جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شكل وشمايل ابليس

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    90
    حضور
    4 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    474

    پرسش شكل وشمايل ابليس




    به نام خدا


    ابن عباس می گوید-
    با جمعی همراه رسول خدا(ص) در بعضی ارز دره های اطراف مدینه بودیم. ناگهان صدای چق چق سختی شنیدیم . از رسول اکرم(ص) پرسیدم این صدا چیست؟ فرمود این ابلیس است که با سپاه خود از اینجا رد می شوند. علی(ع) که در انجا حاضر بود به رسول خدا (ص) عرض کرد دوست دارم ابلیس را ببینم. پیامبر اکرم(ص) به ابلیس خطاب کرد و فرمود ای دشمن خدا خود را برای علی(ع) اشکار کن. ناگهان ابلیس اشکار شد. به صورت پیر مرد کوتاه قد که موی سر و صورتش سفید بود و ریشش بلند تر از خودش بود. دو چشم در پیشانی و دو چشم در سینه داشت. علی(ع) تا او را دید به او حمله کرد و او را نقش زمین نمود. و بر سینه اش نشست و به رسول خدا (ص) عرض کرد اجازه بده کارش را تمام کرده و نابودش کنم. پیامبر اکرم(ص) خندید و فرمود ای علی پس مهلت دادنش تا(روز قیامت) چه می شود؟ زیرا خداوند به او مهلت داده است.

    پایان

    بر گرفته از کتاب- 110 داستان از سیره عملی علی(ع)
    داستانها و پند ها ج 3 ص 103 به نقل از مناقب ابن مغاری ص 300

    __________________________________
    saeed 67
    مرگ ميتواند تلخ يا شيرين باشد اما بستگي به خودت دارد كه كدام را بخواهي

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed 67 نمایش پست ها
    به نام خدا


    ابن عباس می گوید-:ealam:
    با جمعی همراه رسول خدا(ص) در بعضی ارز دره های اطراف مدینه بودیم. ناگهان صدای چق چق سختی شنیدیم . از رسول اکرم(ص) پرسیدم این صدا چیست؟ فرمود این ابلیس است که با سپاه خود از اینجا رد می شوند. علی(ع) که در انجا حاضر بود به رسول خدا (ص) عرض کرد دوست دارم ابلیس را ببینم. پیامبر اکرم(ص) به ابلیس خطاب کرد و فرمود ای دشمن خدا خود را برای علی(ع) اشکار کن. ناگهان ابلیس اشکار شد. به صورت پیر مرد کوتاه قد که موی سر و صورتش سفید بود و ریشش بلند تر از خودش بود. دو چشم در پیشانی و دو چشم در سینه داشت. علی(ع) تا او را دید به او حمله کرد و او را نقش زمین نمود. و بر سینه اش نشست و به رسول خدا (ص) عرض کرد اجازه بده کارش را تمام کرده و نابودش کنم. پیامبر اکرم(ص) خندید و فرمود ای علی پس مهلت دادنش تا(روز قیامت) چه می شود؟ زیرا خداوند به او مهلت داده است.

    پایان

    بر گرفته از کتاب- 110 داستان از سیره عملی علی(ع)
    داستانها و پند ها ج 3 ص 103 به نقل از مناقب ابن مغاری ص 300

    __________________________________
    saeed 67


    این حدیث جعلی رو کی قبول می کنه؟ این دیگه چیه ؟
    از اسرائیلیات گرفته شده
    هیچ حدیثی را بدون تایید وگذرنامه ی قرآنی وعقل واندیشه نباید پذیرش نمود
    در میزنه اما در را برایش باز نکنین
    بگویید ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    90
    حضور
    4 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    474



    سلام
    منظورم شما نیستید دوست عزیز تو این دورزمونه مردم حرف هیچ چیزو قبول ندارن وفقط خدا باید بیاد ÷ایین و تا حرف رو قبول کنن


  7. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    جن، آن‏گونه که در قرآن و احادیث اسلامی آمده، موجودی به شکل و شمایل انسان است که از آتش آفریده شده است.
    در قرآن کریم، اشاره شده است که ابلیس و دیگر شیاطین، از جنس جِن هستند و برخی از اَجنّه به پیامبر(ص) ایمان آوردند و برخی از آنها به محضر امامان ما، رفت و آمد داشتند.[4]

    در ادبیات ما، داستان‏های دیو و پری (جن مذکّر و مؤنّث)، به گستردگی دیده می‏شود.[5] به علاوه، با آن‏که در تعالیم اسلامی، از ارتباط برقرار کردن عموم با اجنّه نهی شده و فقط خواص (آگاهان به علوم الهی)، آن هم به جهت کسب معرفت بیشتر و نیز حلّ مشکلات مسلمانان، مجاز به این کار دانسته شده‏اند،[6]
    امّا تقریباً در همه مناطق کشور، کسانی به عنوان «جن‏گیر»، مدّعی ارتباط با اجنّه هستند که غالباً نه تنها صلاحیت این کار را ندارند، بلکه موجب ترویج خرافات و ایجاد گرفتاری برای مردم‏اند.[7]


    تیموتی گود، پژوهشگر معاصر امریکایی که در موضوع موجودات فرازمینی و بشقاب‏های پرنده (U.F.Oها) تحقیق می‏کند، احتمال می‏دهد که این موجودات، همان اجنّه هستند که در قرآن، یاد شده‏اند.[8]

    گفتنی است: یکی از مشهورترین اجنّه مؤمن که به محضر رسول خدا(ص) رسیده و اسلام آورده بود (به نام «زَعفَر»)، در دهه 1330 شمسی درگذشت و در مسجد الجنّ (از مساجد
    معروف مکّه) دفن گردید و به دستور آیة‏اللّه حاج‏آقا حسین بروجردی، سنگ یادبودی بر مزار وی نهاده شد و در قم و مکّه برای او، مجالس ختم برگزار گردید.9



    [4] بحارالأنوار، ج72 (السماء والعالم)، ص164؛ دانش‏نامه جهان اسلام، مدخل «جن»، ابراهیم موسی‏پور، نیز، سوره‏های: الرحمان، آیه 15؛ کهف، آیه 50؛ احقاف، آیه 29؛ ناس، آیه 6.

    [5]ر.ک: فرهنگ نامه داستان‏های بومی ایران، هادی محمدی و علی‏اشرف درویشیان، تهران: قصّه، ذیل «دیو».

    [6]به عنوان نمونه، ر.ک: استفتائات، [آیة‏الله] محمدابراهیم جنّاتی، قم: اجتهاد، ج2، ص239 - 245؛ هزار و یک نکته، حسن حسن‏زاده‏آملی، قم: بوستان کتاب، نکته 31.

    [7]دانستنی‏هایی از جن، محسن آشتیانی، قم: زهیر، ص17؛ داستان‏هایی درباره جن، محمدرضا اسداللهی، قم: سلسله، ص9

    [8]پیام‏آوران کیهان، تیموتی گود و دیگران، ترجمه: داریوش ادیب، تهران: جشنواره کتاب، ص 37. نیز، ر.ک: جن در قرآن و حدیث و دانش امروز، عبید محمد المصری، ترجمه: محمدرضا شکری، تهران: نبوی - کتاب یوسف، ص189.

    [9]مکتب اسلام، دوره اوّل، 1338، ش10، ص45.
    ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۶/۱۰ در ساعت ۰۲:۴۵
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  8. صلوات ها 3


  9. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    781
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2698



    با سلام
    طاعاتتون قبول درگاه حق

    این حدیث جعلی رو کی قبول می کنه؟ این دیگه چیه ؟
    از اسرائیلیات گرفته شده
    هیچ حدیثی را بدون تایید وگذرنامه ی قرآنی وعقل واندیشه نباید پذیرش نمود
    در میزنه اما در را برایش باز نکنین
    بگویید ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا

    19- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَوْ أَنَّ الْعِبَادَ إِذَا جَهِلُوا وَقَفُوا وَ لَمْ يَجْحَدُوا لَمْ يَكْفُرُوا
    اصول كافى جلد 4 صفحه :101 رواية :19
    حضرت صادق عليه السلام فرمود: اگر بندگان در هنگاميكه نميدانستند توقف ميكردند و انكار نميكردند كافر نمى شدند.


    بزرگوار، بنده «تناقضی» با قرآن در این حدیث نمی بینم. در واقع این حدیث غیر قابل بررسی با قرآن است، چون قرآن هیچگاه درباره ظاهر ابلیس سخنی به میان نمی آورد. چیزی که مسلم است این است که درستی یا نادرستی این حدیث هیچ تغییری در اصول دین نمی دهد. پس بهتر است بگوییم الله اعلم و از آن بگذریم.

    یا حق

  10. صلوات ها 3


  11. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    5,227
    حضور
    68 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    253
    آپلود
    48
    گالری
    41
    صلوات
    22069



    نقل قول نوشته اصلی توسط بینام نمایش پست ها
    مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَوْ أَنَّ الْعِبَادَ إِذَا جَهِلُوا وَقَفُوا وَ لَمْ يَجْحَدُوا لَمْ يَكْفُرُوا اصول كافى جلد 4 صفحه :101 رواية :19
    سلام علیکم
    جناب بینام این روایت از 4 عن بمعنی از و 5 رابط استفاده شده تا به امام جعفر صادق برسد.

    اگر بقول جناب عاشق علم رجال ه داشتیم که اینها را کاملا میشناختیم که راستگو بودند باز چون مطلب نقل از طرف نفر نخست است و نفرات بعدی این مطلب را شهادت نداده اند حتی علم رجال هم بکار نمی آید.

    یا ولی و یا نصیر
    علی علیه السلام :
    خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است . ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    781
    حضور
    1 روز 9 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2698



    با سلام

    چون دیدم تو اصول کافی اومده، گفتم لابد معتبره. معنی روایت هم با عقل جور در میاد. الله اعلم

    به هر حال به خاطر اشاره ای که کردید متشکرم
    التماس دعا
    یا حق

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    115
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    443



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
    سلام علیکم
    جناب بینام این روایت از 4 عن بمعنی از و 5 رابط استفاده شده تا به امام جعفر صادق برسد.

    اگر بقول جناب عاشق علم رجال ه داشتیم که اینها را کاملا میشناختیم که راستگو بودند باز چون مطلب نقل از طرف نفر نخست است و نفرات بعدی این مطلب را شهادت نداده اند حتی علم رجال هم بکار نمی آید.

    یا ولی و یا نصیر

    به نام خدا

    جناب بینا 88 دوست دارند همه جا خودشون رو صاحب نظر بدونند با اینکه قبلا کارشناسان محترم به ایشون تذکر دادند که در مسایلی که اطلاع و تخصص ندارید اینگونه نظریه پردازی بی اساس و غلط نکنند

    به هر حال از کارشناسان محترم مجددا در خواست می کنیم که نسبت به اینگونه نظریه پردازی های بی اساس از طرف ایشون فکری بکنند

    اما راجع به روایت شریف که در کافی آمده و جناب بینام عزیز مطرح کردند باید بگویم روایت صحیحه هست و راویانش :

    1- جناب محمد بن یحیی العطار قمی :امامی ثقه و جلیل
    (شيخ أصحابنا في زمانه ثقة عين كثير الحديث‏.رجال نجاشی ص353)

    2- احمد بن محمد بن عیسی اشعری قمی :امامی ثقه جلیل
    ( أبو جعفر رحمه الله شيخ القميين و وجههم و فقيههم غير مدافع‏.رجال نجاشی ص82)

    3- محمد بن سنان زاهری :امامی ثقه

    4- عبد الله بن بکیر بن اعین :فطحی ثقه از اصحاب اجماع

    5- زراره بن اعین شیبانی: امامی ثقه جلیل از اصحاب اجماع *

    ( با استفاده از کتب رجالی نجاشی ،طوسی،...)

    *- اصحاب اجماع افرادی از راویان هستند که همه بر وثاقت آنها اجماع دارند و کسی آنها را رد نکرده است

    اما اینکه علم رجال هم در اینجا بکار نمی آید حرف مبهمی است؛!! پس علم رجال برای کجاست؟؟؟؟

    بنا بر این مشاهده می فرمایید روایت از نظر سند صحیحه بوده و از لحاظ متن هم کاملا موافق و همسو با آیات قرآن است

    قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْداً فَلَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ (80بقره )

    بگو آيا از جانب پروردگار در اين باره پيمانى گرفته‏اى؟ خداوند هرگز از پيمانش برنمى‏گردد، يا چيزى را از روى نادانى به خدا نسبت مى‏دهيد

    إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْواهِكُمْ ما لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظيمٌ (نور 15)
    زيرا كه شايعات دروغ را از زبان يكديگر مى‏گرفتيد و با دهان خود مى‏گفتيد چيزى را كه به آن آگاهى نداشتيد و گمان مى‏كرديد اين موضوع كوچك نزد خداوند بزرگ است


    وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (36 اسراء)

    چيزى كه درباره آن آگاهى ندارى دنبال مكن زيرا كه گوش و چشم و دل همگى مورد مؤاخذه و سؤال قرار خواهند گرفت
    ویرایش توسط زلال حدیث : ۱۳۸۹/۰۶/۱۱ در ساعت ۰۳:۱۳

  16. صلوات ها 2


  17. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    ALLAH
    نوشته
    2,406
    حضور
    20 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11066



    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed 67 نمایش پست ها
    پس مهلت دادنش تا(روز قیامت) چه می شود؟
    وقت معلوم نه روز قیامت
    امام حسین علیه السلام

    زنهار زنهار بپرهیز از ظلم به کسی که در مقابل تو یاوری جز خدا ندارد

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود