صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است!!! نه حضرت فاطمه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است!!! نه حضرت فاطمه




    بنام خدا

    نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است نه حضرت فاطمه

    همانطوری که مرحوم طباطبایی ،مکارم شیرازی و بقیه ی علماءهم در کتب تفسیر آورده اند مشرکان به پیامبر طعنه می زدند که پسر واولاد ذکور ی ندارد وباقی قضایا که درکتب مربوطه آمده است

    امانتیجه ی پژوهش وادعای غیر طبیعی اینجانب غلامعلی نوری این است که

    اگر بنا باشد کوثر را در سوره ی کوثر اشاره به فردی
    بگیریم

    آن فرد حضرت علی است نه فاطمه


    اما دلایل

    زمینه ودلیل اول

    طبق آنچه که مشهور است حضرت علی از کودکی وقبل از بعث در خانه ی پیامبر بزرگ شده اند و
    مانند پسری عزیز در خانه ی او پرورش یافته بود

    از طرفی منابع تفسیری وتاریخی سال نزول سوره ی کوثر را سال اول بعثت ذکر کرده اند در حالیکه
    حضرت فاطمه سال 5 بعثت بدنیا آمده است

    یعنی موقع نزول سوره کوثر حضرت فاطمه هنوز که بدنیا نیامده بودند که خدا بگوید ما به تو حضرت فاطمه را اعطاء کردیم !

    ولی در زمان نزول سوره امام علی مثل پسری گرانقدر در خانه پیامبر بود ه است

    دلیل دوم

    کلمه ی کو ثر مذکر است نه مونث (ساده ترین دلیل بدون استعانت از تاویلات شاذی که بعضی می آورند ! )

    دلیل سوم

    در قرآن اگر از قبل دقت نموده باشید موقعی که حرف از بخشش فرزند نسبی

    به کسی است کلمه ی
    وهب بکار برده نه اعطاء

    دقت کنید در آیات زیر

    فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَمَا يعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ
    وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَيعْقُوبَ وَكُلًّا جَعَلْنَا نَبِيا(مريم/49)
    و چون از آنها و [از] آنچه به جاي خدا مي‏پرستيدند کناره گرفت اسحاق و يعقوب را به او عطا کرديم و همه را پيامبر گردانيديم


    هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ
    هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيةً طَيبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ(آل عمران/38)
    آنجا [بود که] زکريا پروردگارش را خواند [و] گفت پروردگارا از جانب خود فرزندي پاک و پسنديده به من عطا کن که تو شنونده دعايي


    وَالَّذِينَ يقُولُونَ رَبَّنَا
    هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّياتِنَا قُرَّةَ أَعْينٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا(الفرقان/74)

    بنابر این اگر منظور فرزند نسبی بود می فرمود :

    انا وهبنا لک الکوثر


    دلیل چهارم

    گاهی خلقت وتداوم نسل ونسب انسان از طریق داماد است

    دقت کنید


    وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْمَاءِ بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا وَكَانَ رَبُّكَ قَدِيرًا(الفرقان/54)

    و اوست کسي که از آب بشري آفريد و(تداوم نسل) او رابا( خویشاوندان)


    نسبي و دامادي
    قرار داد و پروردگار تو همواره تواناست


    هر کس سوالی دارد بپرسد

    تحقیقی از :غلامعلی نوری

    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ
    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ در ساعت ۱۱:۱۰ دلیل: ایجاد علامت تعجب برای این شبهه

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135



    ما به تو خير فراوان داديم
    روى سخن در تمام اين سوره به پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) است (مانند سوره و الضحى و سوره ا لم نشرح ) و يكى از اهداف مهم هر سه سوره تسلى خاطر آن حضرت در برابر انبوه حوادث دردناك و زخم زبانهاى مكرر دشمنان است .
    نخست مى فرمايد: ما به تو كوثر عطا كرديم (انا اعطيناك الكوثر).
    ((كوثر)) وصف است كه از كثرت گرفته شده ، و به معنى خير و بركت فراوان است ، و به افراد سخاوتمند نيز كوثر گفته مى شود.
    در اينكه منظور از كوثر در اينجا چيست ؟ در روايتى آمده است كه وقتى اين سوره نازل شد پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) بر فراز منبر رفت و اين سوره را تلاوت فرمود، اصحاب عرض كردند: اين چيست كه خداوند به تو عطا فرموده ؟ گفت : نهرى است در بهشت ، سفيدتر از شير، و صافتر از قدح (بلور) در دو طرف آن قبه هائى از در و ياقوت است …. <4>
    در حديث ديگرى از امام صادق (عليه السلام ) مى خوانيم كه فرمود: كوثر نهرى است در بهشت كه خداوند آن را به پيغمبرش در عوض ‍ فرزندش (عبد الله كه در حيات او از دنيا رفت ) به او عطا فرمود.
    بعضى نيز گفته اند: منظور همان حوض كوثر است كه تعلق به پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) دارد و مؤ منان به هنگام ورود در بهشت از آن سيراب مى شوند.
    بعضى آن را به نبوت تفسير كرده ، و بعضى ديگر به قرآن ، و بعضى به كثرت اصحاب و ياران ، و بعضى به كثرت فرزندان و ذريه كه همه آنها از نسل دخترش فاطمه زهرا (عليهاالسلام ) به وجود آمدند، و آنقدر فزونى يافتند كه از شماره بيرونند، و تا دامنه قيامت يادآور وجود پيغمبر اكرمند، بعضى نيز آن را به شفاعت تفسير كرده و حديثى از امام صادق در اين زمينه نقل نموده اند.
    تا آنجا كه ((فخر رازى )) پانزده قول در تفسير ((كوثر)) ذكر كرده است ، ولى ظاهر اين است كه غالب اينها بيان مصداقهاى روشنى از اين مفهوم وسيع و گسترده است ، زيرا چنانكه گفتيم ((كوثر)) به معنى ((خير كثير و نعمت فراوان )) است ، و مى دانيم خداوند بزرگ نعمتهاى فراوان بسيارى به پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) ارزانى داشت كه هر يك از آنچه در بالا گفته شد يكى از مصداقهاى روشن آن است ، و مصداقهاى بسيار ديگرى نيز دارد كه ممكن است به عنوان تفسير مصداقى براى آيه ذكر شود.
    به هر حال تمام مواهب الهى بر شخص پيغمبر اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) در تمام زمينه ها حتى پيروزيهايش در غزوات بر دشمنان ، و حتى علماى امتش كه در هر عصر و زمان مشعل فروزان قرآن و اسلام را پاسدارى مى كنند، و به هر گوشهاى از جهان مى برند، همه در اين خير كثير وارد هستند.
    فراموش نبايد كرد اين سخن را خداوند زمانى به پيامبرش مى گويد كه كه آثار اين خير كثير هنوز ظاهر نشده بود، اين خبرى بود از آينده نزديك و آينده هاى دور، خبرى بود اعجازآميز و بيانگر حقانيت دعوت رسول اكرم (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ).
    تفسير نمونه -ايت الله مكارم شيرازي

    ویرایش توسط محمد : ۱۳۸۹/۰۲/۲۱ در ساعت ۱۴:۲۲
    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  5. صلوات ها 13


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما بحثی در تفسیر سوره مبارکه کوثر و مصادیق کوثر




    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    بنام خدا
    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است نه حضرت فاطمه
    همانطوری که مرحوم طباطبایی ،مکارم شیرازی و بقیه ی علماءهم در کتب تفسیر آورده اند مشرکان به پیامبر طعنه می زدند که پسر واولاد ذکور ی ندارد وباقی قضایا که درکتب مربوطه آمده است
    امانتیجه ی پژوهش وادعای غیر طبیعی اینجانب غلامعلی نوری این است که
    اگر بنا باشد کوثر را در سوره ی کوثر اشاره به فردی بگیریم

    آن فرد حضرت علی است نه فاطمه

    هر کس سوالی دارد بپرسد
    تحقیقی از :غلامعلی نوری

    با سلام

    در شان نزول اين سوره مى خوانيم: ((عاص بن وائل)) كه از سران مشركان بود، پيغمبراكرم (ص) را بـه هـنـگام خارج شدن از مسجدالحرام ملاقات كرد، و مدتى باحضرت گفتگو نمود، گروهى از سران قريش در مسجد نشسته بودند و اين منظره رااز دور مشاهده كردند، هنگامى كه ((عاص بن وائل)) وارد مسجد شد به او گفتند: با كه صحبت مى كردى؟ گفت: با اين مرد ((ابتر))!.

    قـرآن مـجـيـد نـازل شـد و بـه طرز اعجازآميزى در اين سوره به آنها پاسخ گفت ، وخبر داد كه دشـمـنـان او ابـتر خواهند بود، و برنامه اسلام و قرآن هرگز قطع نخواهدشد، بشارتى كه در اين سوره داده شده از يكسو ضربه اى بود بر اميدهاى دشمنان اسلام، و از سوى ديگر تسلى خاطرى بود بـه رسـول اللّه (ص) كه بعد از شنيدن اين لقب زشت و توطئه دشمنان قلب پاكش غمگين و مكدر شده بود.

    روى سخن در تمام اين سوره به پيغمبراكرم (ص) است ـمانند سوره والضحى و سوره الم نشرح ـ و يـكـى از اهـداف مـهـم هر سه سوره تسلى خاطر آن حضرت در برابر انبوه حوادث دردناك و زخم زبانهاى مكرر دشمنان است. نخست مى فرمايد: ((ما به تو كوثر [خير و بركت فراوان] عطا كرديم)) (انااعطيناك الكوثر).

    در اين كه منظور از ((كوثر)) در اينجا چيست؟ در روايتى آمده است كه وقتى اين سوره نازل شد پيغمبراكرم (ص) بر فراز منبر رفت و اين سوره را تلاوت فرمود، اصحاب عرض كردند: اين چيست كه خداوند به تو عطا فرموده؟. گفت: نهرى است در بهشت، سفيدتر از شير، و صافتر از قدح (بلور) در دوطرف آن قبه هايى از در و ياقوت است.

    بـعـضـى آن را بـه نـبوت تفسير كرده، بعضى ديگر به قرآن، بعضى به كثرت اصحاب و ياران ، و بعضى به كثرت فرزندان و ذريه كه همه آنها از نسل دخترش فاطمه زهرا(ع) به وجود آمدند. بعضى نيز آن را به ((شفاعت)) تفسير كرده اند.

    ولى ظاهر اين است كه ((كوثر)) مفهوم وسيع و گسترده اى دارد كه هر يك ازآنچه در بالا گفته شـد يـكـى از مـصـداقهاى روشن آن است، و مصداقهاى بسيارديگرى نيز دارد كه ممكن است به عنوان تفسير مصداقى براى آيه ذكر شود. (من جمله تفسیری که کوثر را به امام علی (ع) نسبت می دهد)

    اما نـبايد فراموش كرد اين سخن را خداوند زمانى به پيامبرش مى گويد كه آثار اين خير كثير هنوز ظـاهـر نـشـده بود، اين خبرى بود از آينده نزديك و آينده هاى دور، خبرى بود اعجازآميز و بيانگر حقانيت دعوت رسول اكرم (ص). در حالیکه پیامبر از نعمت وجود علی (ع) برخوردار بود و همگان از ارتباط عاطفی و قرابت و نزدیکی آن دو مطلع بودند.

    بعلاوه نزول این سوره ، خبر از اعطای کوثر (خیر کثیر) به پیامبر (ص) در مقام تسلای خاطر نبی اکرم (ص) و احتجاج با کفار قریش و تهمت زنندگان می داد، و این مطلب گواه تازگی و خبر از تحقق آن در آیندۀ نزدیک، می دهد و این موهبت و اعطا چنان اهمیتی داشته که در پایان آیه می فرماید: ايـن نـعمت عظيم و خير فراوان شكرانه عظيم لازم دارد، لذا مى فرمايد: اكنون كه چنين است ((پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن)) (فصل لربك وانحر).

    گفتيم؛ ((كوثر)) يك معنى جامع و وسيع دارد، و آن ((خير و بركت فراوان)) است، ولى بسيارى از بـزرگـان عـلـمـاى شـيعه يكى از روشنترين مصداقهاى آن را وجود مبارك ((فاطمه زهرا)) (ع) دانـسـتـه اند، چرا كه شان نزول آيه مى گويد: آنهاپيغمبراكرم (ص) را متهم مى كردند كه بلاعقب است، قرآن ضمن نفى سخن آنها مى گويد: ((ما به تو كوثر داديم)).

    از ايـن تـعـبير استنباط مى شود كه اين ((خيركثير)) همان فاطمه زهرا (ع) است، زيرا نسل و ذريه پـيـامـبـر(ص) بـه وسـيـلـه همين دختر گرامى در جهان انتشار يافت نسلى كه نه تنها فرزندان جـسـمـانى پيغمبر بودند، بلكه آيين او و تمام ارزشهاى اسلام را حفظ كردند، و به آيندگان ابلاغ نمودند، نه تنها امامان معصوم اهل بيت (ع) كه آنها حساب مخصوص به خود دارند.

    در ايـنـجا به بحث جالبى از ((فخررازى)) برخورد مى كنيم كه در ضمن تفسيرهاى مختلف كوثر مى گويد:.

    قـول سوم اين است كه اين سوره به عنوان رد بر كسانى نازل شده كه عدم وجود اولاد را بر پيغمبر اكـرم (ص) خرده مى گرفتند، بنابراين معنى سوره اين است كه خداوند به او نسلى مى دهد كه در طـول زمـان باقى مى ماند، ببين چه اندازه ازاهل بيت را شهيد كردند، در عين حال جهان مملو از آنـهـاست، اين در حالى است كه از بنى اميه (كه دشمنان اسلام بودند) شخص قابل ذكرى در دنيا بـاقى نماند، سپس بنگر و ببين چقدر از علماى بزرگ در ميان آنهاست مانند باقر و صادق و رضا و نفس زكيه.

    هزاران هزار از فرزندان فاطمه (ع) در سراسر جهان پخش شدند، در ميان آنها نويسندگان و فقها و مـحـدثان و مفسران والامقام و فرماندهان عظيم بودند كه با ايثار و فداكارى در حفظ آيين اسلام كوشيدند.

    اگر چه در نقش امیر مؤمنان علی (ع) بعنوان تنها "کفو" بی بدیل و بی منازع فاطمۀ زهرا (س) در تحقق کوثر (خیر فراوان) که همانا اهل بیت (ع) و نسل و ذریۀ آن دو بزرگوارند جای تردید و انکاری نیست.(بنقل از برگزیده تفسیر نمونه، صص 108-109)

    در پایان به فرض آنکه به دلیل فضیلت های بسیار امیر مؤمنان علی (ع) در قرآن و احادیث و در کلام نبی (ص) و هم کفو بودن آن با فاطمۀ زهرا (س) و تداوم نسل و ذریۀ رسول اکرم (ص) که بی شک مصادیق واقعی خیر کثیرند از آن دو بزرگوار، اطلاق کوثر را به علی (ع) بپذیریم، دلیل بر عدم اطلاق آن به فاطمۀ زهرا (س) که قرینه های بیشتری برای این نسبت (کوثر) و (خیر کثیر) بودن دارد، نداریم.

    به بیانی می توانیم بگوییم هر دو شخصیت بزرگ اسلام، یعنی فاطمه زهرا (س) و امیرمؤمنان علی (ع) مصداق کوثر نبی و خیر کثیر هستند.

    موفق باشید ...
    نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است!!! نه حضرت فاطمه

  7. صلوات ها 17


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    238
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1136



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    دوست گرامی جناب غلامعلی نوری

    عموما در تفسیر و تاویل قرآن باید دید نظر مبین و مفسر حقیقی قرآن که همان 14 معصوم علیهم السلام هستند در مورد آیه ای چه فرموده اند. نه اینکه هر کس هر نظری خواست هرچند به ظاهر زیبا و مورد پسند بدهد.

    طبق احادیث و اقوال صحیح رسیده سوره کوثر بعد از اینکه مشرکان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در مورد نداشتن پسر برای ادامه نسل مورد تمسخر قرار می دادنند نازل شده.

    و همه مان می دانیم که فرزند ایشان و ادامه نسل ایشان از حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است.

    باتشکر - یاعلی
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  9. صلوات ها 12


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط hamedi نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    دوست گرامی جناب غلامعلی نوری

    عموما در تفسیر و تاویل قرآن باید دید نظر مبین و مفسر حقیقی قرآن که همان 14 معصوم علیهم السلام هستند در مورد آیه ای چه فرموده اند. نه اینکه هر کس هر نظری خواست هرچند به ظاهر زیبا و مورد پسند بدهد.

    طبق احادیث و اقوال صحیح رسیده سوره کوثر بعد از اینکه مشرکان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در مورد نداشتن پسر برای ادامه نسل مورد تمسخر قرار می دادنند نازل شده.

    و همه مان می دانیم که فرزند ایشان و ادامه نسل ایشان از حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است.

    باتشکر - یاعلی

    سلام حامدی عزیز

    شما به جای اینکه علمی و قرآنی بند به بند دلایل نظریه ی اینجانب را رد کنین یک اظهار نظر کلی وتکراری را عنوان کرده اید

    اینجانب بر نظریه ی پویای خود پافشاری می کنم مگر اینکه کسی دلایل چند گانه ی مرا از نظر علمی عقلی وقر آنی رد کند


    از اظهار نظر شما هم تشکر ولی من گفتار شما را ردی برنظریه خودنمی دانم

    در پایان دوست گرانقدر نگران تفسیر به رای اینجانب نباشید دلیل علمی وقرآنی داری بیار

    هاتوا برهانکم .......و
    نَبِّئُونِي بِعِلْمٍ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ(الأنعام/143)

    در ضمن

    حدیث هایی که در آن کوثر به حضرت فاطمه تاویل شده از کجا معلوم
    ائمه هدی به قول علما ی شیعه تقیه نکرده باشند وبخاطر جوّ آنزمان اسمی از حضرت علی به صلاح نبوده که ببرند!

    تقیه در اضطرار مگر ایرادی دارد؟؟؟؟



    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۲/۲۶ در ساعت ۰۱:۵۲

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    محض ریا فقط خدا
    نوشته
    348
    حضور
    1 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1753



    سلام
    احسنت به این روحیه قران پژویی شماها و البته بنده
    تازه شما با چه دلیلی گفتی حضرت زهرا قربونش برم یا علی امیر المومنین رو به پیامبر داده؟در ایه می فرماد اعطیناک
    این اعطیناک رو چرا اعطیناه معنی کردید؟!!!!؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسول الله نمایش پست ها
    فَمَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَه

  13. صلوات ها 8


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهربانی نمایش پست ها
    سلام
    احسنت به این روحیه قران پژویی شماها و البته بنده:cheshmak:
    تازه شما با چه دلیلی گفتی حضرت زهرا قربونش برم یا علی امیر المومنین رو به پیامبر داده؟در ایه می فرماد اعطیناک
    این اعطیناک رو چرا اعطیناه معنی کردید؟!!!!؟

    سلام

    بالاخره یک نفر مهربان پیدا شد که از خود متن تایپ شده ایرادی بگیرد متشکرم !

    نکته ی پوشیده ای یاد آور شده اید! من هنوز خودم نمی دونم منظورتون دقیقا کجای متن است!
    اما نوشته ی اینجانب یک روند وروش تایپی معمول مانند بیانات عادی روزمره است و بازبان نقل به مفهوم و محاوره ای خودمان تایپ شده است وربط مستقیمی هم به تر جمه خود سوره ندارد وبیشتر تمرکزم معطوف به تحکیم دلایل بوده تا تنظیم ترجمه ی تحت الفظی سوره ی کوثر
    اما اگر لازم شود برای اینکه خواننده ی محترم کوچکترین شبهه ای به ذهنش نیاید تایپ را تصحیح می کنم
    پس علی رغم توضیحات فوق اگر باز شما به عنوان خواننده ا ی ترجمه ی تحت الفظی را به صلاح می دانید تا تصحیح کنم

    در ضمن از روحیه دادن شما هم تشکر می کنم !!
    ولی این را هم بدانید که من با قرآن یزرگ شده ام حتی پیش از زمانی اکثر کاربرای اینترنتی این سایت بدنیا بیایند من پزوهش قرانی داشته ام! وبحمد الله موفق هم بوده ام وحتی در طول این سالها به مقامی مثل نفر اول تفسیر قران در سطح استان ومنطقه هم دست یافته ام

    در پایان
    لازم به یاد آوری است که نظریه فوق در سال 83 در جریان ارائه ی یک مقاله ی مذهبی برای همایش سراسری در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی تهران به ذهنم آمده است و تا امسال در اینترنت عنوان نکرده بودم
    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۲/۲۶ در ساعت ۱۱:۱۶

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    238
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1136



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام

    دوست گرامی جناب غلامعلی نوری

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    شما به جای اینکه علمی و قرآنی بند به بند دلایل نظریه ی اینجانب را رد کنین یک اظهار نظر کلی وتکراری را عنوان کرده اید
    بنده کسی نیستم که در این باره اظهار نظری داشته باشم و جواب این مطلب شما نه از طرف بنده که از طرف عظما و فقهای دین در کتب احادیث موجود است می توانید رجوع کنید و جوابتان را ببینید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    اینجانب بر نظریه ی پویای خود پافشاری می کنم مگر اینکه کسی دلایل چند گانه ی مرا از نظر علمی عقلی وقر آنی رد کند
    البته حتما می دانید که پافشاری در مطلبی صحیح بودن آن را نمی رساند!!!

    در مورد ردیه در بالا عرض شد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    از اظهار نظر شما هم تشکر ولی من گفتار شما را ردی برنظریه خودنمی دانم
    هر جور راحتید!!! بنده گفتم که بعدا نگویید کسی نگفت!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    در پایان دوست گرانقدر نگران تفسیر به رای اینجانب نباشید دلیل علمی وقرآنی داری بیار

    هاتوا برهانکم .......و
    نَبِّئُونِي بِعِلْمٍ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ(الأنعام/143)
    دلایل در کتب فراوان است رجوع کنید متوجه می شوید!!!

    در ضمن آیا شما می توانید در تایید مطالب خود یک حدیث بیارید؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    در ضمن
    حدیث هایی که در آن کوثر به حضرت فاطمه تاویل شده از کجا معلوم
    ائمه هدی به قول علما ی شیعه تقیه نکرده باشند وبخاطر جوّ آنزمان اسمی از حضرت علی به صلاح نبوده که ببرند!

    تقیه در اضطرار مگر ایرادی دارد؟؟؟؟
    اگر قرار باشد هر چیز بود و برخلاف نظر ما بود بگوییم از تقیه گفته اند و هرچیز نبود و نظر ما بودنش بود بگوییم که از تقیه نگفته اند که همه چیز زیر سوال می رود!!!

    راستی حتی این نظریه شما جوری است که خودتان در نام تاپیک نوشته اید :

    نظریه ای شگفت انگیز !!!

    خود شما هنوز در شگفتید از گفتن این سخنان!!!

    و یا نوشته اید با اینکه نظر تمام علما فلان است من هم نظرم فلان است و ادعای غیر طبیعی هست!!!

    خود شما هم می دانید که ادعایتان غیر طبیعی است!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    ولی این را هم بدانید که من با قرآن یزرگ شده ام حتی پیش از زمانی اکثر کاربرای اینترنتی این سایت بدنیا بیایند من پزوهش قرانی داشته ام! وبحمد الله موفق هم بوده ام وحتی در طول این سالها به مقامی مثل نفر اول تفسیر قران در سطح استان ومنطقه هم دست یافته ام
    البته من اصلا و به هیچ عنوان قصد جسارت یا توهین ندارم و می دانید که در مثال مناقشه نیست ولی من کسی را میشناسم که از سال 1305 کلاس تفسیر قرآن داشته و تا آخر عمر خودش این کار را ادامه می داده و الان هم برادر زاده هایشان این کار او ( تفسیر ) را ادامه می دهند ولی او یک کتاب در تفسیر قرآن داشت که از طرف یکی از فقهای بزرگوار برای آن ردیه و جوابیه نوشته شده است.

    پس در کنار قرآن بودن و یا با قرآن بزرگ شدن و یا نفر اول شدن هیچگاه دلیل این نمی شود که ما از نظر خودمان در قرآن هر چیزی رسید پس صحیح است!!!

    خود قرآن هم می فرماید :

    وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنينَ وَ لا يَزيدُ الظَّالِمينَ إِلاَّ خَساراً (سوره مبارکه اسرا آیه 82)

    یعنی شاید یک نفر در قرآن نظریه هم بدهد اما جز خسران برایش نیافزاید!!!

    در کل اگر جسارتی شد معذرت می خواهم قصد بنده فقط روشن شدن موضوع بود نه جسارت خدمت شما.

    باتشکر - یاعلی
    الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

    الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


  17. صلوات ها 10


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    327
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1147



    جناب غلامعلی نوری عالی بود
    اما مطالب جناب صدیق هم خواندنی است و پاسخ های ایشان قابل تقدیر است . البته به نظر من کامل نبود اما تا حدی پاسخ دهنده بود .
    کاکه موسلمان خه وتن هه تاکه ی
    گوی نه دان به دین سر ه وتن تاکه ی
    مامه له ی کالای مه عریفت و دین
    سه یری سه یرانگای بی گول و په رژین
    هه تا که ی ئه بی ده مارت ببرن
    به رگی زیرینی حه یات دادرن
    با هه مو ساتی تیفکرین به دل
    تامه و داماوه و نه چوینه ته گل
    بزانین بو چی دروس کراوین
    به بنی ئاده م بو ناو براوین

  19. صلوات ها 8


  20. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    علاقه
    حکمت،هنر
    نوشته
    330
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    5
    صلوات
    2232



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
    نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است نه حضرت فاطمه



    بنام خدا

    نظریه ای شگفت انگیز :علی کوثر است نه حضرت فاطمه

    همانطوری که مرحوم طباطبایی ،مکارم شیرازی و بقیه ی علماءهم در کتب تفسیر آورده اند مشرکان به پیامبر طعنه می زدند که پسر واولاد ذکور ی ندارد وباقی قضایا که درکتب مربوطه آمده است

    امانتیجه ی پژوهش وادعای غیر طبیعی اینجانب غلامعلی نوری این است که

    اگر بنا باشد کوثر را در سوره ی کوثر اشاره به فردی بگیریم

    آن فرد حضرت علی است نه فاطمه

    اما دلایل

    زمینه ودلیل اول

    طبق آنچه که مشهور است حضرت علی از کودکی وقبل از بعث در خانه ی پیامبر بزرگ شده اند ومانند پسری عزیز در خانه ی او پرورش یافته بود

    از طرفی منابع تفسیری وتاریخی سال نزول سوره ی کوثر را سال اول بعثت ذکر کرده اند در حالیکه حضرت فاطمه سال 5 بعثت بدنیا آمده است

    یعنی موقع نزول سوره کوثر حضرت فاطمه هنوز که بدنیا نیامده بودند که خدا بگوید ما به تو حضرت فاطمه را اعطاء کردیم !

    ولی در زمان نزول سوره امام علی مثل پسری گرانقدر در خانه پیامبر بود ه است

    دلیل دوم

    کلمه ی کو ثر مذکر است نه مونث (ساده ترین دلیل بدون استعانت از تاویلات شاذی که بعضی می آورند ! )

    دلیل سوم

    در قرآن اگر از قبل دقت نموده باشید موقعی که حرف از بخشش فرزند نسبی

    به کسی است کلمه ی وهب بکار برده نه اعطاء

    دقت کنید در آیات زیر

    فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَمَا يعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَيعْقُوبَ وَكُلًّا جَعَلْنَا نَبِيا(مريم/49)
    و چون از آنها و [از] آنچه به جاي خدا مي‏پرستيدند کناره گرفت اسحاق و يعقوب را به او عطا کرديم و همه را پيامبر گردانيديم


    هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيةً طَيبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ(آل عمران/38)
    آنجا [بود که] زکريا پروردگارش را خواند [و] گفت پروردگارا از جانب خود فرزندي پاک و پسنديده به من عطا کن که تو شنونده دعايي


    وَالَّذِينَ يقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّياتِنَا قُرَّةَ أَعْينٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا(الفرقان/74)

    بنابر این اگر منظور فرزند نسبی بود می فرمود :

    انا وهبنا لک الکوثر

    دلیل چهارم

    گاهی خلقت وتداوم نسل ونسب انسان از طریق داماد است

    دقت کنید

    وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْمَاءِ بَشَرًا فَجَعَلَهُ نَسَبًا وَصِهْرًا وَكَانَ رَبُّكَ قَدِيرًا(الفرقان/54)

    و اوست کسي که از آب بشري آفريد و(تداوم نسل) او رابا( خویشاوندان)

    نسبي و دامادي قرار داد و پروردگار تو همواره تواناست



    هر کس سوالی دارد بپرسد


    تحقیقی از :غلامعلی نوری
    سلام.
    جناب نوری من نمیدونم مشکل شما با کوثر بودن حضرت صدیقه(ص) است یا با کوثر نبودن حضرت علی(ع) ؟
    ولی هرچه که باشه لطفا برای روشن شدن بحث وگرفتن جواب نظریه شگفت انگیزتون به کتاب"شرح فص حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیة" اثر استاد علامه حسن زاده آملی،فصل دوازدهم مراجعه کنید.
    و من الله التوفیق

    لا إله إلا أنت سبحانک إنی کنت من الظالمین


  21. صلوات ها 9


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود