صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کارهای عجیب خدا !

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    35
    حضور
    10 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    56

    اشاره کارهای عجیب خدا !




    خدا در قرآن خبر از کارهای عجیبی داده است که انجام داده که به هیچ وجه معقول نیست و نشاندهنده این است که این کارها نمیتواند کار خدا باشد:

    1-خدا در آیه 16 سوره اسراء گفته است وقتی بخواهد شهری را هلاک کند به مترفین آن شهر (خوشگذرانان یا ثروتمندان) امر میکند که به فساد بپردازند و در نتیجه عذاب بر آنها لازم میگردد و سپس شهر را زیر و رو میکند! اینجا ظلم واضحی به خدا نسبت داده شده است. امر کردن به فساد بدور از شان خداست و در اینصورت مفسد اصلی خداست نه مترفین. چه کسی میتواند در مقابل امر خدا مقاومت کند؟ پس مترفین هم مامور خدا میشوند. این ظلمی آشکار است که عده ای را خدا به فساد امر کند و سپس کل مردم شهر را هلاک کند. حتی این وسط مترفین هم فقط امر خدا را انجام داده اند پس آنها هم شایسته عذاب نیستند.

    2-موسی به مدت 40 روز برای گفتگو با خدا به کوه رفت. پس از بازگشت موسی از کوه در آیات 95 و 96 سوره طه گفته شده است که سامری مشتی از رد پای فرستاده خدا (جبرئیل) را در پیکر (گوساله) ریخته است. بعد از این گوساله صدا گاو میدهد و با آن سامری مردم را فریب میدهد که گوساله را بپرستند. خب اینکار بدون اراده خدا امکانپذیر نبوده. هیچ فرد عادیی قادر نیست که جای پای جبرئیل را ببیند. نکته بعد اینکه تاثیر جای پای جبرئیل بر گوساله هم بدون اراده خدا امکانپذیر نیست. پس خود خدا زمینه گمراهی مردم را فراهم کرده یا شاید هم این یک آزمایش بوده! سپس خدا برای عذاب در آیه 54 سوره بقره میگوید خودتان را بکشید! بعد از این مردم با شمشیر یکدیگر را انقدر میکشند تا خدا آنها را میبخشد! خود خدا مردم را گمراه میکند و سپس این مردم ساده لوح را خدا مجبور میکند که انقدر از یکدیگر بکشند تا خدا آنها را ببخشد! چرا خدا و موسی برای مردم استدلال نکردند و آنها را به راه درست هدایت نکردند؟! چرا خدای قرآن انقدر از کشتار خوشش میاید؟! چرا خدای قرآن انقدر بی رحم است؟! وقتی خدا میداند این مردم انقدر ساده لوحند که وقتی یک گوساله صدای گاو درمیاورد آن را میپرستند کشتن این مردم فریبخورده کار درستی است؟!

    3-خدا در آیه 167سوره اعراف گفته است تا روز قیامت بر آنان (یهودیان) افرادی را خواهد گماشت که به آنها عذابی سخت بچشانند. آیا این عدالت است؟! چرا نسل های بعدی باید بخاطر گناهان پدرانشان عذاب شوند؟! کس دیگری گناه کرده خدا کس دیگری را عذاب میدهد! از طرف دیگر کسانی که در طول تاریخ به قتل و آزاد یهودیان پرداخته اند مامور خدا بوده اند پس باید مورد عنایت و تشویق خدا قرار بگیرند! مثلا هیتلر مامور خدا بوده و بخاطر قتل عام یهودیان باید پاداش بگیرد! آیا انتساب این مفاسد به خدا با الفبای عقل و عدالت جور درمیاید؟! نکته دیگر اینکه این آیه با آیه 15 سوره اسراء در تضاد است که میگوید هرکسی هدایت شود به سود خود هدایت شده و هرکسی که گمراه شود به زیان خود گمراه شده.

    4-در آیه 14 سوره مائده خدا گفته است از نصرانی ها (مسیحیان) پیمان گرفتیم و آنها آنچه اندرز داده شدند را فراموش کردند و بخاطر آن تا روز قیامت میانشان دشمنی و کینه افکندیم! باز هم همان مسئله قبلی مطرح است.

    5-در آیه 39 سوره بقره خدا گفته است کسانی که آیات ما را دروغ پنداشتند اهل آتشند و در آن جاودانند. در آیه 19 سوره آل عمران نیز گفته شده است که دین نزد خدا اسلام است. در آیه 85 سوره آل عمران هم آمده است که هر کسی دینی غیر از اسلام را برگزیند از وی پذیرفته نمیشود. بنایراین تمام نامسلمانان به جهنم میروند! مسئله عذاب صرفا بخاطر عقیده را در تاپیکی دیگر مطرح کردم و نشان دادم که عذاب صرفا بخاطر عقیده ظالمانه است اما بطور کوتاه باید گفت اکثر افراد دینشان را از پدر و مادر و محیط اطرافشان میگیرند و راجع به دینشان تحقیق نمیکنند و بخاطر همین است که اکثر مردم خاورمیانه و شمال آفریقا مسلمان، مردم اروپا و آمریکا مسیحی، مردم هند هندو هستند پس اینکه یک فردی چه دینی دارد بطور عمده یک جبر جغرافیایی است پس مجازات صرفا بخاطر دین امری ظالمانه است.

    6-در آیات 22 و 23 سوره صافات و 98 سوره انبیاء گفته شده که کسانی که غیر از خدا را میپرستند با آن چیزی که میپرستند به جهنم میروند و هیزم دوزخند! اگر این آیه میگفت بتها منطقی تر بود اما وقتی گفته شده معبودان پس مثلا خورشید که خود آتش است چگونه سوزانده میشود؟! خورشید و ماه که خود بر خدا سجده میکنند (سوره حج آیه 18) توسط عده ای در طول تاریخ پرستیده شده اند حال باید هیزم دوزخ شوند؟! عیسی که کسی را به پرستش خود دعوت نکرده در جهنم سوزانده میشود؟!

    7-در سوره کهف آیه 105 و بسیاری آیات دیگر به تباه شدن اعمال ناباوران اشاره شده که منطقی نیست. همانطور که قبلا گفته شد نامسلمانان همگی به جهنم میروند و در آن جاودانند و در اینجا هم گفته قبلی تایید شده یعنی صرفا بخاطر عقیده اعمال همگی تباه میشود. مثلا ادیسون و پاستور و فلمینگ که به بشر خدمت های فراوانی کردند فرقی با هیتلر و استالین و موسولینی ندارند و همگی به جهنم میروند! نکته دیگر این است که آیاتی که به حبط اعمال ناباوران اشاره دارند با آیات 7 و 8 سوره زلزال که میگوید هرکسی ذره ای کار خوب یا بد کند نتیجه اش را خواهد دید در تضاد است.
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۲/۲۴ در ساعت ۱۱:۴۹

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    175 روز 1 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58313



    با نام و یاد دوست





    کارهای عجیب خدا !








    کارشناس بحث: استاد طاها


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    اگر آیات قرآن را بریده بریده و سطحی در نظر بگیریم حقیقتا قرآن معجونی از عبارات عجیب میشود؛ اما وقتی آیات را در کنار هم قرار داده و با نگاهی عمیق و همه جانبه بنگریم نه تنها اشکالی در قرآن مشاهده نمیکنیم بلکه هر چه بهتر و بیشتر به اعجاز آن پی میبریم. برای روشن شدن این مطلب، به اولین موردی که اشاره کرده اید میپردازیم و از شما درخواست میکنیم آیات دیگر را در تفاسیر مشاهده کنید و اگر درباره هر آیه ای به نتیجه نرسیدید بیان فرمایید تا در پستهای بعدی بررسی کنیم:

    اسراء/16:

    وَ إِذا أَرَدْنا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنا مُتْرَفيها فَفَسَقُوا فيها فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْميراً؛ و ما چون اهل ديارى را بخواهيم به كيفر گناه هلاك سازيم پيشوايان و منعمان آن شهر را امر كنيم راه فسق و تبه‏كارى و ظلم در آن ديار پيش گيرند و آنجا تنبيه و عقاب لزوم خواهد يافت آن گاه همه را بجرم بدكارى هلاك مى‏سازيم.

    اگر ما باشیم و همین یک آیه، برداشت شما شاید درست به نظر رسد؛ هرچند باز جای این سوال است که اگر خدا میخواهد قومی را بدون اراده و اختیار آن قوم و بصورتی ظالمانه، عذاب کند دیگر چه نیازی به امر به فسق است، مگر نه اینست که: إِذا أَرادَ شَيْئاً أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُون؛ وقتی پديد آمدن چيزى را اراده كند، فقط به آن مى‏گويد: باش، پس بى‏ درنگ موجود مى‏ شود‏؟

    با اینحال وقتی آیه یاد شده را کنار دو آیه دیگر از قرآن قرار میدهیم مطلب کاملا رنگ و بویی دیگر میگیرد:

    یکی از این دو، آیه قبل از آیه مورد نظر شماست:

    اسراء/15:

    مَنِ اهْتَدى‏ فَإِنَّما يَهْتَدي لِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما يَضِلُّ عَلَيْها وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏ وَ ما كُنَّا مُعَذِّبينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً؛ هر كس راه هدايت يافت تنها بنفع و سعادت خود يافته و هر كس به گمراهى شتافت آنهم به زيان و شقاوت خود شتافته و هيچ كسى بار عمل ديگرى را به دوش نگيرد و ما تا رسول نفرستيم هرگز كسى را عذاب نخواهيم كرد.

    و آیه دیگر، اعراف/28:

    وَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا وَ اللَّهُ أَمَرَنا بِها قُلْ إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ أَ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ؛ و چون كارى زشت كنند گويند پدران خود را چنين يافتيم و خدايمان به آن فرمان داده، بگو خدا به زشتى دستور نمى‏دهد آيا به خدا چيزى نسبت مى‏دهيد كه نمى‏دانيد؟

    از مجموع دو آیه ای که ما ذکر کردیم اینطور بر می آید که خداوند برای هدایت بندگانش پیامبران و فرستادگانی را قرار داده است تا ایشان را به راه راست هدایت کنند و خداوند هیچگاه به فحشا و فساد امر نمیکند یعنی شریعت و دستورالعملی که پیامبران می آورند فاقد هر گونه فرمانی به فحشا و فساد است و اگر کافران و ظالمان راه گناه و فساد را در پیش گرفته اند خواست خودشان بوده نه امر خداوند و نه اجبار او.

    وقتی این مطالب را کنار آیه 16 اسراء قرار دهیم (یعنی آیه مورد نظر شما) متوجه میشویم که منظور از عبارت « أَمَرْنا مُتْرَفيها فَفَسَقُوا فيها » نه فرمانی است که در شریعت پیامبران آمده است و نه امر و فرمانی است که اختیار و اراده آن مترفین را از بین ببرد بلکه مطلب دیگری باید منظور باشد.

    آن مطلب چیست؟

    مفسران احتمالات مختلفی را ارائه داده اند. یکی از احتمالاتی که علامه طباطبایی بیان میکند را نقل میکنیم:

    خداوند در ادامه آیه 15، در این آیه در حال خبر دادن از فرآیند عذاب اقوامی است که خودشان زمینه عذاب را برای خویشتن فراهم کرده اند و خدا این فرآیند را چنین توضیح میدهد:

    ابتدا برای هدایت آن قوم پیامبر میفرستیم تا حجت بر او تمام شود (در آیه 15) اما نمیپذیرد پس بوسیله فرستاده خود به ایشان وعده عذاب را ابلاغ میکنیم و آنها را امر به اطاعت میکنیم و میخواهیم تا مسیر هدایت را در پیش گیرند اما قوم آن پیغمبر راه فسق و فجور را انتخاب میکنند و به این ترتیب « فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْل‏ » قول عذابی که پیش از این، وعده داده بودیم را عملی میکنیم. (ترجمه تفسير الميزان، ج‏13، ص: 82)

    در پناه حق


  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    35
    حضور
    10 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    56



    نقل قول نوشته اصلی توسط طاها نمایش پست ها
    ابتدا برای هدایت آن قوم پیامبر میفرستیم تا حجت بر او تمام شود (در آیه 15) اما نمیپذیرد پس بوسیله فرستاده خود به ایشان وعده عذاب را ابلاغ میکنیم و آنها را امر به اطاعت میکنیم و میخواهیم تا مسیر هدایت را در پیش گیرند اما قوم آن پیغمبر راه فسق و فجور را انتخاب میکنند و به این ترتیب « فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْل‏ » قول عذابی که پیش از این، وعده داده بودیم را عملی میکنیم. (ترجمه تفسير الميزان، ج‏13، ص: 82)
    لفظ آیه صریح است و نیازی به آیات قبل و بعد و یا آیاتی دیگر برای فهم آن نیست. خدا گفته است "امرنا" یعنی "امر کردیم" پس این یعنی دستور دادن آن هم به فساد تا همانطور که در ادامه آیه آمده است قوم شایسته عذاب شود و سپس خدا عذابشان میکند. مشخص است که این آیه ظالمانه است هم از این جهت که وقتی خدا امر به چیزی میکند بنده دیگر اختیاری ندارد و هم از این جهت که همه یک قوم بخاطر فساد مترفین آن قوم عذاب میشوند. علامه طباطبایی هم برای فرار از ظاهر آیه که ظالمانه است تفسیری خلاف متن انجام داده است. در تفسیر گفته شده که "قوم" راه فسق و فجور را "انتخاب میکنند". خب این تفسیر خلاف متن است. اولا اینکه در آیه گفته نشده "قوم" بلکه گفته شده مترفین قوم که شامل همه قوم نمیشود. دوما مترفین هم انتخاب نمیکنند بلکه به آنها امر شده و وقتی خدا امر میکند اختیار سلب میشود. حتی اگر امر خدا هم باعث سلب اختیار نشود باز هم دستور خدا به فسق بدور از اخلاق است و غیر اخلاقی تر اینکه خدا هدفش از این کار عذاب است.

    لطفا موارد دیگر را هم بررسی کنید.

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    425
    حضور
    8 روز 21 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    890



    نمیشه "امرنا" اجازه دادن فرض کرد؟ یا امر به اختیار آنها یا ......
    چون خداوند در آیه ای از قرآن میگند که حتی یک برگ از درخت بدون اذن خدا نمی افتد(یا شاید بهتره بگیم خدا امر میکنه که بیفت!!!)، این یعنی برای تک تک حرکات این عالم نیاز هست که خداوند اذن بدهد!
    شاید منظور آیه این است که ما امر به این اختیار آنها کردیم و آنهارو آزاد گذاشتیم تا فسق و فجور کنند؟(یعنی اختیارشون رو سلب نکردیم و اونهارو آزاد گذاشتیم)

    در مورد بقیه قوم هم که واضحه! باید به پیامبر پناه ببرند از او راهکار بخواهند! یقینا پیغمبر که به اونها نمیگه نه شما باید به دلیل فساد پولدارها عذاب بشید! حتما راه نجات رو بهشون میگه که میتونه یاری پیامبر در انقلاب و براندازی ظالمان یا هرچیز دیگه باشه که پیامبر به اونها میگه!
    ویرایش توسط rezaee : ۱۳۹۴/۰۱/۲۵ در ساعت ۰۸:۴۳

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط asdasd نمایش پست ها
    لفظ آیه صریح است و نیازی به آیات قبل و بعد و یا آیاتی دیگر برای فهم آن نیست.
    جدای از این مورد، از اونجایی که در قران تحدی کرده و گفته اگه میتونید یک آیه مثل قران بیارید، پس باید به این معنی باشه که حتی یک آیه به تنهایی و مستقل هم باید معنای صحیحی داشته باشه!

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    علاقه
    خدایا شکرت انقدر ازاد منو خلق کردی که حتی راجب خودت هم نظر میدم!
    نوشته
    443
    حضور
    30 روز 6 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1190



    سلام


    خداوند از همان ابتدای آفرینش و خلقت انسان، در نهاد او فطرتی پاک و سالم قرار داده است: «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتي‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها»(روم 30)
    همه انسان ها از این موهبت الهی برخوردار بوده و هستند.
    برای خداوند در بين مردم دو حجت است، يكى ظاهرى و ديگر باطنى، حجت ظاهرى خداوند، رسولان و انبياء ( و کتابهایشان) و ائمه هستند و حجت باطنى، عقلهاى مردم است.


    پس خدا راه و چاه رو نشون داده.


    خدا همه خلق را به سرمنزل سعادت و سلامت می خواند (یونس.25)


    ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به انسان نمودیم حال خواهد هدایت پذیرد و شکر این نعمت گوید و خواه آن نعمت را کفران کند.(دهر 3)




    هر کس که قصد به سوی ما کند و میل و رغبت حاصل نماید که به جانب ما بیاید ما او را هدایت و راهنمایی می کنیم.


    اگر پرهيزگارى پيشه كنيد خداوند حس تشخيص حق از باطل را در شما زنده مى ‏كند و به شما روشن ‏بينى عطا مى ‏فرمايد. (انفال 29)
    خدا در ایه بالا داره رک میگه اگه خودتون خواستید!

    وقتی کسی از حد گذشت و زمینه هدایت را در خودش از بین برد، قابلیت هدایت را در خود نابود کرده، دیگره هدایت هم نمیشه و بیش از پیش به سوی ضلالت و گمراهی میره و دیگه حرف حق پیامبران را نمیشنوه و آیات و نشانه های الهی را نمی بینه و ندایی از فطرتش به او نمی رسه.(البته بعد از اینکه خدا حجت برش تموم کرده بوده)

    وقتی قومی گمرا میشد خدا براشون پیامبر و کتاب فرستاده و بهشون گفته : ادمهای محترم دارین به طرف چاه حرکت میکنید راه درست از این سمت هست که من دارم بهتون میگن.


    خب عده ی به این حرف گوش میدادن و به راه درست بر میگشتد,اما عده ی لج میکردن و میخواستن به طرف همون چاه حرکت کنن.(بقول معروف میگفتن دلمون میخوات)
    و با وجود همه زمینه های هدایت، باز هم راه انحراف و نافرمانی را انتخاب کردن، گمراهی اونا منتسب به خودشان است!
    هر كس در گرو اعمال خويش است.(مدثر 35)


    خدا در هر دو حالت ( یعنی هم برای کسی که میخوات راه به چاه افتادن و هم کسی که میخواد راه درست رو ادامه بده) همراه میشه تا هر دو رو به میل درونیشون برسونه!


    و اگر خدا می خواست به مشیت ازلی همه بشر را یک امت قرار می داد و لیکن هر که را بخواهد گمراه کند و هر که را بخواهد هدایت، و البته آنچه از نیک و بد کرده اید از همه سؤال خواهید شد ( نحل 93)

    هر کس را خدا هدایت کند او هدایت شده است و هر کس را گمراه کند، پس هرگز برای او یاور و راهنما کننده نخواهی یافت ( کهف 17 )

    هر که را خدا گمراه کند هیچ کس راهنمای او نباشد و چنین گمراه را خدا واگذارد تا در طغیان و ضلالت بماند(اعراف186)

    : هر که را خدا گمراه کند دیگر او را هیچ راهنمایی نخواهد بود و هر کس را خدا هدایت کند، دیگر احدی او را گمراه نتواند کرد( زمر 36- 37 )


    خدا جمع زیادی را با آن گمراه می کند و عده کثیری را هدایت می کند، و تنها فاسقان را با آن گمراه می کند. (بقره.26)


    باز بگم تا اشتباه نشه.
    خدا اول خوب حجت تموم میکنه و راه و چاه رو مشخص و بعد نسبت به انتخاب ازاد هر فرد اون فرد رو همراهی و کمک میکنه.




    قوم موسی ع با دیدن این همه معجزه و این همه حرفهای منطقی فقط چند روز موسی ع نبود اونا گمراه شدن اونم با یه
    گاو طلای.
    خود خدا میگه من در گاو صدا ایجاد کردم. اما دقت کنید :
    چه وقتی خدا کمک کرد به گاو پرستی قوم؟
    جواب اینه : بعد از اینکه همه ملت طلاهاشون رو دادن تا گاو ساخته بشه . و وقتی همشون اومدن برا پرستش گاو . یعنی خودشون خواستن.خدا هم گفت خودتون اینو میخوایت باشه منم همینو میخوام که تو میخوای مخلوق من!!!! و صدای گاو رو انداخت توی دهن گاو طلای
    اینا در اصل هنوز ته دلشون به طلا و دنیا پرستی و بت پرستی میل داشت و خدا هم زمینه رو مهیا کرد تا خودشون رو نشون بدن.


    خدا زمینه گناه برا یوسف رو هم فراهم کرد. ایا یوسف گناه کرد؟ یوسف به انجام ندادن گناه میل داشت و از خواست که گناه انجام نشه و خدا با یوسف همرای کرد وباز هم خدا گفت : خودت اینو میخوای باشه منم همینو میخوام که تو میخوای مخلوق من. پس درها رو براش باز کرد تا فرار کنه !!!




    اینجا رو هم ببنید

    http://www.porsemanequran.com/node/25001

    http://www.wikiporsesh.ir/%D9%87%D8%...A7%D9%84%D8%AA

    ویرایش توسط روح سبز : ۱۳۹۴/۰۱/۲۵ در ساعت ۱۰:۱۸


    * دیده بر رهت دارم در دل شب تارم ---- در غم تو بیمارم تا دوباره برگردی *

    انسانیت به چیست؟ یکی از نشانهای انسانیت کمک مالی به دیگران است.
    موسسه خیریه همت. پرداخت با تلفن همراه : #5588*720*
    سایت موسسه : http://www.hemmat110.com/
    موسسه خیریه محک ( کودکان سرطانی)
    سایت موسسه : http://mahak-charity.org/main/

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    154
    حضور
    1 روز 21 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    356



    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    جدای از این مورد، از اونجایی که در قران تحدی کرده و گفته اگه میتونید یک آیه مثل قران بیارید، پس باید به این معنی باشه که حتی یک آیه به تنهایی و مستقل هم باید معنای صحیحی داشته باشه!
    اولا جایی نگفته یک آیه - اگه اینطوری بود که من راحت می تونستم
    مثلا : کلتض ( مثل الم اول سوره بقره)
    شما میتونی بگی این آیه نیست؟

    دوما اگه ما برای تفسیر آیه ای به بقیه رجوع میکنیم این معنیش نقص مفهوم درون آیه نیست - شما بهش دسترسی نداری - متوجه میشی؟
    تنهایم ای پناه بی پناهان ...
    پناهم ده ، پناهم ده در آغوش گرم و پر مهرت ، آغوشی که مادرم فکرش را نمی تواند بکند...
    گرمی آغوش مهدی ات را می خواهم...
    کاش منتظرش میشدم...

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,128
    حضور
    136 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19224



    نقل قول نوشته اصلی توسط asdasd نمایش پست ها
    خدا گفته است "امرنا" یعنی "امر کردیم" پس این یعنی دستور دادن آن هم به فساد تا همانطور که در ادامه آیه آمده است قوم شایسته عذاب شود و سپس خدا عذابشان میکند. مشخص است که این آیه ظالمانه است
    سلام
    بله دقیقاً خدا امر کرده و اجبار کرده ، اما به هیچ وجه ظالمانه نیست

    امر خدا یعنی ارادهء خدا. ارادهء خدا محدود به زمان و مکان نیست بلکه امری ذاتی و دائمه. لطفاً خوب دقت بفرمایید:

    ارادهء خدا بر اینه که اگر کسی دستش رو در آتش کنه بسوزه. دست رو خدا خلق کرده ، آتش رو هم خدا خلق کرده. اولی رو قابل سوختن و دومی رو سوزاننده. لذا ارادهء خدا بر اینه که دستی که در آتش برود بسوزد حالا اگر کسی دستش رو در آتش کرد و دستش سوخت خداوند خواهد گفت: من امر کردم (اراده کردم) که دست او بسوزد

    بله کاملاً درسته ، اما این امر خدا به هیچ وجه اختیار شخص رو ازش نمیگیره. اون فرد میتونست دستش رو توی آتش نکنه تا شامل
    امر سوزانندگی آتش نشه


    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    6
    حضور
    18 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28



    در مورد قسمت دوم سوال دوست عزیز فکر کنم منظور از اثر رسول جبرییل نباشد ومنظور خود حضرت موسی ع باشد که برای روشن شدن می توانید تحقیقی در این زمینه انجام دهید
    اقای رائفی پور در این زمینه یک نظر دیگر ارایه نموده است
    در پناه حق
    ویرایش توسط Work124578 : ۱۳۹۴/۰۱/۲۵ در ساعت ۱۰:۵۳

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود