صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ايا عمربن خطاب شهيد شده است؟!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    41
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    182

    ايا عمربن خطاب شهيد شده است؟!!




    ايا عمربن خطاب شهيد شده است ؟خلاصه اي از گذر زندگاني او بيان كنيد؟
    • رسول اكرم صلي الله عليه واله فرمودند:يا علي الم تسمع قول الله تعالي ان الذين ءامنوا و عملوا الصالحات اولئك هم خير البرية هم شيعتك وموعدي و موعدكم الحوض اذا اجتمعت الامم للحساب تدعون غرا محجلين و الذي نفسي بيده ان هذا و شيعته لهم الفائزون يوم القيامةو يا علي انت و شيعتك خير البريةتاتي يوم القيامة انت و شيعتك راضين مرضيين و ياتي عدوك غضبانا مقمحين

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    129
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    592



    آشنائي اجمالي با خليفه دوم
    عمر بن خطاب بن نفيل ، مادرش حنتمه خواهر ابو جهل ، تولد ح 13 عام الفيل در مكه ، درگذشت 26 ذيحجه 23 هجري ، سال شش بعثت اسلام آورد و در سال 13 هجري خليفه اول او را به عنوان جانشين خويش نصب كرد.
    برخي اقدامات دوران حكومت :
    1-آزادي زندانيان ردّه
    2-عزل برخي كارگزاران ابوبكر
    3-ممنوع كردن خروج صحابه از مدينه مگر با اجازه او
    4-ممنوع كردن نقل و تدوين حديث
    5-تاسيس اردو شهر نظامي
    6-برگزاري نماز تراويح
    7-ايجاد سيستم طبقاتي تقسيم بيت المال كه تبعيض طبقاتي را به دنبال داشت.
    سال 23 هجري ابولؤلؤ به خاطر كينه شخصي خليفه دوم را با زدن ضربات خنجر به قتل رساند. از ديدگاه شيعيان شهادت بالاترين مقامي است كه خداوند نصيب بندگان خاص خويش مي كند كه در راه مبارزه با ظلم و اعتلاي حق ، احياء دين و تمسك به قرآن و عترت ،جان خويش را تقديم معبود مي كنند.
    تاريخ طبري؛ الاستيعاب،ابن عبد البر ؛الكامل ،ابن اثير؛ تاريخ خلفاء ، جعفريان


    ویرایش توسط کمیل : ۱۳۸۹/۰۳/۲۵ در ساعت ۲۳:۵۹
    بر هرکه بنگرم همه اهل شکایتند در حیرتم که چرخش دوران به کام کیست

  5. صلوات ها 16


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    با سپاس فراوان از استاد بزرگوار کمیل
    عمر بن خطاب، در تاریخ حتی زمان تولدش هم مشخص نیست. نویسندگان اموی و کسانی که علاقه خاصی به جناب عمر داشته اند، بر آن شدند که تولدی برای ایشان ثبت کنند و از این جا بود که سعی شد ، او را هنگام وفات 63 ساله معرفی کنند که یعنی با پیامبر در زمان فوت، هم سن بوده است .و در واقع می خواستند چنین القاء کنند که این نوعی فضل محسوب شده و نشاندهنده هماهنگی بیشترجناب عمر با رسول الله بوده است.پس تولد ایشان محل خدشه است. به هر حال ایشان از نسبی برخوردارند که اندکی مورد تامل است. استفاده از کلماتی مانند ابن الصهاک در تاریخ - صهاک مادر بزرگ ایشان بوده است- در موارد مختلفی از سوی صحابه نسبت به ایشان و نیز نزاعهای خالد بن ولید با جناب عمر و خواندن خلیفه با نام مادرش، یکی از مواردی است که باید اندکی در آن درنگ کرد. اما درباره شهادت ایشان ، این نکته شایان توجه است که اهل سنت در پیشتر، به این مساله اعتقادی نداشته اند و این مساله از یافته های جدید دنیال اهل سنت است. درباره نحوه کشته شدن ایشان هم منابع، متفاوت نقل کرده اند. بعضی می گویند در حال نماز ، بعضی می گویند هنگام ورود ب مسجد و ... . به هر حال ایشان به دست ابولولو کشته شد. البته ابولولو بلافاصله به قتل رسید و حتی زن و فرزندش هم به دست عبیدالله بن عمر کشته شدند. نکته خواندنی این است که هیچ یک از خلفای بعدی، یا حتی شخص عثمان و حتی صحابه به جناب عمر به مثابه یک شهید نگاه نمی کردند و هرگز کسی از ایشان به نام شهید یادنکرد. حتی معاویه با انهمه ارادت به ایشان ، چنین چیزی نگفت. اصولا خلفای اهل سنت محصول و نماینده زمان خودشان بودند و در پس از مرگ یادی از ایشان نمی شد . مگر در مواردی که قلم به دستان درباری سعی می کردند در مقابل روایتهایی که در فضیلت ا هل بیت گفته می شود روایاتی نیز در فضل ایشان بسازند تا برابری بنماید و الا معمولا از خلفای گذشته در محافل خلفای بعدی یاد و نامی نیست. بوِیژه در دوره امویان و عباسیان .

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۸۹/۰۵/۰۳ در ساعت ۲۲:۴۹
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  7. صلوات ها 17


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 21 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10548



    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    عمر بن خطاب، در تاریخ حتی زمان تولدش هم مشخص نیست. نویسندگان اموی و کسانی که علاقه خاصی به جناب عمر داشته اند، بر آن شدند که تولدی برای ایشان ثبت کنند و از این جا بود که سعی شد ، او را هنگام وفات 63 ساله معرفی کنند که یعنی با پیامبر در زمان فوت، هم سن بوده است .و در واقع می خواستند چنین القاء کنند که این نوعی فضل محسوب شده و نشاندهنده هماهنگی بیشترجناب عمر با رسول الله بوده است.پس تولد ایشان محل خدشه است.
    حتي 63 ساله بودن عمر نيز به نقلي مي باشد واقوال ديگري نيز وجود داردکه به قول خودشان معتبر تر است ولي بزرگ کردن 63 سال همانطور که دوست عزيزمان آقاي کاوه فرمودند از باب فضيلت تراشي مي باشد
    در باب سن خليفه دوم در طبري آمده است :


    «چهار سال پيش از آخرين فجار بزرگ تولد يافته‏ام.» ابو جعفر گويد: گذشتگان در باره سن عمر اختلاف كرده‏اند بعضى‏ها گفته‏اند وقتى كشته شد پنجاه و پنج سال داشت.


    ابن عمر گويد: عمر بن خطاب پنجاه و پنج ساله بود كه كشته شد.


    ابن شهاب نيز گويد: عمر در پنجاه و پنج سالگى كشته شد.


    بعضى ديگر گفته‏اند كه وقتى در گذشت پنجاه و سه سال و چند ماه داشت و اين را از هشام بن محمد بن كلبى آورده‏اند.


    بعضى ديگر گفته‏اند وقتى در گذشت شصت و سه ساله بود 197) (198 و اين را از عامر روايت كرده‏اند.


    بعضى ديگر گفته‏اند كه شصت و يك ساله بود كه در گذشت و اين را از قتاده روايت كرده‏اند.


    بعضى ديگر گفته‏اند شصت ساله بود كه درگذشت و اين، را از زيد بن اسلم روايت كرده‏اند. محمد بن عمر گويد: به نزد ما اين از گفتارهاى ديگر معتبرتر است.


    از مداينى نيز روايت كرده‏اند كه وقتى عمر درگذشت پنجاه و هفت سال داشت


    تاريخ‏الطبري/ترجمه،ج‏5،ص:2033



    ویرایش توسط عماد : ۱۳۸۹/۱۲/۰۱ در ساعت ۱۴:۵۲

  9. صلوات ها 12


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تنها به یاد توست، جوش و خروش ما / ای مهدی عزیز، ای آخرین امید
    نوشته
    3,382
    حضور
    16 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    44
    آپلود
    22
    گالری
    495
    صلوات
    31673

    شاد




    نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها
    اما درباره شهادت ایشان ، این نکته شایان توجه است که اهل سنت در پیشتر، به این مساله اعتقادی نداشته اند و این مساله از یافته های جدید دنیال اهل سنت است. درباره نحوه کشته شدن ایشان هم منابع، متفاوت نقل کرده اند. بعضی می گویند در حال نماز ، بعضی می گویند هنگام ورود ب مسجد و ... . به هر حال ایشان به دست ابولولو کشته شد. البته ابولولو بلافاصله به قتل رسید و حتی زن و فرزندش هم به دست عبیدالله بن عمر کشته شدند. نکته خواندنی این است که هیچ یک از خلفای بعدی، یا حتی شخص عثمان و حتی صحابه به جناب عمر به مثابه یک شهید نگاه نمی کردند و هرگز کسی از ایشان به نام شهید یادنکرد. حتی معاویه با انهمه ارادت به ایشان ، چنین چیزی نگفت.

    من فکر می کنم اگر بخواهیم اسم شهید رو هم در این بین بر کسی بگذاریم برای جناب ابولولو زیبنده تر است تا ...

    همان کسی که دعای حضرت زهرا سلام الله علیها به دست او به اجابت رسید



    امام حسین علیه السلام میفرمایند: هرکس هدف و خواسته ای را با معصیت و نافرمانی خدا بجوید, بیشتر از آنچه را که بدان امید دارد از دست میدهد و سریعتر در آنچه که از آن میترسید واقع میشود.

  11. صلوات ها 10


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    اینترنت ، موسیقی
    نوشته
    1,453
    حضور
    20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    8532



    نقل قول نوشته اصلی توسط ماه بانو نمایش پست ها
    اسم شهید رو هم در این بین بر کسی بگذاریم برای جناب ابولولو زیبنده تر است
    سلام

    شهید نمیشه گفت ! ولی خلیفه مسلمین بوده و قابل احترام !

    یک طرفی نمی دونم دعایی که آل پیامبر در مورد خلیفه راشدین کردن از کجا آوردید
    -+- ما هم تهران رو آره -+-

    سایت قرآن آنلاین + ترجمه فارسی
    wWw.Quran14.TK


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 21 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10548



    نقل قول نوشته اصلی توسط madanchi11 نمایش پست ها
    ولی خلیفه مسلمین بوده و قابل احترام !

    وارد بحث اصلي شما نمي شوم گر چه مطلب فراوان است
    ولي اين فرمايش شما راقبول ندارم ،
    مگر هر کس خليفه مسلمين باشد قابل احترام است،
    معاويه ،يزيد ،مروان رانده شده پيامبر وفاسق به نص قرآن ،عبدالملک
    و......منصور ،هارون ،متوکل ....مگر خليفه مسلمين نبودند
    پس بايد آنها را هم احترام کنيم


  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    اینترنت ، موسیقی
    نوشته
    1,453
    حضور
    20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    8532



    سلام

    عمر خلیفه بود یعنی خلیفه مسلمین به قول خود شما برادران دینی ما سنی ها !!!!

    خوشتون میاد این ها با علی توهین کنن !!!!

    معاویه و آلش خلیفه نبودن !
    -+- ما هم تهران رو آره -+-

    سایت قرآن آنلاین + ترجمه فارسی
    wWw.Quran14.TK


  17. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    با سلام به دوستان بزرگوار
    البته ما به مقدسات برادران اهل تسنن بی احترامی نمی کنیم،اما گمان نمی کنیم نقل حوادث تاریخی آنهم از کتب معتبر و مورد تائید اهل تسنن بی احترامی به مقدسات آنها باشد.

    اما در خصوص معاویه«علیه الهاویه» عرض می شود:
    در منطق قرآن ما دو گونه" امام" داريم: امامى كه پيشواى متقين در مسيرهدايت است، همچنان كه در باره گروهى از پيامبران مى‏خوانيم:
    «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ وَ كانُوا لَنا عابِدِينَ»[1]«آنها را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما مردم را هدايت مى‏كردند، و انجام كارهاى نيك و برپا داشتن نماز و اداى زكات را به آنها وحى كرديم و آنها تنها مرا پرستش مى‏كردند»
    ویا می فرماید:
    «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ كانُوا بِآياتِنا يُوقِنُونَ؛ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ فِيما كانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ»[2]
    و از آنها امامان (و پيشوايانى) برگزيديم كه به فرمان ما (مردم را) هدايت مى‏كردند بخاطر اينكه شكيبايى نمودند و به آيات ما يقين داشتند.
    اينها امامانى بودند با برنامه‏هاى روشن زيرا توحيد خالص و دعوت به خير و نيكى و حق و عدالت، متن برنامه آنها را تشكيل مى‏داد، اينها امامان نورند كه خط آنها در سلسله انبياء و اوصياء تا پيامبر خاتم و اوصيايش تداوم يافته.

    و امامانى كه رهبران ضلال و گمراهى هستند و به تعبير آيات ائمه نارند. «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ لا يُنْصَرُون»[3]
    و ما آنها را پيشوايانى كه دعوت به آتش (دوزخ) مى‏كنند قرار داديم، و روز رستاخيز يارى نخواهند شد.
    از ويژگيهاى اين دو گروه از پيشوايان، آن چنان كه در حديثى از امام صادق «علیه السلام» آمده است، اين است كه:گروه اول فرمان خدا را بر فرمان خلق و اراده خودشان مقدم مى‏شمرند، و حكم او را برترين احكام مى‏دانند، در حالى كه گروه دوم فرمان خويش را بر فرمان خدا مقدم مى‏دارند و حكم خويش را قبل از حكم او مى‏شمرند.[4]
    حال آیا امام دعوت کنندۀ به نار قابل احترام است؟


    [1].انبیاء/73.

    [2].سجده/25.

    [3].قصص/41.

    [4].تفسیر صافی،ذیل آیات مورد بحث.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۸۹/۱۲/۰۱ در ساعت ۲۲:۵۵
    ايا عمربن خطاب شهيد شده است؟!!
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  18. صلوات ها 8


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 16 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    در آيه 62 سوره بني اسرائيل«اسری»: خداوند مي‏فرمايد:«و ما جعلنا الرؤيا التي اريناک الاّ فتنة للناس و الشجره الملعونه في القران و نخوفّهم فما يزيدهم الاّ طغياناً کبيرا ً».
    مفسرين اهل سنت مانند سیوطی[1] و فخر رازي[2] و ديگران آوردند: که رسول خدا در عالم رويا ديد که بني اميه مانند بوزينگان بر منبر آن حضرت صعود و نزول مي‏نمايند، جبرئيل اين آيات شريفه را آورده که آنچه ما در خواب به تو نموديم فتنه و امتحان براي اين مردم است و درختي که به لعن در قرآن ياد شد «درخت نژاد بني اميه) و ما بذکر اين آيات عظيم آنها را از خدا مي‏ترسانيم وليکن بر آنها جز طغيان و کفر و انکار شديد چيزي نيفزايد.
    هنگامی که از نظر قرآن بنی امیه «درخت لعنت شده اند»چگونه می توان معتقد شد آنها دارای احترامند؟
    در تاريخ طبري در جلد 11 صفحه 357 آمده که روزي رسول خدا«صلی الله علیه وآله» ابوسفيان را ديد که بر الاغي نشسته و معاويه پشت الاغ و يزيد«برادر معاویه» جلوي الاغ در حرکت بودند، پس رسول خدا فرمود: خدا لعنت کند قائد و راکب و سائق را!
    و نيز در صحح مسلم در باب مَن لَعنه‏ النبي «صلی الله علیه وآله» آمده که: روزي رسول خدا «صلی الله علیه وآله» معاويه را سه بار طلبيد و معاويه استجابت نکرد و در سه بار به فرستاده رسول خدا گفت به پيامبر بگو من فعلاً مشغول غذا خوردن هستم، پيامبر «صلی الله علیه وآله» معاويه را با اين عبارت نفرين فرمود:«لا اشبع اللَّه بطنه» يعني: خداوند شکم معاويه را هيچگاه سير نکند. و دعاي پيامبر هم مستجاب شد و معاويه در طول عمر خويش هيچگاه سير نشد.


    [1].الدرالمنثور/ج4ص191.

    [2].مفاتیح الغیب،ج20ص361.
    ايا عمربن خطاب شهيد شده است؟!!
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  20. صلوات ها 6


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود