صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عدل الهی و مساله حرامزادگی (چرا زناکار با توبه بخشیده میشه ولی حرامزاده هیچ وقت پاک نمیشه؟)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    علاقه
    تفکر
    نوشته
    1,131
    حضور
    58 روز 23 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    2211

    عدل الهی و مساله حرامزادگی (چرا زناکار با توبه بخشیده میشه ولی حرامزاده هیچ وقت پاک نمیشه؟)




    با عرض سلام خدمته کارشناس محترم سایت
    امیدوامر که خوب و خوش و سلامت باشین ...

    سوالی که برای من پیش اومده این هستش که زنا کار اگر عمری رو با زنا گذرانده باشد ... در نهایت میتواند توبه کند و مانند روز اول پاک میشود و خداوند تازه گناهان او رو به حسنات تبدیل میکند ... و احتمال بهشتی شدنش هم وجود دارد ...

    ولی چگونه است که یک حرام زاده اگر عمری زاهد و عابد باشه و هیچ گناهی انجام نداده باشه ... نهایتش در درون آخرت میتونه در جهنمی ( که زیاد گرم و سوزان نیستش ) باشه ...



    امام صادق عليه السّلام فرمودند
    « لَوْ كَانَ أَحَدٌ مِنْ وَلَدِ الزِّنَاءِ نَجَا نَجَا سَائِحُ بَنِي إِسْرَائِيلَ فَقِيلَ لَهُ وَ مَا سَائِحُ بَنِي إِسْرَائِيلَ قَالَ كَانَ عَابِداً فَقِيلَ لَهُ إِنَّ وَلَدَ الزِّنَاءِ لَا يَطِيبُ أَبَداً وَ لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُ عَمَلًا قَالَ فَخَرَجَ يَسِيحُ بَيْنَ الْجِبَالِ وَ يَقُولُ مَا ذَنْبِي‏. ــــــ

    اگر بنا بود يكى از كسانى كه از راه زنا به دنيا آمده است، رهايى يابد، گردشگر بنى اسرائيل نجات مى‏يافت. از حضرت پرسيدند: گردشگر بنى اسرائيل كيست؟! فرمودند: عابدى بود (زنا زاده) كه به او گفته بودند: زنا زاده هرگز پاك نمى‏شود و عبادتهاى او پذيرفته نيست.او چون اين مطلب را شنيد از شهر بيرون رفت و سر به كوه و بيابان گذاشت و مرتباً تكرار مى‏كرد: گناه من چيست؟! »
    (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال،ص264 )

    عَنْ أَبِي بَكْرٍ قَالَ كُنَّا عِنْدَهُ وَ مَعَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلَانَ فَقَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَجْلَانَ مَعَنَا رَجُلٌ يَعْرِفُ مَا نَعْرِفُ وَ يُقَالُ إِنَّهُ وَلَدُ زِنَاءٍ فَقَالَ مَا تَقُولُ فَقُلْتُ إِنَّ ذَلِكَ لَيُقَالُ لَهُ فَقَالَ إِنْ كَانَ ذَلِكَ كَذَلِكَ بُنِيَ لَهُ بَيْتٌ فِي النَّارِ مِنْ صَدْرٍ يَرُدُّ عَنْهُ وَهَجَ جَهَنَّمَ وَ يُؤْتَى بِرِزْقِهِ . ـــــ
    يكي از اصحاب امام صادق (ع) به نام ابوبكر گويد نزد امام بوديم و عبدالله بن عجلان نيز با ما بود ، وي عرض كرد: مردي با ماست (آشنا با ماست) كه هر چه ما آن را حقّ مي شناسيم او نيز آن را حقّ مي داند (شيعه است) ؛ امّا گفته مي شود كه فرزند زناست. امام به من (ابوبكر) فرمود: تو چه مي گويي؟ گفتم : درباره ي او چنين گفته مي شود. پس امام فرمودند: اگر اين شخص چنان باشد كه گفتيد در جهنّم خانه اي از صَدر براي او ساخته مي شود كه آتش جهنّم را از او بر مي گرداند و روزي اش را به وي عطا مي كنند.»
    (بحارالأنوار ج 5 ، ص 287)


  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,516
    حضور
    175 روز 1 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58316



    با نام و یاد دوست





    عدل الهی و مساله حرامزادگی (چرا زناکار با توبه بخشیده میشه ولی حرامزاده هیچ وقت پاک نمیشه؟)








    کارشناس بحث: استاد شعیب


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    ابتدا جوابی مختصر عرض می کنم اگر نیازی بود بفرمایید تا مفصلا عرض کنم:

    1- حرامزاده بودن یک نفر معلول سوء اختیار دو فرد مختار در عالم آفرینش است که تحت قانون علی و معلولی حاکم بر جهان رخ می دهد به به قول شاعر" گندم از گندم بروید جو زجو" و " از کوزه همان برون طراود که در اوست"

    2- خدا کسی را حرامزاده یا حلال زاده نمی کند بلکه به هر موجودی با هر ظرفیت وجودی وجود عنیت می فرماید این موجود در شرایطی که به وجود آمده ویژگی هایی خواهد داشت که مختص خودش خواهد بود.
    وقتی فردی از راه زنا متولد می شود قوانین حاکم بر عالم اقتضا می کند که این فرد ویژگی هایی داشته باشد مثلا از فرد حلال زاده گرایش به گناه بیشتر باشد یا از نظر وجودی ضعیف تر باشد و نتواند آنچنان که باید و شاید در راه خدا قرار گیرد و حتی ظرفیت او برای ورود به بهشت مومنین کافی نیست این چیزی نیست که خدا او را محروم کرده باشد بلکه درجه و ویژگی وجودی او در عالم این است و این قوانین حاکمه قرار دادی نیست که بگوییم خدا آن را برای این گروه بردارد بلکه شالوده عالم با این قوانین سرشته شده است و مثلا اگر بگوییم خدا به این دسته موجود زنا زاده حیات نمی داد لازمه اش این است که باید هیچ کدام از موجودات مادون انسان موجود نشوند.

    3-در قضیه ثواب و عقاب اخروی تمامی مناسب و روابط این دنیا گسسته شده و هر کس با حقیقت خود ظهور می کند
    عنوايني چون پدر ، مادر ، فرزند ، احكام خاصّ همين دنيا مي باشند و عناويني چون حرامزاده و حلال زاده ، نه تنها احكام اين دنيا بلكه احكام خاصّ انسان مكلّف هستند و در خارج از نظام تشريع معنا ندارند. لذا در آخرت نيز ، كه دار تشريع و تكليف نيست ، اين عناوين برداشته مي شوند و بر اساس اين عناوين كسي مورد مؤاخذه قرار نمي گيرد. « فَإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لا يَتَساءَلُونَ ـ فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوازينُهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ـ وَ مَنْ خَفَّتْ مَوازينُهُ فَأُولئِكَ الَّذينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ في‏ جَهَنَّمَ خالِدُونَ. ــــــ پس آن‏گاه كه در صور دميده شود، ديگر آن روز ميانشان نسبت خويشاوندى وجود ندارد و از حال يكديگر نمى‏پرسند. پس هر كه ميزان اعمالش سنگين باشد، آنها حقّاً رستگاران‏اند و هر كه ميزان اعمالش سبك باشد، آنان كسانى‏اند كه به خويشتن زيان زده‏اند و هميشه در جهنم مى‏مانند.» ( مومنون : 101 ـ 103)
    بنا بر اين حرامزاده يا حلال زاده بودن و امثال آن براي خدا و قضاوت او معني ندارند ؛ خدا در قضاوت اخروي خود ، تنها چيزي را كه ملاك قرار مي دهد حاصل دست خود افراد است نسبت به توان و رتبه ي وجودي آنها.

    4-طبق براهين قاطع عقلي شكي در اين نيست كه خداوند متعال عادل است و ظلم كه امر عدمي و صفت نقص است به ساحت كمال مطلق او راه ندارد ؛ پس محال است كسي را به خاطر كاري كه نكرده است مجازات كند ؛ لذا عذاب فقط در مقابل گناه اختياري است و بس ؛ و در اين حسابرسي خدا ذرّه اي در حقّ كسي اجحاف نمي كند. حساب خداوند عليم و خبير در روز قيامت چنان دقيق است كه تمام عوامل را در انجام عمل خوب و بد يك فرد در نظر مي گيرد و هيچ عاملي را فروگذار نمي كند ؛ و تأثير كارهاي گذشتگان را تا هزاران نسل نيز محاسبه مي كند ؛ و زمينه هاي بروز يك رفتار را از خود شخص تا حضرت آدم (ع) لحاظ مي نمايد و آنگاه قضاوت عادلانه مي كند.

    5-بنا بر اين ، اوّلاً خدا كسي را به خاطر زنازاده بودن مجازات نمي كند و ثانياً اگر زنازاده بودن شخص ، در ارتكاب معاصي حقيقتاً نقش داشته باشد يقيناً خداوند عادل اين تأثير را در مجازات خود لحاظ مي نمايد ، « وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً ــــ و به قدر رشته ي شكاف هسته ي خرمايى به آنان ستم نمى‏شود.» (الإسراء:71)

    6-امّا اينكه زنازاده وارد بهشت حلال زاده ها نمي شود ، به عنوان مجازات براي زنازاده نيست بلكه به خاطر پايين بودن رتبه ي وجودي او در نظام خلقت است ؛ همانگونه كه وارد نشدن حيوانات در بهشت انسانها از باب مجازات نيست ؛ كما اينكه راه نداشتن مومنان در بهشت خاصّ انبياء نيز از باب مجازات نمي باشد. اساساً جايگاه اخروي هر موجودي در عالم آخرت متناسب با رتبه ي وجودي خود اوست و فراتر از آن راه ندارد. لذا بعيد نيست كه حتّي بهشت جنّها نيز جدا از بهشت انسانها باشد ؛ چرا كه رتبه ي وجودي اين دو نوع نيز يكسان نيست.

    ادامه دارد:



  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    ادامه...


    توضیح:
    طبق روايات بسيار زيادي ـــ كه به برخي از آنها اشاره شد و فراواني آنها مفادّشان را يقيني مي كند ـــ زنازاده از طينت و نطفه ي غير مومن بوده و هيچگاه وارد بهشت اهل ايمان نمي شود و در دنيا نيز ميل او به سمت معصيت بيشتر و به سمت حسنات كمتر است.

    امّا اينكه زنازاده از نظر وجودي دچار كمبود و ميل او به معصيت افزونتر مي باشد ناشي از نظام علّي و معلولي عالم است ؛ يعني ساختار و قوانين تكويني عالم به گونه اي است كه موجب مي شود فرزند حاصل از پيوند نامشروع از كمال وجودي و روحي پايين تري نسبت به انسانهاي عادي برخوردار باشد. لذا تولّد چنين نوزادي نتيجه ي بي توجّهي برخي افراد به قوانين تغييرناپذير عالم است. « ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذيقَهُمْ بَعْضَ الَّذي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ. ـــــــ فساد، در خشكى و دريا آشكار شد به سبب آنچه دست مردم حاصل نمود ؛ تا بچشانيم به آنها بعضي از نتايج عملكردشان ؛ باشد كه بازگردند.» (الروم:41)

    بر اين اساس ، اينكه خداوند متعال زنا يا هر عمل حرام ديگري را توسّط انبياء و كتب آسماني منع نموده صرفاً قراردادي نيست ؛ بلكه اين احكام بر اساس قوانين حاكم بر نظام خلقت تنظيم شده و پشتوانه ي تكويني دارند. پس همانگونه كه در نظام خلقت ، آتش علّت سوزاندن و سمّ موجب هلاكت است ، زنا هم موجب پديد آمدن بشري است با روح ضعيف و متمايل به گناه . معصوم (ع) فرمود: زن و مرد هنگام همبستري حرف نزنند چون ممكن است فرزندشان لال شود ، يا فرمودند: زير نور ماه همبستر نشويد كه احتمال جنون در فرزند افزون خواهد بود. اينگونه احكام صرفاً حكم ديني نيستند بلكه بيانگر حقيقتي عيني و قانوني تكويني مي باشند. حكم تحريم زنا نيز دقيقاً از همين سنخ است ؛ يعني زنا نيز موجب مي شود نقصي روحي در فرزند حاصل شود و فرزند به دنيا آمده داراي كششهاي حيواني و شيطاني قويتري باشد. لذا زنا زاده اوّلاً كمتر ممكن است ميل به دين داشته باشد. ثانياً اگر هم بر تمايلات حيواني و شيطاني خود غالب گشته مومن و متّقي گردد باز رتبه ي وجودي او به حدّ مومنين حلال زاده نخواهد رسيد ؛ همان گونه كه افراد عقب مانده ي ذهني يا معلولين مادرزاد هر اندازه هم كه خود را توانا نمايند باز از جهت جسماني با يك شخص سالم برابري نخواهند داشت.


    لذا زنازاده ـ هر چند مومن باشد ـ باز هيچگاه وارد بهشت انسانهاي مومن حلال زاده نمي شود ، ولي اين بدان معنا نيست كه حتماً وارد جهنّم شود ؛ بلكه اگر زنا زاده به اختيار خود عامل به احكام دين بوده و اهل عبادت باشد ، طبق آيات متعدّد و روايات فراوان شكّي در اين نيست كه وارد جهنّم نمي شود ؛ چون جهنّم نتيجه ي اعتقاد و عمل خلاف حقّ است ؛ امّا لازمه ي عدم ورود در جهنّم ، دخول در بهشت انسانهاي حلال زاده ي مومن نيست بلكه خدا مي تواند زنازادگان مطيع را در جايگاه ديگري از نتيجه ي اعمالشان برخوردار نمايد ؛

    كما اينكه خدا حيوانات مطيع را در جايگاه ويژه اي نعمت مي بخشد مانند سگ اصحاب كهف يا الاغ بلعم باعور يا هدد حضرت سليمان كه حيواناتي مطيع فرمان حقّ بودند ولي به هر حال حيوان بودند نه انسان. پس زنازادگان مومن نيز به جاي بهشت معروف ، جايگاه خاصّ خود را خواهند داشت ؛ كه اين جايگاه طبق برخي روايات ، بالاتر از جهنّم و پايين تر از بهشت حلال زادگان مومن است.

    امام صادق (ع) فرمودند: « إِنَّ وَلَدَ الزِّنَا يُسْتَعْمَلُ إِنْ عَمِلَ خَيْراً جُزِيَ بِهِ وَ إِنْ عَمِلَ شَرّاً جُزِيَ بِهِ . ــــــ زنازاده به كار گماشته مى‏شود (مورد تكليف قرار مى‏گيرد) ، پس اگر كار نيك انجام دهد پاداش مى‏يابد و اگر كار بد كند كيفر مى‏بيند.» (الكافي، ج‏8، ص: 238) . حضرت زين العابدين (ع) نيز فرمودند: « لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ خَلَصَ مِنْ آدَمَ . ــــ داخل بهشت نمي شود مگر آنكه خالص از بني آدم باشد.» يعني شيطان در تولّد او دخالت نكرده باشد.

    ادامه دارد...




  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    ادامه....

    اما از این توضیحات جواب سوال شما نیز واضح شد که چرا زنا کار اگر توبه کند وارد بهشت می شود ولی زنا زاده حتی اگر توبه هم بکند وارد بهشت نمی شود؟؟

    جواب این که : گفتیم زنا زاده رتبه وجودی اش اقتضا می کند که در بهشت متناسب با خود ثواب کارهایش را ببیند و از طرفی او که گناهی مرتکب نشده که با توبه بخشیده شود فردي كه از راه زنا و حرام متولد مي شود، گناهي ندارد. پيامبر(ص) فرمود: "ليس علي ولد الزّنا من وزر أبويه شيء؛[1] گناه پدر و مادر بر گردن فرزند نيست". او نيز مانند ديگران ملكف به وظايف شرعي و عقلي است و مي تواند به پاكي و تقوا روي آورد، همان طور كه مي تواند به فساد و گناه كشيده شود. فقط جایگاه ثواب دادنش بنا بر رتبه وجودی اش بهشت متناسب با خود است.
    و زانی و زانیه اگر خود ولد الزنا نباشند با زنای خود گناهی مرتکب شده اند و عقوبت خواهند شد مگر این که توبه کنند که این توبه کردن هم کار آسانی نیست . و بر فرض که موفق به توبه شدند و اعمال دیگرشان نیز درجه قبول داشت وارد بهشت متناسب با خود می شوند اگر مومن بودند بهشت مومنین.



  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    الله
    نوشته
    284
    حضور
    2 روز 2 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    315



    جناب مارینر
    مطالبی که توسط جناب شعیب مطرح شد هیچ منشا قرانی ندارد بلکه از احادیث جعلی که به ناحق به بزرگان دین نسبت داده شده نشات گرفته است. شکی نیست که هیچ تفاوتی بین زنازاده و حلال زاده وجود ندارد چرا که هر دو انسان و مخلوق خداوند هستند و انسانیت و مومن بودن آنها بستگی به محیطی دارد که در آن پرورش یافته اند و زنا زادگان چون از محبت پدر و مادر محروم هستند باید بیشتر مورد توجه و محبت عموم مردم قرار گیرند تا این نقیصه را احساس نکنند و شاید بهترین روش این باشد که اینان از همان نوزادی تحت تکفل زوجهای نابارور قرار گیرند و ضروری است که این عبارت زشت زنازاده به عبارتی نیکو همانند کودکان بی سرپرست تبدیل شود. دو سه سال پیش بود که بی بی سی مستندی در خصوص حدود 500 کودک که حاصل تجاوز صربهای وحشی به زنان بوسنیایی بود را پخش کرد. بنده چهره این کودکان معصوم را که می دیدم بی اختیار گریه ام می گرفت. حال به عوض محبت به این کودکان مظلوم که خودشان اصلا گناهی نداشتند بیاییم و از آنها با عنوان نفرت انگیز زنازاده یاد کنیم و ادعا بکنیم که اگر آنها به بهشت هم بروند جزو شهروندان درجه چندم محسوب خواهند شد. آیا این جنایت نیست؟


  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    929
    حضور
    15 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    2409



    نقل قول نوشته اصلی توسط موحد نمایش پست ها
    جناب مارینر
    مطالبی که توسط جناب شعیب مطرح شد هیچ منشا قرانی ندارد بلکه از احادیث جعلی که به ناحق به بزرگان دین نسبت داده شده نشات گرفته است. شکی نیست که هیچ تفاوتی بین زنازاده و حلال زاده وجود ندارد چرا که هر دو انسان و مخلوق خداوند هستند و انسانیت و مومن بودن آنها بستگی به محیطی دارد که در آن پرورش یافته اند و زنا زادگان چون از محبت پدر و مادر محروم هستند باید بیشتر مورد توجه و محبت عموم مردم قرار گیرند تا این نقیصه را احساس نکنند و شاید بهترین روش این باشد که اینان از همان نوزادی تحت تکفل زوجهای نابارور قرار گیرند و ضروری است که این عبارت زشت زنازاده به عبارتی نیکو همانند کودکان بی سرپرست تبدیل شود. دو سه سال پیش بود که بی بی سی مستندی در خصوص حدود 500 کودک که حاصل تجاوز صربهای وحشی به زنان بوسنیایی بود را پخش کرد. بنده چهره این کودکان معصوم را که می دیدم بی اختیار گریه ام می گرفت. حال به عوض محبت به این کودکان مظلوم که خودشان اصلا گناهی نداشتند بیاییم و از آنها با عنوان نفرت انگیز زنازاده یاد کنیم و ادعا بکنیم که اگر آنها به بهشت هم بروند جزو شهروندان درجه چندم محسوب خواهند شد. آیا این جنایت نیست؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط مارینر نمایش پست ها
    عدل الهی و مساله حرامزادگی (چرا زناکار با توبه بخشیده میشه ولی حرامزاده هیچ وقت پاک نمیشه؟)
    هوالعالم

    در زنای منتهی به زا !
    بخواییم یا نخواییم در وجود بچه نقص به وجود میاد حالا اگر در روحش نباشه مطمعنا از نطفه و در جسم دچار مشکل میشه
    که همین مشکل جسمی تظاهر و کارکرد روح یا نفس رو دچار مشکل میکنه

    همچنین زنا کار کسی بوده که دست به این کار زده
    کسی که مورد تجاوز قرار میگیره از نظر خدا زنا کار نیست

    حتی تمام وجود قربانی بر علیه اون شخص عمل میکنه
    اگر خدا بر علیه متجاوز عمل نکنه که نمیشه

    البته به شرطی که قربانی واقعا ازین عمل ناراضی بوده و باشه ...
    و عمل به اسم خیانت نباشه !

    اما بدترین مجازات ابدی برای زنانی که با میل قلبی ازین راه بچه دار میشن
    همون مراقبت یا زندگی با فرزندی ست که از قسمتی از ریشه ی خود یا پدر شیطانی خود جداست و با خیانت و نطفه ناقص بوجود امده !
    اینطور ادم اونطور که باید درک نمیشه و درک نمیکنه و تا زمانیکه مورد لطف خدا قرار نگیرند باید با بیگانگی تمام زندگی کنن

    یکی از دلایل بی محبتی نسبت به خانواده و دیگر نژادها در مردم اروپا , همین زناست
    و بی بند و باریه اونها ...

    ازدواج یعنی جفت شدن روح ذهن و جسم !
    تا زمانیکه جسم زن از جفت جدا نشه نباید جسم در اختیار کسی قرار بگیره چون جفت اسمش روی خودشه
    ولی وقتی جسم یا روحت یا ذهنت بدون حامی و تنها باشه بخوایی یا نخوایی در زمانش یک جفت طلب میکنه
    و اگر جفت لیاقت جسم یا توان جلب رضایت نداشته باشه مجبوری که حداقل به حرمت قداست و حفظ شرافت خودت طلاق فیزیکی بگیری و خیانت نکنی چون بر خلاف مردان رَحِم داری و واسطه ای از واسطه های خلقت بنده ی خدایی و دیر یا زود لازمه که بچه دار بشی ...

    وقتیکه مرد یا زن بطور ذهنی یا به حرف و عمل به همدیگه پشت کنن و از هم ناراضی باشند
    فقط ذهن و روحه که جدا و ازاد شده و عادلانه اس که تا زمان پیوند دوباره یا طلاق به اینده اش فکر کنه
    اما حرمت جسم و باور اذهان بجاست و درواقع هنوز جفت یا همسر هستن

    در صورت تمایل به طلاق لازمه که بطور رسمی مثل همون مراسم ازدواج بر خلاف رسم پیوند عمل کنند.
    و علنی طلاق بگیرن

    يا علی جان در بند دنیا نیستم ** بنده ی هر لبخند دنیا نیستم

    | با اذن خدای رحمان بشکن پیمان با شیط!ن
    برای دوری از زنا نه حمار را! عشق مرغ عشق و نجابت حیوان به ظاهر پست را مثال بزن که به حکم و حکمت خداوند خیانت به جفت نداشته و گاها در غم فراق یار دق می کنند.به حبشی ها بگو ! سحر نزدیک است وبانگ اذان عشق و بام مساجد دنیا برازنده شما!اگر امروز حرکت کنید!

    چشمي كه با طمع به خورشيد مي نگرد عاقبت كار كور مي شودحتي.دربرنورازودورميشود.

  15. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    علاقه
    ❤خدا و ائمه تنها کسایین که دارم❤
    نوشته
    734
    حضور
    36 روز 9 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2995



    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    توضیح:
    با سلام و احترام و تشکر از پاسخ خوبتون

    یه سوالی برای من پیش اومده اینکه خب منطقیه کسی که واقعیت عالم و نظام هستی رو درک نکرده هضم یسری مطالب براش سنگین باشه، برای همین من قصدم از این سوال فقط بالابردن درک خودم هست وگرنه در عدالت خدا هیچ شکی ندارم

    چجوری باید این دو تا رو باهم جمع کرد که یک انسان بی گناه از گناه دوتا آدم دیگه بدنیا میاد،ولی ممکنه اون گناهکارا توفیق توبه پیدا کنن و حتی خودشون رو انقدر بسازن که به درجات عالی بهشت برسن ولی یک انسانی که هیچ نقشی تو این این گناه نداشته نمی تونه حتی به جایگاه انسان های بهشتی برسه

    و حتی اینطور که از حرفای شما معلومه زمینه رفتن به سمت گناه در وجودش خیلی بیشتر هست، خب این شخص که ذاتا این خصلت در وجودش هست مسلما باید با کسی که این خصلت رو نداره ولی به سمت گناه می ره فرق کنه

    اولی درسته خدا بهش عقل داده و حتما کمکش هم می کنه ولی بالاخره زمینه بیشتری داره برای رفتن به این سمت، بنظر باید عذابش کمتر از کسی باشه که خیلی بیشتر براش زمینه هدایت فراهم بوده

    مثلا من همیشه فکر می کنم کسی که توی یه خانواده مذهبی بزرگ شده اگه خطایی بکنه خیلی گناهش بیشتره تا کسی که توی یه خانواده بی دین و ایمان بدنیا اومده

    خب خود خدا هم همین رو گفتن که هرکس به میزان ظرفیتش بازخواست میشه

    خب اگه بگیم چون شیطان در بوجود اومدن اون فرزند زنا نقش داشته پس اون فرزند شیطانیه خب بازم تقصیر اون بچه چی هست؟

    آیا میشه این چیزا رو به عالم زر نسبت داد و بگیم هرکس متناسب با اینکه تو اون دنیا چه جور آدمی بوده الانم همونجور متولد میشه؟
    بگــــــذآر تمـــآم دنیا بد وبیرآهه بگویند!

    به خــــــودت...

    به چـــــــــــآدرت...

    به سیـآه بودنش...

    می ارزد به یک لبخند رضآیت مـــــــــــــدی فاطمـــــه(س)

  16. صلوات ها 2


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۶
    علاقه
    تفکر
    نوشته
    1,131
    حضور
    58 روز 23 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    2211



    سلام جناب شعیب ...
    امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشین ...

    جناب شعیب آنچنانکه من در جریان هستم ... در درون علم و ریاضیات و فیزیک ... معمولا یک چیز را اصل میگیرند ... مثلا اصل را بر این میگیرند که زوایایه داخلی یک مثلث 180 درجه هست ... و سپس بر اساس این اصل یک نوع هندسه را پایه گذاری میکنند و مثلا هندسه اقلیدسی پایه ریزی میشه ...

    در حققت ما یک تعریف دارذیم ... چیزی را به عنوان اصل پذیرفته ایم و سپس سایر قوانین و مقررات رو از اون اخذ میکنیم ...

    فیزیک هم همینطور هست ... فیزیک تا قبل از جناب انیشتن یه آش شله قلم کاری بود که توش هر چیزی پیدا میشد ... و هر کسی برای خودش حرفی میزد ... اماانیشتن اومد و فرض رو بر این انگاشت که سرعت نور ... در خلا ثابت و برابر 300 هزار کیلومتر بر ثانیه است ... و سپس کل فیزیک رو بر اساس این اصل جلو برد و تعاریفی جدید از زمان و مکان و هندسه بر مبنایه این اصل ارائه کرد .


    من مشگلم با عدالت خدا میدونید چی هست ... اینکه که اصالت تعریفی براش وجود نداره ... و این اصالت تعریف پوشا نیست ... یعنی قادر به پوشش دادن کلیه "موهبتها" و "زخمها" نیست ...

    معمولا تعریفی که از عدل خدا میکنند این هستش که ...

    خداوند عادل هست یعنی از هز موجودی به اندازه نعمتی که به اون داده بازخواست میکنه ...

    من دو تا مشگل با این مساله دارم ...

    1- اینکه این تعریف تعریفی پوشا نیست ...پس بنابراین نمیتواند اصالت داشته باشه ... مثلا چرا خدا خداوند به انسانهای متفاوت رتبه وجودی متفاوتی داده ... آیا شما با اصل تعریفی که از عدالت خداوند دارید میتونید این مساله رو تفسیر کنید ؟؟؟

    2- اینکه معمولا در درون بحثها ... استدلالهایی که برای اثبات عدالت خداوند ارائه میشه از تعریفی دیگر مشتق میشه ... و اون هم مثلا اینکه " ما داریم در درون دنیاییی زندگی میکنیم که آتش میسزوزاند ... و خصوصیت این دنیا آن است کهآتش بسوزاند و کسی نمیتونه ایراد بگیره چرا آتش میسوزاند " سوال من از شما این سهش که آیا من باید این موضوع رو هم با عنوان اصل تعریف بپذیرم ...

    مثلا باید بپذیرم که ممکن هست خدا من رو بد خلق کرده باشه و دوست داشته باشه منو بسوزونه ... همینجوری چون اینجوری کیف میکنه ...
    مثلا من باید بپذیرم خدا شیر خلق کرده و گاو خلق کرده و شیره باید آقا گاوه رو بخوره ... و خداوند دوست داشته آدمهایی مانند شیر خلق کنه و آدمهایی مانند گاو خلق کنه ... چون اینجوری کیف میکنه ...

    یا مثلا در مورد همین مساله حرامزادگی ... من آیا باید بپذیرم ... خدا دوست داشته که به موجودی که از زنلا بوجود میاد ( با اینکه هیچ گناهی انجام نداده ) ظرفیت وجودی پائین تری بده ... چرا ؟؟؟ چون دوست داشته چنین قوانین و مقرراتی بزاره که اگر کی از زنا بوجود اومد باید ظرفیت وجوئدیش پائین باشه ...


    سوال من از شما این هست ...
    آیا این مساله اصل تعریف هست ؟؟؟ یعنی اینکه اینکه خدا دوست داره قوانین و مقررات دلخواهیی رو بر دنیا حکم فرما بکنه ... و برد عقلانیت در مساله عدالت خداوند شامل "اصل موضوع" ها نخواهد شد !!!


    با تسکر .

  18. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,563
    حضور
    38 روز 6 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4371



    نقل قول نوشته اصلی توسط مارینر نمایش پست ها
    ولی چگونه است که یک حرام زاده اگر عمری زاهد و عابد باشه و هیچ گناهی انجام نداده باشه ... نهایتش در درون آخرت میتونه در جهنمی ( که زیاد گرم و سوزان نیستش ) باشه ...
    سلام
    سعادت منوط به ایمان و عمل صالحه و این اصلی قرآنی است کاملا مقبول و بدون استثا لذا نمی توان پذیرفت ولدالزنایی مومن باشه عابد باشه اما بره جهنم . این خلاف اصل قرآنیه و باید کنار گذاشته بشه
    ولد الزنا تنها یک نقص معنوی داره که خیلی ها به انحاء دیگری هم دارن مثلا بعضی ها ذاتا بخیلن یا حسودن یا ... دلیل نمیشه اونا رو جهنمی بدونیم
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  19. صلوات ها 3


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 55

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود