جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: توضیح درباره مصداق توهین به مقدسات اهل سنت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980

    توضیح درباره مصداق توهین به مقدسات اهل سنت




    سلام علیکم و عرض ادب


    همانطور که خودتان می دانید حضرت اقا سخنی در مورد توهین به مقدسات اهل سنت گفته اند
    ببینید در این قضیه یه سری به نظر حقیر با این یه عینکی وارد شدند که اگر با این عینک وارد شیم حتی یزید هم جزو مقدسات اهل سنت قرار می گیرد زیرا یزید از دیدگاه برخی امام و مجتهد بوده است و جزو اثنی عشر خلیفه عده ای رو شمرده اند

    عده ای بر او ترحم می کنند که ویدئو ها موجود است از قبیل ال شیخ و طه دلیمی و.....(حالا ال شیخ رو وهابی می گیریم باقی رو چی !!!)

    حالا یه عده می گند ::نه این کار وهابیت است

    من می گم به وضوح از عالم اهل سنت این کلام بیرون امده است این حقیقتی انکار پذیر نیست
    وجلس يوم عاشوراء فقيل له العن يزيد بن بمعاوية . فقال ذاك إمام مجتهد ففجأه أحدهم فكاد يقتل فسقط عن المنبر فأدخل بيتا من النظامية ثم أخرجوه إلى قزوين فمات بها في المحرم
    در روز عاشوراء گفته شد لعنت بر یزید بن معاویه ، ابوالخیر شافعی گفت :او امام و مجتهد بود !!!

    تراجم رجال القرنین ج3 ص 5


    خیلی واضح است امده شافعی پس حرفی نیست

    خیلی اظهر من الشمس است که یزید هم طبق این سخن جزو مقدسات اهل سنت است (البته با این دید و عینک !!!)

    حالا ابوالخیر شافعی هم کم کسی نیست


    الشَّيْخُ، الإِمَامُ، العَلاَّمَةُ، الوَاعِظُ، ذُو الفُنُوْنِ، رضِيُّ الدِّينِ، أَبُو الخَيْرِ أَحْمَدُ بنُ إِسْمَاعِيْلَ بنِ يُوْسُفَ الطَّالْقَانِيُّ، القَزْوِيْنِيُّ، الشَّافِعِيُّ ... تَفَقَّهَ عَلَى ملكدَاذ بنِ عَلِيٍّ العُمَرَكِيِّ ، ثُمَّ ارْتَحَلَ إِلَى نَيْسَابُوْرَ

    شیخ، امام، علامه، واعظ ،ذوالفنون !!!

    سیر اعلام البنلاء ج21 ص 190



    خوب حالا چه کسی جرات دارد بگوید زیارت عاشورا رو بندازیم دور نعوذ بالله ؟؟؟

    بله دیگه با این دید اگه پیش بریم همین قضیه پیش میاد

    این از معلون ترین معلون ها !!!

    حالا دیگه شما فک کن ابوسفیان و ....

    حالا شاید بگند ::یه عده مذموم دانستند یزید ملعون رو

    من می گم:::بالاخره مجملا از تمجید های برای یزید دانسته می شود که خلاصه یه عده از اهل سنت هستند که او را امام و مجتهد و....می دانند پس می شه گفت عقیده تمام اهل سنت مذموم بودن این ملعون نیست

    پس اگه بر فرض لعنی بشه میشه گفت (با این عینک پیش رفتن !!!)به مقدسات عده اهل سنت توهین شده است !!!!

    که منم می گم ان هذا لشیء عجاب !!!

    خوب با دلیل و برهان توضیح بفرمایید توهین به مقدسات اهل سنت ، مقدسات چه کسانی هستند ؟؟؟(لطفا شرح با خود سخنان مراجع عظام اگر باشد خیلی ممنون می شوم )

    زیرا حتی اگه با این دید بریم خلفاء به هیچ وجه من الوجوه از مقدسات نمی شوند چون عبدالرزاق صنعانی عمر بن خطاب را انوک (حالا معنیش بماند یعنی چی !!!)خوانده است

    عبدالرزاق هم کم کسی نیست




    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301



    با نام و یاد دوست






    توضیح درباره مصداق توهین به مقدسات اهل سنت








    کارشناس بحث: استاد صدرا


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    با سلام و عرض ادب

    مقام معظم رهبری دام ظله العالی در فتوای معروف خود مرقوم فرمودند:
    «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم می‌شود».[1]

    سخن ایشان در مورد اهانت به نمادهای اهل سنت می باشد؛ کسانی که اهل سنت اتفاق بر تطهیر و تقدیس آنان داشته و حساسیت ویژه ای نسبت به آنان دارا می باشند که بدیهی است این نمادها تنها شامل خلفا و دو همسر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می باشد.

    اما در مورد کسانی که چنین ویژگی را دارا نبوده و دیدگاه اهل سنت در مورد آنان منفی و یا لااقل اختلافی بوده و روایات لعن و مذمت اخلاقی آنان در متون آنان یافت می گردد؛ همچون یزید بن معاویه و پدرش (لعنة الله علیهما) و عمرو بن عاص و دیگران از شجره ی خبیثه ی بنی امیه و آل مروان، دلیلی بر عدم لعن علنی آنان و ذکر قبایح اعمال آنان وجود ندارد.

    با دقت در زیارت شریف عاشورا این حقیقت بیشتر روشن می گردد؛ زیرا نسبت به برخی لعن همراه ذکر نام بیان گردیده؛ همچون لعن بر ابوسفیان و معاویه و یزید و ابن مرجانه و عمر بن سعد و...لعن بر بنی امیه و آل زیاد و آل مروان؛ و نسبت به برخی لعن بدون نام ذکر شده، همچون لعن بر اولین و دومین و سومین ظالم بر اهل بیت علیهم السلام.

    حضرت آیت الله وحید خراسانی نیز در دیدار آیت الله محسن اراکی با ایشان فرمودند:

    «اولاً لعن علنی ممنوع است، واقعاً دستورات دین بر همین امر تأکید دارند، ثانیاً در روایت معتبره آمده است: «صلوا في مساجدهم»، علاوه بر این، عیادت کنید مرضای آنها را، تشییع کنید جنازه های آنها را. در روایات است: «کونوا لنا زیناً و لا تکونوا علینا شینا». در این روایات دو مطلب آمده یکی نفی و دیگری اثبات. نفی این است که نباید با اتباع مذاهب دیگر دشمنی کرد، نباید به مقدسات آنها توهین نمود، لعن وسبّ بزرگان آنها جایز نیست؛ زیرا موجب دور کردن آنها از اهل بیت و معارف آنها می‏ شود. در روایت می‏ فرماید: «لاتکونوا علینا شیناً»، این جهت نفی قضیه است، اما جهت اثبات این است که فرمود: «کونوا لنا زیناً» و فرمودند در نمازهای جماعت آنها شرکت کنید، به آنها محبت کنید، از مرضای آنها عیادت کنید، سخنان و معارف مارا برای آنها بیان کنید. و عمده این است که برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام راه را ما بلد نیستیم، راه عبارت است از راه اثباتی».[2]

    موفق باشید.



    [1] .http://www.khabaronline.ir/detail/97482.

    [2] . http://www.fetan.ir/home/4247.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۴/۰۴/۱۷ در ساعت ۱۹:۳۰
    توضیح درباره مصداق توهین به مقدسات اهل سنت
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود