صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: طبق آیات قرآن و روایات صحیح السند، حجاب چهار زن برتر عالم هستی چگونه بوده؟ (صرفا بحث روایی)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    نوشته
    69
    حضور
    1 روز 2 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    136

    اشاره طبق آیات قرآن و روایات صحیح السند، حجاب چهار زن برتر عالم هستی چگونه بوده؟ (صرفا بحث روایی)




    سلام علیکم
    بنده تاپیکی قبلا ایجاد کردم در مورد نوع خاصی از حجاب و از آنجا که بحث های متفرقه ای در آن تاپبک مطرح شد و به نتیجه نرسید بنا بر این قصد دارم تک تک و جز به جز به این مسایل بپردازم.
    از کاربران هم خواهش می کنم در این تاپیک فقط صرفا بحث روایی انجام گیرد و از درج نظرات فقهی و نظرات شخصی و ... اجتناب شود و ققط بحث از قال الصادق و قال الباقر و اینگونه مسائل باشد
    اگر ممکن است طبق آیات و روایات صحیح السند نوع و مقدار حجاب چهار زن برتر عالم هستی یعنی حضرت فاطمه و حضرت خدیجه و حضرت مریم و حضرت آسیه را بررسی کنید.که چگونه بوده؟
    البته بیشتر تاکید من روی این قسمت است که آیا طبق روایات صحیح السند (اگر روایتی را ذکر می کنید سندش را هم از جهت صحیح و حسن و موثق و ضعیف بودن بررسی کنید) این افراد حجابی بیشتر از حد واجب داشتند؟ یعنی آیا این چهار نفر هموازه وجه و کفین را هم در مقابل نامحرم می پوشاندند؟ آیا خلاف این مطلب گزارش شده یعنی وجه را در صورتی که مفسده نداشته باشد در برابر نامحرم نپوشیده باشند و نامحرم صورتشان را دیده باشد و یا اینکه مثلا هیج از از اصحاب رسول الله که با این دو نفر نامحرم باشند صورت حضرت خدیجه و حضرت فاطمه را دیده اند یا خیر؟ در مورد حضرت مریم و آسیه چطور؟

    ویرایش توسط ذره بین : ۱۳۹۴/۰۷/۰۳ در ساعت ۰۱:۱۱

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست





    طبق آیات قرآن و روایات صحیح السند، حجاب چهار زن برتر عالم هستی چگونه بوده؟ (صرفا بحث روایی)








    کارشناس بحث: استاد تذکره

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ در ساعت ۱۵:۴۹ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    نوشته
    760
    حضور
    21 روز 19 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2073



    حجاب در باورها و ارزش های ما ریشه دارد و رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، ایجاد مصونیت برای جلوگیری از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است. از دیدگاه اسلام، زن، شخصیتی شایسته دارد و می تواند مدارج کمال را بپیماید و به مراتب عالی انسانیت بار یابد. دامن زن، مدرسه بشر است و والایی مردان، بدون زنان ممکن نیست. اصلاح جامعه در گرو پارسایی، حیا و حجاب بانوان خواهد بود. جایگاه والای این گوهر گران بهای آفرینش، می طلبد که در صدف پوشش قرار گیرد تا ارزش هایش حفظ گردد.
    به یقین باید گفت و شکی نباید کرد که این حضرات در زمان خویش دارای بهترین پوشش و حجاب بوده اند و من هم راجع به برترین زن دو سرا
    حضرت زهرا (سلام الله علیها) مطالبی را اشاره می کنم :
    حضرت امام حسن علیه السلام در کیفیت حضور حضرت زهرا
    (سلام الله علیها) در بیرون منزل می فرمایند:
    مادرم روسری بر سر نمود و چارقد بلند خود را پوشید ... در حال راه رفتن بگونه ای بود که لباسش به پا گیر می کرد (کنایه از این که پوشش کامل رعایت شده بود.) ... او در میان زنان انصار از خانه خارج شد... همچون حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) با وقار و متانت حرکت می نمود.
    در قضیه فدک نیز شکل خاص حجاب حضرت زهرا (سلام الله علیها) را هنگام خروج از منزل این گونه توصیف نموده است :
    حضرت زهرا
    (سلام الله علیها) هنگام خروج از منزل مقنعه را محکم به سر بستند و جلباب (چادر) را به گونه ای که تمام بدن آن حضرت را می پوشاند و گوشه های آن به زمین می رسید به تن کردند و به همراه گروهی از نزدیکان و زنان قوم خود به سوی مسجد حرکت کردند. (1)
    پس حجاب و پوشش بیرون از منزل حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مواجهه با نامحرمان دقیقا همان دو پوشش معروف بانوان در قرآن یعنی خمار(مقنعه ) و جلباب (چادر) بوده است. بنابراین می توان این دو نوع حجاب و پوشش را حجاب و پوشش قرآنی و فاطمی دانست .
    پی نوشت :
    1.طبرسی، الاحتجاج ج 1 ص 98
    ویرایش توسط تذکره : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ در ساعت ۰۳:۲۰

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    عرفان و سير و سلوك- نقاشي
    نوشته
    70
    حضور
    1 روز 23 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188



    با سلام و ادب
    حضرت زهرا (ع) صورتشونو نمي پوشوندند يا حداقل هميشه نمي پوشوندند.

    از اصحاب رسول خدا "سلمان" نقل مي كند:

    انّ رسول الله صلی اللَّه علیه و آله مرض مرضه فأتته فاطمة تعوده و هو ناقه من مرضه، فلمّا رأت ما برسول الله صلی اللَّه علیه و آله من الجهد و الضعف خنقتها العبرة حتّی جرت دمعتها علی خدّها

    رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بیمار شد؛ فاطمه علیها السلام نزدش آمد تا او را عیادت کند؛ پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم از شدّت بیماری اش در رنج بود؛ پس وقتی فاطمه علیها السلام رنج و ضعف رسول خدا (ص) را دید بغض گلویش را گرفت تا آنجا که اشک بر گونه اش جاری شد

    سند: شیخ طوسی(ره) - أمالی 607

    ویرایش توسط Asal Masal : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ در ساعت ۰۴:۱۷
    چه نمازي است؟ كز آن ميرود ايمان يتيم ، ديده بگشا و ببين حال پريشان يتيم
    چه نمازي؟ به سحر خواندي و در شامگهان، در اشكي است فراورده چشمان يتيم

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    66
    حضور
    2 روز 9 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    244



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم



    نقل قول نوشته اصلی توسط Asal Masal نمایش پست ها
    انّ رسول الله صلی اللَّه علیه و آله مرض مرضه فأتته فاطمة تعوده و هو ناقه من مرضه، فلمّا رأت ما برسول الله صلی اللَّه علیه و آله من الجهد و الضعف خنقتها العبرة حتّی جرت دمعتها علی خدّها

    رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بیمار شد؛ فاطمه علیها السلام نزدش آمد تا او را عیادت کند؛ پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم از شدّت بیماری اش در رنج بود؛ پس وقتی فاطمه علیها السلام رنج و ضعف رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم را دید بغض گلویش را گرفت تا آنجا که اشک بر گونه اش جاری شد

    از کجای این روایت شریف، استفاده کردید که حضرت همیشه نقاب نمی زدند؟

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    عرفان و سير و سلوك- نقاشي
    نوشته
    70
    حضور
    1 روز 23 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188



    وما جعل علیکم فی الدّین من حرج-خداوند در دین برشما سختی قرار نداده است

    یریدالله آن یخفّفَ عنکم وخُلق الانسانُ ضعیفا -خدا می خواهد تا بارتان راسبک گرداند ومی داند که انسان ناتوان خلق شده است

    يريد الله بكم اليسر ولا يريد بكم العسر- خداوند برای شما آسانی می خواهد وبرای شما دشواری نمی خواهد

    حجاب فاطمي همون معلوم بودن وجه و كفين بوده. لذا برما روا نیست که آنچه را که خداوند برما آسان گرفته برخود تشدید وسخت كنيم تا مشمول آن گروهی نشویم كه حلال خدارا حرام مي شمارند.(خطاب به كساني كه پوشوندن صورت رو واجب مي دونن)
    ویرایش توسط Asal Masal : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ در ساعت ۱۰:۴۱
    چه نمازي است؟ كز آن ميرود ايمان يتيم ، ديده بگشا و ببين حال پريشان يتيم
    چه نمازي؟ به سحر خواندي و در شامگهان، در اشكي است فراورده چشمان يتيم

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۴
    علاقه
    عرفان و سير و سلوك- نقاشي
    نوشته
    70
    حضور
    1 روز 23 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر نمایش پست ها
    از کجای این روایت شریف، استفاده کردید که حضرت همیشه نقاب نمی زدند؟
    با سلام

    تو اين روايت سلمان اشكهاي حضرت زهراي مرضيه رو ديدند. يعني صورت مباركشون باز بوده.

    چه نمازي است؟ كز آن ميرود ايمان يتيم ، ديده بگشا و ببين حال پريشان يتيم
    چه نمازي؟ به سحر خواندي و در شامگهان، در اشكي است فراورده چشمان يتيم

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    66
    حضور
    2 روز 9 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    244



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم

    مطلب معلوم نیست به همین سادگی که شما نتیجه گرفته اید باشد:

    نقل قول نوشته اصلی توسط Asal Masal نمایش پست ها
    تو اين روايت سلمان اشكهاي حضرت زهراي مرضيه رو ديدند. يعني صورت مباركشون باز بوده.
    نتیجه ای که شما گرفته اید، کار درست و محققانه می طلبد که همه آیات و روایات حول و حوش این موضوع با هم جمع شود و بعد (البته توسط یک شخط عالم مهذب مأنوس با روایات و آیات)، نتیجه نهایی استخراج شود. روایاتی مثل بهترین زن آن است که زنی او را نبیند و او هم مردی را و ....... .

    مطلب به این سادگی نیست و نتیجه شما به نظر حقیر، معلوم نیست معتبر باشد.

    به عنوان نمونه و برای این که عرضم را برسانم که هزار نکته باریک تر از مو در فهم احادیث شریفه وجود دارد، عرض می کنم؛ مثلا دقت بفرمایید سلمان (البته من از شما نقل می کنم و خودم مراجعه نکرده ام)، جناب سلمان سلام الله علیه می فرمایند که:

    نقل قول نوشته اصلی توسط Asal Masal نمایش پست ها
    حتّی جرت دمعتها علی خدّها
    ایشان می گویند که اشک بر گونه مبارک خانم سلام الله علیها جاری شد؛ این لزوماً به معنای دیدن این صحنه نیست که شما نتیجه گرفته اید و گفته اید معلوم می شود صورت مبارک حضرت باز بوده؛

    یعنی جناب سلمان نمی فرمایند: رأیت أن الدمعة جرت علی خدّها ......


    چه بسا جناب سلمان از قرینه ای و یا .... به جاری شدن اشک علم پیدا کردند.
    (البته مجددا این هایی که می گویم فقط برای باز کردن مطلب است که به این راحتی اظهار نظر در خصوص حجاب وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها نفرمایید)

    ضمناً این که فرموده اید:

    نقل قول نوشته اصلی توسط Asal Masal نمایش پست ها
    تا مشمول آن گروهی نشویم كه حلال خدارا حرام مي شمارند.
    حرف سنگین و با عرض پوزش، نادرستی است.

    مگر کسی که پوشیه می زند حلال خدا را حرام می شمارد؟! خیر هرگز این گونه نیست؛ بلکه می خواهد بیش از واجب را رعایت کند که البته هر چه زن پوششش بیشتر باشد و در برابر نامحرم پوشیده تر، ارزشمندتر است؛ البته این ارزشمندی و جهت گیری مطلوب، دو حد دارد: واجب و مستحب. لطفا به عرضم دقت فرمایید.

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط Asal Masal نمایش پست ها
    وما جعل علیکم فی الدّین من حرج-خداوند در دین برشما سختی قرار نداده است

    یریدالله آن یخفّفَ عنکم وخُلق الانسانُ ضعیفا -خدا می خواهد تا بارتان راسبک گرداند ومی داند که انسان ناتوان خلق شده است

    يريد الله بكم اليسر ولا يريد بكم العسر- خداوند برای شما آسانی می خواهد وبرای شما دشواری نمی خواهد

    حجاب فاطمي همون معلوم بودن وجه و كفين بوده. لذا برما روا نیست که آنچه را که خداوند برما آسان گرفته برخود تشدید وسخت كنيم تا مشمول آن گروهی نشویم كه حلال خدارا حرام مي شمارند.
    سلام علیکم و رحمة الله،
    مواردی که بر شمردید همگی درست هستند ولی اکتفا کردن به این موارد در بحث توسط ما و شما کمی خطرناک است ... اینطوری هر مستحبی را باید ترک کرد چون انجام ندادنش ساده‌تر است و خدا هم برای ما ساده را پسندیده است و روا نیست که ما بر خود تشدید و سخت کنیم ... اما همین بیان در مورد شکسته شدن نماز مسافر درست است و آنجا که خدا تخفیف داده است ما جایز نیست باز راه تکلف را در پیش بگیریم و بگوییم در سفر هم می‌خواهم نماز کامل بخوانم ... این مطلبی که شما می‌فرمایید عیناً در روایتی که در مورد شکسته شدن نماز آمده وارد شده است و درست است، ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ... اینطور نیست که این معیار را دیگر همه جا بشود استفاده کرد ... گاهی مسائل دیگری هم مطرح است ...
    در مورد حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها فقط می‌توانم بگویم که ایشان حقیقت پوشیدگی هستند و اسمشان هم معنای پوشیده بودن از فهم مردم را می‌دهد دیگر تا چه برسد به ظاهرشان ...
    در مورد حرام کردن حلال خدا بر خود هم وقتی اشکال شرعی دارد که برای هوای خود یا دیگران باشد ولی همان اگر برای خدا باشد اگر در تمام موارد نباشد در بسیاری از موارد مشروع است ... حضرت یعقوب علیه‌السلام حلالی را بر خودشان حرام کردند و آن حلال بر تمام بنی‌اسرائیل حرام شد که یعنی مبنای شریعت خدا قرار گرفت، به جای آنکه نامشروع و خلاف و گناه تلقی گردد:

    كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِلًّا لِّبَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ إِلَّا مَا حَرَّ‌مَ إِسْرَ‌ائِيلُ عَلَىٰ نَفْسِهِ مِن قَبْلِ أَن تُنَزَّلَ التَّوْرَ‌اةُ ... [آل‌عمران، ۹۳]

    چنین چیزی را ما در موضوع نذر هم داریم، مثل اینکه کسی نذر می‌کند که برای رضای خدا (و نه خودش یا همسرش یا غیره) هرگز فلان کار حلال را نکند ... مثل رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله که هرگز از نان گندم نخوردند (البته نمی‌دانم نذر بود یا نبود و فکر هم می‌کنم که نبوده باشد) ... ولی حد را باید نگاه داشت ... برای افرادی مانند ما که عموماً از عوام هستیم چنین نذرهایی امکان دارد که مکروه باشد چون گاهی از طاقتمان خارج است و یا طاقت‌فرساست ...
    بنابراین حتی اگر بنا بر فرموده‌ی شما نزدن پوشیه برای یک خانم حلال باشد و آن خانم بخاطر رضایت خدا خود را در حفظ این پوشش به سختی بیاندازد این مسأله از زمین تا آسمان با آن قضیه‌ی «حلال خدا را بر خود حرام نکنید» فرق دارد ... مثال مخاطبان آن دستور الهی در عصر حاضر مثلاً کسانی هستند که خوردن گوشت را تقبیح می‌کنند و سبزیخوار می‌شوند و آنها این کار را برای غیرخدا می‌کنند نه کسانی که برای حفظ دینشان و دین دیگران و برای رضای خدا پوششی سخت‌تر را برای خود انتخاب می‌کنند
    یا علی علیه‌السلام

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط منتظر نمایش پست ها
    ایشان می گویند که اشک بر گونه مبارک خانم سلام الله علیها جاری شد؛ این لزوماً به معنای دیدن این صحنه نیست که شما نتیجه گرفته اید و گفته اید معلوم می شود صورت مبارک حضرت باز بوده؛

    یعنی جناب سلمان نمی فرمایند: رأیت أن الدمعة جرت علی خدّها ......


    چه بسا جناب سلمان از قرینه ای و یا .... به جاری شدن اشک علم پیدا کردند.
    (البته مجددا این هایی که می گویم فقط برای باز کردن مطلب است که به این راحتی اظهار نظر در خصوص حجاب وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها نفرمایید)
    سلام علیکم و رحمة الله،
    اول اینکه این حرف شما می‌تواند درست باشد (نمی‌گویم حتماً هست همانطور که خودتان هم چنین فرمایشی نکردید)، مثل اینکه کسی که زیاد گریه کند به کنایه هم می‌توان گفت که اشک بر گونه‌هایش جاری شد، اینجا جریان یافتن اشک کنایه از زیاد بودن و شدید بودن گریه است و لزوماً از اندازه‌گیری چشمی مقدار اشک نیست ... می‌تواند برای توصیف شدت گریه‌ باشد ... اما با وجودیکه این احتمال وجود دارد ولی ضعیف است ... چون اگر مثلاً شدت گریه از لرزش‌های شانه‌ها فهمیده شود با همان صورت توصیف می‌شود و اگر از روی صدای هق‌هق گریه باشد باز از روی همان ویژگی توصیف می‌شود، اگر هم از خیس شدن لباس یا گل شدن خاک موضع سجده فهمیده شود باز با همان صورت توصیف می‌شود و در نتیجه معمول این است که اگر گفته می‌شود آنقدر اشک ریختند که اشک بر صورتشان جاری شد شدت گریه را از همین مسأله دیده باشند ...
    اما با فرض اینکه صورت حضرت در زمان گریه و ناراحتی شدید باز بوده باشد ترک اولی به حساب نمی‌آید ... این مطلب را می‌توانید در ذیل آیه‌ای از قرآن که در روایتی به چرایی یاد شدن مکه به بکّه در قرآن پرداخته شده است ببینید ... مسجدالحرام تنها مسجدی است که در آن اختلاط زن و مرد را داریم و این اختلاط مشروع است ... در مقدس‌ترین جای زمین یک مسجد است که مختلط است و دلیلش در همین بکاء و گریه و زاری است ... اگر حضرت زهراء سلام‌الله در چنین حالتی که هر کسی از دیدن ایشان اندوهگین می‌شود روی خودشان را باز کنند این بر خلاف احتیاط نیست، خصوصاً که در این روایات عموماً هم آمده که از ناراحتی ایشان تمامی حاضرین هم متأثر می‌شده‌اند ... یعنی مفسده‌ای که در حالت شادی یا حالت معمولی صورت و حال ممکن است به مخاطب دست بدهد در اینجا می‌تواند غایب باشد و ایشان می‌دانستند که چه وقتی در چه کاری رضایت خدا بیشتر هست ...
    اما چرا رضایت خدا در حال گریه‌ی ایشان در باز بودن صورتشان باشد؟ فهم این مسأله دیگر سخت نیست ... حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله به عنوان یک معیار برای صحابی و امت خود فرموده بودند که هر کس زهرای مرا بیازارد مرا آزرده است ... پس حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها در مقام اتمام حجت باید آزردگی خود را به کمال ابراز کنند ... خداوند خود همیشه حافظ شأن ایشان از چشمان طماع بوده است ... اهل بیت علیهم‌السلام در رضایت خدا حتی در عاشوراء هتک حریم نوامیس هم شده‌اند وقتی مقنعه از سرشان می‌کشیدند ... برای رضای خدا اینکه صورت باز کنند تا دیگران غم و اندوه شدید ایشان را ببینند عجیب نیست ... حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها وقتی می‌خواستند آن مردم پست را نفرین کنند تهدیدشان اینطور بود که معجر از سر بازمی‌کشم و موهای خویش را افشان می‌کنم ... آیا پس این یعنی جواز کنار گذاشتن حجاب برای زنان و دختران ما و خوش بودن دختر و پسرها با هم ... سبحان الله ... سبحان الله ...
    یا علی علیه‌السلام

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خدای خرمایی!
    توسط *آفتاب* در انجمن آرشیو مطالب
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۱۸, ۰۰:۵۳
  2. پاسخ: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۰۹, ۰۹:۴۴
  3. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۸, ۲۱:۴۲
  4. مقایسه ؛ بلایی خانمان سوز یا سکویی برای پرش؟؟؟؟؟
    توسط راهی در انجمن مهارت های زندگی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۹, ۲۲:۰۲

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۴/۳۰, ۱۲:۳۹ : 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود