صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: برداشتی از آیه قران(هيچ پيغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    69
    حضور
    2 روز 15 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    158

    اشاره برداشتی از آیه قران(هيچ پيغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم)




    بسم الله الرحمن الرحیم


    در آیه 4 سوره ابراهیم: وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (4)
    هيچ پيغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم، تا (احكام را) براى آنان خدا هر كه را بخواهد گمراه، و هر كه را بخواهد هدايت مى نمايد، و او عزيز و حكيم است (4).

    خب مسلماً درباره ی نوع زبان صحبت نمی کند.یعنی معنی اصلی این نیست که اگر مردم عربی صحبت می کنند آن پیامبر هم عربی صحبت کند.
    پیامبر اکرم(ص)هم پیابر ما است.
    حال در مورد زمان حال دو نوع می توانیم تصمیم بگیریم:
    1.بگوییم زبان این قوم ما همان زبان قوم پیامبر است.
    2. زبان قوم ما تغییر کرده است.
    نظر شخصی من در این باره این است که زبان قوم ما و عصر جدید کاملاً تغییر کرده است.دلیلم شبهات روز و پیشرفت علم و حالات مردم نسبت به گذشته است.
    اگر این درست باشد پیامبر اکرم(ص)پیامبر آخرالزمان نیستند.
    من عاشق محمد (ص) هستم.

    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ در ساعت ۱۱:۰۹

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,552
    حضور
    175 روز 11 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست





    برداشتی از آیه قران(هيچ پيغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم)








    کارشناس بحث: استاد تذکره


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    نوشته
    763
    حضور
    21 روز 21 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2075



    خداوند منان در قرآن مجید فرموده است :
    وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّـهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ؛(1) ما برای هیچ قومی پیغمبری نفرستادیم بغیر از پیغمبری که به زبان آنان سخن بگوید.
    دوست عزیز مگر مسيح ، پيامبر امت هاي گوناگون در جهان نيست ؟
    آيا بايد آنان به اين بهانه که مسيح عبري بوده، از پيروي او خود را محروم کنند ؟
    اصولا مگر حق به زبان خاص تعلق دارد؟
    آيا ما خود را از ميراث پزشکان دانشمند درگذشته، به اين بهانه که زبان آنان فارسي نبوده ، محروم مي کنيم؟
    يا پزشکان فارسي زبان گذشته را فقط به خودمان اختصاص داده و ديگران را از استفاده از ميراث علمي آنان منع مي نماييم؟
    آيا معارف توحيد و نبوت و معاد و اخلاق انساني و دستورالعمل هاي حيات بخش را بايد چون به زبان عربي نازل شده اند ، به کنار بزنیم؟
    پيامبران همگي فرستادگان يک خدا براي هدايت انسان ها به سوي سعادت هستند . هر پيامبري همه پيامبران قبل از خود را تصديق کرده و تاييد نموده و به پيامبران بعد از خود بشارت داده و پيروانش را به اطاعت از آنان در صورت درک زمان آن ها فرا خوانده ، همگي پيامبران گذشته به آمدن پيامبر خاتم بشارت داده ، پيروان خود را به اطاعت از او فراخوانده اند .
    چرا در معنويات زبان و وطن و مکان را دخالت مي دهيم؟
    مگر معنويات تابع زمان و مکان هستند؟
    آيا خداپرستي و يکتا پرستي ربطي به فارسي و عربي بودن دارد؟
    بنا بر اين درست است که هر پيامبري به زبان قومي که بين آنان مبعوث شده، سخن مي گفته؛ ولي اين بدين معنا نيست که بايد فقط تابع پيامبراني باشيم که به زبان خودمان سخن گفته اند و پيامبراني که به زبان ديگر سخن گفته اند، به ما ربطي ندارند و نبايد پيرو آنان شويم و از ميراث وحياني و هدايتي آنان بهره بگيريم .
    پيامبر اسلام به شهادت همه پيامبران گذشته و به شهادت آيات قرآن و سخن صريح خود پيامبر، آخرين پيامبر و مبعوث بر همه جهانيان است. همه امت ها از اهل هر زبان و ملت، بايد به او ايمان بياورند و به دين او گردن نهند . آنان که از پذيرش دين او به هر بهانه سر باز زنند ، خود را محروم کرده و از سعادت آخرت که نتيجه عمل به دستور و باور به معارف اين دين است ،خويش را دور ساخته اند.
    «يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكُمْ نُوراً مُبيناً ؛ (2) اى مردم! دليل روشن از طرف پروردگارتان براى شما آمد و نور آشكارى به سوى شما نازل كرديم».
    «قُلْ يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَميعا ؛ (3) بگو: اى مردم! من فرستاده خدا به سوى همه شما هستم»‏.
    «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ ؛ (4) و ما تو را جز براى همه مردم نفرستاديم تا (آنها را به پاداش هاى الهى) بشارت دهى و (از عذاب او) بترسانى ولى بيشتر مردم نمی‏ دانند!».
    پی نوشت :

    1.ابراهیم(14 )، آیه 4.
    2. نساء (4) آیه 174.
    3.
    اعراف(7) آیه 158.
    4.سبأ (34) آیه 28.
    پرسشگر محترم و خوانندگان محترم جهت اطلاع بیشتر به این پایپیک مراجعه فرمایید.
    p://www.askdin.com/showthread.php?t=11605

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    69
    حضور
    2 روز 15 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    158



    نقل قول نوشته اصلی توسط تذکره نمایش پست ها
    خداوند منان در قرآن مجید فرموده است :
    وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّـهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ؛(1) ما برای هیچ قومی پیغمبری نفرستادیم بغیر از پیغمبری که به زبان آنان سخن بگوید.
    دوست عزیز مگر مسيح ، پيامبر امت هاي گوناگون در جهان نيست ؟
    آيا بايد آنان به اين بهانه که مسيح عبري بوده، از پيروي او خود را محروم کنند ؟
    اصولا مگر حق به زبان خاص تعلق دارد؟
    آيا ما خود را از ميراث پزشکان دانشمند درگذشته، به اين بهانه که زبان آنان فارسي نبوده ، محروم مي کنيم؟
    يا پزشکان فارسي زبان گذشته را فقط به خودمان اختصاص داده و ديگران را از استفاده از ميراث علمي آنان منع مي نماييم؟
    آيا معارف توحيد و نبوت و معاد و اخلاق انساني و دستورالعمل هاي حيات بخش را بايد چون به زبان عربي نازل شده اند ، به کنار بزنیم؟
    پيامبران همگي فرستادگان يک خدا براي هدايت انسان ها به سوي سعادت هستند . هر پيامبري همه پيامبران قبل از خود را تصديق کرده و تاييد نموده و به پيامبران بعد از خود بشارت داده و پيروانش را به اطاعت از آنان در صورت درک زمان آن ها فرا خوانده ، همگي پيامبران گذشته به آمدن پيامبر خاتم بشارت داده ، پيروان خود را به اطاعت از او فراخوانده اند .
    چرا در معنويات زبان و وطن و مکان را دخالت مي دهيم؟
    مگر معنويات تابع زمان و مکان هستند؟
    آيا خداپرستي و يکتا پرستي ربطي به فارسي و عربي بودن دارد؟
    بنا بر اين درست است که هر پيامبري به زبان قومي که بين آنان مبعوث شده، سخن مي گفته؛ ولي اين بدين معنا نيست که بايد فقط تابع پيامبراني باشيم که به زبان خودمان سخن گفته اند و پيامبراني که به زبان ديگر سخن گفته اند، به ما ربطي ندارند و نبايد پيرو آنان شويم و از ميراث وحياني و هدايتي آنان بهره بگيريم .
    پيامبر اسلام به شهادت همه پيامبران گذشته و به شهادت آيات قرآن و سخن صريح خود پيامبر، آخرين پيامبر و مبعوث بر همه جهانيان است. همه امت ها از اهل هر زبان و ملت، بايد به او ايمان بياورند و به دين او گردن نهند . آنان که از پذيرش دين او به هر بهانه سر باز زنند ، خود را محروم کرده و از سعادت آخرت که نتيجه عمل به دستور و باور به معارف اين دين است ،خويش را دور ساخته اند.
    «يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكُمْ نُوراً مُبيناً ؛ (2) اى مردم! دليل روشن از طرف پروردگارتان براى شما آمد و نور آشكارى به سوى شما نازل كرديم».
    «قُلْ يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَميعا ؛ (3) بگو: اى مردم! من فرستاده خدا به سوى همه شما هستم»‏.
    «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ ؛ (4) و ما تو را جز براى همه مردم نفرستاديم تا (آنها را به پاداش هاى الهى) بشارت دهى و (از عذاب او) بترسانى ولى بيشتر مردم نمی‏ دانند!».
    پی نوشت :
    1.ابراهیم(14 )، آیه 4.
    2. نساء (4) آیه 174.
    3. اعراف(7) آیه 158.
    4.سبأ (34) آیه 28.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    من اصلا منظورم تفاوت زبانی نبود.
    بلکه فضای احادیث و معنی کلام را می گویم.
    در آن زمین خیلی چیز ها کشف نشده بود و امامان و پیامبران با توجه به مسایل آن زمان ارسال شده اند و حال اقتضای دیگری دارد.
    ما نمی توانیم از این احادیث استفاده کنیم چون به زبان علمی روز گفته نشده و پیامبر آخر الزمان نمی تواند به زبان مردم آخرالزمان که پیامبرشان است با احادیث با ما صحبت کند.

    ویرایش توسط عبدالحیدر : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰ در ساعت ۱۰:۳۷

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    179
    حضور
    16 روز 12 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    851



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالحیدر نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    من اصلا منظورم تفاوت زبانی نبود.
    بلکه فضای احادیث و معنی کلام را می گویم.
    در آن زمین خیلی چیز ها کشف نشده بود و امامان و پیامبران با توجه به مسایل آن زمان ارسال شده اند و حال اقتضای دیگری دارد.
    ما نمی توانیم از این احادیث استفاده کنیم چون به زبان علمی روز گفته نشده و پیامبر آخر الزمان نمی تواند به زبان مردم آخرالزمان که پیامبرشان است با احادیث با ما صحبت کند.
    سلام برادر عزیز

    اینکه ما نمیتوانیم از کلام معصومین استفاده کنیم به دلیل نقص فهم ماست.
    فتاوای امروز مراجع در مورد امور جدید، بر اساس همان کلام است.
    اگر علمش را داشته باشیم، قرآن و کلام معصومین تا همیشه برای ما کافی است.

    والسلام علی من اتبع الهدی


    وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجْعَل لَه مَخْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ
    وَ مَن یَتَوَکَّلْ عَلَی اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ
    اِنَّ اللهَ بَالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا


  11. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    69
    حضور
    2 روز 15 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    158



    بسم الله الرحمن الرحیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط Ruhollah نمایش پست ها
    سلام برادر عزیز

    اینکه ما نمیتوانیم از کلام معصومین استفاده کنیم به دلیل نقص فهم ماست.
    فتاوای امروز مراجع در مورد امور جدید، بر اساس همان کلام است.
    اگر علمش را داشته باشیم، قرآن و کلام معصومین تا همیشه برای ما کافی است.

    والسلام علی من اتبع الهدی
    سلام بر شما
    اینکه شما می گویید را قبول دارم.
    من نمی گویم که از روایات اصلاً نمی شود استفاده کرد.
    اگر پست اول من را خوانده باشید بحث من روایتی است که هر پیامبری به زبان قوم خود سخن می گوید و پیامبر ما هم که پیامبر آخرالزمان است پیامبر اکرم(ص) است .
    پس پیامبر ما باید به زبان ما سخن بگوید.
    حال سؤالی مطرح می شود:
    آیا زبان مردم و نوع تکلم مردم این دوره با زبان گذشته یکی است؟
    اگر پاسخ خیر باشد حدیث اشکال دارد.
    یا علی مددی


  12. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    958
    حضور
    31 روز 6 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    37
    آپلود
    3
    گالری
    54
    صلوات
    3166



    مقصود از ارسال رسل به زبان قوم خود:
    اين است كه رسولانى كه فرستاده ‏ايم هر يك از اهل همان زبانى بوده كه مامور به ارشاد اهل آن شده‏اند، حال چه اينكه خودش از اهل همان محل و از نژاد همان مردم باشد، و يا آنكه مانند لوط از اهالى سرزمين ديگر باشد، ولى با زبان قومش با ايشان سخن بگويد

    حال اين سؤال مطرح مى‏ گردد كه آيا پيغمبرانى كه به بيش از يك امت مبعوث شده‏ اند يعنى پيغمبران اولوا العزمى كه بر همگى اقوام بشرى مبعوث مى‏شدند چه وضعى داشته‏ اند؟ آيا همه آنان زبان همه اهل عالم را مى‏دانسته‏ اند و با اهل هر ملتى به زبان ايشان سخن مى‏گفته‏اند يا نه؟

    در پاسخ بايد گفت :
    داستان‏هاى زير دلالت مى‏كنند بر اينكه اينها اقوامى كه اهل زبان خود نبوده ‏اند را نيز دعوت مى‏ كردند، مثلا ابراهيم خليل با اينكه خود،" سريانى" زبان بود عرب حجاز را به عمل حج دعوت نمود، و موسى با اينكه" عبرى" بود، فرعون و قوم او را كه" قبطى" بودند به ايمان به خدا دعوت فرمود، و پيغمبر بزرگوار اسلام هم يهود عبرى زبان و نصارى رومى زبان و غير ايشان را دعوت فرمود، و هر كه از ايشان كه ايمان مى‏آورد ايمانش را مى‏پذيرفت، همچنين دعوت نوح، كه از قرآن كريم، عموميت دعوت او استفاده مى‏شود، و همچنين ديگران.

    بنا بر اين، معناى جمله‏" وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ" (و خدا داناتر است) اين است كه خداى تعالى، مساله ارسال رسل و دعوت دينى را بر اساس‏ معجزه و يك امر غير عادى بنا نگذاشته، و چيزى هم از قدرت و اختيارات خود را در اين باره به انبياى خود واگذار ننموده است بلكه ايشان را فرستاده تا به زبان عادى كه با همان زبان در ميان خود گفتگو مى‏كنند و مقاصد خود را به ديگران مى‏فهمانند، با قوم خود صحبت كنند و مقاصد وحى را نيز به ايشان برسانند.


    ترجمه تفسير الميزان، ج‏12، ص: 20



  13. صلوات ها 2


  14. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالحیدر نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم
    در روایتی آمده هر پیامبری به زبان قوم خود سخن می گوید.خب مسلماً درباره ی نوع زبان صحبت نمی کند.یعنی معنی اصلی این نیست که اگر مردم عربی صحبت می کنند آن پیامبر هم عربی صحبت کند.
    پیامبر اکرم(ص)هم پیابر ما است.

    حال در مورد زمان حال دو نوع می توانیم تصمیم بگیریم:
    1.بگوییم زبان این قوم ما همان زبان قوم پیامبر است.
    2. زبان قوم ما تغییر کرده است.
    نظر شخصی من در این باره این است که زبان قوم ما و عصر جدید کاملاً تغییر کرده است.دلیلم شبهات روز و پیشرفت علم و حالات مردم نسبت به گذشته است.
    اگر این درست باشد پیامبر اکرم(ص)پیامبر آخرالزمان نیستند.
    من عاشق محمد (ص) هستم.
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم

    نه جناب عبدالحیدر اشتباه میفرمایید. دقیقا منظور ، همان زبان قوم است که توضیحش را جناب عبدالرحیم دادند.اگر غیر از این بود بر اثراختلاف زبانها و ترجمه ها ممکن بود دین خدا با تغییرات زیادی مواجه شود. البته میتواند منظور شما هم صحیح باشد اما نه در این حد که بگوییم چون زبان علم تغییر کرده زبان دین با آن سازگار نیست چرا که در آیات و روایات از مسائلی سخن رفته که در هر زمانی بشر با پیشرفت علمی اش فهمی از آنها پیدا میکند. پس پیشرفت علم مانع از فهم دین نیست برعکس علم در اثبات حقانیت دین الهی بسیار موثر است و وجود شبهات هم ارتباطی به پیشرفت علمی و زبان روز ندارد و منشاءش هواپرستی است. چیزی که در زمان همه پیامبران بوده و علت اصلی مخالفت سران و سرکرده های اقوام بوده. مشخص است که ثروتمندان هر قومی باید علمشان از قشر مستضعف جامعه بیشتر باشد. اگر نظر شما صحیح بود پس چرا آنها که علمشان بیشتر بوده تسلیم نمیشدند و برعکس گردنکشی میکردند؟
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  15. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    69
    حضور
    2 روز 15 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    158



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم

    نه جناب عبدالحیدر اشتباه میفرمایید. دقیقا منظور ، همان زبان قوم است که توضیحش را جناب عبدالرحیم دادند.اگر غیر از این بود بر اثراختلاف زبانها و ترجمه ها ممکن بود دین خدا با تغییرات زیادی مواجه شود. البته میتواند منظور شما هم صحیح باشد اما نه در این حد که بگوییم چون زبان علم تغییر کرده زبان دین با آن سازگار نیست چرا که در آیات و روایات از مسائلی سخن رفته که در هر زمانی بشر با پیشرفت علمی اش فهمی از آنها پیدا میکند. پس پیشرفت علم مانع از فهم دین نیست برعکس علم در اثبات حقانیت دین الهی بسیار موثر است و وجود شبهات هم ارتباطی به پیشرفت علمی و زبان روز ندارد و منشاءش هواپرستی است. چیزی که در زمان همه پیامبران بوده و علت اصلی مخالفت سران و سرکرده های اقوام بوده. مشخص است که ثروتمندان هر قومی باید علمشان از قشر مستضعف جامعه بیشتر باشد. اگر نظر شما صحیح بود پس چرا آنها که علمشان بیشتر بوده تسلیم نمیشدند و برعکس گردنکشی میکردند؟
    سلام بر برادر گرامی
    اگر اینطور که شما می گویید باشد که پیامبر باید با تمام زبان ها صحبت کرده باشد و آن زبان ها هم فقط مختص همان انسان هایی است که به آن زبان صحبت می کنند.
    این بدتر از قبلی می شود.
    لطفاً کمی به این موضوع فکر کنید و تمام پست ها را بخوانید.
    با تشکر از توجه شما


  16. صلوات


  17. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالحیدر نمایش پست ها

    سلام بر برادر گرامی
    اگر اینطور که شما می گویید باشد که پیامبر باید با تمام زبان ها صحبت کرده باشد و آن زبان ها هم فقط مختص همان انسان هایی است که به آن زبان صحبت می کنند.
    این بدتر از قبلی می شود.
    لطفاً کمی به این موضوع فکر کنید و تمام پست ها را بخوانید.
    با تشکر از توجه شما
    سلام علیکم

    برادر عزیز پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله فرمودند انا مدینه العلم وعلی بابها. شهر علم بودن به چه معناست؟ یکی از علوم هم آشنایی با زبانهای مختلف است. علم به زبانهای گوناگون چیزیست که مختص انبیاء و امامان معصوم بوده است و روایاتی هم در اینباره آمده است.

    در قرآن کریم میفرماید:

    وَلَقَدْ آتَيْنَا دَاوُودَ وَسُلَيْمَانَ عِلْمًا وَقَالَا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي فَضَّلَنَا عَلَى كَثِيرٍ مِّنْ عِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ

    • ما به داود و سليمان دانش داديم گفتند : سپاس از آن خدايی است که ما را بر بسياری از بندگان مؤمن خود برتری داد


    وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُودَ وَقَالَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ عُلِّمْنَا مَنطِقَ الطَّيْرِ وَأُوتِينَا مِن كُلِّ شَيْءٍ إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِينُ

    و سليمان (نبوت و علم و معجزه و مال را) از داود ارث برد و گفت: اى مردم، به ما زبان پرندگان آموخته شده، و از هر چيزى (از كمالات معنوى و وسايل مادى) به ما داده شده، حقّا كه اين همان فضل آشكار است

    چون که صد آید 90 هم پیش ماست. وقتی زبان پرندگان به ایشان آموخته شده زبان دیگر انسانها که جای خود دارد...


    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  18. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۴/۳۰, ۱۳:۲۴ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود