حجاب الکی با حجابت هم حالی به حالی می‌شوی؟ "دوس داری سر کوچه عکست رو به این و ان بدی؟لایک چیست ؟

تب‌های اولیه

102 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حجاب الکی با حجابت هم حالی به حالی می‌شوی؟ "دوس داری سر کوچه عکست رو به این و ان بدی؟لایک چیست ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید تا همین چند سال پیش، یکی از سخت‌ترین روزها و لحظه‌های زندگی‌ات، آن وقت‌هایی بود که فیلم دوربین عکاسی‌تان را پیش عکاس‌باشی شهر می‌بردی تا عکس‌های خانوادگی‌تان را ظاهر کنی.

با وجود تمام شوقی که برای ظاهر شدن عکس‌ها داشتی، اما باز حاضر بودی کس دیگری جای تو برود پیش عکاس‌باشی تا تو بیش از این خجالت نکشی. اما این راهکار نیز افاقه نمی‌کرد، آخر هرچه باشد او نامحرم بود.

آن روزها نه پوشیده بودن عکس‌های تو و دیگر اعضای خانواده، و نه محجوب و ناچار بودن عکاس باشی که دست قضای روزگار او را مشغول به آن شغل کرده بود هیچکدام نمی‌توانست از اضطراب و معذب بودن تو، در وقت ظاهر شدن عکس‌ها پیش نگاه عکاس‌باشی بکاهد.

امروز اما تو خودت عکس‌ها را بی‌هیچ اجبار و ناچاری تنها با یک لمس ساده، ظاهر می‌کنی و بجای چشمان عکاس باشی شهر، این‌بار هزاران نامحرم شاهد سیمای تو می‌شوند. گذر روزگار چه‌ها که بر سر آدمی نمی‌آورد. می‌بینی خواهرم؟

این روزها نامحرمان برای ورود به حریم قلبت، تو را با لفظ «بانو» خطاب می‌کنند و با گفتن «چقدر بهتون میاد»، حجابت را ستایش می‌کنند! تو نیز در این میانه با حجابت فخر می‌فروشی و با این توصیفات خشک و خالی، حالی به حالی می‌شوی و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجی!


پوزش میطلبم به خاطر قرار دادن تصویر

دوران آفتاب مهتاب ندیدن گذشته پنجه خورشید سابق! امروز می‌شود با داشتن آدرس صفحه‌ات، بدانیم دیشب شامتان چه بوده؟ آخرین وعده‌ای که کدبانو شده‌ای چند وقت پیش بوده؟ آخرین مکان زیارتی و تفریحی که مشرف شده‌ای کی و کجا بوده؟

آخرین لباس و روسری که خریده‌ای چه رنگی است؟ آخرین هدیه‌ای که گرفتی، چه بوده؟ یا از آخرین اتفاق خصوصی زندگی‌ات چند روز می‌گذرد؟ امروز تو با تمام مردم جهان، ندار شده‌ای؛ ولی ای کاش می‌شد این گزاره‌های تلخ بی‌جواب می‌ماند، اما نمی‌ماند.

آن روزها که در تشکل‌های دغدغه‌‌مند بودیم، مسئولان امر در ارتباط با جنس مخالف جهت معذب نشدن آنان در تشکل‌ها دستورالعمل‌هایی وضع کرده بودند: نوشتن سلام علیکم در پیامک به جای سلام، نگارش رسمی پیام، ارسال پیام و گرفتن تماس پیش از پایان ساعت اداری، کنترل نگاه در هنگام مراجعه حضوری و...!

اما براستی تا چند سال پیش چه کسی فکر می‌کرد، بانوی مذهبی ما با آن حریم قدسی، آلبوم عکس‌های فردی و دست‌جمعی و خانوادگی و دورهمی‌های خود را در اینترنت و پیش نگاه نامحرمان به اشتراک بگذارد؟ بی‌شک هیچکس! شاید اگر بر فرض مثال پنج سال به عقب برگردیم و کسی بگوید چند سال بعد چنین اتفاقی رخ خواهد داد، هیچکس باور نمی‌کرد این شوخی بی‌مزه را!

امروز اما نامحرمان با پاهای مجازی آنچنان که صدای گام‌هاشان را هیچ‌یک از اطرافیان و اعضای خانواده حتی نمی‌شنوند به اتاق شخصی‌ات می‌آیند و به روی تخت خوابت حتی می‌نشینند و در خصوصی‌ترین خلوتگاه زندگی شخصی‌ات با تو گپ می‌زنند.

همان نامحرمی که می‌داند، علاقه‌مندی‌های تو چیست و از چه چیزهایی بدت می‌آید، پاتوق هر هفته ات کدامین ساعت و کدامین محله است. می‌داند کدام گل‌ها را بیشتر دوست داری و از چه غذاها و دسرهایی خوشت می‌آید. او گاهی نامی که نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌ات تو را با آن صدا می‌کنند را هم می‌داند.

و عکس انگشترت که زینت توست را در گوشی خود ذخیره کرده! یک وقت فکر نکن این اطلاعات را با هک کردن جاسوسی کرده! نه اصلاً نیاز به این کارها نیست، تو خودت با همه نامحرمان پسرخاله شده‌ای، دخترخاله!

تو با این اوصاف باز مدام عکس‌های محجبه خود را به آدرس محله نامحرمان ناکجا آباد ارسال می‌کنی و مذبوحانه افتخار می‌کنی به چادری بودنت! آنوقت با تبختر و تفاخر فریاد می‌کشی «من حجاب را دوست دارم»! افسوس و صد افسوس! براستی حجاب اگر با عفاف همراه بود، بی‌شک مانع از نظر نامحرم و تحسین او می‌شد، و حالا که نیست خودش ابزاری برای بهتر دیده شدن است!

آری امروز چادر این یادگار پاک و نیک، حکایت مظلومانه و غریبی دارد. می‌دانم چادر را ارث برده‌ای از مادر، اما کاش سهم الارث خود از عفاف و حیا را از قلم نمی‌انداختی.

کاش جای حجابِ صرف، در این سال‌ها از عفاف می‌گفتی و جای «من حجاب را دوست دارم» کمپین «من عفاف را دوست دارم» به راه می‌انداختی. چرا که عفاف آن صدی هست که نود (حجاب) را در دل خود دارد. اما واقعیت این است که می‌توان محجبه بود و در عین حال عاری از حیا بود و التزامی به عفاف نداشت.

وانگهی عفیفه که باشی، برای حفظ عفت خود، گریزی از ایجاد حریم توسط چادر برای خود نداری. آنجاست که پوشش برتر تو، همراه با منش عفیفانه‌ات، خبر از باورهای عمیقت دارد. اما وقتی تنها چادری باشی و وجه شباهت تو با بانوان مسلمان فقط چادر سر کردن باشد، بیشتر متعهد به یک پوششی هستی که برای یک قشر خاص جامعه مد شده است.

حجاب که تنها یک پوشش نیست تا با مدل‌های زیبای آن، دل این و آن را بلرزانیم و همچون پری‌ها دلبری کنیم. حجاب در ظاهر پوشش ساده‌ای است تا جملگی زینت‌های ظاهری و باطنی بانوان را ستر کند و مانع از نگاه نامحرمان شود، اما با سبک زندگی امروز، خود حجاب، جنبه زینتی پیدا کرده و جملگی جلب توجه می‌کند.

حجاب ابزار یک تفکر است که تعهد به آن ابزار (در صورت پایبندی به تفکر مذکور) شرط لازم است اما کافی نیست. عفاف اما دارای یک ایده‌ئولوژی است که نمای بیرونی و ابزار ظاهری آن، حجاب است و اما درون مایه و باطن این تفکر حیا است!

این ما هستیم که سرآخر، توصیه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی او را جامعه عمل می‌پوشانیم و خود با دست خود اجازه می‌دهیم حریم‌هایمان همچون دل‌های عاشقان (بی‌صدا و بی هیچ خون‌ریزی) شکسته شوند. آنها پیمانکار تخریب هستند، و این ما صاحبان پیشین مِلک عفاف هستیم که مثل یک کارفرما اجازه تخریب دیوارهای حیا را به آنها می‌دهیم.

ما را در این سال‌ها همچون قورباغه‌های بیچاره پختند و ما وقتی متوجه شدیم چه بر سر روزگارمان آمده که جزغاله شده بودیم! هفته اول تصاویر مذهبی، هفته دوم تصاویر گل و باغچه خانه، هفته سوم تصاویر وسایل شخصی، هفته چهارم تصویر کتاب‌ها، هفته پنجم تصویر فرش و سقف و طاقچه اتاق، هفته ششم تصویر چادر و روسری، هفته هفتم تصویر دست و ناخن و انگشت و انگشتر، و بعد از آن هم دیگر گریزی از گذاشتن تصویر چهره – ولو دور و محو و مبهم و تار و ریز نیست! این سیر تنزل، همان استدراج اشراقی‌هاست که مشابه دستورالعمل پخت قورباغه در غرب است!

و من و تو چه ساده انگارانه خیال کردیم رسالت ابزارهای ارتباطی برداشتن فاصله میان ما و دوستانمان است و به عبارتی تسهیل کننده روابط متقابل است، غافل از آنکه این ابزارها همراه با حذف فاصله‌های ارضی، حریم سماوی ما را برچیدند!

منبع : وبلاگ دل اباد (سید محمد رضی زاده )

خدا به خیر کنه...:Ghamgin:

به نظرم :

1 . پذیرش حجاب صرفا بعنوان یک مد (فشن های چادری)

2. تقویت نکردن نیروی عفاف و حیا در کنار حجاب

3. مقلد بودن از هم نوعان ( چون دوستانم این کار رو میکنن منم باید بکنم )

4. تایید موضوع با این عنوان که دارم کار تبلیغ حجاب میکنم ( در صورتی که هدف وسیله رو توجیه نمی کنه و برای تبلیغ امر حجاب میتوان از راه های صحیحی اقدام کرد ! )

و . . .

در تشدید امر یا سبب امر نقش جدی دارند

با نام خدا

.

یک چادر سیاه بر سر دارد اما :

.

برد خنده : 12/5 متر

ارایش غلیظ (عروسک خیمه شب بازی ) : 150 گرم بر سانتی متر مربع ( روغن ارایش بر سانت مربع= واحد اندازه گیری ارایش)

حیا : 25 - درجه زیر خط انسانی

رعایت اداب محرم و نامحرم : 50 - سلسیوس زیر خط خانه ی خاله ( یعنی با پدر خودش هم همچین گرم نمی گیره )

فاصله بین حدود خانه و محیط عموم : 0 درجه سانتی گراد (خنثی)

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

الکی مثلا منم با حجاب هستم و افتخارم میکنه

خدایا اگر خوابیم بیدارمان کن

کاش به دختر هامون یاد میدادیم حجاب واقعا برای چیه...
عجب عروس حرف گوش کنی هم هست Fool خدا نصیب کنه

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهرم

شنیدم برا یه لایک بی ارزش ، لایک الکی ، یه کلیک ساده ، فشار دادن فقط یه دکمه ماوس ، برای رد و بدل شدن یه سیگنال الکتریکی هر کاری میکنی !!

نمیدونم عکست رو به اشتراک میذاری در دید چند میلیون نفر ( share ) میکنی

برای یه لایک بی ارزش حتی روسری و چادرت رو بر میداری
.
اعتقادات و دینت رو فقط برای یه لایک میفروشی . . .

فکر میکنی زرنگی و توی خونه نشستی و برا خودت محدودیت هارو شکستی ..

یه لحظه فقط تامل کن که چرا اینکارارو میکنی ؟

برای چه ؟

برای دیده شدن ...

برای اینکه ببینی چند نفر میپسندنت ؟

و ...

اعتماد ب نفس نداری ..

دنبال ریشه بگرد

ارزش طلا واسه اینه که خیلی کمیابه. ارزش الماس واسه اینه که به سختی پیدا میشه و به راحتی در اختیار مردم نیست. ارزش مروارید به اینه که در عین زیبایی و خوش نقشی، در دل دریا و عمق وجود صدف پنهان شده و دستیابی بهش کار بسیار سختیه. خواهرم اگر خودت رو گوهر می دونی، ارزشمندی تو در حجاب توست والا هر عروسکی در دست کودکان جلوه نمایی می کند و بعد از مدتی در گوشه ای بی ارزش رها می شود ولی مرواریدها همیشه خواستار خود را دارند چون تو خودت هم میدانی چرا

بله ...
مطلب تامل برانگیزی بود...
در واقع چادر بدون حیا فقط یه تیکه پارچه س...
ای کاش اونایی که اعتقادی بهش ندارن لااقل خودشون باشن و واسه پوشوندن خیلی چیزا ازش استفاده نکنن...

[="Courier New"][="Purple"]متن خیلی زیبایی بود ممنونم

البته کاش دختران چادری عکس با چادر تو این محیطا بزارن، متاسفانه عکسای خیلی بدتری می زارن....

ولی از اینم نباید گذشت که متاسفانه الان دیگه بعضی آقایون براشون فرقی نمی کنه چادری یا غیر چادری، آرایش یا بی آرایش با حیا یا بی حیا، به همه خیره می شن، اصلا انگار میان نمایشگاه

البته می دونم درصد بزرگیش تقصیر خود خانماست که کوچه خیابون رو کردن نمایشگاه لباس و آرایش خودشون، ولی اینم خیلی بده که برای بعضی آقایون اصلا فرقی نمی کنه چه تیپی هستی اصلا تشنه نگاه کردنن

تعجبیم نداره همونجور که حیا تو خانما خیلی کمرنگ شده تو آقایون هم کمرنگ شده

خیلی دلم می خواد یه دل سیر بشینم با خانمای بدحجاب حرف بزنم از خیلی چیزا براشون بگم که مطمئنم درصد زیادشون اصلا فکرشم نمی کنن ولی حیف...[/]

IMAGE(<a href="http://media.jamnews.ir/151" rel="nofollow">http://media.jamnews.ir/151</a>(11).jpg)

کنیز بانوی بی نشان;693758 نوشت:
البته کاش دختران چادری عکس با چادر تو این محیطا بزارن، متاسفانه عکسای خیلی بدتری می زارن....

برعکس نکته ی داستان اینجاست که چرا با چادر. این ضربه ی مهلک تری به ضمیر مردم جامعه میزنه. از بی حجاب که توقعی نیست ولی چرا چهره ی محجبین جامعه رو پیش چشم مردم خراب می کنن. حیف پوشش حضرت زهراست که به این راحتی تحقیر بشه

به نام خدا

نکات بسیار ارزشمندی بود که برای همه ما درس است

انسان به تدریج سقوط می کند طوری که خودش هم

متوجه نمی شود.

با سپاس از این هشدار ارزشمند.

[="Courier New"][="Purple"]

امیر حسین;693850 نوشت:
برعکس نکته ی داستان اینجاست که چرا با چادر

بله متوجه این نکته شدم ولی من می خواستم چیز دیگه ای بگم

البته من فک می کنم اگه یه دختر چادری که تو محیط بیرون کسی یه تار موشم ندیده حالا تو محیط مجازی میاد با مانتو روسری نصف نیمه و آرایش و ... عکس می زاره و خیلیا خب اونو می شناسن، این نتیجش خیلی بدتر از اینکه با چادر عکس بزاره

وقتی یه دختر چادری تو محیط مجازی جور دیگه ایه خیلی حرفا پشت این عمل هست

البته من حرفام معنیش این نیست که با چادر عکس بزارن نه من 100 درصد مخالفم ولی میگم اگرم می خوان اینکار رو بکنن همون جوری عکس بزارن که واقعا هستن، حداقل دهن کجی به اون حجابشون نیست[/]

با نام خدا

با سپاس از کاربرانی که نظرات مفیدی بیان کردند .
.

بنده هم هر از گاهی نکاتی به ذهنم میرسه که بیان میکنم .

.

شاید خانم هایی که عکس (با چادر ) در محیط اینترنت قرار میدن

برخی توجیهشون این باشه : چون چادر سر کرده ام دیگه مشکلی نیست که تصویرم رو در محیط عموم منتشر کنم !
.

این نکته رو به یاد داشته باشید :

1 . اولا عکسی که در محیط اینترنت ( شبکه های اجتماعی = حتی اگر دسترسی رو محدود کرده باشید ) پخش میشه . دست به دست میشه در گوشی ها و غیره .. .

فکر نکنید که این همه عکس و کسی با عکس من کاری نداره !
نه اینطور نیست و چون بازدید کننده زیاد هست = ممکنه یکی ذخیره کنه .

یا یه دختری که در لیست دوستان شما هست . ذخیره کنه و سیستمش در دسترس افرادی دیگر باشه !

2 . افراد بیماری که در سطح اینترنت پرسه میزنند براشون مهم نیست طرف حجاب داره یا نه ! دنبال نیاتشون هستند .

3 . برخی ها هستند که اصلا حساسیت دارند به خانم های چادری و دنبال خانم های چادری

4. افراد پشت سیستمشون مخفی هستند لذا هر چه دلشون خواست نظر میدن برای عکس شما ( الفاظ نا مناسب و فلان بهمان)

و..

[="Arial"][="Blue"]همون طور که در پست اول نوشته شده بود دشمن دارد پروژه ی قورباغه آب پز را پیاده می کند
این پروژه به این صورت هست که قورباغه رادر آب ملایمی قرار می دهند وکم کم آب را گرم می کنند قورباغه وقتی به خودش می آید که فلج شده وکار از کار گذشته....
حالا قضییه ماست که اولا چادر رو از سر خیلی ها برداشتند
بعد هم گفتند چرا بربی حجابی تاکید کنیم حجاب رو بی ارزش می کنیم
وقتی خانم های چادری را می بینم که آرایش کردند وکلیپس سه متری برموهایشان زدند وجلوی چادرشان را باز می گذارند به این فکر می کنم که دشمن چه خوب توانست تقدس زدایی کند وچادر را هم به مد تبدیل کند
خواهر خوبم وقتی عکست را با چادر در نت گذاشتی ونا محرم به به وچه چه کرد بدان که حرمت شکستی ...
چادر قرار بود تورا از کانون توجه بودن دور کند حالا شدی ابزار چشم چرانی
[/]

[="Microsoft Sans Serif"][="Black"]:Sham::Sham::Sham:

:hey:

آدم چی میتونه بگه واقعا در این شرایط !!!

هیچی سرجای خودش نیست ... هیییییییچی !!!!

بمیرم برا آقام که صاحب این عصر و زمان و همه چیزو شاهده ... :Sham:

و ما ...........................

آقا فقط ظهورت همه چیز را حل خواهد کرد
ولیکن میدانم تا من و امثال من خوب نشویم و تو را حقیقتا و با اعمال و رفتارمان نخواهیم
تا رفتارمان آنگونه که تو میخواهی نشود ..

لایق ظهورت نخواهیم شد ...
چقــــــــــدر غریبــــــــــی آقای من .. :Sham::Sham::Sham::Sham:[/]

بسم الله الرحمن الرحیم

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز
روزگاری چادر نماد یک جریان اعتقادی بود. چادر نه یک نوع لباس بلکه خروجی یک فرهنگ و ارزش اخلاقی و دینی تلقی می شد. ارزش چادر نه به رنگ و شکل بلکه به فرهنگ غنی متصل به آن بود. چادر پوشیدن یا نپوشیدن مساله نبود. حجاب کامل داشتن مسله بود


[/HR]


نسل اول چادری ها: روزگاری چادر نماد یک جریان اعتقادی بود. چادر نه یک نوع لباس بلکه خروجی یک فرهنگ و ارزش اخلاقی و دینی تلقی می شد. ارزش چادر نه به رنگ و شکل بلکه به فرهنگ غنی متصل به آن بود. چادر پوشیدن یا نپوشیدن مساله نبود. حجاب کامل داشتن مسله بود.

نسل دوم چادری ها: مدتی بعد چادر حجابی رسمی و متصل به حاکمیت شد. از این دوره به بعد بود که نماد طبقاتی – سیاسی چادر به نماد ارزشی آن چربید. پیروی نسل ها در پوشش چادر، طبقاتی سازی این پوشش را بیشتر کرد. تا اینکه به صدها سبب گسست اجتماعی و گسست های نسلی شکل گرفت و بچه ها از مادران خود تبعیت نکردند و کم کم چادر خاصیت طبقاتی خود را از دست داد.
تفاوت نسل دوم چادری ها با نسل اول در نحوه چادر سر کردن و رو گرفتن بود.


نسل سوم چادری ها: نسل سوم چادری ها برای دخترانی است که به صدها سبب نخواستند یا نتوانستند به رسم و سنت مادران خود پشت کنند. اما از سوی دیگر نیز نخواستند از رقابت با مدینگ جا بمانند. این نسل چادر را دستخوش تطور و تحول کرد. چادری های فشن محصول این نسل است.
حاکمیت نیز برای اینکه چادر را همچنان به عنوان حجاب رسمی داشته باشد با این نسل همراهی کرد. انواع و اقسام چادر طراحی شد. چادر برای این نسل یک نوع پوشش بود مثل مانتو و پوشش های دیگر.
تفاوت این نسل از چادری ها با نسل دوم در شکل و رنگ چادر است.


نسل چهارم چادری ها: مدینگ سازی چادر سبب می گردد چادر مثل هر مدی تاریخ مصرف پیدا کند. از سوی دیگر گسست های اجتماعی و شکاف نسلی سبب میشود کارکرد طبقاتی چادر از بین برود.

در این میان کسانی که بمانند نسل چهارم می باشند. کسانی که نه به سبب خاصیت حاکمیتی چادر ونه مدینگ بودن و طراحی آن بلکه به سبب صبغه ارزشی آن و محتوای عمیق فرهنگی آن چادری ماندند. این نسل چادری ها فرا مد و فرا طبقاتی و فرا سیاسی می باشند.
از این نسل کارها برآید.

با نام خدا

خواهر محترمی که تصویرت رو در فضای مجازی قرار میدی و آلبوم پروفایلت رو با رم گوشیت اشتباه گرفتی !!!

.

اصلا میخوای بدونی چیکار میکنی ؟ مصداقش چیه ؟

.

[HL]رفتی سر کوچه و عکست رو چسباندی به دیوار که ببینی از اقایون و خانم های رهگذر کدوم به به و چه چه میکنه ؟ که عجب خانم خوشگلی !! غیر از اینه مگه ؟
شما با هر نیتی بزاری اما برداشت رهگذران همان هست[/HL]

دوس داری اینکارو بکنی ؟
.

حالا این گذاشتن در اینترنت خیلی فاجعه بار از ان عمل کنار خیابان هست زیرا هم هزاران برابر رهگذر وجود داره و هم نمیدانی که پشت صحنه چه نگاهانی میشود

.
همیشه تامل کنید و بعد عمل کنید . . .
.
.

www.askdin.com
بخش جنگ نرم

[="Times New Roman"][="Black"]جا نماز آبکشان عاقبت اندیش شدند.. :Gig:[/]

ابوالفضل;703464 نوشت:
با نام خدا

خواهر محترمی که تصویرت رو در فضای مجازی قرار میدی و آلبوم پروفایلت رو با رم گوشیت اشتباه گرفتی !!!

.

اصلا میخوای بدونی چیکار میکنی ؟ مصداقش چیه ؟

.

[HL]رفتی سر کوچه و عکست رو چسباندی به دیوار که ببینی از اقایون و خانم های رهگذر کدوم به به و چه چه میکنه ؟ که عجب خانم خوشگلی !! غیر از اینه مگه ؟
شما با هر نیتی بزاری اما برداشت رهگذران همان هست[/HL]

دوس داری اینکارو بکنی ؟
.

حالا این گذاشتن در اینترنت خیلی فاجعه بار از ان عمل کنار خیابان هست زیرا هم هزاران برابر رهگذر وجود داره و هم نمیدانی که پشت صحنه چه نگاهانی میشود

.
همیشه تامل کنید و بعد عمل کنید . . .
.
.

www.askdin.com
بخش جنگ نرم

سپاس از شما......
به نظر شما چرا دشمن میتونه از این راها نفوذ کنه و به خوبی ایرانی هارو تحت تاثیر قرار بده؟براستی چجور موفق میشه؟

البته یک نکته دیگری هم بگم که اکثرا محجبه نیستن!
کسانی که همش دنبال تمجید پسران...بنده در کامنت های فیسبوک میبینم که پسر ها جدیدا به دختر های چادری بهای بیشتری میدن.... و یا مثلا طرف میبینه یک نفر با چادر کلی لایک خورده و توجه کردن بهش ...میره عکس با چادر میگیره........
مطمئنن 80 درصدشون محجبه نبودن یا اگر هم بودن چادرشون اجباری بوده......

کاش بچه مذهبی ها سر از روی سجاده بر میداشتن......! (العاقل باالاشاره)

[="Times New Roman"][="Black"]برخی شدن مثل اون برادری که فیلم ها رو نگاه میکنه و سانسور میکنه تا بقیه به گناه نیفتن. :Cheshmak:[/]

Im_Masoud.Freeman;703484 نوشت:
[=Times New Roman]برخی شدن مثل اون برادری که فیلم ها رو نگاه میکنه و سانسور میکنه تا بقیه به گناه نیفتن. :Cheshmak:

اینجا مجازیست..........هر ذره اش خاک میهن...هر قطعه اش مرز دشمن.....................
بالاخره باید کسانی از میدان مین گناه عبور کنند تا بقیه به آسایش برسند........................

monji-sec;703476 نوشت:
سپاس از شما......
به نظر شما چرا دشمن میتونه از این راها نفوذ کنه و به خوبی ایرانی هارو تحت تاثیر قرار بده؟براستی چجور موفق میشه؟

البته یک نکته دیگری هم بگم که اکثرا محجبه نیستن!
کسانی که همش دنبال تمجید پسران...بنده در کامنت های فیسبوک میبینم که پسر ها جدیدا به دختر های چادری بهای بیشتری میدن.... و یا مثلا طرف میبینه یک نفر با چادر کلی لایک خورده و توجه کردن بهش ...میره عکس با چادر میگیره........
مطمئنن 80 درصدشون محجبه نبودن یا اگر هم بودن چادرشون اجباری بوده......

عرض سلام
البته بنده اینجا در مورد موضوع بحث نمیکنم ( تاپیک حالت انذاری داره)

.

دشمن خودش رو فرهنگ برتر میدونه ( فرهنگی برتر از فرهنگ من وجود نداره)

اهدافی که داره جهانی هست ..
زبانش انگلیسی و جهانی بوده و این یک مزیت بزرگ براش هست
.

خب یه سری ابزارهای جهانی طراحی میکنه که هم براش سود داره و هم در نشر فرهنگش بهش کمک میکنه
( درامد سالانه فیس بوک تقریبا نزدیک 8 میلیارد دلار هست)
.
.
.

نقل قول:
خب چرا ایرانی هارو جذب میکنه ؟ و بدون هیچ موردی فرهنگ خودش رو جایگزین میکنه ؟

من رک و روراست بهش میگم فرهنگ فروشی .

عدم اعتماد به فرهنگ غنی خود

عدم اعتقاد به اینکه من اگر در مسیر فرهنگ خود باشم نمی تونم به موفقیت برسم

و یه نکته هم اینکه : چون اهدافش ملموس هست و انسان بیشتر گرایش به ملموسات داره پس اینم کمک کننده هست ( بر خلاف فرهنگ ما که بعد معنوی هم داره)

.
.
.

نقل قول:
حالا چطور خانومی که تصویرش رو در دید عموم قرار میده چرا و چطور فرهنگ فروشی میکنه ؟

یه دختر خانومی که در غرب تصویرش رو در شبکه های اجتماعی قرار میده هدفش به احتمال بسیار زیاد جلب توجه پسران و یافتن دوست پسر هست و بعد هم اشنایی در محیط بیرون .
این یه مورد عادی در فرهنگ غرب هست .
دختری که دوست پسر نداشته باشه میگن حتما مشکلی چیزی داره که تا حالا پیدا نکرده ؟
یا اینکه برای جلب توجه و خودنمایی
.
.

حالا دختر خانم باحجاب یا کم حجاب یا بی حجاب ایرانی با چه هدفی تصویرش رو متشر میکنه ؟

برای یافتن دوست پسر ===> با فرهنگ ما جور در نمیاد ===> فرهنگ فروشی

برای جلب توجه پسران ===> ایرانی غیرت داره ! غیرتش کجا رفت ؟ ====> فرهنگ فروشی و زیر پا گذاشتن غیرت

دیگران نظر بدهند خوشگل هستم یانه ؟ ====> حیا کجا زیر پا له شد ====> زیر پا گذاشتن حیا و فرهنگ فروشی

غیر از این نیتی داشته باشند خیالی بیش نیست

عذرخواهی به خاطر اینکه بعضا ساده تر حرف میزنم برای روشن روشن مساله

چقدر عنوان تاپیک زیباست

ممنون از مطلب ارزشمندتون

ابوالفضل;692914 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

شاید تا همین چند سال پیش، یکی از سخت‌ترین روزها و لحظه‌های زندگی‌ات، آن وقت‌هایی بود که فیلم دوربین عکاسی‌تان را پیش عکاس‌باشی شهر می‌بردی تا عکس‌های خانوادگی‌تان را ظاهر کنی.

با وجود تمام شوقی که برای ظاهر شدن عکس‌ها داشتی، اما باز حاضر بودی کس دیگری جای تو برود پیش عکاس‌باشی تا تو بیش از این خجالت نکشی. اما این راهکار نیز افاقه نمی‌کرد، آخر هرچه باشد او نامحرم بود.

آن روزها نه پوشیده بودن عکس‌های تو و دیگر اعضای خانواده، و نه محجوب و ناچار بودن عکاس باشی که دست قضای روزگار او را مشغول به آن شغل کرده بود هیچکدام نمی‌توانست از اضطراب و معذب بودن تو، در وقت ظاهر شدن عکس‌ها پیش نگاه عکاس‌باشی بکاهد.

امروز اما تو خودت عکس‌ها را بی‌هیچ اجبار و ناچاری تنها با یک لمس ساده، ظاهر می‌کنی و بجای چشمان عکاس باشی شهر، این‌بار هزاران نامحرم شاهد سیمای تو می‌شوند. گذر روزگار چه‌ها که بر سر آدمی نمی‌آورد. می‌بینی خواهرم؟

این روزها نامحرمان برای ورود به حریم قلبت، تو را با لفظ «بانو» خطاب می‌کنند و با گفتن «چقدر بهتون میاد»، حجابت را ستایش می‌کنند! تو نیز در این میانه با حجابت فخر می‌فروشی و با این توصیفات خشک و خالی، حالی به حالی می‌شوی و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجی!


پوزش میطلبم به خاطر قرار دادن تصویر

دوران آفتاب مهتاب ندیدن گذشته پنجه خورشید سابق! امروز می‌شود با داشتن آدرس صفحه‌ات، بدانیم دیشب شامتان چه بوده؟ آخرین وعده‌ای که کدبانو شده‌ای چند وقت پیش بوده؟ آخرین مکان زیارتی و تفریحی که مشرف شده‌ای کی و کجا بوده؟

آخرین لباس و روسری که خریده‌ای چه رنگی است؟ آخرین هدیه‌ای که گرفتی، چه بوده؟ یا از آخرین اتفاق خصوصی زندگی‌ات چند روز می‌گذرد؟ امروز تو با تمام مردم جهان، ندار شده‌ای؛ ولی ای کاش می‌شد این گزاره‌های تلخ بی‌جواب می‌ماند، اما نمی‌ماند.

آن روزها که در تشکل‌های دغدغه‌‌مند بودیم، مسئولان امر در ارتباط با جنس مخالف جهت معذب نشدن آنان در تشکل‌ها دستورالعمل‌هایی وضع کرده بودند: نوشتن سلام علیکم در پیامک به جای سلام، نگارش رسمی پیام، ارسال پیام و گرفتن تماس پیش از پایان ساعت اداری، کنترل نگاه در هنگام مراجعه حضوری و...!

اما براستی تا چند سال پیش چه کسی فکر می‌کرد، بانوی مذهبی ما با آن حریم قدسی، آلبوم عکس‌های فردی و دست‌جمعی و خانوادگی و دورهمی‌های خود را در اینترنت و پیش نگاه نامحرمان به اشتراک بگذارد؟ بی‌شک هیچکس! شاید اگر بر فرض مثال پنج سال به عقب برگردیم و کسی بگوید چند سال بعد چنین اتفاقی رخ خواهد داد، هیچکس باور نمی‌کرد این شوخی بی‌مزه را!

امروز اما نامحرمان با پاهای مجازی آنچنان که صدای گام‌هاشان را هیچ‌یک از اطرافیان و اعضای خانواده حتی نمی‌شنوند به اتاق شخصی‌ات می‌آیند و به روی تخت خوابت حتی می‌نشینند و در خصوصی‌ترین خلوتگاه زندگی شخصی‌ات با تو گپ می‌زنند.

همان نامحرمی که می‌داند، علاقه‌مندی‌های تو چیست و از چه چیزهایی بدت می‌آید، پاتوق هر هفته ات کدامین ساعت و کدامین محله است. می‌داند کدام گل‌ها را بیشتر دوست داری و از چه غذاها و دسرهایی خوشت می‌آید. او گاهی نامی که نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌ات تو را با آن صدا می‌کنند را هم می‌داند.

و عکس انگشترت که زینت توست را در گوشی خود ذخیره کرده! یک وقت فکر نکن این اطلاعات را با هک کردن جاسوسی کرده! نه اصلاً نیاز به این کارها نیست، تو خودت با همه نامحرمان پسرخاله شده‌ای، دخترخاله!

تو با این اوصاف باز مدام عکس‌های محجبه خود را به آدرس محله نامحرمان ناکجا آباد ارسال می‌کنی و مذبوحانه افتخار می‌کنی به چادری بودنت! آنوقت با تبختر و تفاخر فریاد می‌کشی «من حجاب را دوست دارم»! افسوس و صد افسوس! براستی حجاب اگر با عفاف همراه بود، بی‌شک مانع از نظر نامحرم و تحسین او می‌شد، و حالا که نیست خودش ابزاری برای بهتر دیده شدن است!

آری امروز چادر این یادگار پاک و نیک، حکایت مظلومانه و غریبی دارد. می‌دانم چادر را ارث برده‌ای از مادر، اما کاش سهم الارث خود از عفاف و حیا را از قلم نمی‌انداختی.

کاش جای حجابِ صرف، در این سال‌ها از عفاف می‌گفتی و جای «من حجاب را دوست دارم» کمپین «من عفاف را دوست دارم» به راه می‌انداختی. چرا که عفاف آن صدی هست که نود (حجاب) را در دل خود دارد. اما واقعیت این است که می‌توان محجبه بود و در عین حال عاری از حیا بود و التزامی به عفاف نداشت.

وانگهی عفیفه که باشی، برای حفظ عفت خود، گریزی از ایجاد حریم توسط چادر برای خود نداری. آنجاست که پوشش برتر تو، همراه با منش عفیفانه‌ات، خبر از باورهای عمیقت دارد. اما وقتی تنها چادری باشی و وجه شباهت تو با بانوان مسلمان فقط چادر سر کردن باشد، بیشتر متعهد به یک پوششی هستی که برای یک قشر خاص جامعه مد شده است.

حجاب که تنها یک پوشش نیست تا با مدل‌های زیبای آن، دل این و آن را بلرزانیم و همچون پری‌ها دلبری کنیم. حجاب در ظاهر پوشش ساده‌ای است تا جملگی زینت‌های ظاهری و باطنی بانوان را ستر کند و مانع از نگاه نامحرمان شود، اما با سبک زندگی امروز، خود حجاب، جنبه زینتی پیدا کرده و جملگی جلب توجه می‌کند.

حجاب ابزار یک تفکر است که تعهد به آن ابزار (در صورت پایبندی به تفکر مذکور) شرط لازم است اما کافی نیست. عفاف اما دارای یک ایده‌ئولوژی است که نمای بیرونی و ابزار ظاهری آن، حجاب است و اما درون مایه و باطن این تفکر حیا است!

این ما هستیم که سرآخر، توصیه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی او را جامعه عمل می‌پوشانیم و خود با دست خود اجازه می‌دهیم حریم‌هایمان همچون دل‌های عاشقان (بی‌صدا و بی هیچ خون‌ریزی) شکسته شوند. آنها پیمانکار تخریب هستند، و این ما صاحبان پیشین مِلک عفاف هستیم که مثل یک کارفرما اجازه تخریب دیوارهای حیا را به آنها می‌دهیم.

ما را در این سال‌ها همچون قورباغه‌های بیچاره پختند و ما وقتی متوجه شدیم چه بر سر روزگارمان آمده که جزغاله شده بودیم! هفته اول تصاویر مذهبی، هفته دوم تصاویر گل و باغچه خانه، هفته سوم تصاویر وسایل شخصی، هفته چهارم تصویر کتاب‌ها، هفته پنجم تصویر فرش و سقف و طاقچه اتاق، هفته ششم تصویر چادر و روسری، هفته هفتم تصویر دست و ناخن و انگشت و انگشتر، و بعد از آن هم دیگر گریزی از گذاشتن تصویر چهره – ولو دور و محو و مبهم و تار و ریز نیست! این سیر تنزل، همان استدراج اشراقی‌هاست که مشابه دستورالعمل پخت قورباغه در غرب است!

و من و تو چه ساده انگارانه خیال کردیم رسالت ابزارهای ارتباطی برداشتن فاصله میان ما و دوستانمان است و به عبارتی تسهیل کننده روابط متقابل است، غافل از آنکه این ابزارها همراه با حذف فاصله‌های ارضی، حریم سماوی ما را برچیدند!

منبع : وبلاگ دل اباد (سید محمد رضی زاده )

با سلام و ادب
خدمت دوستان عزیز عرض کنم که من در زمان انقلاب در اوایل جوانی بودم در آن موقع خوب خانمهای بی حجاب زیاد بود و البته خانمهای باحجاب بخصوص در شهرهای کوچک هم خیلی زیاد بود ولی چیزی که خیلی بنظرم مهم بود در آنموقع حتی دخترخانمهایی که بی حجاب بودند به شدت دخترهای این دوره که حجاب نصفه و نیمه دارندآرایش نمیکردند در آن زمان مثلا زیر ابرو برداشتن در بین دخترانی که ازدواج نکرده بودند مرسوم نبود اما الان این کار دیگر عادی شده و حتی در بین بعضی پسران دیده میشود.بعضی وقتها در مورد این موضوع و علل آن من فکر میکنم بنظرم وسایل ارتباط جمعی بخصوص ماهواره و بعد فضای مجازی خیلی نقش داشته. الان خانمهایی در کوچه و خیابان میبینیم که اگرچه ظاهرا مانتو به تن دارند ولی از خانمهای بیحجاب آنموقع بدتر و تحریک کننده ترند.والا من که از اینکه فرزندانم هم دختر و هم پسر در چنین محیطی قراراست باشند نگرانم. خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند.

حیا اگر رفت دیگه برخی کارها که قبلا از انجامشون ترس داشتی برات عادی میشه

.

همیشه مواظب تصویرت بودی که در دید نامحرمان نباشد

اما :

اما این ترس با حیا در ارتباط بود

اگر اینکه تصویرت در شبکه های مجازی بین 100 ها نفر دست به دست شد

باید یه فکری به حال خودت بکنی

askdin.com
جنگ نرم

من دخترم برای خودمم هم سوال چرا همجنسان من خودشان را درمعرض دید قرار میدهند
چرا یکمی به رفتارهایشان فکر نمیکنند
من میشناسم کسانی رو که نماز میخوانند روزه میگیرند خدا رو قبول دارن
اما حجاب را نه
چرا فقط دلیل میخوام ازهم جنس های خودم که چرا حجاب نه؟
یه روایت داریم که میگه هر کس حجابش رو رعایت نکنه یه سیلی به صورت حضرت زهرا زده چرا یکم به رفتارهامون فکر نمیکنیم

در این رابطه سخن پیامبرمون رو صلاح دیدم بزارم:Gol:
رسول خدا(ص) از حضرت جبرئیل(ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله. (یکی از آنجاهایی که فرشتگان می‌خندند) زمانی است که زن بی‌حجابی و بدحجابی می‌میرد، و بستگان او را در قبر می‌گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می‌پوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان می‌خندند و می‌گویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک می‌کرد و به گناه می‌انداخت(پدر و برادر و شوهرش و...از خود غیرت نشان ندادند) و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند

[="Tahoma"]

Qazal74;706145 نوشت:
یه روایت داریم که میگه هر کس حجابش رو رعایت نکنه یه سیلی به صورت حضرت زهرا زده

خواهشا برای اینکه بخواهیم یک مطلب صحیح رو بیان کنیم، حدیث جعل نکنیم!!!
میشه منبع این حدیث رو ذکر کنید؟

بچه محله امام رضا;706173 نوشت:

خواهشا برای اینکه بخواهیم یک مطلب صحیح رو بیان کنیم، حدیث جعل نکنیم!!!
میشه منبع این حدیث رو ذکر کنید؟

Qazal74;706145 نوشت:
یه روایت داریم که میگه هر کس حجابش رو رعایت نکنه یه سیلی به صورت حضرت زهرا زده چرا یکم به رفتارهامون فکر نمیکنیم

با عرض سلام

اینجا در رابطه با انتشار تصاویر شخصی در اینترنت مطلب میذاریم

.

ولی تا جایی که اطلاع دارم این کلام از ایت الله بهجت ره نقل شده .

با نام خدا

خب برخی ها که عکس خودشون رو قرار میدهند چنین توجیه میکنند گاها :

خب چه مشکلی وجود داره ؟ من رو که هر روز در خیابان عده ای میبینند ! حجاب هم که دارم !

برای پاسخ به مساله تفاوت های دو رخداد رو بیان میکنیم :

1 . در فضای بیرون یه لحظه مثلا کسی شمارو مییبینه و رد میشه اما فضای مجازی تصویرتون قرار داده اید به طور ازادانه و از پشت قضیه هم خبر ندارید

2. در فضای واقعی شما میتونید یک عملکرد نامناسب رو دیده و واکنش نشون بدید اما فضای مجازی محدودیت هست

3. مهمترین مساله بحث ضرورت هست : هیچ ضرورتی نداره که شما تصویر در فضای یک سایت قرار بدید ( به جز نیات نامناسب دیگر)

اما حالا بر حسب ضرورتی میرید بیرون و مکان های عمومی ( رفتن به دانشگاه و مدرسه و فلان)

4.مشکل دیگر نشر تصویرتان در اینترنت هست : اگر سرچ کوچولویی در اینترنت انجام بدید تصاویر زیادی مشاهده میکنید ناشناس
اینا اکثرا از پروفایل های شخصی برداشته شده و نشر یافته اند

4. و اصولا از یه خانم انتظار میره (خصوصا باحجاب) حیا داشته باشد که این مانع بسیاری موارد احتمالی میشود

در این پست هم در مورد غیرت اقایون صحبت میکنیم که با این بحث ارتباط تنگاتنگی داره :
.

زمانی که یک پدر یا برادر بر روی رفتار یک دختر یا خواهر نظارت داشته باشند و بدانند چکار میکند یا ا و اگاه کنند ایا میتواند تصاویرش رو در اینترنت اپلود کند ؟

اگر چیزی بگیم خواهر یا دختر نمی دانم دلش میرنجد یا .... میذارند هر کاری دلش خواست بکند
.

ای پدر و مادر نااگاهی که فکر می کنید دخترتان در خانه هست و سرش در کار خودش !

غافل از اینکه دختر با هزار نفر ارتباط دارد و تصاویرش در دست 100 نفر میچرخد و لایک میخورد !!
یعنی هزاران بار فاجعه بار تر از فضای بیرون دارد اشتباه میکند

وقتی یه عده از پدر و مادرها بی غیرت هستند و دختر ول به امان خدا چه میشود کرد ؟

کی می خواهیم از خواب زمستانی بیدار بشویم ؟

الله اعلم

این نوع چادری ها همیشه در جامعه ما بوده اند و کسی بی حیایی آن ها را نمی دید، ولی حالا خوب خودشان را در اینترنت نشان می دهند.

رنگین;711589 نوشت:
این نوع چادری ها همیشه در جامعه ما بوده اند و کسی بی حیایی آن ها را نمی دید، ولی حالا خوب خودشان را در اینترنت نشان می دهند.

با عرض سلام

.
دقیقا

نظر شما باعث شد که مطلبی رو بیان کنم

به نظرم دو نوع بانوی چادری داریم :

چادری نما = پارچه ی سیاه + (بعضا ارایش عروسکی ) - ( حیا + عفاف و . . . )

چادری ذاتی = حیا + عفاف+ ایمان قوی ( محجوب بودن برای خدا )

.

خب در ظاهر زیاد نمی تونیم قضاوت کنیم که کی به کیه ؟

اما در سطح اینترنت کاملا الک میشوند . . . ( هیچ موقع چادری ذاتی عکسش قرار نمیده )

و در برخورد و رفتار هم میشه تشخیص داد ( اونایی که حجاب الکی دارند در ارتباط صمیمیت بیشتری از خودشون نشون میدهند و براشون مهم نیست طرف چی خطاب میکنه !)
.

سلام
من خیلی دخترهایی رو دیدم که حجاب نداشتن اما حیاشون از یک باحجاب بیشتر بود و دخترهایی دیدم چادری نبودن اما عفتشون بیشتر از بعضی چادریا بود
بعضی دخترها هستن چادر میزارن اما تو خیابون میخندن و جلب توجه میکنن یا با نگاهاشون و صحبت کردن باهاشون میشه فهمید با ده نفر هم دل و قلوه میدن عکساشونو میزارن نامحرم ها ببینن و...
مطمئنا زندگی هر کس به خودش مربوطه و نه به ما و نه به هیچ کس دیگه ای مربوط میشه اما بحثش شد گفتم
دکتر شریعتی خیلی زیبا در مورد این دختران صحبت کردن

عرض سلام خدمت جناب ابوالفضل
بنده شخصا با نظرات شما در این تاپیک کاملا موافقم.اما یه مطلبی که هست اینه که برای انجام کار فرهنگی باید خیلی ظریف رفتار کرد.
واژه حجاب فقط به خانم ها بر نمی گردد.بعضی عکس های آقایان در شبکه های اجتماعی بی حجابی محض است که یک خانم هیچ وقت حاضر نمیشود آپلود کند.درباره آنها هم نظرتان را بفرمایید
لحن حضرتعالی در پست 34 به گونه ای است که آدم احساس میکند دختر ها موجودات خرابکاری هستند که باید تحت کنترل باشند وگرنه زمین و زمان را نابود میکنند.
در نهایت از دغدغه ی شریف شما و تلاش مقدستان سپاسگذارم

یکی دیگه.;711608 نوشت:
عرض سلام خدمت جناب ابوالفضل
بنده شخصا با نظرات شما در این تاپیک کاملا موافقم.اما یه مطلبی که هست اینه که برای انجام کار فرهنگی باید خیلی ظریف رفتار کرد.
واژه حجاب فقط به خانم ها بر نمی گردد.بعضی عکس های آقایان در شبکه های اجتماعی بی حجابی محض است که یک خانم هیچ وقت حاضر نمیشود آپلود کند.درباره آنها هم نظرتان را بفرمایید
لحن حضرتعالی در پست 34 به گونه ای است که آدم احساس میکند دختر ها موجودات خرابکاری هستند که باید تحت کنترل باشند وگرنه زمین و زمان را نابود میکنند.
در نهایت از دغدغه ی شریف شما و تلاش مقدستان سپاسگذارم

با عرض سلام

اینکه نظرتون رو در مورد تاپیک و عرایض بنده بیان کردید ممنونم
.

با عرض پوزش باید بگویم برداشتتون صحیح نیست :

یه دختر خانم یا اقا پسر که در مرحله ی نوجوانی و جوانی قرار دارند باید رفتارشون زیر نظر والدین باشد
و عملکردی که میتونه پیامدهای ناخوشایندی داشته باشه باید راهنمایی شده و منع شوند

و اصولا از یک پدر انتظار میرود که روی ناموس خودش غیرت داشته باشه

و این ربطی به خرابکاری و ... که شما برداشت کرده اید نداره.
.

اقایون هم باید مراعات کنند و یک اقا هم باید حیا داشته باشه

تشکر

اگر حیا رفت دیگه عکسش در دست هزاران نامحرم بیوفته هم هیچ براش مهم نیست !
تازه خوشحال هم میشه

که ببینه چندتا لایک میخوره ؟
.

بعدش کم کم دیگه اون حجاب ظاهری و الکی رو هم کنار خواهد گذاشت . . .

tanha022;711604 نوشت:
سلام
من خیلی دخترهایی رو دیدم که حجاب نداشتن اما حیاشون از یک باحجاب بیشتر بود و دخترهایی دیدم چادری نبودن اما عفتشون بیشتر از بعضی چادریا بود
بعضی دخترها هستن چادر میزارن اما تو خیابون میخندن و جلب توجه میکنن یا با نگاهاشون و صحبت کردن باهاشون میشه فهمید با ده نفر هم دل و قلوه میدن عکساشونو میزارن نامحرم ها ببینن و...
مطمئنا زندگی هر کس به خودش مربوطه و نه به ما و نه به هیچ کس دیگه ای مربوط میشه اما بحثش شد گفتم
دکتر شریعتی خیلی زیبا در مورد این دختران صحبت کردن

اون کسانی که شما گفتید همونهایی هستن که در یه پست بالاتر از این پستتون جناب ابوالفضل اسمشون رو "چادری نما" گذاشتن....
وگرنه یک دختر چادری واقعی هیچوقت اینطور نیست

واقعا متاسفم:Ghamgin:
من به خاطر اینکه بعضی از دوستامو میدیدم عکس میذارن برا پروفایل واتس اپ و وایبر و ........
کلی اعصابم خورد میشد (چند بار هم نذکر دادم اما چندان تاثیری نداشت) گوشیمو عوض کردم (از این گوشی های ساده که جز پیامک و تماس گرفتن چیز دیگه ای نداره گرفتم دستم:ok:....هرکی میبینه میگه چنان میگه اخی این گوشیته:ok:منم میگم بله.حالا شماهم چند سال دیگه میرسی به کار من:Nishkhand:)
اونوقت وقتی این مطلبو خوندم راجع به چادریا تاز تعجب شاخ در اوردم:Moteajeb!::Esteghfar:....(چادریا هم:Gig::Moteajeb!:)
پناه بر خدا
:Moteajeb!:

[="Purple"]

ابوالفضل;709502 نوشت:
با نام خدا

خب برخی ها که عکس خودشون رو قرار میدهند چنین توجیه میکنند گاها :

خب چه مشکلی وجود داره ؟ من رو که هر روز در خیابان عده ای میبینند ! حجاب هم که دارم !


چند روزه واسم یه سوال پیش اومده ...
کاری ندارم به حیا و عفت و ...
هرچی میگین درست ... همه حرفاتونم قبول...
ولی من شنیدم دیدن عکس نامحرم درصورتی که نشناسی یا قرار نباشه در آینده ببینی یا اونقدر بد نباشه که محرک باشه اشکال نداره
پس چرا دیدن عکس پروفایل و گذاشتنش اشکال داره؟؟؟[/]

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;713405 نوشت:

چند روزه واسم یه سوال پیش اومده ...
کاری ندارم به حیا و عفت و ...
هرچی میگین درست ... همه حرفاتونم قبول...
ولی من شنیدم دیدن عکس نامحرم درصورتی که نشناسی یا قرار نباشه در آینده ببینی یا اونقدر بد نباشه که محرک باشه اشکال نداره
پس چرا دیدن عکس پروفایل و گذاشتنش اشکال داره؟؟؟

سلام و درود

به دلایل زیر :

1 . هیچ ضرورتی نداره تصویر در فضای مجازی قرار داده شود ( حضور در فضای بیرون بر حسب ضرورت هست)

2. عکسی که قرار داده میشود چون فضای مجازی پر از افراد ناجور هست هرچه دلشان خواست کامنت میدهند و میگویند این یه جور قبح شکنی و حریم شکنی هست

مثلا کسی میاد کامنت میذاره . عجب عکس خوشگل و حجابی خوشگلی ! . . . این یه جور حال به حال شدن هست ( این ساده اش بود)

3. عکس در سیستم دیگران و گوشی ها دست به دست میشه و خیلی درد سر افرین

4 . حیا و غیرت زیر سوال میره ( نباشه جامعه پر از فساد میشه)

و ...

.

اینکه شما فرمودید درست هست زمانی که ما یه تصویری به چشممان میخورد که ضرورتی داشته که یه جایی قرار داده اند
.

مثلا یه بانویی رو فرض کنید که برای شوراها ثبت نام کرده و تصویرش رو زده شطح شهر !
اینکه این به چشممان خورد مشکلی نداره اگر مفسده ای نداشت
حالا این رو میگیم که ضرورتا این کار رو کرده .
.

اما یه خانم عادی بیاد تصویرش رو روی یک پانل بزنه سطح شهر چی میشه ؟ چه ضرورتی داره ؟

نمیدونم منظورم رو رساندم یا نه

[="Purple"]

ابوالفضل;713772 نوشت:
نمیدونم منظورم رو رساندم یا نه

بله متوجه هستم...
فقط واسم سوال شده بود چرا از یه طرف میگن دیدن عکس ناشناس مشکل نداره از یه طرفم گذاشتن عکس رو صحیح نمیدونن...

ابوالفضل;713772 نوشت:
. عکس در سیستم دیگران و گوشی ها دست به دست میشه و خیلی درد سر افرین

فکر نمیکنم الان دیگه واسه کسی دردسر باشه ... الان دیگه خودشون آلبوم شخصی ارائه میدن :ok:

ابوالفضل;713772 نوشت:
. عکسی که قرار داده میشود چون فضای مجازی پر از افراد ناجور هست هرچه دلشان خواست کامنت میدهند و میگویند این یه جور قبح شکنی و حریم شکنی هست

فکر میکنم افرادی که عکسشونو میزارن خودشون میخوان محدوده و حریم نداشته باشن که باز نگران شکستنش باشن :Gig:[/]

سلام
یه سری از افراد واقعا از عمد جوری برخورد میکنند که چهره حجاب کاملا از بین بره !!! و وحشتناک بشه
مثلا امروز من داشتم ایستگاه اتوبوس سوار میشدیم اتوبوس بد پارک کرد . نشد سوار شد !! صاف وسط میله ها وایساد.
اقا ملت شاکی شدن واقای که تو ایستگاه بود از وسط جمعیت داد میزد و سرش میگیرفت و .... که خانم چادری پدرم در اوردند !! اینها یه جوری نگاه ادم میکنند که طلبکارند !!! اصلا هیچی سرشون نمیشه
خدایی همه ملت چشم شده بودند و نگاه میکردند. من که سالی یکبار یکی بهم متلکم نمی انداخت امروز تو مسیر به کلی مزاحم داشتم. اخه بگو مرتیکه اصلا کی به تو حرف زد !!!! اصلا من کی حرفی زدم !!!!! همین جوری که داد میزد و سرش میگیرفت خدایی یه وضعی فیلم بازی میکرد خانم هایی که ظاهر درستی نداشتن کارت نداشتن میگفت سوار بشوید !! اشکار نداره . شما ادم اید و قابل احترام !!!!! :bastan::bastan::bastan:
قبلا که دوستم میگفت کلا یه سری از ادمها از عمد میخواند جامعه بی حیا بشه باورم نمیشد ! تا امروز به چشم خودم دیدم . :Narahat az: یعنی انقد عصبانی شدم که گفت الانه سکته کنم بهش گفتم پس زودتر !!:khaneh:( خدایی همین یه جمله بیشتر من با این اقا حرف نزدم)

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;713809 نوشت:
فکر نمیکنم الان دیگه واسه کسی دردسر باشه ... الان دیگه خودشون آلبوم شخصی ارائه میدن

من با این کاری ندارم . . . ( چون برخی ها کار از کارشون گذشته ! )

.

ولی اصولا از یک خانم باحیا و غیرتمند و چادری انتظار نداریم تصویرش در سیستم و گوشی 1000 نفر باشه !

.

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;713809 نوشت:
فکر میکنم افرادی که عکسشونو میزارن خودشون میخوان محدوده و حریم نداشته باشن که باز نگران شکستنش باشن

اصولا باید یک خانم باحیا و چادری یه حریم شخصی باید داشته باشه .

ما هدفمون یاداوری هست که یه چیزایی به اسم حیا و غیرت هم هست
.

یه خانم چادری نباید اجازه بدهد کسی به حالت خودمانی باهاشون بگه و بخنده . . .

اینا چیزای مهمی هستند

.

هدفم اینجا بحث نیست . یه پست های هشدارمانندی میذاریم

[="DarkSlateBlue"]

ابوالفضل;692914 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

شاید تا همین چند سال پیش، یکی از سخت‌ترین روزها و لحظه‌های زندگی‌ات، آن وقت‌هایی بود که فیلم دوربین عکاسی‌تان را پیش عکاس‌باشی شهر می‌بردی تا عکس‌های خانوادگی‌تان را ظاهر کنی.

با وجود تمام شوقی که برای ظاهر شدن عکس‌ها داشتی، اما باز حاضر بودی کس دیگری جای تو برود پیش عکاس‌باشی تا تو بیش از این خجالت نکشی. اما این راهکار نیز افاقه نمی‌کرد، آخر هرچه باشد او نامحرم بود.

آن روزها نه پوشیده بودن عکس‌های تو و دیگر اعضای خانواده، و نه محجوب و ناچار بودن عکاس باشی که دست قضای روزگار او را مشغول به آن شغل کرده بود هیچکدام نمی‌توانست از اضطراب و معذب بودن تو، در وقت ظاهر شدن عکس‌ها پیش نگاه عکاس‌باشی بکاهد.

امروز اما تو خودت عکس‌ها را بی‌هیچ اجبار و ناچاری تنها با یک لمس ساده، ظاهر می‌کنی و بجای چشمان عکاس باشی شهر، این‌بار هزاران نامحرم شاهد سیمای تو می‌شوند. گذر روزگار چه‌ها که بر سر آدمی نمی‌آورد. می‌بینی خواهرم؟

این روزها نامحرمان برای ورود به حریم قلبت، تو را با لفظ «بانو» خطاب می‌کنند و با گفتن «چقدر بهتون میاد»، حجابت را ستایش می‌کنند! تو نیز در این میانه با حجابت فخر می‌فروشی و با این توصیفات خشک و خالی، حالی به حالی می‌شوی و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجی!


پوزش میطلبم به خاطر قرار دادن تصویر

دوران آفتاب مهتاب ندیدن گذشته پنجه خورشید سابق! امروز می‌شود با داشتن آدرس صفحه‌ات، بدانیم دیشب شامتان چه بوده؟ آخرین وعده‌ای که کدبانو شده‌ای چند وقت پیش بوده؟ آخرین مکان زیارتی و تفریحی که مشرف شده‌ای کی و کجا بوده؟

آخرین لباس و روسری که خریده‌ای چه رنگی است؟ آخرین هدیه‌ای که گرفتی، چه بوده؟ یا از آخرین اتفاق خصوصی زندگی‌ات چند روز می‌گذرد؟ امروز تو با تمام مردم جهان، ندار شده‌ای؛ ولی ای کاش می‌شد این گزاره‌های تلخ بی‌جواب می‌ماند، اما نمی‌ماند.

آن روزها که در تشکل‌های دغدغه‌‌مند بودیم، مسئولان امر در ارتباط با جنس مخالف جهت معذب نشدن آنان در تشکل‌ها دستورالعمل‌هایی وضع کرده بودند: نوشتن سلام علیکم در پیامک به جای سلام، نگارش رسمی پیام، ارسال پیام و گرفتن تماس پیش از پایان ساعت اداری، کنترل نگاه در هنگام مراجعه حضوری و...!

اما براستی تا چند سال پیش چه کسی فکر می‌کرد، بانوی مذهبی ما با آن حریم قدسی، آلبوم عکس‌های فردی و دست‌جمعی و خانوادگی و دورهمی‌های خود را در اینترنت و پیش نگاه نامحرمان به اشتراک بگذارد؟ بی‌شک هیچکس! شاید اگر بر فرض مثال پنج سال به عقب برگردیم و کسی بگوید چند سال بعد چنین اتفاقی رخ خواهد داد، هیچکس باور نمی‌کرد این شوخی بی‌مزه را!

امروز اما نامحرمان با پاهای مجازی آنچنان که صدای گام‌هاشان را هیچ‌یک از اطرافیان و اعضای خانواده حتی نمی‌شنوند به اتاق شخصی‌ات می‌آیند و به روی تخت خوابت حتی می‌نشینند و در خصوصی‌ترین خلوتگاه زندگی شخصی‌ات با تو گپ می‌زنند.

همان نامحرمی که می‌داند، علاقه‌مندی‌های تو چیست و از چه چیزهایی بدت می‌آید، پاتوق هر هفته ات کدامین ساعت و کدامین محله است. می‌داند کدام گل‌ها را بیشتر دوست داری و از چه غذاها و دسرهایی خوشت می‌آید. او گاهی نامی که نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌ات تو را با آن صدا می‌کنند را هم می‌داند.

و عکس انگشترت که زینت توست را در گوشی خود ذخیره کرده! یک وقت فکر نکن این اطلاعات را با هک کردن جاسوسی کرده! نه اصلاً نیاز به این کارها نیست، تو خودت با همه نامحرمان پسرخاله شده‌ای، دخترخاله!

تو با این اوصاف باز مدام عکس‌های محجبه خود را به آدرس محله نامحرمان ناکجا آباد ارسال می‌کنی و مذبوحانه افتخار می‌کنی به چادری بودنت! آنوقت با تبختر و تفاخر فریاد می‌کشی «من حجاب را دوست دارم»! افسوس و صد افسوس! براستی حجاب اگر با عفاف همراه بود، بی‌شک مانع از نظر نامحرم و تحسین او می‌شد، و حالا که نیست خودش ابزاری برای بهتر دیده شدن است!

آری امروز چادر این یادگار پاک و نیک، حکایت مظلومانه و غریبی دارد. می‌دانم چادر را ارث برده‌ای از مادر، اما کاش سهم الارث خود از عفاف و حیا را از قلم نمی‌انداختی.

کاش جای حجابِ صرف، در این سال‌ها از عفاف می‌گفتی و جای «من حجاب را دوست دارم» کمپین «من عفاف را دوست دارم» به راه می‌انداختی. چرا که عفاف آن صدی هست که نود (حجاب) را در دل خود دارد. اما واقعیت این است که می‌توان محجبه بود و در عین حال عاری از حیا بود و التزامی به عفاف نداشت.

وانگهی عفیفه که باشی، برای حفظ عفت خود، گریزی از ایجاد حریم توسط چادر برای خود نداری. آنجاست که پوشش برتر تو، همراه با منش عفیفانه‌ات، خبر از باورهای عمیقت دارد. اما وقتی تنها چادری باشی و وجه شباهت تو با بانوان مسلمان فقط چادر سر کردن باشد، بیشتر متعهد به یک پوششی هستی که برای یک قشر خاص جامعه مد شده است.

حجاب که تنها یک پوشش نیست تا با مدل‌های زیبای آن، دل این و آن را بلرزانیم و همچون پری‌ها دلبری کنیم. حجاب در ظاهر پوشش ساده‌ای است تا جملگی زینت‌های ظاهری و باطنی بانوان را ستر کند و مانع از نگاه نامحرمان شود، اما با سبک زندگی امروز، خود حجاب، جنبه زینتی پیدا کرده و جملگی جلب توجه می‌کند.

حجاب ابزار یک تفکر است که تعهد به آن ابزار (در صورت پایبندی به تفکر مذکور) شرط لازم است اما کافی نیست. عفاف اما دارای یک ایده‌ئولوژی است که نمای بیرونی و ابزار ظاهری آن، حجاب است و اما درون مایه و باطن این تفکر حیا است!

این ما هستیم که سرآخر، توصیه‌های شیطانی و وسوسه‌های نفسانی او را جامعه عمل می‌پوشانیم و خود با دست خود اجازه می‌دهیم حریم‌هایمان همچون دل‌های عاشقان (بی‌صدا و بی هیچ خون‌ریزی) شکسته شوند. آنها پیمانکار تخریب هستند، و این ما صاحبان پیشین مِلک عفاف هستیم که مثل یک کارفرما اجازه تخریب دیوارهای حیا را به آنها می‌دهیم.

ما را در این سال‌ها همچون قورباغه‌های بیچاره پختند و ما وقتی متوجه شدیم چه بر سر روزگارمان آمده که جزغاله شده بودیم! هفته اول تصاویر مذهبی، هفته دوم تصاویر گل و باغچه خانه، هفته سوم تصاویر وسایل شخصی، هفته چهارم تصویر کتاب‌ها، هفته پنجم تصویر فرش و سقف و طاقچه اتاق، هفته ششم تصویر چادر و روسری، هفته هفتم تصویر دست و ناخن و انگشت و انگشتر، و بعد از آن هم دیگر گریزی از گذاشتن تصویر چهره – ولو دور و محو و مبهم و تار و ریز نیست! این سیر تنزل، همان استدراج اشراقی‌هاست که مشابه دستورالعمل پخت قورباغه در غرب است!

و من و تو چه ساده انگارانه خیال کردیم رسالت ابزارهای ارتباطی برداشتن فاصله میان ما و دوستانمان است و به عبارتی تسهیل کننده روابط متقابل است، غافل از آنکه این ابزارها همراه با حذف فاصله‌های ارضی، حریم سماوی ما را برچیدند!

منبع : وبلاگ دل اباد (سید محمد رضی زاده )

مطلب عالی بود . دم شما گرم.
من توی تلگرام نشرش دادم و به همه گفتم نشر بدن.[/]

درود
این حرفا رو نزنید که داغ دلم تازه میشه...
مشکل فقط از دخترا نیست،از پسرا هم هست
بنده چهار تا خواهر دارم هرهفته سرجنگ رو باهاشون دارم...
استدلال جالبشون هم اینه که اون ها مسلمون به دنیا اومدن ولی خودشون نخواستن

♥♥♥ تــــــــرگل ♥♥♥;693754 نوشت:
بله ...
مطلب تامل برانگیزی بود...
در واقع چادر بدون حیا فقط یه تیکه پارچه س...
ای کاش اونایی که اعتقادی بهش ندارن لااقل خودشون باشن و واسه پوشوندن خیلی چیزا ازش استفاده نکنن...

سلام ابجی گرامی

بله همین رو ما که نسبتا سنتی هستیم رعایت میکنیم

اما هستند افرادی که همین سنت رو برای اینکه در شهر معروف و مشهور به کار بد نشن استفاده میکنن
خیلی ها از این پوشش برای پوشش کارهاشون استفاده میکنن
ما هم بواسطه اعمال اونها در گروه ضالین محاسبه میشیم اخه پسرهای خیابونی وضعشون از دختران بدتر نباشه بهتر نیست
لذا همه رو با یه چشم در اون تاریکی شب میبینن و نور ماشینها هم نمیتونه زیاد حلال مشکلات بشه...

جالب بود مرسی