صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    123
    حضور
    3 روز 7 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    432

    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع




    سلام، یه سوال داشتم در مورد اوضاع جامعه امروزی، چرا در جامعه امروزی که این همه فساد های جنسی و روابط نامشروع رواج پیدا کرده، مراجع تقلید و آیت الله خامنه ای فتوایی در این مورد صادر نمیکنن، مثلا واجب بکنن که همه باید قبل از مثلا 20 سالگی ازدواج کنن یا اینکه در مورد ازدواج موقت و فواید آن توضیح بدن و این عرف و باور غلط رو درباره ازدواج موقت از بین ببرن و زمینه ازدواج موقت جوانان رو فراهم بکنن و خیلی کارهای دیگه که فقط مراجع تقلید میتونن انجام بدن و خیلی هم موثره، ولی این کار ها رو انجام نمیدن؟ خواهشا توضیح بدید، خیلی ممنون، در پناه حق.

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 20 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58307



    با نام و یاد دوست





    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع








    کارشناس بحث: استاد حامی


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    سلام بر شما دوست بزرگوار
    تشكر از اين كه سؤال تان را كه بر خواست از دغدغه شما براي حفظ ايمان خود و جامعه است را با ما در ميان گذاشتيد

    سخنم را با بياني از استاد اخلاق و مرجع بزرگوار آيت الله مظاهري شروع مي كنم:

    «راه در وضع فعلي فقط و فقط روی آوردن مردم، مخصوصاً جوان‌ها به‌سوي اسلام عزيز است. اين فساد اخلاقي که در جامعه ديده مي‌شود، از بي‌ديني سرچشمه مي‌گيرد. ‌اگر دين در جامعه قوي شود، اگر دين در خانه‌ها رسوخ کند، فساد اخلاقي از آن خانه‌ها و از آن جامعه بيرون مي‌رود. اگر مردم سر‌ و کار با نماز، مسجد و جلسات دینی داشتند، فساد اخلاقي در ميان آن‌ها نبود یا کم بود. گريزان شدن جوانان از روحانیّت و مجالس مذهبی، آن‌ها را به دام فساد اخلاقي و جنسي و منجلاب مواد مخدر انداخته است. شما قبل از آنکه به فکر ازدواج موقت باشيد، به فکر کشانيدن جوانان به مسجد و پاي منبرها باشيد؛ به فکر این باشید که جوان‌ها را با خدا آشتی بدهید و آن‌ها را از این رفیق بازی‌ها[ دوستي با نامحرم] که بسیار خطرناک است، بر حذر دارید.موفقيّت شما را خواهانم.»
    در ادامه اجازه دهيد در پاسخ به بخشي از سؤال شما كه سؤال افراد زياد هم هست. يك سؤال بپرسم.
    وقتي ما نزد پزشك يا جراح مي رويم به او و تخصصش اعتماد داريم و شكي نداريم كه او به خاطر سال ها تلاش علمي و تجربه از ما بيشتر به مشكل اشراف دارد. اگر هم سؤالي بكنيم به معناي اعتراض به او يا اطلاع دادن به او نيست بلكه به معناي آگاهي از روند كار يا فهم مشكل و...است.
    مراجع به عنوان كارشناس اسلامي با ذكاوتي كه دارند سال هاي بسيار طولاني به كسب علم و دانش پرداخته اند و با تتبع و پژوهش و تدريس و ارتباط با اقشار مختلف جامعه به كار خود اشراف كامل دارند. گاهي در جامعه اشكالاتي به مراجع مي شود كه اگر دقت كنيم مي بينيم با توجه به حوزه كاري آنها اين اشكال متوجه آنها نيست مثلا تعيين مصاديق خارج از حوزه مراجع تقليد است و اگر مرجع تقليدي حكم كلي را بيان كند و وارد مصاديق نشود از نظر علمي نمي توان به او اشكال كرد چون هر علمي موضوع، مسائل، مباني و اهداف و روش هاي خاص خود را دارد. به عنوان نمونه مراجع مي فرمايند هر چيز كه جرم داشته باشد و مانع رسيدن آب به اعضاي غسل شود بايد براي غسل بر طرف شود و غسل با آن صحيح نيست ولي وظيفه ندارند كه كار خود را كنار بگذاريد و يكي يكي بررسي كنند كه آيا فلان خودكار و فلان خودكار و فلان ماژيك و فلان روان نويس و فلان جوهر استامپ و فلان رنگ هاي شيميايي و.....جرم دارند و فهرستي بدهند كه فلان موارد جرم ندارند.
    برخي مثلا مي گويند با توجه با اين كه شرايط ازدواج مشكل است و يا تحريكات جنسي زياد است مراجع خودارضايي را حرام ندانند. خب مثل اين است كه به يك رياضي دان بگوييم وقتي يك معادله را چند مجهولي را حل كرديد آن ارقام را بردار و جايگزين چيز ديگري بنويس كه مثلا جامعه هم بپسندد. در رياضيات ما بايد تابع قوانين رياضي باشيم نه نياز و ميل خود. مراجع هم براساس مباني و اصول فقه، فقه الحديث، رجال و درايه احكام شرع را از منابع معتبر اسلام استباط مي كنند و دلبخواهي نيست.
    حتي در احكام ثانويه قوانين خاص حكمفرما است.

    سخنان مراجع
    برخي مي گويند چرا مراجع درباره مشكلات موضع گيري نمي كنند؟
    پاسخ اين است كه بايد براي دانستن موضع گيري هاي آنها به سايت ايشان و افراد مرتبط با ايشان ارتباط برقرار كنيم. در سخنراني ها و تدريس، و جلسات با مسؤولان تذكرات لازم را مي دهند.

    احكام ازدواج
    ازدواج متناسب با شرايط و امكانات و نيازهاي افراد مي تواند احكام خمسه را به خود بگيرد: مباح، مستحب، واجب، حرام و مكروه
    مراجع مي فرمايند كسي كه در صورت نداشتن همسر به گناه مي افتد واجب است كه ازدواج( دائم يا موقت) كند.

    هزار نكته باريك از مو
    زند فصاد بر هركس دو صد نيش
    ولي دستش بلرزد بر رگ خويش
    گويند مرجع تقليد مي خواست درباره اين تحقيق كند كه مثلا اگر حيواني در چاهي بميرد آيا براي پاك شدن آب چاه لازم است آبي از چاه بكشيم يا بايد چاه را پر كنيم. ايشان قبل از هر چيز دستور داد چاه منزلش را پر كردند. گفت نمي خواهم مسائل شخصي و اميالم در حكم فقي ام اثر بگذارد.
    در مورد ازدواج موقت شايد يك پسر مجرد راحت براي رفع نياز خود بخواهد اين مسأله آزاد باشد و هيچ مانعي نباشد ولي
    اگر اين جوان تصور كند خواهر جوانش بيوه شده است و شرايط ازدواج برايش مهيا نيست طبعش مي پسندد هر پيوسته به عقد چند روزه مردان يا جواناني در آيد. اگر او خود را در مقام پدر بودن در نظر بگيريد و تصور كند دخترش بيوه شده است چه طور؟
    اگر مرداني بخواهند دنبال ازدواج موقت باشند و خيلي راحت در دسترسشان باشد و تشويق هم بشنوند براي اين كارشان آيا اگر منزل كدورتي پيش آمد حاضرند گذشت كنند؟ يا سريع راهي بازار آزاد مي شوند؟
    اگر جواناني به راحتي هم آغوشي با افراد مختلف را به صورت مشروع تجربه كنند آيا حاضر مي شوند تعهدات ازدواج دائم را بپذيرند و نفقه بدهند؟
    بچه هايي كه در ازدواج موقت ممكن است به بار بيايند چه مي شوند؟
    خانمي كه بار دار شده چگونه بايد آن شوهرش را پيدا كند و قانونا به او بگويد تو پدرش هستي و بايد نفقه بدهي؟
    اشكالات و توهين هايي كه وهابيون به حكم متعه مي كنند را چه كسي بايد پاسخگو باشد؟
    و...

    بنابر اين مسائل است كه مراجع مي فرمايند ازدواج موقت فلسفه خاص دارد و براي هوسراني نيست. و بزرگاني چون آيت الله مظاهري ازدواج موقت را براي جوانان مجرد تجويز نمي كنند

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ در ساعت ۰۴:۲۲
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامی نمایش پست ها
    آيت الله مظاهري ازدواج موقت را براي جوانان مجرد تجويز نمي كنند



    ازدواج موقّت
    سؤال 39. جوانی هستم که خيلي مايلم ازدواج کنم، ولي فقر و نداشتن استطاعت مالي و مشکلات ديگري که در اين زمينه وجود دارد، مانع ازدواج بنده است؛ حتّي در بلند مدّت هم بعيد مي‌دانم موفّق به ازدواج شوم؛ بنابراين با توجّه به فشاري که غريزۀ جنسي به من مي‌آورد، خيلي تمايل دارم ازدواج موقّت کنم، مي‌دانم که اگر اين کار را نکنم حتماً به گناه مي‌افتم. حال سؤال بنده اين است که من چه بايد بکنم؟ باور کنيد ديگر نمي‌توانم صبر کنم.
    اميدوارم هر‌چه زودتر زمینۀ‌ ازدواج دائمي شما فراهم شود. مأيوس نباشيد چه بسيار که در نااميدي‌ها اميدهاي درخشاني بوده است. بنابراین به فکر ازدواج موقت نباشید و بدانید که ازدواج موقت مشکل شما را به‌طور کلّی حل نمی‌کند. مراقب فریب شیطان برای دوستی با جنس مخالف هم باشید، زيرا جز تشويش فکر و طغيان شهوت چيز ديگري را براي شما نمي‌آورد. من به ‌‌غير دعا براي شما کمکي ندارم و اميدوارم هر‌‌چه ‌‌زودتر موفّق به ازدواج دائمي شويد و خودتان هم برای ازدواج دائم سخت‌گیر نباشید تا زودتر حل شود.از رابطه با خداوند تعالی و رابطه با بی‌نوایان هم به اندازۀ وسع خود کمک بگیرید.


    سؤال 40. دوستی دارم که پسر خیلی خوب و معتقدی است، امّا نیاز به ازدواج موقت دارد و چون کسی را برای این کار سراغ ندارد، از من درخواست کمک کرده است. به نظر جنابعالي چه کمکي مي‌توانم به او کنم؟ اصولاً ازدواج موقت به‌خاطر اين که احتمال به گناه افتادنش زياد است، صحيح است؟
    من با اين‌گونه كارها موافق نيستم و آن را خصوصاً برای جوانان مجّرد، راه‌حلّ ازدواج نمی‌دانم، زیرا معمولاً مشکلاتی به مشکلات آنان اضافه می‌کند. قرآن كريم بهترين راه را براي حل اين‌گونه مشكلات ارائه فرموده و آن راه، «استعفاف» است؛ يعني «انصراف فكر». اگر جوان به‌‌طور جدي از فكر آلوده، نگاه آلوده، سخن آلوده و نيز دوستی با جنس مخالف پرهيز نمايد و اگر وقتي كه افكار آلوده براي او پيش مي‌آيد، خود را منصرف به فكر ديگری نمايد و همچنين از نماز اوّل وقت و انس با قرآن كريم كمك بگيرد، يقين داشته باشد كه سختي‌ها آسان مي‌شود، تا ان‌شاء‌الله در موقع امكان به ‌طور رسمي ازدواج كند. همچنین همه به خصوص جوانان باید تا جایی که می‌توانند، رابطه با خداوند متعال و رابطه با مردم در رفع حوائج آن‌ها داشته باشند؛ در باز شدن گره‌های زندگی، تأثیر به سزا دارد.


    سؤال 41. همان‌طور که می‌دانید، روز‌به‌روز فاصلۀ بين بلوغ جنسي و سن ازدواج رو به افزايش است و اين مسئله باعث شده است که روابط پنهاني و نامشروع دختران و پسران از اصلي‌ترين مشکلات جوانان به حساب آيد. روابطي که علاوه بر حرمت شرعي، گاه آثار و تبعات اجتماعي و رواني نيز دارد؛ لذا با توجّه به خودداري جوانان از ازدواج به دلایل مختلفي از جمله مشکلات تحصيلي، شغلي، مسکن و از همه مهم‌تر روا نبودن سکوت در مقابل اين همه خلاف شرع و اثراتي که از بعد معنوي بر روح و جان جوانان مي‌گذارد، خواهشمند است بفرمایيد:
    آيا دعوت عمومي دختران و پسراني که داراي روابط نامشروع هستند و بر ادامۀ آن اصرار مي‌ورزند، با حفظ همان ميزان رابطه، به ازدواج غيردائم با اذن ولي يا بدون اذن ولي، صحيح است؟ آيا اين عمل، تبدیل حرام به حلال است که در روايات متعدد به آن اشاره شده است؟
    راه در وضع فعلي فقط و فقط روی آوردن مردم، مخصوصاً جوان‌ها به‌سوي اسلام عزيز است. اين فساد اخلاقي که در جامعه ديده مي‌شود، از بي‌ديني سرچشمه مي‌گيرد. ‌اگر دين در جامعه قوي شود، اگر دين در خانه‌ها رسوخ کند، فساد اخلاقي از آن خانه‌ها و از آن جامعه بيرون مي‌رود. اگر مردم سر‌ و کار با نماز، مسجد و جلسات دینی داشتند، فساد اخلاقي در ميان آن‌ها نبود یا کم بود. گريزان شدن جوانان از روحانیّت و مجالس مذهبی، آن‌ها را به دام فساد اخلاقي و جنسي و منجلاب مواد مخدر انداخته است. شما قبل از آنکه به فکر ازدواج موقت باشيد، به فکر کشانيدن جوانان به مسجد و پاي منبرها باشيد؛ به فکر این باشید که جوان‌ها را با خدا آشتی بدهید و آن‌ها را از این رفیق بازی‌ها که بسیار خطرناک است، بر حذر دارید.موفقيّت شما را خواهانم.


    سؤال 42. دانشجوی مجرّدی هستم و هم‌اکنون امکان ازدواج دائم ندارم. به نظر شما غیر از متعه، راهی دارم؟
    بهترين راه را قرآن فرموده است و آن ‌اهميّت ندادن و پرهیز از تمرکز فکری بر این مسائل و اجتناب از مناظر شهوت‌انگيز است.از نماز اوّل وقت و اگر می‌توانید، از نماز شب و نماز جعفر طیّار کمک بگیرید.



    سؤال 43. آيا جايز است براي آشنایي بيشتر، بين دختر و پسر عقد موقّت خوانده شود؟
    عقد موقّت خواندن لازم نيست؛ بلکه بعد از خواستگاری، نگاه به يکديگر و حرف‌زدن با يکديگر و شناخت از يکديگر در حدّ متعارف و با اطّلاع خانواده جایز است.

    سؤال 44. اگر دختر مجردي با پسري از راه غير‌شرعي هوس‌راني کرده باشد، آيا براي پاک شدن آن دختر، بايد قبل از ازدواج او را به صيغۀ‌ موقّت فردي متديّن درآورند و نزديکي انجام دهند تا آن دختر پاک شود و بتواند ازدواج کند؟
    اين حرف شيطاني است و از اسلام عزيز نيست. دختر اگر گناه کرده است، گناه هرچه باشد، بايد به احدي نگويد و بين خود و خداي رحمان توبۀ‌ واقعي کند و همين‌که دست از بدکار‌ي خود برداشته، مثل اين است که اصلاً گناه نکرده است.


    سؤال 45. در بين برخی از دانشجويان، صيغه‌هاي عقد موقّت بدون اذن پدر خوانده مي‌شود؛ البته با شرط عدم‌نزدیکی. استدلال آن‌ها نيز چنين است که اوّلاً به گناه آلوده نشوند؛ ثانياً چنانچه موضوع را با خانواده‌ها در ميان بگذارند، با مخالفت روبه‌رو مي‌شوند. خواهشمند است، بفرمایيد آيا اين عقد باطل است و چنانچه باطل نيست، چه صورتي دارد؟
    بايد عقد با اجازۀ‌ پدر باشد. بايد بدانند اين‌گونه عقدها مفاسدی دارد و برای آیندۀ آن‌ها خطرناک است. شارع مقدس بهتر از آن‌ها مي‌دانسته و نبايد در احکام شرع تصرّف يا توجيه شود.


    سؤال 46. جواني نوزده‌ساله هستم، تازه درسم تمام شده و در پي يافتن کار هستم، نمي‌خواهم ازدواج دائم کنم؛ زيرا شرايط آن را چه از نظر مالي، چه از نظر روحي و چه رواني ندارم و هنوز تصميم به ازدواج دائم ندارم؛ ولي شهوت به‌گونه‌اي به من فشار آورده که آرامش را از من گرفته است، به‌طوري‌که دست خودم نيست، اگر خانمي را ببينم، سريع تحريک مي‌شوم. شرايط من بسيار بحراني است و مي‌خواهم ازدواج موقّت کنم، به نظر شما آیا راه و انتخابم درست است؟
    حلّ مشکلات شما به دست خداوند متعال است و من و امثال من نمي‌توانیم حاجت شما را بدهیم؛ ولي قرآن راه را براي شما تعيين کرده است و آن راه اين است: اگر خود را دست شهوت ندهيد و هميشه به فکر آن نباشيد، شهوت، شما را اذيت نمي‌کند. به اميد اينکه شما حرف خدا را بشنويد و ان‌شاءالله خدا وسایل ازدواج دائم شما را هر‌چه‌ زودتر فراهم کند. ازدواج موقّت هم در این شرایط مشکل شما را حل نمی‌کند و چه بسا مشکلاتی برای شما پدید آورد.

    منبع

    پاسخ به پرسش‌های ازدواج و خانواده ( دانلود : كتاب )

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ در ساعت ۰۴:۰۶
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 18 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامی نمایش پست ها
    بنابر اين مسائل است كه مراجع مي فرمايند ازدواج موقت فلسفه خاص دارد و براي هوسراني نيست.
    سخنى درباره ازدواج موقّت


    حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي مد ظله العالي
    ازدواج موقّت يک ضرورت اجتناب ناپذير اجتماعى است
    ازدواج موقت چيست؟
    چرا ازدواج موقت يک ضرورت اجتماعى است؟
    مشکل جنسى جوانان
    فلسفه ازدواج موقت
    يک نکته مهم ديگر
    اما تکليف فرزندان «ازدواج موقت»
    ازدواج مسيار!
    نتيجه بحث


    ازدواج موقّت يک ضرورت اجتناب ناپذير اجتماعى است



    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ در ساعت ۰۴:۱۳
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    سلام

    همانطور که گفتند همه اینها دست خداست و دارد امتحان میکند :

    وَلَوْ شَاء رَبُّكَ لآمَنَ مَن فِي الأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُواْ مُؤْمِنِينَ {يونس/99}

    و اگر پروردگارت مى خواست تمام آنها كه در روى زمين هستند همگى (از روى اجبار) ايمان مى آوردند، آيا تو مى خواهى مردم را مجبور سازى كه ايمان بياورند؟ (ايمان اجبارى چه سودى دارد؟!)


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    800
    حضور
    22 روز 18 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2727



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامی نمایش پست ها
    و بزرگاني چون آيت الله مظاهري ازدواج موقت را براي جوانان مجرد تجويز نمي كنند
    پس حتما برای مردان متاهل توصیه می کنند
    ایشان اصلا جز مراجعی نیستند که شبهه اعلمیت داشته باشند و مورد تایید جامعه مدرسین هم نیستند
    جالب اینجاست این آقا می گوید مرد متاهل هم حتی سزاوار نیست عقد موقت کند!
    سؤال:بسمه تعالی .مردی که همسر دائم دارد اگر بخواهد همسر دومی را به عقد موقت خود در بیاورد آیا شرایطی دارد یا خیر؟

    پاسخ:بسمه تعالی .کسیکه زن دارد سزاوار نیست از این کارها بکند.


    وقتی حکمت آقایان از خدا هم بالاتر می زند همین است دیگر! خداوند حکمی در قرآن آورده که هیچ کاربردی ندارد نه برای متاهلین و نه برای مجردها!!!!!!!!!
    خداوند صیغه را مستحب می داند و تمام مراجع مورد تایید جامعه مدرسین به جز مکارم شیرازی تعدد زوجات و ازدواج موقت را مستحب می دانند آنوقت آقایان می گویند عقد موقت برای متاهلین سزاوار نیست و برای مجردین هم توصیه نمی شود!!!!!!!!!!
    شارع مقدس بهتر از این آقایان مي‌دانسته و نبايد در احکام شرع تصرّف يا توجيه شود و خدا را متهم کرد که حکمی را وضع می کند که هیچ کاربردی ندارد.

    وقتی این آقایان از خداوند هم عالم تر می شود و می گویند:
    نقل قول نوشته اصلی توسط حامی نمایش پست ها
    شما قبل از آنکه به فکر ازدواج موقت باشيد، به فکر کشانيدن جوانان به مسجد و پاي منبرها باشيد؛ به فکر این باشید که جوان‌ها را با خدا آشتی بدهید و آن‌ها را از این رفیق بازی‌ها که بسیار خطرناک است
    جالب آنکه خداوند می گوید:
    يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُخَفِّفَ عَنكُمْ وَخُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا ﴿النساء: ٢٨﴾
    خدا میخواهد (با احکام مربوط به ازدواج با کنیزان و مانند آن،) کار را بر شما سبک کند؛ و انسان، ضعیف آفریده شده؛ (و در برابر طوفان غرایز، مقاومت او کم است)
    اما آقایان می خواهند با سرکوب غریزه جنسی جوانان را مدیریت کنند و کار هم با این تدبیر برخی آقایان به اینجا می رسد که سال گذشته مجلس گزارشی 82 صفحه ای ارائه کرد که در آن اشاره شده بود 74 درصد دانش آموزان دارای رابطه با جنس مخالف بوده و 17 درصد هم همجنس باز هستند!!!!!!!! و در این گزارش مجلس با ارائه دلایل محکم طرحی را برای تشکیل کانون ازدواج موقت ارائه شد.
    بخشی از این گزارش به این شرح است:
    در اين گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتايج تحقيق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصيلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر شده است.

    به گزارش پارسینه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران، نوزدهم خرداد گزارشی با عنوان «ازدواج موقت و تاثير آن بر تعديل روابط نامشروع جنسی» روی وب‌سايت خود منتشر کرده است.

    در اين گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتايج تحقيق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصيلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر شده است.

    بر اساس اين تحقيق، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز يعنی ۷۴.۳ درصد دارای رابطه «غير مجاز با جنس مخالف» بوده‌اند.

    همچنین طبق این گزارش، در سال تحصیلی 1386-1387 از 141552 دانش آموز (دختر و پسر) دوره متوسط در کل کشور تعداد 24889 نفر (17.5 درصد) دارای روابط همجنسگرایی (لواط و مساحقه) بودند.

    به نوشته این گزارش، بر اساس اظهارات کارشناسان در سال 1388 در دهه 1960 و 1970 میلادی سن روسپیگری بالای 30 سال بود، اما اکنون سن روسپگیری به 15 سال به بالا رسیده است. تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی نشان داده است که آمار روسپیگری بین زنان متاهل بیشتر از مجردهاست و 11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند.

    در سال های 1388 و 1389 آمار کشف باندهای فساد 30 الی 35 درصد افزایش داشته است.

    گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنين به يک تحقيق انجام شده توسط محمود گلزاری، عضو هيات دانشگاه علامه طباطبايی اشاره کرده است.

    بر اساس اين تحقيق، ۸۰ درصد دختران مورد پرسش در چند دبيرستان دخترانه تهران گفته‌اند که رابطه با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند.

    محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزير ورزش و جوانان، ۲۱ ارديبهشت امسال نيز گفته بود که بر اساس گزارش‌های آموزش و پرورش، ۴۰ درصد دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند.

    به گفته وی، ارتباطِ پيش از دانشگاه دختران و پسران نسبت به ۳۰ سال پيش، سه برابر شده و زمان شروع رابطه جنسی نيز به دوره راهنمايی رسيده است.

    تهيه کنندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکيد کرده‌اند که اين آمار گوشه‌ای از حقيقت را نشان می‌دهد نه همه آن را.



    http://www.tabnak.ir/fa/news/423952/...B1%D8%A7%D9%86


  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    800
    حضور
    22 روز 18 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2727



    ازدواج موقت و تأثیر آن بر تعدیل روابط نامشروع جنسی در جامعه




    مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موضوع ازدواج موقت و تأثیر آن بر تعدیل روابط نامشروع جنسی را بررسی کرد.

    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروعبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات حقوقی این مرکز با بیان این مطلب که نیاز جنسی از جمله نیازهای مهم بشری است که عدم پاسخگویی یا پاسخگویی نادرست به آن موجب مفاسد روانی، اخلاقی و اجتماعی بسیاری می‌شود، افزود: دین اسلام به منظور پاسخ صحیح به این نیاز، ازدواج موقت را در کنار ازدواج دائم تجویز کرده که مورد تأیید عقل و خردمندان صلاح‌جو نیز قرار گرفته و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز به آن عمل شده است.


    این نوع ازدواج اگر بر خلاف تبلیغات گسترده‌ای که مروجان آزادی جنسی علیه آن به راه انداخته‌اند، به درستی در باور مردم مستقر و در جامعه ساماندهی شود راه بسیار خوبی است که نیاز جنسی و حتی عاطفی زن و مرد نسبت به یکدیگر را پاسخ می‌دهد و در سلامت جامعه در زمینه روابط جنسی نیز مؤثر است.

    این گزارش می‌افزاید: از جمله مسائل اختلافی میان شیعه و اهل سنت مسئله ازدواج موقت (متعه، نکاح منقطع) است. این مسئله از دیرباز در تمام کتب روایی، فقهی و تفسیری معرکه آرا بوده است، لذا به جرئت می‌توان گفت هیچ بعد خرد و کلانی از آن نادیده و ناگفته نمانده تا نیاز باشد رساله‌ای جدید درباره آن ساخته و پرداخته شود.

    البته ازدواج موقت زمانی می‌تواند عاملی در کنترل فحشای جنسی باشد که به عنوان یک راه حل مورد قبول فعالان این عرصه قرار گیرد. این در حالی است که طی یک نظرسنجی 82 درصد از جوانان مجرد با آن مخالفت کرده و تنها 10 درصد موافق آن بوده‌اند البته مخالفان راه‌حلی منطقی و جایگزینی برای آن ارائه نداده‌اند.

    در ادامه این گزارش مزایای ازدواج موقت به این شرح برشمرده شده است:

    1-به لحاظ مباحث نظری، اسلام دین جاویدان و جهانی است، جاودانگی دین مقتضی آن است که در هر زمان پاسخگوی نیازهای بشر در هر زمینه‌ای باشد. شکی نیست که یکی از نیازهای طبیعی بشر نیاز جنسی است که به حکم عقل و شرع باید از طریق مشروع (صالح و سازگار با فطرت بشر) به آن پاسخ داده شود. راه‌های پیشنهادی شرع، ازدواج و ملک یمین است و هر راهی جز این دو از نظر شرع ممنوع است. ملک یمین در این زمان موضوعیت ندارد، پس می‌ماند ازدواج و ازدواج نیز چنانکه گذشت اعم است از دائم و موقت.

    2-به دلائل متعددی، امروزه پاسخ به نیاز لجام گسیخته جنسی از طریق ازدواج دائم، با مشکلاتی مواجه است و زمینه این قسم ازدواج به دلیل مخارج سنگین، مهریه سنگین، احساس اسارت زن و مرد به جهت پایبند شدن آن‌ها به خانه و خانواده وسلب آزادی‌های پیش از ازدواج، تقبل هزینه زندگی (نفقه) که با پیدایش فرزندان رو به ازدیاد می‌گذارد، نبودن شغل و درآمد کافی به طوری که با درآمد حاصل از یک شیفت کار زندگی نمی‌چرخد، بالا بودن سطح توقعات زوجین ازیکدیگر در خرج کردن و مهمانی دادن و چنین و چنان بودن، عدم حمایت والدین از آن‌ها به دلیل ناتوانی یا کمرنگ شدن این سنت در جامعه، تمایل زوجین به استقلال در تصمیم‌گیری و سکونت مجزا از پدر و مادر که سبب بالارفتن قیمت مسکن و اجاره بهای آن شده و فراهم نیست و نشان می دهد این سنت حسنه کاری سخت شده است.

    همه این‌ها سبب می‌شوند که ازدواج دائم صورت نگیرد و اگر صورت گرفت دوام نیاورد و منجر به طلاق شود. پس چاره‌ای نیست جز اینکه برای جلوگیری از شیوع روابط جنسی نامشروع و بروز فاجعه طلاق تا فراهم شدن شرایط زندگی و ازدواج دائم به ازدواج موقت روی آورد.

    3-اکنون که ازدواج دائم مشکل شده است اگر جایگزین صحیحی نداشته باشد نیاز جنسی، افراد را به طرق دیگری از جمله خودارضایی، هم جنس گرایی، روابط جنسی نامشروع یا زنا و تعدیات جنسی سوق می‌دهد. این شیوه نیز که افراد با روزه گرفتن و ورزش و حتی استفاده از دارو یا عمل جراحی غریزه جنسی خود را کنترل کنند نیز کمتر اتفاق می‌افتد راه خلاصی از همه این عوارض منفی استفاده از ازدواج موقت است.

    4-با فرض رایج شدن ازدواج موقت در شرایط کنونی، علاوه بر آزاد شدن روح انسان از فشارهای جنسی و آماده شدن افراد برای پرداختن به امور دیگر:

    الف) آمار طلاق نیز کاهش می‌یابد. زیرا بدون شک همه افراد اعم از زن و مرد، به لحاظ تربیتی آمادگی وارد شدن به زندگی مشترک را ندارند، لکن این مسئله برای والدین قابل تحمل نیست که بپذیرند فرزندشان به لحاظ جسمی یا روحی و اخلاقی و تربیتی برای زندگی مشترک آمادگی ندارد؛ چون در مرحله اول فکر می‌کنند اشکال متوجه خود آنان است، حال آنکه ممکن است چندان ربطی به آن‌ها نداشته باشد، از این رو مصرانه تلاش می‌کنند دختر یا پسر خود را مزدوج کنند، به ویژه دختران را؛ زیرا هنوز برابر قانون و حاکمیت فرهنگ سنتی فکر می‌کنند دختران باید توسط شوهرانشان اداره شوند، همچنین واقعیات جامعه ایرانی حداقل در محیط‌های شهری این گونه نیستند و آمار روزافزون دختران شاغل شاهد آن است.

    ب) آمار رفتارها و روابط جنسی نامشروع و تعدیات جنسی کاهش می‌یابد، چون وقتی افراد بتوانند به سهولت و بدون تبعات منفی نیاز جنسی‌شان را تأمین کنند به سوی راه‌های مفسد و پرخطر نمی‌روند.

    5-با فرض مشکل بودن ازدواج دائم و قابل قبول نبودن ازدواج موقت، آمار افرادی که آمادگی تشکیل زندگی مشترک ندارند و به دلیل تقیدات مذهبی و اخلاقی به راه‌های انحرافی نیز نمی‌روند و نمی‌توانند به نیازهای جنسی و عاطفی‌شان از طریق مشروع پاسخ گویند، سال به سال افزایش می‌یابد. ظاهراً در سال 1388 برابر آمارهای موجود «9 میلیون پسر و 8 میلیون دختر آماده ازدواج (بین 20-29 سال) وجود داشته که در حال حاضر احتمالاً بیشتر شده است». آمار «مردان ازدواج نکرده در سال 1390 به 13 میلیون و 130 هزار و 970 نفر رسیده است».

    همچنین با جمعیت رو به فزونی زنان طلاق گرفته و بیوه که اقدام مجدد نداشته‌اند مواجهیم که وضعیت روانی و معیشتی آن‌ها نگران کننده است. در سال 1388 «حدود 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود داشته» که قطعاً بر تعدادشان افزوده شده است و نیز «یک ونیم میلیون» زن بیوه (شوهر مرده) در جامعه وجود دارند که به سبب تلقی منفی در مورد ازدواج موقت حاضر به این اقدام نیستند، در حالی که رسیدگی به افراد آسیب‌دیده و تأمین مادی زنان فاقد همسر و سرپرست در هر سنی که باشند، لازم است.

    با ازدواج موقت ممکن است بخشی از این دسته زنان تحت سرپرستی و تأمین مادی مردان متمکن قرار گیرند و بخشی از ثروت جامعه در محل مناسب صرف شود.

    در مقابل کسانی که نسبت به ازدواج موقت نظر مثبت دارند، گروهی به دلایلی با موجودیت آن در ساختار قانونی و حقوقی کشور مخالف‌اند و از این رو جایگاهی برای آن در حل بحران جنسی قائل نیستند.

    انتهای پیام/

    http://www.yjc.ir/fa/news/4874683/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA-%D9%88-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%AA%D8%B9%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    800
    حضور
    22 روز 18 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2727

    ازدواج موقت را ترویج کنیم




    مصاحبه اختصاصی تبیان با دکتر ابهری






    رواج پدیده ازدواج موقت در میان جامعه این طور می‌طلبد که با نگاهی موشکافانه و دقیق به بررسی این مسئله از دید علم جامعه شناسی و رفتار شناسی بپردازیم و بسترهایی را که این پدیده از دل آن اتفاق می‌افتد، واکاوی نماییم.


    به همین منظور تبیان به سراغ دکتر ابهری، جامعه شناس و رفتار شناس رفته و جویای درستی و یا نادرستی ازدواج‌های موقت از زبان ایشان شدیم.
    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع
    از دید جامعه شناسی، ضرورت ازدواج در چیست؟ این علم در مورد رفتار شناسی ازدواج‌های موقت، چه تبیینی ارائه می‌دهد؟
    «ازدواج به عنوان یک پیوند عاطفی رابطه‌ای است که میان دو انسان صورت می‌گیرد و با آغاز این رابطه، کاشانه‌ای شکل می‌گیرد و با تولد فرزندان جامعه ادامه می‌یابد و این مسئله از ضروریات هر جامعه است.».
    دو شکل از ازدواج به طور قانونی و منطقی وجود دارد که اولین شکل آن ازدواج دائم بوده که به اندازه کافی در مورد آن بحث و گفتگو گردیده است. اما گروه دوم ازدواج موقت است که در فقه شیعه وجود دارد و در صورت اجرا می‌تواند یکی از راه کارهای اصلی مقابله با فحشا و خود فروشی و تولد کودکان بی هویت گردد.
    به نظر شما، ازدواج موقت آری یا خیر؟
    بعد از 30 سال تجربه تلخ و شیرین در آسیب شناسی اجتماعی در کشور به این نتیجه رسیده‌ام که توسعه و تبلیغ ازدواج موقت هیچ مغایرتی با گسترش ازدواج دائم نداشته و حتی ممکن است مقدمه‌ای برای ایجاد در روابط عاطفی و افزایش آمار ازدواج دائم باشد.
    چه دیدگاه‌هایی مخالف ازدواج موقت هستند؟ آیا این مخالفت‌ها منطقی است؟
    معمولاً دو گروه مخالف با ازدواج موقت در جامعه وجود دارند که بدون توجه به جنسیت آن‌ها باید عرض کنم، گروه اول کسانی هستند که علاقه ندارند در چارچوب‌های قانونی و شرعی قرار گیرند و لجام گسیختگی رفتاری را برای خود انتخاب کرده‌اند. تنوع طلبی و عدم پایبندی عاطفی باعث گریز این افراد از ازدواج مخصوصاً از نوع موقت آن است.
    گسترش ازدواج دانشجویی، ایجاد امکان ازدواج‌های موقت برای جوانان مجرد و بیوه‌های جوان در کنار حرکت جدی و دلسوزانه در راستای ایجاد امکانات و تسهیلات ازدواج دائم، قدم‌هایی هستند که باید برداشته شوند. آنگاه است که ملاحظه خواهیم کرد که دیگر زنان خیابانی و بیماری‌های وحشتناکی از جمله ایدز، از جامعه رخت بر می‌بندند


    گروه دوم را فمینیست‌ها و کسانی که سنگ دفاع از حقوق زنان را به سینه می‌زنند، تشکیل می‌دهند و ازدواج موقت را مغایر با شخصیت زن تفسیر می‌کنند. این‌ها اشخاصی هستند که تحت تأثیر فرهنگ‌های غربی، فقط طوطی‌وار بعضی کلمات را بیان می‌کنند و در مقابله با سوالات منطقی ما سکون می‌کنند. از این گروه سوال می‌کنیم :اگر ازدواج موقت مغایر با شخصیت و جایگاه زنان است، خودفروشی و روسپی گری و به دنیا آوردن فرزندان نا مشروع چگونه تعبیر و ارزیابی می‌گردد؟ زنان خودفروش در معرض انواع تهدید های جانی، روانی و رفتاری بوده و هیچ گاه سرنوشت خوشایندی در انتظار آنان نمی‌باشد.
    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع
    ازدواج موقت برای چه افراد و در صورت داشتن چه شرایطی منطقی است؟
    البته ازدواج موقت برای افراد مجرد و کسانی که دارای مشکلات زناشویی می‌باشند، تجویز می‌شود و بسیاری از بانوان با رعایت شرایط، با این سبک از ازدواج موافق هستند. اگر مردی تنوع طلب باشد و کیان خانواده را به خطر اندازد و دامن یک خانواده را آلوده سازد، حساب او از دیگران جدا است چرا که اگر یک جوان مجرد، دانشجو و کارمند توانایی ازدواج دائم را نداشته باشد و یا آمادگی مالی و روانی پیدا نکند، در این جامعه چه باید بکند؟ آیا باید به دنبال نوامیس مردم راه بیفتد و به حریم دیگران دست درازی کند؟ در شرایط حاضر که با گسترش طلاق روبه رو هستیم و قشر جدیدی به نام بیوه‌های جوان در حال ظهور هستند که حداقل سن آن‌ها 19 و حداکثر 25 سال است. خب این زن برای غریزه جنسی خود و حتی مسائل عاطفی و مادی‌اش چه باید بکند؟ پس ملاحظه می کنیم ازدواج موقت فقط برای این است که افراد از نظر روانی پاک بمانند و بپذیرند که مرتکب گناه نشده و اگر فرزندی هم به وجود آمد، پدرش موظف به حمایت قانونی از او باشد.
    به نظر شما در جامعه فعلی، شاهد ساماندهی جنسی هستیم؟ چه اقداماتی ضروری است؟
    مشکل اساسی ما در بروز خودفروشی و تنوع طلبی برخی از مردان و ظهور مردان خیابانی این است که در 30 سال گذشته ما برای مدیریت غریزه جنسی جوانان و افراد مجرد، هیچ برنامه ریزی فکری نکرده ایم و فقط حرف زدیم، مقاله نوشتیم و همایش برپا کرده‌ایم.
    تسهیل ازدواج دائم یعنی مسکن رایگان و ارزان قیمت، پرهیز از شیربها و هزینه‌های این گونه، خودداری از مهریه‌های غیر متعارف و غیر فقهی، پرهیز از هزینه‌های سرسام آور مراسم عروسی، این‌ها گام‌هایی هستند که باید از سوی والدین، نهادهای مسئول و سازمان‌های مرتبط برداشته شود و با درست کردن بسته درباره این گونه از مسائل، قطعاً مشکلات جوانان ما حل نمی‌شود.
    خانواده‌هایی که از ازدواج موقت فراری بوده و یا آن را برای فرزندان خود قبول ندارند باید عرض کنم خوب است این گونه والدین سری به مراکز و بیمارستان‌های محل نگه داری بیماران ایدزی بزنند و لحظاتی در مورد آلوده شدن فرزندان خود به گناه و نوامیس مردم تفکر کنند، آنگاه اگر قانع نشدند من حاضرم با آن‌ها صحبت کنم


    ازدواج دانشجویی را مناسب ارزیابی می‌کنید؟
    گسترش ازدواج دانشجویی، ایجاد امکان ازدواج‌های موقت برای جوانان مجرد و بیوه‌های جوان در کنار حرکت جدی و دلسوزانه در راستای ایجاد امکانات و تسهیلات ازدواج دائم، قدم‌هایی هستند که باید برداشته شوند. آنگاه است که ملاحظه خواهیم کرد که دیگر زنان خیابانی و بیماری‌های وحشتناکی از جمله ایدز، از جامعه رخت بر می‌بندند.
    به همه‌ی ازدواج‌های موقت نمی‌توان خوش‌بین بود و آن را مقدمه‌ای برای تبدیل به یک پیوند دائم دانست، نظر شما در این رابطه چیست؟
    البته گروهی دیگر، اعتقاد دارند، لزوماً همه ازدواج‌های موقت به ازدواج دائم تبدیل نخواهند شد که البته این نظر درست می‌باشد، مگر قرار است همه ازدواج‌های موقت شادکام باشد و یا همه دوستی‌ها تا قیامت ادامه داشته باشند، خب هر کسی روشی برای ادامه زندگی خود دارد، ممکن است یک خانم ازدواج موقت با جوانان مجرد را برای گذارندن امور عاطفی خود انتخاب کند و امیدی به دوام آن نیست، اینجا دیگر کاری نمی‌شود انجام داد. برای کاهش دامنه آسیب‌های این گونه تصورات باید و باید امکانات ازدواج دائم را برای جوانان فراهم کرد.
    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع
    در رابطه با مدیریت غریزه جنسی در جامعه چه باید کرد؟
    مدیریت غریزه جنسی باید همراه با ساماندهی این غریزه بدون فوت و اتلاف وقت، بررسی و اجرا شود. یعنی یک کار گروه مجرب و خبره راه‌ها و روش‌های این مدیریت را بررسی کرده و برای اجرا به سازمان‌های مسئول ارائه دهد و وگرنه باید شاهد تجاوز، جرایم خشن و مرتبط با این مسائل باشیم.
    باید سازمان‌های مربوطه مثل بهزیستی به دنبال تصویب قوانین و مقرراتی در راستای حمایت از قربانیان جرایم جسمی و خشونت بوده و برای حمایت و نگه داری از کودکانی که بدون هیچ گناهی متولد می‌شوند، تمهیداتی بیاندیشند تا شاهد کودکان سر راهی نباشیم.
    بسیاری از خانواده‌ها مخالف ازدواج موقت فرزندان خود هستند، شما هم با این خانواده‌ها هم عقیده هستید؟
    در مورد خانواده‌هایی که از ازدواج موقت فراری بوده و یا آن را برای فرزندان خود قبول ندارند باید عرض کنم خوب است این گونه والدین سری به مراکز و بیمارستان‌های محل نگه داری بیماران ایدزی بزنند و لحظاتی در مورد آلوده شدن فرزندان خود به گناه و نوامیس مردم تفکر کنند، آنگاه اگر قانع نشدند من حاضرم با آن‌ها صحبت کنم.
    از صحبت‌ها چنین برداشت می‌شود که رابطه جنسی در ازدواج‌های موقت حرف اول را می‌زند، پس جایگاه عشق در ازدواج چه می‌شود؟
    اصولاً عشق باید از ازدواج متولد شود و عشق‌های خیالی و افسانه‌ای دیگر در موزه‌ها وجود دارند، جوانان نباید منتظر عشق‌های رویایی باشند، با منطق می‌توان عاطفه را هدایت کرد.
    اگر طبق قواعد اسلام پیش برویم، مسائل و اتفاقات و مشکلات اجتماعی که جامعه فعلی در حال مواجه با آن است، نخواهیم بود.
    مصاحبه: مهدیه محمدی
    بخش اجتماعی تبیان


  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    800
    حضور
    22 روز 18 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2727



    نقل قول نوشته اصلی توسط حامی نمایش پست ها
    اشكالات و توهين هايي كه وهابيون به حكم متعه مي كنند را چه كسي بايد پاسخگو باشد؟
    وهابیون بیان این سوال رو جواب بدهند که اسماء دختر خلیفه اول ابوبکر چرا متعه می کرده تا بعدا با آنها سر دیگر مسائل بحث شود:
    اهل سنت و وهابیت مثل همیشه کور کورانه بدون آنکه به کتاب های خود نگاه کنند به عقاید شیعه حمله می برند . یکی از این دل کوری های آنان در مورد متعه یا همان ازدواج موقت است .

    ایشان در مورد کسانی که متعه می کنند زنا کار می گویند و فرزند متولد از متعه را زنازاده می دانند . این در حالی است که در کتاب های خود به سند صحیح نقل کرده اند که اسما دختر خلیفه اول با زبیر (آن یار بهشتی پیامبر البته بنا بر سخن اهل سنت) متعه کرد و عبدالله را به دنیا آورد .جالب اینجاست که عایشه این عبدالله را خیلی دوست داشت .

    ای اهل سنت حاضر هستید بگوید دختر مولا و سرورتان زناکار است و نوه اربابتان زنازاده است . چرا بدون دلیل زنان پاکیزه را به زنا تهمت می زنید از خدا بترسید .

    ابو جعفر طحاوى، دانشمند شهير و نامدار اهل سنت در كتاب شرح معانى الآثار مى‌نويسد:


    حدثنا صَالِحُ بن عبد الرحمن قال ثنا سَعِيدُ بن مَنْصُورٍ قال ثنا هِشَامٌ قال أخبرنا أبو بِشْرٍ عن سَعِيدِ بن جُبَيْرٍ قال سَمِعْت عَبْدَ اللَّهِ بن الزُّبَيْرِ يَخْطُبُ وهو يُعَرِّضُ بِابْنِ عَبَّاسٍ يَعِيبُ عليه قَوْلَهُ في الْمُتْعَةِ فقال بن عَبَّاسٍ يَسْأَلُ أُمَّهُ إنْ كان صَادِقًا فَسَأَلَهَا فقالت صَدَقَ بن عَبَّاسٍ قد كان ذلك فقال بن عَبَّاسٍ رضي الله عنهما لو شِئْت لَسَمَّيْت رِجَالًا من قُرَيْشٍ وُلِدُوا فيها

    الطحاوي الحنفي، ابوجعفر أحمد بن محمد بن سلامة (متوفاى321هـ)، شرح معاني الآثار، ج3، ص24، تحقيق: محمد زهري النجار، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1399م

    از عبد الله بن زبير شنيدم كه سخنرانى مى‌كرد و به ابن عباس كنايه مى‌زد، و نظر او را در مورد متعه، بر او عيب مى‌گرفت . ابن عباس گفت: اگر راست مى‌گويد از مادرش بپرسد!!! او نيز از مادرش پرسيد؛ مادرش (اسماء دختر ابوبكر) گفت: ابن عباس راست مى‌گويد، چنين است!

    ابن عباس نيز گفت: اگر بخواهم، نام مردانى از قريش را مى‌برم كه همگى از متعه به دنيا آمده‌اند





    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع

    اين روايت از نظر سندى اشكالى ندارد و طبق مبناى بزرگان علم رجال اهل سنت، معتبر است.

    1. سعيد بن جبير:

    او از روات صحاح سته و از ديدگاه اهل سنت روايات او حجت است، ابن حجر عسقلانى، حافظ على الإطلاق اهل سنت، در تعريف و تمجيد از او مى‌گويد:

    وقال أبو قاسم الطبري: هو ثقة، إمام، حجة على المسلمين.

    ابوالقاسم طبرى در مورد او گفته است: ثقه، پيشوا و حجت بر تمام مسلمانان است!

    العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، تهذيب التهذيب، ج4، ص11، ناشر: دار الفكر - بيروت، الطبعة: الأولى، 1404 - 1984 م.

    2. ابو بشر جعفر بن ابي وحشية اياس اليشكري:

    او نيز از روات صحاح سته است! ابن حجر در مورد او مى‌گويد:

    930 جعفر بن إياس أبو بشر بن أبي وحشية ... ثقة من أثبت الناس في سعيد بن جبير

    مورد اطمينان است، از ثابت‌ترين مردم در نقل از سعيد بن جبير است!

    العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، تقريب التهذيب، ج1 ص139، تحقيق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشيد - سوريا، الطبعة: الأولى، 1406 - 1986.

    3. هشام بن سنبر ابي عبد الله الدستوائي (يا هشيم بن بشير)

    او نيز از روات صحاح سته است، شمس الدين ذهبى كه از با عنوان «إمام الجرح والتعديل» ياد مى‌كنند، در باره او مى‌گويد:

    هشام الدستوائي ع (مجمع عليه) هو الحافظ الحجة الإمام الصادق أبو بكر هشام بن أبي عبد الله سنبر

    هشام دستوائى، حافظ، حجت، امام، راستگو ...است .

    الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، سير أعلام النبلاء ج7، ص149، تحقيق: شعيب الأرناؤوط , محمد نعيم العرقسوسي، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ .

    4. سعيد بن منصور بن شعبة:

    او نيز از روات صحاح سته است، ذهبى در مورد او مى‌گويد:

    سعيد بن منصور بن شعبة ع .الحافظ الحجّة،

    الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام، ج16، ص184، تحقيق د. عمر عبد السلام تدمرى، ناشر: دار الكتاب العربي - لبنان/ بيروت، الطبعة: الأولى، 1407هـ - 1987م.

    5. صَالِحُ بن عبد الرحمن بن عمرو الانصاري

    ابن ابى حاتم در مورد او مى‌گويد:

    صالح بن عبد الرحمن بن عمرو بن الحارث مصرى روى عن العلاء بن عبد الجبار وأبى عبد الرحمن المقرىء وابن أبى حريم سمعت منه بمصر ومحله الصدق

    ابن أبي حاتم الرازي التميمي، ابومحمد عبد الرحمن بن أبي حاتم محمد بن إدريس (متوفاى 327هـ)، الجرح والتعديل، ج4، ص408، ش1790، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1271هـ ـ 1952م.

    6. أحمد بن محمد بن سلامة الطحاوي، صاحب كتاب:

    ذهبى در مورد او مى‌گويد:

    الطحاوي الإمام العلامة الحافظ الكبير محدث الديار المصرية وفقيهها أبو جعفر أحمد بن محمد بن سلامة بن سلمة بن عبد الملك الأزدي الحجري المصري الطحاوي الحنفي صاحب التصانيف من أهل قرية

    الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، سير أعلام النبلاء، ج15، ص27، تحقيق: شعيب الأرناؤوط , محمد نعيم العرقسوسي، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ .

    بنابراين سند روايت به نظر اهل سنت معتبر است .

    روایت دوم


    عبد الله بن الزبير عبد الله بن عباس بتحليله المتعة فقال له: سل أمك كيف سطعت المجامر بينها وبين أبيك. فسألها فقالت: ما ولدتك إلا في المتعة. وسئل عن المتعة فقال: الذئب يكنى أبا حيدة أي ذلك حسن الإسم قبيح الفعل. وقال يحيى بن أكثم لشيخ بالبصرة: بمن اقتديت في جواز المتعة؟ قال: بعمر بن الخطاب رضي الله عنه، فقال: كيف وعمر كان أشد الناس فيها؟ قال: لأن الخبر الصحيح أنه صعد إلى المنبر فقال: إن الله ورسوله قد أحلالكما متعتين وإني محرمهما عليكم، وأعاقب عليهما. فقبلنا شهادته ولم نقبل تحريمه.

    محاضرات الأدباء ومحاورات الشعراء والبلغاء ج2 ص235 المؤلف: أبو القاسم الحسين بن محمد المعروف بالراغب الأصفهانى (المتوفى: 502هـ)، الناشر: شركة دار الأرقم بن أبي الأرقم - بيروت، الطبعة: الأولى، 1420 هـ، عدد الأجزاء:2.



    عبد الله بن زبیر از عبد الله بن عباس ايراد می گيرد که چرا متعه زنان را حلال می داند. عبد الله بن عباس می گويد: از مادرت بپرس که چگونه بر پدرت حلال شده است. أسماء به فرزندش می گوید: من تو را از طريق متعه به دنيا آورده ام.



    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع

    روایت سوم


    وأول مجمر سطع في المتعة مجمر آل الزبير

    اولين كه آتش‌دانى كه براى ازدواج متعه در آن عود ريخته شد (يعنى اولين جشن ازدواج از متعه) آتش‌دان آل زبير بود!

    الأندلسي، احمد بن محمد بن عبد ربه (متوفاى: 328هـ)، العقد الفريد، ج4، ص14، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت / لبنان، الطبعة: الثالثة، 1420هـ - 1999م.
    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع


    شاهد بر اينكه مقصود در اين روايات متعه نساء است (نه متعه حج)

    ممكن است كه كسى اشكال كند كه منظور از متعه در اين روايات، متعة النساء و ازدواج موقت نيست، بلكه منظور از آن «متعة الحج» است، در پاسخ به اين مسأله روايات فراوانى وجود داد كه ما به يك روايت با سند معتبر اكتفا مى‌كنيم:

    5515 - أَخْبَرَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ الْمَرْوَزِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ، قَالَ: حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ مُسْلِمٍ الْقُرِّيُّ، قَالَ: دَخَلْنَا عَلَى أَسْمَاءَ ابْنَةِ أَبِي بَكْرٍ، فَسَأَلْنَاهَا عَنْ مُتْعَةِ النِّسَاءِ، فَقَالَتْ: «فَعَلْنَاهَا عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ»

    مسلم قرى مى‌گويد به نزد اسماء دختر ابوبكر (مادر عبد الله بن زبير) رفتيم و از او راجع به متعه نساء پرسيديم، در پاسخ گفت: در زمان رسول خدا (صلی الله علیه وآله) اين كار را انجام داديم!!

    النسائي، ابوعبد الرحمن أحمد بن شعيب بن علي (متوفاى303 هـ)، السنن الكبرى، ج3، ص326 ، تحقيق: د.عبد الغفار سليمان البنداري، سيد كسروي حسن، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1411 - 1991.

    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع

    اين روايت نشان مى‌دهد كه دختر بزرگ ابوبكر، از كسانى بوده است كه به ازدواج موقت اعتقاد داشته و خود او عملا نيز آن را انجام داده است. سند اين روايت نيز طبق مبناى اهل سنت، كاملا معتبر است:

    1. مسلم القري:

    او از روات صحيح مسلم است، ابن حجر در مورد او مى‌گويد:

    251 م د س مسلم وأبي داود والنسائي مسلم بن مخراق العبدي القاري مولى بني قرة ويقال المازني الفريابي أبو الأسود البصري العطار ويقال إنهما اثنان روى عن بن العباس وابن الزبير وابن عمر ومعقل بن يسار وأبي بكرة الثقفي وأسماء بنت أبي بكر وعنه ابنه سوادة وابن عون وحزم بن أبي حزم القطعي والقاسم بن الفضل الحداني وشعبة قال عبد الله بن أحمد سمعت أبي ذكر مسلم القرى فقال ما أرى به بأسا وقال أبو حاتم شيخ وقال النسائي ثقة وذكره بن حبان في الثقات

    العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، تهذيب التهذيب، ج10 ص123 ش 251، ناشر: دار الفكر - بيروت، الطبعة: الأولى، 1404 - 1984 م.

    2. شعبة بن الحجاج:

    ذهبى در مورد او مى‌گويد:

    شعبة بن الحجاج بن الورد الإمام أبو بسطام العتكى الأزدى مولاهم الواسطى شيخ البصرة وأمير المؤمنين في الحديث

    الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، العبر في خبر من غبر، ج1، ص234، تحقيق: د. صلاح الدين المنجد، ناشر: مطبعة حكومة الكويت - الكويت، الطبعة: الثاني، 1984.

    3. سليمان بن داود ابوداود

    او از معروفترين اصحاب شعبه است، مزى در مورد او مى‌گويد:

    وَقَال أبو مسعود أحمد بن الفرات الرازي: ما رأيت أحدا أكبر في شعبة من أبي داود. وَقَال أيضا: سألت أحمد ابن حنبل عَن أبي داود، فقال: ثقة صدوق.

    المزي، ابوالحجاج يوسف بن الزكي عبدالرحمن (متوفاى742هـ)، تهذيب الكمال، تحقيق: د. بشار عواد معروف، ج11، ص406، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ – 1980م.

    4. محمود بن غيلان المروزي

    ذهبى در مورد او مى‌گويد:

    محمود بن غيلان خ م ت س ق الإمام الحافظ الحجة أبو أحمد العدوي مولاهم المروزي من أئمة الأثر

    الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاى 748 هـ)، سير أعلام النبلاء، ج12، ص223، تحقيق: شعيب الأرناؤوط , محمد نعيم العرقسوسي، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ .

    5. نسائي:

    مولف يكى از صحاح سته و يكى از امامان حديث اهل سنت!

    بنابراين، سند اين روايت نيز طبق نظر اهل سنت معتبر است .



    صحابه که متعه میکردند

    و همچنین ابن حزم در کتاب المحلی نام اسامی از صحابه که متعه میکردند را آورده است

    1858 - مَسْأَلَةٌ: قَالَ أَبُو مُحَمَّدٍ: وَلَا يَجُوزُ نِكَاحُ الْمُتْعَةِ، وَهُوَ النِّكَاحُ إلَى أَجَلٍ، وَكَانَ حَلَالًا عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - ثُمَّ نَسَخَهَا اللَّهُ تَعَالَى عَلَى لِسَانِ رَسُولِهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - نَسْخًا بَاتًّا إلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. وَقَدْ ثَبَتَ عَلَى تَحْلِيلِهَا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ - مِنْهُمْ مِنْ الصَّحَابَةِ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ - أَسْمَاءُ بِنْتُ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ، وَجَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، وَابْنُ مَسْعُودٍ. وَابْنُ عَبَّاسٍ، وَمُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِي سُفْيَانَ، وَعَمْرُو بْنُ حُرَيْثٍ، وَأَبُو سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، وَسَلَمَةُ، وَمَعْبَدٌ ابْنَا أُمَيَّةَ بْنِ خَلَفٍ وَرَوَاهُ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ جَمِيعِ الصَّحَابَةِ مُدَّةَ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَمُدَّةَ أَبِي بَكْرٍ، وَعُمَرَ إلَى قُرْبِ آخَرِ خِلَافَةِ عُمَرَ. وَاخْتُلِفَ فِي إبَاحَتِهَا عَنْ ابْنِ الزُّبَيْرِ، وَعَنْ عَلِيٍّ فِيهَا تَوَقُّفٌ. وَعَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ أَنَّهُ إنَّمَا أَنْكَرَهَا إذَا لَمْ يُشْهِدْ عَلَيْهَا عَدْلَانِ فَقَطْ، وَأَبَاحَهَا بِشَهَادَةِ عَدْلَيْنِ. وَمِنْ التَّابِعِينَ: طَاوُسٌ، وَعَطَاءٌ، وَسَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ، وَسَائِرُ فُقَهَاءِ مَكَّةَ أَعَزَّهَا اللَّهُ.

    المحلى بالآثار ج9 ص127 و 128 المؤلف: أبو محمد علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الأندلسي القرطبي الظاهري (المتوفى: 456هـ)، الناشر: دار الفكر - بيروت، الطبعة: بدون طبعة وبدون تاريخ، عدد الأجزاء: 12.

    ابو محمد گفت : صيغه ( متعه ) قديمي نشده است و براي ازدواج است و در زمان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم حلال بود سپس خداوند تعالي نسخه كرد بر زبان پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم نسخه اي كامل تا روز قيامت ، و تثبيت شد توسط جماعتي از اجداد كه اسامي آنها : دختر ابوبكر ، جابربن عبدالله ، ابن مسعود ، ابن عباس ، و معاويه پسر ابوسفيان ، و عمر بن حريث ، و ابوسعيدالخدري ، و سلمة ، و معبد پسران اميه پسر خلف ، و روايت جابربن عبدالله از جميع صحابه زمان رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم. و زمان ابوبكر ، و عمر تا نزديكي پايان يافتن خلافت عمر ، اختلاف ايجاد شد در اجازه گرفتن از پسر زبير. و از عمر بن الخطاب همانا كه او انكار كرد متعه را و از تابعين : طاوس و عطاء. و سعيدبن جبير.

    وظایف مراجع تقلید درباره فسادهاي جنسي و روابط نامشروع
    شما اهل سنت ادعای پیروی از صحابه را دارید اما ازشان پیروی نمی کنید ادعا دارید به صحابه احترام می کذارید در حالی که به دختر خلیفه تهمت زنا می زنید .


  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود