صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سوالاتی در مورد بنی قریظه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675

    اشاره سوالاتی در مورد بنی قریظه




    در مورد جنگ با بنی قریظه من تاپیک های دیگرو خوندم ولی چندتا سوال دارم هنوز
    اول اینکه با توجه به نقل های مختلف بالاخره انچه مورد قبول است از کیفیت و کمیت اسرا به طور مستند کدام است؟
    چرا عده ای از افراد قبیله اسیر شدند عده ای کشته؟تفاوت جرم این افراد چی بود؟
    چون گاهی گفته شده عده ای از مردان قبیله اسیر شدند و باقی انها اعدام
    ایا درسته که زنان و کودکان همه اسیر شدند؟اگر نه علت این ادعا چی است؟چون در تاریخ این طور امده و از طرف دیگر ان طور که در کتاب تاریخ اسلام اقای پیشوایی امده بعد از این اتفاق دیگر اثری از این قبیله در تاریخ نیست در نتیجه همه ی افراد یا اسیر شدند یا اعدام.و اگر هم بله.چرا؟جرم زنان و کودکان و سالخورده ها چه بوده؟
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ در ساعت ۱۷:۲۵
    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست






    سوالاتی در مورد بنی قریظه








    کارشناس بحث: استاد مقداد


  5. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط samansami نمایش پست ها
    در مورد جنگ با بنی قریظه من تاپیک های دیگرو خوندم ولی چندتا سوال دارم هنوز
    اول اینکه با توجه به نقل های مختلف بالاخره انچه مورد قبول است از کیفیت و کمیت اسرا به طور مستند کدام است؟
    با عرض سلام و ادب

    همانگونه که مستحضر هستید،تعداد اسرا و کشته های بنی قریظه از جمله موضوعات اختلافی تاریخی است که شاید اظهار نظر قطعی درباره آن ممکن نباشد.در کیفیت این حادثه و نوع مجازات هم در تفاسیر و کتابهای تاریخی اتفاق نظری وجود ندارد و بسا مبالغه هایی انجام گرفته تا جایی که در اصل آن از سوی برخی تردید شده و به نظر می رسد که اصل آن بوده و اما کیفیت و حدود آن جای انکار و تردید است.

    اختلافي که بين چگونگي کشته شدن اسيران ديده مي شود نيز در خور توجه است. ابن اسحاق مي گويد: همه را در کنار خندق سر بريدند» و واقدي مي گويد: «اسيران را بر خانه هاي اوس پخش کردند تا آنان با کشتن ايشان اطاعت خود را به پيغمبر (ص) نشان دهند». اين ها نکاتي است که متتبع دقيق را از پذيرفتن آن چه شهرت يافته است باز مي دارد و يا به ترديد مي افکند. از اين ها گذشته ما سيرت پيغمبر (ص) را در جنگ هاي پيش از بني قريظه و پس از آن ديده ايم. او هميشه عطوفت و بخشش را بر انتقام و کشتار مقدم مي داشته است.

    به نظر مي رسد داستان بني قريظه سالها پس از تاريخ واقعه و هنگامي که نسل حاضر در آن محاصره بر افتاد، به وسيله داستان گويي که از تيره خزرج بوده دست کاري شده و به تحرير در آمده باشد تا بدين وسيله نشان دهند که حرمت طايفه اوس نزد پيغمبر (ص) به اندازه طايفه خزرج نبود و براي همين است که پيغمبر (ص) هم پيمان هاي خزرج را نکشت، اما هم پيمان هاي اوس را گردن زد و نيز خواسته است نشان دهد که رئيس قبيله اوس جانب هم پيمان هاي خود را رعايت نکرده است (1).

    از دیگر دلایلی که دخالت یهودیان در مبالغه این جریان را زیاد می کندشباهت این داستان به داستان ماداسااست که در ان یهودیان علیه دولت روم قیام می کنند و درست به سرنوشت بنی قریظه مبتلا می شوند وجالب این است که از نظر کیفی و کمی این داستان با داستان ماداسا شباهت دارد واین این شبهه را قوی می کند که یهودیان در ساختن یا مبالغه گویی در این داستان نقش داشته اند
    آنچه جلب توجه مي كند تشابه شمار كشتگان است. در ماسادا كشته شدگان را 960 نفر گفته اند كه 600 نفرشان انقلابيون يهود بودند. تشابه ديگر اينكه وقتي از محاصره به تنگ آمدند، بزرگ آنان الیعازر مانندانچه کعب بن اسد در ميان بني قريظه پيشنهاد كرد، از دوستان خود خواست كه زنان و كودكان خود را بكشند تا بدون دغدغه آنان، به سختي مبارزه كنند يا حتي پيشنهاد شد به كشتن همديگر دست زنند. تشابه ميان اين دو گزارش آن هم در جزئيات، جلب توجه مي کند. مشابهت تنها در خودکشي دسته جمعي نيست بلکه در اعداد و ارقام نيز هست. اينها تقريبا برابر است. برجستگي نام اشخاص و تشابه نام هايي هم که در آن داستان ها آمده محل توجه است. به نظر مي رسد اصل داستان بني قريظه از اين واقعه گرفته شده، فرزندان يهود كه به يثرب آمدند، آن را حفظ كرده و آن را با داستان بني قريظه آميخته اند . بسا كسي كه تاريخ قديم و جديد يهود در اين واقعه را به هم آميخته، همان كسي است كه ابن اسحاق از او نقل كرده و مورخان مسلمان بدون توجه و بررسي آن را آورده اند .(2)

    علامه سید جعفر مرتضی عاملی،با بررسی ماجرای بنی قریظه اصل قضیه را قبول می کند ولی در تعداد کشته شدگان تردید می نماید. ایشان معتقد است تعداد اسرا هفتصد و پنجاه یا نهصد بود است (3) تعداد مقتولين را 150 یا200 می داند.(4)



    پی نوشتها:
    (1). ر.ک: تاريخ تحليلي اسلام تا پايان امويان، ص 72 تا 75، چاپ دوم، 1363، ستاد انقلاب فرهنگي، مرکز نشر دانشگاهي.

    (2). الثقات ج 7 ص 382.

    (3). الصحیح ج 11ص 11.

    (4). الصحیح ، ج 11،ص 203.

    سوالاتی در مورد بنی قریظه
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  6. صلوات ها 2


  7. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط samansami نمایش پست ها
    در مورد جنگ با بنی قریظه من تاپیک های دیگرو خوندم ولی چندتا سوال دارم هنوز
    اول اینکه با توجه به نقل های مختلف بالاخره انچه مورد قبول است از کیفیت و کمیت اسرا به طور مستند کدام است؟
    چرا عده ای از افراد قبیله اسیر شدند عده ای کشته؟تفاوت جرم این افراد چی بود؟
    چون گاهی گفته شده عده ای از مردان قبیله اسیر شدند و باقی انها اعدام
    ایا درسته که زنان و کودکان همه اسیر شدند؟اگر نه علت این ادعا چی است؟چون در تاریخ این طور امده و از طرف دیگر ان طور که در کتاب تاریخ اسلام اقای پیشوایی امده بعد از این اتفاق دیگر اثری از این قبیله در تاریخ نیست در نتیجه همه ی افراد یا اسیر شدند یا اعدام.و اگر هم بله.چرا؟جرم زنان و کودکان و سالخورده ها چه بوده؟
    با سلام
    جوابهای شما در این تاپیک آمده مروری کنید چنانچه سوالی بود دوستان و بنده در خدمتیم

    پاسخ, به شبهات, دکتر علی سینا ,شبهه ۴(قتل عام یهودیان) - ...

    آیا در واقعه بنی قریظه، نوجوانی هم کشته شد؟ - ...


    .
    به طور کلی تاریخ قبایل یهودی پس از ظهور اسلام کاملاً روشن نیست.
    چنان که کوچاندن جمعی از آنان از مدینه هم نیاز به تجدید نظر دارد.
    ابن حزم در کتاب جمهره انساب العرب به یهودیانی اشاره می کند که همچنان در مدینه می زیسته اند. در کتاب نسب قریش تحقیق عبدالسلام هارون، ص 340، و مغازی، جلد 2، صفحه 634 و 684، آمده است که وقتی رسول خدا(ص) آماده نبرد خیبر می شد – و این زمانی است که ادعا می شود گروه های سه گانه یهودی از مدینه تبعید و اخراج شده اند – هنوز یهودیانی در مدینه حضور داشته اند.

    در گزارشی، سخن از 10 یهودی مدینه است که در مسیر خیبر به مسلمین پیوستند و در گزارش دیگری آمده است؛ یهودیانی از مدینه که با رسول خدا(ص) پیمان داشتند؛ هنگام بسیج نیرو علیه خیبر بسیار ترسیده بودند. واقدی هم چنین نقل می کند که این یهودیان در صدد بودند؛ مسلمانانی را که به یهودیان بدهکار بودند از مقابله با خیبریان منع کنند. ابن کثیر تنها به اقدام عمر در اخراج یهودیانی از خیبر که پیمانی با رسول خدا(ص) نداشتند؛ اشاره می کند و توضیح می دهد که در سال سیصد هجری، یهودیان خیبر ادعا کردند؛ قراردادی در اختیار دارند که رسول خدا(ص) آنان را از دادن جزیه استثنا کرده است.

    برخی علما هم این سخن را پذیرفته و آنان را از اعطای جزیه مستثنی کردند. در حالی که چنین چیزی درست نبود. زیرا در قرارداد موهوم از کسانی نام برده شده بود که در آن زمان مرده بودند و در آن اصطلاحاتی به کار رفته بود که جز در زمان های متأخر، کاربرد نداشت. جالب این که در آن پیمان خیالی از معاویه به عنوان شاهد، نام برده شده که وی در آن وقت هنوز جزء مسلمانان نبوده است.
    به هر حال منبع واقعی داستان نادرست کشتار بنی قریظه، فرزندان یهودی های مدینه اند که ابن اسحاق از ایشان اخذ کرده و مورد اعتراض شدید علما و مورخان قرارگرفته و مالک او را دجال دانسته است.

    بنابر این مصادر و منابع قصه بسیار مشکوک و جزئیات آن با روح اسلام و احکام قرآن ناسازگار است؛ به گونه ای که نمی توان آن را تصدیق و تأیید کرد.
    چون راویان مورد اعتماد بر آن خرده گرفته اند و قرآن هم آن را تأیید نمی کند. به نظر می رسد اساساً تأیید آن ناممکن باشد. نه راویان موثقی آن را نقل کرده اند و نه ادله معتبری آن را تأیید می کند. این نشان از آن دارد که این داستان واقعا مشکوک است.
    از سوی دیگر باید توجه داشت که قضیه یهود بنی قریظه، داستانی مشابه و نمونه ای در تاریخ قدیمی یهود دارد که می توان این گزارش را نسخه ای از همان نقل کهن دانست.

    در آن حادثه گفته می شود؛ انقلابیون یهود، علیه رومیان قیام کردند. اما پس از تخریب معبد آنان در سال 73 میلادی و فرار متعصبان(الغیوریین = Zealots) و افراطی های(السکاری = Masada) آنان به قلعه صخره در ماسادا(masada )، ماجرا به قتل عام ایشان پس از محاصره شان انجامید.
    آن گاه برخی از آنان از واقعه جان سالم به در بردند و به جنوب گریختند و بنا به یک نظریه، همان ها به یثرب آمدند و در آنجا ساکن شدند و آنان که ماندند گزارش آن را به نسل های بعدی منتقل کردند.کسی که در واقعه ماسادا حضور داشته و آن را ثبت کرده است فلافیوس جوسیفوس(flavius josephus است که سمتی در روم داشته؛ اما یهودی بودن خود را پنهان می کرده است. جزئیات این واقعه شباهت زیادی به داستان بنی قریظه و مقاومت آنان در جنگ دارد. مثلاً اسکندر، هشتصد یهودی را دستگیر و در مقابل زنان و فرزندانشان کشت.
    چنان که عده فراوان دیگری از یهودیان، در ماجراهای دیگر کشته شدند. آن چه جلب توجه می کند؛ تشابه شمار کشتگان است. در ماسادا کشته شدگان را 960 نفر گفته اند که 600 نفرشان، انقلابیون یهود بودند.
    تشابه دیگر این که وقتی از محاصره به تنگ آمدند؛ بزرگ آنان الیعازر مانند آنچه کعب بن اسد، در میان بنی قریظه پیشنهاد کرد؛ از دوستان خود خواست که زنان و کودکان خود را بکشند تا بدون دغدغه آنان، به سختی مبارزه کنند یا حتی پیشنهاد شد؛ به کشتن هم دیگر دست زنند.تشابه میان این دو گزارش آن هم در جزئیات، جلب توجه می کند. مشابهت تنها در خودکشی دسته جمعی نیست؛ بلکه در اعداد و ارقام نیز هست. اینها تقریبا برابر است. برجستگی نام اشخاص و تشابه نام هایی، که در آن داستان ها آمده؛ محل توجه است.به نظر می رسد؛ اصل داستان بنی قریظه از این واقعه گرفته شده و فرزندان یهود که به یثرب آمدند؛ آن را حفظ کرده و آن را با داستان بنی قریظه آمیخته اند.
    بسا کسی که تاریخ قدیم و جدید یهود در این واقعه را به هم آمیخته، همان کسی است که ابن اسحاق از او نقل کرده و مورخان مسلمان بدون توجه و بررسی آن را آورده اند.

    .

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۴/۰۴/۰۴ در ساعت ۰۹:۴۸
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها


    علامه سید جعفر مرتضی عاملی،با بررسی ماجرای بنی قریظه اصل قضیه را قبول می کند ولی در تعداد کشته شدگان تردید می نماید. ایشان معتقد است تعداد اسرا هفتصد و پنجاه یا نهصد بود است (3) تعداد مقتولين را 150 یا200 می داند.(4)

    .
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    جوابهای شما در این تاپیک آمده مروری کنید چنانچه سوالی بود دوستان و بنده در خدمتیم

    پاسخ, به شبهات, دکتر علی سینا ,شبهه ۴(قتل عام یهودیان) - ...

    آیا در واقعه بنی قریظه، نوجوانی هم کشته شد؟ - ...


    .
    سلام
    اون تاپیک هارو خوندم ولی سوالاتی که برام پیش اومده بود رو اونجا جوابشو پیدا نکردم.
    مسئه ی اصلی من در مورد نوع قضاوت و جرم افراد است.به نظر میرسد که دو نوع جرم برای اونها معین شده. مرگ و اسارت. ولی علت اسارت رو متوجه نمیشوم به خصوص که در مورد زنان و کودکان این مسئله نقل شده.جرم اونها چی بوده؟
    اسارات عده ای از انها مجازات چه جرمی است؟
    (اینکه بگیم این حکم تورات بود هم به نظرم جواب خوبی نیست چون اولا تورات تحریف شه بود و اگر هم اون حکم تحریف نشده باشد و واقعا حکم خداوند باشد - که به نظرم بعید ست - باز هم در زمان پیامبر احکام انبیا قبلی که در موردشون پیامبر حکم جدید رو اورن نسخ شده. دوما پیامبر به کسی ظلم نمیکنند حتی اگر این مورد رضایت خود فرد باشد.)

    و سوال یگه هم که جوابی براش نگرفتم اینکه اگر ما بگیم عده ای از قبیله مجازات شدند (چه اسارت و چه اعدام) باقی قبیله چه شد؟چون اقای پیشوایی در کتابشون نوشتند دیگه اثری از این قبیله در تاریخ بعد از این اتفاق نیست.
    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  10. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    سلام

    جنگ بنی قریظه شرایطی استثنایی بود و باسناد صحيح ابن زنجویه تعداد کشته شدگان قرظی فقط 40 نفر جنگجوی خائن بود .

    تفصیل در :

    Download


  11. صلوات ها 3


  12. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    سلام

    جنگ بنی قریظه شرایطی استثنایی بود و باسناد صحيح ابن زنجویه تعداد کشته شدگان قرظی فقط 40 نفر جنگجوی خائن بود .

    تفصیل در :

    Download
    با این حساب باقی قبیله اسیر شدند درسته؟
    در مورد اسرا چی؟(سوالاتی که در پستهای قبل پرسیدم...)
    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  13. صلوات


  14. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    نقل قول نوشته اصلی توسط samansami نمایش پست ها
    با این حساب باقی قبیله اسیر شدند درسته؟
    در مورد اسرا چی؟(سوالاتی که در پستهای قبل پرسیدم...)
    درسته اما شما باید اوضاع خطرناک ومحبتهای قبلی رسول رحمت ص به این قوم عنود ولجوج را ببینید که چند بار عهد وپیمان شکستند وقصد قتل رسول الله ص را کردند .


    رسول خدا قبلا بنی نضیر وبنی قی نقاع را بخشید اما اینها نمکدان را شکستند !

    در مورد اسراء اتفاقا بنص توراتی که خود بنی قریظه بحکم آن رضایت دادند سزای زن وفرزند وطفل وحیوان و درخت سرزمین دشمن ، آتش زدن وخاکستر کردنست !


    اما رسول رحمت ص با بزرگواری ایشان را بجای کشتن و سوختن به فروش رساندند تا زندگی جدیدی آغاز کنند .


    آیا کسی راه بهتری در آن زمان برای این خائنین سراغ دارد ؟!


  15. صلوات


  16. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها


    درسته اما شما باید اوضاع خطرناک ومحبتهای قبلی رسول رحمت ص به این قوم عنود ولجوج را ببینید که چند بار عهد وپیمان شکستند وقصد قتل رسول الله ص را کردند .


    رسول خدا قبلا بنی نضیر وبنی قی نقاع را بخشید اما اینها نمکدان را شکستند !

    در مورد اسراء اتفاقا بنص توراتی که خود بنی قریظه بحکم آن رضایت دادند سزای زن وفرزند وطفل وحیوان و درخت سرزمین دشمن ، آتش زدن وخاکستر کردنست !


    اما رسول رحمت ص با بزرگواری ایشان را بجای کشتن و سوختن به فروش رساندند تا زندگی جدیدی آغاز کنند .


    آیا کسی راه بهتری در آن زمان برای این خائنین سراغ دارد ؟!
    ینکه بگیم این حکم تورات بود هم به نظرم جواب خوبی نیست چون اولا تورات تحریف شده بود و اگر هم اون حکم تحریف نشده باشد و واقعا حکم خداوند باشد - که به نظرم بعید ست - باز هم در زمان پیامبر احکام انبیا قبلی که در موردشون پیامبر حکم جدید رو اوردن نسخ شده. دوما پیامبر به کسی ظلم نمیکنند حتی اگر این مورد رضایت خود فرد باشد

    البته سوال من که فکر میکنم مشخص هم باشه سر مجازات خائنین نیست ولی مسئله در مورد کسانی است که در این خیانت شرکت نداشتند.جرم زنان و کودکان چی بوده؟مجازات کسی که جرمی مرتکب نشده درسته؟
    اسلام که نگاه قبیله ای ندارد که مثل عرب جاهلی اگر یک نفر از یک قبیله جرمی مرتکب شد کل قبیله رو مستحق مجازات بداند....درسته؟
    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8431



    نقل قول نوشته اصلی توسط samansami نمایش پست ها
    البته سوال من که فکر میکنم مشخص هم باشه سر مجازات خائنین نیست ولی مسئله در مورد کسانی است که در این خیانت شرکت نداشتند.جرم زنان و کودکان چی بوده؟مجازات کسی که جرمی مرتکب نشده درسته؟
    اسلام که نگاه قبیله ای ندارد که مثل عرب جاهلی اگر یک نفر از یک قبیله جرمی مرتکب شد کل قبیله رو مستحق مجازات بداند....درسته؟
    سلام

    بحث دقیقی است اما اگر آیات و روایات را دقیق شوید خدای متعال گاهی فرزندان را بجرم اجداد و نسلشان عقاب میکند و ....


    زنان و کودکان قرظی که کشته نشدند هرچند که به عمل بزرگانشان هم راضی بودند !

    مثلا رسول خدا ص در فتح مکه ابوسفیان ومعاویه و ... را آزاد کرد تا در کربلا فرزندانش را بکشند ! یا اینکه در نسل اینان افراد مومنی بودند ؟

    در صفین وکربلا هم امام علی ع و امام حسین ع هر شمشیری که بقصد کشتن طرف میزدند تا 70 نسلشان را نگاه میکردند تا فرد مومنی در بین آنها نباشد !


    جرم غلامیکه در سن نوجوانی بدست خضر بنص قرآن کشته شد چی بود ؟!


  19. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 8

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود