صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عارف نمايان دروغگو

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225

    خونسرد عارف نمايان دروغگو




    يكي از راهبردهايي كه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي در شرايط كنوني براي مقابله و جلوگيري از نفوذ و جاذبه آثار و بركات انقلاب اسلامي براي ملتهاي جهان به كار گرفته اند، راهبرد انحراف روحيه معنويت خواهي در قالب نحله هاي مختلف عرفاني است. چرا كه انقلاب اسلامي در زمان حاكميت ارزش هاي مادي لائيسم، سكولاريسم، كمونيسم و اومانيسم ... دين وارزش هاي معنوي اسلام را در جهان احيا كرد و اين موج همچنان در حال گسترش و تاثيرگذاري بر انسان هاي طالب حق و معنويت در جهان غرب و شرق مي باشد. عرفان نابي كه امام راحل در پرتو انقلاب اسلامي به دنيا ارائه داد مبتني بر منابع كتاب، سنت، اجماع و عقل بود نه عرفان خارج از چارچوب عقل و شريعت و دين. بنابراين از جمله معيارهاي بنيادين و كليدي كه مي تواند عرفان ناب اسلامي را از عرفان هاي دروغين و به ويژه عرفان صوفيانه جدا كند. مقوله پردازش و گرايش به شريعت يا عدم معرفت و عمل به شريعت است. چنانكه عده اي به بهانه شريعت، طريقت و حقيقت، شريعت را پوست و حقيقت را مغز و طريقت را راه خروج از شريعت و ورود به حقيقت دانسته و رهايي از شريعت پس از وصول به حقيقت را مطرح كرده اند. يا عده اي شريعت را نردباني دانسته اند كه آدمي را بايد به پشت بام يا حقيقت رساند و ديگر نيازي به آن نخواهد بود يا با عنوان گوهر و صدف دين، شريعت را صدف و حقيقت را گوهر و سپس به تئوريزه كردن رهايي از شريعت يا ظاهر و صدف دين پرداخته اند. يعني تفسيرها و تاويل هاي نادرست كه گاه منشا فكري و گاه ريشه اخلاقي داشته است. به عبارت ديگر جهل و غفلت يا نفس و شهوت ريشه چنين تفسيرهاي ناصوابي شده است تا عرفان شريعت گريز، جانشين عرفان شريعت گرا و تصوف شريعت ستيز جايگزين تصوف شريعت ستاگردد. غافل از اينكه عرفان اصيل اسلامي، عامل حدوث، استمرار و بقاي شريعت و بايدها و نبايدهاي ديني يا واجبات و محرمات الهي است.


  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    49
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    225



    امام خميني(ره) در اين زمينه مي فرمايد: «طريقت و حقيقت جز از طريق شريعت حاصل نمي شود. هر كس بخواهد جز از طريق ظاهر به باطن دست يابد از نورانيت الهي بهره اي نبرده. همچون بعضي از عوام صوفيه (تعليقات نصوص الحكم و مصباح الانس، ص 201) شهيد مطهري(ره) دو قرائت از شريعت، طريقت و حقيقت، يعني قرائت جمله صوفيه و قرائت صوفيان و عارفان راستين و حقيقي را مطرح كرده و نسبت طولي و علي و معلولي هر كدام از ظواهر و بواطن حقايق و آموزه هاي ديني را تفسير كرده است. افزون بر اين طي طريق الهي و مقامات و منازل سلوكي را نيز تحت مراقبت و اشراف انسان كامل مطرح كرده و سپس دين را ضامن اخلاق و عامل تسلط بر نفس و ابزار معرفت هاي شهودي و قرب وجودي انسان به حق تعالي و عبوديت را ثمره گرايش و التزام عملي به عبادت و شريعت و البته مبتني بر مراتب و درجات دانسته اند و در فرازي با طرح دعوي برخي از دراويش در محبت به علي (ع) دردمندانه مي فرمايند:
    «... برخي از دراويش از طرفي دعوي دوستي با علي (ع) را دارند و از طرف ديگر از هر گناهكاري، گناهكارترند. اينان نيز مدعيان دروغگو هستند...» (همان)


    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1689162

  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    باسمه تعالی
    با سلام:
    در مقابل عارفان حقیقی که در برابر خدای متعال خود را به شمار نمی آورند و هرگز به سوی خود دعوت نمی کنند یکی از مشخصه های عارفان دروغین خودبزرگ بینی و دعوت به سوی خود است.
    اینان غالبا خود را واجد کرامات و قدرت های فوق العاده نشان می دهند به شیوه های گوناگون سعی می کنند به مخاطبان و مریدان خود بباورانند که ولی نعمت و صاحب اختیار آنان هستند.

    البته بعضا کارهای خارق العاده ای نیز انجام می دهند که همین مساله موجب فریب بسیاری از افراد ساده لوح می شود اینان غالبا خود را دارای قدرت های تکوینی می دانند که همه موجودات این عالم به اذن و اجازه آنان در حال فعالیت اند و اگر او اراده کنند می تواند همه عالم را از حرکت باز دارند به عنوان مثال لی هنگجی ،رهبر آیین فالون دافا می گوید:
    ریشه من در جهان است اگر کسی بتواند به شما آزار برساند قادر است به من آزار برساند به عبارتی ساده آن شخص می تواند به این جهان صدمه بزند آنچه را که گفته ام ممکن است کاملا باور نکردنی به نظر بیاید بعدا با مطالعه بیشتر آن را خواهید فهمید

    مسائل دیگری نیز وجود دارند اما نمی توانم درباره چیزهایی که بیش از حد بالا هستند صحبت کنم -چیز دیگری هست که باید با شما در میان بگذارم در حال حاضر شخص دیگری مثل من وجود ندارد که به طور حقیقی روشی واقعی را به سوی سطوح بالا به مردم آموزش دهد(1
    پی نوشت:
    1- جوآن فالون (چرخاندن چرخ قانون)لی هنگجی ص 22

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    و یا ساتیا سای بابا سرکرده آیین سای بابا می گوید:
    ماموریت من اعطای شوق و شادی به شماست که از ضعف و ترس دورتان کنم ماموریت من پراکندن شادمانی است از این جهت همیشه آماده ام میان شما بیایم نه یکبار دوبار یا سه بار هر زمان که شما مرا بخواهید.

    اسمم ساتیا من راستی هستم اعمالم ساتیا جلال و شکوه من ساتیا تنها آرزوی من شادمانی شماست شادی شما شادی من است شادمانی جدا از شما ندارم قدرت من غیر قابل اندازه گیری است تولد من غیر قابل توضیح و غیر قابل درک و پیمایش است(1

    پی نوشت:
    1- تراشهای الماس خداوند،ص 168

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    یکی از مشخصه های عارفان کاذب و درو غین مارزه و مخالفت علمی و عملی با ادیان الهی است اینان پیام ادیان و توصیه های پیامبران را خار راه خود می دانند به همین دلیل با شگردهای مختلفی می کوشند تا مخالفت و نا خرسندی خود را از پیام پیامبران و هدایت های الهی برای بندگان اعلام دارند.ذیلا به ذکر برخی نمونه ها می پردازیم:

    دین ستیزی در اکنکار:
    در آیین آمریکایی اکنکار به صورتی زیرکانه باور به ادیان توحیدی به عنوان مانعی بر سر راه پیشرفت معنوی دانسته شده و کنار زدن و زدودن باورهای دینی پیروان یکی از راههای تکامل روحی و شرط تاثیر گذاری تعالیم معنوی اکنکار بیان شده است

    در این عرفان که ماهانتا یا استاد زنده اک را در جایگاه خدایی می نشاند گفته می شود که مانع بزرگ در مقابل تعالیم ماهانتا باورهای دینی افراد است

    آن باورها چون در ذهن و جان افراد رسوخ کرده است اجازه نمی دهد حقیقت تعالیم ماهانتا آشکار شده و تاثیر گذاری خود را نشان دهد اینان به طور ضمن سعی کرده اند این پرسش مقدر را که اگر کسی بعد از عمل کردن به دستورات و تعالیم اکنکار به هدفی که انتظار داشت و به او وعده داده بودند نرسید چنین پاسخ دهند که مشکل از ناحیه خود او بوده است او باید همه تعالیم دینی و باورهای مذهبی خود را اصلاح می کرد.
    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۱/۱۲ در ساعت ۰۰:۵۳

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    در آیین اکنکار علم و حکمت ماهانتا یا استاد زنده اک را به مراتب بیشتر و پیشرفته تر از علوم و اندیشه های ادیان الهی می دانند و مدعی اند با وجود ماهانتا دیگر نیازی به تعالیم سایر ادیان نیست.

    ماهانتا د هر عصری با شکوه و جلال تازه ای ظاهر می شود و در بین مردم امروز قدم می زند. علم و حکمتی که او استطاعتش را دارد بسیار پیشرفته تر از دکترین هایی است که ادیان پرطرفدار جمع آوری کرده اند زیراماموریت او آموزش دادن تکنیک های سفر روح است(1

    پی نوشت:
    1- حکمت اک ،ذیل عنوان راه های پنهان ماهانتا ص 15

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    دین ستیزی در آیین اوشو:

    اوشو به گونه دیگر به مبارزه با ادیان الهی و غیر الهی پرداخته است وی گاهی با اصل وجود دین به مبارزه پرداخته و آن را ساخته و پرداخته عده ای فرصت طلب و قدرت طلب می پندارد و گاهی نیز می کوشد با انکار برخی از آموزه های مهم ادیان الهی باور به انها را باوری نادرست و غیر انسانی قلمداد نماید.

    اوشو دین را موجب اختلاف انسان ها و از دست رفتن یکپارچگی و انسجام زندگی آدمیان دانسته و می گوید:ادیان انسان را شقه شقه کرده اند و نه تنها به قطعات مختلف که به قطعاتی مخالف با یکدیگر(1

    به نظر او هنر ادیان این است که با هر چیزی که موجب لذت آدمی می شود مخالفت می کنند و هر نوع امکانی را که برای آرامش و نشاط آدمی باشد از او سلب می کنند

    اوشو معتقد است دینداری از نظر ادیان رایج به معنای بندگی و ملازم با اطاعت کردن است ادیان رایج می کوشندانسان را در اسارت و بردگی ذهنی نگه دارند همان کاری که سیاستمداران و استثمارگران می کنند(2

    پی نوشت:
    1- آینده طلایی ص 37
    2- الماس های اوشو

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    سلام
    همیشه در بررسی قدر و منزلت افراد توجه به نحو زندگی آنها می تواند یک معیار باشد . برای انسان تعالی خواه امثال اوشو اصلا نمی توانند یک الگو باشند چرا ؟
    کافی است از بخشی از زندگی اوشو کسب اطلاع کنیم تا بدانیم او تا چه پایه مبتذل و منحرف بوده است .
    اوشو در بخشی از زندگی خود سفری به آمریکا داشته و چندسالی در آنجا ماند . اما پس از مدتی از کشور آمریکا اخراج شد . آیا می دانید علت اخراج اوشو از کشوری مثل آمریکا چه بوده است ؟
    فساد اخلاقی
    آری از کشوری که سردمدار فساد اخلاقی در جهان است اوشو با جرم فساد اخلاقی اخراج می شود . تو ببین که تا چه حد مقام اوشو در فساد .
    آنوقت این موجود برای برخی شده است بت معنویت .
    راست قضیه اینستکه برخی می خواهند برای انحرافاتشان یک فکری یک اندیشه بوجود بیاید تا آن انحراف را تئوریزه کند و اوشو با ادعای معنویت و عرفانش سکس را تئوریزه کرد .
    و این تنها بهانه متوسلین به اوشو هست و بس
    والله الموفق

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    1,956
    حضور
    95 روز 8 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    126
    آپلود
    6
    گالری
    8
    صلوات
    5455



    نقل قول نوشته اصلی توسط شاهده نمایش پست ها
    «... برخي از دراويش از طرفي دعوي دوستي با علي (ع) را دارند و از طرف ديگر از هر گناهكاري، گناهكارترند. اينان نيز مدعيان دروغگو هستند...» (همان)
    سلام علیکم و رحمه الله
    مسلمانی عبارتست از تسلیم در برابر امر الهی و تبری از ولایت و تسلیم در برابر هر امری که ناسخ امر الهی باشد
    و همچنین واضح است
    برای هر مسلمانی که اصول اعتقادی اش مطابق باید باشد با فقه اکبر
    و نباید ناقض آن باشد
    و
    فروع و احکام دینش باید مطابق باشد با فقاهتی از فقه الاصغر

    نتیجتا کسانی که مدعی تسلیم در برابر امر الهی اند ولی در عمل و در گفتار نفی شریعت میکنند مسیر دین را گم کرده اند لذا به هر فجوری دست میزنند و مدعی حب الله و حب ولی او هم هستند.

    در اکثر این مواقع عامل اصلی این سوء رفتارها ناآگاهی و عدم اطلاع است ولی متاسفانه در برخی موارد این اعمال آگاهانه انجام میشود.

    خب
    در تطبیق مفاهیمی که دراول بحث آوردید با آنچه که در آخر بحث درباره عارفان دروغگو ذکر کردید میتوان دریافت که
    کسانی که آگاهانه نفی شریعت میکنند و برای خود شریعتی مسیازند و آنرا طریق الی الله نام مینهند با امثال اوشو و مورتی و ساتیا سای بابا تفاوتی ندارند.
    و به نظر حقیر
    این تطبیق صحیحی است.

    با سپاس فراوان
    یاحق

    ویرایش توسط فاتح : ۱۳۹۲/۰۱/۱۲ در ساعت ۱۵:۱۲
    قال الله سبحانه و تعالي : اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى ( مائده / 8 )

    قال النبي : بالعدل قامت السموات و الارض (تفسير صافي ذيل آيه 7 سوره الرحمن)
    و قال :
    اياكم و الظلم فان الظلم عند الله هو الظلمات يوم القيامة ( سفينة البحار ماده "ظلم" )

    مسئوليت قرآني مردم در قبل عدل

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    باسمه تعالی
    باسلام:
    انکار واقع نمایی ارزش های دینی است

    یکی دیگر از ویژگی های بسیاری از عرفان های دروغین و آیین های نو ظهور معنوی،نفی واقع گرایی ارزشی است.

    توضیح آنکه :
    بسیاری از عرفان های جدید و آیین های نوظهور معنوی ،متاثر از ارزش های سکولار و لیبرالیستی حاکم بر فرهنگ غرب،همه ارزشهای دینی ،اخلاقی،سیاسی و اجتماعی را غیر واقعی می دانند.

    و مدعی اند بدی یا خوبی رفتارهای اختیاری انسان،بستگی به میل و سلیقه افراد و یا نهایتا قرار داد و خواست جمعی دارد.
    طبیعتا اگر کسی ارزش ها را واقعی ندانست،به لوازم آن،از قبیل پذیرش کثرت گرایی و نسبی گرایی و استدلال ناپذیری ،نیز باید ملتزم باشد.
    ادامه داد....
    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۱/۱۲ در ساعت ۱۶:۵۷

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود