صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ابعاد شخصیتی ام المومنین خدیجه کبری قبل از اسلام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    علاقه
    همسر عزیزم وپسر گلم
    نوشته
    556
    حضور
    11 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2338

    ابعاد شخصیتی ام المومنین خدیجه کبری قبل از اسلام




    عرض سلام وادب خدمت همه اساتید وکاربران گرامی
    سوال من این است که قبل از اسلام حضرت خدیجه چه دینی داشتند؟
    قطعا در عفاف وپاکدامنی نظیر نداشتند که در غیر این صورت مادر فاطمه زهرا سلام الله علیها نمی شدند ولی در جامعه آن زمان عرب زن را انسان حساب نمی کردند چگونه ایشان با اینکه تجارت می کردند واموال زیادی داشتند شایستگی ازدواج با پیامبر اسلام را به دست آوردند؟

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ در ساعت ۱۷:۰۳
    نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند
    متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را


  2. صلوات ها 17


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 22 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58309



    با نام و یاد دوست






    ابعاد شخصیتی ام المومنین خدیجه کبری قبل از اسلام








    کارشناس بحث: استاد مسلم

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۴/۰۴/۱۰ در ساعت ۱۰:۴۰ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    مولا و مقتدای آزادمردان جهان، امیرالمومنین(ع)
    نوشته
    2,033
    حضور
    57 روز 11 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4545



    نقل قول نوشته اصلی توسط بنت الحسین نمایش پست ها
    سوال من این است که قبل از اسلام حضرت خدیجه چه دینی داشتند؟
    قطعا در عفاف وپاکدامنی نظیر نداشتند که در غیر این صورت مادر فاطمه زهرا سلام الله علیها نمی شدند ولی در جامعه آن زمان عرب زن را انسان حساب نمی کردند چگونه ایشان با اینکه تجارت می کردند واموال زیادی داشتند شایستگی ازدواج با پیامبر اسلام را به دست آوردند؟
    با سلام و احترام

    دین حضرت خدیجه(س) قبل از اسلام

    در خصوص دین حضرت خدیجه(س) قبل از اسلام در تاریخ نقلی که به طور دقیق بر این مطلب دلالت کند نیافتم، چرا که شهرت حضرت خدیجه(س) بعد از آشنایی و ازدواج با پیامبر(ص) اتفاق افتاد و از گذشته ایشان مطلب زیادی نقل نشده است، اما قرائن متعددی وجود دارد که نشان می دهد ایشان پیش از ازدواج نیز یکتاپرست بوده‌اند:

    اول:
    در روایات آمده است که خداوند ایشان را از میان زنان، برگزیده است و ایشان جزء 4 زن برتر بهشت هستند(بحارالانوار، علامه مجلسی، ج16، ص2) این قرینه ای بر یکتاپرستی ایشان در طول زندگی شان است، چون با تصور برترین بودن در بهشت متوجه خواهیم شد چنین مقام عظیمی که به معنای برتری بر میلیاردها زن در طول تمام قرون است منطقا با بت پرست بودن ایشان در وهله ای از زندگی ناسازگار است.

    دوم:
    جزئیات بسیاری از کلمات رد و بدل شده بین پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) در جریان خواستگاری و ازدواج در تاریخ نقل شده است که در ابتدای جلد 16 بحار تا صفحه 75 آمده است، اما هرگز در کلام پیامبر(ص) شرطی برای ازدواج مبنی بر یکتاپرست شدن حضرت خدیجه(س) به میان نیامده و این نشان دهنده این است که ایشان از ابتدا یکتاپرست بوده اند، چرا که ازدواج پیامبر(ص) با یک زن بت پرست پذیرفتنی نیست.

    سوم:
    در برخی روایات آمده است که حضرت خدیجه(س) به واسه یکی از علمای یهود، پیشاپیش از بعثت پیامبر(ص) آگاه شده بود، و اصلا یکی از علل علاقمندی به ایشان هم همین بوده است(بحارالانوار، ج16، ص20و 21)، و این باز نشان می دهد که ایشان یکتاپرست بوده است، چرا که محبت نسبت به کسی که قرار استبه عنوان فرستاده الهی مبعوث شود، به محبت و اطاعت نسبت به خداوند یکتا وابسته است.

    چهارم:
    باز در تاریخ آمده است هنگامی که پیامبر(ص) در آستانه سفر تجاری به شام بود که امر خارق العاده ای محقق شد، و شتر بزرگی و قوی در میان شتران آمد و سر بر روی قدمهای پیامبر(ص) گذاشت، به طوری که زنان اطراف حضرت خدیجه(س) که شاهد ماجرا بودند آن را سحر دانستند اما
    خدیجه(س) این رفتار شتر را پیشگویی او در خصوص نبوت محمد(ص) در آینده دانستند.(بحارالانوار، ج16، ص28)

    شایستگی حضرت خدیجه(س) برای ازدواج:
    مردم زمان معاصر پیامبر(ص) برای ارزش گذاری ملاک های خاص خود را داشتند، مثلا نسل و نسب از بزرگان عرب، ثروت و دارایی و...؛ اما در نگاه صحیح و اسلامی، ثروت و دارایی و تجارت برای یک زن همان طور که نمی تواند به تنهایی ملاک خوبی برای ازدواج باشد، همچنین نمی تواند مانع و ملاک منفی جهت ازدواج باشد، پس این که حضرت خدیجه(س) ثروتمند بوده و به تجارت مشغول بوده اند عیب نیست تا آن را مانعی برای شایستگی ایشان برای ازدواج با پیامبر(ص) بدانیم، اما البته که نمی تواند به تنهایی ملاک مثبتی برای ازدواج نیز باشد، لذا در انتخاب و شایستگی ایشان برای ازدواج با پیامبر(ص) باید به دنبال ملاکات دیگری بگردیم.
    آنچه ایشان را لایق همسری پیامبر اسلام(ص) کرده بود، نه ثروت ایشان بود، و نه دارایی، و نه...؛ بلکه شایستگی درونی و اخلاقی ایشان بود، که از رفتار ایشان مشهود است و به چند مورد اشاره می کنیم:

    الف)
    پاسخ منفی به خواستگاران ثروتمند= نشان دهنده آن که ثروت در نظر ایشان ملاک نبوده است.

    ب)
    انتخاب یک جوان که اجیر ایشان بوده، و برای ایشان کار می کرده برای ازدواج(بحارالانوار، علامه مجلسی، ج15، ص369)= نشان دهنده تواضع و فروتنی ایشان.

    ج)
    انتخاب پیامبر(ص) به خاطر صداقت، درستکاری و امانت داری، همان طور که به زنان مکه فرمود: «أني تزوجت محمدا و أنا أسألكم هل فيكم مثله أو في بطن مكة شكله من جماله «2» و كماله و فضله و أخلاقه الرضية و أنا قد أخذته لأجل ما قد رأيت منه‏»(بحارالانوار، ج16، ص71)؛ من با محمد ازدواج کردم، از شما سوال می کنم آیا در میان شما یا در مکه مانند او هست؟از جمال و زیبایی، کمال و فضل و اخلاق نیکو، من او را برگزیدم به خاطر آنچه در او دیدم= نشان از آگاهی حضرت خدیجه(س) نسبت به ملاک های حقیقی ارزش انسان، نه ملاک های رایج اعراب که فقط پول بود و مقام و نسب.

    د)
    پیشنهاد ازدواج از طرف حضرت خدیجه(س)(بحارالانوار، ج16، ص4)= علاوه بر این که نشان دهنده تواضع ایشان است، نشان از اهمیت این ملاک های حقیقی در نظر ایشان دارد، که ولو به قیمت مخالفت با رسوم جاهلیت، و نگاه های حقارت آمیز زنان مکه، و دوری از ایشان، حاضر نشدند از همسری با چنین انسان حقیقی که ملاک های انسانی را یکجا دارد بگذرند.
    حتی پیامبر(ص) وقتی پیشنهاد ازدواج ایشان را شنید، فرمود: شما زنی دارای اموال هستی و من جوانی فقیرم، شما شایسته ازدواج با ثروتمندان هستی، اما حضرت خدیجه(س) فرمود: ای محمد اگر تو اموال و دارایی نداری، من اموال بسیاری دارم، به خدا قسم کسی که تو را مالک نفسش قرار می دهد ابایی ندارد که مالش را در اختیار تو قرار دهد، خودم و تمام اموال و داراییم در خدمت تو خواهد بود.(بحارالانوار، ج16، 55)

    در هر صورت آنچه که مسلّم است این است که حضرت خدیجه(س) در انتخاب همسر ملاک های رایج زنان عرب را زیر پا گذارده و با جوان یتیم و فقیر اما دارای فضائل اخلاقی ازدواج نمود، آنچنان این ازدواج در نگاه زنان مکه کوچک بوده و با دیده حقارت به آن می نگریستند که بعد از این ازدواج، به طور کامل از خدیجه(س) روی گرداندند:
    «هجرها نسوان مكّة»؛ زنان مکه او را ترک کردند.(الثاقب فی المناقب، ابن حمزه طوسى‏، ص285)
    و نیز آمده است:
    «فلمّا أن حضر وقت ولادتها أرسلت إلى نسوان مكّة أن: يتفضّلن و يحضرن ولادتى ليلين منّي ما تلي النساء من النساء، فأرسلن إليها: يا خديجة! أنت عصيتنا و لم تقبلي منّا قولنا، و تزوجت فقيرا لا مال له، فلسنا نجي‏ء إليك، و لا نلى منك ما تلى النساء من النساء»(همان، ص286)
    ترجمه: هنگامی که زمان وضع حمل خديجه‏(س) فرا رسيد، پس كسى را نزد زنان قريش و بنى هاشم فرستاد كه بياييد و مرا در امر تولّد فرزند يارى نماييد. آنان در جواب گفتند: چون تو سخن ما را در باره ازدواج با محمّد(ص) ناديده گرفتى و با آن مرد فقير و يتيم ازدواج كردى، پس ما نزد تو نخواهيم آمد و تو را در اين امر يارى نخواهيم نمود.

    این جملات و رفتارهای زنان مکه نشان می دهد که حضرت خدیجه(س) برای ازدواج ملاک های دیگری غیر از سایر زنان اعراب داشته است، و این امر به خوبی گواه این مدعاست که ایشان یک زن استثنایی و متمایز از سایرین بوده است که ایشان را لایق همسری پیامبر(ص) قرار داده است.


    حتی خویلد پدر حضرت خدیجه(س) نیز ابتدا با این ازدواج موافق نبوده و خطاب به خدیجه(س) می‌گوید:
    «يا خديجة أين عقلك و أين سؤددك أنا لم أرض لك بالملوك و رددتهم كبرا عليهم و ترضين الآن لنفسك بصبي صغير فقير يتيم ليس له مال أبدا قد كان لك أجيرا» (بحارالانوار، ج16، ص68)
    ترجمه: ای خدیجه عقلت و بزرگی ات کجا رفته؟ من به ازدواج بزرگان و ثروتمندان با تو راضی نشده و آنها را رد کردم، و الان تو به ازدواج با یک جوان فقیر یتیم که هیچ مالی ندارد و اجیر تو بوده راضی شده ای؟!

    زندگی حضرت خدیجه(س) پس از ازدواج نیز گویای این است که این ملاک های اخلاقی در وجود نورانی حضرت خدیجه(س) حقیقتا از قبل وجود داشته است، نه این که مانند ماجرای زلیخا و یوسف(ع)، عشق محمد(ص) او را هم رنگ معشوق ساخته باشد، چرا که اوصاف ناشی از عشق های اینچنینی معمولا بعد از وصال رنگ می بازند، اما ایشان بعد از ازدواج و بعثت شوهرشان، اولین کسی است که به او ایمان آوردند(بحارالانوار، ج16، ص7) و تمام ثروتشان را در راه اسلام خرج نمودند، و در شرایط سخت محاصره اقتصادی در شعب ابیطالب قرار گرفته و هرگز از شرایط شکوه نکردند.
    همچنین امّ سلمه مى‏گويد: وقتى ما نام خديجه كبرى(س) را برديم آن حضرت گريان شد و فرمود: مثل خديجه‏ پيدا نخواهد شد. خديجه‏ در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود. (زندگانى حضرت زهرا عليها السلام ( ترجمه جلد 43 بحار الأنوار) ترجمه روحانى، ص 524)
    شبیه این ماجرا از عایشه نیز نقل شده است(بحارالانوار، ج16، ص8)

    در پایان از این منقولات تاریخی این طور نتیجه گیری می شود که این اوصاف و ویژگی های حضرت خدیجه(س) در میان زنان اعراب سابقه نداشته و اصلا در نگاه آنها نامعقول می آمد، در حالی که آن حضرت(س) حقیقتا آنها را باور داشت و در راه این آرمان ها، هر سختی را تحمل مودند و موضع ایشان بعد از وصال پیامبر(ص) تغییر نکرد.

    ابعاد شخصیتی ام المومنین خدیجه کبری قبل از اسلام

    «امام علی(سلام الله علیه): مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ»
    نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره 89

    ((هر کس آخرتش را اصلاح کند، خداوند دنیایش را اصلاح خواهد کرد))

  7. صلوات ها 14


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    علاقه
    همسر عزیزم وپسر گلم
    نوشته
    556
    حضور
    11 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2338



    پس می توان از این مطلب نتیجه گرفت:
    این که می گویند شرایط زندگی باعث افتادن به ورطه ی گناه هست کا ملااشتباه است
    این بانوی بزرگوار نشان دادند چه در زمانی که ثروتمند بودندوقدرت زیادی داشتند وچه در زمان سختی وگرسنگی شعب ابی طالب قرار داشتند ذره ای نافرمانی خدارا نکردند
    چراکه بانویی که در ناز ونعمت بزرگ شده بودندزندگی گذشته شان سختی زیادی نکشیده بودند پس باید در تنگناهای زندگی با پیامبر اسلام اصطلاحا جا می زدندوبه خانه پدری باز می گشتند


    زندگی پر بار ایشان پر از درس هایی برای زندگی مشترک هست
    در این ازدواج پیامبر از نظر مالی وسوادی در سطح پایین تر از حضرت خدیجه قرار داشتندولی ملاک برای این پیوند آسمانی فقط خدا بود
    واینکه اختلاف طبقاتی که امروزه زیاد از آن یاد می شود مشکل محسوب نمی شود
    و در راه خدا اگر مهجور شویم هم باید به راه خود ادامه دهیم



    نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند
    متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را


  9. صلوات ها 12


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    امام زمانم (عج).مجتهده بانو امین نادیدنی؛در خانه بودن ومطالعه طولانی مدت.باران.
    نوشته
    644
    حضور
    69 روز 18 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    9
    گالری
    128
    صلوات
    3511



    سلام چه تاپیک خوبی ..

    واقعا حضرت خدیجه الکبری سلام الله علیها غریب هستند کاش نام و یادشون کثرت پیدا کنه و از غربت حضرتشون لااقل کمی کاسته بشه ...

  11. صلوات ها 9


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    علاقه
    همسر عزیزم وپسر گلم
    نوشته
    556
    حضور
    11 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2338



    برخی از القاب خدیجه کبری
    همانطور که می دانید عربها به لقب وکنیه اهمیت زیادی می دادند بعضی از این القاب قبل از اسلام به ایشون داده شده بود

    نام ها و عنوان های پنجگانه حضرت خدیجه ( س )
    1- طاهره یا بانوی پاک سرشت و پاک منش
    از برجسته ترین القاب آن بانو که پس از طی دوران کودکی و نوجوانی و پس از رشد جسمی و عقلی و خودسازی و شکوفایی نخست از ناحیه ی چهره های برجسته و درست اندیش خاندان خویش و ان گاه از سوی قریش و مردم مکه به ان مفتخر گردید واژه ی « طاهره » یا پاک سرشت و پاک منش بود .




    یکی از دانشمندان اهل سنت در این مورد می نویسد : « و کانت تدعی فی الجاهلیه بالطاهره لشدة عفافها» و نیز دیگری می نویسد « و کانت فی الجاهلیه الطاهره » . علامه مامقانی فقیه و راوی شناس نامدار معاصر در وصف پاکی ان بانو می نویسد « کانت تدعی فی الجاهلیه الطاهره


    نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند
    متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را


  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    علاقه
    همسر عزیزم وپسر گلم
    نوشته
    556
    حضور
    11 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2338



    2- سالار بانوان « قریش » :
    او بدان دلیل به این لقب بزرگ نایل امد که آشنا و بیگانه و دوست و بدخواه در برابر جمال و کمال و سیما و سیره ی مترقی و انسانی او لب به تحسین و ستایش گشودند .
    یکی از دانشمندان در این مورد می نویسد :
    « و کانت تدعی فی الجاهلیه بالطاهره ، لشده عفافها و کانت تسمی سیده نساء قریش » 5
    او در روزگار تیره و تار ، بخاطر باور مترقی و پروا و معنویت بسیارش ، طاهره خوانده می شد و به راستی که سالار زنان برجسته ی قریش بود .

    3- بانوی پر برکت و مبارک :
    از دیگر لقب های آن بانوی پروا و ایمان ، لقب ارجمند « مبارکه » به مفهوم بانوی « پر برکت » است . مرحوم محدث قمی آورده است که در پیامی به حضرت مسیح از سوی خدا بخاطر مقام و موقعیت حضرت خدیجه در نزد خداوند ، آمده است که مبارکه و همدم مریم است در بهشت ! و در انجیل به هنگام ترسیم نشانه ها و ویژگی های پیامبر آزادی و عدالت امده است که : « نسله من مبارکه ، و هی ضره امک فی الجنه » 6 نسل آخرین پیامبر خدا از « مبارکه » یا بانوی پر برکت است ، همو که همدم و همسوی مادرت مریم ( ع ) در بهشت بر طراوت و زیبای خدا خواهد بود .


    نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند
    متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را


  15. صلوات ها 10


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    علاقه
    همسر عزیزم وپسر گلم
    نوشته
    556
    حضور
    11 روز 19 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2338



    4- سالار زنان گیتی :
    پیامبر گرامی اسلام در این باره در وصف او فرمود : ان الله اختار من النساء اربع ، مریم و آسیه و خدیجه و فاطمه » 7 « خدای فرزانه از میان زنان نو اندیش و تاریخ ساز ، چهار زن را برگزید، که عبارتند از مریم ، آسیه ، خدیجه و فاطمه علیها السلام و نیز فرمود : سالار زنان دو جهان ، این چهار زن کمال جو و ستم ستیز و ازادمنش و خداجو هستند ، خدیجه دختر خویلد ، فاطمه دخت ارجمند محمد ( ص ) ، آسیه دختر مزاحم و مریم دختر عمران . و نیز فرمود : هان ای خدیجه راستی که تو بهترین مادر ایمان آورندگان ، برترین آنان و سالار زنان گیتی هستی .

    نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش خواند
    متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را


  17. صلوات ها 10


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۴
    علاقه
    اهل البيت عليهم السلام،فلسفه،عرفان،ادبيات،فيزيك،مطالعه
    نوشته
    4,988
    حضور
    133 روز 11 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    21819



    نقل قول نوشته اصلی توسط بنت الحسین نمایش پست ها
    عرض سلام وادب خدمت همه اساتید وکاربران گرامی
    سوال من این است که قبل از اسلام حضرت خدیجه چه دینی داشتند؟
    قطعا در عفاف وپاکدامنی نظیر نداشتند که در غیر این صورت مادر فاطمه زهرا سلام الله علیها نمی شدند ولی در جامعه آن زمان عرب زن را انسان حساب نمی کردند چگونه ایشان با اینکه تجارت می کردند واموال زیادی داشتند شایستگی ازدواج با پیامبر اسلام را به دست آوردند؟
    با سلام و ادب

    مسلما حضرت خدیجه کبری قبل از بعثت پیامبر صلی الله علی و اله و در هنگام ازدواج با ایشان موحد بوده اند حتی اگر از روایات تاریخی هم برای اثبات این

    موضوع استفاده نکنیم ،اصلاب شامخه و ارحام مطهره که حامل معصومین علیهم السلام است را علماء اعلام به موحد بودن آباء و امهات معصومین معنا کرده اند

    پس حضرت خدیجه کبری به عنوان مادر معصوم(صدیقه طاهره سلام الله علیها) و جده ی معصومین دیگر باید موحد بوده باشند.

    اما در مورد سؤال دومتان و اینکه عرب برای زن ارزش قائل نبوده،خب این فرهنگ جاهلی آن زمان بوده و رسول خدا فرهنگ الهی را جانشین آن کردند و این سنتهای سوء و عادات جاهلی را منسوخ

    فرمودند و ارزشهای اخلاقی ،ایمانی و اجتماعی خدیجه کبری نمی توانست تحت الشعاع فرهنگی قرار گیرد که پیامبر(ص) به مبارزه با آن برخاسته بودند.

    و این را هم باید بدانیم که خدیجه(س) یک زن معمولی نبودند و برای نظام اشرافی آن زمان حتی بین آن مردم ارزش زیادی داشتند و این به خاطر شرافت نسب و پایگاه اجتماعی و ثروتی بود که ایشان داشتند.


    الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

    و أنر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک




  19. صلوات ها 8


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۳
    علاقه
    در اغوش خدا بودن
    نوشته
    730
    حضور
    30 روز 16 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    4828



    سلام

    متشکرم بابت تاپیک خوب که ایجاد کردید . شاید بهانه ای بشه که با شخصیت این بانوی بزرگ بیشتر اشنا بشیم


    .................................................. ....................................


    امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی خدیجه علیهاسلام وفات کرد، فاطمه علیهاسلام به رسول خدا پناه برد. به دور پیامبر می‌چرخید و می‌گفت:«پدر جان، مادر من کجاست؟»
    جبرئیل علیه السلام نازل شد و عرضه داشت:«ای رسول خدا، پروردگارت امر فرمود به فاطمه سلام برسان و بگو مادرش در خانه ای است از یاقوت و زبرجد که اطاق‌هایش از طلا و ستون‌هایش از یاقوت قرمز ساخته شده و با آسیه و مریم همنشین است ».


    ابن عباس گفته است: رسول خدا (ص) بر روي زمين چهار خط كشيد و گفت آيا مي دانيد اين چيست؟
    گفتند: خدا و رسولش داناترند.
    پس رسول خدا (ص) گفت: بهترين زنان اهل بهشت چهار تن هستند: خديجه دختر خويلد، فاطمه دختر محمد (ص)، مريم دختر عمران و آسيه دختر مزاحم زن فرعون.

    http://uupload.ir/files/5sey_img](16).gif
    ای
    پادشــــه خوبــــــــــان داد از غم تنهایـی
    دل بی تو به جان امد
    وقت است که باز ایی

    اَللّهُمَّ اَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ


    اَللّهُمَّ بَلِّغ مَوْلانا صَاحِبَ الزَّمان


  21. صلوات ها 9


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 7

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود