صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا منطق اسلام این است؟ (ولایت مولا بر کنیزش)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2463

    پرسش آیا منطق اسلام این است؟ (ولایت مولا بر کنیزش)




    با سلام
    میدانیم در این سایت موضوع برده داری مفصل بحث شده
    اما به نظر بنده مسائلی هست که هنوز حل نشده است
    چند نکته قبل بحث
    1- با افرادی که هدف منحرف کردن موضوع رو دارن بحث نمیکنم
    2-با افراد متعصبی که به طرف مقابل توهین می کنند یا تمسخر می کنند و ... هیچ بحثی ندارم
    3-بنده قصد توهین به کسی رو ندارم و تا حد امکان ادبیاتم رو طوری تنظیم میکنم که سو تفاهم نشه
    4- لطفا کارشناس بحث همراهی کنند تا بحث علمی بشه
    5-به تاپیک های دیگه ارجاع ندید قبلا خیلی ها رو خوندم و نتیجه نداده

    بنده تاپیکی درمورد برده داری میخوندم این متن رو کارشناس همین سایت گفتن:
    حكم كنيز نيز همان صورت را دارد با اين تفاوت كه طلاق كنيز بدست مولاي اوست يعني مولاي كنيز مي تواند كنيز را از شوهري كه عبد خود اوست جدا كند و اين در حكم طلاق اوست لذا بايد استبراء رحم كند ( شبيه به عده در زنان آزاد) سپس خود مولا مي تواند با او همخوابگي نمايد و آنگاه دوباره او را به همسري شوهر قبلي اش در آورد .

    آیا این حکم حکم اسلام است؟
    آیا این حکم منطبق بر عقل است؟ یعنی ی کنیزی شوهر دارد و اربابش این حق رو دارد که او را از شوهر جدا کند و هر کاری خواست با او بکند و بعد به شوهرش بدهد؟
    آیا غیرت یک مرد اجازه میدهد کسی با همسرش چنین کند؟
    آیا حقوق انسان در اسلام اینست؟

    لطفا پاسخ های منطقی بدید
    بخصوص شما که عقیده دارید اهل بیت (ع) معصوم هستند و علمشان الهی است از احادیث با سند معتبر پاسخ بنده رو بدید
    امامان شما (ع) چه پاسخ منطقی به این سوال دارند؟

    با تشکر

  2. صلوات ها 12


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 14 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58282



    با نام و یاد دوست






    آیا منطق اسلام این است؟ (ولایت مولا بر کنیزش)








    کارشناس بحث: استاد محراب


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط جوجه اردک زشت نمایش پست ها
    ولایت مولا بر کنیزش


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    اصل امكان بهره مندي جنسي از كنيز براي مولاوصاحبش امري است كه در قران به صراحت مورد اشاره قرار گرفته است؛ اصولا بر اساس آموزه هاي قرآن روابط جنسي انسان تنها در دو قالب مورد تأييد شرع اسلام است و در غير اين موارد، خروج از حيطه شريعت به حساب مي آيد.
    اين دو قالب هم در سوره مؤمنون به روشني بيان شده است. خداوند در آيات ابتدايي اين سوره در بيان علائم مؤمنان مي فرمايد:
    «وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ * إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ * فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ؛ (1) مؤمنان كساني هستند كه دامن هاي خود را حفظ مي كنند، مگر در برابر همسران شان يا كنيزاني كه در تملك دارند كه در اين صورت مورد ملامت نيستند.هركس بيش از اين بطلبد، در زمره تجاوزكاران است».

    بر اين اساس، روابط جنسي تنها در مورد همسران (ازدواج) و يا كنيزان (مالكيت) مورد تأييد شريعت است؛ اما در حوزه ملكيت و رابطه با كنيز نيز همانند ازدواج قواعد و شرائط مختلفي مطرح است يعني رابطه با او بعد از طي شرايطي خاص حلال بود؛ ضوابطي مانند:

    1. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر در نياورده باشد.

    2. مالك، براي بهره مندي، كنيز را به ديگرى نداده باشد.
    3. اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا او را به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ طلاق با شوهرش يا تمام شدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود.
    4. كنيز در حالِ گذراندن ايّام عدّه (عدّه‏ طلاق از شوهر قبلى‏اش) يا ايام استبرا (در آن جا كه محلّل واقع شده)، نباشد.
    5. قبلًا پدر مالك كنيز با كنيز، نزديكى نكرده باشد.

    6. كنيز، بين چند صاحب مشترك نباشد.

    در نتيجه اسلام با هر نوع رابطه جنسي بي ضابطه و خلاف عفت فردي و اجتماعي و رواج بي بندو باري جنسي به شدت مخالف بوده و حتي در مورد كنيزان كه در قبل از اسلام ابزاري عام براي بهره مندي جنسي گسترده و بي ضابطه مردان بودند نيز ضوابط دقيق و روشني تعريف نموده است.

    البته بديهي است كه در مورد اصل بهره مندي از يك كنيز در حوزه هاي مختلف پرداخت پول به او براي رابطه جنسي يا كسب رضايت ولي و قيم و يا پدر او بي معناست، زيرا مالك كنيز با خريدن او ولي و قيم و سرپرست او محسوب مي شود.

    رابطه جنسي مولا و كنيز منوط به عدم تزويج كنيز با فردي ديگر به دست مولا يا بخشش او به ديگري است و مولا در اين مدت حق رابطه جنسي با كنيز خود را ندارد، مگر آنكه مدت زمان بخشش و عده بعد از آن و يا عده طلاق يا وفات شوهر كنيز به پايان برسد.

    پی نوشت:
    1-مومنون/ 5-7.


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2463



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    با سلام
    عرض ادب و احترام
    اصل امكان بهره مندي جنسي از كنيز براي مولاوصاحبش امري است كه در قران به صراحت مورد اشاره قرار گرفته است؛ اصولا بر اساس آموزه هاي قرآن روابط جنسي انسان تنها در دو قالب مورد تأييد شرع اسلام است و در غير اين موارد، خروج از حيطه شريعت به حساب مي آيد.
    اين دو قالب هم در سوره مؤمنون به روشني بيان شده است. خداوند در آيات ابتدايي اين سوره در بيان علائم مؤمنان مي فرمايد:
    «وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ * إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ * فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ؛ (1) مؤمنان كساني هستند كه دامن هاي خود را حفظ مي كنند، مگر در برابر همسران شان يا كنيزاني كه در تملك دارند كه در اين صورت مورد ملامت نيستند.هركس بيش از اين بطلبد، در زمره تجاوزكاران است».

    بر اين اساس، روابط جنسي تنها در مورد همسران (ازدواج) و يا كنيزان (مالكيت) مورد تأييد شريعت است
    سلام
    بنده اصلا کنیز داشتن رو در این تاپیک زیر سوال نبردم و اصلا بحثم این نیست
    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    اما در حوزه ملكيت و رابطه با كنيز نيز همانند ازدواج قواعد و شرائط مختلفي مطرح است يعني رابطه با او بعد از طي شرايطي خاص حلال بود؛ ضوابطي مانند:

    1. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر در نياورده باشد.
    2. مالك، براي بهره مندي، كنيز را به ديگرى نداده باشد.
    3. اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا او را به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ طلاق با شوهرش يا تمام شدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود.
    4. كنيز در حالِ گذراندن ايّام عدّه (عدّه‏ طلاق از شوهر قبلى‏اش) يا ايام استبرا (در آن جا كه محلّل واقع شده)، نباشد.
    5. قبلًا پدر مالك كنيز با كنيز، نزديكى نكرده باشد.
    6. كنيز، بين چند صاحب مشترك نباشد.
    ببینید موضوع واضح هست
    بنده میگم
    فرض بگیریم فردی ی غلام و ی کنیز داره و اونها رو به عقد هم در آورد بعد ی هفته بعد یهو از کنیزه خوشش اومد
    و طلاق داد و بعد مورد استفاده جنسی قرارش داد بعدش دوباره داد به شوهرش(یعنی غلام)
    سوال این جاست آیا اون غلام بد بخت انسان نیست؟عزت نفس نداره زنش رو هر وقت ارباب خواست ببره استفاده کنه بعد برگردونه؟!!!
    پس این سوال اول که اسلام چطوری به این راحتی عزت نفس افراد رو لگد مال میکنه؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    در نتيجه اسلام با هر نوع رابطه جنسي بي ضابطه و خلاف عفت فردي و اجتماعي و رواج بي بندو باري جنسي به شدت مخالف بوده و حتي در مورد كنيزان كه در قبل از اسلام ابزاري عام براي بهره مندي جنسي گسترده و بي ضابطه مردان بودند نيز ضوابط دقيق و روشني تعريف نموده است.
    بنده کاری با ضابطه مند کردن روابط جنسی ندارم یعنی اصلا سوالم نیست
    هرچند کاملا واضح هست اگر کسی بره با یک هرزه رابطه برقرار کنه بهتر هست که زن ی انسان رو ببره و بعدش دوباره به شوهره تحویل بده
    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    البته بديهي است كه در مورد اصل بهره مندي از يك كنيز در حوزه هاي مختلف پرداخت پول به او براي رابطه جنسي يا كسب رضايت ولي و قيم و يا پدر او بي معناست، زيرا مالك كنيز با خريدن او ولي و قيم و سرپرست او محسوب مي شود.

    رابطه جنسي مولا و كنيز منوط به عدم تزويج كنيز با فردي ديگر به دست مولا يا بخشش او به ديگري است و مولا در اين مدت حق رابطه جنسي با كنيز خود را ندارد، مگر آنكه مدت زمان بخشش و عده بعد از آن و يا عده طلاق يا وفات شوهر كنيز به پايان برسد.
    ببینید شما سوال بنده رو متوجه نشدید
    سوال دوم من رو اصلا جواب ندادید!
    سوال دوم:اهل بیت(ع) که شیعه انها را وصی میدونه و صاحب علم غیب و مقام عصمت بطوری که خطای علمی ندارند چه پاسخی به سوال من می دهند؟
    یعنی الان امام زمان شما (عج) چه جوابی برای سوال من دارند با توجه به اینکه ایشون ادعای امامت دارند؟ و ما باید سوالات شرعی مون رو از اونها بپرسیم

    لطفا هر دو سوال رو پاسخ بدید
    با تشکر

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط جوجه اردک زشت نمایش پست ها
    فرض بگیریم فردی ی غلام و ی کنیز داره و اونها رو به عقد هم در آورد بعد ی هفته بعد یهو از کنیزه خوشش اومد
    و طلاق داد و بعد مورد استفاده جنسی قرارش داد بعدش دوباره داد به شوهرش(یعنی غلام)
    سوال این جاست آیا اون غلام بد بخت انسان نیست؟عزت نفس نداره زنش رو هر وقت ارباب خواست ببره استفاده کنه بعد برگردونه؟!!!
    پس این سوال اول که اسلام چطوری به این راحتی عزت نفس افراد رو لگد مال میکنه؟


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    بزرگوار این مسایلی که مطرح می کنید با این مطالب پاسخ اش مشخص است

    1. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر در نياورده باشد.
    2. مالك، براي بهره مندي، كنيز را به ديگرى نداده باشد.
    3. اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا او را به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ طلاق با شوهرش يا تمام شدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود.

    شما عزیز احکام کنیز را مطالعه فرمایید این سوالات پاسخ داده می شود



    نقل قول نوشته اصلی توسط جوجه اردک زشت نمایش پست ها
    سوال دوم:اهل بیت(ع) که شیعه انها را وصی میدونه و صاحب علم غیب و مقام عصمت بطوری که خطای علمی ندارند چه پاسخی به سوال من می دهند؟
    یعنی الان امام زمان شما (عج) چه جوابی برای سوال من دارند با توجه به اینکه ایشون ادعای امامت دارند؟ و ما باید سوالات شرعی مون رو از اونها بپرسیم


    سوال شما چه ربطی به اهل بیت (ع) و امام زمان(عج) دارد
    جواب شما واضح و مشخص است
    شما این جملات را درست نمی خوانید

    رابطه جنسي مولا و كنيز منوط به عدم تزويج كنيز با فردي ديگر به دست مولا يا بخشش او به ديگري است و مولا در اين مدت حق رابطه جنسي با كنيز خود را ندارد، مگر آنكه مدت زمان بخشش و عده بعد از آن و يا عده طلاق يا وفات شوهر كنيز به پايان برسد.


  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    352
    حضور
    11 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    817



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    1. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر در نياورده باشد.
    2. مالك، براي بهره مندي، كنيز را به ديگرى نداده باشد.
    3. اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا او را به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ طلاق با شوهرش يا تمام شدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود.

    شما عزیز احکام کنیز را مطالعه فرمایید این سوالات پاسخ داده می شود
    ایشون که احکام رو نپرسیدند.
    چرایی رو سوال کردند. چرا؟

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    مباحثه
    نوشته
    1,136
    حضور
    20 روز 1 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2465



    نقل قول نوشته اصلی توسط جوجه اردک زشت نمایش پست ها
    بنده تاپیکی درمورد برده داری میخوندم این متن رو کارشناس همین سایت گفتن:
    حكم كنيز نيز همان صورت را دارد با اين تفاوت كه طلاق كنيز بدست مولاي اوست يعني مولاي كنيز مي تواند كنيز را از شوهري كه عبد خود اوست جدا كند و اين در حكم طلاق اوست لذا بايد استبراء رحم كند ( شبيه به عده در زنان آزاد) سپس خود مولا مي تواند با او همخوابگي نمايد و آنگاه دوباره او را به همسري شوهر قبلي اش در آورد .
    وای واقعا چقدر وحشتناک !!!!
    مگر
    شوهر او غیرت ندارد
    حتی شوهر مالکیت جنسی زنش را هم ندارد ؟
    هر لحظه مولایش می تواند زنش را از او جدا کرده و با او رابطه برقرار کند ؟؟؟!!!
    یک کلام بگین کنیز انسان نیست دیگه
    و شوهرش هم غیرت ندارد
    البته خطابم به شما نیست خطابم به کارشناس بحث است که چرا ؟ دلیل این احکام چیست ؟
    ویرایش توسط **گلشن** : ۱۳۹۴/۰۶/۲۷ در ساعت ۰۹:۳۷
    ازادی در پرواز است نه در انتخاب قفس

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2463



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    با سلام
    عرض ادب و احترام
    بزرگوار این مسایلی که مطرح می کنید با این مطالب پاسخ اش مشخص است

    1. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر در نياورده باشد.
    2. مالك، براي بهره مندي، كنيز را به ديگرى نداده باشد.
    3. اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا او را به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ طلاق با شوهرش يا تمام شدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود.

    شما عزیز احکام کنیز را مطالعه فرمایید این سوالات پاسخ داده می شود
    سلام
    ببینید بنده نمیگم اسلام گفته ی کنیز هم زمان میتونه در اختیار دو نفر باشه
    بلکه میگم وقتی شوهری داره که اونم غلام هست صاحبش میتونه اونو از شوهرش جدا کنه و 40 روز صبر کنه بعد از نظر جنسی استفاده کنه
    بعد از 40 روز دیگه دوباره بده به شوهرش و البته در طول زندگی کنیز و شوهرش هر وقت خواست میتونه این عمل رو تکرار کنه
    سوال اینه که چرا همچین کاری در اسلام جایزه !!! کاملا مشخص هست که این کار با اون زن و شوهر بدبخت چیکار میکنه از نظر روحی داغون میشن


    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    سوال شما چه ربطی به اهل بیت (ع) و امام زمان(عج) دارد
    جواب شما واضح و مشخص است
    شما این جملات را درست نمی خوانید
    ربطش این هست که کسانی که خود را امام و حجت خدا میدانند باید بتوانند پاسخ شبهات رو بدند خوب بنده هم میخوام بدونم
    آنها چه جوابی به این سوال دارند ؟ یعنی با احادیث معتبر دلیل این حکم رو توضیح بدید

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    علاقه
    صبغة الله
    نوشته
    41
    حضور
    5 روز 12 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    223



    نقل قول نوشته اصلی توسط جوجه اردک زشت نمایش پست ها
    سلام
    ببینید بنده نمیگم اسلام گفته ی کنیز هم زمان میتونه در اختیار دو نفر باشه
    بلکه میگم وقتی شوهری داره که اونم غلام هست صاحبش میتونه اونو از شوهرش جدا کنه و 40 روز صبر کنه بعد از نظر جنسی استفاده کنه
    بعد از 40 روز دیگه دوباره بده به شوهرش و البته در طول زندگی کنیز و شوهرش هر وقت خواست میتونه این عمل رو تکرار کنه
    سوال اینه که چرا همچین کاری در اسلام جایزه !!! کاملا مشخص هست که این کار با اون زن و شوهر بدبخت چیکار میکنه از نظر روحی داغون میشن



    ربطش این هست که کسانی که خود را امام و حجت خدا میدانند باید بتوانند پاسخ شبهات رو بدند خوب بنده هم میخوام بدونم
    آنها چه جوابی به این سوال دارند ؟ یعنی با احادیث معتبر دلیل این حکم رو توضیح بدید
    سلام علیکم جمیعا

    اولا ادبیاتی که در مورد امامان معصوم به کار می برید اصلا ادبیات جالبی نیست!! شما مگر امام زمان ندارید که میگویید امام زمانتان!!!!
    امام زمان شما کیست؟
    من مات و لم یعرف امام زمانة مات میتة جاهلیه!!
    هر کس بمیرد در حالی که امام زمان خویش را نشناخته به مرگ جاهلیت مرده

    امام زمان شما کیست؟!!

    دوما: اسلام با سیستم برده داری به شدت مبارزه کرده است اگر سری در احکام بچرخانید میبینید که کفاره برخی گناهان را در صورت امکان آزاد کردن بنده قرار داده است و خود معصومین که درود خدا بر ایشان باد، پیوسته در حال آزاد کردن برده بودند

    سوما: عربی که در نهایت خشونت بود (در دوران جاهلیت) بر اثر دین اسلام به جایی رسیدند که برای یکدیگر جانفشانی میکردند، آنها تجاوز به زنان را افتخار خود میدانستند و از کنیزان بهره جنسی می بردند بدون رعایت کردن عده و غیره، و نتیجه اش تولد فرزندان نامشروع میشد!! اسلام جلوی این را گرفت، گفت باید عده رعایت گردد.

    چهارما: شما اگر فلسفه یک حکم اسلام را متوجه نشوید شروع به تخطئه کردن به اهل بیت و قرآن میکنید؟ یا اینکه اصلا حقانیت تشیع بر شما پوشیده است هنوز؟ پس اول به بررسی حقانیت تشیع و حقانیت اسلام بپردازید و آن را اصولی انجام دهید نه اینکه بخواهید با احکام حقانیت چیزی را رد یا ثابت کنید!!
    شما بگویید چرا ما باید صبح از رختخواب گرم و نرم برخیزیم و دو رکعت نماز صبح بخوانیم؟ فلسفه اش چیست؟ حالا که بلند شدیم خب چهار رکعتب بخواینم دیگر، این طوری بهتر نیست؟ و حالا که فلسفه اش را نمیدانیم برویم دین دیگری اختیار کنیم؟! یا به معصومین جسارت کنیم؟


  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    فلسفه و دانستن هر چه بیشتر
    نوشته
    795
    حضور
    20 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    79
    صلوات
    2463



    نقل قول نوشته اصلی توسط مادرم زهراست نمایش پست ها
    دوما: اسلام با سیستم برده داری به شدت مبارزه کرده است اگر سری در احکام بچرخانید میبینید که کفاره برخی گناهان را در صورت امکان آزاد کردن بنده قرار داده است و خود معصومین که درود خدا بر ایشان باد، پیوسته در حال آزاد کردن برده بودند

    سوما: عربی که در نهایت خشونت بود (در دوران جاهلیت) بر اثر دین اسلام به جایی رسیدند که برای یکدیگر جانفشانی میکردند، آنها تجاوز به زنان را افتخار خود میدانستند و از کنیزان بهره جنسی می بردند بدون رعایت کردن عده و غیره، و نتیجه اش تولد فرزندان نامشروع میشد!! اسلام جلوی این را گرفت، گفت باید عده رعایت گردد.
    سلام
    اگر به پست شماره 4 دقت می کردید بنده گفتم سوال این تاپیک اصل برده داری نیست
    نقل قول نوشته اصلی توسط مادرم زهراست نمایش پست ها
    چهارما: شما اگر فلسفه یک حکم اسلام را متوجه نشوید شروع به تخطئه کردن به اهل بیت و قرآن میکنید؟ یا اینکه اصلا حقانیت تشیع بر شما پوشیده است هنوز؟ پس اول به بررسی حقانیت تشیع و حقانیت اسلام بپردازید و آن را اصولی انجام دهید نه اینکه بخواهید با احکام حقانیت چیزی را رد یا ثابت کنید!!
    شما بگویید چرا ما باید صبح از رختخواب گرم و نرم برخیزیم و دو رکعت نماز صبح بخوانیم؟ فلسفه اش چیست؟ حالا که بلند شدیم خب چهار رکعتب بخواینم دیگر، این طوری بهتر نیست؟ و حالا که فلسفه اش را نمیدانیم برویم دین دیگری اختیار کنیم؟! یا به معصومین جسارت کنیم؟
    به موضوع بسیار مهمی اشاره کردید ممنونم اما بنده انتظار داشتم کارشناس بحث این موضوع رو مطرح کنند تا پاسخی که آماده کردم رو بگم
    اما پاسخ:
    ببینید عقل انسان در مواجه با احکام چند واکنش دارد:
    اول حکم را بدیهی می بیند به اصطلاح برخی فطری انسان : مانند اینکه قتل حرام است
    دوم:برخی احکام بدیهی نیست ولی با استدلال بهش میرسیم:یعنی با پیشرفت علم یا احادیثی که حکمت احکام رو گفتن
    سوم:احکامی که عقل نمیتواند حکم کند و ساکت است یعنی نه رد می کند نه تصدیق: مثلا دو رکعت بودن نماز صبح یا ترتیب اعمال نماز رکوع و سجود و ...
    چهارم: احکامی که عقل اشتباه بودن آن را متوجه میشود(یا بدیهی یا استدلالی): مثلا اگر پیامبری بگوید 2 در 2: 1000 می شود عقل سلیم این مطلب را نمیتواند بپذیرد

    اگر احکام از نوع چهارم در دین یا مکتبی بود قطعا یک ضعف عمده در آن دین وجود دارد
    مثلا ما در هندویسم قبلا ساتی داشتیم که عقل انسان به راحتی آن را رد می کند حال هرچقدر علمای هندو بخوان توجیه کنند

    در اینجا بنده با تفکر در این حکم به نظرم میرسه این حکم اسلام در تضاد با حقوق بشر و مخالف انسانیت و عزت نفس هست و از نوع چهارم می باشد
    بنابرین دو را وجود دارد یا باید ی توضیح منطقی از طرف شارع رسیده باشد یا مذهب و تفکری که این حکم را دارد زیر سوال است

  21. صلوات ها 7


صفحه 1 از 23 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود