جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: صلح اعراب و اسرائیل

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896

    صلح اعراب و اسرائیل




    سلام

    من طی چند روز گذشته، بدلایلی با چند فلسطینی صحبت کردم

    بعضی از اون ها می گفتند چنانچه اسرائیل به مرزهای 1967 برگرده، مشکلی با موجودیت اون نخواهند داشت

    حالا سوال من این هست، فرض کنیم این اتفاق افتاد و اسرائیل به مرزهای 1967 برگشت و دولت خودمختار فلسطینی (ترکیب کرانه باختری و غزه) اون رو به رسمیت شناخت و باهاش صلح کرد

    اون وقت موضع ایران چه خواهد بود؟

    (هر چند به این نکته توجه نمی کنید اما خَيرُ الكَلامِ مَا دَلَّ وَ جَلَّ وَ قَلَّ وَ لَم يُمِلَّ؛. بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد. اگر به حق الناس اعتقاد دارید، از شعار و فحش و ... بپرهیزید و صرفا حرف اصلی را بزنید)
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58287



    با نام و یاد دوست





    صلح اعراب و اسرائیل








    کارشناس بحث: استاد کریم


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoushiravan نمایش پست ها
    من طی چند روز گذشته، بدلایلی با چند فلسطینی صحبت کردم

    بعضی از اون ها می گفتند چنانچه اسرائیل به مرزهای 1967 برگرده، مشکلی با موجودیت اون نخواهند داشت

    حالا سوال من این هست، فرض کنیم این اتفاق افتاد و اسرائیل به مرزهای 1967 برگشت و دولت خودمختار فلسطینی (ترکیب کرانه باختری و غزه) اون رو به رسمیت شناخت و باهاش صلح کرد

    اون وقت موضع ایران چه خواهد بود؟
    سلام علیکم
    قبل از پرداختن به اصل سوال باید بدانیم که مرزهای 1967کجاست؟
    مرز‎های 1967 ، مشهور به «خط سبز»ی است که از آتش‎بس سال 1949 ، میان اسرائیل و همسایگانش مصر ، اردن ، لبنان وسوریه کشیده شده است. این مرزها محصول پیمان متارکه جنگ 1949 هستند. جنگی که همزمان با ایجاد رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست. خط سبز به مدت 18 سال و تا سال 1967 و وقوع جنگ ژوئن محترم شمرده می‌شد. به طوری که نوار غزه توسط مصر و کرانه باختری توسط اردن اداره می‌شدند. تا این که اسرائیل در جنگ شش روزه نوار غزه و شبه جزیره سینا را از مصر ، کرانه باختری را از اردن و بلندی‌های جولان را از سوریه اشغال کرد.
    http://www.wikiresist.com/
    مساله قدس شریف واشغال یک کشور اسلامی که برای همه مسلمانها مهم است تنها با دیدگاه فلسطینی ها وحماس وتشکیلات خودگردان نیست. بلکه برای همه مسلمانها است. خداوند فرموده است:
    وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى‏ الْمُؤْمِنينَ‏ سَبيلاً (نساء/141)، و خداوند هرگز بر [زيانِ‏] مؤمنان، براى كافران راه [تسلّطى‏] قرار نداده است.
    اینکه رژیمی سرتاپا انحرافی ونژاد پرست اراضی اسلامی را اشغال کند وبخاطر برگشت به مرزهای قبل از 1967 ما آنرا به رسمیت بشناسیم خلاف صریح این آیه شریفه است هرچند امثال خالد مشعل که رفتارشان ضد منافع کشورهای اسلامی ومنافع فلسطین است چنین آرزویی داشته باشند. ویا هر فلسطینی دیگر.
    لذا از نظر جمهوری اسلامی ایران موجودیت اسرائیل نامشروع وضد انسانی وبشری است وبا محدود شدن به اندازه ای خاص رسمیت پیدا نمی کند.
    یک نکته مهم م وجود دارد که آرمان ما ودیدگاه جمهوری اسلامی در باب موجودیت اسرائیل ورسمیت آن براساس دیدگاه احزاب وحتی ملت فلسطین نیست. بلکه ما تابع ادله دینی هستیم که چنین ننگی از نظر اسلامی قابل قبول است یا نه؟ رژیمی که براساس دین یهود هم نیست وبیشتر یک رژیم سکولار است کشور اسلامی را آنهم قبله اول مسلمانان اشغال کند وبعد اینهمه جنایات بتوانیم آنرا به رسمیت بشناسیم.



    صلح اعراب و اسرائیل
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    سلام
    ممنونم و پاسختان برای من قانع کننده بود
    اما همین الان که پاسخ شما رو برای دوستان خوندم بعضی به مطلب زیر اشکال وارد کردند و اون رو کاسه داغتر از آش دونستند
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    یک نکته مهم م وجود دارد که آرمان ما ودیدگاه جمهوری اسلامی در باب موجودیت اسرائیل ورسمیت آن براساس دیدگاه احزاب وحتی ملت فلسطین نیست.
    ولی پاسخ شما برای من کفایت می کنه
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoushiravan نمایش پست ها
    ممنونم و پاسختان برای من قانع کننده بود
    اما همین الان که پاسخ شما رو برای دوستان خوندم بعضی به مطلب زیر اشکال وارد کردند و اون رو کاسه داغتر از آش دونستند
    سلام وعرض ادب وممنون از لطف شما
    اینکه کاسه تر از آش است درست نیست چون بنده توضیح دادم که فلسطین مانند مکه معظمه وعربستان تنها متعلق به مردم فلسطین نیست بلکه قدس برای همه مسلمانان باارزش است. در عین حال بنده دلیل قرآنی سخنم را بیان داشتم.
    گروههای فلسطینی با اینکه در ابتدا مبارز وجهادی هستند ولی متاسفانه بعد از رسیدن به مناصب سیاسی سیاست زده شده واز آن آرمانهای دینی وآزادی فلسطین دست می کشند. نمونه بارز آن یاسر عرفات بود که شاید جزء مبارزترین افراد بو که از جوانی در این راه فدم برمی داشت ولی متاسفانه ساست جمهوری اسلامی ایران را علی رغم همه کمک هایی که کرده بود قبول نکرده .بعذ از اخلافات با گروههای مبارز لبنانی به فلسطین رفتند که آخرش هم می دانید به کجا کشید. از قرار دادهای ننگین گرفته تا سیاست های غلط که مجبور بود برای حفظ خود به هر خفتی تن دهد.
    مشخص نیست که امثال خالد مشعل هم بهتر از او باشند. چون اینها برخی اوقات با همدیگر به جنگ می پردازند مانند درگیری های مسلحانه حماس وفتح.
    همه اینها نشان می دهد قوت شیعه وتن دادن به رهبری فقیه وزمان شناس را که چقدر موجب حفظ عزت اسلامی می شود.
    مردم فلسطین ملاک نیستند بله در آرمان جمهوری اسلامی حقوق مردم فلسطین هم مد نظر است ولی قرار نیست اگر آنها روش اشتباهی اتخاذ کردند ما هم تابع آنها باشیم. مرگ کوتاهی همین مردم موجب به وجود آمدن این وضعیت نشده است؟البته یکی از عوامل اصلی.
    صلح اعراب و اسرائیل
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    جمع بندی: صلح اعراب و اسرائیل

    سوال: چرا ما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم؟

    جواب: از نظر فقه اسلامی غصب مال ومکان دیگری حرام وگناه است وباید زود از آنجا خارج شد. چنانچه رسول خدا(ص) می فرماید:
    وَ عَنْهُ ص أَنَّهُ قَالَ كُلُّ ذِي مَالٍ أَحَقُّ بِمَالِهِ‌،

    (دعائم الإسلام؛ مغربی، ج‌2، ص: 485، ناشر: موسسه آل البیت، قم، 1385ق، چ دوم)
    هر صاحب مالی به مال خود محق تر است.

    مساله غصب آنقدر در شیعه مهم است که وقتی اصولیون شیعه در باب اجتماع امر ونهی مثال می زنند نماز خواندن در مکان غصبی را مثل می زنند که آیا نماز در مکان غصبی حتی در صورت تنگی وقت واضطرار درست است یا باید زود مکان را ترک کند ونمازش را قضا کند.
    فلسطین اشغالی همه اش غصبی است واسرائیل از دست مردم اصلی گرفته واشغال کرده است. پس مشروعیت ندارد. لذا دلیلی ندارد ما آنرا به رسمیت بشناسیم.

    سوال: اگر مردم فلسطین با قبول برگشت اسرائیل به سرزمین های 1967 اسرائیل را به رسمیت بشناسد ما هم به رسمیت خواهیم شناخت؟
    جواب: خیر،
    مساله قدس شریف واشغال یک کشور اسلامی که برای همه مسلمانها مهم است تنها با دیدگاه فلسطینی ها وحماس وتشکیلات خودگردان نیست. بلکه برای همه مسلمانها است. خداوند فرموده است:
    وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى‏ الْمُؤْمِنينَ‏ سَبيلاً (نساء/141)، و خداوند هرگز بر [زيانِ‏] مؤمنان، براى كافران راه [تسلّطى‏] قرار نداده است.
    اینکه رژیمی سرتاپا انحرافی ونژاد پرست اراضی اسلامی را اشغال کند وبخاطر برگشت به مرزهای قبل از 1967 ما آنرا به رسمیت بشناسیم خلاف صریح این آیه شریفه است هرچند امثال خالد مشعل که رفتارشان ضد منافع کشورهای اسلامی ومنافع فلسطین است چنین آرزویی داشته باشند. ویا هر فلسطینی دیگر.
    لذا از نظر جمهوری اسلامی ایران موجودیت اسرائیل نامشروع وضد انسانی وبشری است وبا محدود شدن به اندازه ای خاص رسمیت پیدا نمی کند.
    یک نکته مهم وجود دارد که آرمان ما ودیدگاه جمهوری اسلامی در باب موجودیت اسرائیل ورسمیت آن براساس دیدگاه احزاب وحتی ملت فلسطین نیست. بلکه ما تابع ادله دینی هستیم که چنین ننگی از نظر اسلامی قابل قبول است یا نه؟ رژیمی که براساس دین یهود هم نیست وبیشتر یک رژیم سکولار است کشور اسلامی را آنهم قبله اول مسلمانان اشغال کند وبعد اینهمه جنایات بتوانیم آنرا به رسمیت بشناسیم.
    ما تابع ادله دینی وقرآن واحادیث هستیم نه دیدگاه مردم فلسطین، ورهبر ما فرمود: که
    فلسطین از نیل تا بحر، یعنی از نهر رود اردن تا دریای مدیترانه
    است. واین یعنی نبود اسرائیل.
    http://www.borya.ir/news/4532/%C2%AB...%B1%D8%AF.html
    این عین سخن رهبر انقلاب است:
    هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصلِ «همه‌ی فلسطین برای همه‌ی مردم فلسطین» باشد. فلسطین، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّی یک وجب کمتر. البته این نکته نباید نادیده بماند که ملت فلسطین همان طور که در غزه عمل کردند، هر بخش از خاک فلسطین را که بتوانند آزاد کنند، به وسیله‌ی دولت برگزیده‌ی خود، اداره‌ی امور آن را بر عهده خواهند گرفت، ولی هرگز هدف نهائی را از یاد نخواهند برد.
    واین هم کل سخنرانی ایشان در آن کنفرانس:
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=17401

    خلاصه بحث:
    مساله فلسطین مربوط به همه مسلمانها است چون قدس شریف ومسجد الاقصی مکان مقدس برای همه مسلمانان است. واگر مردم فلسطین در آرمان خود کوتاه بیایند دلیل نمی شود که دیگران هم کوتاه بیایند.
    ا زنظر جمهوری اسلامی قدس زمانی آزاد می شود که همه آن از رود اردن تا دریای مدیترانه به فلسطینیان برگردد وبه تعبیر دیگر اسرائیل ار بین برود.







    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ در ساعت ۱۸:۰۳
    صلح اعراب و اسرائیل
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  13. صلوات


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 9

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود