صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اهداء عضو و قیامت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    744
    حضور
    13 روز 17 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3344

    اشاره اهداء عضو و قیامت




    سلام و خسته نباشید

    چند وقتیه موضوعی ذهنم رو به چالش کشیده و اجازه تصمیم گیری رو ازم سلب کرده

    افرادی که اعضای خودشون رو اهداء میکنن ( به صورتی که چیز خاصی از بدنش نمونه ) آیا فشار قبر دارن ؟

    روز قیامت که مرده ها از قبر بیرون میان تکلیف این افراد چیه؟

    هر قسمت از بدنشون تو بدن یکی دیگه میشه

    وقتی از دست و پا و چشم و قلب و همه اعضا سوال پرسیده میشه این افرادی که

    دست و پا و قلب ندارن چجوری سوال میشن ؟

    ویرایش توسط مرید الحسین (ع) : ۱۳۹۴/۰۶/۲۷ در ساعت ۱۱:۲۱

    كـــــــــاش
    قلبـــها انقدر صــــاف بــــود

    كه قبـــــل از پاييـــــن آمدن
    دستــــها

    دعــــا ها
    مستــــجاب ميــــشد

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58331



    با نام و یاد دوست






    اهداء عضو و قیامت








    کارشناس بحث: استاد محراب


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط فریاد سکوت نمایش پست ها
    افرادی که اعضای خودشون رو اهداء میکنن ( به صورتی که چیز خاصی از بدنش نمونه ) آیا فشار قبر دارن ؟
    با سلام
    عرض ادب و احترام

    عذاب قبر جسمانى و روحانى است؛ ولى جسم و بدنِ برزخى معذب است، نه بدن مادى و دنيايى.
    روح انسان پس از مرگ و انقطاع از بدن مادى، خود را با بدن برزخى و قالب مثالى مى ‏يابد و مى‏ بيند. در واقع، روح آدمى با رفتن از حيات دنيوى به حيات برزخى، بدن مادى خود را رها كرده و با بدن مثالى خود متحد مى‏گردد؛ بدنى كه متناسب با نظام برزخى بوده، اتحادش با روح، قوى‏تر از اتحاد آن با بدن مادى در زندگى دنيوى است.


    از نظر روايات، وجود بدن برزخى امرى مسلم و قطعى است چنان كه امام صادق(ع) فرمودند: «اما [ارواح مؤمنان ]در بدنهايى شبيه بدنهاى دنيوى آنان است» (1)

    روح ما بعد از انتقال به عالم برزخ با بدن برزخى، يا در عذاب است اگر اهل عذاب باشد؛ يا در نعمت و بهجت است، اگر اهل نعمت باشد. عذاب و نعمت، متوجه به روح ما در قالب بدن برزخى است، نه به بدن مادى و خاكى ما كه در اين عالم مادى در زير خاك مدفون مى‏ باشد.

    اين بدن مادى، پس از مرگ نه حركتى دارد و نه احوالى؛ اما روح با قالب مثالى در همان حال، در عالم برزخ يا در عذاب وحشتناكى به سر مى‏برد و فريادش بلند است كه تصورش بسيار مشكل است؛ يا در نعمت و ابتهاج بسر مى‏برد كه تصوير آن هم بسى مشكل است.
    در نتیجه
    عذاب قبر جسمانى و روحانى است؛ ولى جسم و بدنِ برزخى معذب است، نه بدن مادى و دنيايى.

    پی نوشت:
    1-بحارالانوار، ج 6، ص 268، روايت 119.



  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط فریاد سکوت نمایش پست ها
    وقتی از دست و پا و چشم و قلب و همه اعضا سوال پرسیده میشه این افرادی که

    دست و پا و قلب ندارن چجوری سوال میشن ؟


    باز سلام
    طبق توضیحات بالا باید جواب این سوال هم مشخص شده باشد

    نقل قول نوشته اصلی توسط فریاد سکوت نمایش پست ها
    روز قیامت که مرده ها از قبر بیرون میان تکلیف این افراد چیه؟

    هر قسمت از بدنشون تو بدن یکی دیگه میشه

    ببنید بزرگوار
    یک سوال و شبهه ای در این زمینه مطرح است با عنوان شبهه اکل و ماکول که با روشن شدن پاسخ این سوال جوابی هم برای سوال شما خواهد شود
    توضیح شبهه به این نحو است:

    مي دانيم كه بدن انسان پس از مرگ پوسيده مي شود و ممكن است از مواد بدن يك فرد تبديل به خاك شده و سپس وارد چرخه گياهي شود و بعد از آن در بدن فرد ديگري وارد شود.
    يا به طريق ديگري امكان دارد چنين اتفاقي رخ دهد.

    حال سؤال اين است كه موقع معاد اين ماده واحدي كه در بدن دو نفر وجود داشته چه سرنوشتي خواهد داشت و بدن كداميك را خواهد ساخت؟ و كمبود بدن نفر ديگر چگونه جبران مي شود؟ همانطور كه ما اعتقاد داريم كه همان بدني كه گناه كرده بايد تاوان پس دهد؟

    و اما پاسخ که می تواند جوابی برای این سوال شما عزیز هم باشد

    نمود هر انسان، وابسته به روان او است، نه کالبد جسمانی؛ زیرا بدن ما پیوسته در حال دگرگونی است، از این رو بدن معینی در تشخص انسان معتبر نیست، بلکه یک کالبد مبهم و غیر معینی می تواند تشکیل دهنده شخصیت جسمانی وی باشد
    زیرا جسم همچون ماده سیالی است که صورت های گوناگون می پذیرد و قابل پذیرش صورت های مختلف است.


    از این نظر برای جسم مادی ما ثبات و بقایی متصور نیست؛ بلکه تنها در پناه روح است که کالبد تشخص پیدا می کند و ذرات بدن را می شود به صاحب اصلی آن نسبت داد و گفت: دست، یا پای فلانی، و یا این عضو را از بدن فلانی قطع کردند و مانند این انتسابات؛ در حالی که اگر بدن خاک شود و به میوه تبدیل گردد، انتساب فوق از بین می رود.

    در این ترسیم لازم نیست در جهان آخرت همان بدن معین که در تاریخ خاصی طعمه درندگان صحرا و یا ماهیان دریا قرار گرفته و جزو بدن حیوان شده، همان ذرات- با تمام مشخصات- دوباره بازگشت کند؛ زیرا ممکن است از ذراتی - که در گذشته- از بدن او جدا شده - چه به صورت چرک و فضولات چه به صورت انرژی و غیره -کالبدی ساخته شود و روح بدان تعلق پیدا کند. بدون تردید به هنگام ارتباط روح به آن جسم، انسان صورت اولیه خود را باز خواهد یافت. عقیده ای که از نظر اسلام ضروری است، همان شناخت ابتدایی انسان ها است؛ بدین معنا که در صحرای محشر افرادی که در زندگی دنیوی یکدیگر را می شناختند با دیدن یکدیگر خاطرات گذشته آنها تجدید شود و یکدیگر را بشناسند وجود همان ذرات و سلول هایی که در دنیا انسان ها حمل می کردند، در قیامت ضرورت ندارد.

    خب طبق ین پاسخ
    جواب سوال شما عزیز هم مشخص خواهد شد که اگر عضوی از بدن انسانی در بدن دیکری باشد به هنکام قیامت این روح انسان است که در بدنی که نشان دهنده خود انسان است جای خواهد گرفت به سولات الهی و حساب و کتاب پاسخ خواهد داد


  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    744
    حضور
    13 روز 17 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3344



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    از نظر روايات، وجود بدن برزخى امرى مسلم و قطعى است چنان كه امام صادق(ع) فرمودند: «اما [ارواح مؤمنان ]در بدنهايى شبيه بدنهاى دنيوى آنان است»
    چه جالب

    من فکر میکردم بعد مرگ فقط روح داریم دیگه بدنی نداریم و تو قیامت اعضای بدنمون از خاک بلند میشن و جواب پس میدن

    پس اونوقت چه نیازی به کفن هست که تو قبر میزارن ؟

    ینی همه تو برزخ با کفن میگردن ؟

    بعضا تو خواب کسایی که فوت شدن رو میبینیم که لباسایی پوشیدن که وقتی زنده بون اون لباس رو نداشتن

    ینی تو برزج لباس هم دارن یا فقط کفن دارن؟

    كـــــــــاش
    قلبـــها انقدر صــــاف بــــود

    كه قبـــــل از پاييـــــن آمدن
    دستــــها

    دعــــا ها
    مستــــجاب ميــــشد

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط فریاد سکوت نمایش پست ها
    پس اونوقت چه نیازی به کفن هست که تو قبر میزارن ؟


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    در اسلام مومن در حیات و ممات اش احترام دارد و این گونه مراسم نوعی احترام به بدن مومن است که او را با پاکی و طهارت و در جامه سفید و پاکیزه در جای مناسب به خاک می سپارد و آداب دینی خاصی را با انجام داده و عقاید ایمانی را برای آخرین بار به او یاد آوری می کند.

    علاوه بر اين امور ممکن است در باره این آموزه های دینی در باب اموات اسرار و حکمت های بسیاری نهفته باشد که ما از ان بی اطلاع ایم زیرا ما با فلسفه بسیاری از احکام آشنایی کامل نداریم

    نقل قول نوشته اصلی توسط فریاد سکوت نمایش پست ها
    ینی همه تو برزخ با کفن میگردن ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط فریاد سکوت نمایش پست ها
    بعضا تو خواب کسایی که فوت شدن رو میبینیم که لباسایی پوشیدن که وقتی زنده بون اون لباس رو نداشتن

    ینی تو برزج لباس هم دارن یا فقط کفن دارن؟


    بزرگوار دقت نمایید
    کفن و لباس از امورات مادی است و برای عالم ماده است
    اصلا عالم برزخ مختصات اش جدا از عالم ماده است این که چه لباسی بر تن دارند یا لباس دارند یا ندارند قطعا متناسب با عالم برزخ است و ما اطلاعی از ان نداریم



  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۴
    نوشته
    744
    حضور
    13 روز 17 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3344



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    با سلام
    واقعا ازتون متشکرم

    خیلی مطالب آموزنده ای رو برام گفتین

    كـــــــــاش
    قلبـــها انقدر صــــاف بــــود

    كه قبـــــل از پاييـــــن آمدن
    دستــــها

    دعــــا ها
    مستــــجاب ميــــشد

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه و علوم اجتماعی و ..
    نوشته
    520
    حضور
    8 روز 10 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    عذاب قبر جسمانى و روحانى است؛ ولى جسم و بدنِ برزخى معذب است، نه بدن مادى و دنيايى.
    روح انسان پس از مرگ و انقطاع از بدن مادى، خود را با بدن برزخى و قالب مثالى مى ‏يابد و مى‏ بيند. در واقع، روح آدمى با رفتن از حيات دنيوى به حيات برزخى، بدن مادى خود را رها كرده و با بدن مثالى خود متحد مى‏گردد؛ بدنى كه متناسب با نظام برزخى بوده، اتحادش با روح، قوى‏تر از اتحاد آن با بدن مادى در زندگى دنيوى است.
    اینکه معاد جسمانی است و نه روحانی امری پذیرفته شده در نزد اکثریت متشرعین است. (توضیح اینکه رد معاد جسمانی تناقضات بدیهی با نص آیات دارد که محل بحث نیست)

    با قبول فرمایشات شما، آیا معاد جسمانی نقض نمیشود؟ چون صرفا شما ظاهر عبارت جسمانی را نگه داشته اید و مفهوم آن را عوض کرده اید. تصور نمیکنم کسی نداند مفهوم جسم چیست! آیات بیشماری برای حضور جسم مادی در قیامت یا ... موجود است. در حالی که مفهوم فرمایش شما این است که به محض مرگ انسان، یک کالبدی کاملا جداگانه که هیچ ارتباطی با جسم مادی شخص ندارد خلق میشود که نامش را مثالی گذاشتید. آیا برای این فرمایشتان به جز روایت نقل شده از قرآن نیز سند دارید؟

    با قبول فرمایش شما چرا کسی به جای عبارت معاد جسمانی از عبارت معاد مثالی استفاده نکرده؟ (یا معاد مثلی)
    پرواضح است که معاد مثلی با معاد جسمانی دو چیز است.
    به نام خداوند جان و خرد
    کزین برتر اندیشه برنگذرد

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    1,294
    حضور
    38 روز 8 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4451



    نقل قول نوشته اصلی توسط manmehdiam نمایش پست ها
    با قبول فرمایشات شما، آیا معاد جسمانی نقض نمیشود؟ چون صرفا شما ظاهر عبارت جسمانی را نگه داشته اید و مفهوم آن را عوض کرده اید. تصور نمیکنم کسی نداند مفهوم جسم چیست! آیات بیشماری برای حضور جسم مادی در قیامت یا ... موجود است. در حالی که مفهوم فرمایش شما این است که به محض مرگ انسان، یک کالبدی کاملا جداگانه که هیچ ارتباطی با جسم مادی شخص ندارد خلق میشود که نامش را مثالی گذاشتید. آیا برای این فرمایشتان به جز روایت نقل شده از قرآن نیز سند دارید؟

    با قبول فرمایش شما چرا کسی به جای عبارت معاد جسمانی از عبارت معاد مثالی استفاده نکرده؟ (یا معاد مثلی)
    پرواضح است که معاد مثلی با معاد جسمانی دو چیز است.


    با سلام
    عرض ادب و احترام
    بزرگوار دقت نمایید

    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    روح انسان پس از مرگ و انقطاع از بدن مادى، خود را با بدن برزخى و قالب مثالى مى ‏يابد و مى‏ بيند. در واقع، روح آدمى با رفتن از حيات دنيوى به حيات برزخى، بدن مادى خود را رها كرده و با بدن مثالى خود متحد مى‏گردد؛ بدنى كه متناسب با نظام برزخى بوده، اتحادش با روح، قوى‏تر از اتحاد آن با بدن مادى در زندگى دنيوى است.

    از نظر روايات، وجود بدن برزخى امرى مسلم و قطعى است چنان كه امام صادق(ع) فرمودند: «اما [ارواح مؤمنان ]در بدنهايى شبيه بدنهاى دنيوى آنان است» (1)

    روح ما بعد از انتقال به عالم برزخ با بدن برزخى، يا در عذاب است اگر اهل عذاب باشد؛ يا در نعمت و بهجت است، اگر اهل نعمت باشد. عذاب و نعمت، متوجه به روح ما در قالب بدن برزخى است، نه به بدن مادى و خاكى ما كه در اين عالم مادى در زير خاك مدفون مى‏ باشد.

    اين بدن مادى، پس از مرگ نه حركتى دارد و نه احوالى؛ اما روح با قالب مثالى در همان حال، در عالم برزخ يا در عذاب وحشتناكى به سر مى‏برد و فريادش بلند است كه تصورش بسيار مشكل است؛ يا در نعمت و ابتهاج بسر مى‏برد كه تصوير آن هم بسى مشكل است.
    در نتیجه
    عذاب قبر جسمانى و روحانى است؛ ولى جسم و بدنِ برزخى معذب است، نه بدن مادى و دنيايى.


    این مطالبی که عرض شد در مورد عالم برزخ است نه معاد

    در مورد معاد این مطلب عرض شد خدمت دوستان

    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    به هنگام ارتباط روح به آن جسم، انسان صورت اولیه خود را باز خواهد یافت.



  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه و علوم اجتماعی و ..
    نوشته
    520
    حضور
    8 روز 10 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    نقل قول نوشته اصلی توسط محراب نمایش پست ها
    این مطالبی که عرض شد در مورد عالم برزخ است نه معاد
    در اصل موضوع که فرقی نمیکند. سوال استارتر در مورد قیامت است.
    اگر جواب شما صرفا در مورد برزخ است ، بنابراین از نظر شما عقوبت برزخی کلا روحانی است؟ چون با تعریف کردن بدن مثالی چیزی حل نشده و عقوبت جسمانی نمیشود.
    در مورد بدن مثلی البته کسی تعریف مشخصی نداده است (چه برزخ باشد چه قیامت) . آیا بدن مثلی ماهیت غیرمادی دارد؟ مادی است؟

    سوال دیگر اینکه شما میفرمایید بعد از اتمام برزخ و شروع قیامت بدن مثلی (که بالاخره معلوم نیست چه ماهیتی دارد جسمانی و مادی است) ازبین میرود و معاد جسمانی شروع میشوود؟ عبارت انسان صورت اولیه خود را بازخواهد یافت بالاخره به چه معنی است؟

    خلاصه این شبهه این است: در حال حاضر بسیاری از اعضای بدن افراد با عمل جراحی به دیگری منتقل میشود به جز این موضوع مطابق اصول بیولوژی و شناختی که از چرخه مواد آلی داریم بدیهی است که مواد آلی در بدن انسانهای متعددی قرار گرفته و کالبد جسمانی آنها را تشکیل میدهد. این حقیقت با معادجسمانی (یا برزخ فرقی نمیکند) در تناقض است.
    به نام خداوند جان و خرد
    کزین برتر اندیشه برنگذرد

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود