صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چگونگي لذت در بهشت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752

    اشاره چگونگي لذت در بهشت




    سلام

    لذت طلبي در بهشت چگونه از آفات دنيايي مثل افراط و غفلت مصون است؟

    چرا كه در لذت جويي حسي و نفساني به خودي خود تقرب به خدا وجود ندارد و اين تقابل نسبت به لذات عقلي هميشه وجود دارد

    لذا ايرادي را كه كارشناسان ديني به لذت جويي در دنيا ميگيرند به بهشت هم وارد است
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۴/۰۱/۲۴ در ساعت ۰۵:۳۳

  2. صلوات ها 11


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 5 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58322



    با نام و یاد دوست





    چگونگي لذت در بهشت








    کارشناس بحث: استاد شعیب


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام خدمت شما دوست گرامی
    همان گونه که عالم آخرت و به تبع آن بهشت عالمی غیر از عالم دنیا است لذت های بهشت نیز غیر از لذت های این دنیاست اما این غیریت نه به معنای تباین بلکه به معنای تکامل است. به تعبیر دیگر انسان در آخرت نوع رفتارش و لذاتش متناسب با همان سرا است .
    همان گونه که لذت های بهشت (و درباره عذاب های جهنم هم همین گونه است) خالص و به دور از تغییر و فساد است انسان هم لذت بردنش موجب فساد نمی شود؛

    مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِیهَا أنْهَارٌ مِّن مَّاء غَیْرِ آسِنٍ وَأنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ لَّمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُه وَأنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِینَ؛ (محمد (47)، 15) بهشتی که به پرهیزکاران وعده داده شده، در آن نهرهایی است از آب گوارا و نهرهایی از شیر که هیچ گاه مزه آن دگرگون نشود و جوی هایی از شراب برای لذّت بردن کسانی که می آشامند.

    بهشت سرایی است که لذت آن خالص است و هیچ سختی را به همراه ندارد و موجب فساد و تباهی استفاده کننده از آن نمی شود:

    إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ عُیُونٍ* ... لَا یَمَسُّهُمْ فِیهَا نَصَبٌ وَمَا هُم مِّنْهَا بِمُخْرَجِینَ؛ (حجر (15)، 45 – 48.) پرهیزکاران در باغ ها و چشمه سارها به سر می برند ... . در آن جا هیچ رنج و خستگی بدان ها نرسد و هیچ گاه از آن بیرون نشوند.

    در جای دیگر می فرماید:
    جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَها...* وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی أذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَکُورٌ *الَّذِی أحَلَّنَا دَارَ الْمُقَامَةِ مِن فَضْلِهِ لَا یَمَسُّنَا فِیهَا نَصَبٌ وَلَا یَمَسَّنَا فِیهَا لُغُوبٌ؛ (فاطر (35)، 33 – 35.) باغ هایی برای زندگی جاودان که داخلش شوند ... و گویند: ستایش خدای را شایسته است که اندوه از [دل] ما بزدود که پروردگار ما بخشاینده و شکرپذیر است. کسی که ما را از فضل و بخشایش خود درخانه ای که در آن اقامت گزینیم [و شایسته زندگی است] جای داد که در آن هیچ رنج و خستگی به ما نرسد.

    «إلا عباد الله المخلصین* أولئک لهم رزق معلوم* فوکه و هم مکرمون* فى جنت النعیم* على سرر متقبلین* یطاف علیهم بکأس من معین* بیضاء لذة للشربین* لا فیها غول و لا هم عنها ینزفون؛ جز بندگان مخلص خدا (که از این کیفرها برکنارند)! براى آنان [بندگان مخلص] روزى معین و ویژه اى است، میوه ها (ى گوناگون پر ارزش)، و آنها گرامى داشته مى شوند... در باغ هاى پر نعمت بهشت. در حالى که بر تخت ها رو به روى یکدیگر تکیه زده اند، و گرداگردشان قدح هاى لبریز از شراب طهور را مى گردانند شرابى سفید و درخشنده، و لذت بخش براى نوشندگان شرابى که نه در آن مایه تباهى عقل است و نه از آن مست مى شوند!» (47 -40صافات)

    «لا یصدعون عنها و لا ینزفون؛ آنجا دیگر دردسر و از خود بیخود شدنی وجود ندارد.» (واقعه/ 19)

    از طرفی اشتهای ساکنان بهشت را خدا بدون مرز محترم می شمارد و آن را نه تنها نکوهش نمی کند بلکه برای اشتهای آنها هر آنچه را که بخواهد فراهم می کند:

    وَفِیهَا مَا تَشْتَهِیهِ الأنْفُسُ وَتَلَذُّ الأعْیُنُ؛
    • و در بهشت هر آن چه انسان ها بخواهند و چشم ها لذّت برند وجود دارد.(زخرف ، 71.)


    لَهُم مَّا يَشَاؤُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ

    • در آنجا هر چه بخواهند هست و بيشتر از آن نزد ما هست(ق35)


    جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ لَهُمْ فِيهَا مَا يَشَآؤُونَ كَذَلِكَ يَجْزِي اللّهُ الْمُتَّقِينَ (نحل31)

    • به بهشتهای جاويدان داخل می شوند در آن جويها روان است هر چه بخواهند برايشان مهياست خدا پرهيزگاران را اينچنين پاداش می دهد


    پس بهشت و لذت های آن از نظر قرآن از آفتهای دلذت طلبی های دنیا مصون است و علت آن این است که :

    ادامه دارد....

    ویرایش توسط شعیب : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ در ساعت ۱۸:۰۰

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    ادامه...
    اولا جنس و درون مایه آخرت و بهشت و نعمت های آن با دنیا و نعمت های آن متفاوت است (لذت مصون از سختی ،درد و غفلت )
    ثانیا انسان گرایش هایش به بهشت بعد از نمایش تمام عیار جلوه حق و حکومت الهی که قرآن می فرماید :

    الْمُلْکُ يَوْمَئِذٍ للهِ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ فِى جَنّاتِ النَّعِيمِ

    • سلطنت و مالكيت در روز قيامت مختص به ذات اقدس اوست. حكم مى‌فرمايد بين بندگانش، پس كسانى كه ايمان آوردند و عمل صالح دارند در بهشت‌ها متنعّم به نِعَم الهى مى‌شوند.(حج 56)

    الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمَنِ وَكَانَ يَوْماً عَلَى الْكَافِرِينَ عَسِيراً (فرقان 26)

    و در جای دیگر می فرماید :
    "يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ" روزی که واقعیت ها آشکار می شود.

    و قیامت روزی است که پرده ها فرو می افتد و این که همه عالم از آن خداست مشخص می شود
    لَقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَاءكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ

    • تو از اين غافل بودی ما پرده از برابرت برداشتيم و امروز چشمانت ، تيزبين شده است


    با این تعابیری که قرآن دارد که همگان برایشان یقین حاصل می شود که عالم و حکومت و حاکمیت آن از خداست و بهشت جلوه ای از جلوه های رحمت الهی است با این وصف دیگر جایی برای غفلت و افراط و فساد در بهشت باقی نمی ماند .

    تا اینجا به خصوصیات عالم آخرت و لذات بهشتی پراختیم که امکان فساد و غفلت در آن نیست

    از این ها که بگذریم انسان دنیایی با انسان آخرتی متفاوت است به این معنا که انسان در دنیا تکوینامختار است که هرگونه که می خواهد زندگی کند و تشریعا مکلف است اما همین انسان در آخرت محدود به پیش فرستاده های خود است و مشغول به جزا گرفتن است نه عمل کردن .
    به عبارت دیگر انسان دیگر در آخرت نمی تواند اختیارا عمل منافی مقام خود انجام دهد بلکه در بهشت متنعم به نعمات در محدوده عمل هایی است که در دنیا انجام داده است. و اراده و اختیار او در حد اشتها به نعمات است و به قول مولا امام علی (ع) :
    الیَوم یَومُ العَمَلِ وَ لاَ حِسَابٍ وَ غَداً یَومُ الحِسَابِ وَلاَ عَمَلٍ (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 2، باب 42، ص 318)

    آیه الله جوادی آملی در تفسیر آیه 31 سوره فرقان می فرماید
    "سلسله چیزهایی در بهشت است و در نزد خدا که فوق مشیت و خواست بهشتیان است؛ فرمود «لدینا مزید» که بالاتر از آرزوی آنان است چون آرزوی هر کسی به قلمرو معرفت اوست.
    فرمود چیزهایی در بهشت است که شما نمی‌دانید و در ذیل آن گفته‌اند این ثواب برای نمازشب خوان‌ها است؛ چیزهایی است که آرزوی آن را هم نمی‌کنید چون نمی‌دانید چه در نزد ما وجود دارد.
    نیروی فعال یعنی عقل عملی هم در آنجا قفل است ولی اندیشه و ادراک و شهود باز باز است. همان طور که در دستگاه بیرون چشم و گوش و ... مسئول ادراک هستند سلسله نیروهایی مانند دست و پا نیز مسئول کارند که اگر این دستگاه‌ها در غل و زنجیر باشند انسان نمی‌تواند کاری انجام دهد.
    وی افزود: آن کسی که آیه حجاب را می‌فهمد اما به نامحرم نگاه می‌کند مشکل دید و فهم ندارد مشکل عزم و اراده و نیت دارد که ویلچری است در قیامت این دستگاه کاملا بسته می‌شود که دیگر انسان نمی‌تواند ایمان بیاورد.
    "اراده در قیامت تعطیل است"
    آن روز دستگاه اراده متوقف می‌شود البته دستگاه علم فراوان است؛ جهنم را به او نشان می‌دهند می‌گویند بگو جهنم حق است نمی‌تواند بگوید زیرا در آن روز تبهکارن گرفتارند و پرهیزگاران نجات می‌یابند."

    با این تعبیر آیه الله جوادی آملی کاملا مشخص شد که انسان در آخرت برخی از قوای تصمص گیری و عمل اختیاری و ارادی در این دنیا را ندارد پس دیگر نه دچار فساد می شود نه غفلت چرا که همه آخرت از سنخ علم است و او بهشت را و لذات آن را مظهری از مظاهر الهی می داند و هر چه که در لذت غوطه ور شود در جمال حق محو گشته است

    و دیگر سخن در سنخ خود لذات بهشتی است که با دنیا متفاوت است
    به این معنا که خدا در دنیا برخی از لذت ها مباح برخی را مستحب و برخی را مکروه و برخی را حرام قرار داده است و در مباح و مستحبش نیز حدی برای آن مقرر داشته است که غوطه ور شدن در آن با از یاد بردن خدا برای مومن مممنوع و مذموم است چرا که انسان با زیاده روی در آنها به روح و جسم خویش آسیب می رساند و از ربط آن نعمت ها با خالق غافل می شود اما در آخرت هر چه که در بهشت است عین ربط بودن آن با خدا ظاهر و آشکار بوده و هیچ گونه غفلت و نسیانی در آن راه ندارد.

    نتیجه:
    پس به سه دلیل لذت های بهشتی و استفاده زیاد از آنها موجب افراط و غفلت و آنچه که در دنیا مومن بدان مبتلی می شد نمی شود:
    1. سنخ دنیا و آخرت با هم متفاوت است
    2. سنخ لذات دنیا و آخرت با هم متفاوت است (از این جهتی که آفات لذات دنیایی را ندارد و خالص است)
    3. انسان هم در دنیا و آخرت حوزه کارکرد هایش متفاوت است.


  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    168
    حضور
    5 روز 13 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    7
    صلوات
    435



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملّاعلي نمایش پست ها
    سلام
    در لذت جويي حسي و نفساني به خودي خود تقرب به خدا وجود ندارد و اين تقابل نسبت به لذات عقلي هميشه وجود دارد
    با سلام

    نمیدونم در مورد عرفان اسلامی چقدر میدانید اما بنده موضوع رو از دید عرفانی مطرح میکنم.

    چون در قرآن از حورالعین و خیرات حسان و زیبارویان سخن به میان آمده، بعضی فکر میکنند یعنی لذت جنسی در بهشت برای انسان است و خلاص!

    در حالیکه اگر از منظر عرفانی و دید خیلی عمیق بررسی کنیم خواهیم دید که حتی همین حور العین و زیبارویان و... جلوه ای از خداوند متعال میباشند!

    همان سخن عرفاست که در عالم، غیر از خداوند معشوقی نیست! اگر زنان یا کسی محبوبیت و معشوقیّتی یافته از پرتوی زیبایی و وجود معشوق اصلی و پنهان است که اینان جلوه گری میکنند!


    جرعه ای چون ریخت ساقـیّ الست********در سر این شوره خاک زیـر دست

    هست بر زلف و رخ از جرعه اش نشان ******خاک را شاهان همی لیسند از آن

    جرعه ی حُسن است اندر خاک گَش ***** که به صد دل روز و شب می بوسیَش

    هـر کجا پیش کلـوخی جامـه چـاک ******** کان کلوخ از حُسن آمد جـرعه ناک

    درون حُسن روی نیکوان چیست****** نه آن حُسن است تنها، گویی آن چیست

    جز از حق می‌نیاید دلربایی*********** که شرکت نیست کس را در خدایی


    حال که زن، حور العین، خیرات حسان و... جرعه ای از زیبایی خداوند در آنان ظاهر کرده، آیا نباید این جرعه هم مثل زیباییهای دیگر خداوند، برای ما الهی باشد؟!!!
    اى قصه ی بهشت ز كويت حكايتى ****** شرح جمال حور ز رويت روايتى

    چرا پیامبرمان فرمود از این دنیا زن،نماز، بوی خوش برای من عزیزه؟!

    چرا فرموده اند که هر کس ایمانش بیشتر شود محبتش به زن نیز بیشتر میشود؟!

    پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم): هیچ کس دراسلام ایمانش زیاد نمی شود مگر آن که محبت او به زنان بیشتر باشد .

    چرا فرموده اند که وقتی مومن حقیقی با همان دید معشوقیّت عرفانی که گفتم با همسرش خلوت میکند این همه فرشته نازل میشوند؟! بنظر بنده عشق بازی چنین مومنی با همسرش، یک نوع ذکر است و مومن فقط برای ارضای نیاز جنسی همبستر نمیشود!
    پس لذاتی علاوه بر لذت جنسی را هم خواهد داشت مثل همان لذات عقلی!

    پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) : هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید، هفتاد هزار فرشته بال هایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد.


    البته احادیثی هم در مورد حضور فرشتگان در آمیزش زن و شوهر مسلمان هم هست اما نه به اندازه هفتاد هزار فرشته! تا جایی که بنده دیدم!

    پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) : وقتی به سوی همسرتان می روید ، در آغوش فرشتگانید. چون به آمیزش می پردازید گناهانتان چون برگ درختان فرو می ریزد و چون غسل میکنید خود را می شویید ،از گناهان بیرون می روید .

    پیامبر اکرم(ص): (در پاسخ به زنی که از همسرش به خاطر عدم انجام وظیفه زناشویی به بهانه عبادت کرده بود) فرمودند: اگر شوهرت می‌دانست چه پاداشی برای آمیزش با تو نزد خداوند دارد، هرگز از تو فاصله نمی‌گرفت، زیرا وقتی که همسرت به سوی تو حرکت کند دو فرشته الهی او را در بر گیرند و پاداش رزمنده ای که شمشیرش را در راه خدا برهنه کرده باشد به او می‌دهند وقتی که با تو همبستر شود همانند ریزش برگ درختان در فصل پاییز گناهانش ریخته می‌شود و هنگامی که غسل می‌کند از تمام گناهان پاک می‌شود.

    بنظر بنده عشق بازی با همسر و حور العین و... غفلت و مانع تقرب به خداوند نیست!

    وقتی مومن حقیقی، عاشقِ وجود و هستی مطلق شد، نباید عاشقِ موجودات و تمام جلوه های وجود مطلق هم باشد؟!

    نباید بگه: عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست؟!

    پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) :
    گاهی سر بر بالین همسرتان بگذارید، با او گفت و گو کنید، کلمات سوزان و عاشقانه رد و بدل کنید ، یکدیگر را در آغوش بفشارید، عشق بازی با همسر سرگرمی مومن است.

    سعد الدین حمویه میفرماید
    : بدان که حور، عکسِ روح است.
    و آن که گفته اند : "هر حوری را هشتاد حُلّه (زیور) پوشانیده اند در لطافت، چنان باشد که مغزشان در استخوان دیده شود"،
    مغز، معنی سخن است. کلمه، پوست.
    اگر چنان که هفتاد کسوت در معنی پوشد،مدرک معنی دان آن را ببیند و صورت حرف آن کلمه بشنود.
    در اول مقدمه آنچه مراد متکلم است، در یابد و به اصل برسد. پس مغز در استخوان دیده باشد.

    عبدالعزیز بن محمّد نسفی میفرماید: بدانکه حوران بهشتی، اسرار و مکنونات علومند که ازنظر نامحرمان پوشیده و در حجابند دست نامحرمان از ایشان کوتاهست و بایشان نمیرسد جمال ایشان از نظر اغیار در خیام است و روی نمی‌نمایند: حور مقصورات فی‌الخیام

    و پیش از بهشتیان هیچکس بدیشان نرسیده است و جمله بکرند که اهل حس و خیال را باسرار و مکنونات علم هرگز راه نبوده است و نخواهد بود: لم یطمثهن انس قبلهم ولاجان از جهت آنکه از ابکار مردان و اهل کمال را نصیب باشد

    واهل بهشتند که مردان کاملند و هر نوبت که اهل بهشت بایشان رسند ایشان را همچنان بکر یابند یعنی هر نوبت لذتی یابند که بار اول نیافته باشند از جهت آنکه اگر در چیزی صدبار تأمل و نظر کنند هر نوبتی سر نوی و معانی تازه روی نماید بهتر و خوبتر از اول

    و بعضی گفته‌اند که هرکه را محبوبی و معشوقی باشد هر نوبت که وصال او دست دهد و مشاهده وی روی نماید در لذت دیدار معشوق هیچ نقصان نباشد بلکه هر نوبت لذت زیاده بود اگرچه اینچیزها که گفته شد و میشود پیش از مرگ هست و بعد از مرگ خواهد بود اما بعد از مرگ اگر راحتست بهتر باشد و خوشتر بود و اگر عذابست سخت‌تر و قوی‌تر بود از جهت آنکه بعد از مرگ مزاحم و مانع نباشد لاجرم وعد و وعید بعد از مرگ کردند.





    ویرایش توسط دل عالم : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ در ساعت ۲۰:۴۲

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    باشگاه
    نوشته
    649
    حضور
    11 روز 11 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2168



    یه دبیری تو مدرسه بهمون گفت نمیتونی با حوری ها لذت جن.........ي ببريم، ديگه بهشت چه لذتي داره بنظرتون

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    نقل قول نوشته اصلی توسط شوخ نمایش پست ها
    بنظر بنده عشق بازی با همسر و حور العین و... غفلت و مانع تقرب به خداوند نیست!
    پس چرا در دنيا هست؟؟؟
    اگه بخوايم عرفاني به قضيه نگاه كنيم خب جناب اوشو هم همينو كه ميگه؟ هرچه با زنهاي بيشتر بودن تقرب بيشتر!
    يا مثلا ميگه خدا در كليسا نيست در كابين زن و مرد است

    اما در اسلام و مسيحيت يه نگاه چپ به زن مساوي است با جهنم

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    نقل قول نوشته اصلی توسط خدایا پناهم تویی نمایش پست ها
    یه دبیری تو مدرسه بهمون گفت نمیتونی با حوری ها لذت جن.........ي ببريم، ديگه بهشت چه لذتي داره بنظرتون
    هيچي...
    توي اين دنيا كه همه چي حرومه ..
    اونور هم كه مبهمه

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    متافيزيك
    نوشته
    2,144
    حضور
    59 روز 9 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2752



    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    ا این تعبیر آیه الله جوادی آملی کاملا مشخص شد که انسان در آخرت برخی از قوای تصمص گیری و عمل اختیاری و ارادی در این دنیا را ندارد پس دیگر نه دچار فساد می شود نه غفلت چرا که همه آخرت از سنخ علم است و او بهشت را و لذات آن را مظهری از مظاهر الهی می داند و هر چه که در لذت غوطه ور شود در جمال حق محو گشته است
    سلام وتشكر

    لذت هاي محسوس مربوط به جسم است نه روح ، لذت روح معرفت خداوند است براي همينه كه ماديات و معنويات هميشه در تقابلند..
    حال اگر اين تقابل تكويني و ذاتي است كه خب در بهشت هم اين تزاحم وجود دارد

    و مطلب بعدي اينكه در مورد لذت طلبي در دنيا ميگوييد كه زياد آن چون با اهداف والاتر متضاد است مذموم است
    سوال اينه كه چه اهدافي؟ ترك لذت براي لذت؟

    جايي خوندم كه خداوند به ناچار دروغ مصلحتي هم ميگويد ، چون سرو كارت به كودك قتاد زبان كودكي بايد گشاد

    البته وقتي ايرادات لذت طلبي در بهشت را كه برسي كنيم ميبينيم كه بعيد هم نيست

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    168
    حضور
    5 روز 13 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    7
    صلوات
    435



    نقل قول نوشته اصلی توسط خدایا پناهم تویی نمایش پست ها
    یه دبیری تو مدرسه بهمون گفت نمیتونی با حوری ها لذت جن.........ي ببريم، ديگه بهشت چه لذتي داره بنظرتون
    دبیر شما علم غیب داره یا بهشت و جهنم رو دیده؟ بر مبنای کدوم حدیث و روایت این حرف رو زده؟

    فيجامعها في قوة مائة شاب و يعانقها سبعين سنة من أعمار الاولين ، ومايدري أينظر إلى وجهها أم إلى خلفها أم إلى ساقها ؟ فما من شئ ينظر إليه منها إلا رأى وجهه من ذلك المكان من شدة نورها وصفائها ، ثم تشرف عليها اخرى أحسن وجها وأطيب ريحا من الاولى ، فتناديه فتقول: قد آن لنا أن يكون لنا منك دولة
    پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می کشد. مؤمن متحیّر می باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف میگردد که خوشروتر و خوشبویتر از اوّلی است

    إن أهل الجنة جرد مرد مکحلین ، مکللین ، مطوقین ، مسورین مختمین ، ناعمین ، محبورین ، مکرمین ، یعطى أحدهم قوة مائة رجل فی الطعام والشراب و الشهوة والجماع ، قوة غذائه قوة مائة رجل فی الطعام والشراب ویجد لذة غدائه مقدار أربعین سنة ، ولذة عشائه مقدار أربعین سنة ، قد ألبس الله وجوههم النور وأجسادهم الحریر بیض الألوان ، صفر الحلی ، خضر الثیاب
    مردان بهشت جوانانی هستند که بدنشان موی زاید ندارد و سرمه کشیده اند و تاج بر سر دارند و طوق های زینتی بر گردن و دست بندها بر دست و انگشتر های زیبا بر انگشت و چهره ای شاداب و مسرور و با کرامت دارند و هر کدام قوه خوراک و نوشیدن و جماع صد نفر را دارد و چهره اشان نورانی است و بر اندامشان لباس های حریر سفید و زیرهای طلایی و پوشش های سبز است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط ملّاعلي نمایش پست ها
    پس چرا در دنيا هست؟؟؟
    اگه بخوايم عرفاني به قضيه نگاه كنيم خب جناب اوشو هم همينو كه ميگه؟ هرچه با زنهاي بيشتر بودن تقرب بيشتر!
    يا مثلا ميگه خدا در كليسا نيست در كابين زن و مرد است
    اما در اسلام و مسيحيت يه نگاه چپ به زن مساوي است با جهنم
    لذت هاي محسوس مربوط به جسم است نه روح ، لذت روح معرفت خداوند است براي همينه كه ماديات و معنويات هميشه در تقابلند..
    کی گفته عشق بازی با همسر باعث غفلت و مانع تقرب است؟! اگر مانع قرب است چرا فرشتگان نازل میشوند؟!

    بنده نمیدونم اوشو دقیقا چی گفته؟ و کاری باهاش ندارم! حرف من از منظر عرفان اسلامی است! خوب اوشو هم میگه: " دروغ بده!" حالا چون گفته پس ما بگیم اینم که حرف ما رو میزنه؟!

    هر کسی حرفی زد باید اول با حقایق و معارف اسلام سنجید یا از عالم آگاهی مشاوره گرفت بعد تایید یا ردش کرد!


    در اسلام سخن از لذت حلال جنسی، روحی و... است نه حرام! محبت زنان که در احادیث آمده، زنان نامحرم رو که نگفتند، بلکه در حالت کلی نگرشِ خوب داشتن به زنان هست و بطور خاص عشق و علاقه و شهوت داشتن به همسر حلال خویش!
    شما عشق بازی با همسر رو در لذت جنسی خلاصه میکنید در حالیکه عواطف و عشقی که بین زن و مرد هست لذت معنوی نیست؟
    عاشق بودن و دوست داشتن زیاد کسی، لذت معنوی نداره؟ دوست داشتن امام علی لذت معنوی نداره؟
    فدا شدن و ایثار برای همسر لذت نداره؟

    کسب معرفت، بله لذت دارد اما لذت عشق بازی با همسر فقط در لذت جنسی خلاصه نمیشود!

    کسی هم نگفته "لذت از کسب معرفت با لذت معنوی عشق بازی با همسر مثل هم هستند و..."

    هر کدام لذتی دارد که مقربان خداوند مانند پیامبر و ائمه و اولیای الهی نیز لذت بردن از همسر را هرگز مانع تقرب به خداوند ذکر نکرده اند!

    وقتی آمیزش جنسی مانع تقرب و باعث غفلت است که با زیاده روی، ارتباط با نامحرم و... همراه شود و شخص را به سمت گناهان و ترک واجبات و... سوق دهد!

    پیامبر اکرم(ص): سخن گفتن با پروردگار لذت بخش و روح افزاست، اما وقتی شوهرتان شما را به خلوت خویش میخواند، نماز را طول ندهید و خرامان به سویش بشتابید.

    رسول خدا علیه السلام می فرمایند: چون مرد وزن جماع كنند عريان نشوند مانند دو خر زيرا كه اگر چنين كنند ملائكه از ايشان دور ميشوند.

    رسول خدا علیه السلام می فرمایند:"کل شیی لیس من ذکر اللّه لهو و لعب، الا ان یکون اربعة: ملاعبة الرجل امراته و تادیب الرجل فرسه و مشی الرجل بین الغرضین، و تعلیم الرّجل السّباحة؛
    هر چیزی که (در جهت) یاد خدا نباشد، لهو و لعب است، مگر در چهار مورد: بازی کردن مرد با همسرش، تربیت کردن مرد، اسب خویش را، حرکت و راه رفتن مرد در بین دو هدف (تیراندازی) و آموزش شنا دیدن برای مرد."

    امام باقر علیه السلام می فرمایند:"لهو المومن فی ثلاثة اشیاء التّمتّع بالنّساء و مفاکهة الاخوان و الصّلاة باللیل؛
    لهو و سرگرمی مومن در سه مورد است: بهره گیری از زنان، شوخی کردن با برادران دینی و نماز شب."

    رسول خدا علیه السلام می فرمایند: "کل لهو المومن با طل الا فی ثلاث: فی تادیبه الفرس، و رمیه عن قوسه و ملاعبته امراته، فاتهنّ حق؛

    همه سرگرمی های مومن، جز در سه مورد، باطل است: در پرورش دادن اسب، و تیراندازی با کمان و بازی کردن با همسرش."

    پیامبر گرامی اسلام علیه السلام نقل شده است که فرمود: "الهوا و العبوا، فانّی اکره ان یری دینکم غلظة؛ به سرگرمی و بازی بپردازید! زیرا من دوست ندارم که در دین شما سخت گیری و خشونت دیده شود."

    ویرایش توسط دل عالم : ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ در ساعت ۱۰:۳۷

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود