صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: فلسفه حجاب دختران مجرد با توجه به وجود صیغه چیست؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    53
    حضور
    1 روز 12 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    123

    اشاره فلسفه حجاب دختران مجرد با توجه به وجود صیغه چیست؟!




    اهل سنت صیغه را قبول ندارند و با توجه به اینکه نهایت میتوان 4 زن گرفت و بسیاری محرومند از چند همسری (بنا به دلایل مالی یا عدم توان در رعایت عدالت) پس میتوان گفت که زنان مجرد و متاهل باید حجاب را رعایت کنند تا شرایط فحشا فراهم نشود.

    اما در مورد شیعه در صورت شرعی دانستن صیغه با یک تناقض روبرو میشویم! یک مرد میتواند بینهایت زن مجرد را صیغه کند (چه همسر داشته باشد چه نداشته باشد) و طبق روایات صیغه ثواب هم دارد! خب چرا باید زنان مجرد حجاب را رعایت کنند؟! وقتی ترسی از فحشا وجود ندارد و مرد میتواند با خواندن چند جمله دختر مجرد را صیغه کند و از جماع با او حتی ثواب هم ببرد (!) چرا باید زن مجرد حجاب را رعایت کند؟! پس بهتر نیست که زن مجرد تا قبل از ازدواج یا صیغه شدن لباس های تنگ و بدن نما و نیمه برهنه بپوشد تا مردان تحریک شوند و او را صیغه کنند تا هم خودش به پولی برسد هم مردان ثوابی ببرند؟!
    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ در ساعت ۱۴:۱۶

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 22 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58310



    با نام و یاد دوست






    فلسفه حجاب دختران مجرد با توجه به وجود صیغه چیست؟!








    کارشناس بحث: استاد صدیقین


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572

    ازدواج کن یا پاکدامنی پیشه نما؛ راه سوم نداریم.




    سلام به شما پرسشگر گرامی

    بنده از نوع نگارشتان و از نحوه طرح پرسشتان، اینگونه برداشت می کنم که نگاه فرودستانه ای به مساله ازدواج موقت دارید و این مساله درست برایتان تبیین نشده! اینکه ازدواج موقت برای چه تشریع شده؟ کجا کارآیی دارد؟ تفاوتش با زنا (معاذ الله) چیست؟ به نظرم بهتر است از زاویه دیگری به پاسخ شما بپردازیم. ان شاء الله که مساله برایتان حل شود.

    تفاوتی که دستورات اسلام با مسیحیت انحرافی کنونی دارد اینست که اسلام به جای سرکوب غریزه جنسی یا ارضای بی‌ضابطه آن، راهکار مناسبی پیش روی انسان ها قرار داده است.

    راهبان مسیحی در عمل طرفدار سرکوب غریزه جنسی هستند و خود را تا پایان عمر، ملزم به ترک ازدواج می کنند! گرچه این غریزه سرکش، راهب و غیر راهب نمی شناسد و هر از چند گاهی، فسادهای برخی کشیشان مسیحی فاش می شود و یک مرتبه دنیا مواجه می شود با برخی کشیشانی که در طول عمر بابرکتشان، تجاوزهای بسیاری به زنان و کودکان داشته اند و البته به برکت رسانه های غربی، سر و ته ماجرا را به سرعت می پیچانند و قصه تمام می شود! از سوی دیگر، دنیای غرب _که کانون مسیحیت است_ را می بینیم که در عمل با وقاحت تمام به فرهنگ بی‌لباسی (!) و بی‌فرهنگی عریانگری رو آورده و در آزادی بی حد و حصر جنسی غوطه می خورد و با اعتقاد به خرافاتی مثل فدیه و صلیب و امثال آن، خود را اهل نجات و بخشش می پندارند! حالا بماند قصه آمار وحشتناکی که خود غربی ها اذعان دارند و درصد بالایی از متولدین برخی کشورهای غربی را حاصل شراکت جنسی نامشروع و غیر قانونی اعلام می کنند که در اصطلاح ما، چنیین افرادی حرامزاده نامیده می شوند! ارتباط های نامشروع و حرامزادگی، دو موضوعی است که در رسانه های صوتی و تصویری و نوشتاری غرب به شدت روی آن تبلیغ می شود و با جاذبه های فراوان، دنیای شرق را هم به آن دعوت می کند! (در این مورد نکته ها دارم که فعلا مجال واگویه کردنش نیست!)

    اسلام نه سرکوب غریزه را قبول دارد (همچنانکه کشیشان مسیحی بدان قائلند)، و نه آزادی بی حد و حصر و ولنگاری جنسی را (همانگونه که در دنیای کنونی غرب رواج دارد)! دو راه پیش روی ما قرار داده: 1- ازدواج 2- پاکدامنی. بنده راه سومی سراغ ندارم.

    با کمی عقل و انصاف، خودمان هم به همین نتیجه می رسیم که ولنگاری جنسی، چیزی جز نابودی بنیان جامعه و خانواده _که مهمترین و کوچکترین رکن یک جامعه است_ را در پی ندارد! با کمی تفکر بدون پیشداوری به این نتیجه می رسیم که چاره ای جز عفاف یا ارضای ضابطه‌مند این غریزه خداداد _که حافظ نسل بشر و مایه پیوند زوجین است_ نداریم. این ارضای ضابطه‌مند در اسلام، به صورت قانون ازدواج تشریع شده است. ازدواج هم به دو شکل است: 1- ازدواج دایم 2- ازدواج موقت (یا همان صیغه). ازدواج موقت؛ نوعی ازدواج است که شرایط نسبتا آسان‌تری نسبت به ازدواج دایم دارد. حالا فلسفه تشریع ازدواج موقت چه بوده؟ این پرسشی است که اکنون باید آن را بررسی کنیم و پاسخ دهیم.



    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ در ساعت ۰۰:۱۹

  7. صلوات ها 15


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572

    نگاهی کلی به فلسفه تشریع ازدواج موقت




    ازدواج موقت همان طور که از نامش هم پیداست، یک راه حل موقت و محدود است. اگر مروری داشته باشیم به آموزه‌های قرآن کریم و راهنمایی های روایات اهل بیت و سیره عملی و روش زندگانی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امامان معصوم (علیهم السلام)، به روشنی در می‌یابیم که در دین مبین اسلام، تلاش و تأکید ویژه‌ای بر تشکیل دایمی خانواده و توجه ویژه به همسر و فرزندان شده است و در این مسأله تردیدی وجود ندارد؛ اما به طور طبیعی، عده‌ای هم در جامعه وجود دارند که به هر دلیل _ مثلا فوت همسر یا نداشتن توان مالی یا نداشتن شرایط مناسب ازدواج دایم و ... _ از دسترسی به همسر دایمی محروم اند. به نظر شما، این افراد باید چکار کنند و تکلیفشان چیست؟

    یا باید بگوییم: خویشتن‌داری کنید و عفاف بورزید! (که گفتنش آسان است اما غریزه سرکش، همیشه تاب این امر و نهی‌های زاهدانه را ندارد و طغیان‌ها می‌کند!)
    و یا باید بگوییم: شما معذور هستید و می‌توانید با انحراف اخلاقی، غریزه سرکش خود را تأمین کنید (که باطل بودن این پیشنهاد روشن است و نیاز به توضیح ندارد)
    یا این که یک راه محدود و موقت، فراروی این افراد قرار دهیم و مشکل آن‌ها را موقتا حل کنیم. این راهِ حلِ موقت و حلال، همان ازدواج موقت است که با شرایط معینی که احکامش در رساله‌های عملیه آمده، تجویز شده است.

    بسیاری از پرسش‌هایی که در این زمینه دارید را در لینک زیر ـ به نقل از بیان توانای استاد مطهری ـ پاسخ داده‌ام که ان شاء الله مطالعه می‌فرمایید:


    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ در ساعت ۰۰:۲۲

  9. صلوات ها 11


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572

    وسیله نامشروع برای رسیدن به هدف مشروع!




    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    وقتی ترسی از فحشا وجود ندارد و مرد میتواند با خواندن چند جمله دختر مجرد را صیغه کند و از جماع با او حتی ثواب هم ببرد (!) چرا باید زن مجرد حجاب را رعایت کند؟! پس بهتر نیست که زن مجرد تا قبل از ازدواج یا صیغه شدن لباس های تنگ و بدن نما و نیمه برهنه بپوشد تا مردان تحریک شوند و او را صیغه کنند تا هم خودش به پولی برسد هم مردان ثوابی ببرند؟!
    این نوشتار شما پارادوکس دارد و تناقض نماست! یعنی خودش، خودش را نفی می کند! مطلبی که شما می گویید چیزی جز رواج فحشا نیست! می گویید فحشا را رواج دهیم تا ازدواج موقت _که راه مشروعی برای ارضای غریزه است_ سریع تر شکل بگیرد! یعنی از راه نامشروع می خواهید امری مشروع را سامان دهید! پیشنهاد بی‌منطقی است! هدف مقدس و مطلوب، هیچ وسیله نامشروعی را توجیه نمی کند! این همان عقیده ماکیاولی‌هاست که می گفتند: "هدف وسیله را توجیه می کند! شما می توانید از وسیله نامشروع برای تامین هدف مشروع بهره وری کنید!" در جای خود، باطل بودن این پندار، ثابت شده است.

    از سوی دیگر، مگر ازدواج موقت _معاذ الله_ زناست که می خواهید با ترویج برهنگی و فحشا آن را فراهم سازید؟! فلسفه تشریع ازدواج موقت _به توضیحی که گذشت_ جلوگیری از فحشا و زناست، آن وقت شما می گویید از راه فحشا به ازدواج موقت برسیم؟!

    در ازدواج موقت، شرایط ازدواج دایم مراعات می شود مگر چند استثنا مثل ارث نبردن زن از شوهر، طلاق نداشتن پس از اتمام عده؛ ازدواج موقت صیغه مخصوص دارد؛ مدت معین و مهریه معین دارد؛ در صورت عقد موقت، زن نمی تواند به عقد دیگری در آید؛ در صورت دخول با زنی که یائسه نیست، پس از اتمام زمان عقد، زن باید عده نگه دارد و نمی تواند در آن مدت با مرد دیگر ازدواج دایم یا موقت داشته باشد و خیلی تفاوت های ماهوی دیگر که در زنا _که هیچگونه ضابطه ای ندارد_ هیچیک از این امور وجود ندارد و مراعات نمی شود!

    همانطور که در پست قبلی عرض کردم، ازدواج موقت راه حلی موقت، برای ارضای مشروع غریزه جنسی بخشی از اجتماع است که به دلایلی از از ازدواج دایم محروم اند. در دنیای به ظاهر متمدن غرب، غریزه این بخش اجتماع، با فحشا و زنا ارضا شده و اکنون با آسیب های بی شمارش دست به گریبان اند! راه حلی که اسلام برای این بخش از جامعه _که شرایط ازدواج دایم برایش فراهم نیست و از سوی دیگر، نمی تواند عفاف پیشه کند_ ازدواج موقت است.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ در ساعت ۰۰:۲۹

  11. صلوات ها 12


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572

    چند نکته دیگر...




    فلسفه حجاب دختران مجرد با توجه به وجود صیغه چیست؟!

    چند نکته دیگر درباره این پرسش شما و مطالبی که در پست اول آوردید، عرض می کنم:

    نکته اول اینکه سر و ته این پرسش، با هم بی ارتباط است! حجاب برای کنترل اوهام و خیالات افراد جامعه است. برای اینست که محیط اجتماع، محیط هرزگی و ولنگاری و تحریک مداوم غریزه جنسی نباشد! معنا ندارد به جامعه ای که زنانش، بی حجاب و نیمه عریان و با هزار زینت و عشوه و ناز و کرشمه، خیابان های شهر را بالا و پایین می روند، بگوییم: عفاف پیشه کنید! قصه غریزه جنسی و آن ناز و عشوه های زنانه و چه و چه، قصه باروت و کبریت است! جرقه همانا و انفجار همانا! غریزه جنسی اگر سرکشی کند، دین و ایمان و خدا و پیغمبر نمی شناسد! راهی جز پیشگیری منطقی و کنترل معقول ندارد و آن هم ممکن نیست مگر از طریق ارضای مشروع که همان ازدواج است. ازدواج هم دو گونه است: دایم و موقت. حجاب و ازدواج موقت، هر دو به هدف کنترل صحیح غریزه جنسی تشریع شده اند. حجاب در واقع برای پیشگیری از طغیان غریزه فرد و جامعه است و زمینه های سرکشی غریزه جنسی را تا حد چشمگیری کاهش می دهد، ازدواج دایم و موقت هم در واقع برای کنترل این غریزه است و با ارضای صحیح و مشروع، آن را تعدیل می نماید.

    نکته دوم اینکه دختران مجرد _که نمی دانم چرا به این قشر گیر داده اید_ خصوصیتی ندارند! مطابق دستورات اسلام، همه بانوان _حالا چه دختر مجرد و چه غیر مجرد_ باید حجاب را مراعات کنند؛ در وجوب رعایت حجاب، بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

    نکته سوم اینکه توصیه ای به ازدواج موقت دختران مجرد نداریم! در کدام دستور یا فتوا آمده که دختران مجرد را به ازدواج موقت سفارش نماید؟! توصیه اسلام، ازدواج دایم است. ازدواج موقت راه حل موقت است، به توضیحی که عرض شد.

    نکته چهارم اینکه در ازدواج دختر باکره _به نظر اکثر مراجع عظام_ اذن ولی شرط است. معمولا هم هیچ ولی‌ای راضی به ازدواج موقت دختر باکره اش نمی شود و چنین اذنی نمی دهد! خدای متعال هم حکیمانه این اذن را به ولی دختر داده (حالا اگر ولی ای شرایط خاصی مد نظرش بود و مصلحت خاصی در نظر داشت و به ازدواج موقت دخترش راضی شد، خودش می داند، و قطعا من و شما از او نسبت به دخترش، باغیرت‌تر نیستیم و نخواهیم بود!)

    نکته پایانی اینکه کسی که به هر دلیل به ازدواج موقت رو می آورد، آسیب های ازدواج موقت را هم باید بپذیرد. بخشی از حکمت تشریع ازدواج موقت را عرض کردم. اصلا به خاطر آسیب های موجود در ازدواج موقت است که دوشیزگان نوعا تمایلی به این نوع ازدواج ندارند و ولیّشان هم نوعا اجازه و اذن چنین ازدواجی را نمی دهد (و درست هم هست).
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ در ساعت ۰۰:۲۸

  13. صلوات ها 10


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    800
    حضور
    22 روز 18 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2727



    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    فلسفه حجاب دختران مجرد با توجه به وجود صیغه چیست؟!
    آیت الله موسوی بجنوردی:مشکل بی حجابی در مصر با ازدواج موقت حل شد.

    به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت‌الله دکتر سید محمد موسوی‌بجنوردی، استاد حوزه و دانشگاه، از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و عضو سابق شورای عالی قضایی است. وی به قدری از وضعیت موجود حجاب در جامعه شکایت دارد که می‌گوید برای حل این مساله باید کار فرهنگی کرد و با فشار نمی‌توان برای طولانی مدت این مشکل را رفع کرد. البته در کنار این، آیت‌الله سوی‌بجنوردی بر ازدواج به عنوان عامل پیش‌گیرنده از فساد تاکید فراوان دارد و می‌گوید که در حال حاضر ازدواج کم شده است.

    نظر شما درباره حجاب اسلامی ‌چیست؟

    حجاب در جاهلیت هم این طور نبود که زنان بی‌روسری باشند، روسری داشتند اما پشت گوش‌شان می‌انداختند؛ اسلام آمد و این مساله را با پوشش کامل ارائه کرد یعنی زن روسری داشته باشد، قرص صورتش هم بیرون باشد. این حجاب اسلامی ‌است. چه اشکالی دارد؟ بله، ممکن است بهتر باشد اما آنچه برای زن واجب است باید روسری زیر گردن ببندد، آستین بلند هم بپوشد، شلوار بلند و جوراب داشته باشد و مانتو هم کوتاه نباشد. چادر یکی از انواع حجاب است.

    تجربه دیگر کشورها در موضوع حجاب را چطور ارزیابی می‌کنید؟

    حدود 40سال پیش به قاهره رفته بودم، وضع حجاب بسیار بد و ناجور بود. تقریبا 14سال پیش آقای طنطاوی بنده را برای یک سمیناری در قاهره دعوت کرد، سمینار درباره «آنچه غرب از اسلام گرفته» بود. پنج روز در آنجا بودم. دیدم که قاهره اصلا زیر و رو شده، حجاب اسلامی ‌الی ماشاءالله. حجاب که می‌گویم، همان حجابی که اسلام می‌گوید، حجاب حسابی. خیلی تعجب کردم. به آقای طنطاوی گفتم قضیه چیست؟ آن 40سال پیش که آمدم، هم فساد اخلاقی فراوان بود، بعد هم تحول اینچنینی در وضع حجاب. طنطاوی گفت یادت هست که چند سال قبل در سمیناری در مراکش درباره ازدواج موقت گفته بودید، من همان را الان تجویز کرده‌ام، اسم آن را هم «زواج العرفی» گذاشته‌ام. چون اینجا ازدواج خیلی خرج دارد و مردم هم توانایی ندارند. الان حتی ازدواج موقت 30‌،40ساله می‌کنند و خیلی رواج پیدا کرده است. من جو را بسیار سالم دیدم و حجاب هم مرتب شده بود. خود مردم به خودی خود به سمت حجاب آمده‌اند، چون مردم ذاتا مسلمان هستند. بعد هم مسائل خلاف و آن چیزها خیلی کم شده بود. چرا؟ چون ازدواج موقت را در آنجا به طور عاقلانه اجرا کرده‌اند، حتی 20، 30 یا 40ساله.

    خب اگر بچه‌دار بشوند چه؟

    چه اشکالی دارد؟ بچه خودش است، شناسنامه هم می‌دهند، اشکالی ندارد. تقریبا مثل دائم است، فقط چون موقت شد، دیگر تشریفات ندارد. این وضع است که ما درست کرده‌ایم؟ اولا پدر دختر باید یک جهیزیه کامل بدهد! پدر دختر اگر کارمند باشد از کجا 70‌، 80 میلیون تومان بیاورد که جهیزیه برای دختر درست کند؟ کسی که چهار تا دختر دارد چه کار کند؟ او تمام سعی خودش این است که بتواند هزینه زندگی خود را بدهد. همین‌ عامل می‌شود که خواستگار می‌آید هی رد می‌کنند، تا دختر به 25، 30، 35 و 40سالگی می‌رسد و دیگر وقت شوهر کردن نیست. آنچه جلوی فساد را می‌گیرد، ازدواج است؛ ازدواج باید زیاد بشود.

    یعنی این مساله روی حجاب هم تاثیر دارد؟

    روی همه چیز تاثیر می‌گذارد. الان شما ببینید، ازدواج نسبت به قبل کم است، این فرهنگ باید عوض شود که پدر دختر باید جهیزیه بدهد. کجای اسلام چنین چیزی می‌گوید؟ شخص اول عالم امکان بعد از رسول اکرم(ص)، علی ابن ابیطالب(ع) به خواستگاری حضرت زهرا(س) رفت، حتی برای آغاز زندگی حضرت امیر(ع) زره خود را به 460 درهم فروخت. در کانادا که تدریس می‌کردم، 14نفر از دانشجویانم مسلمان شدند که چند نفرشان دختر بودند، من هم اصرار داشتم که آنها ازدواج کنند و چندتایشان هم ازدواج کردند. باور کنید که وقتی مهریه را در زمان عقد می‌گفتم، به آنها برمی‌خورد، بنابراین مهریه آنها مثلا می‌شد یک ادکلن؛ بعد خودشان با هم می‌رفتند و زندگی خود را درست می‌کردند. مهریه را می‌بریم بالا! یک جایی برای عقد رفته بودم، دختر شاگرد من بود و پدرش خواسته بود که عقد بخوانم. گفتم مهریه چقدر است؟ گفت 124هزار سکه بهار آزادی به عدد انبیای الهی. فکر کردم شوخی می‌کند، اما گفت همین مقدار است. گفتم داماد کدام است؟ نشانم دادند، نگاهش کردم دیدم شلوارش را اتو کرده، گفتم بیا اینجا. آمد، گفتم مهریه چقدر است؟ گفت 124هزار سکه. گفتم تو داری که بدهی؟ گفت کی تا به حال داده؟ من دیدم از حالا بنا دارد که ندهد. معمولا مردها اولش گیج هستند، اول می‌گویند بله، بعد متوجه می‌شوند که کلاه سرشان رفته. اما دیدم از حالا بنای ندادن دارد. بلند شدم و گفتم که یک کار فوری پیش آمده و عقد نکرده از مجلس بیرون رفتم. این مسخره است، یک بچه‌ای که یک سکه ندارد، بیاییم 124هزار سکه بهار آزادی مهریه بنویسیم. اینها کار خوبی نیست، ارزش دختر به پول و مال نیست.
    http://www.shia-news.com/fa/news/396...4-%D8%B4%D8%AF

    ویرایش توسط علــی : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ در ساعت ۰۵:۱۳

  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    800
    حضور
    22 روز 18 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2727



    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    پس بهتر نیست که زن مجرد تا قبل از ازدواج یا صیغه شدن لباس های تنگ و بدن نما و نیمه برهنه بپوشد تا مردان تحریک شوند و او را صیغه کنند تا هم خودش به پولی برسد هم مردان ثوابی ببرند؟!
    سلام
    متاسفانه سوال شما نشانه عدم اطلاع شما از ازدواج موقت دارد چرا که ازدواج موقت هم مانند ازدواج دائم بوده و تنها تفاوت ناچیزی با آن دارد!
    یعنی از نظر شما دختران مجرد که می توانند ازدواج دائم کنند بیایند لباس های تنگ و بدن نما بپوشند تا شوهر برای ازدواج دائم پیدا کنند؟!!!!!
    به نظر شما هدف وسیله را توجیه می کند؟! یعنی فرض را هم بگیریم که ازدواج موقت یا ازدواج دائم (چون ازدواج موقت خصوصیت خاصی ندارد که شما تنها در مورد آن بحث کنید) هدف گروهی باشد باز هم نمی شود از هر وسیله ای برای رسیدن به آن استفاده کد.
    انسان برای رسیدن به هدفهای خودش ، ناچار از وسائلی بايد استفاده بكند.از نظر اسلام و کسانی که تربیت شده این مکتب هستند براي حق بايد از حق استفاده کرد. همان طور که هدف بايد مقدس باشد، وسايلي هم که براي اين هدف مقدس استخدام مي شود بايد مقدس باشد.
    هدف، هرگز وسيله را توجيه نمي‌كند و بايد براي‌ رسيدن به اهداف، از ابزار و روشهاي‌ مباح و مشروع و مجاز استفاده كرد و طاعت و قرب و رضاي‌ الهي‌ را هرگز نمي‌‌توان با معصيت و گناه تحصيل نمود.


  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    اما در مورد شیعه در صورت شرعی دانستن صیغه با یک تناقض روبرو میشویم! یک مرد میتواند بینهایت زن مجرد را صیغه کند (چه همسر داشته باشد چه نداشته باشد) و طبق روایات صیغه ثواب هم دارد! خب چرا باید زنان مجرد حجاب را رعایت کنند؟! وقتی ترسی از فحشا وجود ندارد و مرد میتواند با خواندن چند جمله دختر مجرد را صیغه کند و از جماع با او حتی ثواب هم ببرد (!) چرا باید زن مجرد حجاب را رعایت کند؟! پس بهتر نیست که زن مجرد تا قبل از ازدواج یا صیغه شدن لباس های تنگ و بدن نما و نیمه برهنه بپوشد تا مردان تحریک شوند و او را صیغه کنند تا هم خودش به پولی برسد هم مردان ثوابی ببرند؟!
    اتفاقا تناقش آشکار در این مطلب خودتان مشهود است اول نوشتید زن مجرد بعد مردان !!!! مگر صیغه یعنی چند شوهری ؟!

    پس اول معنی ومفهوم کلمات و آیات و وروایات را یاد بگیرید تا آیه صیغه را رد نکنید :

    فما استمتعتم به منهن إلى أجل مسمى ...24 نساء

    متعه (ازدواج موقت ) در قرآن + صحاح آثار =دین اسلام :

    Download


  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    برنامه نویسی ، ایده پردازی ، خلاقیت و نوآوری
    نوشته
    2,395
    حضور
    378 روز 23 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    129
    صلوات
    13862



    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    مرد میتواند با خواندن چند جمله دختر مجرد را صیغه کند
    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    تا هم خودش به پولی برسد هم مردان ثوابی ببرند
    ان شاء الله که من اشتباه کرده باشم و غرضی پشتش نباشه.

    تولدی دوباره



  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود