صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پاسخ به یک شبهه: «آیا حضرت زهرا (س) فرزند پیامبر است؟»

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    3
    حضور
    1 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12

    اشاره پاسخ به یک شبهه: «آیا حضرت زهرا (س) فرزند پیامبر است؟»




    سلام دوستان من جدید یه مطالبی در نت مطالعه کردم واعصابمو کاملا بهم ریخته چون من توسل خاصی به خانم حضرت زهرا دارم .تویک گروهی که کاملا معلومه اهدافش چیه این سوال مطرح شده
    منم خیلی بهم بر خورد که این گروه دارند چیزهای بدی رو به خدا واسلام واهل بیت نسبت میدن وخیلی دوست دارم جواب دندان شکنی به این خدا نشناس ها بدم ولی چون مطالعه زیادی ندارم بنابراین دوست ندارم بدونه مطالعه به این سوال پاسخ بدم خواهشا کمک کنید.به خاطر اسلام همش شده کمکم کنید
    من سوال رو مطرح میکنم


    آیا فاطمه میتواند دختر محمد باشد؟
    1- محمد در سن 25 سالگی با خدیجه که در آن زمان 40 سال سن داشت ازدواج کرده است. (ابن سعد طبقات کبری 14/8، البلاذری 406/1، سیرت رسول الله عربی، ابن هشام 124/1)
    2- محمد در سن 40 سالگی به بعثت رسیده است، یعنی 15 سال از ازدواج او با خدیجه میگذشته است، بنابر این در زمان بعثت، خدیجه 55 سال سن داشته است.
    (سیرت رسول الله عربی، ابن هشام، 153/1، حیوه القلوب، ملا محمد باقر مجلسی پوشینه دوم برگ 257)
    3- فاطمه به گواهی امام صادق در روز بیستم جمادی الثانی در سال پنجم پس از بعثت (8 سال قبل از هجرت) به دنیا آمده است.
    (دلائل الامامه / 10)، اصول کافی در مورد ولادت فاطمه نوشته است «ولدت بعد النبوه به خمس سنین و بعد الاسراء بثلاث سنین»، یعنی فاطمه پنج سال پس از نبوت و سه سال بعد از معراج بدنیا آمد
    (اصول کافی ص 123)، مروج الذهب مسعودی نیز دقیقاً همین نظر را داشته است و علامه مجلسی از علمای بزرگ تشیع نیز این را پذیرفته است
    (جلاء العیون، ص 82، حیوه القلوب، ملا محمد باقر مجلسی پوشینه دوم برگ 104)، شیخ عباس قمی نیز این را تایید کرده است
    (منتهی الآمال پوشینه 1 برگ 129) و این باور شیعه امامیه است، دیگرانی که اکثراً اهل تسنن بوده اند معتقد هستند که فاطمه پنج سال پیش از بعثت بدنیا آمده است اما این قول به استدلال زیر که نویسنده ای شیعی انجام داده است نمیتواند درست باشد:
    «البته نظر علمای امامیه صحیح به نظر میرسد؛ زیرا وقتی که ابوبکر و عمر در مدینه از فاطمه خواستگاری کردند پیامبر فرمود: فاطمه سنش کم است و از این جمله معلوم میشود که دختر رسول الله بعد از بعثت به دنیا آمده است؛ زیرا اگر سال تولدش پیش از بعثت باشد، باید هنگام خواستگاری ابوبکر و عمر هجده ساله باشد.
    پس چگونه پیامبر، دختر هجده ساله را کم سن و سال میداند، در حالی که نه تنها این سن برای ازدواج مناسب است بلکه دیر نیز هست.
    حداکثر سنی که برای عایشه، هنگام ازدواج با پیامبر نوشته اند، ده سال بوده و هیچ کس نگفته: این سن برای ازدواج زود است (فاطمه زهراء من المهد الی الحد 176-166، سید محمد کاظم قزوینی).
    هیچ تاریخی ننوشته است که از فاطمه در مکه خواستگاری شده باشد.
    این خود دلیل بر این است که فاطمه در مکه خردسال بوده است.
    اگر سال پنجم پیش از بعثت را صحیح بدانیم، باید به هنگام هجرت، شانزده یا هفده ساله باشد. در میان اعراب، کمتر سابقه دارد که از دختری شانزده، هفده ساله خواستگاری نشود، آنهم اگر دختر رسول خدا باشد.»
    (سیری کوتاه در زندگی حضرت فاطمه زهرا،سید محمد تقی سجادی موسسه انتشارات نبوی زمستان 1379، قم)

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ در ساعت ۱۱:۰۳

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,511
    حضور
    174 روز 12 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58276



    با نام و یاد دوست






    پاسخ به یک شبهه: «آیا حضرت زهرا (س) فرزند پیامبر است؟»








    کارشناس بحث: استاد عماد


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدفرهادی نمایش پست ها
    آیا فاطمه میتواند دختر محمد باشد؟
    1- محمد در سن 25 سالگی با خدیجه که در آن زمان 40 سال سن داشت ازدواج کرده است. (ابن سعد طبقات کبری 14/8، البلاذری 406/1، سیرت رسول الله عربی، ابن هشام 124/1)2- محمد در سن 40 سالگی به بعثت رسیده است، یعنی 15 سال از ازدواج او با خدیجه میگذشته است، بنابر این در زمان بعثت، خدیجه 55 سال سن داشته است.
    (سیرت رسول الله عربی، ابن هشام، 153/1، حیوه القلوب، ملا محمد باقر مجلسی پوشینه دوم برگ 257)
    3- فاطمه به گواهی امام صادق در روز بیستم جمادی الثانی در سال پنجم پس از بعثت (8 سال قبل از هجرت) به دنیا آمده است.
    (دلائل الامامه / 10)، اصول کافی در مورد ولادت فاطمه نوشته است «ولدت بعد النبوه به خمس سنین و بعد الاسراء بثلاث سنین»، یعنی فاطمه پنج سال پس از نبوت و سه سال بعد از معراج بدنیا آمد
    (اصول کافی ص 123)، مروج الذهب مسعودی نیز دقیقاً همین نظر را داشته است و علامه مجلسی از علمای بزرگ تشیع نیز این را پذیرفته است
    (جلاء العیون، ص 82، حیوه القلوب، ملا محمد باقر مجلسی پوشینه دوم برگ 104)، شیخ عباس قمی نیز این را تایید کرده است
    (منتهی الآمال پوشینه 1 برگ 129) و این باور شیعه امامیه است، دیگرانی که اکثراً اهل تسنن بوده اند معتقد هستند که فاطمه پنج سال پیش از بعثت بدنیا آمده است اما این قول به استدلال زیر که نویسنده ای شیعی انجام داده است نمیتواند درست باشد:
    «البته نظر علمای امامیه صحیح به نظر میرسد؛ زیرا وقتی که ابوبکر و عمر در مدینه از فاطمه خواستگاری کردند پیامبر فرمود: فاطمه سنش کم است و از این جمله معلوم میشود که دختر رسول الله بعد از بعثت به دنیا آمده است؛ زیرا اگر سال تولدش پیش از بعثت باشد، باید هنگام خواستگاری ابوبکر و عمر هجده ساله باشد.
    پس چگونه پیامبر، دختر هجده ساله را کم سن و سال میداند، در حالی که نه تنها این سن برای ازدواج مناسب است بلکه دیر نیز هست.
    حداکثر سنی که برای عایشه، هنگام ازدواج با پیامبر نوشته اند، ده سال بوده و هیچ کس نگفته: این سن برای ازدواج زود است (فاطمه زهراء من المهد الی الحد 176-166، سید محمد کاظم قزوینی).
    هیچ تاریخی ننوشته است که از فاطمه در مکه خواستگاری شده باشد.
    این خود دلیل بر این است که فاطمه در مکه خردسال بوده است.
    اگر سال پنجم پیش از بعثت را صحیح بدانیم، باید به هنگام هجرت، شانزده یا هفده ساله باشد. در میان اعراب، کمتر سابقه دارد که از دختری شانزده، هفده ساله خواستگاری نشود، آنهم اگر دختر رسول خدا باشد.»
    (سیری کوتاه در زندگی حضرت فاطمه زهرا،سید محمد تقی سجادی موسسه انتشارات نبوی زمستان 1379، قم)
    سلام علیکم
    تشکر از جناب عالی که غیرت دینی شما را واداشت تا برای جواب به چنین شبهات ناجوانمرادنه ای مراجعه نموده و رفع شبهه نمائید
    آنچه در این شبهه مطرح شده بریدن جای جای مختلف گزارشات و نتیجه گرفتن از آنان است و قضاوت منصفانه و تحقیق عالمانه
    این مطلب مثل آن است که کسی بگوید لااله الا الله(نیست خدایی جز خدای یگانه).
    دشمن آن شخص بیاید و قسمت اول جمله وی یعنی نیست خدایی را جدا کرده اما «جز خدایی یگانه» را نگوید سپس در بوق وکرنا کند که فلانی ایمان به خدا ندارد چرا که گفته نیست خدایی
    با یک حدف یا اضافه می شود شعار توحید کسی را به عنوان دلیل بر کفر وی گرفت
    مغرضان نسبت به تاریخ، عقاید، احکام ووو.. چنین برخوردی دارند یعنی گزارشات بریده بریده، یا گزارشات غیر مستند را کنار هم می چینند و با کنار هم قرار دادن آن نتیجه کاملا معکوس یا غیر واقعی می گیرند تا اذهان جوانان ما را تخریب کنند
    البته این شبهه آنقدر سست است که حتی یک نفر در طول تاریخ چنین ادعایی نکرده و الحمدالله این نشان از بی درایتی شبهه کننده مغرض دارد ولی از آنجا که در این سایت مطرح کرده اید به سست بودن آن اشاره می کنیم
    نکات گزینشی، اختلافی و... این مطلب عبارتند از :
    الف: سن حضرت خدیجه: بعضی از محققان آن را بین 25 تا 28 می دانند.
    ب: سال تولد حضرت زهرا سلام الله علیها
    ج: برفرض اینکه حضرت خدیجه هنگام ازدواج چهل سال داشته باشد، در سال پنجم بعثت می شود شصت ساله و این از محالات نیست که زن شصت ساله نتواند وضع حمل نماید.
    د: سن عایشه: که این نیز بیشتر از 17 سال محتمل است
    به همه این نکته ها در پست های بعدی پاسخ علمی داده خواهد شد

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ در ساعت ۱۱:۵۷

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدفرهادی نمایش پست ها
    محمد در سن 25 سالگی با خدیجه که در آن زمان 40 سال سن داشت ازدواج کرده است. (ابن سعد طبقات کبری 14/8، البلاذری 406/1، سیرت رسول الله عربی، ابن هشام 124/1)
    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    الف: سن حضرت خدیجه: بعضی از محققان آن را بین 25 تا 28 می دانند
    سن حضرت خدیجه:
    برخی سن حضرت خدیجه سلام الله علیها را هنگام ازدواج 25 (1)سال و بعضی نیز 28 سال(2) دانسته اند.
    بیهقی می گوید: «... بلغت خدیجة خمساوستین سنة، ویقال: خمسین سنة، وهو أصح ؛
    سن حضرت خدیجه (در هنگام وفات) شصت وپنج ساله بود و برخی دیگر گفته اند در آن وقت ایشان پنجاه ساله بوده است که قول صحیح هم همین است.»
    (3)
    وقتی در هنگام رحلت 50 ساله باشند با توجه به اینکه رحلت ایشان به اجماع مورخین در سال دهم بعثت اتفاق افتاده و دهم بعثت 25 سال پس از ازدواج پیامبرصلی الله علیه واله وسلم با ایشان است، لذا می توان طبق این گزارش نتیجه گرفت که حضرت خدیجه در هنگام ازدواج 25 ساله بوده اند
    بسیاری از منابع قدیمی به این قول اشاره کرده و علامه سید جعفر عاملی به طور مفصل در این مورد بحث کرده اند(4)
    حال شبهه کننده با چه معیاری 25 ساله بودن ایشان را رها کرده و چهل ساله بودن ایشان را قطعی در نظر گرفته، ایا بررسی سندی کرده ، آیا بررسی محتوایی کرده، آیا منابع و گزارشات مختلف را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیده است ؟
    طبیعی است که جواب همه این سوالات منفی است لذا علت انتخاب سن چهل از سوی شبهه گر (عرض می کن از سوی شبهه گر) شیطنت، اسلام ستیزی و شبهه افکنی از سوی وی است.
    اگر سن حضرت خدیجه سلام الله علیها را در هنگام ازدواج 25 سال در نظر بگیرم که همین هم صحیح است ایشان هنگام تولد حضرت زهرا سلام الله علیها 45ساله می شوند که تولد فرزند از بانویی در چنین سنینی حتی امروزه بعید نیست تا چه رسد به 1400سال پیش

    1. دلائل النبوة للبيهقي ط دار الکتب العلمية ج 2 ص 71 والبداية والنهاية ج 2 ص 294 و 295 ومحمد رسول الله، سيرته وأثره في الحضارة ص 45 وراجع: السيرة النبوية لابن کثير ج 1 ص 265 والسيرة الحلبية ج 1 ص 140.
    2. شذرات الذهب ج 1 ص 14 واقتصر عليه في بهجة المحافل ج 1 ص 48 ورواه عن ابن عباس کل من: أنساب الأشراف (قسم حياة النبي (ص)) ص 98 وتهذيب تاريخ دمشق ج 1 ص 303 وسير أعلام النبلاء ج 2 ص 111 ومختصر تاريخ دمشق ج 2 ص 275. والبحار ج 16 ص 12 عن الجنابذي. کلهم عن ابن عباس. ورواه في مستدرک الحاکم ج 3 ص 182 عن ابن إسحاق، دون أن يذکر له قولاً آخر. وراجع سيرة مغلطاي ص 12 والمحبر ص 79 وتهذيب الأسماء ج 2 ص 342 وتاريخ الخميس ج 1 ص 264 والسيرة الحلبية ج 1 ص 140.
    3.بیهقی، دلائل النبوة، ج2، ص71
    4.السيد جعفر مرتضى، الصحيح من سيرة النبي الأعظم (ص)،ج 2، ص 115

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ در ساعت ۱۰:۵۴

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدفرهادی نمایش پست ها
    فاطمه به گواهی امام صادق در روز بیستم جمادی الثانی در سال پنجم پس از بعثت (8 سال قبل از هجرت) به دنیا آمده است.
    (دلائل الامامه / 10)، اصول کافی در مورد ولادت فاطمه نوشته است «ولدت بعد النبوه به خمس سنین و بعد الاسراء بثلاث سنین»، یعنی فاطمه پنج سال پس از نبوت و سه سال بعد از معراج بدنیا آمد
    (اصول کافی ص 123)، مروج الذهب مسعودی نیز دقیقاً همین نظر را داشته است و علامه مجلسی از علمای بزرگ تشیع نیز این را پذیرفته است
    (جلاء العیون، ص 82، حیوه القلوب، ملا محمد باقر مجلسی پوشینه دوم برگ 104)، شیخ عباس قمی نیز این را تایید کرده است
    (منتهی الآمال پوشینه 1 برگ 129) و این باور شیعه امامیه است، دیگرانی که اکثراً اهل تسنن بوده اند معتقد هستند که فاطمه پنج سال پیش از بعثت بدنیا آمده است اما این قول به استدلال زیر که نویسنده ای شیعی انجام داده است نمیتواند درست باشد:
    «البته نظر علمای امامیه صحیح به نظر میرسد؛ زیرا وقتی که ابوبکر و عمر در مدینه از فاطمه خواستگاری کردند پیامبر فرمود: فاطمه سنش کم است و از این جمله معلوم میشود که دختر رسول الله بعد از بعثت به دنیا آمده است؛ زیرا اگر سال تولدش پیش از بعثت باشد، باید هنگام خواستگاری ابوبکر و عمر هجده ساله باشد.
    پس چگونه پیامبر، دختر هجده ساله را کم سن و سال میداند، در حالی که نه تنها این سن برای ازدواج مناسب است بلکه دیر نیز هست.
    هیچ تاریخی ننوشته است که از فاطمه در مکه خواستگاری شده باشد.
    این خود دلیل بر این است که فاطمه در مکه خردسال بوده است.
    اگر سال پنجم پیش از بعثت را صحیح بدانیم، باید به هنگام هجرت، شانزده یا هفده ساله باشد. در میان اعراب، کمتر سابقه دارد که از دختری شانزده، هفده ساله خواستگاری نشود، آنهم اگر دختر رسول خدا باشد.»
    (سیری کوتاه در زندگی حضرت فاطمه زهرا،سید محمد تقی سجادی موسسه انتشارات نبوی زمستان 1379، قم)
    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    سال تولد حضرت زهرا سلام الله علیها
    آنچه گفتیم بنابراین نظریه بود که سن حضرت زهرا سلام الله علیها در سال پنجم بعثت متولد شده باشند یعنی با احتساب تولد ایشان در سال پنجم و 25ساله بودن حضرت خدیجه درهنگام ازدواج، سن حضرت خدیجه در هنگام تولد حضرت زهرا سلام الله علیها می شود 45ساله
    اما برخی از دانشمندان تولد ایشان را در سال دوم می دانند،عبدالله بن محمد بن سلیمان بن جعفر هاشمی به نقل از پدرانش - علیهم السلام - همین تاریخ را برمی گزیند، نیز حاکم، ابنعبدالبر، شیخ مفید، طوسی و نویری. (1)
    اگر تولد حضرت زهرا سلام الله علیها در سال دوم باشد حضرت خدیجه هنگام تولد ایشان می شوند 42ساله

    البته با توجه به گفته اهل سنت که حضرت زهرا سلام الله علیها 5سال قبل از بعثت متولد شده اند سن حضرت خدیجه هنگام تولد حضرت زهرا سلام الله علیها می شود 35 ساله
    لازم به ذکر است که مانظر اهل سنت در مورد تولد حضرت زهرا را قبول نداریم که به بعضی از دلایل ضعف حتی شبهه گر نیز در متن خود اشاره کرده
    که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد (البته منظور از عدو شبه گر است نه برادران اهل سنت)

    1 .
    مستدرک، ج 3، ص 176، ح 4769; الاستیعاب - در حاشیه ی الاصابه - ج 4، ص 374; بحارالانوار، ج 43، ص 8 به نقل از حدائق الریاض شیخ مفید; مصباح المتهجد، طوسی، ص 554، چ هند، المصباح، کفعمی، ص 512، چ دارالکتب العلمیه، قم; نهایة الارب، ج 18، ص 213 .

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در ساعت ۱۷:۳۷

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    ج: برفرض اینکه حضرت خدیجه هنگام ازدواج چهل سال داشته باشد، در سال پنجم بعثت می شود شصت ساله و این از محالات نیست که زن شصت ساله نتواند وضع حمل نماید.
    گیریم که آنچه ما گفتم اشتباه بوده و گزارشات گزینشی و بدور از تحقیق شبهه کننده صحیح است
    یعنی حضرت خدیجه هنگام ازدواج همان چهل سال را داشته باز ادعای شبهه گر را اثبات نمی کندکه تولد حضرت زهرا سلام الله علیها از حضرت پیامبر صلی الله علیه واله و حضرت خدیجه (به گفته وی شصت ساله) بعید باشد!!!
    چرا که شببه کننده از سه حال خارج نیست
    یا مسلمان است لذا قرآن را قبول دارد
    یا غیر مسلمان به اصطلاح روشنفکر است که همه چیز را با علم تجربی قیاس می کند، در این صورت نیز باید نمونه های اتفاق افتاده را قبول کند که گاهی از زن و مرد بالای شصت سال بچه ای متولد می شود.
    یا انسانیست مغرض که هیچ منطق و حرف مستدلی را قبول نمی کند مگر حرفی که با حرفی که با دلارهای دشمنان اسلام به وی دیکته شده باشد.
    در صورت اول یعنی مسلمان بودن شبهه گر: طبیعی است در این صورت قرآن را قبول دارد: به نص صریح قرآن از حضرت ساره و ابراهیم در پیری(1)در پیری اسحاق و از زکریا و همسرش در پیری یحیی متولد شدند
    در صورت دوم روشنفکر بودن و تطبیق همه مسائل با علم تجربی: اگر به اینترنت مراجعه کنید و جستجوی کوچکی انجام دهید خواهید دید که بسیارند مردان و زنان که در سن پیری دارای فرزند شدند
    1. بچه دار شدن پیرمرد 90 ساله یزدیhttp://www.khabaronline.ir/detail/36...ultimedia/3715
    2. زنی که بعد از 40 سال بچه دار شد(در سن هفتاد سالگی)http://ahleiran.rozblog.com/post/4275و http://sargarmi.gtalk.ir/fun-13685.html و سایتهای بسیار دیگر
    3. اتفاق عجیب در ایران: بچه‌دار شدن پیرمرد ۷۱ و زن ۶۰ساله!!http://www.tebyan.net/newmobile.aspx...ticleID=621623و http://www.patogh98.ir/News/bachedar-shodane-pirmard و http://persianteam.ir/forum/archive/...p/t-18822.html

    در صورت سوم یعنی مغرض بودن: شبهه گر نیز حرفی برای گفتن به وی نمی ماند مگر اینکه بگوییم
    جواب.... خاموشی است

    بنابراين اولاً مقدمات طرح شبهه، خود دچار اختلاف بوده و قطعي نيستند،ثانياً اينكه زن و مردي در سن پيري داراي فرزند شوند چيز بعيدي نيست و هم در قرآن نمونه آن آمده و هم در زمان خودمان نمونه هاي آنرا مي شنويم يا مي بينيم.

    1.سوره‌هاي هود، آيات 69 و 76 – ابراهيم، آيه 38.

    ویرایش توسط عماد : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ در ساعت ۱۱:۴۶

  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    516
    حضور
    2 روز 21 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    1159



    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    د: سن عایشه: که این نیز بیشتر از 17 سال محتمل است
    بسیار زیبا، متقن و دندانشکن بود اما به این موضوع اشاره نکردید چون در متن شبهه طعنه ای نیز از این بابت به ساحت مقدس حضرت ختمی مرتبت زده شده است.
    لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ في شَيْ ءٍ(ال عمران 28)نبايد مؤمنان ، كافران را به جاي مؤمنان به دوستي برگزينند پس هر، كه چنين كند او را با خدا رابطه اي نيست (عربستان در تمام معادلات جهانی در جبهه اسرائیل وامریکا هستند برادران اهل سنت تفکر کنید)

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    882
    حضور
    20 روز 18 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    17
    صلوات
    2369



    این شبهه یه 10 سالی عمر کرده و حسابی کهنه شده! حالا گویا برخی خواسته اند مستندترش کنند! پیشفرض شبهه اینه که زنان تا 50 سالگی می توانند زایمان کنند! ولی زایمان زن در سن بالاتر 50 نه تنها امر خارق العاده ای نیست، بلکه برای بسیاری از زنان رخ داده است! برای مثال ماریا دل کارمن بوسادا، پیرترین مادر ثبت شده است که در سن 66 سالگی زایمان کرده است، لیستی از این بانوان را در لینک ذیل ببینید:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pregna...gnancy_over_50

    ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش, بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش.

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,594
    حضور
    14 روز 5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    302
    صلوات
    4561



    من یک چیزی بگم
    عجیب نیست که علمای پیشین به این موضوع گیری ندادند
    لابد در زمان انها مورد زایمان و بارداری در سنین بالا بسیار شایع بوده است که برایشان جای تعجب نداشته است.

    عوامل زیست محیطی و ژنتیکی کاملا مشهودند که الان بارداری در سن بالا را تعجب برانگیز میکند.در گذشته عوامل زیست محیطی تاثیر کمتری روی سن داشتند چون ان زمان محیط زیست سالمی وجود داشته است.

    حاج خانم خودت را خسته نکن با دیوانه نمیشود بحث کرد.
    اگر طرف ایات قرانی مورد اشاره در مورد حضرت فاطمه را قبول ندارد که یعنی قران را قبول ندارد
    دلیلی وجود ندارد باهاش بحث کنی.
    اینها را خدا رو گوش و دلشون مهر زده است.

    هر چقدر هم بهشون بگی فایده نداره و نظرشون برنمیگرده چون اومدن نظر شما را برگردونند.


    یا کسی اربعین می آید
    یا نمی خواهد بیاید


    نتونستم و نشد و دلم میخواست اما نشد
    نداریم.


  19. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم اردکانی نمایش پست ها
    به این موضوع اشاره نکردید چون در متن شبهه طعنه ای نیز از این بابت به ساحت مقدس حضرت ختمی مرتبت زده شده است.
    اگر چه معروف است که عایشه در هنگام ازدواج نه ، هشت و حتی شش سال داشته اما این مطلب علاوه بر بعد عقلی از نظر داده های تاریخی نیز صحیح نمی باشد چراکه يكي از مسائلي كه سن دقيق عائشه را در هنگام ازدواج با رسول خدا به اثبات مي‌رساند، مقايسه سن او با سن خواهرش اسماء بنت أبي بكر است. طبق نقل بزرگان اهل سنت، اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده و در سال اول هجري بيست و هفت سال داشته است. همچنين در سال هفتاد و سه از دنيا رفته است؛ در حالي كه صد ساله بوده است.
    ابونعيم اصفهاني در معرفة الصحابة مي‌نويسد:
    أسماء بنت أبي بكر الصديق ... كانت أخت عائشة لأبيها وكانت أسن من عائشة ولدت قبل التأريخ بسبع وعشرين سنة.
    اسماء دختر ابوبكر، از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد.(1)
    این مطلب را بسیاری از کتابهای صحابه نگاری آورده اند که قابل خدشه نمی باشد.
    در نتیجه : اسماء از عائشه 10 سال بزرگتر بوده. 10 منهاي 27 مساوي است با 17 .
    پس عائشه در سال اول هجرت 17 سال سن داشته است . یعنی اقلا در هنگام ازدواج 17 سال داشته است
    بعضی گفته اند كه پيامبر در شوال سال دوم هجري رسماً با عائشه ازدواج كرده است ؛ يعني عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا 19 سال داشته است.
    ابن ملقن بعد از نقل روايت بخاري و استدلال به آن مي‌گويد :
    وبنى بها بالمدينة في شوال في السنة الثانية .(2)
    رسول خدا در سال دوم هجري ، عائشه را به خانه خود آورد.



    1. الأصبهاني، ابونعيم أحمد بن عبد الله (متوفاي430هـ)، معرفة الصحابة ج 6 ، ص 3253 ، رقم : 3769 ، طبق برنامه الجامع الكبير.
    2.الأنصاري الشافعي، سراج الدين أبي حفص عمر بن علي بن أحمد المعروف بابن الملقن (متوفاي804 هـ)، غاية السول في خصائص الرسول صلى الله عليه وسلم ، ج 1 ، ص 236 ، تحقيق : عبد الله بحر الدين عبد الله ، ناشر : دار البشائر الإسلامية - بيروت - 1414هـ - 1993م.


  20. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود