صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بیان علائم ظهور چه فائده ای دارد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675

    اشاره بیان علائم ظهور چه فائده ای دارد؟




    بیان عائم ظهور به چه درد میخورد وقتی مدام همه میگند که نباید مصداقش رو پیدا کرد؟نباید گفت این اتفاق اونی ست که حدیث گفته؟این ادم اونی ست که در حیث اومده و... چون ممکنه اشتباه کنیم!خوب با این وصف این علائم به کار نمیان چون نمیشه بهش اعتماد کرد.
    پس چرا اصلا بیان شدند؟گاهی با دقت و جزییات زیاد هم بیان شدند!
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۴/۰۱/۰۸ در ساعت ۰۶:۰۹
    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست





    بیان علائم ظهور چه فائده ای دارد؟








    کارشناس بحث: استاد سعید


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    پاسخ




    نقل قول نوشته اصلی توسط samansami نمایش پست ها
    بیان عائم ظهور به چه درد میخورد وقتی مدام همه میگند که نباید مصداقش رو پیدا کرد؟نباید گفت این اتفاق اونی ست که حدیث گفته؟این ادم اونی ست که در حیث اومده و... چون ممکنه اشتباه کنیم!خوب با این وصف این علائم به کار نمیان چون نمیشه بهش اعتماد کرد.
    پس چرا اصلا بیان شدند؟گاهی با دقت و جزییات زیاد هم بیان شدند!
    سلام علیکم
    همچنان که بیان نشانه‌های ظهور، دارای فواید فراوانی است، ممنوعیت تعیین وقت ظهور و ممنوعیت مصداق‌یابی برای ظهور، دارای دلایل و حکمت‌های مهمی است که در ذیل بدان اشاره خواهد شد.

    ممنوعیت تعیین وقت برای ظهور

    در روایات، نه تنها وقت و زمان خاصی برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) تعیین نشده است؛ بلکه از تعیین وقت برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) ممانعت شده است.
    به چند روایت در این زمینه اشاره می‌شود:
    1. فضیل می‌گوید از امام صادق (علیه السلام) سؤال کردم آیا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) وقت خاصی دارد، حضرت سه بار فرمود: «کذب الوقّاتون» (1)؛ آن‌ها که وقت آن را تعیین مى‏‌کنند دروغ گفتند.
    2. امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: آن‌هایی که وقت خاصی را به عنوان وقت ظهور معرفی می‌کنند، دروغگو هستند. ما اهل بیت، هرگز وقتی را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) تعیین نکرده‌ایم. (2)
    3. امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: هر کسی را که برای ظهور امام زمان (عج) وقت تعیین کند، دروغگو بدانید؛ چرا که ما اهل بیت وقت خاصی تعیین نکرده‌ایم بنابراین کلام او منسوب به ما و از طرف ما نبوده؛ بلکه از پیش خود سخن گفته و دروغ است. (3)
    4. مفضل بن عمرو از امام صادق (علیه السلام) درباره تفسیر آیه «و إذا نقر فی الناقور» (4) سؤال کرد که امام (علیه السلام) در پاسخش فرمود: «إنّ منّا إماماً مستتراً فإذا أراد الله (عز وجل) إظهار أمره نکت فی قلبه نکتةً فظهر و أمر بأمر الله عز و جل» (5)؛ همانا از ما، امامی پنهان هست که هنگامی که خداوند (عز وجل) ظاهر کردن امر او را اراده کند، خداوند در قلب او، اثری قرار خواهد داد و او ظهور کرده و به امر خداوند، امر خواهد کرد.
    از این روایت، به خوبی استفاده می‌شود که خود امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) نیز زمان ظهورشان را نمی‌دانند و در هنگامه ظهور، خداوند (تبارک و تعالی) بواسطه علائم خاصی زمان ظهور را به حضرت اطلاع می‌دهند.


    فایده‌های بیان نشانه‌های ظهور
    یکم: معلوم می‌شود ائمه معصومین (علیهم السلام) علمشان متصل به علم خداست؛ زیرا قبل از تحقق علائم و حوادث آینده ،خبر از آن چیزهایی که در آینده اتفاق می‌افتد دارند. وقتی این حوادث اتفاق بیافتد، پیروان آن‌ها یقین می‌کنند که ائمه (علیهم السلام) علمشان به علم الهی متصل است و اطلاعات غیبی دارند و علم غیب از جانب خداوند (تبارک و تعالی) به آن‌ها رسیده و در نتیجه در حقانیت ائمه معصومین (علیهم السلام) اعتقاد راسخ پیدا می‌کنند.
    دوم: مردم در رابطه با وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) عقیده راسخ‌تری پیدا می‌کنند، هر مقدار از این علائم ظهور پیدا کند، انسان خودش را به روز ظهور و موعودی که خداوند در نظر گرفته است نزدیک‌تر احساس می‌کند و دلش به سمت تحقق آن امید شتافته و آماده‌تر می‌شود و رعایت حالات یک منتظر واقعی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد؛ چون علائم ظهور یکی پس از دیگری وقوع پیدا می‌کند، منتظر امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) حالت انتظارش بیشتر و بهتر و به موعودش نزدیک‌تر و به اصل اشتیاق خود راغب‌تر می‌شود؛ مثل کسی که مهمان عزیزی را در نظر داشته باشد، اگر یکی پس از دیگری علائم و آثاری از رسیدن او پیدا شود که مهمان او نزدیک است، حالات معنوی و روحی بهتری پیدا می‌کند.
    سوم: وقتی که علائم و آثار ظهور امام زمان (علیه السلام) ذکر شود و همه آن را بدانند، موجب می شود که ادعای کذبی که دروغگویان در طول تاریخ انجام دادند و ادعای مهدویت کردند و چه بسا در آینده هم ادعای مهدویت کنند، ادعای دروغشان آشکار می‌شود؛ زیرا هیچ کدام از آثار و علائمی که گفتند، در ارتباط با آن ها تحقق پیدا نمی‌کند، در نتیجه ادعای دروغین آن‌‍ها برای عموم آشکار می‌شود.


    پیامدهای منفی تعیین مصداق برای علائم ظهور
    1. از آن جایی که اشخاص علم صحیح و کامل به علائم ظهور و مصادیق آن ندارند، مصداق‌هایی را مشخص می‌کنند و بعدها، این مصداق‌یابی‌ها اشتباه از آب در می‌آید و مردم را نسبت به دین متنفر و بی‌اعتقاد می‌کند، همچنان که بارها این اتفاق رخ داده است.
    2. موجب اختلاف فراوان در جامعه می‌شود؛ زیرا هر کسی، مصداق خاصی را برای یک علامت ظهور، معین می‌کند و طبیعی است که اختلاف در این زمینه زیاد شود.
    3. موجب سوء استفاده کافران می‌شود؛ چراکه آنان، با واسطه یا بی‌واسطه، بری از افراد را به عنوان مصداق برخی از علائم، معرفی می‌کنند و بعدها که اشتباه این مصداق‌یابی معلوم شد، از آب گل‌آلود، ماهی گرفته و دین اسلام و مذهب تشیع را در نزد اهل آن، بد جلوه می‌دهند و دین و مذهب را به تمسخر می‌گیرند.
    4. موجب سوء استفاده برخی از اشخاص می‌شود. آنان از آن لحاظ که به طور نسبی، برخی از خصوصیات ظاهری یک نشانه را دارند، خودشان را به عنوان امام زمان (علیه السلام) معرفی می‌کنند.


    نتیجه‌گیری:
    از حاصل سخنان ذکر شده، این نتیجه به دست می‌آید که منع نمودن از تعیین وقت و مصداق‌یابی برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه)، هیچ منافاتی با فایده‌رسانی بیان علائم ظهور آن حضرت ندارد. در اسلام، از این دست احکام و اعتقادات فراوان است. اصل یک مطلب و چیزی خوب است؛ ولی حاشیه‌سازی برای آن، به خاطر پیامدهای منفی مترتب بر آن، حرام و ممنوع است. اصل بیان نشانه‌های ظهور، چیزی مطلوب و پسندیده‌ای است؛ ولی حاشیه‌سازی و جنجال‌سازی در راستای مصداق‌یابی برای علائم ـ از آن جهت که علم قطعی و کامل به آن وجود ندارد ـ کاری اشتباه است.

    منابع و مآخذ:

    1. طوسی، محمد بن حسن، الغیبه، ص 262؛ صافی گلپایگانی، لطف الله، منتخب الاثر، مرکز نشر کتاب تهران، سوم، ص 463.
    2. همان.
    3. همان.
    4. مدثر: 74/ 9.
    5. صدوق قمی، محمد بن علی، اکمال الدین و اتمام النعمة، دفتر انتشارات اسلامی، قم، یکم، ج 2، ص 349، ح 42.


    در پناه خداوند منان و امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) باشید.

    ویرایش توسط سعید : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ در ساعت ۰۴:۵۱

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    421
    حضور
    2 روز 8 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    914



    به نام خدا

    به درد آنهایی که باید می خورد (در عین داشتن ایمان نباید خودخواه و خودنما بود).
    مَنْ کانَ عَدُوّاً لِلّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْریلَ وَ میکالَ فَإِنَّ اللّهَ عَدُوٌّ لِلْکافِرینَ

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675



    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    فایده‌های بیان نشانه‌های ظهور
    یکم: معلوم می‌شود ائمه معصومین (علیهم السلام) علمشان متصل به علم خداست؛ زیرا قبل از تحقق علائم و حوادث آینده ،خبر از آن چیزهایی که در آینده اتفاق می‌افتد دارند. وقتی این حوادث اتفاق بیافتد، پیروان آن‌ها یقین می‌کنند که ائمه (علیهم السلام) علمشان به علم الهی متصل است و اطلاعات غیبی دارند و علم غیب از جانب خداوند (تبارک و تعالی) به آن‌ها رسیده و در نتیجه در حقانیت ائمه معصومین (علیهم السلام) اعتقاد راسخ پیدا می‌کنند.
    دوم: مردم در رابطه با وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) عقیده راسخ‌تری پیدا می‌کنند، هر مقدار از این علائم ظهور پیدا کند، انسان خودش را به روز ظهور و موعودی که خداوند در نظر گرفته است نزدیک‌تر احساس می‌کند و دلش به سمت تحقق آن امید شتافته و آماده‌تر می‌شود و رعایت حالات یک منتظر واقعی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد؛ چون علائم ظهور یکی پس از دیگری وقوع پیدا می‌کند، منتظر امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) حالت انتظارش بیشتر و بهتر و به موعودش نزدیک‌تر و به اصل اشتیاق خود راغب‌تر می‌شود؛ مثل کسی که مهمان عزیزی را در نظر داشته باشد، اگر یکی پس از دیگری علائم و آثاری از رسیدن او پیدا شود که مهمان او نزدیک است، حالات معنوی و روحی بهتری پیدا می‌کند.
    سوم: وقتی که علائم و آثار ظهور امام زمان (علیه السلام) ذکر شود و همه آن را بدانند، موجب می شود که ادعای کذبی که دروغگویان در طول تاریخ انجام دادند و ادعای مهدویت کردند و چه بسا در آینده هم ادعای مهدویت کنند، ادعای دروغشان آشکار می‌شود؛ زیرا هیچ کدام از آثار و علائمی که گفتند، در ارتباط با آن ها تحقق پیدا نمی‌کند، در نتیجه ادعای دروغین آن‌‍ها برای عموم آشکار می‌شود.
    همه ی اینها درست ولی اینها فقط در صورتی محقق میشه که شما علائم رو تطبیق بدید!!!
    بگید فلان مورد که در حدیث هست فلان اتفاق است که در فلان زمان و مکان افتاد بعد نتیجه بگیرید که پیشگویی درست در امد...
    یا مورد دیگه هم که گفتید همه همین طورند!شما تعیین مصداق نکنید هیچ کدوم از این سه تا که فرمودین تفاق نمیافتد!
    پس یا باید تعیین مصداق کرد یا گفتن علائم همه بی فایده اند!

    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    پیامدهای منفی تعیین مصداق برای علائم ظهور
    1. از آن جایی که اشخاص علم صحیح و کامل به علائم ظهور و مصادیق آن ندارند، مصداق‌هایی را مشخص می‌کنند و بعدها، این مصداق‌یابی‌ها اشتباه از آب در می‌آید و مردم را نسبت به دین متنفر و بی‌اعتقاد می‌کند، همچنان که بارها این اتفاق رخ داده است.
    2. موجب اختلاف فراوان در جامعه می‌شود؛ زیرا هر کسی، مصداق خاصی را برای یک علامت ظهور، معین می‌کند و طبیعی است که اختلاف در این زمینه زیاد شود.
    3. موجب سوء استفاده کافران می‌شود؛ چراکه آنان، با واسطه یا بی‌واسطه، بری از افراد را به عنوان مصداق برخی از علائم، معرفی می‌کنند و بعدها که اشتباه این مصداق‌یابی معلوم شد، از آب گل‌آلود، ماهی گرفته و دین اسلام و مذهب تشیع را در نزد اهل آن، بد جلوه می‌دهند و دین و مذهب را به تمسخر می‌گیرند.
    4. موجب سوء استفاده برخی از اشخاص می‌شود. آنان از آن لحاظ که به طور نسبی، برخی از خصوصیات ظاهری یک نشانه را دارند، خودشان را به عنوان امام زمان (علیه السلام) معرفی می‌کنند.
    چرا باید اشتباه بشه اگر کسی که علم کافی دارد این کار رو انجام بدهد؟
    همون طور که گفته شد فواید گفتن این علائم فقط در حالتی است که شما بتونید بگید فلان مور فلان جا محقق شد و تعیین مصداق کنید پس اگر این علائم فایده ی داشته باشند حتما باید توان پیدا کردن مصداق از طریق اونها باشد.(البته بازم با تاکیید بر اینکه با علم کافی باید اتفاق بی افتد)
    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    پاسخ به اشکال




    نقل قول نوشته اصلی توسط samansami نمایش پست ها
    همه ی اینها درست ولی اینها فقط در صورتی محقق میشه که شما علائم رو تطبیق بدید!!!
    بگید فلان مورد که در حدیث هست فلان اتفاق است که در فلان زمان و مکان افتاد بعد نتیجه بگیرید که پیشگویی درست در امد...
    یا مورد دیگه هم که گفتید همه همین طورند!شما تعیین مصداق نکنید هیچ کدوم از این سه تا که فرمودین تفاق نمیافتد!
    پس یا باید تعیین مصداق کرد یا گفتن علائم همه بی فایده اند!


    چرا باید اشتباه بشه اگر کسی که علم کافی دارد این کار رو انجام بدهد؟
    همون طور که گفته شد فواید گفتن این علائم فقط در حالتی است که شما بتونید بگید فلان مور فلان جا محقق شد و تعیین مصداق کنید پس اگر این علائم فایده ی داشته باشند حتما باید توان پیدا کردن مصداق از طریق اونها باشد.(البته بازم با تاکیید بر اینکه با علم کافی باید اتفاق بی افتد)

    سلام علیکم
    مشکل اساسی و مهم در عصر ما، این است که کسی که بتواند با علم و دانش قطعی سخن بگوید و به صورت درست بگوید که فلان نشانه، مصداقش، فلان شخص است، وجود ندارد و هر کسی که سخنی می‌گوید از روی ظن و گمان می‌گوید و خداوند در آیه «و ما یتبع أکثرهم إلا الظن و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً» (1) می‌فرماید که ظن و گمان، انسان را کفایت نمی‌کند و او را به واقعیت و حقیقت نمی‌رساند.
    از آن جایی که اگر مصداق‌یابی از روی حدس و شک و گمان باشد، ضررها و پیامدهای منفی فراوانی دارد، نباید آن را انجام داد؛ زیرا ضررش، خیلی بیشتر از فواید آن است.
    هیچ دلیلی وجود ندارد که هر چیزی که در آموزه‌های دینی آمده است، به طور حتم، هر کسی حتی انسان‌های خبره غیر از معصوم نیز باید در آن مورد اظهار نظر کنند. برخی از مسائل، مربوط به معصومین (علیهم السلام) است.
    از میان نشانه‌های ظهور نیز، برخی از تطبیق‌ها تنها توسط معصومین (علیهم السلام) باید صورت گیرد؛ زیرا دیگران جایگاه و علم چنین کاری را ندارد.
    از آن جایی که اخبار نشانه‌های ظهور، متشتت و مختلف و مضطرب هستند، نباید در این جور مسائل، اظهارنظر قطعی کرد؛ زیرا عواقب بدی به دنبال دارد. تجربه و حکم عقل به این مسأله حکم می‌نماید.


    منبع و مأخذ:
    1. یونس: 10/ 36.

    والسلام علیکم و علینا و علی عبادالله المسلمین.

    ویرایش توسط سعید : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ در ساعت ۰۵:۵۶

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    مشکل اساسی و مهم در عصر ما، این است که کسی که بتواند با علم و دانش قطعی سخن بگوید و به صورت درست بگوید که فلان نشانه، مصداقش، فلان شخص است، وجود ندارد و هر کسی که سخنی می‌گوید از روی ظن و گمان می‌گوید و خداوند در آیه «و ما یتبع أکثرهم إلا الظن و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً» (1) می‌فرماید که ظن و گمان، انسان را کفایت نمی‌کند و او را به واقعیت و حقیقت نمی‌رساند.
    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام

    آیا تشخیص این نشانه ها مختص یاوران موعود(عج) نیست؟(البته این یک بررسی است و اگر محل توجه است دلایل را بیان نمایم و اگر محل بحث و موضوع جای دیگریست بحث را باز نمی کنم)

    ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ در ساعت ۰۶:۲۹
    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    فلسفه - فقه استدلالی
    نوشته
    885
    حضور
    13 روز 5 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3130

    پاسخ به اشکال




    نقل قول نوشته اصلی توسط رستگاران نمایش پست ها


    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام
    آیا تشخیص این نشانه ها مختص یاوران موعود نیست؟(البته این یک بررسی است و اگر محل توجه است دلالیل را بیان نمایم و اگر محل بحث و موضوع جای دیگریست بحث را باز نمی کنم؟)
    سلام و درود بر شما
    نشانه‌های ظهور، یک سری علامت‌ها و شرایطی است که چه اشخاص بدانند و چه ندانند، تحقق پیدا خواهد کرد و پس از تحقق آن‌ها، ظهور اتفاق خواهد افتاد.
    اما این که تشخیص، این نشانه‌ها، مختص یاوران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فی فرجه) است، یک ادعای بدون دلیل است. چه کسی گفته و از کجا آمده که این مسأله، از مختصات یاوران مهدی موعود (علیه السلام) است؟

    موفق و مؤید باشید.


  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۱
    نوشته
    264
    حضور
    2 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    675



    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    مشکل اساسی و مهم در عصر ما، این است که کسی که بتواند با علم و دانش قطعی سخن بگوید و به صورت درست بگوید که فلان نشانه، مصداقش، فلان شخص است، وجود ندارد و هر کسی که سخنی می‌گوید از روی ظن و گمان می‌گوید و خداوند در آیه «و ما یتبع أکثرهم إلا الظن و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً» (1) می‌فرماید که ظن و گمان، انسان را کفایت نمی‌کند و او را به واقعیت و حقیقت نمی‌رساند.
    از آن جایی که اگر مصداق‌یابی از روی حدس و شک و گمان باشد، ضررها و پیامدهای منفی فراوانی دارد، نباید آن را انجام داد؛ زیرا ضررش، خیلی بیشتر از فواید آن است.
    هیچ دلیلی وجود ندارد که هر چیزی که در آموزه‌های دینی آمده است، به طور حتم، هر کسی حتی انسان‌های خبره غیر از معصوم نیز باید در آن مورد اظهار نظر کنند. برخی از مسائل، مربوط به معصومین (علیهم السلام) است.
    از میان نشانه‌های ظهور نیز، برخی از تطبیق‌ها تنها توسط معصومین (علیهم السلام) باید صورت گیرد؛ زیرا دیگران جایگاه و علم چنین کاری را ندارد.
    از آن جایی که اخبار نشانه‌های ظهور، متشتت و مختلف و مضطرب هستند، نباید در این جور مسائل، اظهارنظر قطعی کرد؛ زیرا عواقب بدی به دنبال دارد. تجربه و حکم عقل به این مسأله حکم می‌نماید.
    ولی من فکر میکنم واضح است که نشانه ها برای عصر غیبت بیان شدند نه زمان حضور امام.و من فکر میکنم ائمه ینها رو گفتند تا در زمان غیبت (که معصوم وجود نندارد) به دست ما برسد.اگر غیر معصوم هیچ نظری نتواند بدهد که باز باید همان سوال اول رو بپرسم که پس گفتن انها چه فایده ی داشت؟!!
    بله اظهار نظر قطعی نکنیم ولی چرا این تبدیل به یک تابو شده که حتی نمیتوانیم احتمال قوی بدیم فلان مورد به فلان اتفاق نزدیک است؟چرا سختگیری در ین مورد حتی از مسائل فقهی هم بیشتر است؟؟؟
    شاید چون اهل علم در این مورد ساکتند و دیگران بدون علم کافی نظر میدهند مشکلات و بدبینی ها رو بیشتر کنه

    به علاوه من فکر میکنم پاسخ شما جواب اشکالات من نبود بلکه یک ایراد جدید مطرح کردید برای تعیین مصداق.من هنوز هم با توجه به پست قبل نمیتوانم بفهمم اگر نمیشود مصداق رو تعیین کرد چه فایده ای دارند این احادیث؟چون فوایدی که مطرح کردید فقط در صورت امکان تطبیق (همون طور که گفتم) میتواند محقق بشود

    کلیپ صوتی بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب:
    بعضی ها با نام عقلانیت، با نام اعتدال، با نام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللى، میخواهند از مبانى انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمیشود؛ این نمیشود.ما حق نداریم از شعارهاى انقلاب و شعارهاى اسلام عقب‌نشینى کنیم؛ این، یک بى‌صبرى است.این بى‌صبرى‌اى است که نباید این را قبول کرد…
    دانلود کلیپ صوتی

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    نقل قول نوشته اصلی توسط سعید نمایش پست ها
    اما این که تشخیص، این نشانه‌ها، مختص یاوران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فی فرجه) است، یک ادعای بدون دلیل است. چه کسی گفته و از کجا آمده که این مسأله، از مختصات یاوران مهدی موعود (علیه السلام) است؟
    اللهم عجل لولیک الفرج

    سلام

    بله اگر چیزی بدون دلیلی باشد نمی شود مورد سند باشد اما می تواند ضمینه یک کار پژوهشی باشد که اگر مایلید دلایل این پیش فرض را بیان کنم

    که لازمه ان نیاز به مرور احادیث بر اساس نسبت رجال (در احادیثی که به شخص خاصی بیان شده است مثل یاران خاص اهل بیت(ع) و همین طور مفاهیم خاص روایی مثل گلیم خانه هایتان باشید تا فلان اتفاق رخ دهد)

    اگر نیاز به باز کردن ر فضای عمومی است ازین دست بیان کنیم تا شاید به یک نتیجه مطولب پژوهشی برسیم

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود