صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: با هر سختی ، آسانی همراه " نیست " ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    نقد
    نوشته
    509
    حضور
    11 روز 17 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1035

    اشاره با هر سختی ، آسانی همراه " نیست " ؟




    سلام

    در قرآن می خوانیم :

    فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا ( شرح – 5 )

    یعنی : مسلّما با هر سختى آسانى است .

    در تفسیر نمونه می خوانیم :

    اين دو آيه به صورتى مطرح شده كه اختصاص به شخص پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و زمان آن حضرت ندارد، بلكه به صورت يك قاعده كلى و به عنوان تعليلى بر مباحث سابق مطرح است،

    .................................................. .........

    در لفظ قرآن از یک قطعیت سخن گفته شده ، مکارم شیرازی هم توضیح می دهد که این یک قانون کلی است .

    سوال اینجاست که این قانون همیشه کلی نیست و مثال های نقض فراوانی دارد .


    محکومی را در نظر بگیرید که به اشتباه محاکمه شده و عمر خود را یا در زندان سپری کرده و یا آنکه اعدام شده است . برای سختی این محکوم چه آسانی همراه خواهد بود ؟!!

    فردی را در نظر بگیرید که عضوی از اعضای بدنش را از دست داده ، برای سختی وی چه آسانی همراه خواهد بود ؟!

    ووو .

    این قانون الهی ! در زندگی و پیرامون ما همواره در حال نقض شدن است . به نظر من قانونی که الهی باشد ، هیچ گاه نقض نخواهد شد .

    پاسخ شما چیست ؟!

    با تشکر .

    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۶/۰۷ در ساعت ۲۲:۳۵
    میزی برای کار ، کاری برای تخت ، تختی برای خواب ،
    خوابی برای جان ، جانی برای مرگ ، مرگی برای یاد ، یادی برای سنگ ،

    این بود زندگی ...




  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,495
    حضور
    174 روز 10 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58273



    با نام و یاد دوست






    با هر سختی ، آسانی همراه " نیست " ؟








    کارشناس بحث: استاد عمار


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6203



    با سلام و ادب
    حضرت آیت الله مکارم شیرازی (حفظه الله) در اینجا قاعده کلی رو طبق گفته شما تفسیر نفرمودند. بلکه اینگونه نوشتند:
    اين دو آيه به صورتى مطرح شده كه اختصاص به شخص پيامبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) و زمان آن حضرت نيز ندارد و بلكه به صورت يك قاعده كلى و به عنوان تعليلى بر مباحث سابق مطرح است ، و به همه انسانهاى مؤ من مخلص و تلاشگر نويد مى دهد كه هميشه در كنار سختيها آسانيها است ، حتى تعبير به (بعد نمى كند بلكه تعبير به (مع) كه نشانه همراهى است مى كند.(1)
    یعنی اختصاص به پیامبر ندارد و شامل هر انسانی دیگر هم می شود.

    در ثانی (هر سختی) که ذکر شده نه اون سختی هایی است که مقصرش کوتاهی خودمون بوده و راه جبران ندارد مثلا کسی با چاقو بزنه کسی رو بکشه طبیعیه سختی باید بکشد و این حکم فلسفه اش برای همون سختی دادن است تا شخص به سزای خود برسد. بلکه منظور از سختی مواردی هست که یا دشواری زندگی است یا امتحان الهی و ...

    ثالثا باید توجه داشت این امر در مو اردی است که سختی قابل تبدیل شدن به آسانی باشد، مثلاً آدمی که استعداد خواندن دارد، اگر زحمت بکشد و درس بخواند، با سواد می شود، ولی فردی که دیوانه است یا اصلاً قدرت یادگیری ندارد، قابلیت درس خواندن ندارد و هر چه به کلاس برود، فایده ندارد. شخصی که فلج مادرزاد است و از نظر پزشکی قابل معالجه نیست، این سختی قابلیت تبدیل شدن به آسانی را ندارد (البته شفای الهی ممکن است).

    نیز باید توجه داشت که هر سختی، متناسب با خودش آسانی را به ارمغان می‌آورد، نه هر آسانی را ، مثلاً کسی که از استعداد معمولی برخوردار است و پول کمی دارد و وارد بازار تجارت می شود و شب و روز می‌دود، به اندازه تلاش و کوشش و آشنایی با رمز و رموز تجارت و بازار و به مقدار پولش سود می‌برد، نه این که یکشبه بتواند یک آدم پولدار شود .

    رابعا گاهی آسایش و آرامش در عمق و باطن سختی‌ها وجود دارد و انسان در این عالم ، آن عمق و باطن را مشاهده نکرده و به آن دست نخواهد یافت، بلکه پس از سپری شدن عمل و رفتن از این جهان، در جهان دیگر نتیجة سختی‌ها و صبر در مقابل آنها را مشاهده کرده و به آنها دست خواهد یافت. بلکه اگر زندگی منحصر در این عالم بود، برخی از موارد شاید بدون پاسخ می‌ماند ،‌مانند همین فرض که انسان، تمام عمر خود را در سختی‌ها گذرانده باشد و با صبر در مقابل سختی‌ها و مشکلات به پاداش الهی و آرامش و راحتی در جهان دیگر دست یابد. خداوند فرموده: و بشر الصابرین. اما باید متوجه باشیم فرض این که انسانی در تمام عمر فقط سختی داشته و هیچ گونه راحتی و آسایش نداشته باشد یا بالعکس ، فرض صحیحی نیست.

    1. تفسیر نمونه ذیل آیه مربوطه.

    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ در ساعت ۱۲:۰۷
    با هر سختی ، آسانی همراه " نیست " ؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    نقد
    نوشته
    509
    حضور
    11 روز 17 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1035



    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله (که بهتر بود شما هم با احترام بیشتر از یک عالم اسم میبردید) در اینجا قاعده کلی رو طبق گفته شما تفسیر نفرمودند. بلکه اینگونه نوشتند:
    اين دو آيه به صورتى مطرح شده كه اختصاص به شخص پيامبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) و زمان آن حضرت نيز ندارد و بلكه به صورت يك قاعده كلى و به عنوان تعليلى بر مباحث سابق مطرح است ، و به همه انسانهاى مؤ من مخلص و تلاشگر نويد مى دهد كه هميشه در كنار سختيها آسانيها است ، حتى تعبير به (بعد نمى كند بلكه تعبير به (مع) كه نشانه همراهى است مى كند.(1)
    یعنی اختصاص به پیامبر ندارد و شامل هر انسانی دیگر هم می شود.
    سلام

    من هم همین مضمون رو گفتم که . آیه عام هست .
    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    در ثانی (هر سختی) که ذکر شده نه اون سختی هایی است که مقصرش کوتاهی خودمون بوده و راه جبران ندارد مثلا کسی با چاقو بزنه کسی رو بکشه طبیعیه سختی باید بکشد و این حکم فلسفه اش برای همون سختی دادن است تا شخص به سزای خود برسد. بلکه منظور از سختی مواردی هست که یا دشواری زندگی است یا امتحان الهی و ...
    اولا : از کجا ( هر سختی ) رو اینطوری تفسیر کردید ؟! چه منبعی در خود دین برای این تقسیم بندی که کردید وجود داره ؟!

    ثانیا : ریشه خیلی از دشواریهای زندگی هم به خود فرد میرسه . با این حساب باید فقط " امتحان های الهی " رو جز " هرسختی " که آیه منظورشه حساب کنیم . که البته من دلیل این قید زدن رو از شما میخوام .
    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    ثالثا باید توجه داشت این امر در مو اردی است که سختی قابل تبدیل شدن به آسانی باشد،
    چرا ؟!

    آیه میگه ان مع العسر یسرا ، نگفته ان مع العسری( که قابلیت تبدیل شدن به آسانی رو داشته باشه ) یسرا .

    لفظش عام هست و طبق گفته ی خودتون برای هر انسانیست ، دقت بفرمایید : هر انسانی . ( مختصرا اینکه ابتدای بحث همه رو در نظر گرفتید ، انتهای بحث قید و شرط و شروط بهش اضافه کردید )

    نقل قول نوشته اصلی توسط عمار نمایش پست ها
    مثلاً آدمی که استعداد خواندن دارد، اگر زحمت بکشد و درس بخواند، با سواد می شود، ولی فردی که دیوانه است یا اصلاً قدرت یادگیری ندارد، قابلیت درس خواندن ندارد و هر چه به کلاس برود، فایده ندارد. شخصی که فلج مادرزاد است و از نظر پزشکی قابل معالجه نیست، این سختی قابلیت تبدیل شدن به آسانی را ندارد
    احسنت ، اگر عام بودن آیه رو بپذیریم ، این مواردی که ذکر کردین مثال های دیگری برای نقض این قانون عام هستند .

    میزی برای کار ، کاری برای تخت ، تختی برای خواب ،
    خوابی برای جان ، جانی برای مرگ ، مرگی برای یاد ، یادی برای سنگ ،

    این بود زندگی ...




  9. صلوات


  10. #5
    لبیک یا علی النقی آنلاین نیست. همکار اجرایی دانستنیهای قران و اقوام و اشخاص

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,673
    حضور
    72 روز 15 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    60
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7565



    برای انسان های مؤمن، به همراه هر سختی، آسانی است...

    توجه کنید که گفته : ان مع العسر یسری
    کلمه ی ""عسر"" با ال به کار رفته...یعنی معرفه است...و به راحتی شناخته شده و تشخیص داده می شود
    کلمه ی "یسر"=آسانی به صورت نکره به کار رفته...یعنی ناشناخته است و به همین سادگی تشخیص داده نمی شود
    به خاطر همین است که سختی ها را همه می بینند
    اما نگرش و اعتقاد و ایمان بالا می خواهد که این آسانی ها را ببیند

    حضرت زینب، سلام الله علیها در کربلا شاهد کشته شدن اعضای خانواده اش بود...
    این حادثه ای است که سختی اش برای همه قابل درک است...(العُسر)
    اما حضرت زینب فرمودند: "ما راَیتُ الا جمیلا"= من به جز زیبایی چیزی ندیدم!!!!
    کشته شدن و تکه تکه شدن اعضای خانواده چه زیبایی ای دارد؟!!!!
    این زیبایی، همان "یسر" است که برای افراد بی ایمان و بی اعتقاد، خنده دار و مسخره و بی معنی و غیرقابل فهم به نظر می رسد!
    این به دلیل ایمان و تقوای بالای ایشان بود که این حوادث را صرف کشته شدن نمی دیدند!!!
    بلکه می دیدند که خانواده اش به مقام عالی شهادت می رسند و شهدا همواره زنده اند و نزد خدا روزی می گیرند!
    می دیدند که صبر بر مصیبت موجب پاداش الهی است!
    می دیدند که خودشان باید ادامه دهنده ی راه این شهدا و زنده نگه دارنده ی یاد آنها باشند!
    می دیدند که شهادت آنها "امر به معروف و نهی از منکر " است و تا قیام قیامت موجب هدایت و بیداری انسان ها خواهد بود

    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
    ویرایش توسط لبیک یا علی النقی : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ در ساعت ۱۸:۱۹
    السلام علیک یا علی بن محمد - السلام علیک یا علی النقی الهادی
    اگر به سامره ام اوفتد گذر، سر و جان را -- کنم نثار به گنبدنمای حضرت هادی
    ز دست رفته شکیبم خدا کند که نصیبم -- شود زیارت صحن و سرای حضرت هادی
    ز خاک، عِطر بهشتی، پراکند اگر آید -- نسیمی از طرف سامرای حضرت هادی
    مرا رضایت ابن الرضا خوش است که دانم -- بُود رضای خدا در رضای حضرت هادی
    ----------------

    ...سریال ازدواج مرا در ""اینجا"" بخوانید...
    التماس دعا


  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    395
    حضور
    44 روز 14 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1600



    بسم رب الحیدر

    سلام و ادب
    من 3 تا نکته کلی رو اینجا بگم
    اول اینکه احکام و دستورات دین مکمل همدیگه هستن و از یه آیه و یا یه حدیث نمیشه نتیجه کلی گرفت
    دوم اینکه قرآن و احادیث نیاز به مفسری داره که سالها مطالعه های جامعی داشته اگه نیاز به مفسر نداشت و با قرآن همه چیز حل میشد دیگه نه به اهلبیت علیهم السلام (قرآن ناطق) نیاز داشتیم نه هیچ عالم و مفسری
    سوم اینکه نباید به یه قسمت از یه آیه فقط نگاه کرد بلکه باید نگاه جامع تری به آیات قرآن داشت (خیلی وقتها با این وسیله به نقد قرآن می پردازن و اشکال وارد میکنن برای مثال این آیه «إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِى خُسْرٍ[عصر/۲] همانا انسان در خسارت است.» به این ترتیب قرآن صرحتا اعلام میکنه که همه انسانها در زیانند اما در آیه بعد میفرمایند: مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند

    دیالوگی ماندگار از فیلم امام علی علیه السلام:
    معاویه: قوی تر از ذوالفقار علی سراغ داری؟
    عمروعاص: آری! جهل مردم


    اللهم العن الجبت و الطاغوت ~ تعجیل در فرج منتقم آل الله صلوات

    یادداشتهای مهم کاربری:
    http://www.askdin.com/usernote.php?u=33492

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    نقد
    نوشته
    509
    حضور
    11 روز 17 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1035



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک یا علی النقی نمایش پست ها
    برای انسان های مؤمن، به همراه هر سختی، آسانی است...

    توجه کنید که گفته : ان مع العصر یسری
    کلمه ی ""عصر"" با ال به کار رفته...یعنی معرفه است...و به راحتی شناخته شده و تشخیص داده می شود
    کلمه ی "یسر"=آسانی به صورت نکره به کار رفته...یعنی ناشناخته است و به همین سادگی تشخیص داده نمی شود
    به خاطر همین است که سختی ها را همه می بینند
    اما نگرش و اعتقاد و ایمان بالا می خواهد که این آسانی ها را ببیند

    حضرت زینب، سلام الله علیها در کربلا شاهد کشته شدن اعضای خانواده اش بود...
    این حادثه ای است که سختی اش برای همه قابل درک است...(العُصر)
    اما حضرت زینب فرمودند: "ما راَیتُ الا جمیلا"= من به جز زیبایی چیزی ندیدم!!!!
    کشته شدن و تکه تکه شدن اعضای خانواده چه زیبایی ای دارد؟!!!!
    این زیبایی، همان "یسر" است که برای افراد بی ایمان و بی اعتقاد، خنده دار و مسخره و بی معنی و غیرقابل فهم به نظر می رسد!
    این به دلیل ایمان و تقوای بالای ایشان بود که این حوادث را صرف کشته شدن نمی دیدند!!!
    بلکه می دیدند که خانواده اش به مقام عالی شهادت می رسند و شهدا همواره زنده اند و نزد خدا روزی می گیرند!
    می دیدند که صبر بر مصیبت موجب پاداش الهی است!
    می دیدند که خودشان باید ادامه دهنده ی راه این شهدا و زنده نگه دارنده ی یاد آنها باشند!
    می دیدند که شهادت آنها "امر به معروف و نهی از منکر " است و تا قیام قیامت موجب هدایت و بیداری انسان ها خواهد بود

    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
    العسر برادر من ، العسر .... عصر چیه دیگه . إ .


    بستگی داره فرد چطور خودشو تسکین بده . هستند سختی هایی که به هیچ آسانی منهتی نمیشن ( به جز مرگ )



    بحث من نادرست بودن لفظ کلی و عام آیه ست . کلی هم مثال نقض براش هست .

    میزی برای کار ، کاری برای تخت ، تختی برای خواب ،
    خوابی برای جان ، جانی برای مرگ ، مرگی برای یاد ، یادی برای سنگ ،

    این بود زندگی ...




  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    نقد
    نوشته
    509
    حضور
    11 روز 17 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1035



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلام عشقتم یاعلی نمایش پست ها
    بسم رب الحیدر

    سلام و ادب
    من 3 تا نکته کلی رو اینجا بگم
    اول اینکه احکام و دستورات دین مکمل همدیگه هستن و از یه آیه و یا یه حدیث نمیشه نتیجه کلی گرفت
    دوم اینکه قرآن و احادیث نیاز به مفسری داره که سالها مطالعه های جامعی داشته اگه نیاز به مفسر نداشت و با قرآن همه چیز حل میشد دیگه نه به اهلبیت علیهم السلام (قرآن ناطق) نیاز داشتیم نه هیچ عالم و مفسری
    سوم اینکه نباید به یه قسمت از یه آیه فقط نگاه کرد بلکه باید نگاه جامع تری به آیات قرآن داشت (خیلی وقتها با این وسیله به نقد قرآن می پردازن و اشکال وارد میکنن برای مثال این آیه «إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِى خُسْرٍ[عصر/۲] همانا انسان در خسارت است.» به این ترتیب قرآن صرحتا اعلام میکنه که همه انسانها در زیانند اما در آیه بعد میفرمایند: مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند
    موردی بفرمایید که


    اولا آیه ها و احادیث مکمل در موضوع تاپیک چه هستند ؟!

    ثانیا : الان آقای مکارم شیرازی مفسر نیست یا من بد نقل از مفسر کردم ، یا مفسر بد نوشته یا خوب نوشته من نفهمیدم یا من فهمیدم بد نوشتم یا خوب نوشتم بد خوندید ؟!

    برادر من ، مستقیما بگید فلان و فلان برداشت نادرسته . کلی گوئی ابهام میاره .

    ثالثا : مورد سوم ربطی به بحث نداره ، اگر اینجا و در این بحث اختصاصی یا قید و شرطی هست بیان بفرمایید . که خیلی ممنون میشم .


    همیشه موید باشید .

    میزی برای کار ، کاری برای تخت ، تختی برای خواب ،
    خوابی برای جان ، جانی برای مرگ ، مرگی برای یاد ، یادی برای سنگ ،

    این بود زندگی ...




  17. صلوات


  18. #9
    لبیک یا علی النقی آنلاین نیست. همکار اجرایی دانستنیهای قران و اقوام و اشخاص

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,673
    حضور
    72 روز 15 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    60
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7565



    نقل قول نوشته اصلی توسط Dahim Darni نمایش پست ها
    بحث من نادرست بودن لفظ کلی و عام آیه ست . کلی هم مثال نقض براش هست .
    غلط املایی را ویرایش کردم...

    همانطور که گفتم آسانی ای که در آیه گفته شده به اعتقاد و ایمان فرد برمی گرده
    چیزی نیست که شما بتونی با چشم ببینی!
    شما فقط و فقط سختی هاشو می تونی ببینی!

    درمثالی که عرض کردم بیشتر دقت فرمایید...

    سختی در دنیا دارای پاداش آخرت است...
    کسی که به این موضوع، ایمان دارد، سختی ها را به منزله ی پاداش آخرت می بیند پس تحملش برای او آسان خواهد بود
    این آسانی را هم فقط خودش می فهمه! من نمی تونم با چشم ببینم و نشون بدم بگم "آسونیه اوناها اوناها! می بینی!؟!""""

    این آیه به این معنی نیست که در دنیا دو سه روز دیگه یهو همه چی حل میشه و اوضاع کاملاً روبه راه میشه و همه چی آرومه و من چقد خوشحالم!!!!

    موفق باشید
    السلام علیک یا علی بن محمد - السلام علیک یا علی النقی الهادی
    اگر به سامره ام اوفتد گذر، سر و جان را -- کنم نثار به گنبدنمای حضرت هادی
    ز دست رفته شکیبم خدا کند که نصیبم -- شود زیارت صحن و سرای حضرت هادی
    ز خاک، عِطر بهشتی، پراکند اگر آید -- نسیمی از طرف سامرای حضرت هادی
    مرا رضایت ابن الرضا خوش است که دانم -- بُود رضای خدا در رضای حضرت هادی
    ----------------

    ...سریال ازدواج مرا در ""اینجا"" بخوانید...
    التماس دعا


  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    680
    حضور
    7 روز 12 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1499



    نقل قول نوشته اصلی توسط Dahim Darni نمایش پست ها
    سلام

    در قرآن می خوانیم :

    فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا ( شرح – 5 )

    یعنی : مسلّما با هر سختى آسانى است .

    در تفسیر نمونه می خوانیم :

    اين دو آيه به صورتى مطرح شده كه اختصاص به شخص پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و زمان آن حضرت ندارد، بلكه به صورت يك قاعده كلى و به عنوان تعليلى بر مباحث سابق مطرح است،

    .................................................. .........

    در لفظ قرآن از یک قطعیت سخن گفته شده ، مکارم شیرازی هم توضیح می دهد که این یک قانون کلی است .

    سوال اینجاست که این قانون همیشه کلی نیست و مثال های نقض فراوانی دارد .


    محکومی را در نظر بگیرید که به اشتباه محاکمه شده و عمر خود را یا در زندان سپری کرده و یا آنکه اعدام شده است . برای سختی این محکوم چه آسانی همراه خواهد بود ؟!!

    فردی را در نظر بگیرید که عضوی از اعضای بدنش را از دست داده ، برای سختی وی چه آسانی همراه خواهد بود ؟!

    ووو .

    این قانون الهی ! در زندگی و پیرامون ما همواره در حال نقض شدن است . به نظر من قانونی که الهی باشد ، هیچ گاه نقض نخواهد شد .

    پاسخ شما چیست ؟!

    با تشکر .
    من یک مثال واضح تر می زنم تا جای پیچوندن نباشه:

    شخصی که حرامزاده متولد میشه

    طبیعتا تقصیر خودش نیست ولی در جامعه چطور باهاش برخورد میشه؟ و این تازه اول کار است چون ارث هم که نمی بره، حتی در دادگاه حق شهادت دادن هم نداره!!! (چرا؟ بگذریم). امام صادق که حتی گفتند حرامزاده سه نشانه داره (بد اخلاقی ، زن بازی و دشمنی با اهل بیت / امالی شیخ صدوق ص338). پیامبر هم که فرموده نخستین نعمت خدا حلالزاده بودن است و کسی ما را دوست ندارد مگر اینکه حلال زاده باشد (بحار الانوار ج27 ص146). امام صادق گفته حتی حضرت نوح هم حرامزاده ها رو در کشتی خودش راه نداد (بحار الأنوار ، ج‏27 ،ص236).

    کارشناس عزیز لطفا بفرمایید در این سختی چه آسانی هست.

    متشکرم.
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    چرا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود