صفحه 1 از 9 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: لذت جنسی ، بالاترین لذت دو جهان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    266
    حضور
    10 روز 22 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    709

    لذت جنسی ، بالاترین لذت دو جهان




    سلام یه روایت خوندم به این مضمون :ما تلذذ الناس فی الدنیا والاخره لذه اشهی لهم من النساء
    مردم نه در دنیا و نه در اخرت هیچ لذتی بالاتر از لذت بردن از زنان نمیبرند
    با این حال ایا عارفان و اولیا خدا هم بالاترین لذتشان لذت جنسی است؟پس مناجات با خدا و آنچه عرفا ادعا میکنند چه رتبه ای از لذت رو داراست؟



  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست






    لذت جنسی ، بالاترین لذت دو جهان








    کارشناس بحث: استاد آلاء


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    465
    حضور
    11 روز 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1513



    بسم الله الرحمن الرحيم

    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد132 نمایش پست ها
    لذت جنسی ، بالاترین لذت دو جهان
    بسم الله الرحمن الرحيم
    اولن اصل روايت در کتاب شريف کافي که يکي از چهار کتاب روائي اصلي شيعه است به اين شکل آمده است:

    عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ أَبِي قَتَادَةَ عَنْ رَجُلٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَا تَلَذَّذَ النَّاسُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ بِلَذَّةٍ أَكْثَرَ لَهُمْ مِنْ لَذَّةِ النِّسَاءِ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنِينَ إِلَى آخِرِ الْآيَةِ.....( کليني ، کافي، ج5، ص321، باب حب النساء)

    که البته از نظر معنايي شبيه به روايت مورد اشاره شماست.

    علامه مجلسي در شرح مرآه العقول که بر احاديث کافي بيان نموده اند در خصوص اين روايت مي فرمايند که سند آن مرسل است(مرآة العقول في شرح
    أخبار آل الرسول، ج‏20، ص: 7)

    مرسل، در دانش درايت الحديث که دانشي است که به بررسي اسناد روايات مي پردازد عبارت است از حديثي که داراي صحت قطعي نيست و در سند

    آن فرد يا افرادي از راويان حديث يا ذکر نشده اند يا داراي ابهام هستند که چه شخصيتي در نقل روايات داشته اند،‌خلاصه آنچه مهم به نظر مي رسد اين

    مسئله است که سند روايات داراي ضعف هايي است که بيان و صدور اين روايت از امام صادق عليه السلام حتمي نمي نمايد اما با زهم به دليل اين که

    روايت در جلد 5 کتاب شريف کافي آمده است و کافي يکي از چهار کتاب اصلي و معتبر شيعه است به بيان مدلول و مفهوم وشرح روايت خواهيم پرداخت.

    علامه طباطبايي در ذيل آيه 14 ال عمران «زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنينَ وَ الْقَناطيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ

    وَ الْحَرْثِ ذلِكَ مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآب» ؛‌ « محبّت امور مادى، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهاى ممتاز و چهارپايان

    و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است (تا در پرتو آن، آزمايش و تربيت شوند ولى) اينها (در صورتى كه هدف نهايى آدمى را تشكيل دهند،) سرمايه

    زندگى پست (مادى) است و سرانجام نيك (و زندگىِ والا و جاويدان)، نزد خداست»

    بيان مي کنند که لذتي که در قلب برخي از مردم به امور دنيوي است و يکي از مصاديق آن لذت از زنان است ،کار شيطان است چنان که در آية شريفة

    «.... وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ ما كانُوا يَعْمَلُونَ»( انعام:43) خداوند متعال تزئين دنيا و امور مربوط به آن را به شيطان نسبت داده است.

    بنابراين با توجه به متن روايت و اين که در روايت اشاره شده است که مردم لذتي بالاتر از زنان در دنيا نمي برند ، اصل تزئين اين لذت بر اساس آيات قرآن

    به شيطان نسبت داده شده است و به طور حتم عده اي از مردم که راه نفوذ شيطان را بر قلب هاي خود ببندند قطعن در شمار کساني که بالاترين لذت

    آنان در دنيا لذت از زن باشد قرار نمي گيرند.

    البته اين مسئله را بايد مد نظر داشت که خداوند متعال هرگز در آيات قرآن تصريح به بي اعتنايي به اميال دروني و غرائزي که خود در خلقت و فطرت

    انسانها قرار داده است نکرده است و همواره انسان را به بهره گيري درست و منطقي از استعدادها و مواهب خداداي ترغيب کرده است چنان که در آيه

    اي ديگر مي فرمايد:« قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ» ( اعراف:32) ؛‌« بگو چه كسى زينت دنيايى را كه خدا براى بندگانش

    درست كرده و نيز رزق پاكيزه را حرام نموده است»

    آيه نشانگر اين است که خداوند اصل تمتع هاي جنسي و شهوت انسان ها حرام ندانسته است بلکه انچه موضوعيت دارد تزئين اين ميل و برجسته نمودن

    آن در نظر انسان است تا حدي که فکر و تعقل انسان را در تسخير خود در بياورد و او را از انجام ساير امور باز دارد اما اگر همين ميل و برآروده کردن آن به

    قصد قرب به خداوند و دوري از گناه انجام پذيرد قطعن از مصاديق لذت هاي مشروع است.

    آنچه مسلم است اگر علما و زهاد و عرفا و .... در زندگي خويش اوج و نهايت لذت خود را در لذت هاي جنسي و شهوت با زنان قرار داده باشند ؛ عنوان

    عارف و زاهد و ... تنها اسمن بر آنان تعلق دارد و نه حقيقتن اما اگر نقطه بالاي لذت در زندگي آنان خداو قرب به او باشد اين عنوان سزاوار آنهاست.

    در متن روايت شريف هم اگر دقت بفرماييد به اين مفهوم اشاره شده است « اکثر» اين کلمه به معناي بيشترين است و چه بسا معناي روايت در اين

    شکل صحيح باشد که بيشترين جنس لذت مردم در دنيا و آخرت لذت از زنان است، اما نفرموده تنها و تنها لذت ؛ لذت از زنان است تا انواع ديگر لذت مطرح

    نباشد.

    نکته مهمي که در اين راستا بايد به آن اشاره شود اين است که لذت از زنان، تنها لذت جنسي و شهوت جسمي نيست،‌زن به دليل اين که اصطلاحن

    جنس لطيف است و داراي روح لطيف و حساسي است زماني

    که در مقابل مرد که داراي روحيات محکم و استوارو نسبتن خشني است قرار مي گيرد براي مرد لذت بخش و فرح آفرين است زيرا موجودي متفاوت و در

    عين حال آرام بخش محسوب مي شود. از اين رو بخشي از

    لذائذ مورد اشاره در روايت شايد به لذت هاي روحي و فرا جسمي زن برگردد و نه صرفت لذات جنسي و شهوي؛ که دراين صورت توجه به اين بعد از

    شخصيت زن ديگر مادي صرف نيست و مي تواند براي بسياري از

    مردم دريچه اي براي راه يابي به عوالم معنوي باشد .






  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,036
    حضور
    59 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    111
    آپلود
    0
    گالری
    89
    صلوات
    3387



    خداوند به مردان و زنان با ايمان باغهايى وعده داده است كه از زير [درختان‏] آن نهرها جارى است. در آن جاودانه خواهند بود، و [نيز] سراهايى پاكيزه در بهشتهاى جاودان [به آنان وعده داده است‏] و خشنودى خدا بزرگتر است. اين است همان كاميابى بزرگ.
    توبه72


    خداوند به بهشتيان مي فرمايد: «بالاتر از همه نعمتها و كاميابي ها همان محبت من نسبت به شما و رضايت من از شماست»
    بحارالانوار، ج8، ص141


  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    خــدا » همه چیز
    نوشته
    6,193
    حضور
    144 روز 12 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    3158
    صلوات
    44198



    با سلام

    بالاترین لذت در " عشق حقیقی اعلی الی الله " هست . . .

    و حالا عشق حقیقی زمینی که مسیری باشد برا رسیدن به اون عشق حقیقی اعلی هم اندکی احساس این عشق ست . .

    عشق صاف و زلال و وجودی ، که به دور از جنبه ها و تمایلات شیطانی باشد ( هوس آ<ود نباشد) = منظور خالص

    .

    لذتی که گذشت بر فرض 1 میلیارد سال در حد زمان صفر باشه !

    .

    یعنی بسیار ماندگار نه گذرا !
    مـــرغ باغ ملکوتم
    دورم از عـــــالم خاک



    توجیه یه دختر محجبه برای نشر عکس خود
    دوس دارم عکسم را برای تبلیغ حجاب منتشر کنم !

    کلیک کنید


  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    علاقه
    کتــــــــــاب
    نوشته
    400
    حضور
    10 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    255



    سلام
    مباحث مطرح شده رو خواندم و استفاده بردم.

    ذکر یک نکته هم شاید خالی از لطف نباشد و آن اینکه در جستجوی اجمالی واژه "لذة" در روایات شیعه، به نظرم رسید که غالب موارد کاربرد این واژه، برای لذت های مادی و تمتع جسمانی است. مواردی نظیر لذت های بصری، بوییدنی ها، پوشیدنی ها و ... . موارد معدودی نیز که برای امور معنوی از واژه "لذة" استفاده شده است را نیز با این وصف میتوان حمل بر مجاز کرد.

    به عبارت دیگر، کاربرد این واژه در لسان روایات، از لذت اصطلاحی نزد علمای اخلاق(؟) دایره محدودتری را شامل میشود. (واژه ای است با کاربردی نزدیک به واژه شهوت البته با تفاوتهایی)

    فکر میکنم حالا بتوان به سوال پاسخ داد: در میان نعمت های مادی و تمتع های مادی، آنچه لذت بخش تر است، لذت جنسی است.
    در این صورت، این لذت در مقام مقایسه با بهره های معنوی و روحانی در دنیا و آخرت نیست تا شبهه شود که چطور در درجه اول قرار گرفته است.
    ویرایش توسط ذره بین : ۱۳۹۴/۰۶/۰۷ در ساعت ۱۸:۲۱

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    اردک؛ نوزاد رسیده و تپل و ضربه گیر دار!؛ کرانچی تند آتشین در کنار یار! :))
    نوشته
    1,176
    حضور
    59 روز 7 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    16
    صلوات
    6347



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد132 نمایش پست ها
    سلام یه روایت خوندم به این مضمون :ما تلذذ الناس فی الدنیا والاخره لذه اشهی لهم من النساء
    سلام علیکم

    این سوالتون بنده رو یاد مطلب یکی از کارشناسان سایت انداخت:

    در این تاپیک:... http://www.askdin.com/thread27463.html

    امام صادق علیه السلام می فرمایند:
    عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: النُّشْرَةُ فِي‏ عَشَرَةِ أَشْيَاءَ الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الِارْتِمَاسِ فِي الْمَاءِ وَ النَّظَرِ إِلَى الْخُضْرَةِ وَ الْأَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ النَّظَرِ إِلَى الْمَرْأَةِ الْحَسْنَاءِ وَ الْجِمَاعِ وَ السِّوَاكِ وَ مُحَادَثَةِ الرِّجَالِ.(وسائل الشیعه، ج 2، ص 11)
    نشاط و شادی در 10 چیز است:
    1. راه رفتن
    2. سواری کردن
    3. فرو رفتن در آب
    4. نگاه به سبزی و طبیعت
    5. خوردن
    6. آشامیدن
    7. نگاه به زن زیبا روی(البته پیداست که منظور حلال آن است.)
    8. جماع
    9. مسواک زدن
    10. نشست و برخاست با دوستان
    بر اساس این روایت می توان گفت امام در این حدیث تمام انواع لذات حلال دنیایی را ذکر نموده اند، و هر لذتی شما به ذهنتان بخورد در این یکی از دسته های این حدیث وجود دارد.

    حالا شما خودتون می تونین بررسی کنین ببیند تو این 10 تا لذت دنیایی، احساس می کنید کدومش از همه بالاتره....
    ...
       
    طنز
    البته کسانی که عزب هستند می تونند لذت خفن شماره 9 رو جانشین موارد 7 و 8 کنن....



    لذت جنسی ، بالاترین لذت دو جهان


    سلام عامو
    بنده هیچ مسئولیتی راجع به مطلبی که نوشتم قبول نمی کنم و فقط نظر شخصی خودم بوده که بار ها دستخوش تغییر و تکامل شده
    چون زیاد نمیام اینجا ، اینو گفتم که فردای روزگار آثار ما تاخر یقه منو نگیره

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۴
    علاقه
    گل و شعر
    نوشته
    560
    حضور
    18 روز 15 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2700



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمد132 نمایش پست ها
    سلام یه روایت خوندم به این مضمون :ما تلذذ الناس فی الدنیا والاخره لذه اشهی لهم من النساء
    مردم نه در دنیا و نه در اخرت هیچ لذتی بالاتر از لذت بردن از زنان نمیبرند
    با این حال ایا عارفان و اولیا خدا هم بالاترین لذتشان لذت جنسی است؟پس مناجات با خدا و آنچه عرفا ادعا میکنند چه رتبه ای از لذت رو داراست؟
    سلام
    شاید منظورش بهترین نوع و کاملترین نوع اذت مادی رابطه جنسی بوده با همسرانشون!!!
    و البته بقیه لذتها مادی و مهنوی هست
    من چند باری خواب میدیدم که دارم با خدا یا یکی مناجات میکنم و در حال نماز و ذکر از خواب بیدار میشدم بقدری برام شیرین بود که آرزو کردم بار ها و بارها که دوباره اون خواب رو ببینم
    که البته خوابهای پریشان هم داریم که گاهی لذت بخش هستند!!!
    اما لذتشون حتما به اون حد نیست که شما گفتید
    آرزو میکنم همه خوشبخت بشیم!!!

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    465
    حضور
    11 روز 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1513



    بسم الله الرحمن الرحيم

    با عرض سلام و ادب خدمت دوستان گرامي و عزيز ؛

    بسيار از متن ها و نوشته هاي شما استفاده کردم و از اظهار نظر شما دوستان عزيز سپاسگذارم

    اما دوست خوبمان ذره بين نکته اي را با اين مضمون نقل کرده بودند :

    نقل قول نوشته اصلی توسط ذره بین نمایش پست ها
    در جستجوی اجمالی واژه "لذة" در روایات شیعه، به نظرم رسید که غالب موارد کاربرد این واژه، برای لذت های مادی و تمتع جسمانی است.
    بايد عرض کنم دوست عزيز؛ گرچه نظر شما به شکل من وجه صحيح و درست است اما در مواردي نيز خلاف سخن شما در روايات به چشم مي خورد مانند روايت زير که در سه منبع روائي آمده است:

    « أسعد النّاس من ترك لذّة فانية للذّة باقية
    [1]«

    همانگونه که ملاحظه مي فرماييد در اين روايت به دو نوع لذت اشاره شده است لذت فاني و لذت باقي. و موردي مانند لذت از زنان در زمره لذت فاني قرار مي گيرد. که تقريبن بيان دوستمان شهره 22

    رو وتائيد مي کند .

    از اين رو با احترام کامل براي اهتمام و پرداختن شما به مفهوم شناسي واژه لذت به نظر مي رسد روايت با عنايت به اين که در تفسير آيه 14 سوره آل عمران بوده است و در آن به زينت حب به زنان

    اشاره شده که همان لذت فاني است بدون ذکر قيد و با در نظر گرفتن قدر متيقن در مقام تخاطب به شکل عام به ذکر لذت پرداخته در حالي که مراد از آن لذت فاني و بخش خاصي از لذت بوده است.

    و طبق اين تقسيم بندي بيشترين لذت هاي فاني در بين مردم لذت از زنان است.




    [1] تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، غرر الحكم و درر الكلم (مجموعة من كلمات و حكم الإمام علي عليه السلام)، 1جلد، دار الكتاب الإسلامي - قم، چاپ: دوم، 1410 ق
    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۶/۰۶/۰۲ در ساعت ۱۴:۰۴

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    نقل قول نوشته اصلی توسط آلاء نمایش پست ها
    مسئله است که سند روايات داراي ضعف هايي است که بيان و صدور اين روايت از امام صادق عليه السلام حتمي نمي نمايد
    با سلام

    البته بايد مجموع اخبار اين باب را ديد و قضاوت نمود ، مرحوم كليني آورده :

    5 - علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن صالح بن السندي، عن جعفر بن بشير، عن أبان، عن عمر بن يزيد، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: ما أظن رجلا يزداد في هذا الامر خيرا إلا ازداد حبا للنساء (1). 6 - علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حفص بن البختري، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): ما احب من دنياكم إلا النساء والطيب. 7 - محمد بن أبي عمير، عن بكار بن كردم (2) وغير واحد، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): جعل قرة عيني في الصلاة (3) ولذتي في النساء. 8 - محمد بن يحيى، عن سلمة بن الخطاب، عن علي بن حسان، عن بعض أصحابنا قال: سألنا أبو عبد الله (عليه السلام) أي الاشياء ألذ؟ قال: فقلنا غير شئ، فقال هو (عليه السلام): ألذ الاشياء مباضعة النساء (4). 9 - الحسين بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علي، عن حماد بن عثمان، عن عمر بن يزيد، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): جعل قرة عيني في الصلاة ولذتي في الدنيا النساء وريحانتي الحسن والحسين.



  21. صلوات


صفحه 1 از 9 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۶/۱۳, ۲۲:۵۰ : 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود