صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۳
    نوشته
    5
    حضور
    10 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11

    اشاره خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)




    گفتن جمله دعایی مسیحیان (توسط مسلمان شیعه) هر صبح( همراه انان ) چه حکمی دارد؟ جمله:
    In the name of the father, and the son and of the holy spirit.
    به نام پدر و پسر و روح القدس
    ویرایش توسط یا عالی : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ در ساعت ۰۱:۱۷

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 5 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58322



    با نام و یاد دوست





    خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)








    کارشناسان بحث: استاد شفا و استاد بصیر

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ در ساعت ۰۶:۲۷ دلیل: درج نام کارشناس پاسخگوی دوم

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    فقه جعفري
    نوشته
    3,119
    حضور
    52 روز 23 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    8
    صلوات
    11229



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا.ز نمایش پست ها
    گفتن جمله دعایی مسیحیان (توسط مسلمان شیعه) هر صبح( همراه انان ) چه حکمی دارد؟ جمله:
    In the name of the father, and the son and of the holy spirit.
    به نام پدر و پسر و روح القدس


    سلام علیکم

    این کلام چون طبق عقائد شیعه، باطل است،
    پس ،اگر کسی به آن اعتقادی نداشته باشد می شود، کلام لغو که بیان کردنش ،به خودی خود اشکالی ندارد(مثلا شخصی برود داخل اتاق تنها کلامات باطلی که به آن اعتقادی ندارد را به زبان بیاورد) ، ولی اگر دارای مفسده باشد یا باعث تایید عقائد باطل شود جایز نیست.



    ویرایش توسط شفا : ۱۳۹۵/۰۹/۲۷ در ساعت ۲۰:۳۵
    خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)

    خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۵
    نوشته
    1,483
    حضور
    25 روز 19 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    2
    گالری
    1
    صلوات
    7713



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا.ز نمایش پست ها
    گفتن جمله دعایی مسیحیان (توسط مسلمان شیعه) هر صبح( همراه انان ) چه حکمی دارد؟ جمله:
    In the name of the father, and the son and of the holy spirit.
    به نام پدر و پسر و روح القدس
    باسلام و عرض ادب
    دعا، یعنی خواندنِ خدا و از او استمداد جستن، به هر زبان و روشی باشد اشکالی ندارد، اما اگر ترویج یک دین تحریف شده مانند مسیحیت یا سایر ادیان آسمانی به غیر از اسلام باشد، گفتن آن برای یک مسلمان در صورت تایید و ترغیب به سمت آن دین محرّف، جایز نیست.
    به علاوه این که عبارتِ پدر، پسر و روح القدس، از اصل، مورد اشکال است، زیرا جمله ای شرک آلود می باشد.
    موفق و موید باشید.

    خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)

  9. صلوات ها 9


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    نوشته
    197
    حضور
    3 روز 21 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311



    نقل قول نوشته اصلی توسط شفا نمایش پست ها

    این کلام چون طبق عقائد شیعه، باطل است استفاده از آن برای دعا جایز نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط بصیر نمایش پست ها

    به علاوه این که عبارتِ پدر، پسر و روح القدس، از اصل، مورد اشکال است، زیرا جمله ای شرک آلود می باشد.
    با سلام. به نظر این حقیر، اگر دو کارشناس محترم، بین کلام انجیل و تفسیر مسیحیان، تمایز قائل شوند، و با نگاهی توحیدی و با کنار هم قرار دادنِ کلّ آیات انجیل به مسئله نگاه کنند، این کلام انجیلی( که "تمامی ملل را در نام پدر، پسر و روح القدس تعمید دهید")، حاوی پیامی شرک آلود نیست و تضادی با عقاید اسلامی و شیعی ندارد.

    اگر اشکال را در آمدن نام پسر در کنار نام پدر و روح القدس می بینید، مشابه این در قرآن هم هست و به معنای هم ترازی یا مشارکت نمی باشد: یا ایّها الذّین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول و اولوالامر منکم. این سه می توانند در طول هم باشند.



    امّا اگر اشکال را در تعبیر پدر و پسر، می بینید، اگر دمی از تفاسیر مسیحیان فاصله بگیریم و مفهوم پدر بودن و پسر بودن را در کتاب مقدس بررسی کنیم، با توجه به اینکه کلمه در جمله معنی پیدا می کند، می توانیم توجیهی توحیدی برای مسئله پیدا کنیم. ابتدا باید دقت شود، که مفهوم مولود بودن و پسر بودن، و مفهوم والد بودن و پدر بودن، در کتاب مقدس الزاماً همان تفسیر مسیحیت نیست. در تورات منسوب به موسی، که اولین بخش از کتاب مقدس مسیحیان محسوب می شود، می خوانیم که در کتاب خروج، خدا به حضرت موسی می فرماید که به فرعون بگو که بنی اسرائیل، نخست زادۀ من است و در زبور منسوب به داود، می خوانیم که شما الوهیم(=خداها) و فرزندان حضرت اعلی هستید. ولی در سنت یهودی، هیچ شکی در مخلوق بودن بنی اسرائیل و عدم فعل ولادت در خدا نیست و هر آنچه جز خداست، مخلوق است. در واقع در مفهوم کتاب مقدسی، الوهیم، ال و تئوس، هر چند به معنای خدا هستند، ولی با دو نوع خدا روبرو هستیم: یکی خدای حقیقی که همان یهوه در عهد عتیق و پدر آسمانی در عهد جدید است و دیگری مجموعه خدایان دروغین، تا جایی که پولس که از نویسندگان مؤثر در انجیل و عهد جدید است، شیطان را در نامه دومش خطاب به قرنتیان، تئوس می نامد. همچنین در تورات می خوانیم که خدا موسی را بر هارون، الوهیم قرار داد.

    منظور وقتی بیشتر روشن می شود که ما اسیر ترجمه ها نشویم و معانی دقیقتر لغات را ببینیم. کلمۀ "بن" که معمولاً به پسر یا فرزند ترجمه می شود، در زبان عبری، مثل واژۀ "غلام" در فارسی است. یعنی هم به معنای پسر است و هم به معنای عبد. پس ابن الله بودن حضرت عیسی و بنی اسرائیل، می تواند به معنای بندۀ خدا بودن باشد.

    آنچه به این مفهوم کمک زیادی می کند، تألیفات منسوب به یکی از حواریون، به نام یوحنّا است. آیات 32 تا 44 از باب هشتم انجیل یوحنّا در مورد مناظرۀ حضرت مسیح با جماعت یهود، اینگونه نقل می کنند:

    و حق را خواهيد شناخت و حق شما را آزاد خواهد كرد. ۞ بدو جواب دادند كه اولاد ابراهيم مي باشيم و هرگز هيچ كس را غلام نبوده ايم. پس تو چگونه مي گويي كه آزاد خواهيد شد؟ ۞ عيسي در جواب ايشان گفت: آمين آمين به شما مي گويم هر كه گناه مي كند، غلام گناه است. ۞ و غلام هميشه در خانه نمي ماند، اما پسر هميشه مي ماند. ۞ پس اگر پسر شما را آزاد كند، در حقيقت آزاد خواهيد بود. ۞ مي دانم كه اولاد ابراهيم هستيد، ليكن مي خواهيد مرا بكشيد زيرا كلام من در شما جاي ندارد. ۞ من آنچه نزد پدر خود ديده ام مي گويم و شما آنچه نزد پدر خود ديده ام مي كنيد. ۞ در جواب او گفتند كه پدر ما ابراهيم است.عيسي بديشان گفت) :اگر اولاد ابراهيم مي بوديد، اعمال ابراهيم را بجا مي آورديد. ۞ وليكن الآن مي خواهيد مرا بكشيد و من شخصي هستم كه با شما به راستي كه از خدا شنيده ام تكّلم مي كنم. ابراهيم چنين نكرد. ۞ شما اعمال پدر خود را بجا مي آوريد. بدو گفتند كه ما از زنا زاييده نشده ايم. يك پدر داريم كه خدا باشد. ۞ عيسي به ايشان گفت: اگر خدا پدر شما مي بود، مرا دوست مي داشتيد، زيرا كه من از جانب خدا صادر شده و آمده ام، زيرا كه من از پيش خود نيامده ام بلكه او مرا فرستاده است. ۞ براي چه سخن مرا نمي فهميد؟ از آنجهت كه كلام مرا نمي توانيد بشنويد. ۞ شما از پدر خود ابليس مي باشيد و خواهشهاي پدر خود را مي خواهيد به عمل آريد. او از اول قاتل بود و در راستي ثابت نمي باشد، از آنجهت كه در او راستي نيست. هرگاه به دروغ سخن مي گويد، از ذات خود مي گويد زيرا دروغگو و پدر دروغگويان است.

    در باب سوم رساله اوّل یوحنّا، در آیات 7 تا 11 چنین آمده است:


    اي فرزندان، كسي شما را گمراه نكند؛ كسي كه عدالت را به جا مي آورد، عادل است چنانكه او عادل است. ۞ و كسي كه گناه مي كند از ابليس است زيرا كه ابليس از ابتدا گناهكار بوده است. و از اين جهت پسر خدا ظاهر شد تا اعمال ابليس را باطل سازد. ۞ هر كه از خدا مولود شده است، گناه نمي كند زيرا تخم او در وي مي ماند و او نمي تواند گناهكار بوده باشد زيرا كه از خدا توّلد يافته است. ۞ فرزندان خدا و فرزندان ابليس از اين ظاهر مي گردند. هر كه عدالت را بجا نمي آورد از خدا نيست و همچنين هر كه برادر خود را محبت نمي نمايد. ۞ زيرا همين است آن پيغامي كه از اول شنيديد كه يكديگر را محبت نماييم.


    طبق آیات فوق، کسی که ما از او تبعیت کنیم، پدر ماست و ما مولود از او هستیم. آیات فوق بسیار پیچیده به نظر می رسند! زاییده شدن از زنا چه ربطی دارد به خدا بودنِ پدر؟ چگونه کسی می تواند از ابلیس باشد؟ مولود از خدا بودن، چه ربطی به گناه کردن دارد؟

    اگر دقت کنیم، مفهوم روشن می شود: پدر یعنی کسی که خواست او را عملی می کنیم، خواه ابراهیم نبی باشد، خواه خدا باشد و خواه ابلیس باشد. اینجا مفهوم پسر بودن نیز روشن می شود: پسر کسی بودن، یعنی تابع او بودن، چنانکه یهودیانی که به جای آموزه های ابراهیم از ابلیس پیروی می کنند، پسر ابلیس هستند و نمی توان قبول کرد که اولاد ابراهیم هستند. اینجا زاده شدن از خدا نیز مفهومش روشن می شود، مولود کسی بودن، یعنی تحت رهبری و هدایت او بودن، چنانکه کسی که تحت مولود از خداست، گناه نمی کند و کسی که از ابلیس است، گناه می کند. حالت وقتی عیسی در انجیل نخست زادۀ خدا نامیده شود، چنانکه بنی اسرائیل در تورات اینگونه نامیده می شود، و یاد پسر یگانۀ خدا نامیده شود، به مفهوم این است که او عبدی بی همتا و این یگانگی و نخست بودن، می تواند به معنای محبوبترین بودن نیز باشد.

    با سپاس


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۵
    نوشته
    1,483
    حضور
    25 روز 19 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    2
    گالری
    1
    صلوات
    7713



    نقل قول نوشته اصلی توسط rejection نمایش پست ها
    با سلام. به نظر این حقیر، اگر دو کارشناس محترم، بین کلام انجیل و تفسیر مسیحیان، تمایز قائل شوند، و با نگاهی توحیدی و با کنار هم قرار دادنِ کلّ آیات انجیل به مسئله نگاه کنند، این کلام انجیلی( که "تمامی ملل را در نام پدر، پسر و روح القدس تعمید دهید")، حاوی پیامی شرک آلود نیست و تضادی با عقاید اسلامی و شیعی ندارد.

    اگر اشکال را در آمدن نام پسر در کنار نام پدر و روح القدس می بینید، مشابه این در قرآن هم هست و به معنای هم ترازی یا مشارکت نمی باشد: یا ایّها الذّین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول و اولوالامر منکم. این سه می توانند در طول هم باشند.



    امّا اگر اشکال را در تعبیر پدر و پسر، می بینید، اگر دمی از تفاسیر مسیحیان فاصله بگیریم و مفهوم پدر بودن و پسر بودن را در کتاب مقدس بررسی کنیم، با توجه به اینکه کلمه در جمله معنی پیدا می کند، می توانیم توجیهی توحیدی برای مسئله پیدا کنیم. ابتدا باید دقت شود، که مفهوم مولود بودن و پسر بودن، و مفهوم والد بودن و پدر بودن، در کتاب مقدس الزاماً همان تفسیر مسیحیت نیست. در تورات منسوب به موسی، که اولین بخش از کتاب مقدس مسیحیان محسوب می شود، می خوانیم که در کتاب خروج، خدا به حضرت موسی می فرماید که به فرعون بگو که بنی اسرائیل، نخست زادۀ من است و در زبور منسوب به داود، می خوانیم که شما الوهیم(=خداها) و فرزندان حضرت اعلی هستید. ولی در سنت یهودی، هیچ شکی در مخلوق بودن بنی اسرائیل و عدم فعل ولادت در خدا نیست و هر آنچه جز خداست، مخلوق است. در واقع در مفهوم کتاب مقدسی، الوهیم، ال و تئوس، هر چند به معنای خدا هستند، ولی با دو نوع خدا روبرو هستیم: یکی خدای حقیقی که همان یهوه در عهد عتیق و پدر آسمانی در عهد جدید است و دیگری مجموعه خدایان دروغین، تا جایی که پولس که از نویسندگان مؤثر در انجیل و عهد جدید است، شیطان را در نامه دومش خطاب به قرنتیان، تئوس می نامد. همچنین در تورات می خوانیم که خدا موسی را بر هارون، الوهیم قرار داد.

    منظور وقتی بیشتر روشن می شود که ما اسیر ترجمه ها نشویم و معانی دقیقتر لغات را ببینیم. کلمۀ "بن" که معمولاً به پسر یا فرزند ترجمه می شود، در زبان عبری، مثل واژۀ "غلام" در فارسی است. یعنی هم به معنای پسر است و هم به معنای عبد. پس ابن الله بودن حضرت عیسی و بنی اسرائیل، می تواند به معنای بندۀ خدا بودن باشد.

    آنچه به این مفهوم کمک زیادی می کند، تألیفات منسوب به یکی از حواریون، به نام یوحنّا است. آیات 32 تا 44 از باب هشتم انجیل یوحنّا در مورد مناظرۀ حضرت مسیح با جماعت یهود، اینگونه نقل می کنند:

    و حق را خواهيد شناخت و حق شما را آزاد خواهد كرد. ۞ بدو جواب دادند كه اولاد ابراهيم مي باشيم و هرگز هيچ كس را غلام نبوده ايم. پس تو چگونه مي گويي كه آزاد خواهيد شد؟ ۞ عيسي در جواب ايشان گفت: آمين آمين به شما مي گويم هر كه گناه مي كند، غلام گناه است. ۞ و غلام هميشه در خانه نمي ماند، اما پسر هميشه مي ماند. ۞ پس اگر پسر شما را آزاد كند، در حقيقت آزاد خواهيد بود. ۞ مي دانم كه اولاد ابراهيم هستيد، ليكن مي خواهيد مرا بكشيد زيرا كلام من در شما جاي ندارد. ۞ من آنچه نزد پدر خود ديده ام مي گويم و شما آنچه نزد پدر خود ديده ام مي كنيد. ۞ در جواب او گفتند كه پدر ما ابراهيم است.عيسي بديشان گفت) :اگر اولاد ابراهيم مي بوديد، اعمال ابراهيم را بجا مي آورديد. ۞ وليكن الآن مي خواهيد مرا بكشيد و من شخصي هستم كه با شما به راستي كه از خدا شنيده ام تكّلم مي كنم. ابراهيم چنين نكرد. ۞ شما اعمال پدر خود را بجا مي آوريد. بدو گفتند كه ما از زنا زاييده نشده ايم. يك پدر داريم كه خدا باشد. ۞ عيسي به ايشان گفت: اگر خدا پدر شما مي بود، مرا دوست مي داشتيد، زيرا كه من از جانب خدا صادر شده و آمده ام، زيرا كه من از پيش خود نيامده ام بلكه او مرا فرستاده است. ۞ براي چه سخن مرا نمي فهميد؟ از آنجهت كه كلام مرا نمي توانيد بشنويد. ۞ شما از پدر خود ابليس مي باشيد و خواهشهاي پدر خود را مي خواهيد به عمل آريد. او از اول قاتل بود و در راستي ثابت نمي باشد، از آنجهت كه در او راستي نيست. هرگاه به دروغ سخن مي گويد، از ذات خود مي گويد زيرا دروغگو و پدر دروغگويان است.

    در باب سوم رساله اوّل یوحنّا، در آیات 7 تا 11 چنین آمده است:


    اي فرزندان، كسي شما را گمراه نكند؛ كسي كه عدالت را به جا مي آورد، عادل است چنانكه او عادل است. ۞ و كسي كه گناه مي كند از ابليس است زيرا كه ابليس از ابتدا گناهكار بوده است. و از اين جهت پسر خدا ظاهر شد تا اعمال ابليس را باطل سازد. ۞ هر كه از خدا مولود شده است، گناه نمي كند زيرا تخم او در وي مي ماند و او نمي تواند گناهكار بوده باشد زيرا كه از خدا توّلد يافته است. ۞ فرزندان خدا و فرزندان ابليس از اين ظاهر مي گردند. هر كه عدالت را بجا نمي آورد از خدا نيست و همچنين هر كه برادر خود را محبت نمي نمايد. ۞ زيرا همين است آن پيغامي كه از اول شنيديد كه يكديگر را محبت نماييم.


    طبق آیات فوق، کسی که ما از او تبعیت کنیم، پدر ماست و ما مولود از او هستیم. آیات فوق بسیار پیچیده به نظر می رسند! زاییده شدن از زنا چه ربطی دارد به خدا بودنِ پدر؟ چگونه کسی می تواند از ابلیس باشد؟ مولود از خدا بودن، چه ربطی به گناه کردن دارد؟

    اگر دقت کنیم، مفهوم روشن می شود: پدر یعنی کسی که خواست او را عملی می کنیم، خواه ابراهیم نبی باشد، خواه خدا باشد و خواه ابلیس باشد. اینجا مفهوم پسر بودن نیز روشن می شود: پسر کسی بودن، یعنی تابع او بودن، چنانکه یهودیانی که به جای آموزه های ابراهیم از ابلیس پیروی می کنند، پسر ابلیس هستند و نمی توان قبول کرد که اولاد ابراهیم هستند. اینجا زاده شدن از خدا نیز مفهومش روشن می شود، مولود کسی بودن، یعنی تحت رهبری و هدایت او بودن، چنانکه کسی که تحت مولود از خداست، گناه نمی کند و کسی که از ابلیس است، گناه می کند. حالت وقتی عیسی در انجیل نخست زادۀ خدا نامیده شود، چنانکه بنی اسرائیل در تورات اینگونه نامیده می شود، و یاد پسر یگانۀ خدا نامیده شود، به مفهوم این است که او عبدی بی همتا و این یگانگی و نخست بودن، می تواند به معنای محبوبترین بودن نیز باشد.
    دوست عزیز
    این مطالبی که فرمودید کاش همین گونه بود. اینها که فرمودید توجیهاتی است که بعضی ها می کنند کاش همینگونه بود اما ما وقتی به قرآن نگاه می کنیم یا به تبعات سخنان برخی از مسیحیان می نگریم، چیز دیگری که روحیه شرک آلود از آن برداشت می شود، متوجه می شویم.
    قرآن در سوره توبه آیه 30 می فرماید که یهود می گویند که «عزیز» فرزند خداست و مسیحیت می گویند که «عیسی» پسر خداست.
    التوبة : 30 وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُون‏.

    یادر سوره مائده می فرماید که به تحقیق کافر شده اند کسانی که می گویند خدا، همان مسیح است.
    چنانچه دراین آیه مشاهده می فرمایید خداوند قائلین به این مطلب را کافر خوانده.

    المائدة : 17 لَقَدْ كَفَرَ الَّذينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسيحُ ابْنُ مَرْيَم‏.

    خب همانطور که در این آیات ملاحظه می فرمایید، ظاهر این است که در آن زمان، اعتقاد غلطی نسبت به حضرت مسیح داشتند و دین او را تحریف کرده بودند و الان جای دفاع و توجیه ندارد که ما بیاییم بگویید منظور از ابن، مثلا عبد است و منظور فلان، بهمان است.
    قرآن به عنوان فصل الخطاب، پرده از این مطلب برداشته است.



    ویرایش توسط بصیر : ۱۳۹۴/۰۱/۰۹ در ساعت ۰۳:۵۷
    خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)

  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    به تمام موضو عات دینی و مخصوصاً عقاید علاقه مندم
    نوشته
    468
    حضور
    7 روز 4 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1526



    نقل قول نوشته اصلی توسط rejection نمایش پست ها
    اگر اشکال را در آمدن نام پسر در کنار نام پدر و روح القدس می بینید، مشابه این در قرآن هم هست و به معنای هم ترازی یا مشارکت نمی باشد: یا ایّها الذّین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرّسول و اولوالامر منکم. این سه می توانند در طول هم باشند.
    ربطی به موضوع نداشت وقیاس بدی بود.حتی قیاسش هم درست نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط rejection نمایش پست ها
    طبق آیات فوق، کسی که ما از او تبعیت کنیم، پدر ماست و ما مولود از او هستیم. آیات فوق بسیار پیچیده به نظر می رسند! زاییده شدن از زنا چه ربطی دارد به خدا بودنِ پدر؟ چگونه کسی می تواند از ابلیس باشد؟ مولود از خدا بودن، چه ربطی به گناه کردن دارد؟
    دوست عزیز همه اینها توجیه است.در جایی که خود مسیحیان منظورشان این نیست که شما می فرمایید و سند هم می آورید چگونه منظور تراشی می کنید. در ضمن طبق عقاید ما اصلاً فردی که به سلیب کشیده شد حضرت عیسی نبود بلکه فردی در شکل حضرت عیسی بود.پس کلهم همه این کلمات که آوردید تحریف شده هستند.شما دلیل از کتابی می آورید و منظور اصل مسیحیت را به آن نسبت می دهید که خودش قابل استناد نیست. شما دارید منظور تراشی منظور تراشی می کنید.خود شخص می گوید من منظورم این است در حالی که شما می گویید نه منظور شمای گوینده این نیست من از دل شما بیشتر آگاه ترم.

    رهسپاریم با ولایت تا شهادت
    حلقه ای بر گردنم افکنده دوست
    می برد هر جا که خاطر خواه اوست

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۳
    نوشته
    197
    حضور
    3 روز 21 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    311



    نقل قول نوشته اصلی توسط بصیر نمایش پست ها

    دوست عزیز
    این مطالبی که فرمودید کاش همین گونه بود. اینها که فرمودید توجیهاتی است که بعضی ها می کنند کاش همینگونه بود اما ما وقتی به قرآن نگاه می کنیم یا به تبعات سخنان برخی از مسیحیان می نگریم، چیز دیگری که روحیه شرک آلود از آن برداشت می شود، متوجه می شویم.
    قرآن در سوره توبه آیه 30 می فرماید که یهود می گویند که «عزیز» فرزند خداست و مسیحیت می گویند که «عیسی» پسر خداست.
    التوبة : 30 وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قالَتِ النَّصارى‏ الْمَسيحُ ابْنُ اللَّهِ ذلِكَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ يُضاهِؤُنَ قَوْلَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ قَبْلُ قاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُون‏.

    یادر سوره مائده می فرماید که به تحقیق کافر شده اند کسانی که می گویند خدا، همان مسیح است.
    چنانچه دراین آیه مشاهده می فرمایید خداوند قائلین به این مطلب را کافر خوانده.

    المائدة : 17 لَقَدْ كَفَرَ الَّذينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسيحُ ابْنُ مَرْيَم‏.

    خب همانطور که در این آیات ملاحظه می فرمایید، ظاهر این است که در آن زمان، اعتقاد غلطی نسبت به حضرت مسیح داشتند و دین او را تحریف کرده بودند و الان جای دفاع و توجیه ندارد که ما بیاییم بگویید منظور از ابن، مثلا عبد است و منظور فلان، بهمان است.
    قرآن به عنوان فصل الخطاب، پرده از این مطلب برداشته است.


    با سلام.

    حرفی در تحریف شدگی مسیحیت نیست. قرآن در این آیات، عقاید باطل را رد فرموده و نه نصّ کتب مقدسۀ بنده هم عرض کردم تفکیک قائل شویم بین متون دینی و تفسیر مسیحیان. آنچه قرآن در دو آیه فوق انکار فرموده پسر خدا و تجسم کامل خدا دانستن مسیح است. مسئله اینجاست که آیا کتب مقدسۀ آنها، با وجود تحریف، چنین مطالبی را می رساند؟ منظور من توجیه سخنان مسیحیان نیست، و آنها را غلط می دانم، ولی عرضم این است که برخی از این تعابیر، الزاماً شرک آلود نیستند، و برداشتها و نتیجه گیریهای مسیحیان از آنها مشرکانه است.

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۵
    نوشته
    1,483
    حضور
    25 روز 19 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    2
    گالری
    1
    صلوات
    7713



    نقل قول نوشته اصلی توسط rejection نمایش پست ها
    حرفی در تحریف شدگی مسیحیت نیست. قرآن در این آیات، عقاید باطل را رد فرموده و نه نصّ کتب مقدسۀ بنده هم عرض کردم تفکیک قائل شویم بین متون دینی و تفسیر مسیحیان
    اتفاقا، نص این کتب هم تحریف شده و دلیل برآن این است که خود حضرت موسی و عیسی علیهما السلام، هیچ ادعای بر عدم تحریف کتابهای خود و جاوید بودنِ آن نداشته اند ولی قرآن بر عدم تحریف خود، دلیل اقامه نموده و آن را مصون از تحریف دانسته است. و همین بس بر این که کتب آسمانی، غیر از قرآن هم تاریخ مصرف داشته اند و هم اعتمادی بر عدم تحریف آنها نیست. با توجه به این همه دشمنی که بر ادیان الهی وجود داشته، حتما دست به تحریف آن زده اند و مطالب انحرافی و شرک آلود را و گاها خنده دار را می توانیم در این کتب مشاهده کنیم.
    البته اصل تورات و انجیل، مقدس است و قابل احترام و اعتقاد به آنها، جز ایمان یک مسلمان حساب می شود چنانچه خداوند متعال هم در قرآن بدان اشاره کرده است:
    المائدة : 44 إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فيها هُدىً وَ نُورٌ يَحْكُمُ بِهَا النَّبِيُّون‏

    مائده 46: مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ وَ آتَيْناهُ الْإِنْجيلَ فيهِ هُدىً وَ نُورٌ وَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ التَّوْراةِ وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةً لِلْمُتَّقين‏
    چنانچه در این دو آیه ملاحظه می فرمایید، البته آیات فراوان دیگری هم در قرآن هست، به تایید این دو کتاب و تصدیق آنها می پردازد.

    البقرة : 285 آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ
    در سوره بقره آیه 285 که در بالا ذکر شد، ایمان به تمام رسولان الهی و کتب آنها، و عدم فرق بین آنها، جز ایمان پیامبر محسوب شده است.





    ویرایش توسط بصیر : ۱۳۹۴/۰۱/۰۹ در ساعت ۰۸:۰۸
    خواندن دعای مسیحان توسط مسلمان شیعه چه حکمی دارد؟ (از بعد فقهی و اخلاقی)

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۳
    نوشته
    272
    حضور
    6 روز 17 ساعت 6 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1010



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا.ز نمایش پست ها
    گفتن جمله دعایی مسیحیان (توسط مسلمان شیعه) هر صبح( همراه انان ) چه حکمی دارد؟ جمله:
    In the name of the father, and the son and of the holy spirit.
    به نام پدر و پسر و روح القدس
    يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ وَلَا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَىٰ مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِّنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَلَا تَقُولُوا ثَلَاثَةٌ انتَهُوا خَيْرًا لَّكُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ سُبْحَانَهُ أَن يَكُونَ لَهُ وَلَدٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا ﴿النساء: ١٧١﴾


  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود