جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: درخواست حدیث در ارتباط با کیفیت ذبح و ازدواج موقت و افطار

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    حدیث
    نوشته
    6
    حضور
    11 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    18

    درخواست حدیث در ارتباط با کیفیت ذبح و ازدواج موقت و افطار




    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

    چند سوال داشتم در مورد ذبح مرغ و مدت ازدواج موقت و وجوب افطار بعد از اذان مغرب در هنگام روزه داشتم

    آیا در این سه مورد حدیثی از معصومین علیهم السلام روایت شده است ؟

    آیا حدیثی از معصومین علیهم السلام در رابطه با رو به قبله نمودن قسمت های جلویی بدن مرغ در هنگام ذبح روایت شده است ؟

    و آیا در سخن معصومین علیهم السلام منبعی وجود دارد که نشان داده باشد حداقل مدت ازدواج موقت چه اندازه ای میباشد ؟

    و آیا حدیثی از معصومین علیهم السلام آمده است که بیان بدارد که افطار کردن باید بعد از اذان مغرب باشد ؟
    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۵/۱۴ در ساعت ۱۷:۴۲

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,554
    حضور
    175 روز 11 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست





    درخواست حدیث در ارتباط با کیفیت ذبح و ازدواج موقت و افطار








    کارشناس بحث: استاد پیام


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    علاقه
    تحقیق
    نوشته
    2,487
    حضور
    14 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8533



    شرط روبه قبله بودن برای ذبح:
    شيخ صدوق (د. 381. ق)، مي‏نويسند: «هنگام ذبح، ذبيحه ‏ات را رو به قبله قرار ده». (المقنع، ص 415).

    «شتر بايستي به هنگام تذکيه، رو به قبله شود... و ديگر ذبائح نيز، رو به قبله، خوابانده مي‏شوند.» (الکافي، ص 60، ضمن سلسلة الينابيع الفقهية).

    قطب راوندي (د.573.ق): «در صورت امکان، رو به قبله کردن ذبيحه به هنگام ذبح واجب است.»
    (فقه‏القرآن، ج 2، ص 252).
    ابن حمزه (د. 580.ق): «هرگاه شکارچي، قصد ذبح پرنده‏اي را نمود، آن را با دست مي‏گيرد، بدون آنکه بسته باشد، سپس آن را رو به قبله نموده و سر مي‏برد.»
    (الوسيله الي نيل الفضيله، ص 154، ضمن‏الجوامع الفقهيه، ص 732).


    برای عقد موقت در روایات حداقل زمان بیان نشده وتعیین زمان به دست دو طرف می باشد.

    شیعیان وقت افطار را ذهاب حمره مشرقیه (از بین رفتن سرخی آسمان در قسمت شرق) می دانند[1] و این بدان خاطر است که آیه” أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَی اللَّیْلِ“[2]وقت افطار را شروع شب می داند. پس تا مطمئن به حلول شب نشده نمی توان افطار کرد، ولی اهل سنت جائی برای احتیاط باقی نگذاشته اند و برای اطمینان از صحت روزه شان این دقائق اندک بین غروب خورشید و ذهاب سرخی مشرق را صبر نمی کند.



    [1]توضحیح المسائل المحشی للامام الخمینی، ج 1، مسأله 735.

    [2]سوره بقره، آیه 187.

    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۵/۰۴/۲۶ در ساعت ۰۳:۱۳

  7. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۷, ۱۸:۴۰ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود