صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ◆₪۩ صبور قافله ی غم ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,199
    حضور
    144 روز 2 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93053

    ◆₪۩ صبور قافله ی غم ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها




    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها السَّلامُ علیکِ یا بِنتَ عَلیٍّ المُرتَضی, السَّلامُ علیکِ یا بِنتَ فاطِمَةَ الزَّهراء ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها موضوعات و پرسمان:
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها سوالاتی در مورد روایت سرشکستن حضرت زینب کبری سلام الله علیها
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها اینفوگرافی خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در شام
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه کربلا
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیهاداغ 6 برادر برای حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها حضرت زینب از چه جهاتی برای زنان ما الگو هستند؟
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها آیا حضرت زینب(علیهاالسلام)زمان امام علی(علیه السلام) در کوفه به زنان درس میداد؟
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها شخصیت حضرت زینب (سلام الله علیها) در حماسۀ عاشورا
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها تحلیلی بر کلام حضرت زینب (سلام الله علیها) که فرمود: «ما رایت الا جمیلا»
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها آیا درسته که برخی قائلند قبر حضرت زینب (سلام الله علیها) در مصر است؟
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها محمل حضرت زینب (سلام الله علیها) و قمه زنی
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها حضرت زینب (سلام الله علیها) در چه سالی وفات نمودند
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها چگونه حضرت زينب (سلام الله علیها) در شام رحلت كردند ؟
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها سخنان امام حسین(علیه السلام) با خواهرش زینب(سلام الله علیها) - حتما بخوانید
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها چرا حضرت زینب (سلام الله علیها) در جواب یزید فرمود ما رایت الا جمیلا؟
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها آیا حضرت عباس(علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) معصومند؟
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها خطبه حضرت زینب (سلام الله علیها) در مجلس یزید
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیهافرهنگی و رسانه مذهبی:
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها کتابشناسی حضرت زینب کبری (علیها السلام)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانلود کتاب ، زینب عقیله بنی هاشم (سلام الله علیها) - رایانه و همراه
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشعار با مضمون حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها پیامک ویژه وفات حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها مرثیه و نوا در سوگ بانوی صبر، زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانلود مرثیه های آذری در سوگ حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها صوتی - آیت الله جوادی آملی (دامت برکاته) زینب کبری همچون علی (علیه السلام)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها زینب آمد شام را یک باره ویران کرد و رفت - فلش
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها آزمون صداقت - کلیپ صوتی درمورد حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها فلش - زینبا یا زینبا زینب -ب ه مناسبت وفات حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها خطبه حضرت زینب (سلام الله علیها) - فلش
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها کلیپ تصویری زیبا از مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها فیلم دفاع تیپ العباس از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) - کُلّنا عباسکِ یا زینب
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها يک سال و نيم گريه براي تو کرده ام!!! (صوتی)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها تصاویر ویژه ام المصائب حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها پوسترهای زیبای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ویژه نامه سال 1389
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ویژه نامه سال 1390
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ویژه نامه سال 1391
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ویژه نامه سال 1392
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها ویژه نامه سال 1393
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیهانرم افزار مذهبی:
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها نرم افزار جامع حضرت زینب (سلام الله علیها) - ویژه اندروید
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها نرم افزار دویست داستان از فضایل، مصایب و کرامات حضرت زینب(علیهاالسلام)(موبایل)
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها نرم افزار دويست داستان از فضايل و کرامات حضرت زينب (علیهالسلام) - تولید اسک دین




    دانلود صوت




  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,199
    حضور
    144 روز 2 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93053



    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها

    یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب

    زینب به آب لب نزده یار تشنه لب
    یک سال و نیم بعد تو سوخت جان زینبت
    شانه نخورده موی پریشان زینبت
    یک سال و نیم گریه برای تو کرده ام
    با عالمی که غرق عزای تو کرده ام
    یک سال و نیم ناله زدم ای حسین من
    یاد قدیم ناله زدم ای حسین من
    یک سال و نیم خنده به زینب شده حرام
    جز نام دوست نشنود از من کسی کلام
    یک سال و نیم روضه گودال خوانده ام
    از دست و پای زخمی اطفال خوانده ام
    یک سال و نیم یاد گلوی تو بوده ام
    وقت نماز محو وضوی تو بوده ام
    یک سال و نیم یاد لبت از دلم نرفت
    یاد نماز نیمه شبت از دلم نرفت
    یک سال و نیم بعد تو سینه زدم حسین
    آتش به جان اهل مدینه زدم حسین
    یک سال و نیم بعد تو فریاد می زدم
    در مسجدالنبی ز دلم داد می زدم
    یک سال و نیم با پدر خسته گفته ام
    از محمل برهنه و کف بسته گفته ام
    یک سال و نیم با حسن از کوچه گفته ام
    یک کوچه نه از غم صد کوچه گفته ام
    یک سال و نیم نیمه شب بهر مادرم
    گفتم حکایت سم اسبان و پیکرت
    یک سال و نیم بعد تو خوابم نبرده است
    زینب طعام سیر پس از تو نخورده است
    یک سال و نیم زینب تو بود و زمزمه
    خجلت ز روی مادر سردار علقمه
    یک سال و نیم ناله ام البنین حسین
    می زد مرا کنار بقیع بر زمین حسین
    یک سال و نیم پیرهنت اشک من گرفت
    شیب الخضیب اشک تنت از من گرفت
    یک سال ونیم فکر سرت روی نیزه ها
    یک لحظه ام نکرد برادر مرا رها
    یک سال و نیم یاد سرت در میان تشت
    از قلب پاره پاره خواهر جدا نگشت
    یک سال و نیم زینب تو بود و اضطراب
    یک خاطره است کشته مرا مجلس شراب


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,199
    حضور
    144 روز 2 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93053



    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    به دریای پر از غم، امان از دلِ زینب / به عمری همه ماتم، امان از دلِ زینب
    چو شد کرب و بلایی به آن قدِ خمیده / بدید رأس بریده، امان از دلِ زینب
    اگر خون بفشاند، ز چشمِ بنی آدم / بگوید دلِ عالم، امان از دلِ زینب
    وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    ای زینب(س)
    تو کوه صبر باشی و من نگاهم به بی صبرانی باشد که ادعای اسوه بودن دارند ؟!
    تو فرمانبردار امام خویش باشی و من غافل از امام حاضر و حیّ خود باشم ؟
    یاری ام کن!
    وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    دانشنامه حضرت زینب



    تاریخ شهادت: 15 رجب 62 هجری قمری
    شناسنامه حضرت زینب علیها السلام
    حضرت زینب علیها السلام در پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجرت در مدینه منوره چشم به جهان گشود . مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها و پدرش امام علی علیه السلام بود. او را ام کلثوم کبری، و صدیقه صغری می‏نامیدند . از القاب آن حضرت، محدثه، عالمه و فهیمه بود . (1)

    حضرت زینب در پنج‏ سالگی مادر خود را از دست داد و از همان دوران طفولیت ‏با مصیبت آشنا گردید . در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏های زیادی را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان، و حوادث تلخی چون اسارت و . . . را تحمل کرد . این سختی‏ها از او فردی صبور و بردبار ساخته بود (2)
    عقیله بنی هاشم و همسر و فرزندان
    نسب نبوی، تربیت علوی، و لطف خداوندی از او فردی با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود، طوری که او را «عقیله بنی هاشم‏» می‏گفتند . با پسر عموی خود «عبد الله بن جعفر» ازدواج کرد و ثمره این ازدواج فرزندانی بود که دو تن از آن‏ها (محمد و عون) در کربلا، در رکاب ابا عبد الله الحسین علیه السلام شربت‏ شهادت نوشیدند (3)

    فضایل و مناقب حضرت زینب
    گوشه هایی از فضایل حضرت زینب علیها السلام عبارتند از:

    * زینت پدر: پیامبر اکرم بعد از بازگشت از سفر، به محض شنیدن خبر تولد، سراسیمه به خانه علی علیه السلام رفت، نوزاد را در بغل گرفت و بوسید، آن گاه نام زینب (زین + اب) را که به معنای «زینت پدر» است‏ برای این دختر انتخاب نمود.
    * علم الهی: امام سجاد علیه السلام در مورد حضرت زینب فرمودند: انت عالمة غیر معلمة وفهمة غیر مفهمة
    * عبادت و بندگی: امام سجاد علیه السلام در مورد حضرت زینب فرمودند: «ان عمتی زینب کانت تؤدی صلواتها، من قیام الفرائض والنوافل عند مسیرنا من الکوفة الی الشام وفی بعض منازل کانت تصلی من جلوس لشدة الجوع والضعف ؛ عمه ‏ام زینب در مسیر کوفه تا شام همه نمازهای واجب و مستحب را اقامه می‏نمود و در بعضی منازل به خاطر شدت گرسنگی و ضعف، نشسته ادای تکلیف می‏کرد .»
    * عفت و پاکدامنی: زینب کبری عفت ‏خویش را حتی در سخت‏ترین شرایط به نمایش گذاشت . او در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام سخت ‏بر عفت‏ خویش پای می‏فشرد . مورخین نوشته‏ اند: «وهی تستر وجهها بکفها، لان قناعها قد اخذ منها; او صورت خود را با دستش می‏پوشاند چون روسریش از او گرفته شده بود .»
    * ولایت مداری: زینب علیها السلام که حضور هفت معصوم را درک کرده، در تمامی ابعاد ولایت مداری (معرفت امام، تسلیم بی چون و چرا بودن، معرفی و شناساندن ولایت، فداکاری در راه آن و) . . . سر آمد است . زینب علیها السلام به خوبی درس ولایت مداری را از مادر فرا گرفت و آن را به زیبایی در کربلا به عرصه ظهور رساند
    * روحیه بخشی: او پیوسته یاور غمدیدگان و پناه اسیران بود، او حتی تسلی بخش دل امام سجاد علیه السلام بود، آن جا که می‏گفت: «لا یجز عنک ما تری، فو الله ان ذلک لعهد من رسول الله الی جدک وابیک وعمک (23); [ای پسر برادر! ] آن چه می‏بینی (شهادت پدر) تو را بی تاب نسازد . به خدا سوگند! این عهد رسول خدا از جد و پدر و عمویت می‏باشد .»
    * صبر: در مجلس ابن زیاد; آن گاه که آن ملعون با نیش زبانش نمک به زخم زینب می‏پاشد و برای آزردن او می‏گوید: «کیف رایت صنع الله باخیک واهل بیتک ; کار خدا را با برادر و خانواده ‏ات چگونه یافتی؟» زینب علیها السلام در پاسخ درنگ نمی‏کند، او با آرامشی که از صبر و رضای قلبی او حکایت داشت فرمود: «ما رایت الا جمیلا (26); جز زیبایی چیزی ندیدم .»
    * ایثار: او سختی‏ها و تازیانه‏ ها را به جان خود می‏خرید و نمی‏گذاشت ‏بر بازوی کودکان اصابت کند.
    * شجاعت : در مقابل یزید خیره سر، و دهن کجی‏ها و بد زبانی‏های او، شجاعت ‏حیدری را به نمایش گذارده، چنین می‏گوید: «لئن جرت علی الدواهی مخاطبتک انی لاستصغر قدرک واستعظم تقریعک واستکبر توبیخک; اگر فشارهای روزگار مرابه سخن گفتن با تو واداشته [بدان که] من قدر و مقدار تو را کوچک پنداشته و سرزنش تو را بزرگ شمرده و توبیخ کردن تو را بزرگ می‏دانم .»
    * فصاحت و بلاغت: سخنان زینب علیها السلام چنان بود که وجدان خفته مردم را بیدار کرد و صدای گریه از زن و مرد و پیر و جوان و خردسال بلند شد (4)
    تاریخ وفات و مرقد مطهر حضرت زینب
    نظر معروف این است که آن حضرت پس از شهادت امام حسین علیه‏السلام بیش از یک سال و نیم زندگی نکرد و در 15 رجب سال 62 هجری قمری، در 56 سالگی از دنیا رفت و مرقد مطهر ایشان در سوریه می باشد.


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    انتخاب نام حضرت زینب (س)

    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها
    نامی آسمانی

    هنگام ولادت حضرت زینب (س)، چون رسول خدا در سفر بود، حضرت فاطمه (س) از همسرش علی (ع) درخواست کرد که نامی برای فرزندشان انتخاب کند. علی (ع) در جواب فرمود: من بر پدرت سبقت نمی‌گیرم، صبر می‌کنیم تا پیامبر از سفر برگردد. چون پیامبر بازگشت و خبر ولادت نوزاد فاطمه (س) را از زبان علی (ع) شنید فرمود: "فرزندان فاطمه فرزندان من هستند ولی خداوند در باره آنان تصمیم می‌گیرد".
    بعد از آن جبرئیل نازل شد و پیام آورد که خداوند سلام می‌رساند و می‌فرماید: نام این دختر را زینب بگذارید که این نام را در لوح محفوظ نوشته‌ام. آن گاه رسول خدا زینب را گرفت و بوسید و فرمود: توصیه می‌کنم که همه این دختر را احترام کنند، که او مانند خدیجه کبری است.
    یعنی همان گونه که فداکاری های خدیجه در پیشبرد اهداف پیامبر و اسلام بسیار ثمربخش بود، ایثار، صبر و استقامت زینب در راه خدا نیز در بقا و جاودانگی اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    یكى از بارزترین اوصاف انسان‏هاى كامل، صبر و بردبارى در فراز و نشیب‏هاى روزگار و تلخى‏هاى دوران است. قرآن كریم در آیات متعددى به صابران بشارت داده و پاداش‏هاى فراوان آن‏ها را یادآورى نموده است. زینب علیهاالسلام از این جهت در اوج كمال قرار دارد.
    حضرت زینب (س) نیز ازعاشقان عبادت و شب زنده داران عاشق بود، و هیچ مصیبتى او را از عبادت باز نداشت


    زینت پدر زینب، یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای ایشان انتخاب کرد ، که با انجام رسالت خویش زینت بخش تاریخ شد و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت. و به همین دلیل است که نام حضرت زینب(س) در تاریخ کربلا که تاریخ جاودانگی اسلام و تشیع است، به خاطر فداکاری‌هایش، زیبا،‌درخشان و جاودانی است.

    در دامان عطوفت

    حضرت زینب بیش از پنج سال با پیامبر نبوده است و این مدت زمان، کافی است که او از اصحاب پیامبر اسلام به شمار آید.
    این پنج سال فرصتی بود که زینب علیها السلام از تابش نور وجود پیامبر بهره گیرد و پیامبر رحمت، او را در دامان مهر و عطوفت خود نوازش کند و از جرعه‌های معرفت سیراب سازد و صبر و استقامت را در د وجودش قرار دهد. چرا که پیامبر بر مصیبت ها و ناگواری های مسیر زندگی حضرت زینب به خوبی آگاه بود و می دانست که تاب تحمل این رنج‌ها و حوادث ناگوار را تنها روحی بلند و قلبی چون کوه و دلی سرشار از عشق به خدا خواهد داشت. گویا مصیبت و سختی، با سرنوشت زینب عجین گشته و خداوند صبر و پایداری را در او جلوه‌گر ساخته است.
    حضرت زینب (س) نیز ازعاشقان عبادت و شب زنده داران عاشق بود، و هیچ مصیبتى او را از عبادت باز نداشت. امام سجاد علیه السلام فرمود:" عمه‏ام زینب در مسیر كوفه تا شام همه نمازهاى واجب و مستحب را اقامه مى‏نمود و در بعضى منازل از شدت گرسنگى و ضعف، نشسته نماز می گزارد."

    حضرت زینب (س)از حضرت فاطمه (س) نقل می کنند:
    ما وسیله ‏ارتباط خدا با مخلوق‏هاى او هستیم. ما برگزیدگان خداییم و جایگاه پاكى‏ ها، ما راهنمایان روشن خداییم و وارث پیامبران اوهستیم.
    مشارق انوار الیقین، ص 51



    منابع: هیئت مکتب باقر- آوینی- شیعه ها

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    درسی زیبا از زینب کبری سلام الله علیها برای زندگی امروز ما

    توجه به زندگی و گفته‌های اولیای خدا برای ما همیشه درس آموز است و این امر نباید مختص به ایام ولادت و شهادت آن بزرگواران باشد. در اینجا می‌خواهیم با نگاه به یکی از رویدادهای زندگی حضرت زینب سلام الله علیها، درسهایی برای زندگی خود استخراج کنیم.

    سخن حقی که از آن استفاده باطل شد

    زینب کبری سلام الله علیها در فن بیان و سخنوری هیچ کم نداشت؛ با این حال حیای الهی او را از سخنوری در جمع مردان باز می‌داشت. با این حال مساله مهمی به وجود آمد که باعث شد آن بانو – با وجود مصیبتها و دردهای جسمی و روحی فراوانش - در مجلس یزید لب به سخن بگشاید. مساله از این قرار بود که یزید این آیه را بر زبان آورد:
    «قُلِ اللَّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُوْتِی الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِیَدِكَ الْخَیْرُ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ ».(1)
    یزید می‌خواست به بهانه این آیه بگوید که خداست که او را پادشاه و عزتمند، و حسینیان را به ظاهر ذلیل گردانیده است.
    این جا فرصت کوتاه و مغتنمی داریم که قدری درباره این آیه بیندیشیم. این آیه در عین کوتاهی بسیار پرمغز است. در عظمت این آیه همین بس که می‌توان آن را به عنوان تعقیب نمازهای واجب قرائت کرد زیرا مطابق آنچه از امام صادق علیه السلام نقل شده است این آیه و چند آیه دیگر(2) هنگام نزول، به خدا گفتند: ما را به سوی چه کسانی نازل می‌کنی؟ به اهل خطا و گناه؟ خدا فرمود که به سوی زمین پایین بروید که هر کس از آل محمد و شیعیانشان شما را بعد از نماز تلاوت کند، با چشم پنهان خود، روزانه با هفتاد نگاه به او می‌نگرم که در هر نگاه هفتاد حاجتش را برآورم و ...(3)
    دوران ما به دروغ به عنوان "عصر اطلاع رسانی" نام گرفته؛ زیرا عمق این گروه آیات قرآنی و سخنان پرمغزی هم چون خطبه‌های زینب کبری سلام الله علیها که در صدر گفته‌های بشری است در ابزارهای ارتباط جمعی دنیا مطرح نمی‌شود

    آیه‌ای که شایسته یک عمر تفکر است

    در این آیه خدا به پیامبر صلی الله علیه و آله می‌گوید که به مردم بگو که خدایا تو "مالک المُلک" هستی یعنی سلطنت همه پادشاهان تحت مالکیت توست یعنی بالاترین مراحل مالکیت خودش تحت تسلط توست؛ بنابراین هر که را مشیت کنی مُلک می‌دهی و از هر که مشیت کنی مُلک را می‌ستانی و هر که را مشیت کنی عزتمند می‌کنی و هر که را مشیت کنی ذلیل می‌کنی، خیر و اختیار امور فقط به دست توست که تو به هر کاری توانمند هستی.
    تفکر در این آیه راهنمای خوبی برای درک روابط خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله و مُلک و مالکیت، عزت و ذلت و اختیار و خیر و قدرت است. خوانندگان محترم را به مطالعه تفاسیر و سپس تفکر بیشتر در این آیه دعوت می‌کنیم و ادعا می‌کنیم که بعد از سال ها تفکر نیز نکات تازه‌ای از این آیه قابل فهم است.

    پاسخ روشنگرانه بانو به دشمن کاذب

    اما یزید از فهم همه این زیبایی ها و عمق کلام در آیه فوق به دور بود و تنها می‌خواست از ظاهر آیه سوء استفاده کند و حکومت خود را "الهی" قلمداد کند و عاشورا را "ذلت" معرفی کند که از جانب خدا بر امام حسین علیه السلام و یارانش آمده است. در اینجاست که دختر امیرالمومنین علیه السلام سکوت را روا ندانست و فرمود:
    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ
    خدا راست گفت و این گونه می‌گوید که " ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساوُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ كانُوا بِها یَسْتَهْزِوُنَ "(4)؛

    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها
    آن گاه بدترین سرانجام، سرانجام كسانى بود كه مرتكب زشتى شدند به سبب اینكه آیات خدا را تكذیب كردند و همواره آنها را به مسخره مى‏گرفتند.
    اى یزید! آیا گمان كردى از این كه آسمان و زمین را بر ما تنگ گرفتى و مانند اسیران ما را به شهرها و دیارها كشاندى، ما در نزد خداوند خوار و پستیم ولى تو قدر و منزلت دارى؟! و با این خیال باد به دماغ افكندى و با نگاه غرور و نخوت به اطراف خود مى‏نگرى؟! در حالى كه مسرور و فرحناكى از این كه دنیایت آباد شده و كار بر مراد تو مى‏رود و مقام و منصبى كه شایسته و سزاوار ماست در دست گرفتى!؟ (اگر چنین تصور باطلى كردى) آرام باش. مگر فراموش كردى گفتار خداى را كه در قرآن مى‏گوید:
    «گمان نكنند آنها كه به راه كفر بازگشتند كه آنچه ما براى آنها پیش مى‏آوریم و آنها را مهلت مى‏دهیم به نفع آنان و به خیر و سعادت آنهاست؟! نه، بلكه این مهلت براى این است كه بر گناهان خود بیفزایند و براى آنها عذاب خواركننده در پیش است».
    ادامه خطبه نیز خواندنی و زیباست، که در اینجا به آن نمی‌پردازیم. آن بانو آیه‌ای را تلاوت کردند تا هم جوابی برای یزید باشد و هم کمکی برای تفسیر صحیح آن آیه که یزید به دنبال تحریف معنایش بود:
    وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ كَفَروا أنَّما نُمْلى لَهُمْ خَیْرٌ لِانْفُسِهِمْ انَّما نُمْلى لَهُمْ لِیَزْدادوا اثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ‏ (5)
    در حقیقت شخص كافر نمى‏تواند از امکانات و وسائل فراوان دنیا در راه حق و در راه سعادت واقعى بهره‏بردارى كند در نتیجه اموالش برایش و بال است و هرچه داراتر باشد بدبخت تر است. (6)
    مبارزه با بدعتها و تفسیرهای غلط از آیات قرآن نیاز به وقت شناسی هم دارد. هرگونه عجله یا اهمال کاری در این کار، باعث کم اثر شدن آن می‌شود

    10 درس کاربردی برای زندگی امروز ما

    برای کسانی که به حوادث تاریخی به دیده عبرت نگاه می‌کنند، هر واقعه سرشار از درسهایی است که به زندگی امروزه آنان مربوط می‌شود. برخی از این درسها را در اینجا ذکر می‌کنیم:
    اول) همیشه کسانی پیدا می‌شوند که آیات قرآن را به سود خود به شکل وارونه معنا کنند.
    دوم) این خطر برای ثروتمندان و حاکمان و بزرگان کمتر از مردم عادی نیست.
    سوم) عموم مردم خود را از معانی قرآن دور نگه می‌دارند و به این وسیله به فریبکاری دروغگویان به نام دین تن می‌دهند.
    چهارم) همیشه در جامعه افرادی هستند که حقیقت دین را در یافته‌اند. آنان وظیفه دارند به روشنگری و افشاگری بپردازند.
    پنجم) مبارزه با بدعتها و تفسیرهای غلط از آیات قرآن نیاز به وقت شناسی هم دارد. هرگونه عجله یا اهمال کاری در این کار، باعث کم اثر شدن آن می‌شود.
    ششم) برای فهم معنای آیات قرآن باید از آیات دیگر قرآن نیز کمک بگیریم و الا ممکن است به خطا بیفتیم.
    هفتم) اگر برای فهمیدن قرآن همت نکنیم، ممکن است به وسیله همین قرآن گمراه شویم؛ همانگونه که آیه فوق بسیاری را گمراه کرد.
    هشتم) محبت الهی و علاقه داشتن به انجام وظایف دینی، می‌تواند در سخت ترین شرایط ما را به دشوار ترین کارها موفق کند؛ همانگونه که زینب کبری سلام الله علیها بدان موفق شد.
    نهم) قرآن حاوی همه حقایق عالم است؛ ولی ما به یک گوینده از سنخ "انسان" نیاز داریم که ترجمان آن حقایق برای ما باشد.
    دهم) دوران ما به دروغ به عنوان "عصر اطلاع رسانی" نام گرفته؛ زیرا عمق این گروه آیات قرآنی و سخنان پرمغزی هم چون خطبه‌های زینب کبری سلام الله علیها که در صدر گفته‌های بشری است در ابزارهای ارتباط جمعی دنیا مطرح نمی‌شودپی نوشت:
    1. آل عمران، 26
    2. این آیات عبارتند از سوره حمد؛ آیه 18 آل عمران؛ آیة الکرسی؛ آیه 26 آل عمران
    3. کافی، ج2، ص620
    4. سوره روم، آیه 10
    5. آل عمران، آیه 178
    6. مجموعه‏ آثار شهید مطهرى، ج ‏26، ص368

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    فضائل حضرت زینب (س)

    1- صبر: «شهید مطهری» در این رابطه می نویسد: «در حماسه حسینی آن كسی كه بیش از همه درس تحمل و بردباری را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید خواهر بزرگوارش زینب ـ سلام الله علیها ـ بود». و در کتاب ناسخ التواریخ آمده است: «محققاً از آغاز خلقت تاكنون از هیچ زنی از زنهای انبیاء و اولیاء با این حلم و بردباری پدید نیامده است».
    2-عبادت: حضرت زینب (س) در تمام مدت اسارت عبادت و نماز شبش تعطیل نشد. در كتاب ریاحین الشریعه آمده است: «شب زنده داری زینب در تمام عمرش ترك نشد حتی شب یازدهم محرم».
    3- سخن وری: خطبه های آتشین و زیبای حضرت زینب (س) در كوفه و شام كه یزید و یزیدیان را رسوا ساخت در حد اعلای فصاحت و بلاغت بود. شهید مطهری در این رابطه می نویسد: "خطابه ای كه حضرت زینب در مجلس یزید خوانده است از خطابه های بی نظیر دنیاست."
    4- علم: زمانی كه حضرت زینب (س) خطبه پرمحتوا و آتشین خود را در بازار كوفه ایراد نمود، امام سجاد ـ علیه السلام ـ در تأیید مقام علمی زینب ـ سلام الله علیها ـ فرمود: الحمدلله تو دانشمند و عالمه ای بدون معلم و بانوی خردمندی بدون استاد می باشی».
    5- بزرگواری: در بزرگواری حضرت زینب(س) همین نكته بس كه زمانی كه در عصر روز عاشورا دو پسرش را شهید كردند از خیمه پای بیرون نگذاشت. در حالی كه هنگام شهادت سایر شهدا از خیمه بیرون می آمد و امام حسین (ع) را دلداری می داد ولی اینجا برای این كه برادرش امام حسین (ع) خجالت نكشد از خیمه بیرون نیامد

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    دین، کتاب، طبیعت
    نوشته
    23,648
    حضور
    63 روز 9 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    33588



    سواره‌ای بر مرکب عقل

    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها


    یکی از القاب دختر بزرگوار فاطمه زهرا، حضرت زینب کبری سلام الله علیهما که در روایات به آن اشاره شده است «عقیلة» یا عقیله بنی ‏هاشم می ‏باشد. در این نوشتار درباره سرّ اشتهار آن بانو به این لقب فاخر می پردازیم.

    سوار بر نور

    برخی عاقل نیستند و به دنبال تحصیل عقل اند؛ برخی عاقل اند و عقل برای آن ها به صورت حال است، یعنی وصفِ دیرپا نیست بلکه گاهی هست و گاهی نیست؛ برخی عاقل اند و عقل برای آن ها به منزله یک وصفِ مَلکه است؛ و برخی عاقل اند و عقل برای آن ها به منزله فصلِ مقوّم است.
    کسانی که عقل برای آن ها به منزله فصل مقوّم است، به تمام معنای کلمه، عقیله اند. امام حسین سلام الله علیه "عقیلة بنی هاشم" است و زینب کبری سلام الله علیها نیز "عقیلة بنی هاشم"؛ این "تاء"، "تا"ی مبالغه است، نه "تا"ی تأنیث.
    وقتی می گویند انسان خلیفة الله است به همین صورت است. آدم خلیفة الله است نه خلیف الله، چرا؟ برای این که این "تاء"، "تا"ی مبالغه است. همان طور که می گوییم فلان شخص علامه است. بنابراین هم وجود مبارک حسین بن علی سلام الله علیهما عقیله بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبری سلام الله علیها؛ عقل برای این ها به منزله فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او.
    کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند اما برخی از افراد، حافظ کمالند؛ ذات اقدس الاهی درباره وجود مبارک پیغمبر صلی الله علیه وآله نفرمود تو دارای خُلق عظیمی یا متخلّق به خلق عظیمی؛ بلکه فرمود: «إِنَّک لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ»(قلم/4) یعنی تو بر خُلق، مسلّطی و خُلق در اختیار تو است؛ نه آن که تو بخواهی با اخلاق، کامل شوی. کمالِ اخلاق در این است که از تو نشأت می گیرد.
    کسانی هستند که با نور حرکت می کنند مثل افراد عادی که با چراغ حرکت می کنند؛ اما برخی از افراد، نورانی اند و هر جا آن ها باشند، نور هست. درباره آن گونه افراد، تعبیر قرآن کریم این است که «فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ»(زمر/22) که نور زیر پای این ها است؛ نور مرکب و مرکوب این ها است و این ها سوار بر نورند. آفتاب، مسلّط و راکب بر نور است؛ نه آن که نور، راکب بر آفتاب باشد.
    عاقل، عَقیل و عقیله شدن، مقدور دیگران هم هست، منتها به اندازه خودشان. اوج آن، مربوط به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و مقدور خود آن ها است؛ اما مراحل میانی و ضعیف آن، مقدور دیگران هم است

    عقیله بنی هاشم مسلّط بر عقل است و عقل در اختیار آن ها است. ایشان آن قدر قوی اند که علم و عقل به معنای «ما عُبد به الرحمن»(الكافی: 1/11) مقهور آن ها است؛ چه این که اگر در نقطه مقابل، کسی گرفتار جهل شود، او مرکوب و مرکب جهل است.
    در سوره مبارک «اسراء» حرف ابلیس نقل می شود. در آن جا خدا می فرماید که ابلیس می گوید من بر افراد تبهکار، سوار می شوم؛ حنک و تحت حنک این ها را در اختیار می گیرم «لَأَحْتَنِکنَّ ذُرِّیتَهُ»(اسراء/62). "اِحتَنَکَ" از باب افتعال است و به این معنا است که «سوار بر مرکب شد و حنکش را گرفت»؛ کسانی که سوارکار هستند بر حنک و تحت حنک اسب مسلّطند. افسار در اختیار راکب است. ابلیس گفت من چنین حالتی دارم و آن ها به من سواری می دهند؛ حنک و تحت حنک این ها در اختیار من است.
    بنابراین اگر کسی به جایی رسید که اول عاقل باشد، بعد عَقیل شود و بعد عقیلة شود، مصداق «فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ» می شود. اول باید کوشید عاقل شد؛ عاقل اسم فاعل است. بعد باید عقیل شد که این صفت مشبهه است و دلالت بر ثبات دارد. بعد از این، نوبت عقیله شدن است.
    ◆₪۩ صبور قافله ی غم  ۩₪◆ویژه نامه وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها
    راهی سخت اما ممکن


    عاقل، عقیل و عقیله شدن، ممکن است. گاهی می بینیم هم درباره مردان هم درباره زنان روایاتی هست که ائمه علیهم السلام فرمودند فلان شخص «منّا أهل البیت» (عیون اخبارالرضا: 2/64؛ الامالی شیخ طوسی: 45 و 525)؛ این اختصاصی به سلمان ندارد. رسیدن به مقام سلمان، اباذر، مقداد و عمّار، ممکن است. این راه شدنی است؛ آنچه شدنی و کسب کردنی نیست، مقام شامخ نبوّت، رسالت و امامت است که «اللّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسَالَتَهُ»(انعام /124).
    بنابراین این راه باز است؛ مخصوصاً برای کسانی که اوایل سن آن ها است و در حوزه های علمی تلاش و کوشش می کنند. این دو سبب، کمک می کند که این ها این راه را طی کنند و در قبال عدّه دیگری که در ظلمت فرو رفته اند «فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ» بشوند.
    اگر انسان مواظب راه، گفتار و کردار خود باشد، اولاً از هر تاریکی ای نجات پیدا می کند؛ بعد وقتی که راه را پیدا کرد، طی آن راه برایش آسان می شود.
    درست است که اول راه، عقبه کئود و گردنه صعب العبور است. همان عقبه کئودی که فرموده است: «فَلاَ اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ * وَ مَا أَدْرَاک مَا الْعَقَبَةُ» (بلد/11و12)؛ اما برای انسان سالک، آسان می شود. درست است که بعضی از مسائل سخت است اما از ما کارهایی خواسته اند که مقدور ما است ولی سخت است؛ خدا این کارهای سخت را برای ما آسان می کند؛ چنانکه فرمود: «فَأَمَّا مَنْ أَعْطَی وَ اتَّقَی * وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَی * فَسَنُیسِّرُهُ لِلْیسْرَی»(لیل/5-7).
    بنابراین عاقل، عَقیل و عقیله شدن، مقدور دیگران هم هست، منتها به اندازه خودشان. اوج آن، مربوط به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و مقدور خود آن ها است؛ اما مراحل میانی و ضعیف آن، مقدور دیگران هم است.

    راه رسیدن به مقصد

    عبادت کردن، انجام واجبات و ترک محرّمات و امثال آن ها توشه و زاد است. زاد را باید به اندازه راه فراهم کرد. کسانی در تحصیل زاد می کوشند و عمرشان را صرف تحصیل زاد می کنند. این کار، کار خوبی است ولی از خوب تر می مانند. ما زادی داریم و توشه ای برای راه؛ اما مقصدی داریم و مقصودی، که مقصود ما در آن مقصد است. ما باید آن مقصد و مقصود را بشناسیم و راه را هم طی کنیم. در قرآن کریم، هم راه را به عنوان زاد و توشه برای ما مشخص کرده اند، هم مقصد را معرفی کرده اند و هم مقصود بسیاری از ما را مشخص کرده اند.
    کسانی که عقیله اند هم «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» را دارند و هم «فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیک مُقْتَدِرٍ» را. به ایشان خطاب می شود که «فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» یکی از مصادیق بارز نفس مطمئنّه که در پایان سوره مبارک «فجر» گفته شده، سیدالشهدا صلوات الله علیه است

    تقوا، زاد و توشه است برای رسیدن به مقصد؛ اما شناخت مقصد دیگر با عمل نیست؛ این شناخت با نماز و روزه نیست، بلکه با فهم است و فهم. با فهم است که در می یابیم چطور او به ما نزدیک است و ما از او دوریم. شما مکرّر نماز بخوانید و مکرّر روزه بگیرید، مشکل حل نمی شود. زاد و توشه را باید به اندازه لازم فراهم کرد؛ آن بقیه، فوق زاد است.
    این مسائل، عقل می خواهد نه عبادت. این مطالب، عقیله بنی هاشم می خواهد. عبادت، واجب است؛ این مشخص است. مستحبّات هم مشخص هستند؛ منتها همین عبادت را کسی انجام می دهد و از خدای سبحان، «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ»(آل ‌عمران/15) می خواهد. چنین کسی به دنبال زاد است که به خیلی کسان می دهند. اما همین عبادت را کسی انجام می دهد اما به دنبال «عِندَ مَلِیک مُقْتَدِرٍ» (قمر/55) می باشد.
    اگر کسی به فکر "عنداللّهی" شدن، باشد، به فکر مقصد است؛ اما اگر به فکر «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» باشد به بهشتی می رسد که درخت و آب دارد، جسم و بدن و لذّت های ظاهری دارد؛ اما او را به آن بهشت معنوی که قرب الاهی است، راه نمی دهند؛ برای این که او برای این کار، معرفت و عقلی نیاورده است؛ و عقیله نشده است. کسانی که عقیله اند هم «جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» را دارند و هم «فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیک مُقْتَدِرٍ» را. به ایشان خطاب می شود که «فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» یکی از مصادیق بارز نفس مطمئنّه که در پایان سوره مبارک «فجر» گفته شده، سیدالشهدا صلوات الله علیه است. این خاندان هم از همین قبیل اند.



    منابع:
    درس اخلاق استاد جوادی آملی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء (فروردین 91).
    زینب علیهاالسلام عقیله بنی هاشم، سید هاشم رسولی محلاتی.

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود