صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نکات کاربردی در مورد مدیریت زمان : time management tips

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464

    خونسرد نکات کاربردی در مورد مدیریت زمان : time management tips




    با سلام
    یکی از مسائلی که بسیار کاربردی هست و مورد نیاز جوون ها مسئله مدیریت زمان هست کتاب های زیادی در این موضوع نوشته شده اما گاهی بعضی هاشون جنبه تجاری داره یعنی طرف کتاب نوشته برای پول و مطالبش صرفا جذابه و خیلی عملی نیست و کلی گویی هست همچنین تعداد کتاب ها و ویدئو ها در این زمینه زیاده و معمولا خیلی ها موقع پیگیری این موضوع گیج میشن
    بنده ی زمانی دنبال این موضوع بودم بررسی کردم بعضی ویدئو ها رو از یوتیوب گرفتم بعد ی سخنرانی مفصل از آقای رائفی پور گوش کردم حدود 6 ساعت بود
    در مجموع بعضی مطالبی که افراد مختلف گفته بودن به نظرم غیر کاربردی بود یا غلط
    بنده تجربیات شخصیم رو با مطالبی که از سخنرانی آقای رائفی پور بود جمع کردم و گفتم با دوستان به اشتراک بگذارم تا شاید فرصت هایی که من در عمرم از دست دادم دیگران از دست ندن
    حدود بیست نکته هست سعی میکنم مختصر مفید باشه
    چند تذکر:
    1- این توصیه ها وحی منزل نیست و بنده ادعای تخصص در مدیریت زمان ندارم صرفا ی انتقال تجربه هست
    2- سخنرانی های رائفی پور که استفاده کردم برای تاریخ 17 و 23 بهمن 92 هست دو تا سه ساعت فایل صوتی هست
    3- دوستان بخصوص کارشناسان محترم اگر لطف کنند نکته ای دارن اضافه کنن ممنون میشم
    4- از آنجایی که میخوایم مطالب مختصر و مفید باشه از هرگونه پراکنه گویی و مطالب بی ربط مثل نقد نا مرتبط به موضوع و یا تشکر و ... خودداری کنید در صورت نیاز فقط شخصی پیام بدید

    با تشکر
    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۴/۰۷/۱۳ در ساعت ۱۳:۱۸

  2. صلوات ها 15


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    1)
    فکر کنم بهش اصل کلید طلایی هم میگن خلاصش اینه که قبل از انجام هر کاری نسبت به اون فعالیت اطلاعات نسبتا جامعی پیدا کنید بعد برید سراغش
    مثلا شما می خواهید کنکور بدید اینکه چه کتاب هایی بخرید از کی شروع کنید هر درس رو به چه سبکی بخونید و ...
    سوالاتی هستند که باید حل بشن وگرنه شما کلی پول خرج می کنید و کتاب های به درد نخور میگیرید یا مثلا روش ریاضی خوندنتون غلطه و دو برابر وقت میگذارید و نصف حد مورد نیاز هم نتیجه نمیگیرید
    خوب چطوری اطلاعات رو بدست بیاریم؟ در هر کاری قبل شما افرادی بودن که اون مرحله رو طی کردن و نتیجه خوب گرفتن حالا چه درس چه شغل چه هنر و ... خوب از اونا راهنمایی بگیرید ساده هست نه ؟ فقط سوال کنید!
    ی نفر چند ماه پیش قبل انتخاب رشته کنکور اومده بود دانشگاه ما و از بنده در مورد رشتم سوال کرد بنده هم در حدود 20 دقیقه تمام نکاتی رو که در مورد بازار کار نوع درس ها و گرایشات ... بود بهش گفتم
    این اصل شبیه این هست که شاگردی در عرفان از عارف کامل راهنمایی بخواد تا رشدش سریع تر بشه یا موانع رو بدونه!
    خلاصه:
    برای موفقیت در هر کاری و صرفه جویی در وقت و پول و ... با افرادی که قبل شما اون کارو کردن و موفق شدن مشورت کنید!

    ویرایش توسط جوجه اردک زشت : ۱۳۹۴/۰۷/۱۳ در ساعت ۱۹:۳۷

  5. صلوات ها 14


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    2) حذف بی نظمی ها ! یعنی چی؟
    شنیدید میگن قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود ! ببینید برخی افراد هستند خیلی بی نظمند! طرف میخواد بره بیرون 10 دقیقه دنبال جورابشه یا کلیدش ! خیلی ها ی نصف روز وقت میزارن تا کارت پایان خدمتشون رو که برای ی کار اداری میخوان پیدا کنند
    از این مثال ها زیاده! اگر این زمان ها رو جمع کنید خیلی میشه جدای از اینکه خیلی موقع ها کلی استرس بهمون وارد میشه و گاهی مسئولیت هایی که داریم به خاطر این امور ساده به تاخیر میفتن و سرزنش میشیم!
    راه کار : تمام مدارک مهمتون که گم شدنشون خیلی زمان میگیره مثل سند خونه شناسنامه کارت ملی و ... رو در یک یا چند جای امن و مشخص برای خودتون بگذارید هر بار کار داشتید باهاشون بردارید و بعد اتمام کار سرجاشون بگذارید
    همین طور لباس هاتون یا چیز های دیگه مثل کلید ها ی خانه و محل و کار و غیره رو ی بار برای همیشه جاشون رو معلوم کنید
    شاید بگید بابا مهم نیست این چند دقیقه چیز مهمی نیست ما که اینقدر خفن نیستیم از کل لحظات عمرمون استفاده کنیم این چند دقیقه هم روش! هدر بره!
    ولی به نظرم اثر روانی این نظم های کوچیک رو باید تجربه کنید آدم احساس منظم بودن پیدا کنه جو میگیدش کاراش رو با احساس کمتر خستگی و کسلی انجام میده اصلا ی چیزیه ها
    خلاصه :
    مدارک مهمتون رو در جای امن و مشخص بگذارید تا گم نشن و در مورد وسایلتون که خیلی استفاده می کنید ی جاهایی معلوم تعیین کنید و هر بار دنبالشون نگردید


  7. صلوات ها 13


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    3) هدف گذاری
    ببینید ما دو نوع هدف می تونیم داشته باشیم یکی اهداف اصلی که در زندگیمون میخواهیم بهشون برسیم دسته دوم اهداف فرعی که قصدمون بدست اوردن خودشون نیست بلکه اینها واسطه هستند برای رسیدن به اهداف اصلی
    چطور هدف اصلیمون معلوم میشه؟ بخشیش به نظام فکری و فلسفی شما ربط داره یعنی اینکه دین و مذهب و مکتب تون چیه خب طبیعیه که برای مشخص کردن دقیق تر این طور اهداف یکم باید وقت بگذارید و مطالعه و تفکر کنید
    هدف اگر درست و بر مبنای علاقه و استعداد فرد و همچنین منطبق بر اعتقاداتش باشه باعث انگیزه میشه واقعا آدمی که انگیزه و هدف داره پر انرژیه می جنگه چون چیزی برای جنگیدن پیدا کرده تلاش زیادی میکنه چون واقعا میخواد به اهدافش برسه
    خب حالا دقیقا باید چی کار کنیم؟ من پیشنهادم اینه حدود یه هفته بشینید فکر کنید(نه که کل ی هفته رو فکر کنیدا!!!!!!) و هرچی به ذهنتون میرسه به عنوان هدف و وسیله رسیدن به هدف(هدف فرعی) و ... رو بنویسید علایقتون و کارهایی که درش استعداد دارید و ... حتما باید بنویسید چون گاهی مطلبی به ذهن خطور میکنه بعد یادمون میره هدف گذاری کنید بگید من بعد از این در زندگیم میخوام این کار رو بکنم و هر کاری که انجام میدم دنبال این ها هستم!
    خب طبیعیه که هر فردی ممکنه تفکرش در طول عمر عوض شه خوب هر موقع لازم بود لیست اهدافتون رو ویرایش کنید(یعنی اهداف قابل تغییر هست)
    در اهدافتون بلند پروازی بیش از حد نکنید چون اگر متناسب با توانایی هاتون نباشه یا حداقل با توانایی شما فاصلش کم نباشه نمیتونید برسید بعد نا امید میشد یا غمگین میشد واعتماد به نفستون کم میشه!
    طبیعیه کسی که هدفمند کار کنه خیلی بهتر قدر زمانو میدونه و فعالیت هاش برنامه ریزی شده هست!!!
    خلاصه
    وقتی به اندازه کافی فکر کردید اهداف زندگیتون در دفتری بنویسید- سعی کنید مطابق عقاید علایق و استعدادتون و در حد توانتون بنویسید- برای این کار وقت بگذارید چون مبنای فعالیت های بعدی شماست و البته منشا انگیزه و انرژی و حرکت انسانه

    ویرایش توسط جوجه اردک زشت : ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ در ساعت ۱۹:۴۳

  9. صلوات ها 13


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    4) مشخص کردن رئوس برنامه ها
    وقتی شما هدفتون رو انتخاب کردید (که البته گفتم میتونه متغیر باشه یعنی بر حسب زمان نظرتون در مورد زندگی و ... عوض بشه)
    حالا میاید میگید من با چه روش هایی باید به اهدافم برسم ؟ طبیعتا در هر زمینه ای باید فعالیت هایی انجام داد
    مثلا کسی که میخواد پزشک بزرگی بشه و به کشور خودش خدمت کنه خوب این ی هدفه
    برای رسیدن بهش باید زبان یاد بگیره- در ی دانشگاه معتبر قبول بشه- ممکنه بره خارج برای تخصص و ... – باید تفریح داشته باشه وگرنه کم میاره- طبیعتا باید به سلامت خودش برسه وگرنه نمیتونه موفق بشه – هزینه زندگیش چطوری تعمین بشه؟ آیا باید ازدواج بکنه؟ اگر بخواد چی ؟مهارت های ازدواج رو باید یاد بگیره ؟ کتاب ؟ مشاوره ؟ مطالعه آزاد داشته باشه؟ چه زمینه هایی؟
    خوب در این مثال فرد باید در چند زمینه برنامه ریزی داشته باشه
    1 درسی 2 اقتصادی 3 سلامت و ورزش 4 زبان خارجه 5 تفریحات منظم 6خانواده و ازدواج و...
    هرچی بیشتر فکر کنید این گروه بندی دقیق تر و منسجم تر میشه مثلا طرف اگر بخواد به عنوان دانشجو ی کار های خیریه ای هم بکنه خوب میشه ی گروه دیگه مثلا با عنوان خدمات اجتماعی و ...
    شما هم لوازم اصلی رسیدن به هدف (یا اهداف )اصلیتون رو بنویسید و هر بار خواستید برنامه ریزی کنید دقیقا مشخص کنید در هر حوزه چی کار باید بکنید!
    خوب این چه ربطی به مدیریت زمان داره؟! روش صحیح برنامه ریزی کردن باعث کاهش اتلاف عمر میشه دیگه خیلی هم مهمه!
    احتمالا در ادامه ی مقداری در مورد این مورد بیشتر توضیح میدم!
    خلاصه
    لوازم رسیدن به اهدافتون رو معین کنید و مثلا فعالیت ها تون رو به گروه هایی مثل: خانواده- تحصیل- کار- دین -تفریح - خدمات اجتماعی - سلامت و ... تقسیم کنید! چیزی جانمونه یعنی کاری نباشه که در طول روز انجام میدید و در هیچ گروهی نمیگنجه!


  11. صلوات ها 10


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    5) ی مقدار غیرت!
    خود من هم جز افرادی بودم که ی زمانی برنامه ریزی می کردم که مثلا 10 تا کار انجام بدم تو ی روز از این 10 تا 4 تاش میموند!
    آخر شب هم میگفتم بی خیال شده دیگه! ولی نباید بپذیرید در حقیقت نباید اینقدر شکست ها رو در زندگی راحت پذیرفت آدم باید غیرت داشته باشه و نگذار مشکلات تسلیمش کنه وقتی اصولی برنامه ریزی کردید دیگه شکست معنی نداره
    البته ی زمانای نادری پیش میاد که شرایط اضطراریه مثلا یکی از بستگان آدم فوت میشه! خوب اینجا فرق داره اما مثلا بجای انجام کارها دو ساعت وقت بگذارید فوتبال لیگ جزیره ببینی و بعد بگی دیگه آخر شبه حال ندارم این بی غیرتی هست
    واقعا سعی کنید ی مقداری بخودتون سخت بگیرید نمیدونم شاید بعد ی مدت آسون بشه براتون
    فکر کنم حدیثه: کار امروز رو به فردا وامگذار!
    ی نکته ریز که بعد درمودش صحبت میکنم: گاهی روش برنامه ریزی مون غلطه و زمان لازم برای ی کار رو درست تخمین نزدیم
    و نمیرسیم اونجا هم بخودتون فشار بیارید که بشه اگر نشد ایرادی نداره شما بی غیرت نشدید!!!
    خلاصه:
    وقتی برنامه ای ریختید تمام همتون انجامش باشه به
    غیر شرایط اورژانسی هیچ دلیلی پذیرفته نیست که برنامه ای که اصولی ریخته شده انجام نشه!


  13. صلوات ها 11


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    6) کارهای سخت رو اول انجام بده!
    من خودم اینطوری بودم که کار های سخت رو که باهاش مشکل داشتم میگذاشتم آخر و آخر شب هم که خسته خلاصه نمیرسیدم ولی به نظر میاد بهترین کار اینه که اون کار هایی که سخته و گاهی خیلی هم مهم (در مورد اینکه برنامه روزانه چطوری باشه و تقسیم بندی کار ها به مهم و اهم و ...بعدا صحبت می کنم!)هست رو صبح یا عصر انجام بدیم بهتره
    بعضی هم میگن بدن ی ساعتی داره در بعضی زمان ها خودش میگه استراحت گاهی هم میگه کار و سر حاله مثل اینکه ساعت بدن افراد مختلفه ولی برای من که صبح و عصر زمان های خوبیه برای فعالیت
    ی مقداری در برابر تنبلی مقاوت کنید و کار هاتون رو پشت گوش نندازید
    خلاصه
    کارهای سخت رو نپیچونید!!! همون اول انجامشون بدید و خودتون رو راحت کنید!


  15. صلوات ها 10


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    7) هیچی تفریح نمیشه!
    ببینید اگر کسی تفریح درست و حسابی نداشته باشه خیلی نمیتونه بگه برنامه ریزی دارم(این نظر منه)
    خودم کسی بودم و هستم!!! که خیلی اهل تفریح درست حسابی نیست (در حال تغییر خود هستم)مثلا من میشستم پای درس 1 ساعت میخوندم بعد میگفتم خب ی استراحتی بکنم میرفتم اینترنت میچرخیدم یا فیلم میدیدم یا فیفا و ... ولی اینا بیشتر مغزم رو خسته میکرد بعد نیم ساعت نه میتونستم درس بخونم نه میتونستم کاپیوتر رو بی خیال شم عین معتادا!!!
    تفریح درست حسابی داشتن و منظم بودن این تفریحات خیلی کمک میکنه خودم میرفتم باشگاه حدود 1 سال و نیم هفته ای سه جلسه
    خیلی تو روحیم تاثیر داشت هم بدنم سالم و قوی شده بود هم احساس میکردم آدم تک بعدی نیستم که فقط درس بخونه هم روحیم عوض شده بود چون رشته ای که میرفتم دوست داشتم البته چون اون موقع مغزم خیلی کار نمیکرد به فکر مدیریت زمان و این حرفا نبودم! و نشد از اون حالتام استفاده کنم
    خلاصه حتما ی ورزشی چیزی برید
    پیشنهاد من:
    شنا: اگر تغذیتون توش آشغال نباشه و مرتب برید بدنتون رو خوش فرم میکنه چه دختر باشید چه پسر! خیلی هم حال میده!(گفتن نداشت)
    کوه: همین قدر بگم افرادی رو تو کوه دیدم که 70 سالشون بود سرعت بالا رفتنشون سه برابر من بود کوه نوردی مرتب بدن رو میسازه تا 80 سالگی نه استخون درد نه خمیدگی کمر نه تنگی نفس نه بیماری جدی! خلاصه بگم بهتون حسرت میخورم که دبیرستان که بودم ی بارم کوه نرفتم الانم دیگه نمیتونم برم زانوم آسیب دیده ! ولی چند دفعه ای که رفتم کوه واقعا حال داد !
    رزمی: چه دختر باشید چه پسر شاید خوب باشه بدونید چطور از خودتون دفاع کنید گاهی لازم میشه
    من در هر زمینه ای سر رشته ندارم و اینا صرفا مثال بود هر چی دوست دارید برید! فقط نچسبید به کامپیوتر
    ممکنه بگید بابا عصر ارتباطات نمیشه استفاده نکرد بله درسته بزودی در مورد تجربم در استفاده از اینترنت و ... هم صحبت میکنم
    به هر حال تمام این ها رو نمیخواد ی جا برید هر کس ی دونشم به عنوان تفریح بره خیلی از بقیه جلو میفته
    فقط همش تفریح نشه دقت کنید کجای بحثیم هدف اصلی تفریح اینه که به من کمک کنه به اهداف اصلیم برسم بنابرین جو گیر نشید و کار اصلیتون رو فدای تفریح نکنید
    خلاصه:
    تفریح منظم و درست حسابی داشته باشید به کامیپوتر موقع تفریح تا حد امکان نزدیک نشید !!! کار اصلیتون رو فدای تفریح نکنید هدف تفریح نیست!!!


  17. صلوات ها 10


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    8) از waiting times استفاده کن!
    ببینید زمان هایی وجود داره که شما نمیتونید کارهای اصلیتون رو انجام بدید ! مثلا در مترو هستید یا تاکسی یا اتوبوس
    یا حتی زمانی که در ی درمانگان یا مطب منتظرهستید که وقت شما بشه وگاهی بیشتر از ی ساعت طول میکشه! خوب اگر این زمان ها رو با هم جمع کنید خیلی میشه
    من خودم 4 سالی که کارشناسی میخوندم صبح ها با مترو میرفتم و عصر بر میگشتم
    بین 2 تا 1.30 ساعت در راه بودم حالا میانگین میگیریم 1.45 میشه روزی سه ساعت و نیم!!!
    هر سال هم از 365 روز 120 روز تعطیلات کم میشه هفته ای هم 4 روز میرفتم میشه: 140 روز حدودی !
    یعنی در ی سال 495 ساعت رفت و آمد در چهار سال میشه 1960 ساعت (چقدر عمر هدر رفته)
    کارهایی که بعضیاش رو خودم انجام دادم تا اینجور زمانهام هدر نداره(البته تا حد امکان)
    - مطالعه غیر درسی( فکر کمتری میخواد و چیزی که علاقه دارید میخوانید) خیلی کتابهایی که دوست داشتم رو خوندم
    - فایهای صوتی زبان گوش بدید داستان های کوچیک انگلیسی و ...
    - بعضی سخنرانی هایی رو که میخواستم گوش کنم در مترو گوش دادم(مثلا همین دو تا 3 ساعت رائفی پور)
    - برنامه ریزی برای روز های بعدی و هفته های بعدی(در مورد روش برنامه ریزی بعد صحبت میکنیم)
    شاید خیلی کارهای دیگه بشه انجام داد
    خلاصه کار های ریز و کوچیکی که دارید رو در زمان های انتظارتون انجام بدید
    گاهی نمیشه هیچ کاری کرد آدم خسته هست ی چرتی در مترو بزنید(مثلا) این هدر رفتن وقت نیست چون شما دارید خستگی تون رو از بین میبرید!
    خلاصه :
    از زمان های انتظارتون در مکان های عمومی و غیر عمومی!!! استفاده کنید کارهای ریز و کوچیک که کمتر وقت و انرژی میخوان رو انجام بدید!!!


  19. صلوات ها 8


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2464



    9) روش برنامه ریزی صحیح(1)
    ببینید اگر نتونید درست برنامه ریزی کنید روحیتون رو کم کم از دست میدید استرس میگیرید و از زمان هم نمیتونید درست استفاده کنید!
    اول اینکه ما معصوم نیستیم و ممکنه در محاسباتمون در مورد برنامه اشتباه کنیم طبیعتا این اشتباهات تاثیر داره ولی مهم نیست چرا؟ چون بهتر از این نتونستیم عمل کنیم مهم اینه تا حد توانمون در هر زمانی تلاش کنیم البته نباید کلا غیر اصولی برنامه ریزی کرد بعد بگیم خوب نشد دیگه اشتباه کردم پیش میاد!!! نمیدونم تونستم منظورم رو بفهمونم یا نه؟
    همه اینا رو گفتم که بگم برنامه باید انعطاف داشته باشه متغیر با زمان باشه تا هرجا لازم شد تغییراتی درش اعمال بشه
    دلیلشم واضحه ما یا گاهی اشتباه میکنیم یا از همه متغیر های دخیل در ی موضوع آگاهی نداریم بنابرین اگر تا به حال فکر میکردید کسی هست تو دنیا که میتونه ی برنامه دقیق و جامع بنویسه که تا آخر عمرش چه کارهایی میکنه کاملا در اشتباهید
    برنامه ریزی بعد هدف گذاریه و بدون ی هدف که واقعا بخواهیدش بی فایده نه ولی کم فایدس!
    یادتون باشه چون شروع کارید ممکنه حتی 80 درصد برنامه ای که ریختید هم عملی نشه خوب تازه اولشه راه میوفتید به کار منظم عادت میکنید و برنامه ریزی مطابق شخصیت خودتون و توانتون رو هم دستتون میاد چطوریه
    اول برنامه ما باید ی جاهایی جبرانی داشته باشه یعنی ی زمانی رو بگذاریم برای کارهایی که در برنامه بوده و نرسیدیم انجام بدیم(به علت عوامل نا شناخته مسائل اورزانسی و...)
    ما برای هر روز هر هفته و هر ماه برنامه داریم که میگم چطوری!(پست بعد)
    در هر روز باید کارهایی که میخواهید انجام بدید به چند دسته تقسیم کنید:
    1- کارهای خیلی مهم(فوری)
    2- کارهای مهم
    3- کارهای عادی
    4- کارهای اضافی
    مثلا فرض کنید در یک روز کار شما اینه: بردن مادر به درمان گاه-واریز کرایه خونه-رفتن سر کلاس(دانشگاه)-خرید میوه –
    اولی خیلی مهم –دومی مهم –سومی عادی –چهارمی اضافی-
    گروه یک رو به هر قیمتی شده باید انجام بدید در روز تعیین شده بعد گروه دو و ...
    یادتونه گفتم کار های سخت رو اول انجام بدید واقعیت اینه که کارهای 1 و 2 معمولا کار سخت ها هم هستن
    حالا اگر ی حالتی پیش اومد کار گروه 1 سخت نبود اون وقت چی؟ کار گروه یک به نظر من اولویت داره نسبت به کار سخت!
    این تقسیم بندی ذهنیه حالا اگر خیلی خواستید تاکید کنید گروه یک رو در دفتر چه یادداشت ی ستاره کنارشون بزنید
    چی دفترچه یادداشت؟ نگفتی؟ کی ؟چی ؟کجا؟ میگم قضیه اش رو پست بعدی(پست بعدی چه شود!)
    این بخش رو در پست بعد ادامه میدم
    خلاصه:
    برنامه ریخته شده باید انعطاف داشته باشه- ممکنه ی جاهایی خطا کنیم و برناممون منطبق بر توانایی هامون نباشه کم کم یاد میگیریم صبر و پشتکار باید داشته باشیم-کار ها روزانه رو اولیت بندی کنیم-جبرانی هم سعی کنید برای برنامه تون بگذارید!

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۵/۳۱, ۱۶:۳۸ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود