صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رحمت عجیب و غریب خداوند و تأثیرات منفی آن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    395
    حضور
    44 روز 14 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1600

    اشاره رحمت عجیب و غریب خداوند و تأثیرات منفی آن




    یا رب الحیدر بحق الحیدر اشف صدر الحیدر بظهور الحجه

    سلام و عرض ادب و احترام
    نمیدونم چطور باید این تاپیک رو پرسید
    مدتی پیش یه چیزهای خیلی کوچکی از رحمت خداوند فهمیدم که تا چند وقت مشکلاتی برام پیش اومده بود اما گذشت...
    اما دوباره توسط یه آشنایی چیزهایی شنیدم که واقعا متحیر موندم و تاثیرات بدی داشته
    منظورم از چیز فقط دو سه نمونه از رحمت خداست
    اما باعث شده که ذهنم درگیر موضوعاتی بشه و این تفکرات گاهی بیاد سراغم و یخورده سرد بشم
    "کسی که زیاد سختی میکشه و تلاش میکنه برای قرب خداوند تفاوتش با شخصی که فقط یخورده مراعات میکنه فقط جایگاههای بهشتشونه تازه اونهم معلوم نیست به چه میزانی باشه (البته تفاوتشون چیزای دیگم هست اما این بارزترینه)"
    "حالا چندتا گناه کوچیک و بزرگ هم کردیم چیز خاصی نیست بعدش میریم توبه میکنیم چرا اینهمه زجر به خودمون بدیم مثلا پسری که سالها دیوانه وار داره با شهوت خودش می جنگه حالا چنتا رابطه معمولی هم با دخترا داشته باشه خدا که از حق خودش میگذره"
    "خدا گناهای کوچیکو می بخشه اصلا در مقابل رحمتش چیزی به حساب نمیاد چنتا نگاه حرام چنتا کار حرام چرا ما باید انقدر به خودمون سخت بگیریم"
    البته درست اینها وسوسه شیطان هم هست اما ...
    در مورد رحمت و آمرزش خداوند صحبتی از زبان مبلغان دین و کسانی دیگه زده نمیشه و به همین دلیل هم هست که اگه رحمت خداوند برای ما آشکار بشه بنظرم فقط تعدادی مسلمان باقی می مونه
    سپاس

    یاعلی

    ویرایش توسط مرید الحسین (ع) : ۱۳۹۴/۰۶/۲۷ در ساعت ۱۰:۳۶
    دیالوگی ماندگار از فیلم امام علی علیه السلام:
    معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟
    عمروعاص: آری! جهل مردم


    اللهم العن الجبت و الطاغوت ~ تعجیل در فرج منتقم آل الله صلوات

    یادداشتهای مهم کاربری:
    http://www.askdin.com/usernote.php?u=33492

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 5 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58322



    با نام و یاد دوست






    رحمت عجیب و غریب خداوند و تأثیرات منفی آن








    کارشناس بحث: استاد صادق


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,041
    حضور
    192 روز 15 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28777



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلام عشقتم یاعلی نمایش پست ها
    یا رب الحیدر بحق الحیدر اشف صدر الحیدر بظهور الحجه

    سلام و عرض ادب و احترام
    نمیدونم چطور باید این تاپیک رو پرسید
    مدتی پیش یه چیزهای خیلی کوچکی از رحمت خداوند فهمیدم که تا چند وقت مشکلاتی برام پیش اومده بود اما گذشت...
    اما دوباره توسط یه آشنایی چیزهایی شنیدم که واقعا متحیر موندم و تاثیرات بدی داشته
    منظورم از چیز فقط دو سه نمونه از رحمت خداست
    اما باعث شده که ذهنم درگیر موضوعاتی بشه و این تفکرات گاهی بیاد سراغم و یخورده سرد بشم
    "کسی که زیاد سختی میکشه و تلاش میکنه برای قرب خداوند تفاوتش با شخصی که فقط یخورده مراعات میکنه فقط جایگاههای بهشتشونه تازه اونهم معلوم نیست به چه میزانی باشه (البته تفاوتشون چیزای دیگم هست اما این بارزترینه)"
    "حالا چندتا گناه کوچیک و بزرگ هم کردیم چیز خاصی نیست بعدش میریم توبه میکنیم چرا اینهمه زجر به خودمون بدیم مثلا پسری که سالها دیوانه وار داره با شهوت خودش می جنگه حالا چنتا رابطه معمولی هم با دخترا داشته باشه خدا که از حق خودش میگذره"
    "خدا گناهای کوچیکو می بخشه اصلا در مقابل رحمتش چیزی به حساب نمیاد چنتا نگاه حرام چنتا کار حرام چرا ما باید انقدر به خودمون سخت بگیریم"
    البته درست اینها وسوسه شیطان هم هست اما ...
    در مورد رحمت و آمرزش خداوند صحبتی از زبان مبلغان دین و کسانی دیگه زده نمیشه و به همین دلیل هم هست که اگه رحمت خداوند برای ما آشکار بشه بنظرم فقط تعدادی مسلمان باقی می مونه
    سپاس

    یاعلی
    باسلام وتشکر .
    قرآن کریم مظهر صفات جمال و جلال خداوند است. همان گونه که از رحمانیت و رحیمیت و غفاریت او سخن می‌گوید، از منتقم و قهاریت او نیز سخن‌ها دارد. در قرآن هم آیات رحمت و مغفرت الهی است و هم آیات عذاب و غضب پروردگار.
    برای گروه کثیری وعده جهنم داده است.‌در مورد کفار و منافقان می‌فرماید: «آنان برای همیشه در جهنم خواهند
    بود».(1)
    هم‌چنین برای کسانی که در عبودیت و بندگی خدا دچار شرک می‌شوند و از شیطان پیروی می‌کنند می‌فرماید: «جایگاه آنان در جهنم است، و راه گریز و خلاصی برای آنان وجود ندارد».(2)
    در آیه 63 سوره توبه یک قاعده کلی را بیان می‌کند: «آیا نمی‌دانند که هر کس با خدا و پیامبرش مخالفت می‌ورزد، همیشه در آتش جهنم خواهد بود و این رسوایی بزرگی است؟».
    و بالاخره آیاتی مثل: «فمن یعمل مثقال ذرهٍ خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّه شرّاً یره».(3)
    تفسیری است بر این حقیقت که صالحان وطالحان، نیکوکاران و بدکاران مساوی نیستند و همگی اهل بهشت نمی‌شوند و گرنه فلسفة دین و ارسال رسولان و فرستادن کتب آسمانی و وحیانی چه ثمر و فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟
    تذکر چند نکته جهت توضیح بیشتر مطلب لازم است:
    1ـ هر کس که به بهشت می‌رود، مرهون تفضّل و عفو و بخشش خداوند است حتى انبیا و اولیای الهی.
    2ـ بسیاری ( نه همه) از گناهکاران اهل بهشت می‌گردند اما نه بدون دلیل و حکمت، بلکه از راه‌ها و ورودی‌هایی که خداوند مقرر فرموده است، وارد می‌شوند و در نتیجه مورد آمرزش قرار می‌گیرند برخی از آن ورودی‌ها عبارتند از:
    الف ـ قرآن کریم می‌فرماید: «اگر انسان از گناهان کبیره و بزرگ دوری گزیند، خداند گناهان صغیره و کوچک او را می‌بخشد».(4)
    ب ـ ایمان و عمل صالح سبب آمرزش گناهان می‌شود.(5) عمل صالح خواه جنبه عبادت محض داشته باشد مثل نماز، روزه، حج، دعا، تلاوت قرآن و زیارات یا جنبه خیر و منفعت‌رسانی و خدمت به بندگان خدا باشد، باعث آمرزش گناهان می‌شود.
    ج ـ پرهیزکاری و تقوا پیشه‌گی سبب آمرزش همة گناهان صغیره و کبیره می‌شود.(6)
    د ـ تحمّل سختی‌ها و پایداری در حفظ دین و عفت و پاکدامنی در گرداب فتنه‌ها، گرفتاری‌ها و هنگام فقر و
    بیماری کفاره گناهان و سبب آمرزش آن می‌شود.
    هـ ـ توبه سبب آمرزش همة گناهان می‌گردد. قرآن کریم می‌فرماید: «(پیامبر!) بگو ای بندگان من! که بر زیان و ضرر خویش اسراف کرده‌اید (و مرتکب گناهانی شده‌اید) از رحمت خدا مأیوس نشوید. زیرا خدا همة گناهان را می‌آمرزد، چه آن که اوست آمرزنده و مهربان».(7)
    اگر چه آیاتی که بیانگر بخشش گناهان به سبب توبه می‌شود، زیاد است ولی آیة مذکور به این دلیل انتخاب­ شد که شاید مفهوم این آیه سبب طرح پرسش، پرسشگر محترم شده باشد.
    آری خداوند همه گناهان را می‌بخشد اما گناهان چه کسانی را؟ قطعاً گناهان کسانی را که پیش از فرا رسیدن عذاب و پیدا شدن آثار آن به سوی خدا برگردند، از قدم نهادن در جای پای شیطان‌ها و پیروی از هواهای نفسانی اجتناب ورزند، از گناهان گذشته خویش توبه کنند و تسلیم امر پروردگار گردند و از قرآن یعنی بهترین چیزی که خدا برای بشر فرستاده است اطاعت نمایند چنان که آیات بعدی یعنی 54 و 55 سوره زمر این حقیقت را بازگو می‌کند و هشدار می‌دهد که نکند بدون توبه و انابه به سر فرود آوردن در برابر فرمان خدا و قرآن بمیرد. در نتیجه گرفتار عذاب الهی شوید که در آن صورت کسی نیست شما را یاری کند و به فریادتان برسد.
    در این میان تأکید بر توبه پذیری خداوند بیش از سایر صفات جمال و جلال خداوند سازنده است. البته ترساندن از قهر و غضب خداوند، یکی از راه‌های آگاه کردن، بخصوص در مورد کافران و معاندان و گناهکاران است، تا شاید از رویة زشت خویش دست بکشند اما نسبت به مؤمنان، باید بیشتر بر رحمانیت و توبه‌پذیری و چشم‌پوشی خداوند تکیه و امید در آنان نگاه داشته شود.

    پی‌نوشت‌ها:
    1. مثل آیة 140 نساء و 68 توبه و آیات کثیر دیگر.
    2. مثل آیه 121 نساء و آیه 18 اعراف و غیر آن.
    3. زلزال (99) آیه 7 و 8.
    4. نساء (4) آیه 31 و نجم (53) آیه 32.
    5. عنکبوت (29) آیه 7 و تغابن (64) آیه 9 و غیر آن.
    6. انفال (8) آیه 29 و طلاق (65) آیه 5 و غیر آن.
    7. زمر (39) آیه 53.

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    باشگاه
    نوشته
    649
    حضور
    11 روز 11 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2168



    همش از عذاب خدا میگن الان طوری شده خیلی از خدا میترسم، چرا از مهربونی و رحمت خدا نمیگید ،فکرنمیکنید گناه بزرگی دارید مرتکب میشید چرا همش از عذاب خدا میگید ،الان طوری شده دچار افسردگی شدم بخاطر حرف شما

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    درک زیبایی به گونه ای که به آموختن وادارم کند
    نوشته
    905
    حضور
    78 روز 9 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    3
    گالری
    8
    صلوات
    3522



    سلام و ادب
    -برای بخشیده شدن باید توبه کرد.
    -ممکنه آدم بلافاصله بعد از انجام گناه،از دنیا بره .
    خداوند که نمیاد در گوشمون بگه یالا توبه ای چیزی داری بکن ،فردا میفرستم دنبالت.
    -چه کسی مطمئنه فردا صبح زنده است؟
    -هر شب که نمیشه توبه کرد و خوابید.یعنی هر شب تصمیم واقعی بگیری که دیگه گناه نکنی.یعنی پیش خودت هم مطمئن باشی که دیگه نمی خوای گناه کنی.اگه در حین توبه ی امشبمون ،توی نظرمون باشه که فردا هم گناه میکنیم ،باز شبش دوباره توبه میکنیم،این توبه محسوب نمیشه اصلا.یعنی در واقع ما توبه ای نکردیم.
    -وقتی من به یک بار گناه کردم،دو بار هم میکنم،دوبار که شد،سه بار هم میشه،و...
    حالا چقدر باید مورد توجه خداوند باشم که توفیق توبه واقعی نصیبم بشه.
    ممکنه خداوند با مهربانیش توفیق توبه رو نصیبم کنه.آیا این کارو وقتی که بدونه من قصد دارم بازم گناه کنم ،میکنه؟فرض کنیم که این کارو میکنه. خب من فردا دوباره کناه میکنم ،دوباره مهربانی خداوند و توفیق توبه . دوباره من و ....نه این اصلا از نظر منطقی به نظرم جور در نمیاد.
    -در پست شما اصلا کلمه ی توبه نبود.یعنی فقط به مهربانی خدا تکیه کردید حتی بدون توبه.
    اما به این نکته هم توجه کنیم که چرا سوره ی توبه بسم الله الرحمن الرحیم نداره؟ حتی بسم الله الرحمن هم نداره؟یعنی رحمت عام خداوند هم ،در ابتدای این سوره نیامده؟اینها مرا میترساند.
    خدایا مرا بخاطر همه ی چیزهایی که نمیدانم ولی جار میزنم ببخش.
    خداوندا
    مرا برای همه ی چیز هایی که نمی دانم ولی جار می زنم ببخش

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    395
    حضور
    44 روز 14 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1600



    بسم رب الحیدر

    سلام و ادب

    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    باسلام وتشکر .
    قرآن کریم مظهر صفات جمال و جلال خداوند است. همان گونه که از رحمانیت و رحیمیت و غفاریت او سخن می‌گوید، از منتقم و قهاریت او نیز سخن‌ها دارد. در قرآن هم آیات رحمت و مغفرت الهی است و هم آیات عذاب و غضب پروردگار.
    برای گروه کثیری وعده جهنم داده است.‌در مورد کفار و منافقان می‌فرماید: «آنان برای همیشه در جهنم خواهند
    بود».(1)
    هم‌چنین برای کسانی که در عبودیت و بندگی خدا دچار شرک می‌شوند و از شیطان پیروی می‌کنند می‌فرماید: «جایگاه آنان در جهنم است، و راه گریز و خلاصی برای آنان وجود ندارد».(2)
    در آیه 63 سوره توبه یک قاعده کلی را بیان می‌کند: «آیا نمی‌دانند که هر کس با خدا و پیامبرش مخالفت می‌ورزد، همیشه در آتش جهنم خواهد بود و این رسوایی بزرگی است؟».
    و بالاخره آیاتی مثل: «فمن یعمل مثقال ذرهٍ خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّه شرّاً یره».(3)
    تفسیری است بر این حقیقت که صالحان وطالحان، نیکوکاران و بدکاران مساوی نیستند و همگی اهل بهشت نمی‌شوند و گرنه فلسفة دین و ارسال رسولان و فرستادن کتب آسمانی و وحیانی چه ثمر و فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟
    تذکر چند نکته جهت توضیح بیشتر مطلب لازم است:
    1ـ هر کس که به بهشت می‌رود، مرهون تفضّل و عفو و بخشش خداوند است حتى انبیا و اولیای الهی.
    2ـ بسیاری ( نه همه) از گناهکاران اهل بهشت می‌گردند اما نه بدون دلیل و حکمت، بلکه از راه‌ها و ورودی‌هایی که خداوند مقرر فرموده است، وارد می‌شوند و در نتیجه مورد آمرزش قرار می‌گیرند برخی از آن ورودی‌ها عبارتند از:
    الف ـ قرآن کریم می‌فرماید: «اگر انسان از گناهان کبیره و بزرگ دوری گزیند، خداند گناهان صغیره و کوچک او را می‌بخشد».(4)
    ب ـ ایمان و عمل صالح سبب آمرزش گناهان می‌شود.(5) عمل صالح خواه جنبه عبادت محض داشته باشد مثل نماز، روزه، حج، دعا، تلاوت قرآن و زیارات یا جنبه خیر و منفعت‌رسانی و خدمت به بندگان خدا باشد، باعث آمرزش گناهان می‌شود.
    ج ـ پرهیزکاری و تقوا پیشه‌گی سبب آمرزش همة گناهان صغیره و کبیره می‌شود.(6)
    د ـ تحمّل سختی‌ها و پایداری در حفظ دین و عفت و پاکدامنی در گرداب فتنه‌ها، گرفتاری‌ها و هنگام فقر و
    بیماری کفاره گناهان و سبب آمرزش آن می‌شود.
    هـ ـ توبه سبب آمرزش همة گناهان می‌گردد. قرآن کریم می‌فرماید: «(پیامبر!) بگو ای بندگان من! که بر زیان و ضرر خویش اسراف کرده‌اید (و مرتکب گناهانی شده‌اید) از رحمت خدا مأیوس نشوید. زیرا خدا همة گناهان را می‌آمرزد، چه آن که اوست آمرزنده و مهربان».(7)
    اگر چه آیاتی که بیانگر بخشش گناهان به سبب توبه می‌شود، زیاد است ولی آیة مذکور به این دلیل انتخاب­ شد که شاید مفهوم این آیه سبب طرح پرسش، پرسشگر محترم شده باشد.
    آری خداوند همه گناهان را می‌بخشد اما گناهان چه کسانی را؟ قطعاً گناهان کسانی را که پیش از فرا رسیدن عذاب و پیدا شدن آثار آن به سوی خدا برگردند، از قدم نهادن در جای پای شیطان‌ها و پیروی از هواهای نفسانی اجتناب ورزند، از گناهان گذشته خویش توبه کنند و تسلیم امر پروردگار گردند و از قرآن یعنی بهترین چیزی که خدا برای بشر فرستاده است اطاعت نمایند چنان که آیات بعدی یعنی 54 و 55 سوره زمر این حقیقت را بازگو می‌کند و هشدار می‌دهد که نکند بدون توبه و انابه به سر فرود آوردن در برابر فرمان خدا و قرآن بمیرد. در نتیجه گرفتار عذاب الهی شوید که در آن صورت کسی نیست شما را یاری کند و به فریادتان برسد.
    در این میان تأکید بر توبه پذیری خداوند بیش از سایر صفات جمال و جلال خداوند سازنده است. البته ترساندن از قهر و غضب خداوند، یکی از راه‌های آگاه کردن، بخصوص در مورد کافران و معاندان و گناهکاران است، تا شاید از رویة زشت خویش دست بکشند اما نسبت به مؤمنان، باید بیشتر بر رحمانیت و توبه‌پذیری و چشم‌پوشی خداوند تکیه و امید در آنان نگاه داشته شود.

    پی‌نوشت‌ها:
    1. مثل آیة 140 نساء و 68 توبه و آیات کثیر دیگر.
    2. مثل آیه 121 نساء و آیه 18 اعراف و غیر آن.
    3. زلزال (99) آیه 7 و 8.
    4. نساء (4) آیه 31 و نجم (53) آیه 32.
    5. عنکبوت (29) آیه 7 و تغابن (64) آیه 9 و غیر آن.
    6. انفال (8) آیه 29 و طلاق (65) آیه 5 و غیر آن.
    7. زمر (39) آیه 53.
    همه اینها درست و عامل سوالاتم ندانستن این صحبتهای روشن و همیشگی نبوده
    اول این نکته رو باز یادآوری کنم اصل سوال بنده در مورد دو گروه صالحان و مشرکین (البته تعداد معدودی از مشرکین و کافران چون خیلی از اینها اصلا عذاب زیادی در اون دنیا نخواهند داشت) نبود این دو گروه مطمئنا تفاوتهای زیادی خواهند داشت. دو گروهی که مد نظر بنده هست افراد باتقوا و مقرب و مومن در مقایسه با افرادی که مثلا میشه از نظر ما شیعه خطابش کرد هست
    به این سه مورد توجه کنید
    "کسی که زیاد سختی میکشه و تلاش میکنه برای قرب خداوند تفاوتش با شخصی که فقط یخورده مراعات میکنه فقط جایگاههای بهشتشونه تازه اونهم معلوم نیست به چه میزانی باشه (البته تفاوتشون چیزای دیگم هست اما این بارزترینه)"
    "حالا چندتا گناه کوچیک و بزرگ هم کردیم چیز خاصی نیست بعدش میریم توبه میکنیم چرا اینهمه زجر به خودمون بدیم مثلا پسری که سالها دیوانه وار داره با شهوت خودش می جنگه حالا چنتا رابطه معمولی هم با دخترا داشته باشه خدا که از حق خودش میگذره"
    "خدا گناهای کوچیکو می بخشه اصلا در مقابل رحمتش چیزی به حساب نمیاد چنتا نگاه حرام چنتا کار حرام چرا ما باید انقدر به خودمون سخت بگیریم"

    و اینکه
    رحمت خدا در مقابل با غضب خدا اصلا قابل قیاس نیست
    جاودانگی در جهنم ممکن است برداشته بشه حتی برای مشرکان و کفار

    دیالوگی ماندگار از فیلم امام علی علیه السلام:
    معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟
    عمروعاص: آری! جهل مردم


    اللهم العن الجبت و الطاغوت ~ تعجیل در فرج منتقم آل الله صلوات

    یادداشتهای مهم کاربری:
    http://www.askdin.com/usernote.php?u=33492

  13. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    395
    حضور
    44 روز 14 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1600



    بسم رب الحیدر

    سلام و ادب

    نقل قول نوشته اصلی توسط یکی دیگه. نمایش پست ها
    سلام و ادب
    -برای بخشیده شدن باید توبه کرد.
    -ممکنه آدم بلافاصله بعد از انجام گناه،از دنیا بره .
    خداوند که نمیاد در گوشمون بگه یالا توبه ای چیزی داری بکن ،فردا میفرستم دنبالت.
    -چه کسی مطمئنه فردا صبح زنده است؟
    -هر شب که نمیشه توبه کرد و خوابید.یعنی هر شب تصمیم واقعی بگیری که دیگه گناه نکنی.یعنی پیش خودت هم مطمئن باشی که دیگه نمی خوای گناه کنی.اگه در حین توبه ی امشبمون ،توی نظرمون باشه که فردا هم گناه میکنیم ،باز شبش دوباره توبه میکنیم،این توبه محسوب نمیشه اصلا.یعنی در واقع ما توبه ای نکردیم.
    -وقتی من به یک بار گناه کردم،دو بار هم میکنم،دوبار که شد،سه بار هم میشه،و...
    حالا چقدر باید مورد توجه خداوند باشم که توفیق توبه واقعی نصیبم بشه.
    ممکنه خداوند با مهربانیش توفیق توبه رو نصیبم کنه.آیا این کارو وقتی که بدونه من قصد دارم بازم گناه کنم ،میکنه؟فرض کنیم که این کارو میکنه. خب من فردا دوباره کناه میکنم ،دوباره مهربانی خداوند و توفیق توبه . دوباره من و ....نه این اصلا از نظر منطقی به نظرم جور در نمیاد.
    -در پست شما اصلا کلمه ی توبه نبود.یعنی فقط به مهربانی خدا تکیه کردید حتی بدون توبه.
    اما به این نکته هم توجه کنیم که چرا سوره ی توبه بسم الله الرحمن الرحیم نداره؟ حتی بسم الله الرحمن هم نداره؟یعنی رحمت عام خداوند هم ،در ابتدای این سوره نیامده؟اینها مرا میترساند.
    خدایا مرا بخاطر همه ی چیزهایی که نمیدانم ولی جار میزنم ببخش.
    فرمایشات شما متین
    جواب همه پست شما رو فقط در این خلاصه میکنم
    رحمت خدا که فقط به گوش ما رسیده خیلی فراتر از این صحبتهاست
    حالا رحمت واقعی خدا که ما نمیدونیم فقط خودش میدونه که چه عظمتی داره
    علت سوالم همین موضوعه

    دیالوگی ماندگار از فیلم امام علی علیه السلام:
    معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟
    عمروعاص: آری! جهل مردم


    اللهم العن الجبت و الطاغوت ~ تعجیل در فرج منتقم آل الله صلوات

    یادداشتهای مهم کاربری:
    http://www.askdin.com/usernote.php?u=33492

  14. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    چرا خداوند بدون توبه انسان را نمیبخشد؟
    آیا این به معنی این نیست که رحمت و عذاب بعد از مرگ نتیجه اندیشه و گمان ما است و نه کیفر و پاداش دادن خدا
    آیا این به این معنی نیست که چیزی جز اعمال و گمان ما وجود ندارد
    اومدیم و کسی که کم نیستند فریب خوردند و خلاصه کارشان به توبه نکشید
    چرا یاوری ندارند؟
    پس خدا کجاست؟

    چرا انسان به اعمال خود واگذار شده و درصورت اشتباه یاوری ندارد؟

  15. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,041
    حضور
    192 روز 15 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28777



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلام عشقتم یاعلی نمایش پست ها
    بسم رب الحیدر

    سلام و ادب



    همه اینها درست و عامل سوالاتم ندانستن این صحبتهای روشن و همیشگی نبوده
    اول این نکته رو باز یادآوری کنم اصل سوال بنده در مورد دو گروه صالحان و مشرکین (البته تعداد معدودی از مشرکین و کافران چون خیلی از اینها اصلا عذاب زیادی در اون دنیا نخواهند داشت) نبود این دو گروه مطمئنا تفاوتهای زیادی خواهند داشت. دو گروهی که مد نظر بنده هست افراد باتقوا و مقرب و مومن در مقایسه با افرادی که مثلا میشه از نظر ما شیعه خطابش کرد هست
    به این سه مورد توجه کنید
    "کسی که زیاد سختی میکشه و تلاش میکنه برای قرب خداوند تفاوتش با شخصی که فقط یخورده مراعات میکنه فقط جایگاههای بهشتشونه تازه اونهم معلوم نیست به چه میزانی باشه (البته تفاوتشون چیزای دیگم هست اما این بارزترینه)"
    "حالا چندتا گناه کوچیک و بزرگ هم کردیم چیز خاصی نیست بعدش میریم توبه میکنیم چرا اینهمه زجر به خودمون بدیم مثلا پسری که سالها دیوانه وار داره با شهوت خودش می جنگه حالا چنتا رابطه معمولی هم با دخترا داشته باشه خدا که از حق خودش میگذره"
    "خدا گناهای کوچیکو می بخشه اصلا در مقابل رحمتش چیزی به حساب نمیاد چنتا نگاه حرام چنتا کار حرام چرا ما باید انقدر به خودمون سخت بگیریم"

    و اینکه
    رحمت خدا در مقابل با غضب خدا اصلا قابل قیاس نیست
    جاودانگی در جهنم ممکن است برداشته بشه حتی برای مشرکان و کفار
    باسلام .
    خلود در لغت به معنای بقای طولانی و نیز به معنای ابدیت است .خلود در جهنم[1] عبارت است از همیشگی و جاودان بودن عذاب آن است. بهشت و جهنم هر دو دوام و بقای ابدی دارند.
    انسان هایی که داخل در بهشت یا جهنم می‌گردند، اگر تقدیر الهی باشد که منزلگاه ابدی آنها همان جا باشد، صفت خلود و ابدی و دایمی بودن به آنها اطلاق می‌گردد . اگر دخول آنها موقتی باشد، وصف منقطع و غیر دایمی بودن ماندن در بهشت یا جهنم بر آنها اطلاق می‌گردد.
    مطابق آن چه از ایات و روایات استفاده می‌شود، انسان هایی که داخل بهشت می‌گردند، ‌از آن منزلگاه دیگر خارج نمی‌شوند و آن جا منزلگاه ابدی آنها خواهد بود.
    مرحوم علامه مجلسی در این باره می‌فرماید:
    «بدان که خلود و ابدی بودن اهل بهشت در بهشت از مواردی است که همه مسلمانان آن را قبول دارند».[2] امّا جهنم و عذاب آن با این که دایمی و ابدی است، ولی انسان هایی که داخل آن می‌گردند ،دو دسته هستند.
    دسته اوّل انسان هایی که مؤمن به خدا در دنیا بودند ولی مؤمنی گنه کار بوده‌اند.
    آن چه از ظواهر آیات و نصوص روایات معصومین ـ علیهم السّلام ـ استفاده می‌شود، ماندن آنها در جهنم دایمی نمی‌باشد. بلکه پس از این که گناهان آنها به واسطه عقوبت و عذاب الهی در جهنم از بین رفت، از آن جا خارج می‌گردند. امام رضا ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «مذنبو اهل التوحید یدخلون فی النار و یخرجون منها؛ گنهکاران از اهل توحید و خداپرستی، داخل در آتش جهنم می‌شوند، پس از عذاب و عقوبت از آن خارج می‌شوند».[3]
    امّا گروه دوّم از انسان هایی که داخل در جهنم می‌گردند، کسانی هستند که عذاب آنها دایمی می‌باشد و برای همیشه در جهنم باقی می‌مانند. مجازات ابدی و جاودان منحصر به کسانی است که تمام روزنه‌های نجات را به روی خود بسته‌اند . عالماً و عامداً غرق در فساد و تباهی کفر و نفاق گشته‌اند .سایه شوم گناه تمام وجودشان را پوشانیده و به رنگ کفر و گناه درآمده‌اند. خداوند می‌فرماید: «کسی که مرتکب گناه گردد و آثار آن تمام وجود او را احاطه ‌کند، از اهل آتش ابدی خواهد بود».[4]
    آن چه از قرآن کریم و روایات معصومین ـ علیهم السّلام ـ استفاده می‌شود، تنها کفار و منافقین هستند که در جهنم به صورت دایمی و همیشگی استقرار می‌یابند و از آن خلاصی نمی‌یابند. خداوند در سورة مبارکه توبه آیه 68 می‌فرماید:
    « وَعَدَ اللَّهُ الْمُنافِقِینَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْکُفَّارَ نارَ جَهَنَّمَ خالِدِینَ فِیها هِیَ حَسْبُهُمْ وَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَ لَهُمْ عَذابٌ مُقِیمٌ؛ خداوند به مردان و زنان منافق و کفار وعده آتش جهنم داده که دائماً در آنند و همین بر آنها کافی است .لعنت خدا بر آنها و عذاب دایمی بر آنها باشد».
    یا در سورة مبارکه تغابن آیه 10 می‌فرماید: « وَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ خالِدِینَ فِیها وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ؛ و کسانی که کفر ورزیدند و آیات ما را تکذیب کردند، اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود و چه بد سرانجامی است».
    باز در سورة مبارکه فاطر آیة 36 می‌فرماید: «وَ الَّذِینَ کَفَرُوا لَهُمْ نارُ جَهَنَّمَ لا یُقْضى عَلَیْهِمْ فَیَمُوتُوا وَ لا یُخَفَّفُ عَنْهُمْ مِنْ عَذابِها کَذلِکَ نَجْزِی کُلَّ کَفُورٍ؛ کسانی که کافر شدند، آتش دوزخ برای آنهاست. هرگز فرمان مرگشان صادر نمی‌شود تا بمیرند و چیزی از عذاب آنها تخفیف داده نمی‌شود....
    نیز آیات فراوان دیگری دلالت بر این دارد که کفار و منافقین برای همیشه در آتشند.
    امام رضا ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «ان الله لا یخرجُ من النار کافراً و قد اوعده النار و الخلود فیها؛ خداوند کافران را از آتش (جهنم) خارج نمی‌کند و آنها را وعده داده به آتش جهنم و باقی ماندن در آن».[5]
    با توجه به این آیات و روایات فراوان بود که همه مسلمانان معتقدند که کفار (از دیدگاه قرآن منافقین هم از جمله کفار محسوب می‌شوند بلکه بدتر از آنها) در آتش جهنم عذاب دایمی می‌بینند.[6]
    حضرت امام خمینی(ره) می‌فرماید:
    بندگان کامل پروردگار از همین امر پیوسته در هراس بوده و بر این امر می‌گریسته‌اند و این سوء عاقبت کار کاشف از سوء پیشینه آدمی است و ایمنی خاطر جز با خلاصی از این مرحله برای انسان حاصل نمی‌گردد.
    انسان به واسطه عقاید نادرست و ملکات ناپسند یا بر اثر اعمال گذشته برایش حالتی پدید می‌آید که موجب شک و یا انکار او می‌شود و این شک و انکار بر قلب او غلبه کند و پرونده کار او در همین حالت بسته شود، که این سبب خلود و جاودانگی او در آتش خواهد بود.[7]


    برای مطالعه بیشتر می‌توانید به منابع زیر مراجعه نمایید:
    1. تفسیر المیزان، ترجمه انتشارات جامعه مدرسین، ج ، ص 622 تا 626.
    2. تفسیر نمونه، ج 9، ص 241 تا 245 و ج 9، ص 239 تا 246.
    3. کتاب اسرار الصلوة، حضرت امام(ره)، چاپ مرکز نشر آثار حضرت امام(ره)، چ ششم، ص 232 و 390.
    4. کتاب نقطه‌های آغاز در اخلاق عملی، آیت الله مهدوی کنی، نشر دفتر فرهنگ و نشر اسلامی، ج 1، ص 383، چ هفتم.
    5. کتاب بحار الانوار، تألیف علامه مجلسی (ره)، ج 8، ص 341 تا 364.
    6. تصویری از بهشت و جهنم، تألیف احمد حبیبیان، نشر سازمان تبلیغات، ص 293 تا 324.
    7. بحار الانوار، تألیف علامه مجلسی، ج 8، ص 285.
    پی نوشت:
    1. لسان العرب، ج 3، ص 164، مؤلف ابن منظور، نشر ادب الحوزة، قم، ایران، 1415 هـ .ق .
    2.بحار الانوار،‌ج 8، علامه مجلسی، مؤسسه الوفاء بیروت، نشر 1404 هـ .ق، ص 1.
    3.همان، ص 362.
    4.بقره، 81.
    5.بحار الانوار، ج 8، ص 362؛ خصال شیخ صدوق، ص 603، چاپ الوفاء بیروت، انتشارات جامعه مدرسین.
    6.کشف المراد، تالیف علامه حلی(ره)؛ تعلیقة آیت الله سبحانی، ص 274، نشر مؤسسه امام صادق ـ علیه السّلام ـ .
    7. اسرار الصلاة، امام خمینی(ره)، ص 232، دفتر نشر آثار امام خمینی، چ اوّل، ص 4.

  16. صلوات ها 2


  17. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    درک زیبایی به گونه ای که به آموختن وادارم کند
    نوشته
    905
    حضور
    78 روز 9 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    3
    گالری
    8
    صلوات
    3522



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلام عشقتم یاعلی نمایش پست ها
    رحمت خدا که فقط به گوش ما رسیده خیلی فراتر از این صحبتهاست
    حالا رحمت واقعی خدا که ما نمیدونیم فقط خودش میدونه که چه عظمتی داره
    علت سوالم همین موضوعه
    سلام
    سوره مبارکه حاقه آیات 44 تا 46:
    و لو تقول علينا بعض الاقاويل
    لاخذنا منه باليمين ثم لقطعنا منه الوتين
    گر او سخنى دروغ بر ما میبست، (44)
    ما او را با قدرت مى‏گرفتيم، (45)
    سپس رگ قلبش را قطع مى‏كرديم، (46)
    خداوند در مقابل خاتم پیامبرانش،با این شدت سخن میگوید.

    حضرت علی علیه السلام ،از خوف خداوند بیهوش میشدند.

    امام صادق علیه السلام فرمود :
    همانا گروهی مرتکب گناهانی شدند سپس از گناه خویش ترسیدند و بیمناک شدند پس از آن گروهی دیگر بر آنان وارد شدند و گفتند : شما را چه شده است که چنین بیمناکید؟گفتند : ما مرتکب گناهانی شدیم و از گناه خویش ترسانیم. گفتند : ما گناه شما را از شما بر می داریم و به دوش می گیریم.[یعنی گناه را سبک شمردند] پس خدای تعالی فرمود : آیا می ترسند که شما بر من دلیر گردید؟! پس عذاب را بر آنان فرستاد.(1)

    -------------------------------------
    1.جهاد با نفس وسایل الشیعه شماره 123



    خداوندا
    مرا برای همه ی چیز هایی که نمی دانم ولی جار می زنم ببخش

  18. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود