صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: صحت ولادت امام علی(ع) در کعبه در منابع اهل سنت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    علاقه
    بندگی الله رو انجام دادن
    نوشته
    54
    حضور
    8 روز 14 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    86

    پرسش صحت ولادت امام علی(ع) در کعبه در منابع اهل سنت




    سلام علیکم

    ایام ماه رجب ، مخصوصا ولادت با سعادت امام علی (ع) رو به همه مسلمانان جهان تبریک میگم


    میخواستم صحت روایاتی را که در مورد محل ولادت امام علی (ع) و محل شهادت ایشان وجود داره، مورد تایید و یا رد قرار بدید.
    آیا اون قسمت کعبه که خراب شده،مورد تایید همه مذاهب هست؟؟
    خواهشا روایاتی هم که در رد این قضیه مطرح شده رو بیان کنید تا ببینیم تا چه حد با عقل و منطق جور در میاد؟؟


    اگر ممکنه این بحث توسط 2 کارشناس انجام شود و ابعاد مختلف این بحث بررسی شود


    باتشکر


    درپناه حق
    اللهم انا نشــــــــکو الیک، فقد نبینا، صلواتک علیه و اله و غیبــة ولینا و کثرة عدونا و قلـة عددنا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا...
    بــارالها! ما به درگاه تو شکایت می کنیم، از فقدان پیغمبرت و از غیبت امام ما و بسیاری دشمن ما و کمی عدد ما و فتنه های سخت بر ما و غلبه محیط روزگار بر ما...

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,140
    حضور
    136 روز 18 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19255



    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    ظاهرا اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم
    سلام
    ابتدا با شما (تا حدودی) هم عقیده بودم ولی در مورد جملهء آخر شما حرف دارم. ابتدا عرض کنم درمورد اینکه هر بار تصویری یا شکلی نشون داده میشه و براش تبلیغ میشه با شما موافقم. متاسفانه گاهی به استدلال هایی ضعیف رو میاریم که اکثراً خیلی راحت رد میشه و نه تنها اثباتی برای ما نیست بلکه ما رو در نگاه دیگران افرادی بدون دلیل نشون میده. تا اینجا درست

    ولی لازمهء نقد درست ، انصافه. مگه تنها دلیل و برهان ارائه شده از سوی شیعیان ، همین چند عکس و فیلم مد نظر شما بوده که نتیجه گرفتید مجبوریم فقط به اینها تکیه کنیم؟ یعنی میخواید بگید شما تا الان بجز همین چند عکس و فیلم ، هیچ دلیل و برهانی از شیعیان نشنیدید؟

    اگر بفرمایید نشنیدم که تصور میشه بسیار کم اطلاع هستید؟

    اگر بفرمایید شنیدم ، اون وقت انصاف شما زیر سؤال میره که اگر دلایل دیگری هم شنیدید ، چرا اسمی نمیارید و فقط به این موضوع (عکس و فیلم بی اساس) استناد میکنید تا ثابت کنید اعتقادات ما سسته؟


    لذا در عین حال که با بخش های ابتدایی فرمایش شما تا حد زیادی موافقم ، اختلاف نظر با شما به این شکله....

    شما:
    ظاهراً اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم

    اعتقاد من:آنقدر اعتقادات ما قوی و همراه با برهان و دلیل است که دیگر نیازی نداریم به چند عکس و شکل و فیلم تکیه کنیم


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    نوشته
    186
    حضور
    3 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    439



    سلام
    کعبه پس از اسلام بارها تخریب و بازسازی شده. در دو تا از جنگهایی که بین بنی امیه و آل زبیر در گرفت کعبه تخریب و سپس بازسازی شد. در حمله قرامطه هم این اتفاق تکرار شد. آخرین باری که کعبه بازسازی شده هم مربوط میشه به سیل سال 1629 که پس از اون کعبه با استفاده از سنگ گرانیت بازسازی شد. البته در بازسازی ها سعی شده تا حد امکان ساختار کلی کعبه حفظ شود.
    اما من اطلاع ندارم که این شکاف وجود داشته و هر بار بازسازی شده یا اینکه بعدها ایجاد شده. اگر کارشناسان گرامی اطلاعاتی دارند ممنون میشم در اختیار ما بگذارند.

    ویرایش توسط Mostafa4 : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ در ساعت ۱۶:۱۵

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    154
    حضور
    1 روز 21 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    356



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    سلام
    ابتدا با شما (تا حدودی) هم عقیده بودم ولی در مورد جملهء آخر شما حرف دارم. ابتدا عرض کنم درمورد اینکه هر بار تصویری یا شکلی نشون داده میشه و براش تبلیغ میشه با شما موافقم. متاسفانه گاهی به استدلال هایی ضعیف رو میاریم که اکثراً خیلی راحت رد میشه و نه تنها اثباتی برای ما نیست بلکه ما رو در نگاه دیگران افرادی بدون دلیل نشون میده. تا اینجا درست

    ولی لازمهء نقد درست ، انصافه. مگه تنها دلیل و برهان ارائه شده از سوی شیعیان ، همین چند عکس و فیلم مد نظر شما بوده که نتیجه گرفتید مجبوریم فقط به اینها تکیه کنیم؟ یعنی میخواید بگید شما تا الان بجز همین چند عکس و فیلم ، هیچ دلیل و برهانی از شیعیان نشنیدید؟

    اگر بفرمایید نشنیدم که تصور میشه بسیار کم اطلاع هستید؟

    اگر بفرمایید شنیدم ، اون وقت انصاف شما زیر سؤال میره که اگر دلایل دیگری هم شنیدید ، چرا اسمی نمیارید و فقط به این موضوع (عکس و فیلم بی اساس) استناد میکنید تا ثابت کنید اعتقادات ما سسته؟


    لذا در عین حال که با بخش های ابتدایی فرمایش شما تا حد زیادی موافقم ، اختلاف نظر با شما به این شکله....

    شما:
    ظاهراً اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم

    اعتقاد من:آنقدر اعتقادات ما قوی و همراه با برهان و دلیل است که دیگر نیازی نداریم به چند عکس و شکل و فیلم تکیه کنیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب و احترام
    از نظر بنده تولد حضرت علی در خانه ی کعبه صحت ندارد. زیرا:

    1. اغلب اسطوره‌ها و شخصیت های تاریخ نگاری کهن (غیر علمی) چه آنها که اساس تاریخی ندارند (مانند آدم و خدایان بابل) و چه آنها که اساس تاریخی دارند (مانند عیسی و اسکندر و کوروش) و چه آنها که از این جنبه تفکیک شده نیستند (مثل موسی و مردوک و جومونگ و اسطوره‌های یونانی و رومی) تولد خارق العاده داشته‌اند.
    2. دانشمندان انسان شناسی روایات چگونگی تولد را چه عادی و چه معجزه آسا را به کلی نادیده می‌گیرند و برای این کار دلایل متعددی ارائه می‌دهند. (جستجو کنید: Miraculous births) مانند تداول و تشابه این روند در
    3. البته نمی دانم چرا این قدر زحمت به خود می‌دهند. این راویان هستند که باید ادعایشان را ثابت کنند.
    4. مگر علی پیامبر است که اثبات رسالتش به این معجزه نیاز داشته؟ اگر نیست که هر چه در دبستان تا دانشگاه راجع به «نظریه معجزه» خواندیم


    اما این عکس دیگر خیلی جالب است
    یک بار می‌گویند محل شکافته شدن ماه توسط حضرت محمد در عکس ناسا مشاهده شده.
    یک بار عکس پخش می‌کنند که درختی در روز عاشورا خون گریه کرده.
    یک بار می‌گویند ابالفضل در حرمش در کربلا مقابل دوربین ظاهر شده است.
    یک بار عکس می‌گیرند از ابرها که به شکل ایران، کشور امام زمان در آمده اند.
    یک بار عکس کندوی زنبور عسل را می‌گذارند که با عسل نوشته الله.
    یک بار که چه عرض کنم ده ها بار عکس درختان را می‌گذارند که به شکل لا اله الا الله و الله و اکبر و ... در آمده اند.

    برای من مهم نیست که چند مورد این‌ها جعلی و چند مورد تصادفی اند. زیرا اگر کسی مدعی است که این ها حتی در صورت اصالت، معنای خاصی دارند و مثلا معجزه و بیانگر حقانیت گروهی هستند، وظیفه‌ی اثبات به عهده ی خود اوست.

    در این مورد یک عکس
    1. ترکی روی گوشه‌ی دیوار، به هیچ وجه تولد حضرت علی در کعبه را اثبات نمی کند.
    2. ترکی درست در مکانی که از دید علم مکانیک و عمران مستعد خرابی است را نمی‌توان معجزه خواند. خداییش تا حالا نشده بخورید به گوشه‌ی تیز دیوار گچی خونه تون، گچو بشکنید؟ کوچک‌ترین اطلاع از وضعیت کعبه تحت فشار زائران در طواف و حتی کمی دانش در رشته‌ی عمران کافی است تا بدانیم با این حجم و فشار زوار ترک در این مکان باید حداقل هر 10 سال یک بار رخ دهد.
    3. ترمیم این ترک توسط سیمان هم بیانگر جدید بودن آن است. کعبه مکانی مهم است و متولیان آن به شدت از آن نگهداری می‌کنند.
    4. اصلا مگر دیوار کعبه پس از شکافته شدن و بسته شدن معجزه آسا و غیر طبیعی اش اثری از خود به جا گذاشته؟
    5. مگر ترک خوردن دیوار هم معجزه است؟ معجزه آن است که دیواری پس از ترک خوردن خودش بسته شود.
    6. کعبه پس از این همه تخریب‌ها و بازسازی‌های مکرر در جنگ و سیل و ... خودش اینقدر سالم نمانده و بارها بازسازی شده.
    7. حتی اگر این هم نبود، چطور این ترک جان سالم به در برده و از 1400 سال پیش تا کنون باقی مانده؟


    ظاهرا اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم.


    روز ولادت حضرت علی مبارک.
    ولی باید بگویم که من با هر دوی شما نسبتا مخالف هستم.
    اصلا این عکس برای استدلال و برهان برای مثلا ولایت و چیزی عظیم از حضرت علی (ع) نیست. نه متخصصان شیعه و نه شنوندگان براهین آنچنان احمق و بی خرد نیستند که اصلا جای چنین حرف هایی به عنوان استدلال باشد. استدلال ها بر اساس مفاد منطقی و عقلی صورت میگیرد و البته چیزی بچه بازی هم نیست...
    این عکس ها و داستان ها و از طرف بچه ها برای ابراز احساسات و علاقه منتشر می شوند و البته همیشه شروع این انتشارات پاک نیست و گاهی دسیسه ی دشمن است. میخواهند مسلمانان و مردم را بد بین کنند. مثلا من باور نمیکنم که این عکس واقعا مربوط به واقعه تولد حضرت علی (ع) باشد ، چرا که اگر همچین اثری وجود داشت ، به سرعت آن را ترمیم و مخفی می کردند و علت انگیزه برای این کار نیز پر واضح است.

    چنین داستان هایی که اصلا حجیت ندارند ( چه صدق باشد و چه کذب) گاهی در بین بیانات اخلاقی بعضی اساتید و بچه مذهبی ها و مذهبی نماها و منافق ها دیده می شود. امکان باور آن ها بستگی مستقیمی به گوینده ی این اخبار دارد. مثلا من احساس خوبی به باور یک داستان خارق العاده مربوط به زندگی یک شخصی دارم اگر شخص گوینده آن حضرت آقا ، امام خامنه ای (مد ظله) یا شخصیتی مثلا آیت الله بهجت باشد...
    تنهایم ای پناه بی پناهان ...
    پناهم ده ، پناهم ده در آغوش گرم و پر مهرت ، آغوشی که مادرم فکرش را نمی تواند بکند...
    گرمی آغوش مهدی ات را می خواهم...
    کاش منتظرش میشدم...

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    506
    حضور
    8 روز 8 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1144



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    سلام
    ابتدا با شما (تا حدودی) هم عقیده بودم ولی در مورد جملهء آخر شما حرف دارم. ابتدا عرض کنم درمورد اینکه هر بار تصویری یا شکلی نشون داده میشه و براش تبلیغ میشه با شما موافقم. متاسفانه گاهی به استدلال هایی ضعیف رو میاریم که اکثراً خیلی راحت رد میشه و نه تنها اثباتی برای ما نیست بلکه ما رو در نگاه دیگران افرادی بدون دلیل نشون میده. تا اینجا درست

    ولی لازمهء نقد درست ، انصافه. مگه تنها دلیل و برهان ارائه شده از سوی شیعیان ، همین چند عکس و فیلم مد نظر شما بوده که نتیجه گرفتید مجبوریم فقط به اینها تکیه کنیم؟ یعنی میخواید بگید شما تا الان بجز همین چند عکس و فیلم ، هیچ دلیل و برهانی از شیعیان نشنیدید؟

    اگر بفرمایید نشنیدم که تصور میشه بسیار کم اطلاع هستید؟

    اگر بفرمایید شنیدم ، اون وقت انصاف شما زیر سؤال میره که اگر دلایل دیگری هم شنیدید ، چرا اسمی نمیارید و فقط به این موضوع (عکس و فیلم بی اساس) استناد میکنید تا ثابت کنید اعتقادات ما سسته؟


    لذا در عین حال که با بخش های ابتدایی فرمایش شما تا حد زیادی موافقم ، اختلاف نظر با شما به این شکله....

    شما:
    ظاهراً اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم

    اعتقاد من:آنقدر اعتقادات ما قوی و همراه با برهان و دلیل است که دیگر نیازی نداریم به چند عکس و شکل و فیلم تکیه کنیم
    صحبت این است که در شیعیان شکاف بزرگی ایجاد شده.
    اعتقادات عده ای چنان قوی است که به کمتر از برهان عقلی قطعی راضی نمی‌شوند.
    اعتقادات عده ای چنان ضعیف و در آستانه‌ی فروپاشی است که به هر دیوار ترک خورده ای چنگ می‌زنند و هر روز شایعه‌ای را پر و بال می‌دهند.

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,140
    حضور
    136 روز 18 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19255



    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    صحبت این است که در شیعیان شکاف بزرگی ایجاد شده.
    اعتقادات عده ای چنان قوی است که به کمتر از برهان عقلی قطعی راضی نمی‌شوند.
    اعتقادات عده ای چنان ضعیف و در آستانه‌ی فروپاشی است که به هر دیوار ترک خورده ای چنگ می‌زنند و هر روز شایعه‌ای را پر و بال می‌دهند
    این طبیعت انسان هاست برادر. قرار نیست همه کارشناس باشن. ما عوام داریم و کارشناس و اگر اینها رو 0 و 100 بگیریم ، بین اینها هم هزاران فرد وجود داره با درجات علمی ، اعتقادی و فرهنگی مختلف و سطح دانش و بینش متفاوت. این موضوع مختص گروه ، دین ، مذهب یا ایدئولوژی خاصی نیست. همه جا شما میتونید این اختلافات رو ببینید


    اما اونچه که من احساس کردم مد نظر شماست ، به نظرم دو مورد رو میشه براش عنوان کرد که اولی منفیه و دومی مثبت:

    1 - نکاتی که اشاره فرمودید ، بخشیش به این دلیله که کارشناسان دینی اونطور که باید و شاید مفاهیم دینی و علمی رو به عوام منتقل نکردن. البته عده ای هستن که سعی در گسترش این موارد دارن ، ولی واقعاً کافی نیست. در واقع گر چه کارشناس زیاد داریم ، اما بازده علم این کارشناسان در جامعه اونطور که باید ، نمود پیدا نکرده و بجز عدهء معدودی ، بقیه واقعاً کم کاری کردن ، یا بهتره بگی بد کاری کردن!

    2 - اما نکتهء دیگه ای که در جای خودش بسیار مهمه ، جدا شدن سنگ های مختلف در غربال آخر الزمانه. ناچار باید یه جایی تفکیک صورت بگیره و اونی که ایمان قلبی ، محکم و مستدل داره ، از اونی که صرفاً یه چیزی فهمیده اما در جانش نفوذ نکرده ، باید جدا بشه. اتفاقات این دوره و امتحانات سنگینی که داره پیش میاد ، نتیجه ش همین تفکیک شدن خواهد بود

    البته این نظر شخصی بنده ست. ممکنه نظرات دیگه ای هم قابل بررسی باشه


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    506
    حضور
    8 روز 8 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1144



    نقل قول نوشته اصلی توسط Reza-D نمایش پست ها
    ما عوام داریم و کارشناس و اگر اینها رو 0 و 100 بگیریم ، بین اینها هم هزاران فرد وجود داره با درجات علمی ، اعتقادی و فرهنگی مختلف و سطح دانش و بینش متفاوت. این موضوع مختص گروه ، دین ، مذهب یا ایدئولوژی خاصی نیست. همه جا شما میتونید این اختلافات رو ببینید.
    کسانی که پست‌هایی نظیر این می‌گذارند عوام نیستند؛ افراد تحصیل کرده و با شعوری هستند.
    آنچه باعث فریب خوردن آنها می‌شود ساده لوحی نیست؛ احساس ناامنی در مورد باورهایشان است.
    لذا با دیدن ترکی روی دیوار شوق و امید اثبات حقانیت‌شان در قلبشان می‌جوشد و عقلشان از کار می‌افتد.

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,140
    حضور
    136 روز 18 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19255



    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    کسانی که پست‌هایی نظیر این می‌گذارند عوام نیستند؛ افراد تحصیل کرده و با شعوری هستند.
    آنچه باعث فریب خوردن آنها می‌شود ساده لوحی نیست؛ احساس ناامنی در مورد باورهایشان است.
    لذا با دیدن ترکی روی دیوار شوق و امید اثبات حقانیت‌شان در قلبشان می‌جوشد و عقلشان از کار می‌افتد
    اگر حرف شما خطاب به بنده بود پاسخ میدادم
    دوستانی که چنین پست هایی میذارن خودشون باید بیان نظر بدن

    فقط یک نکته بگم (خطاب به استارتر محترم نیست ، بطور کلی عرض میکنم)
    بنده گفتم که 0 و 100 نباید نگاه کرد و انواع حالت ها رو میشه برای افراد مختلف متصور بود. لذا قوی بودن در اعتقاد و برهان ، لزوماً با تحصیلات عالی ارتباط مستقیم نداره. ممکنه کسی دکتر باشه اما ناآگاه باشه و کسی بی سواد باشه اما بسیار آگاه. پس باز هم کج روی عده ای نمیتونه به اصل مستدل و عقلانی بودن مذهب شیعه ، خدشه وارد کنه

    ولی جدای از این موضوع ، شما به نوعی دور زدید و برگشتید سر خونهء اول. یعنی با گفتن این مطلب که "اینها افراد تحصیل کرده و آگاهی هستند" ، سعی میکنید به مخاطب بقبولونید (چه کلمه ای شد! ) ، که مشکل شیعه نه در عدم آگاهی ، که در ضعف باور و دلیله

    اما صرف ادعا کفایت نمیکنه ، بلکه باید این ادعا رو با مدرک و دلیل اثبات کنید برادر
    یعنی دلیل و نمونه بیارید که شیعیانی هستن که:
    اولاً علم بالایی دارن
    ثانیاً برای اثبات حقانیتشون بجز عکس و فیلم دلیل دیگری ندارن


    نمیخوام سفسطه کنم و مثلاً بگم برید اسامی 40 نفر رو بیارید! چون مشخصه که چنین کاری هم سخته هم زمان بر. منظورم اینه که مثلاً شبهه ای رو بیارید که افراد باسواد و دارای علم شیعه (و نه عوام) نتونستن بهش پاسخ بدن ، یا مواردی از این دست تا برای ما هم قابل پذیرش باشه که شیعه در اثبات حقانیتش مشکل داره


    ویرایش توسط Reza-D : ۱۳۹۴/۰۲/۱۲ در ساعت ۲۲:۳۰

    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    علاقه
    مداحی آقا امام زمان و امام حسین ، موزیک غمگین
    نوشته
    678
    حضور
    25 روز 3 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    2258



    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب و احترام
    از نظر بنده تولد حضرت علی در خانه ی کعبه صحت ندارد. زیرا:

    1. اغلب اسطوره‌ها و شخصیت های تاریخ نگاری کهن (غیر علمی) چه آنها که اساس تاریخی ندارند (مانند آدم و خدایان بابل) و چه آنها که اساس تاریخی دارند (مانند عیسی و اسکندر و کوروش) و چه آنها که از این جنبه تفکیک شده نیستند (مثل موسی و مردوک و جومونگ و اسطوره‌های یونانی و رومی) تولد خارق العاده داشته‌اند.
    2. دانشمندان انسان شناسی روایات چگونگی تولد را چه عادی و چه معجزه آسا را به کلی نادیده می‌گیرند و برای این کار دلایل متعددی ارائه می‌دهند. (جستجو کنید: Miraculous births) مانند تداول و تشابه این روند در
    3. البته نمی دانم چرا این قدر زحمت به خود می‌دهند. این راویان هستند که باید ادعایشان را ثابت کنند.
    4. مگر علی پیامبر است که اثبات رسالتش به این معجزه نیاز داشته؟ اگر نیست که هر چه در دبستان تا دانشگاه راجع به «نظریه معجزه» خواندیم


    اما این عکس دیگر خیلی جالب است
    یک بار می‌گویند محل شکافته شدن ماه توسط حضرت محمد در عکس ناسا مشاهده شده.
    یک بار عکس پخش می‌کنند که درختی در روز عاشورا خون گریه کرده.
    یک بار می‌گویند ابالفضل در حرمش در کربلا مقابل دوربین ظاهر شده است.
    یک بار عکس می‌گیرند از ابرها که به شکل ایران، کشور امام زمان در آمده اند.
    یک بار عکس کندوی زنبور عسل را می‌گذارند که با عسل نوشته الله.
    یک بار که چه عرض کنم ده ها بار عکس درختان را می‌گذارند که به شکل لا اله الا الله و الله و اکبر و ... در آمده اند.

    برای من مهم نیست که چند مورد این‌ها جعلی و چند مورد تصادفی اند. زیرا اگر کسی مدعی است که این ها حتی در صورت اصالت، معنای خاصی دارند و مثلا معجزه و بیانگر حقانیت گروهی هستند، وظیفه‌ی اثبات به عهده ی خود اوست.

    در این مورد یک عکس
    1. ترکی روی گوشه‌ی دیوار، به هیچ وجه تولد حضرت علی در کعبه را اثبات نمی کند.
    2. ترکی درست در مکانی که از دید علم مکانیک و عمران مستعد خرابی است را نمی‌توان معجزه خواند. خداییش تا حالا نشده بخورید به گوشه‌ی تیز دیوار گچی خونه تون، گچو بشکنید؟ کوچک‌ترین اطلاع از وضعیت کعبه تحت فشار زائران در طواف و حتی کمی دانش در رشته‌ی عمران کافی است تا بدانیم با این حجم و فشار زوار ترک در این مکان باید حداقل هر 10 سال یک بار رخ دهد.
    3. ترمیم این ترک توسط سیمان هم بیانگر جدید بودن آن است. کعبه مکانی مهم است و متولیان آن به شدت از آن نگهداری می‌کنند.
    4. اصلا مگر دیوار کعبه پس از شکافته شدن و بسته شدن معجزه آسا و غیر طبیعی اش اثری از خود به جا گذاشته؟
    5. مگر ترک خوردن دیوار هم معجزه است؟ معجزه آن است که دیواری پس از ترک خوردن خودش بسته شود.
    6. کعبه پس از این همه تخریب‌ها و بازسازی‌های مکرر در جنگ و سیل و ... خودش اینقدر سالم نمانده و بارها بازسازی شده.
    7. حتی اگر این هم نبود، چطور این ترک جان سالم به در برده و از 1400 سال پیش تا کنون باقی مانده؟


    ظاهرا اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم.


    روز ولادت حضرت علی مبارک.
    چطور اینقدر با صراحت میگی صحت نداره ؟ رفتی تحقیق کردی یا همش توهم و تخیله ؟ اینکه شما خودت تو وجود خدا شک میکنی و خیلی چیزای دیگه به شیعیان ربطی نداره
    این هم تمام اسناد اهل سنت در مورد متولد شدن حضرت علی در کعبه
    علي مولود کعبه+سند
    عالمان و دانشمندان بزرگ شيعه و اهل سنت در اين كه ولادت على عليه السلام در خانه كعبه واقع شده است،اتفاق نظر دارند و این کرامت شامل حال هیچ انسانی نشده است و مختص به امام علی علیه السلام می باشد. نظر برخى از علماى اهل سنت که اقرار به ولادت علی(علیه السلام) در خانه کعبه کرده اند، در پی می آید:

    1 ـ حافظ، ابوعبداللّه محمدبن عبداللّه مشهور به "حاکم نیشابوری" در کتاب «مستدرک صحیحین» می نویسد:

    ... قَالَ الْحَاكِمُ: «وَهَمُّ مُصْعَبٍ فِي الْحَرْفِ الْأَخِيرِ، فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ»

    به تواتر رسیده است که فاطمه بنت اسد، امیر مؤمنان ـ کرّم اللّه وجهه ـ را در خانه کعبه به دنیا آورد.

    المستدرك على الصحيحين ج3 ص550 المؤلف: أبو عبد الله الحاكم محمد بن عبد الله بن محمد بن حمدويه بن نُعيم بن الحكم الضبي الطهماني النيسابوري المعروف بابن البيع (المتوفى: 405هـ)، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا، الناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1411 - 1990، عدد الأجزاء: 4



    ولادت حضرت علی


    2- شاه ولی الله دهلوی در کتابش " ازاله الخفاء " چنین می گوید :و از مناقب وي رضي الله عنه كه در حين ولادت او ظاهر شد يكي آن است كه در جوف كعبه معظمه تولد يافت.

    قال الحاكم في ترجمة حكيم بن حزام وقول مصعب فيه لم يولد قبله ولابعده في الكعبة احدٌ مانصه وَهِم مصعبٌ في الحرف الاخير فقد تواترت الاخبار ان فاطمة بنت اسد ولدت اميرالمؤمنين علياً في جوف الكعبة (2)

    3- شهاب الدين آلوسي صاحب تفسير روح المعانی در شرح قول عبدالبافي الأفندي العمري بعد از شعر مؤلّف كتاب :

    أنت العلي الذي فوق العلى رفعا ببطن مكة عند البيت إذ وضعا

    ميگويد :" وكون الأميركرم الله وجهه ولد في البيت أمر مشهور في الدنيا و ذكر في كتب الفريقين السنة والشيعة .... ولم يشتهر وضع غيره كرم الله وجهه كما اشتهر وضعه بل لم تتفق الكلمة عليه ، وما أحرى بإمام الأئمة أن يكون وضعه فيما هو قبلة للمؤمنين ؟ وسبحان من يضع الأشياء في مواضعها وهو أحكم لحاكمين "(3)( و اين كه حضرت امير (كرم الله وجهه) در خانه خدا به دنيا آمده ؛ امري است مشهور ودر كتب فريقين سني وشيعي ذكر شده .... ودرباره كسي نشنيديم كه او هم در كعبه به دنيا آمده باشد آنچنانكه درباره حضرت (كرم الله وجهه) ذكر شده , و چه افتخاري براي امام أئمّه است كه در جائي كه قبله مؤمنين است به دنيا آمده باشد ؟ سبحان خداوندي كه أشياء را در مكان مناسبش ميگذارد )در ص 75 بعد از كلام الأفندي العمري ميگويد :

    وأنت أنت الذي حطت لهقدم * في موضع يده الرحمن قد وضعا

    " وقيل : أحب عليه الصلاة والسلام ( يعني عليا ) أن يكافئ الكعبة حيث ولد في بطنها بوضع الصنم عن ظهرها فإنها كما ورد في بعض الآثار كانت تشتكي إلى الله تعالى عبادة الأصنام حولها و تقول : أي رب حتى متى تعبد هذه الأصنام حولي ؟ والله تعالى يعدها بتطهيرها من ذلك . "

    ( گفته شده : كه او (سلام وصلوات بر او باد) - يعني علي- دوست داشت كه كعبه را مشرّف و از كعبه قدرداني كند با افتادن بت ها أز روي آن جائي كه أو در داخلش به دنيا آمده است , همانطور كه در بعضي آثار ذكر شده است كه كعبه به خداوند (تبارك وتعالى) أز پرستيدن بت ها شكايت ميكرد وميگفت : خداوندا تا كي اين بت ها نزديك من پرستش ميشوند ؟ خدا هم وعده ميداد كه كعبه را از بت ها مطهّر كند )

    4 ـ ابوعثمان، عمرو بن بحر، مشهور به «جاحظ» صاحب کتاب «البیان و التّبیین»،( متوفّای 255 ه ق ) در رساله ای که در باره فضایل بنی هاشم نوشته، از ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام در آن مکان مقدّس سخن گفته است. متن این رساله را قندوزی در «ینابیع المودّه» درج کرده است(4)

    5 ـ پیشتاز مورّخان، علی بن حسین مسعودی،( متوفّای 333 ه ق) در کتاب «مروج الذّهب» که در طول بیش از یکهزار سال، یکی از استوارترین منابع مورد اعتماد مورّخان است، با صراحت و قاطعیّت اعلام می دارد که: «ولادت آن حضرت در درون کعبه واقع گردید.»(5) و در کتاب دیگرش «اثبات الوصیّه» تأکید می کند که: «هرگز پیش از ایشان و یا بعد از ایشان احدی در درون کعبه به دنیا نیامده است.»(6)

    6 ـ مورّخ ابوزکریّا، یزیدبن محمدبن أیاس بن قاسم ازدی،( متوفّای334 ه ق) در کتاب خود «تاریخ موصل» از ولادت آن حضرت در درون کعبه سخن گفته، می افزاید: «به جز امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام ، هیچ خلیفه دیگری در کعبه متولّد نشده است.»(7)

    7 ـ محدّث خبیر، محمد بن علی بن اسماعیل شافعی، مشهور به «ابن قفّال» (متوفّای 365 ه ق ) می نویسد: «فاطمه بنت اسد به هنگام زایمان وارد کعبه شد و علی علیه السلام را در آنجا به دنیا آورد گفته می شود به جز علی علیه السلام احدی در آنجا متولّد نشده است.»(8)

    8 ـ ابوالحسن، علی بن محمد واسطی شافعی، مشهور به «ابن مغازلی»،( متوفّای 483 ه ق ) در کتاب ارزشمند «مناقب علی بن أبی طالب» به تفصیل، داستان ولادت امیر مؤمنان علیه السلام در درون کعبه را با سلسله اسناد خود، نقل کرده است.(9)

    9 ـ کمال الدّین، ابوسالم، قاضی محمد بن طلحه شافعی،(متوفّای 625 ه ق ) در کتاب «مطالب السّؤول» می نویسد: «علی بن ابی طالب علیه السلام در درون کعبه معظّمه در بیت الحرام دیده به جهان گشود.»(10)

    10 ـ شمس الدّین، ابوالمظفّر، یوسف بن قز اوغلی، مشهور به «سبط ابن جوزی» در کتاب «تذکرة الخواص» می نویسد: «در روایت آمده است که فاطمه بنت اسد حامله بود، برگرد خانه طواف می کرد، ناگهان درد زایمان گرفت، درِ کعبه به رویش باز شد، فاطمه به اندرون کعبه در آمد و علی( علیه السلام ) را در آنجا به دنیا آورد.» (11)

    11 ـ ابوعبداللّه ، محمد بن یوسف بن محمد قرشی، مشهور به «گنجی شافعی»،( متوفّای 658 ه ق) در کتاب گرانسنگ «کفایة الطّالب» می نویسد: «امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام ، در شب جمعه، 13 رجب، سی سال گذشته از عام الفیل، در مکّه معظّمه، در درون کعبه، دیده به جهان گشود. و هرگز مولود دیگری جز او ـ پیش از او و یا بعد از او ـ در خانه کعبه زاده نشد. این میلاد فرخنده، فضیلت و کرامتی برای او و فضیلت و شکوهی برای خانه خداست.»(12)

    12 ـ مورّخ هندوشاه بن عبداللّه نخجوانی، در کتاب ارزشمند «تجارب السّلف» که آن را در باره خلفا و وزرا در سال 724 ه ق به رشته تحریر در آورده، می نویسد: «علی علیه السلام در درون کعبه دیده به جهان گشود... به هنگام تولّد مادرش او را «حیدر» نام نهاد و حیدر به معنای شیر است.»(13)

    13 ـ مورّخ حمداللّه بن ابی بکر بن احمدبن نصر مستوفی، (متوفّای 750 ه ق ) در کتاب «تاریخ گزیده» می نویسد: «امیر المؤمنین علی علیه السلام ، عمّ زاده رسول اللّه صلی الله علیه و آله مادرش فاطمه بنت اسدبن هاشم، ولادتش در درون کعبه... سنه 30 عام الفیل، موافق با 911 اسکندری، 8 سال گذشته از پادشاهی پرویز.»(14)

    14 ـ جمال الدّین محمدبن یوسف بن حسن بن محمد زرندی حنفی مدنی، (متوفّای 750 ه ق) در کتاب «نظم دُرَرِ السمطین» از احمد حنبل روایت کرده: «ولادت امیر مؤمنان علیه السلام در درون کعبه اتّفاق افتاد.»(15)

    15 ـ حافظ شمس الدّین، ابوعبداللّه محمدبن احمد ذهبی، (متوفّای 848 ه ق ) در «تلخیص مستدرک صحیحین» که در ذیل مستدرک حاکم به طبع رسیده، متن عبارت حاکم نیشابوری را نقل کرده، می نویسد: «اخبار به حدّ تواتر رسیده که علی بن ابی طالب در درون کعبه دیده به جهان گشود.»(16)

    16ـ قاضی شهاب الدّین دولت آبادی، (متوفّای 849 ه ق ) داستان ولادت آن حضرت را نقل کرده و تصریح نموده که در داخل کعبه واقع شده است.(17)

    17 ـ نور الدین علی بن محمد بن صبّاغ مالکی، (متوفّای 855 ه ق ) در کتاب «الفصول المهمّه» می نویسد: «علی علیه السلام به روز جمعه، 13 رجب، سی سال گذشته از عام الفیل، 23 سال پیش از هجرت، در مکّه معظّمه، در میان بیت اللّه الحرام چشم به جهان گشود... پیش از آن حضرت، هرگز احدی در بیت الحرام متولد نشد. این برتری، ویژه آن حضرت است. که خداوند برای ظاهر ساختن مرتبت و مقام و شکوه حضرتش به ایشان عطا فرموده است.»(18)

    18 ـ مورّخ شهید، فخرالدین محمدبن ابی داود، سلیمان بناکتی،( متوفای 891 ه ق ) در کتاب«روضة اولی الألباب» مشهور به «تاریخ بناکتی» می نویسد: «روز آدینه، سیزدهم ماه رجب، سنه ثلاثین از سال فیل، در حرم کعبه به وجود آمد. پیش از او و بعد از او هیچ فرزندی در خانه کعبه به وجود نیامده است.»(19)

    19 ـ عبد الرّحمن جامی،) متوفّای 898 ه ق( در کتاب «شواهد النّبوة» ولادت آن حضرت را در درون کعبه روایت کرده است.(20)

    20 ـ مورّخ محمد میرخواند، ( متوفّای 903 ه ق ) در کتاب «روضة الصّفا» می نویسد: «ولادت آن حضرت به روایتی در 13 رجب، سی سال گذشته از واقعه فیل، و به روایتی 28 سال بعد از سال فیل، اتفاق افتاد؛ زیرا مادرش کعبه را طواف می کرد، پس مشیّت الهی او را به درون کعبه آورد. زمان زایمانش فرا رسید و در درون کعبه به دنیا آورد. چنین سعادتی از آغاز خلقت تا پایان جهان، برای احدی میسّر نشده است. درستی این روایت در میان تاریخ نویسان و سیره نویسان بدون تردید است. این قضیّه فراتر از آن است که شک و تردیدی در آن راه یابد.»

    شد او دُرّ و بیت الحرامش صدف کسی را میسّر نشد این شرف(21)

    21 ـ سید نور الدّین، علی بن عبداللّه سمهودی شافعی، صاحب کتاب «وفاء الوفا بأخبار دار المصطفی»، (متوفّای 911 ه ق) در کتاب «جواهر العقدین» ولادت آن حضرت را در درون کعبه، به نقل از ابن صبّاغ مالکی آورده است.(22)

    22 ـ نسب شناس مشهور، تاج الدّین محمدبن حمزة بن زهره رفاعی، نقیب حلب( متوفّای 921 ه ق) در کتاب «غایة الاختصار فی اخبار البیوتات العلویّه المحفوظة من الغبار» می نویسد: «ولادت آن حضرت در درون کعبه واقع شد.»(23)

    23 ـ میرزا محمد بن رستم، معتمد خان حارثی بدخشی،( متوفّای 922 ه ق) در کتاب «نزل الأبرار» می نویسد: «علی ـ کرّم اللّه وجهه ـ روز جمعه 13 رجب، سی سال گذشته از عام الفیل، در مکّه معظمه، در بیت اللّه الحرام متولد شد، و این فضیلتی است که خداوند آن حضرت را به این فضیلت اختصاص داده است.( 24)

    24 ـ مورّخ غیاث الدّین، همام الدّین حسینی، مشهور به «خواند میر» (متوفّای 942ه ق) در کتاب «حبیب السّیر» می نویسد: «تولد آن مولودِ عاقبت محمود، در نفس کعبه روی نمود؛ زیرا که حسب اقتضای قضا، بلکه به مشیّت ایزد تعالی، نزدیک به وضع حمل، والده ماجده اش در طواف بیت اللّه بود. و این سعادت به روایتی از اول آفرینش تا غایت، هیچ آفریده را میسّر نگردید. و صیت و صحت آن نزد مورّخان فضیلت پرور، از شایبه شبهه و دغدغه مظنّه در گذشته است.»(25)

    25- عباس محمود العقاد مي گويد :

    " ولد علي في الكعبة , وكرم الله وجهه عن السجود لأصنامها , فكأنما كان ميلاده ثمّة إيذانا بعهد جديد للكعبة وللعبادة فيها , وكاد علي أن يولد مسلما , بل لقد ولد مسلما على التحقيق إذا نحن نظرنا ميلاد العقيدة والروح , لأنه فتح عينيه أمام الإسلام , ولم يعرف قط عبادة الأصنام , فهو قد تربّى في البيت الذي خرجت منه الدعوة الإسلامية "(26)

    ( علي در كعبه به دنيا آمد ، خدا به صورت أو كرامت وشرافت داد وهيچگاه براي بت ها سجود نكرد , ومعلوم ميشود كه ميلاد أو إذن به عهد جديدي براي كعبه وعبادت در آن بود . و چيزي نمانده بود كه علي مسلمان به دنيا آيد , بلكه أو مسلمان به دنيا آمد با تحقيق اگر نگاه به ميلاد عقيده و روح كنيم , چون كه أو چشمانش را نزديك إسلام باز كرد , وهيچگاه عبادت بت ها را نكرد , و او در خانه اي به دنيا آمد كه أز آنجا دعوت إسلامي خارج شد (خانه بيامبر أكرم صلى الله عليه وآله وسلم) )

    26- حلبی در سیره خود چنین می گوید :

    " ... و به یرد قول بعضهم و کون علی ضمن المهر غلط لان علیا کان صغیرا لم یبلغ سبع سنین ای لانه ولد فی الکعبه و عمره صلی الله علیه و سلم ثلاثون سنه فاکثر ... "(27)

    ( ... بر اساس این کلام ، قول برخی که معتقدند علی – علیه السلام – در ضمن مراسم عقد پیامبر بوده است غلط است زیرا او در آن موقع بچه بوده و سن او به 7 سال نمی رسید زیرا وقتی علی – علیه السلام – در کعبه متولد شد ، سن پیامبر 30 سال یا بیشتر بود ... )

    اینها نمونه هائی از منابع مورد اعتماد و استناد علمای اهل سنّت، از محدّثان، مورّخان، سیره نویسان، تراجم نویسان، نسب شناسان و دیگر پژوهشگران، بود که تا پایان قرن نهم، در آثار گرانقدر خود به ولادت امام علی علیه السلام در درون کعبه تصریح و تأکید نموده اند و ما در این مجال ذکمر نمودیم و اگر بخواهیم به دیگر آثار موجود در این رابطه، به ویژه در قرن اخیر اشاره کنیم، به درازا خواهد کشید.

    پي نوشت:

    1-حاکم، مستدرک الصّحیحین، ج3، ص483

    2- ازاله الخفاء ج 2 ص 251

    3- سرح الخريده الغيبية في شرح القصيدة العينية ص 15

    4-قندوزی، ینابیع المودّة، ج1، ص461

    5-مسعودی، مروج الذّهب، چاپ قاهره، ج2، ص2

    6-همان، اثبات الوصیّة، ص111

    7-ازدی، تاریخ موصل، ص58

    8-ابن قفال، فضائل امیر المؤمنین، به نقل احقاق الحق، ج7، ص498

    9-ابن مغازلی، مناقب علی بن ابی طالب، ص7

    10-ابن طلحه، مطالب السّؤول، ص11

    11-ابن جوزی، تذکرة الخواص، ص20

    12-گنجی شافعی، کفایة الطالب، ص407

    13-نخجوانی، تجارب السلف، ص37

    14-مستوفی، تاریخ گزیده، ص192

    15-زرندی، نظم درر السّمطین، ص80

    16-ذهبی، تلخیص مستدرک الصّحیحین، ج3، ص483

    17-دولت آبادی، هدایة السّعداء ـ مخطوط ـ ص117

    18-ابن صبّاغ، الفصول المهمّة، ص14

    19-بناکتی، تاریخ بناکتی، ص98

    20-جامی، شواهد النبوة، ص198

    21-میر خواند، روضة الصّفا، جلد دوم.

    22-سمهودی، جواهر العقدین، به نقل ولید الکعبه، ص11

    23-رفاعی، غایة الاختصار، ص97

    24-بدخشی، نزل الابرار، ص64

    25- خواند میر، جبیب السّیر، ج1، ص520

    26-عبقريّة الإمام علي ج7 ص43 - چاپ بيروت

    27- السیره الحلبیه ج 1 ص 226 – 227
    چشم ها را شستم جور دیگر دیدم

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط کیمیاگر شیعه نمایش پست ها
    صحت ولادت امام علی(ع) در کعبه در منابع اهل سنت

    کمی با فاصله از رکن یمانی، مقابل در کعبه مکانی ست که کعبه شکافته شد و
    ...
    ...
    منبع : ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ، جلد 35، صفحه 13
    ...
    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    اما این عکس دیگر خیلی جالب است
    یک بار می‌گویند محل شکافته شدن ماه توسط حضرت محمد در عکس ناسا مشاهده شده.
    یک بار عکس پخش می‌کنند که درختی در روز عاشورا خون گریه کرده.
    یک بار می‌گویند ابالفضل در حرمش در کربلا مقابل دوربین ظاهر شده است.
    یک بار عکس می‌گیرند از ابرها که به شکل ایران، کشور امام زمان در آمده اند.
    یک بار عکس کندوی زنبور عسل را می‌گذارند که با عسل نوشته الله.
    یک بار که چه عرض کنم ده ها بار عکس درختان را می‌گذارند که به شکل لا اله الا الله و الله و اکبر و ... در آمده اند.

    برای من مهم نیست که چند مورد این‌ها جعلی و چند مورد تصادفی اند. زیرا اگر کسی مدعی است که این ها حتی در صورت اصالت، معنای خاصی دارند و مثلا معجزه و بیانگر حقانیت گروهی هستند، وظیفه‌ی اثبات به عهده ی خود اوست.

    در این مورد یک عکس

    ترکی روی گوشه‌ی دیوار، به هیچ وجه تولد حضرت علی در کعبه را اثبات نمی کند.
    ترکی درست در مکانی که از دید علم مکانیک و عمران مستعد خرابی است را نمی‌توان معجزه خواند. خداییش تا حالا نشده بخورید به گوشه‌ی تیز دیوار گچی خونه تون، گچو بشکنید؟ کوچک‌ترین اطلاع از وضعیت کعبه تحت فشار زائران در طواف و حتی کمی دانش در رشته‌ی عمران کافی است تا بدانیم با این حجم و فشار زوار ترک در این مکان باید حداقل هر 10 سال یک بار رخ دهد.
    ترمیم این ترک توسط سیمان هم بیانگر جدید بودن آن است. کعبه مکانی مهم است و متولیان آن به شدت از آن نگهداری می‌کنند.
    اصلا مگر دیوار کعبه پس از شکافته شدن و بسته شدن معجزه آسا و غیر طبیعی اش اثری از خود به جا گذاشته؟
    مگر ترک خوردن دیوار هم معجزه است؟ معجزه آن است که دیواری پس از ترک خوردن خودش بسته شود.
    کعبه پس از این همه تخریب‌ها و بازسازی‌های مکرر در جنگ و سیل و ... خودش اینقدر سالم نمانده و بارها بازسازی شده.
    حتی اگر این هم نبود، چطور این ترک جان سالم به در برده و از 1400 سال پیش تا کنون باقی مانده؟



    ظاهرا اساس اعتقادات ما چنان سست است که خود نیز می دانیم برای حفظ آنها ناچاریم به ترکی روی یک دیوار تکیه کنیم.
    بسم الله ... الرحمن الرحیم
    سلام علیکم و رحمت الله و برکاته،
    گاهی هم کل ماجرا از یک سوء تفاهم شروع می‌شود و البته کم‌دقتی ...

    جناب آرمان‌دانشجو شما نشان دهید جایی را که کسی آن عکس را آنطوری توضیح داده باشد که شما برداشت کرده‌اید تا حقیر سعی در دفاع از آن عکس کنم. خود آغازگر تاپیک گفته‌اند «کمی با فاصله از رکن یمانی، مقابل در کعبه»، ولی عکس از یکی از چهار رکن کعبه است که شاید هم همان رکن یمانی باشد، در قسمت سمت چپ آن که باید محل مورد نظر باشد هم حقیر هیچ ترکی نمی‌بینم که بعد به موارد شما بخواهم بپردازم، در خود محل رکن هم نه اثری از ترک می‌بینم و نه اثری از سیمان‌کاری ... دوستانی که از نزدیک رفته‌اند و دیده‌اند اثر سابیدگی ناشی از لمس کردن رکن با دست زائران کاملاً در رکن مذکور مشهود است ولی محل شکافته شدن دیوار کعبه که در منابع سنی و شیعه برایش دلیل داریم خود رکن نبوده است ... در واقع اگر تاریخ کعبه را مرور کنید می‌بینید که کعبه دو در داشته است، یکی در محل فعلی و یکی درست مقابل آن در طرف دیگر، یکی از آن دو در بعدها مسدود شد و جایی که حضرت فاطمه بنت اسد سلام‌الله‌علیها واردش شدند در محل همان درب مسدود شده بوده است، البته دیگر دربی نبوده است لکه دیوار شده بوده است ولی در هر صورت از ظاهر روایات حقیر اینطور برداشت کرده‌ام که محل ترک دیوار باید احتمالاً همان محل دربی باشد که سابق بر خانه بوده است ....

    اینکه برخی از عوام شیعه یا از دشمنان شیعه گاهی عکس‌هایی با اهداف خاص ابراز محبت یا تحقیر شیعه منتشر می‌کنند یک بحث است و گاهی هم کم‌دقتی خود ما که ان شاء الله دلسوز دین خدا باشیم آن هم به علت حساسیتی که نسبت به موضوع پیدا کرده‌ایم چنان مشکلاتی را بروز می‌دهد ... الآن چند پست سر مسأله‌ای زده شده است که هیچ ارتباطی به عکس منتشر شده ندارد ...
    در مورد اصل اینکه آیا چنان ترکی آنطور که گاهی ادعا می‌شود هر سال بر طریق اعجاز ظاهر می‌شود و آل‌سعود ملعون آن را زیر پرده می‌پوشانند یا بازسازی می‌کنند و غیره می‌توان بحث جداگانه‌ای داشت که ببینیم آیا درست است یا خیر، ولی حقیر تا به دنبال آن بودم منابع موثقی برایش پیدا نکردم، شاید دوستان بگردند و پیدا کنند ...

    عید میلاد امام المتقین حضرت علی علیه‌السلام بر همه‌ی دوستان و برزگواران پر برکت باشد ان شاء الله
    یا علی علیه‌السلام

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود