جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خطاب خداوند به حضرت عیسی(ع)/ سوال

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    177
    حضور
    2 روز 20 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    699

    خطاب خداوند به حضرت عیسی(ع)/ سوال




    بسم الله الرحمن الرحیم
    السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
    السلام علیکم و رحمة الله و برکاته


    با سلام و عرض قبولی طاعات و عبادات... بنده این سوال رو در یک انجمن دیگه دیدم و برای پاسخگویی نیاز به هم فکری شما بزرگواران دارم باتشکر:

    ظاهرا در این انجمن اینگونه باب شده که مسیح را در اندیشه های مسیحی به چالش میکشند و بدون جوابی در خور بحث را ترک میکنند من اینبار میخواهم کاربران مسلمان را به عنوان مشق شب به تکاپویی دیگرگون بیاندازم !
    سوال : در آیه ۱۱۶ و ۱۱۷ از سوره مائده گفته شده :




    وَإِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَهَيْنِ مِن دُونِ اللّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلاَ أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ ﴿۱۱۶﴾
    و [ياد كن] هنگامى را كه خدا فرمود اى عيسى پسر مريم آيا تو به مردم گفتى من و مادرم را همچون دو خدا به جاى خداوند بپرستيد گفت منزهى تو مرا نزيبد كه [در باره خويشتن] چيزى را كه حق من نيست بگويم اگر آن را گفته بودم قطعا آن را مى‏دانستى آنچه در نفس من است تو مى‏دانى و آنچه در ذات توست من نمى‏دانم چرا كه تو خود داناى رازهاى نهانى (۱۱۶)

    مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﴿۱۱۷
    جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [چيزى] به آنان نگفتم [گفته‏ام] كه خدا پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم پس چون روح مرا گرفتى تو خود بر آنان نگهبان بودى و تو بر هر چيز گواهى (۱۱۷)



    در این دو آیه اشاره ای به خداوند خوانده شدن عیسی و مادر خدا خوانده شدن مریم میرود که در ابتدای مسیحیت رخ داده است .

    حال سوال اینست :


    اولاً آنها که در مباحث اخیر به دو مسیح قائل شدید و مسیح تاریخی را از مسیح مسیحیت جدا دانستید چه تعبیری از این آیات میکنید ؟



    ثانیاًً آنجا که در آیه ۱۱۷ میگوید چون روح مرا گرفتی ... چگونه زنده اعلام شدنِ مسیح را تعبیر میکند ؟



    بسم الله الرحمن الرحیم
    مجالس خود را با نام علی(ع)زینت دهید.
    پیامبر گرامی اسلام(ص)

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 23 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58313



    با نام و یاد دوست






    خطاب خداوند به حضرت عیسی(ع)/ سوال








    کارشناس بحث: استاد صدیقین

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ در ساعت ۱۷:۰۴ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  4. صلوات


  5. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572



    سلام دوست عزیز

    پرسش های شما، قدری نامفهوم است. به مباحثی که در جایی دیگر مطرح نموده اید و پاسخ هایی که داده شده، کاری نداریم. اگر در راستای تاپیک خاصی پرسشتان را مطرح می کنید، بفرمایید تا پرسشتان در ادامه همان تاپیک درج و پیگیری شود. اگر هم پرسش جدیدی دارید، منظورتان را روشن تر مطرح بفرمایید تا ان شاء الله اگر پاسخی بود، بحث را شروع کنیم.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۴/۰۵/۰۷ در ساعت ۱۵:۵۵

  6. صلوات


  7. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    نوشته
    197
    حضور
    3 روز 21 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311



    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام 2 نمایش پست ها
    اولاً آنها که در مباحث اخیر به دو مسیح قائل شدید و مسیح تاریخی را از مسیح مسیحیت جدا دانستید چه تعبیری از این آیات میکنید ؟

    خود آیه جوابتان را می دهد که حضرت عیسی، طبق این آیه چنین باورهایی را در مورد خودش بر نمی تابد، و لذا عیسای قرآن غیر از عیسای مسیحیت است.

    اما بحث عیسای تاریخی، بحث دیگری هست که به بررسی این مسئله می پردازد که آیا باورهای رسمی مسیحیت، به راستی با اسناد تاریخی به مسیح باز میگردد یا خیر. مسلماً گزارشهای قرآن از حضرت عیسی، جنبۀ تاریخی ندارد، که بخواهد تفاوت بین عیسای تاریخی و عیسای مسیحیت را نشان بدهد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام 2 نمایش پست ها

    ثانیاًً آنجا که در آیه ۱۱۷ میگوید چون روح مرا گرفتی ... چگونه زنده اعلام شدنِ مسیح را تعبیر میکند ؟


    تعبیر روح مرا گرفتی، ترجمۀ سلیقه ای مترجم است، و تعبیر قرآن توفّیتنی است، که به معنای به طور کامل گرفتن می باشد، پس می تواند عروج حضرت عیسی به آسمان باشد، بعلاوۀ اینکه از دید مسیحیت نیز حضرت عیسی زنده است، سعی کردید زنده بودن حضرت عیسی را با اسناد مسیحی زیر سؤال ببرید.
    ویرایش توسط rejection : ۱۳۹۴/۰۵/۰۷ در ساعت ۱۶:۳۱ دلیل: کاهش سرعت

  8. صلوات ها 2


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    نوشته
    197
    حضور
    3 روز 21 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311



    در همین سوره آیات ۷۲ تا ۷۶ میگوید :

    لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُواْ اللّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ إِنَّهُ مَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللّهُ عَلَيهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ ﴿۷۲﴾
    كسانى كه گفتند خدا همان مسيح پسر مريم است قطعا كافر شده‏اند و حال آنكه مسيح مى‏گفت اى فرزندان اسرائيل پروردگار من و پروردگار خودتان را بپرستيد كه هر كس به خدا شرك آورد قطعا خدا بهشت را بر او حرام ساخته و جايگاهش آتش است و براى ستمكاران ياورانى نيست (۷۲)


    لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ ثَالِثُ ثَلاَثَةٍ وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلاَّ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَإِن لَّمْ يَنتَهُواْ عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۷۳﴾
    كسانى كه [به تثليث قائل شده و] گفتند خدا سومين [شخص از] سه [شخص يا سه اقنوم] است قطعا كافر شده‏اند و حال آنكه هيچ معبودى جز خداى يكتا نيست و اگر از آنچه مى‏گويند باز نايستند به كافران ايشان عذابى دردناك خواهد رسيد (۷۳)



    أَفَلاَ يَتُوبُونَ إِلَى اللّهِ وَيَسْتَغْفِرُونَهُ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۷۴﴾
    چرا به درگاه خدا توبه نمى‏كنند و از وى آمرزش نمى‏خواهند و خدا آمرزنده مهربان است (۷۴)


    مَّا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ كَانَا يَأْكُلاَنِ الطَّعَامَ انظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الآيَاتِ ثُمَّ انظُرْ أَنَّى يُؤْفَكُونَ ﴿۷۵﴾

    مسيح پسر مريم جز پيامبرى نبود كه پيش از او [نيز] پيامبرانى آمده بودند و مادرش زنى بسيار راستگو بود هر دو غذا مى‏خوردند بنگر چگونه آيات [خود] را براى آنان توضيح مى‏دهيم سپس ببين چگونه [از حقيقت] دور مى‏افتند (۷۵)


    قُلْ أَتَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَلاَ نَفْعًا وَاللّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ﴿۷۶﴾
    بگو آيا غير از خدا چيزى را كه اختيار زيان و سود شما را ندارد مى‏پرستيد و حال آنكه خداوند شنواى داناست (۷۶)


    از لحن تهدید آمیز آیات اگر گذر کنیم و با توجه به آیه ۱۱۶ متوجه می شویم گوینده اشاره به مریم بعنوان یکی از اقانیم تثلیث میکند . دوستان من میتوانند برای رضای خدای بیان کنند کدام فرقه از مسیحیان در کدام زمان به چنین تثلیثی باور داشتند ؟
    نخیر، عبارت قرمزرنگ یک سوء فهم کامل است از تعالیم قرآن. این شبهۀ پوسیده، از بی سوادی منتقدین اروپایی اسلام نشأت گرفته که زبان عربی را بلد نبوده اند، و گمان برده اند که اله به معنای خداست! چنانکه بسیاری از عوام الناس نیز امروز چنین می انگارند. فعل اَلِه به معنای پرستش است که به وزن فعال، آنرا الاه تلفظ می کنیم و اله با الف مقصوره می نویسیم، به معنای معبود است، و شکی نیست که کلیسای راستکیش در آن زمان همچون کلیساهای بزرگ امروزی، حضرت مریم را نیز در کنار حضرت عیسی، مورد پرستش قرار داده، حتی برایش سرودهای پرستشی دارند. مریم مقدس در کلیساهای بزرگ شرق و غرب، مادر خداوند است، ولی یک اقنوم تثلیث نیست.

    بعلاوه اساساً در اینکه آیات فوق در مورد تثلیث سخن می گویند نیز به شدت مورد شک است، و به نظر می رسد که بدعتهای گروهای انحرافی مسیحیت، در مورد تطبیق تثلیث با سه خدایی و انکار بُعد انسانی مسیح، در حال نقد شدن و تکفیر است.

  10. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 4

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود