صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت برتری دادن به اسحاق (اضحاک) در دین یهود

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432

    اشاره علت برتری دادن به اسحاق (اضحاک) در دین یهود





    سلام

    چرا يهوديان فرزندان اسماعيل را يهودي نميدانند ؟!

    آیا نسل مادر اسحاق را برتر میدانند ؟ چرا ؟

    نژادپرستی یهود علت ومنشآش چیست ؟

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ در ساعت ۱۷:۴۵

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58317



    با نام و یاد دوست





    علت برتری دادن به اسحاق (اضحاک) در دین یهود








    کارشناس بحث: استاد مبشر


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    با سلام خدمت پرسشگر محترم
    و عرض ادب خدمت تمام دوستان گرامی

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    چرا يهوديان فرزندان اسماعيل را يهودي نميدانند ؟!
    پرسشگر محترم باید به این نکته توجه داشت که تمام فرزندان حضرت اسحاق علیه السلام نیز یهودی نبودند بلکه این نام گذاریها از فرزندان حضرت یعقوب علیه السلام آغاز شد که آنها را بنی اسرائیل می نامیدند و یهودیان نیز شاخه ای از بنی اسرائیل هستند
    برای تسمیه یهودی نیز چند نقل قول ذکر شده است که دو تا از آنها را خدمتتان عرض می کنم
    وجه نامگذاری اول : کله یهود از لفظ (ه د) مشتق شده است که به معنای بازگشت و توبه کننده است زیرا آنها مرتکب کارهای ناپسندی شده و پس از آن توبه کرده اند .
    وجه دوم نامگذاری : کلمه یهودی برگرفته از (یهودا) که اشاره به جد اعلای سبط یهودا و یا اشاره به (یهودیه) یعنی بخش جنوبی سرزمین فلسطین است که به ادعای یهودیان در زمان جانشینان حضرت سلیمان بدین نام خوانده می شد و ساکنان آن را یهودی می گویند به همین دلیل نسل باقیمانده از فرزندان لاوی را امروزه نیز یهودی می نامند .

    اما درباره علت آن چون اصولا یهودیان بر اساس تعالیم کتاب مقدس خودشان معتقدند برکت اصلی متعلق به حضرت اسحاق علیه السلام بوده است و جانشینی حضرت ابراهیم سلام الله علیه به او منتقل شده است که مفصل این ادعا را می توان در کتاب سفر آفرینش بابهای 21 و 23 مشاهده کرده .

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    آیا نسل مادر اسحاق را برتر میدانند ؟ چرا ؟
    بله زیرا معتقد بودند مادرحضرت اسحاق علیه السلام یعنی ساره سلام الله علیها زنی آزاده بوده در حالی که مادرحضرت اسماعیل علیه السلام یعنی حضرت هاجر علیها السلام کنیز بوده است .

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    نژادپرستی یهود علت ومنشآش چیست ؟
    زیرا خود را قوم برگزیده خداوند می دانند .


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط مبشر نمایش پست ها
    زیرا خود را قوم برگزیده خداوند می دانند .
    با سلام وتشکر

    آیا واقعیت است یا توهم ؟

    یهود از ریشه عور به معنی گذر و مهاجرت گرفته شده است .


    مسأله نخست زادگي يك اصل بسیار مهم در تعاليم يهود است


    یک موضوع که اساس اختلاف وجنگها وبدبختی بشریت شده بحث ذبیح بودن اسحاق یا اسماعیل دو برادر وپسران ابراهیم ع است از آنجا که مشیت خدای متعال ابتدا بر نازایی ساره بود تا اینکه امر به ازدواج با کنیزش هاجر نمود و اولین فرزند حضرت ابراهیم بنص تورات حضرت اسماعیل ع بود اما از آنجا که یهودیان بعلت نژاد پرستی کلماتی از تورات را تحریف نمودند تا تعصب وبرتری قومی وقبیله ای قوم ساره ونسل یهودی اسحاق وعدم قبول نبوت خاتم انبیاء (ص) را نشان دهند غافل از آنکه اگراز یک مجموعه جملاتی تحریف بشود بزودی وروشنی خودش را نشان خواهد داد و جاعلین را رسوا مینماید چرا که بحث نخستین فرزند وفرزند ارشد یک اصل مهم تورات است و با دقت در تناقضات فعلی تورات ، هر صاحب عقلی بسادگی میفهمد که حضرت اسماعیل که نخست زاده بوده ذبیح بوده نه اسحاق که 14 سال بعد از اسماعیل متولد شده است :

    Prototokos عبری bekor یعنی چیزی که رحم را میگشاید یا نخست زاده .

    آیات مربوط به اهمیت وارزش وقربانی نخست زادگان در عهدین :

    الخروج ١٣:‏٢ "قَدِّسْ لِي كُلَّ بِكْرٍ، كُلَّ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ (اولین فرزند) مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ، مِنَ النَّاسِ وَمِنَ الْبَهَائِمِ. إِنَّهُ لِي".

    در سفر خروج، باب 13، فقره دوم چنین آمده است: «هر نخست زاده که رحم را بگشاید، در میان بنی اسرائیل، خواه از انسان، خواه از بهایم تقدیس نما، او از آن من است .»


    الخروج ١٣:‏١٢ أَنَّكَ تُقَدِّمُ لِلرَّبِّ كُلَّ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ، وَكُلَّ بِكْرٍ (نخست زاده) مِنْ نِتَاجِ الْبَهَائِمِ الَّتِي تَكُونُ لَكَ. الذُّكُورُ لِلرَّبِّ.
    الخروج ١٣:‏١٥ وَكَانَ لَمَّا تَقَسَّى فِرْعَوْنُ عَنْ إِطْلاَقِنَا أَنَّ الرَّبَّ قَتَلَ كُلَّ بِكْرٍ فِي أَرْضِ مِصْرَ، مِنْ بِكْرِ النَّاسِ إِلَى بِكْرِ الْبَهَائِمِ. لِذلِكَ أَنَا أَذْبَحُ لِلرَّبِّ الذُّكُورَ مِنْ كُلِّ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ، وَأَفْدِي كُلَّ بِكْرٍ مِنْ أَوْلاَدِي.
    الخروج ٣٤:‏١٩ لِي كُلُّ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ، وَكُلُّ مَا يُولَدُ ذَكَرًا مِنْ مَوَاشِيكَ بِكْرًا مِنْ ثَوْرٍ وَشَاةٍ.
    العدد ٣:‏١٢ "وَهَا إِنِّي قَدْ أَخَذْتُ اللاَّوِيِّينَ مِنْ بَيْنِ بَنِي إِسْرَائِيلَ، بَدَلَ كُلِّ بِكْرٍ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ فَيَكُونُ اللاَّوِيُّونَ لِي.
    العدد ٨:‏١٦ لأَنَّهُمْ مَوْهُوبُونَ لِي هِبَةً مِنْ بَيْنِ بَنِي إِسْرَائِيلَ. بَدَلَ كُلِّ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ، بِكْرِ كُلّ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ قَدِ اتَّخَذْتُهُمْ لِي.
    العدد ١٨:‏١٥ كُلُّ ‍فَاتِحِ رَحِمٍ مِنْ كُلِّ جَسَدٍ يُقَدِّمُونَهُ لِلرَّبِّ، مِنَ النَّاسِ وَمِنَ الْبَهَائِمِ، يَكُونُ لَكَ. غَيْرَ أَنَّكَ تَقْبَلُ فِدَاءَ بِكْرِ الإِنْسَانِ. وَبِكْرُ الْبَهِيمَةِ النَّجِسَةِ تَقْبَلُ فِدَاءَهُ.
    أشعياء ١٠:‏١٤ فَأَصَابَتْ يَدِي ثَرْوَةَ الشُّعُوبِ كَعُشٍّ، وَكَمَا يُجْمَعُ بَيْضٌ مَهْجُورٌ، جَمَعْتُ أَنَا كُلَّ الأَرْضِ، وَلَمْ يَكُنْ مُرَفْرِفُ جَنَاحٍ وَلاَ ‍فَاتِحُ فَمٍ وَلاَ مُصَفْصِفٌ".
    حزقيال ٢٠:‏٢٦ وَنَجَّسْتُهُمْ بِعَطَايَاهُمْ إِذْ أَجَازُوا فِي النَّارِ كُلَّ ‍فَاتِحِ رَحْمٍ، لأُبِيدَهُمْ، حَتَّى يَعْلَمُوا أَنِّي أَنَا الرَّبُّ.
    لوقا ٢:‏٢٣ كَمَا هُوَ مَكْتُوبٌ فِي نَامُوسِ الرَّبِّ: أَنَّ كُلَّ ذَكَرٍ ‍فَاتِحَ رَحِمٍ يُدْعَى قُدُّوسًا لِلرَّبِّ.


    در سفر پیدایش 4-5 آمده که هابیل چند راس از نخست زادگان گله خود را ذبح نمود !

    در خروج 14-13 آمده که خداوند به موسی فرمود تمام فرزندان اول بنی اسرائیل و نخست زاده نر حیوانات را وقف من کنید .

    ودر جریان فرزندان اسحاق نیز اهمیت نخست زادگی از آنجا روشن میشود که عیسو حق نخست زادگی خود را به یعقوب فروخت !

    در خروج 15-12 هم آمده که پسران ارشد وحیوانات نخست از آن خداوند میباشند و...
    همچنین در اعداد 3- 13 ودهها آیه دیگر اهمیت وارزش نخست زادگان در تورات آمده است .

    نـام پسح از معجزه و لطف الهي در آخرين ضربت وارد شده به مصريان گرفته شده است. در ضربت دهم كه منجر به مرگ اولزادهاي (فرزندان نخست) مصريان شد، خداوند از آسيب رساندن به فرزندان اولزاد عبري چشم پوشي كرد. اين لطف الهي در تـورا با لفظ «پاسَحْ» به معني گذر كردن، جَستن و رحم نمودن بيان شده است. پس اين عيد را «پِسَح» ناميده اند و به نامهاي ديگري نيز خوانده مي شود ...

    حتی بصورتی افراطی وتحریف شده :

    سوزاندن پسران :دوم تواریخ 28-3 ودوم پادشاهان 17-31 و قربانی کردن نخست زادگان :میکاه 6-8 واول پادشاهان 3 -13


    سوزاندن پسران ودختران در مقابل بتان بعل ومولک بدون امر خدا :ارمیا 32- 35 وحزقیال 16-22 وارمیا 7-31

    نهی از سوزاندن فرزندان در مقابل بتان: تثنيه 18-12

    خدای متعال در کتاب ارمیا وادی حنوم - 32 میفرماید :

    ...تا پسران ودختران خویش رادر آتش بسوزانندکه من اینکار را امر نفرموده بودم و حتی در خاطر نگذراندم !

    پس مسأله نخست زادگي يك اصل بسیار مهم در تعاليم يهود است .

    اگر اشکال شود که مقصود نخست زادگی زن اول واصلی است نه کنیز ، که این مورد نیز در تورات آمده که نخست زادگی از هرزن که باشد چه مکروه چه اصلی .

    وتصریح عبارت نخست زادگی در صورت داشتن دو زن در تثنیه 21- 15 آمده که :

    إِذَا كَانَ لِرَجُل امْرَأَتَانِ، إِحْدَاهُمَا مَحْبُوبَةٌ وَالأُخْرَى مَكْرُوهَةٌ، فَوَلَدَتَا لَهُ بَنِينَ، الْمَحْبُوبَةُ وَالْمَكْرُوهَةُ. فَإِنْ كَانَ الابْنُ الْبِكْرُ لِلْمَكْرُوهَةِ،‏ ١٦فَيَوْمَ يَقْسِمُ لِبَنِيهِ مَا كَانَ لَهُ، لاَ يَحِلُّ لَهُ أَنْ يُقَدِّمَ ابْنَ الْمَحْبُوبَةِ بِكْرًا عَلَى ابْنِ الْمَكْرُوهَةِ الْبِكْرِ،‏ ١٧بَلْ يَعْرِفُ ابْنَ الْمَكْرُوهَةِ بِكْرًا لِيُعْطِيَهُ نَصِيبَ اثْنَيْنِ مِنْ كُلِّ مَا يُوجَدُ عِنْدَهُ، لأَنَّهُ هُوَ أَوَّلُ قُدْرَتِهِ. لَهُ حَقُّ الْبَكُورِيَّةِ (حق نخست زادگی)

    اگر مردی دو همسر داشته باشد یکی محبوب ودیگری مکروه ، و از هردو صاحب پسر شود و پسر بزرگترش فرزند همسر مورد علاقه اش نباشد حق ندارد ارث بیشتری به پسر کوچکترش؛ یعنی پسر زنی که وی او را دوست دارد بدهد. او باید دو سهم به پسر بزرگترش که نخستین نشانه قدرتش بوده و حق نخست زادگی به او می رسد،(یعنی اسماعیل) بدهد ولو این که وی پسر همسر مورد علاقه اش نباشد .

    البته صحابه اهل سنت چون با یهودیان رابطه داشتند از یهود روایت کرده اند که اسحاق ذبیح بود !

    قرآن به طور صریح بیان مى‏كند كه ذبیح، اسماعیل(علیه السلام) بوده است، زیرا قرآن ماجراى ذبیح را نقل كرده و پس از آن خداوند، ابراهیم(علیه السلام) را به فرزند دیگرى به نام اسحاق مژده داده است: «وَبَشَّرْناهُ بِإِسْحقَ نَبِیّاً مِنَ الصّالِحِینَ». بنابراین مژده به تولد اسحاق بعد از ذكر سرگذشت ذبح، صراحت دارد كه اسحاق غیر از فرزندى بوده كه ابراهیم به وسیله ذبحِ او مورد آزمایش قرار گرفته است.


    چون یهود از قدیم با فرزندان اسماعیل كینه و عناد و دشمنى و حسد داشته ‏اند، كوشیده‏ اند تا هرگونه افتخارى را از ایشان سلب كنند، و به خود نسبت دهند و چون داستان ذبح و تسلیم جان در پیشگاه خدا برتر از هر افتخارى است، لذا یهود خواسته‏اند آن را به اسحاق، جدّ خودشان نسبت دهند.






  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    با سلام و عرض ادب و تبریک میلاد مولای متقیان به تمام دوستان گرامی
    سخنان دوستان گرامی درست و بجا می باشند
    از اهتمام شما بسیار سپاسگذارم
    التماس دعا


  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    506
    حضور
    8 روز 8 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1144



    با سلام خدمت آقای خیر البریه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    یهود از ریشه عور به معنی گذر و مهاجرت گرفته شده است .
    خیر. یهود به معنای اهل کشور یهودیه است و آن کشوری بود در غرب امپراطوری بابل در زمان نبوکدنصر (بخت‌النصر). اسم این کشور از نام سبط یهودا گرفته شده که اکثریت ساکنان آن را تشکیل می‌دادند. (جستجو کنید: Jew)

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    قرآن به طور صریح بیان مى‏كند كه ذبیح، اسماعیل(علیه السلام) بوده است. زیرا ...
    خیر. بیان صریح این است که خدا بگوید ذبیح اسماعیل بوده. این که شما با دلایل از قرآن نتیجه می‌گیرید اسمش تفسیر است. نه بیان صریح. ضمنا در این مورد بین مفسرین شیعه و سنی اختلاف هست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    از آنجا که یهودیان بعلت نژاد پرستی کلماتی از تورات را تحریف نمودند تا تعصب وبرتری قومی وقبیله ای قوم ساره ونسل یهودی اسحاق وعدم قبول نبوت خاتم انبیاء (ص) را نشان دهند
    خیر. تورات از 2000 سال پیش تا کنون تقریبا دست نخورده باقی مانده و تغییراتش هم ثبت شده است. حضرت محمد 500 سال پس از پایان تحریف تورات آمده است.

  13. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    با سلام خدمت آقای خیر البریه.


    خیر. یهود به معنای اهل کشور یهودیه است و آن کشوری بود در غرب امپراطوری بابل در زمان نبوکدنصر (بخت‌النصر). اسم این کشور از نام سبط یهودا گرفته شده که اکثریت ساکنان آن را تشکیل می‌دادند. (جستجو کنید: Jew)
    سلام خدمت شما دوست گرامي

    البته کلمات در طول زمان دچار تغییر وتحول معنوی شده اند بعضی عقیده دارند که :

    قوم عبری
    این کلمه از ریشه عبور و عبر گرفته شده است. وجه تسمیه این است که گویند: حضرت ابراهیم جد اعلاى این قوم که از شهر خود مهاجرت کرد، چون از رودخانه فرات عبور کرد، این قوم عبرى یا عبورى نام یافتند. در تاریخ انبیاء اولوالعزم آمده است: عبرانى از کلمه عابر گرفته شد که نام یکى از اجداد ابراهیم خلیل است و یا به معناى گذر از نهر یا مکانى است. قوم اسرائیل (قبل از سکونت در فلسطین) را عبرانیان قبل از زمان حضرت موسى مى نامند. عقاید و آداب و عادات آنان به اعراب قبل از اسلام شباهت کامل داشت. اصل نام این ملت که امروزه یهودیان نامیده میشوند، عبریان بود. در تورات آمده است زمانی که حضرت ابراهیم جد بزرگ ملت یهود در عراق بر علیه بت پرستی قیام کرد برای جدا بودن از این طایفه بت پرست وی و پیروانش به طرف دیگر رودخانه فرات رفته و از آن رو به حضرت ابراهیم وپیروانش لقب عبری را دادند که از کلمۀ עבר( Eber ) به معنی عبور کرده گرفته شده و مشخص کننده گروهی بود که از فرات عبور کرده وخود را از آن نظام فکری فاسد جدا ساختند وکلمه عبور در زبان فارسی همان کلمه عبری עבר است که اگر آن را حرف به حرف همانطور که میبینیم به فارسی یا عربی بنویسیم همان عبور میشود وباز لازم به تذکر است که اصولا اکثر کلمات عربی همان کلمه عبری است که با حروف عربی نوشته شده وکلا گرامر این زبان ریشه در زبان عبری دارد.

    وجه تسمیه یهود
    یکى از مفسران اسلامى در وجه تسمیه یهود گفته است که: یهود به معناى هدایت یافته است و علت آن توبه قوم موسى از گوساله پرستى است. و یا که به علت انتساب به یهودا فرزند بزرگ یعقوب، یهود نامیده شدند. یهود معرب هود است و به همین جهت نقطه آن حذف گردیده است. و یا: چون یهودیان به هنگام قرائت تورات خود را تکان و حرکت مى داده انند، به آنان یهود گفته اند. برخى واژه یهود را عربى نمى دانند، بلکه آن را عبرى دانسته که از یهوه گرفته شده است.



    خیر. بیان صریح این است که خدا بگوید ذبیح اسماعیل بوده. این که شما با دلایل از قرآن نتیجه می‌گیرید اسمش تفسیر است. نه بیان صریح. ضمنا در این مورد بین مفسرین شیعه و سنی اختلاف هست.
    صریح قرانست :



    قرآن به طور صریح بیان مى‏كند كه ذبیح، اسماعیل(علیه السلام) بوده است، زیرا قرآن ماجراى ذبیح را نقل كرده و پس از آن خداوند، ابراهیم(علیه السلام) را به فرزند دیگرى به نام اسحاق مژده داده است: «وَبَشَّرْناهُ بِإِسْحقَ نَبِیّاً مِنَ الصّالِحِینَ». بنابراین مژده به تولد اسحاق بعد از ذكر سرگذشت ذبح، صراحت دارد كه اسحاق غیر از فرزندى بوده كه ابراهیم به وسیله ذبحِ او مورد آزمایش قرار گرفته است.

    البته صحابه اهل سنت چون با یهودیان رابطه داشتند از یهود روایت کرده اند که اسحاق ذبیح بود !

    خیر. تورات از 2000 سال پیش تا کنون تقریبا دست نخورده باقی مانده و تغییراتش هم ثبت شده است. حضرت محمد 500 سال پس از پایان تحریف تورات آمده است.
    یعنی شما قبول دارید که یعقوب ع با خدا کشتی گرفت وحضرت لوط ع مشروب خورد وبا دختراش جماع کرد و....؟؟؟!!!




  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    506
    حضور
    8 روز 8 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1144



    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    قرآن به طور صریح بیان مى‏كند كه ذبیح، اسماعیل(علیه السلام) بوده است، زیرا قرآن ماجراى ذبیح را نقل كرده و پس از آن خداوند، ابراهیم(علیه السلام) را به فرزند دیگرى به نام اسحاق مژده داده است: «وَبَشَّرْناهُ بِإِسْحقَ نَبِیّاً مِنَ الصّالِحِینَ». بنابراین مژده به تولد اسحاق بعد از ذكر سرگذشت ذبح، صراحت دارد كه اسحاق غیر از فرزندى بوده كه ابراهیم به وسیله ذبحِ او مورد آزمایش قرار گرفته است.
    صریح یعنی این که قرآن بگوید «اسماعیل ذبیح است».
    ضمنی یعنی این که بگوید «جریان ذبح قبل از جریان مژده دادن رخ داده است».
    تفسیر یعنی این که قرآن این ها را نگفته و شما با دلیل محکم از قرآن چنین برداشت کرده اید.
    آنچه در بالا اشاره شد یک تفسیر است. اما نه تفسیری محکم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    شما قبول دارید که یعقوب ع با خدا کشتی گرفت وحضرت لوط ع مشروب خورد وبا دختراش جماع کرد و....؟؟؟!!!
    در مورد یعقوب، قرآن او را اسرائیل می‌خواند. یعنی کسی که پاشنه‌ی خدا را گرفت، که در عبری کنایه از کشتی بوده است.
    در مورد لوط، داستان تورات می‌گوید دخترانش به دلیل آنکه قومش نابود شدند و امکان گرفتن نداشتند او را مست کرده و با او همخوابه شدند.
    داستان‌های یعقوب و لوط به پیش از هجرت بنی اسرائیل به مصر مربوط است که طبق تورات حدود 4000 سال پیش بوده است. در حالی که تا آنجا که بنده فهمیده ام تورات بیشتر بین زمان پادشاهی داوود و پادشاهی هزکیاه (حدود 2800 تا 2600 سال پیش) نگاشته و دچار تحول شده است. این داستان ها می‌توانند در این 1400 سال قبل از داوود دچار تغییر شده باشند.
    اما از آنجا که دستکاری‌های بعدی در تورات کمتر رخ داده اند، جایگزین کردن اسحاق با اسماعیل به عنوان ذبیح در تورات در زمان پیامبر در عربستان هرگز رخ نداده است.

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    نقل قول نوشته اصلی توسط armandaneshjoo نمایش پست ها
    اما از آنجا که دستکاری‌های بعدی در تورات کمتر رخ داده اند، جایگزین کردن اسحاق با اسماعیل به عنوان ذبیح در تورات در زمان پیامبر در عربستان هرگز رخ نداده است
    چرا یهودیان حضرت یحیی وزکریا وعیسی ومحمد علیهم السلام را کشتند ؟!

    مگر کشتن هزاران نبی و رسول بدست نژادپرستان یهود ، درزمان پیامبر در عربستان رخ داده ؟



    فرمان قتل همه انبیاء غیر یهودی از تورات :
    تثنیه، باب 13، آیه 2:
    «اگر نبی، یا بیننده ی خوابی از میان شما برخیزد و آیت یا معجزه ای برای شما ظاهر سازد. و آن آیت یا معجزه واقع شود که از آن تو را خبر داده گفت که خدایان غیر را که نمی شناسی پیروی نماییم و آنها را عبادت کنیم، سخنان آن نبی یا بیننده ی خواب را مشنو زیرا که یهوه خدای شما، شما را امتحان می کند تا بداند که آیا یهوه خدای خود را به تمامی دل و به تمامی جان خود محبت می نمایید. یهوده، خدای خود را پیروی نمایید و از او بترسید و اوامر او را نگاه دارید و قول او را بشنوید و آن نبی یا بیننده ی خواب کشته شود زیرا سخنان فتنه انگیز بر یهوه خدای شما گفته است.»


    ونقشه قتل آخرین پیامبر بکمک منافقین یهودی زاده :

    در اثنای حرکت لشکر اسامه، حضرت رسول مریض شدند. تا آنموقع ناخوشی ایشان دیده نشده بود. زندگیشان بسیار منظم بود، کم می خوردند و در نظافت و پاکیزگی بسیار مراقبت می کردند. در سال هفتم هجری، با خوردن لقمه ای از گوشتی که توسط یک زن یهودی، به زهرآلود گردیده بود، مریض شدند. ماجرا از این قرار بود: بعد از صلح خیبر، حضرت رسول چند روزی در آنجا ماند. برای ایشان زینب دختر حارث زن سلام بن میشقم، ضیافتی ترتیب داد. گوشت بریان گوسفندی، در داخل سفره جای گرفت. حضرت رسول پس از جویدن لقمه ای، مشکوک شدند و آن را بیرون انداختند، یکی از اصحاب که لقمه رابلعیده بود، وفات یافت.

    خروج، باب 23، آیه 24:
    «خدایان ایشان را سجده منما و آنها را عبادت مکن و موافق کارهای ایشان مکن، البته آنها را منهدم ساز.»
    تثنیه، باب 12 آیه 1 - 3:
    «اینهاست فرایض و احکامی که شما در تمامی روزهایی که بر زمین زنده خواهید ماند می باید متوجه شده به عمل آورید در زمینی که یهوه خدای پدرانت به تو داده است تا در آن تصرف نمایی. جمیع اماکن امت هایی را که در آنها خدایان خود را عبادت می کنند و شما آنها را اخراج می نمایید خراب نمایید خواه بر کوه های بلند خواه بر تل ها و خواه زیر هر درخت سبز.»


    عبرانيان 9-22

    موسی خون گوساله ها وبزها را بر کتاب وبر همه قوم پاشید وگفت :

    اینست خون آن عهدی که خداوند با شما قرارداد


    وبحسب شریعت همه چیز با خون پاک میشود وبدون ریختن خون آمرزش نیست !


    خدای تورات وانجیل فقط یهودیان را داخل آدم حساب میکند و بقیه انسانها از هر حیوانی پست ترند !

    غیر یهود نجسند و ازدواج با ایشان حرام است ودرجنگ باغیر یهود حتی به کودکان و حیوانات و درختان بیگناه مخالفین نباید رحم کرد و همه شهر مخالفین با همه موجوداتش را باید آتش زد و سوخت وبا بیرحمی تمام نابود کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تثنیه 7-4وداوران 20 -48 تثنیه 13-15

    ودر انجیل مرقس 7-27 ومتی 15-26 نیز از غیر یهود به سگان تعبیر کرده آنجا که عیسی در جواب التماس زن بیچاره غیر یهودی میگوید که :من فقط برای گوسفندان گمشده خاندان بنی‌اسرائیل فرستاده شده‌ام 25 ونان فرزندان را گرفتن ونزد سگان انداختن جائز نیست 27


    جای جای عهدین و تلمود و تعالیم یهود بر خون خوری و خشونت وسوختن و ویرانگری وغارت وتجاوز استوار است :

    khoon.jpg View Download خونخواري وقساوت يهود

    https://sites.google.com/site/hojjah...edirects=0&d=1 توحش يهود :
    https://sites.google.com/site/hojjah/khon1.jpg?attredirects=0&d=1خوردن خون ختنه توسط يهوديان



  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    506
    حضور
    8 روز 8 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1144



    با سلام و عرض ادب مجدد شما خدمت کاربر بسیار فعال فروم.
    از زمان و دقتی که صرف کردید سپاس‌گزارم
    موشکافی شما در آیات تورات نیز بسیار قابل تقدیر است.

    قتل پیامبران مشرکان
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    فرمان قتل همه انبیاء غیر یهودی از تورات :
    تثنیه، باب 13، آیه 2:
    «اگر نبی، یا بیننده ی خوابی از میان شما برخیزد و آیت یا معجزه ای برای شما ظاهر سازد. و آن آیت یا معجزه واقع شود که از آن تو را خبر داده گفت که خدایان غیر را که نمی شناسی پیروی نماییم و آنها را عبادت کنیم، سخنان آن نبی یا بیننده ی خواب را مشنو زیرا که یهوه خدای شما، شما را امتحان می کند تا بداند که آیا یهوه خدای خود را به تمامی دل و به تمامی جان خود محبت می نمایید. یهوده، خدای خود را پیروی نمایید و از او بترسید و اوامر او را نگاه دارید و قول او را بشنوید و آن نبی یا بیننده ی خواب کشته شود زیرا سخنان فتنه انگیز بر یهوه خدای شما گفته است.»
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    خروج، باب 23، آیه 24:
    «خدایان ایشان را سجده منما و آنها را عبادت مکن و موافق کارهای ایشان مکن، البته آنها را منهدم ساز.»
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    تثنیه، باب 12 آیه 1 - 3:
    «اینهاست فرایض و احکامی که شما در تمامی روزهایی که بر زمین زنده خواهید ماند می باید متوجه شده به عمل آورید در زمینی که یهوه خدای پدرانت به تو داده است تا در آن تصرف نمایی. جمیع اماکن امت هایی را که در آنها خدایان خود را عبادت می کنند و شما آنها را اخراج می نمایید خراب نمایید خواه بر کوه های بلند خواه بر تل ها و خواه زیر هر درخت سبز.»
    یهودیان مشرک بودند لذا هر یک از خدایانشان نیز پیامبرانی مبعوث می‌کردند و آن پیامبران معجزاتی داشتند.
    اما در میان آنها گروهی تندرو بودند که معتقد بودند باید فقط یک خدا، آن هم یهوه (خدای جنگ) را پرستید.
    یهوه همان خدایی است که به صورت بوته‌ای سوزان بر موسی ظاهر شد و بنی اسرائیل را از مصر نجات داد.
    پر طرفدار ترین خدای یهود بعل = هبل = خدای باروری = گوساله‌ی سامری بود. زیرا منطقه ی فلسطین بسیار حاصلخیز بود.
    پادشاهان یهود پایبند به آزادی عقیده و بیان بودند. لذا هر کس خدایان خود را می‌پرستید.
    ولی جاشوا که یک یهوه پرست بود، پرستش خدایان دیگر را ممنوع کرد و پیامبران و پیروان آن خدایان را قتل عام کرد.
    او برای توجیه کارهایش تورات را تحریف کرد تا به نظر بیاید موسی یکتاپرست بوده است و یهود نیز باید یکتاپرست باشد.

    فرمودید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    فرمان قتل همه انبیاء غیر یهودی از تورات: تثنیه، باب 13، آیه 2
    پیامبران خدایان دیگر، غیر یهودی نبودند. فقط مشرک بودند. یهودیان یکتاپرست، یهودیان مشرک را قتل عام کردند. لذا این ربطی به نژادپرستی یهودیان ندارد. این یک جنگ داخلی میان یهودیان مشرک و یکتاپرست بوده که با جنایات یکتاپرستان به نفع آنها پایان یافته است.

    خشونت خدای موسی
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    عبرانيان 9-22
    موسی خون گوساله ها وبزها را بر کتاب وبر همه قوم پاشید وگفت :
    اینست خون آن عهدی که خداوند با شما قرارداد
    وبحسب شریعت همه چیز با خون پاک میشود وبدون ریختن خون آمرزش نیست !
    خدای تورات وانجیل فقط یهودیان را داخل آدم حساب میکند و بقیه انسانها از هر حیوانی پست ترند !
    غیر یهود نجسند و ازدواج با ایشان حرام است ودرجنگ باغیر یهود حتی به کودکان و حیوانات و درختان بیگناه مخالفین نباید رحم کرد و همه شهر مخالفین با همه موجوداتش را باید آتش زد و سوخت وبا بیرحمی تمام نابود کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تثنیه 7-4وداوران 20 -48 تثنیه 13-15
    ودر انجیل مرقس 7-27 ومتی 15-26 نیز از غیر یهود به سگان تعبیر کرده آنجا که عیسی در جواب التماس زن بیچاره غیر یهودی میگوید که :من فقط برای گوسفندان گمشده خاندان بنی‌اسرائیل فرستاده شده‌ام 25 ونان فرزندان را گرفتن ونزد سگان انداختن جائز نیست 27
    جای جای عهدین و تلمود و تعالیم یهود بر خون خوری و خشونت وسوختن و ویرانگری وغارت وتجاوز استوار است :
    khoon.jpg View Download خونخواري وقساوت يهود
    https://sites.google.com/site/hojjah...edirects=0&d=1 توحش يهود :
    https://sites.google.com/site/hojjah...&d=1خوردن خون ختنه توسط يهوديان
    بله. اساسا دیکتاتوری همیشه بر خشونت استوار بوده و هست. و یهودیان با تحریف تورات تقدس بخشیدن به این خشونت‌ها، تاریخ دگرستیز و تمامیت طلب و خون‌آلود یکتاپرستی را آغاز کردند.

    قتل یحیی، زکریا و عیسی
    نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
    چرا یهودیان حضرت یحیی و زکریا و عیسی و محمد علیهم السلام را کشتند ؟!
    مگر کشتن هزاران نبی و رسول بدست نژادپرستان یهود ، درزمان پیامبر در عربستان رخ داده ؟
    قتل یحیی، زکریا نیز با توجه به یهودی بودن هر سه آنها ربطی به نژادپرستی ندارد.
    عیسی به قتل نرسید. یهودیان او را به دستور (یعنی اجازه) امیر روم بر فلسطین به صلیب کشیدند.

    ترور محمد
    این زیاد رخ داده. توسط مشرکان مکه، اعرابیان، یهودیان و مسلمانان. علت آن نیز واضح است. اقدام یهود برای ترور محمد به دلیل اصطکاک یهودیت و اسلام در مدینه بود، نه نژادپرستی یهود.

    مرگ محمد
    در مورد مرگ زود هنگام محمد سه روایت وجود داشته است:
    1. مرگ توسط مسمومیت. این پرطرفدارترین روایت بین مورخین اسلامی است.
    2. قتل توسط عسل سمی که همسران پیامبر عایشه (دختر ابوبکر) و حفضه (دختر عمر) به خورد او دادند. این روایات بیشتر توسط شیعیان سنی ستیز تبلیغ می‌شود
    3. قتل توسط گوشت سمی که زن یهودی در جنگ به خورد پیامبر داد. این نیز بین اهل تسنن بسیار پرطرفدار است.
    4. مرگ بدلیل بیماری مادام العمری که داشت. این نیز بین غیر مسلمانان بسیار پرطرفدار است.
    بدست آوردن واقعیت نیازمند مطالعه‌ی دقیق و بی‌طرفانه‌ی هر چهار فرضیه است


  20. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود