در تصمیم گیری های انسان همیشه حواس نقش بسزایی دارند، به ویژه هنگامی که می خواهد خرید آنلاین کند. از بین حواس، چشم بیشتر نقش را در تصمیم گیرنده ایفا می کند. به همین دلیل، رنگی که شما برای طراحی سایت خودتان انتخاب می کنید می تواند بیشترین تاثیر را بر روی بازدید کنندگان وب سایت شما بگذارد و آنها را به مشتری شما تبدیل کند.
برای اینکه به درک درستی اهمیت رنگ در وب سایت خودتان برسید شما نیاز به درک درستی از نحوه تاثیر رنگها بر روی رفتار انسان دارید. اگرچه برخی درباره تاثیر رنگ بر رفتار انسان مشکوک هستند اما مطالعات نشان می دهد که رنگ ها بخش عمده ای از تصمیم گیرهای روزانه ما را هدایت می کنند. ذر تحقیقی که توسط ساتیندرا سینگ (گروه مطالعات مدیریت، دانشگاه وینیپگ، وینیپگ، کانادا) در مجله تاریخچه مدیریت منتشر شده است نشان داده شده که مشتری تنها 90 ثانیه وقت برای گرفتن تصمیم در مورد یک محصول صرف می کند، و، به طور متوسط، 75 درصد از این زمان، بر اساس رنگ محصول صورت می گیرد. با این دانسته ها روشن می شود که رنگ چه تأثیر قابل توجهی بر تصمیم گیری خرید مشتری دارد.
در زیر برخی از رایج ترین خصوصیات رنگ ها را می بینید. سیاه اقتدار و قدرت. در عرصه مد به خاطر ایجاد سبک بودن محبوب است. سفید بی گناهی، پاکی، نور، شفافیت، و در کنار رنگ های تیره تر جلوه بیشتر دارد. قرمز نماد عشق، اشتیاق، خشم. می تواند باعث ضربان قلب و تنفس شود، و یک رنگ محبوب برای صنایع غذایی است. آبی نماد صلح، اعتماد. آرامش را در کاربر ایجاد می کند و باعث بیشتر شدن اعتماد وی به شرکت می شود. سبز نماد طبیعت، آرامش. جلب توجه، هنگامی که کمی متمایل به حالت سایه باشد برای پیام های محیط زیست مناسب است. زرد نماد خوش بینی، تحریک بیش از حد. که استفاده بیش از حد آن آزاردهنده می تواند باشد. نارنجی اعتماد به نفس، احساس عجله و شتاب را در مشتری ایجاد می کند و برای وب سایت های خرده فروشی مناسب است. رنگ ارغوانی لوکس، ثروت، پیچیدگی. این رنگ ظرافت های خاص خودش را دارد و باید در ترکیب با بقیه رنگ ها محتاطانه عمل کرد. قهوه ای جامد، قابل اعتماد، سنتی است. ایجاد فضای اعتماد و اصالت.
دانستن معنای هر یک از این رنگ ها و استفاده درست از آنها در طراحی سایت می تواند مهم ترین گام شما برای به دست آوردن مشتری های ثابت و وفادار باشد.
منبع: طراحی سایت

بهینه سازی سایت