صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مدعی ارتباط با امام زمان (عج)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۳
    علاقه
    روانشناسی
    نوشته
    34
    حضور
    17 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    54

    اشاره مدعی ارتباط با امام زمان (عج)




    باسلام
    ایا در عصرحاضرکسی که مدعی ارتباط با امام مهدی(ع) به هر نحو می باشد دروغگو است؟
    یاحق
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ در ساعت ۲۰:۴۹

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58331



    با نام و یاد دوست





    مدعی ارتباط با امام زمان (عج)








    کارشناس بحث: استاد صفا


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    با سلام و عرض ادب
    برای بررسی و پاسخ به این سوال باید به منشأ این سوال دقت نمود. منشأ این سوال توقیعی است که حضرت امام زمان(عج) به آخرین نائب خاص خود نوشته اند.

    سند و متن توقیع از این قرار است:
    حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ أَحْمَدَ الْمُكَتِّبُ قَالَ: كُنْتُ بِمَدِينَةِ السَّلَامِ فِي السَّنَةِ الَّتِي تُوُفِّيَ فِيهَا الشَّيْخُ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمُرِيُّ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ فَحَضَرْتُهُ قَبْلَ وَفَاتِهِ بِأَيَّامٍ فَأَخْرَجَ إِلَى النَّاسِ تَوْقِيعاً نُسْخَتُهُ- «بسم الله الرحمن الرحيم‏- يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ السَّمُرِيَّ أَعْظَمَ اللَّهُ أَجْرَ إِخْوَانِكَ فِيكَ فَإِنَّكَ‏ مَيِّتٌ‏ مَا بَيْنَكَ‏ وَ بَيْنَ‏ سِتَّةِ أَيَّامٍ فَاجْمَعْ أَمْرَكَ وَ لَا تُوصِ إِلَى أَحَدٍ يَقُومُ مَقَامَكَ بَعْدَ وَفَاتِكَ فَقَدْ وَقَعَتِ الْغَيْبَةُ الثَّانِيَةُ فَلَا ظُهُورَ إِلَّا بَعْدَ إِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ذَلِكَ بَعْدَ طُولِ الْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلَاءِ الْأَرْضِ جَوْراً وَ سَيَأْتِي شِيعَتِي مَنْ يَدَّعِي الْمُشَاهَدَةَ أَلَا فَمَنِ ادَّعَى الْمُشَاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْيَانِيِّ وَ الصَّيْحَةِ فَهُوَ كَاذِبٌ مُفْتَرٍ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ»- قَالَ فَنَسَخْنَا هَذَا التَّوْقِيعَ وَ خَرَجْنَا مِنْ عِنْدِهِ فَلَمَّا كَانَ الْيَوْمُ السَّادِسُ عُدْنَا إِلَيْهِ وَ هُوَ يَجُودُ بِنَفْسِهِ فَقِيلَ لَهُ مَنْ وَصِيُّكَ مِنْ بَعْدِكَ فَقَالَ لِلَّهِ أَمْرٌ هُوَ بَالِغُهُ وَ مَضَى رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فَهَذَا آخِرُ كَلَامٍ سُمِعَ مِنْه‏.

    ترجمه
    ابو محمّد حسن بن احمد مكتّب گويد: در سالى كه شيخ علىّ بن محمّد سمرى- قدّس اللَّه روحه- در بغداد درگذشت، چند روز قبل از وفاتش در محضرش بودم و توقيعى را براى مردم خارج ساخت كه نسخه آن چنين است:«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ اى علىّ بن محمّد سمرىّ! خداوند اجر برادرانت را در عزاى تو عظيم گرداند كه تو ظرف شش روز آينده خواهى مرد، پس خود را براى مرگ مهيّا كن و به احدى وصيّت مكن كه پس از وفات تو قائم مقام تو شود كه دومين غيبت واقع گرديده است و ظهورى نيست مگر پس از اذن خداى عزّ و جلّ‏ و آن بعد از مدّتى طولانى و قساوت دلها و پر شدن زمين از ستم واقع خواهد شد و به زودى كسانى نزد شيعيان من آيند و ادّعاى مشاهده كنند بدانيد هر كه پيش از خروج سفيانىّ و صيحه آسمانى ادّعاى مشاهده كند دروغگوى مفترى است‏و لا حول و لا قوّة إلّا باللَّه العليّ العظيم». گويد: از اين توقيع استنساخ كرديم و از نزد او بيرون آمديم و چون روز ششم فرا رسيد بازگشتيم و او در حال احتضار بود به او گفتند: وصىّ شما از پس شما كيست؟ گفت: براى خدا امرى است كه خود او رساننده آن است و درگذشت و اين آخرين كلامى بود كه از او شنيده شد.

    منابع توقیع
    1) ابن بابويه، محمد بن على، 381 ق‏، كمال الدين و تمام النعمة، 2جلد، اسلاميه - تهران، چاپ: دوم، 1395ق، ج‏2، ص516
    2) طوسى، محمد بن الحسن، 460 ق‏، الغيبة (طوسي)/ كتاب الغيبة للحجة، 1جلد، دار المعارف الإسلامية - ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1411ق.، ص395
    3) طبرسى، فضل بن حسن، 548 ق‏ تاج المواليد، 1جلد، دار القارى - بيروت، چاپ: اول، 1422 ق.،ص112
    4) قطب الدين راوندى، سعيد بن هبة الله، 573 ه ق ، الخرائج و الجرائح، 3جلد، مؤسسه امام مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف - قم، چاپ: اول، 1409 ق. ج‏3، ص: 1129
    5).........

    محل بحث
    مضمون حدیث فوق موجب شده تا بحثی پیرامون امکان یا عدم امکان ملاقات و ارتباط با امام زمان در زمان غیبت، میان علمای شیعه اتفاق واقع شود لذا در این زمینه دو نظر عمده مخالف هم وجود دارد:
    1) نظر مخالف.
    2) نظر موافق.
    البته باید دقت داشت ارتباط با حضرت مهدی (عج) از نظر حالات، سه نوع می باشد:
    1) ارتباط روحی و عرفانی.
    2) ارتباط در عالم خواب.
    3) ارتباط فیزیكی و رؤیت با چشم ظاهری.
    آنچه محل اختلاف است و در كتابها و حكایات مطرح می باشد، ناظربه نوع سوم از ملاقات است. و مخالفین بر اساس روایت فوق ارتباط منکر وقوع ارتباط حسی با حضرت در زمان غیبتند.
    ادامه دارد....


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    با سلام و عرض ادب
    چنانچه گذشت علماء شیعه در مورد امکان ارتباط با امام زمان(عج) به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شده اند.

    ادّله مخالفین
    1) استناد به توقیع: در ذیل توقیع شریف چنین آمده؛«ألا فمن ادّعي المشاهدة قبل خروج السفياني والصيحة فهو کذّاب مفترٍ...» ؛ «... آگاه باش! پس هر کس قبل از خروج سفياني و صيحه، ادعاي مشاهده کند پس او بسيار دروغگو و تهمت زننده است».
    2) دیدار با حضرت منافات با فلسفه غیبت دارد.

    نقد ادلّه مخالفین

    الف) نقد استناد به توقیع
    1) علّامه مجلسى احتمال داده اند، مراد ادعاى ديدار همراه با نيابت از آن حضرت و آوردن اخبار از جانب ايشان؛ مانند سايرنمايندگان آن حضرت در عصر غيبت صغرى است.[1] علت این حمل ممکن است این باشد که مخاطب نامه علىّ بن محمّد سمرى نيابت خاصّ آن حضرت است و حضرت اعلان پایان دوره نیابت را فرمودند و از باب توضیح و تاکید اعلان می کنند که مدعیان نیابت دروغ گو هستند. لذا مقصود از «ادعاى ديدار» در اين روايت مطلق ديدار آن‏ حضرت نخواهد بود.
    2) آیت الله صافی، در مورد توقیع علاوه بر احتمال مذكور، وجه دیگری را نیز مطرح نموده است، ایشان می گویند: ممكن است مراد از توقیع نفی ادعای اختیاری بودن مشاهده و ارتباط باشد یعنی اگر مشاهده و ارتباط با حضرت را اختیاری ادعا كند، به این صورت كه هر وقت بخواهد خدمت امام شرفیاب می شود، كذّاب مفتری و این ادعا از احدی در زمان غیبت كبری پذیرفته نیست»[2]
    3) با توجه به لزوم تناسب حكم و موضوع[3]، استفاده حضرت از لفظ «مفتر» مشخص می کند مقصود از مشاهده صرف دیدار و ملاقات نیست، بلكه دیداری است كه همراه با نیابت باشد. مثل اینكه شخصی مدعی شود: حضرت من را وكیل خود قرار داده است و شما باید در كارها به من مراجعه كنید، حضرت چنین ادعایی را دروغ و افترا خوانده است.
    4) نقل جریانات معتبر توسط افراد موثّق و شخصيت هايى مانند مقدس اردبيلي، علامة‌ حلي و علامة بحرالعلوم بیانگر این است که قطعاً روایت معنای دیگری، غیر از معنای ظاهری دارد. چون:
    اولاً: قطعاً این افراد دروغگو نیستند لذا بايد حديث به گونه ‏اى دقيق معنا شود.[4]
    ثانیاً: اخبار تشرفات به محضر ایشان توسط برخی موثقین متواتر است. یعنی بقدری زیاد است که احتمال دروغ گفتن همه آن­ها امری غیر قابل قبول است، از این رو ناگزیر مفاد توقیع باید توجیه گردد تا قابل جمع با نقل تشرفات باشد[5].
    نتیجه اینکه؛ بنابراین هم شرفیابی اشخاص به حضور آن حضرت ثابت است و هم كذب و بطلان ادعای كسانی كه در غیبت كبری ادعای سفارت و نیابت خاصه و وساطت بین حضرت مهدی(عجل الله فرجه الشریف) و مردم را می نمایند. معلوم است.

    ب) نقد مخا لفت با فلسفه غیبت
    برای نقد این مسئله باید امور عنوان شده در مورد فلسفه غیبت حضرت بپردازیم. از آنجا که موضوع مورد بحث امکان ملاقات است و پرداختن تفصیلی به موضوع فلسفه غیبت خارج از حوصله این سوال است فقط به ذکر عناوین مطرح شده می پردازیم.

    فلسفه غیبت
    در بیان فلسفه غیبت بر مبنای روایات به اموری زیر اشاره شده است.
    1) سرّ بودن امر غیبت[6]
    2) تأدیب مردم[7]
    3) آزمایش مردم[8]
    4) حفظ جان امام[9]
    5) استقلال و نبودن تحت پیمان ستمگران[10]

    نتیجه بررسی
    توجّه به امور فوق مشخص می کند که منافاتی در تشرفات محدود و فلسفه غیبت نیست.

    نظر علماء
    امور فوق باعث شده که علماء بنامی نیز مقصود از مشاهده را امری غیر از دیدار معمولی بدانند.
    الف) مرحوم‌ سيدمرتضي‌ علم‌‌الهدي(م436قمری) :«ما اعتقاد نداريم‌ كه‌ در زمان‌ غيبت‌، كسي‌ به‌ ملاقات ‌امام‌ زمان‌(عج) نمی‌رسد و هيچ‌ بشري‌ با آن‌ حضرت‌ ارتباط ندارد».
    ب) مرحوم‌ شيخ‌ طوسي‌ (385ـ460 قمری) :«ما معتقد نيستيم‌ كه‌ امام از همه‌ اولياي‌ خود پنهان‌ است، بلكه‌ شاید بسیاری‌ از دوستان‌ ويژه‌ حضرت‌، با امام‌ ديدار کنند و امام‌ براي ‌آنان‌ ظاهر گردد، زيرا هيچ‌كس‌ جز از حال‌ خود، از وضع‌ ديگران‌ آگاهي‌ ندارد. پس‌ اگر امام‌ براي‌ او ظاهر شود، در آن‌ حال‌ علت‌ پنهان بودن از وي‌ برطرف‌ گرديده‌ و اگر هم‌ ظاهر نگردد، مي‌داند كه‌ علت‌ بی‌توفيقی،‌ به‌ خاطر بی‌لياقتي‌ خود او يا مصالح‌ ديگر است»[11].

    ج) سيد بن‌ طاووس ‌‌(م 664 قمری):«اكنون‌ كه‌ حضرت ‌براي‌ عموم‌ شيعيان‌ آشكار نیست، هيچ‌ مانعي‌ وجود ندارد كه‌ ایشان با گروهي‌ از افراد خاص‌ شيعه‌ ملاقات‌ کند و آنان‌ به طور مستقیم از گفتار و رفتار حضرت‌ استفاده‌ کنند و آن‌ را پنهان‌ بدارند».[12]
    د) محقق نائینی:«گاهي‌ در زمان‌ غيبت ‌اتفاق‌ مي‌افتد كه‌ بعضي‌ از بزرگان‌ دين‌ به‌ محضر حضرت‌ شرف‌ياب‌ شوند و حكم‌ الهي‌ را به طور مستقيم از ایشان دریافت کنند»[13].

    نتیجه نهایی
    با توجه به موارد فوق هر کس ادعای نیابت حضرت را در زمان غیبت کبری نماید به فرموده حضرت دروغگو است ولی ادعای مشاهده حضرت بشرط اینکه از سوی افراد موثّق صورت بپذیرد مانعی در پذیرش آنها نیست.





    منابع:

    [1] - مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوارالجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (ط - بيروت)، 111جلد، دار إحياء التراث العربي - بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق. ج‏52 ؛ ص151

    [2] - صافی گلپایگانی،لطف الله، امامت و مهدویت، مركز نشر آثار آيت‌الله صافي، قم، ج 3، ص65

    [3] - بین علماء قاعده ای به نام تناسب حکم و موضوع است مضمون و خلاصه این قاعده به این شکل است که باید بین احکام صادره و موضوعات احکام تناسب باشد بعبارت دیگر نمی­توان برای یک کار اشتباه کوچک، حکم جزایی بزرگی مد نظر گرفت. باید با توجه به قرائن از معنای ظاهری موضوع یا حکم صرف نظر نماییم.

    [4] - صدر، سيدمحمد، تاریخ غیبت کبری، حسن افتخار زاده، نیک معارف، تهران، ١٣٨٢ ش ، ج‌1، ص642

    [5] - صافي گلپايگاني‌، لطف الله، منتخب الاثر في الامام الثاني عشر‌7 ،مركز نشر آثار آيت‌الله صافي، قم، 1380 ش، ص520.

    [6] - شيخ صدوق‏، كمال الدين‏، غفاری، علی اکبر، انتشارات اسلاميه‏، تهران‏، 1395 ق‏، دوم‏، ج 2، باب 44، ح 11، ص 204

    [7] - ابن بابويه، محمد بن على، علل الشرایع،‏كتاب فروشى داورى‏، قم‏،1385 ش / 1966 م‏، چاپ اول‏، ص 244، باب 179

    [8] - طوسی، محمد بن الحسن، الغيبة، چاپ اول، دار المعارف الإسلامية، قم، 1411ق ، فصل 5، ح 284، ص 237

    [9] - شيخ صدوق‏، كمال الدين‏، غفاری، علی اکبر، انتشارات اسلاميه‏، تهران‏، 1395 ق‏، دوم‏، ج 2، باب 44، ح 7، ص 233

    [10] - همان، ج 2، باب 44، ح 4، ص 232

    [11] - طوسی، محمد بن الحسن، الغيبة، چاپ اول، دار المعارف الإسلامية، قم، 1411ق ،ص‌98

    [12] - ابن طاووس،الطرائف، انتشارات خیام، قم 1371 ش، چاپ اول، ج1، ص185

    [13] - نائینی، فوائد الأصول‌، انتشارات مؤسسه نشر اسلامی، قم، 1409 ق، چاپ اول، ج‌3، ص‌150

    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۵/۱۰/۰۹ در ساعت ۱۲:۲۳

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۳
    علاقه
    روانشناسی
    نوشته
    34
    حضور
    17 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    54



    نقل قول نوشته اصلی توسط صفا نمایش پست ها
    با سلام دریافت کنند»[13].

    نتیجه نهایی
    با توجه به موارد فوق هر کس ادعای نیابت حضرت را در زمان غیبت کبری نماید به فرموده حضرت دروغگو است ولی ادعای مشاهده حضرت بشرط اینکه از سوی افراد موثّق صورت بپذیرد مانعی در پذیرش آنها نیست.
    ‌150
    باسلام مجدد
    مثل همیشه ازتوضیح دقیق شماسپاس گزارم
    فقط اینکه فرمودیدافرادموثق ایااگرفردی موثق بصورت علنی درجامعه اعلام کند که باامام زمان ع درارتباطم بایدپذیرفت ووی دروغ گونیست؟

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    1,017
    حضور
    40 روز 6 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    26
    صلوات
    3623



    سلام
    خب من اگه مسئولی چیزی بودم اینی که میگم و حتما انجام میدادم

    اگر می دیدم کسی الکی داره ادعا میکنه میرفتم میگفتم من یه مریض میارم اگه تو واقعا راست گفته باشی که با امام زمان ارتباط داری باید دعای تو رو امام زمان بشنوه و مریض من حاش خوب شه دیگه نه؟!

    اگه این کار رو کرد و خوب شد بس راست میگه
    اما اگه نشد و بهونه اورد که نه نمیشه و همینطوری نیستش و فلان و فلان ...همونجا بلند میشم گوشش میگیرم یعنی تا خود مرز ایران و عراق اینو میکشم می بردم پرتش میکردم تو میدون مین!

    بنظرم ارتش بجای اینکه بیاد یه تریلی الاغ جمع کنه بفرسته شون تو مین زار اینا رو بفرستن خیلی زود تر به نتیجه میرسه!
    ویرایش توسط پرنس کوچولو : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ در ساعت ۱۱:۳۳

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    291
    حضور
    7 روز 23 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1424



    نقل قول نوشته اصلی توسط عزرائیل نمایش پست ها
    سلام
    خب من اگه مسئولی چیزی بودم اینی که میگم و حتما انجام میدادم

    اگر می دیدم کسی الکی داره ادعا میکنه میرفتم میگفتم من یه مریض میارم اگه تو واقعا راست گفته باشی که با امام زمان ارتباط داری باید دعای تو رو امام زمان بشنوه و مریض من حاش خوب شه دیگه نه؟!

    اگه این کار رو کرد و خوب شد بس راست میگه
    اما اگه نشد و بهونه اورد که نه نمیشه و همینطوری نیستش و فلان و فلان ...همونجا بلند میشم گوشش میگیرم یعنی تا خود مرز ایران و عراق اینو میکشم می بردم پرتش میکردم تو میدون مین!

    بنظرم ارتش بجای اینکه بیاد یه تریلی الاغ جمع کنه بفرسته شون تو مین زار اینا رو بفرستن خیلی زود تر به نتیجه میرسه!
    به نام خدا
    دوست عزیز این راه فهمیدن شما به نظر من فکر نمی کنم درست باشه...به دلیل اینکه بعضیها قدرتهایی دارن توسط شیاطین و اجنه که
    میتونن خیلی کارها بکنن...و شما فکر می کنید اینها درست می گویند و با امام زمان رابطه دارند... من خیلیها را میشناسم
    که میتونن آینده ی شما را پیشگویی کنند یا بعضی مریضیها را شفا دهند واین نمیتونه اثبات کنه که اینها با امام زمان در ارتباط هستند.
    اگه بازم منظورمو متوجه نشدید بیشتر همراه مثال توضیح میدم...
    با تشکر از همه ی شما عزیزانم
    الیس الله بکاف عبده ....
    آیا خدا برای بنده اش کافی نیست.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یا حق

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    نوشته
    1,017
    حضور
    40 روز 6 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    26
    صلوات
    3623



    آها راست میگی!
    خب نه من اطلاعی ندارم تو این وادی ها نیستم مثال داری بگو میخونیم عب نداره یه چیزی یاد میگیریم

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    291
    حضور
    7 روز 23 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1424



    به نام خدا
    دوست عزیز یکی از رفقای بنده علم رمل بلده .... و هر سوالی که مثلا تو ذهن داشته باشی رو با رمل میتونه بفهمه ... حتی میتونه بفهمه که
    چه زمانی و چطوری طرف میمیره ... البته علم رمل اگر در راه صحیح استفاده شود و به کسی ضرر نزند طبق نظر مراجع تقلید اشکال ندارد.
    مثلا یه خانومی بهش زنگ زدن گفتن من پس از مدتها تونستم بچه دار بشم و دکترا تایید کردن ایشون با رمل نگاه کردن گفتن بچه ی شما سقط شده
    بعد چن روز اون خانوم بهش زنگ زدن و کاملا مبهوت شده بودن و تایید کردن که آره .... و خیلی چیزای دیگه که همش درست در اومده (البته علم رمل اشکالی ندارد
    اگر در راه صحیح استفاده شود اما میخوام بگم که شاید طرف رمل بلد باشه بندازه بعد ادعای نیابت کنه . نباید حرفش را باور کنیم و گول بخوریم. و غیر رمل کلی علم های
    دیگری مثل علوم غزیبه و .. وجود دارد که بعضیهایش درست و بعضیا غیر شرعی و نادرست است.)
    ولی بعضی کارا مثل مرتاض های هندی یا بعضی دعانویس نماها و جادوگرا یه کارهایی می کنن که شیطان بهشون قدرت
    میده بتونن کارهای عجیب کنن...چن مدت پیش یه بنده خدایی برای رسیدن به این قدرتها عذرخواهی می کنم که میگم روی کتاب مقدس مسلمانان ادرار
    کرده بود... مدتها وارد کارهای خارقالعاده که توسط شیاطین کمک میشد بهش شده بود وقتی میخواست توبه کنه دیگه نمیتونست چون بهش صدمه میزدن
    و حتی نمیدونم کشتنش شیاطین یا نه ... از این جور مثال ها زیاد دارم ولی میدونم بیننده خسته میشه برای همین به همین دو اکتفا می کنم دوست عزیزم
    ویرایش توسط *صفا* : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ در ساعت ۱۲:۰۲
    الیس الله بکاف عبده ....
    آیا خدا برای بنده اش کافی نیست.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یا حق

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط آلبرت نمایش پست ها
    باسلام مجدد
    مثل همیشه ازتوضیح دقیق شماسپاس گزارم
    فقط اینکه فرمودیدافرادموثق ایااگرفردی موثق بصورت علنی درجامعه اعلام کند که باامام زمان ع درارتباطم بایدپذیرفت ووی دروغ گونیست؟
    با سلام و عرض ادب
    ضمن سپاس از نظر لطفتان

    حرف بنده این بود:«ولی ادعای مشاهده حضرت بشرط اینکه از سوی افراد موثّق صورت بپذیرد مانعی در پذیرش آنها نیست»
    باید دقت داشت هر لفظی معنای خاصی را منتقل مینماید بنده از ادعای ارتباط دفاع نکردم بلکه از ادعای مشاهده از سوی فرد موثق سخن گفتم برای تبیین حرف خود نیازمند توضیح برخی الفاظ هستم.

    فرق ارتباط و مشاهده
    بین ادعای ارتباط و ادعای مشاهده تفاوت زیادی است. لفظ ارتباط حاکی از استمرار و گاه غرضمندی ارتباط است. وقتی می گوییم با فلان شخص در ارتباطم یعنی اولاً مدت مدیدی است این وضعیت موجود است ثانیاً بر یک محور خاصی این همراهی شکل گرفته و ادامه دارد. در حالی که مشاهده چنین نیست! در مشاهده لزومی ندارد این امر مستمر باشد یا حتی بر اساس هدف یا ویژگی خاصی صورت بپذیرد.

    موثّق
    موثّق فردی است که دروغ نمی گوید و مورد اطمینان است و اگر خبری می دهد حکایت از وقوع آن است.

    نتیجه
    با توجه به امور فوق اگر فردی راستگو خبر از مشاهده حضرت داد، منعی از قبول سخنان او نیست.

    ویرایش توسط صفا : ۱۳۹۳/۱۲/۱۵ در ساعت ۱۳:۲۱

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود