هیچ فروشی نداشته باشد به او هیچ پورسانتی داده نمی شود.
    سود دهی به زیرمجموعه های از طرف شرکت به شخص داده میشه و تمام محاسبات منطقی است.ثبت نام کاملا رایگان است و تمامی درصد هایی که از طرف شرکت به بازاریاب داده میشه از فروش هست نه از نفرات. مثلا ممکن است که 4 نفر را هم وارد کرده باشی ولی چون هیچ فروشی نداشته اند به بازاریاب اصلی هیچ سودی داده نمیشه. پس ملاک توی این کار شرکت در فروش هست نه عضوگیری.
    در ضمن یک بیانیه از طرف وزیر صنعت و تجارت آقای رادمرد هست که عرض کردند پلیس و وزارت اطلاعات این شرکت ها را تخت بررسی قرار دادند تا کارشون به شرکت های هرمی کشیده نشه .
    نقل قول را از جناب آقای رادمرد میگیرم و به شما میدم :
    "وی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به طور جدی روی این شرکت ها نظارت دارند تا به شرکت های هرمی تبدیل نشوند گفت: هم اکنون مجوز دادن به سیستم‌های بازاریابی شبکه‌ای تحت کنترل چند دستگاه نظامی و امنیتی است و حتی صورت حساب‌های مالی آن‌ها نیز کنترل می‌شود."



  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301



    با نام و یاد دوست






    بازاریابی شبکه ای








    کارشناس بحث: استاد نور


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17966



    نقل قول نوشته اصلی توسط F.Z نمایش پست ها
    با عرض سلام و خدا قوت
    بابت زحماتتون خیلی خیلی ممنونم
    خواهشی دارم، لطفا این مورد رو واسم استفتائ بگیرید از آیت الله خامنه ای و مکارم شیرازی و اگر تونستید چند نفر دیگه از مراجع.
    بسیار اصرار دارم که شما این مورد رو بپرسید واقعا ممنون میشم. و لطفا کد رهگیری استفتائ رو هم بذارید.
    شرکتهای بازاریابی شبکه ای زیر نظر وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت اطلاعات و پلیس فتا کار میکنند و تمام مالیات را به دولت میپردازند. این بازاریابی با شرکتهای هرمی تفاوتهای اساسی دارد. ویژگی شرکتهای هرمی:

    1-محصولاتی که هیج بازار واقعی در جهان ندارند.
    2-محصولاتی که با قیمت های گران فروخته می شوند.
    3-خرید های اجباری محصولات شرکت
    4-طرح هایی که نتیجه آن صرفاً گسترش شبکه توزیع کننده است.
    5-الزام به سرمایه گذاری نقدی قابل توجه
    6-خرید های اجباری محصولات یا خدمات فرعی یا جانبی
    7-طرح هایی که در آن محصولات شرکت کلاً یا به نحو قابل توجهی تنها مورد مصرف توزیع کنندگان واقع می شود.
    8-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان در موقعی که ادامه فعالیت نمی نمایند با لیست قابل توجهی از کالاهای فروخته نشده مواجه می شوند.
    9-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان بیش از آن که کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند، آن را برای پیشرفت در پلن خریداری می نمایند.
    10-طرح هایی که اگر اعضای آن خرید ننمایند با شکست روبه رو می شوند.
    11-طرح هایی که هیچ تاکیدی بر خرده فروشی به کسانی که مشتری نهایی هستند و در طرح عضو نمی شوند، ندارند.
    12-طرح هایی که در آن توزیع کنندگان را به شرکت کردن معنادار پس از آن که توزیع کننده شوند، الزام نمی نماید.
    13-طرح هایی که در آن دستمزدهای پرداختی به توزیع کنندگان بابت قرار گرفتن در سطوح بالا پرداخت می شود.
    14-طرح هایی که در آنها پرداخت کمیسیون ها بر اساس خرده فروشی های واقعی نمی باشد.
    15-طرح هایی که در آنها تاکید بیشتر بر عضوگیری است تا بر فروش محصول.
    16-طرح هایی که شامل عناصر طرح های بخت آزمایی است که این طرح ها عمدتاً مبتنی بر شانس است تا مبتنی به تلاش هایی با حسن نیت برای فروش.
    17-درآمدهای مبتنی بر تدلیس یا درآمدهای غیر منطقی مبتنی بر معرفی ها.
    نحوه پرداخت سود در بازاریابی شبکه ای بدین صورت است:
    شرکت برای اینکه بازاریابان بیشتری را برای خود جمع آوری کند این قرار را گذاشته که بازاریاب شماره 1 ، بازاریاب شماره 2 را به شرکت معرفی کند در صورتی که بازاریاب 2 محصولی را بفروشد به بازاریاب شماره 1 سودی حدود 4% می رسد .
    البته نکته قابل تامل آنجاست که سودی که به من میرسد از بازاریاب شماره 2 نیست و اون سود از طرف شرکت به من تعلق میگیره در واقع سود فروش یک کالا بین نفرات مجموعه تقسیم میشود .
    بعبارتی سود از ارزش تجاری اون کالا بین نفرات تقسیم میشه
    که البته این سود ها به ترتیب هر سطح از زیر مجموعه به شرح زیر است :
    خود شخص (پورسانت فروش) : 10%
    سطح اول : 0.04
    سطح دوم : 0.0455
    سطح سوم: 0.0325
    سطح چهارم : 0.039
    سطح پنج : 0.019
    سطح ششم : 0.012
    البته باید عرض کنم که این سود دهی فقط و فقط تا 6 سطح انجام میپزید پس چیزی نیست که بگیم شرکت برشکست می شود. باز هم عرض میکنم که تمامی این سود ها که چیزی حدود
    28.8% می شود از طرف خود شرکت به اشخاص داده می شود و باز هم قابل تاکید است که سود فروش 1 کالا فقط و فقط به شش نفر داده میشود.
    در نهایت یک قانونی هم که دولت جمهوری اسلامی گذاشته اینه که اگر فرد در ماه هیچ فروشی نداشته باشد به او هیچ پورسانتی داده نمی شود.
    سود دهی به زیرمجموعه های از طرف شرکت به شخص داده میشه و تمام محاسبات منطقی است.ثبت نام کاملا رایگان است و تمامی درصد هایی که از طرف شرکت به بازاریاب داده میشه از فروش هست نه از نفرات. مثلا ممکن است که 4 نفر را هم وارد کرده باشی ولی چون هیچ فروشی نداشته اند به بازاریاب اصلی هیچ سودی داده نمیشه. پس ملاک توی این کار شرکت در فروش هست نه عضوگیری.
    در ضمن یک بیانیه از طرف وزیر صنعت و تجارت آقای رادمرد هست که عرض کردند پلیس و وزارت اطلاعات این شرکت ها را تخت بررسی قرار دادند تا کارشون به شرکت های هرمی کشیده نشه .
    نقل قول را از جناب آقای رادمرد میگیرم و به شما میدم :
    "وی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به طور جدی روی این شرکت ها نظارت دارند تا به شرکت های هرمی تبدیل نشوند گفت: هم اکنون مجوز دادن به سیستم‌های بازاریابی شبکه‌ای تحت کنترل چند دستگاه نظامی و امنیتی است و حتی صورت حساب‌های مالی آن‌ها نیز کنترل می‌شود."
    با سلام و عرض ادب

    حسب درخواست،سوال را جهت استفتا ارسال کردم ان شاالله به محض دریافت پاسخ خدمتتان بیان می شود.

    موفق و موید باشید


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17966



    با سلام و احترام

    به نظر آیه الله مکارم:
    تنها در صورتي که بازاريابي به صورت شبکه اي و زير مجموعه اي نباشد و سود حاصله فقط به بازارياب اول تعلق گيرد اشکالي ندارد و غير آن، اشکال دارد. البته ممکن است در طرح هاي جديد، بعضي از اشکالات اين کار برطرف شده باشد ولي هنوز اشکال اصلي که استفاده بازارياب هاي بالواسطه مي باشد و نوعي اکل مال به باطل است وجود دارد.

    استفتای کتبی به شماره استفتای
    9407140131

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,852
    حضور
    47 روز 14 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17966



    با سلام و عرض ادب

    به نظر مقام معظم رهبری طبق استفتای کتبی چنین بیان شده است:

    به طور کلی بازاريابى شبكه‌اى صورت شرعی ندارد و اين قبيل موارد بايد بر اساس قوانين مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأييد شورای محترم نگهبان باشد و در صورت نبود قانون مصوب مجلس و مورد تأييد شورای محترم نگهبان، مشروعيت آن ثابت نيست.

    استفتای کتبی به شماره 589933 از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۴
    علاقه
    ورزش
    نوشته
    2
    حضور
    2 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4



    سلام
    ممنونم از تلاش شما
    یا علی

  13. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۵/۱۲/۲۹, ۰۹:۴۲ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود