جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ازدواج دائم یا موقت با جن

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۴
    نوشته
    2
    حضور
    52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9

    ازدواج دائم یا موقت با جن




    سلام
    شخصی مقلد آقای بهجت بوده و طبق فتوای او با جن متعه کرده سه ماه به پایان زمان عقد فرصت باقیست،می خواهد یا مدت را زیاد کند یا با او ازدواج دائم کند، مرجع بعدی بعد وی بعد از آقای بهجت،آقای مکارم است.
    بفرمایید،آیا اینجا می تواند بر تقلید میت باقی بماند و مدت را افزایش دهد یا باید به مرجع بعدی رجوع کند؟ آیا در این مسئله برای ازدواج دائم با آن جن می تواند به فتوای آقای بهجت عمل کند؟ اگر نمی تواند و باید طبق نظر آقای مکارم عمل کند لطفا نظر او را هم بیان کنید.

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58304



    با نام و یاد دوست






    ازدواج دائم یا موقت با جن








    کارشناس بحث: استاد سجاد


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط جنٌ نمایش پست ها
    سلام
    شخصی مقلد آقای بهجت بوده و طبق فتوای او با جن متعه کرده سه ماه به پایان زمان عقد فرصت باقیست،می خواهد یا مدت را زیاد کند یا با او ازدواج دائم کند، مرجع بعدی بعد وی بعد از آقای بهجت،آقای مکارم است.
    بفرمایید،آیا اینجا می تواند بر تقلید میت باقی بماند و مدت را افزایش دهد یا باید به مرجع بعدی رجوع کند؟ آیا در این مسئله برای ازدواج دائم با آن جن می تواند به فتوای آقای بهجت عمل کند؟ اگر نمی تواند و باید طبق نظر آقای مکارم عمل کند لطفا نظر او را هم بیان کنید.
    عرض سلام و احترام

    طبق نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی اگر ازدواج با جن ممکن باشد ، شرعا جایز است بنابراین او برای ادامه عقد موقت یا عقد دائم باید مجددا عقد بخواند.

    در پناه حضرت حق باشید

    پی نوشت:
    استفتاء از دفتر معظم له در قم


  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۴
    نوشته
    2
    حضور
    52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9

    ادامه سوال راجع به ازدواج دائم یا موقت با جن




    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
    عرض سلام و احترام

    طبق نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی اگر ازدواج با جن ممکن باشد ، شرعا جایز است بنابراین او برای ادامه عقد موقت یا عقد دائم باید مجددا عقد بخواند.

    در پناه حضرت حق باشید

    پی نوشت:
    استفتاء از دفتر معظم له در قم
    سلام
    با تشکر از پاسخ سوال دیگری هست که دلیلی که آن شخص متعه کرده این بوده که می ترسیده که بعدا نتواند دو نفر شاهد عادل برای طلاق پیدا کند به همین دلیل متعه کرده،حالا یک مشکل دیگری برایش به وجود آمده به آن خاطر می خواهد ازدواج دائم باشد آیا راهی هست که نیاز به شاهد نداشته باشد برای طلاق یا مثلا شرطی ضمن عقد گذاشته شود که طلاق بدون حضور شاهد مثلا پس از گذشتن مدت زمان خاصی انجام شود،مثلا نکاح به شرط طلاق باشد،یا آیا می تواند در همان متعه شرط کند که تمام شرایط و لوازم عقد دائم به صورت شرط ضمن عقد پابرجا باشد که نیاز به طلاق نباشد؟،قبلا این مورد را سوال کرده و ظاهرا نظر آقای مکارم بر این بوده که این شروط و بودن احکام ازدواج دائم در ازدواج موقت خلاف مقتضای عقد و باطل است،آیا درست است؟ نظر آقای بهجت در این مورد چه بوده؟ در کل اگر می شود راهی نشان دهید که تمام احکام عقد دائم وجود داشته باشد اما در طلاق نیاز به دو شاهد عادل نباشد.

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    148 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31823



    نقل قول نوشته اصلی توسط جنٌ نمایش پست ها
    سلام
    با تشکر از پاسخ سوال دیگری هست که دلیلی که آن شخص متعه کرده این بوده که می ترسیده که بعدا نتواند دو نفر شاهد عادل برای طلاق پیدا کند به همین دلیل متعه کرده،حالا یک مشکل دیگری برایش به وجود آمده به آن خاطر می خواهد ازدواج دائم باشد آیا راهی هست که نیاز به شاهد نداشته باشد برای طلاق یا مثلا شرطی ضمن عقد گذاشته شود که طلاق بدون حضور شاهد مثلا پس از گذشتن مدت زمان خاصی انجام شود،مثلا نکاح به شرط طلاق باشد،یا آیا می تواند در همان متعه شرط کند که تمام شرایط و لوازم عقد دائم به صورت شرط ضمن عقد پابرجا باشد که نیاز به طلاق نباشد؟،قبلا این مورد را سوال کرده و ظاهرا نظر آقای مکارم بر این بوده که این شروط و بودن احکام ازدواج دائم در ازدواج موقت خلاف مقتضای عقد و باطل است،آیا درست است؟ نظر آقای بهجت در این مورد چه بوده؟ در کل اگر می شود راهی نشان دهید که تمام احکام عقد دائم وجود داشته باشد اما در طلاق نیاز به دو شاهد عادل نباشد.
    با عرض سلام مجدد

    برای طلاق قطعا نیاز به دو شاهد عادل است و بدون آن طلاق صحیح نیست .

    اما مشکلی هم ایجاد نمی کند می توان در حضور دو شاهد عادل (گر چه زن را نشناسند و اسمش را ندانند) صیغه طلاق را جاری کرد.

    در پناه حضرت حق باشید


  11. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود