صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث انتخاب کرد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    امام ورهبری
    نوشته
    1
    حضور
    16 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5

    اشاره آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث انتخاب کرد؟




    سلام به تمامی کارشناسان عزیز
    آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث( مقبوله عمر بین حنظله) انتخاب کرد؟ آن هم حدیثی ضعیفی که توسط مکتب ثقه رد شده است
    پس اینگونه باشد می توان به اهل سنت در رجوع به نظام خلافت حق داد؟
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۳/۱۲/۰۱ در ساعت ۰۹:۴۴

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 22 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58310



    با نام و یاد دوست





    آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث انتخاب کرد؟








    کارشناس بحث: استاد کریم


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط tangeohod نمایش پست ها
    سلام به تمامی کارشناسان عزیز
    آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث( مقبوله عمر بین حنظله) انتخاب کرد؟ آن هم حدیثی ضعیفی که توسط مکتب ثقه رد شده است
    پس اینگونه باشد می توان به اهل سنت در رجوع به نظام خلافت حق داد؟
    سلام علیکم
    ولایت فقیه مبتنی بر یک حدیث نیست بلکه ملا احمد نراقی در عوائد الایام 19 حدیث در تایید واثبات ولایت فقیه بیان داشته است. از جمله:
    واما الحوادث الواقعة فأرجعوا فیها إلی رواة احادیثنا فإنهم حجتی علیکم وأنا حجة الله علیهم(صدوق، کمال الدین، ج2، ص484)، د رحوادث پیش آمده به روات احادیث ما مراجعه کنید که آنها حجت من بر شما .من حجت خدا برآنها هستم.
    العلماء ورثة الأنبیاء، علما وارثان انبیاء هستند. یکی از شوؤن انبیاء با وجود شرایط حکومت بر مردم بوده است. واین حدیث نشانگر جایگاه علما است.
    مقبوله عمر بن حنظله وسایر روایات که در کتاب مذکور می توانید پیدا کنید.
    علاوه بر این احادیث ادله عقلی زیادی هم وجود دارد که مشام می دهد حاکم بر مردم باید فقیه باشد که امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه خود وسایرین از جمله آیت الله جوادی آملی بیان داشته اند.
    از جمله اینکه اگر حاکم بر مردم فقیه جامع شرایط نباشد حدود الهی اجرا نخواهد شد واز طرف دیگر خداوند راضی نیست که حدودش تعطیل شود. پس این حاکم باید فقیه باشد.
    علاوه بر اینها سوال این است که اگر فقیه بر مردم حاکم نباشد پس چه کسی حاکم باشد؟ آیا حکومت فقیهی عادل بهتر است که مدیر ومدبر بوده وتوان اداره وصیانت از ارزشهای دینی وملی را دارا باشد یا یکی مثل محمد رضا پهلوی باشد بهتر است. که نمونه های فساد جنسی اش خود چند جلد کتاب می شود. یا بخشیدن دودستی کشور به مریکا، که سالها فقط بخاطر کودتا آمریکایی که خود نیز اخیرا اعتراف کردند بر کشور حکومت کرد.
    آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث انتخاب کرد؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    318
    حضور
    6 روز 14 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    637



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    سلام علیکم
    ولایت فقیه مبتنی بر یک حدیث نیست بلکه ملا احمد نراقی در عوائد الایام 19 حدیث در تایید واثبات ولایت فقیه بیان داشته است. از جمله:
    واما الحوادث الواقعة فأرجعوا فیها إلی رواة احادیثنا فإنهم حجتی علیکم وأنا حجة الله علیهم(صدوق، کمال الدین، ج2، ص484)، د رحوادث پیش آمده به روات احادیث ما مراجعه کنید که آنها حجت من بر شما .من حجت خدا برآنها هستم.
    العلماء ورثة الأنبیاء، علما وارثان انبیاء هستند. یکی از شوؤن انبیاء با وجود شرایط حکومت بر مردم بوده است. واین حدیث نشانگر جایگاه علما است.
    مقبوله عمر بن حنظله وسایر روایات که در کتاب مذکور می توانید پیدا کنید.
    علاوه بر این احادیث ادله عقلی زیادی هم وجود دارد که مشام می دهد حاکم بر مردم باید فقیه باشد که امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه خود وسایرین از جمله آیت الله جوادی آملی بیان داشته اند.
    از جمله اینکه اگر حاکم بر مردم فقیه جامع شرایط نباشد حدود الهی اجرا نخواهد شد واز طرف دیگر خداوند راضی نیست که حدودش تعطیل شود. پس این حاکم باید فقیه باشد.
    علاوه بر اینها سوال این است که اگر فقیه بر مردم حاکم نباشد پس چه کسی حاکم باشد؟ آیا حکومت فقیهی عادل بهتر است که مدیر ومدبر بوده وتوان اداره وصیانت از ارزشهای دینی وملی را دارا باشد یا یکی مثل محمد رضا پهلوی باشد بهتر است. که نمونه های فساد جنسی اش خود چند جلد کتاب می شود. یا بخشیدن دودستی کشور به مریکا، که سالها فقط بخاطر کودتا آمریکایی که خود نیز اخیرا اعتراف کردند بر کشور حکومت کرد.

    با سلام

    این حدیث که « علماء وارثان انبیاء هستند » با ولایت فقیه و ماذون بودن حکومت فقها جور در نمیاد !

    در این حدیث آمده که علما وارثان انبیاء هستند ، خب ! شما فرمودین یکی از وظایف انبیا داشتن ولایت تشریعی و حق حکومت بوده ( چرا که بر اساس آیات متعدد از قرآن یکی از مراتب توحید الهی ، ولایت و حاکمیت و فرمانروایی خداوند است که تنها از آن ذات اقدس الهی است و اوست که باید به افراد اجازه فرمانروایی و حکومت و حاکمیت بدهد و مشروعیت یا عدم مشروعیت حکومت ها را باید خداوند تعیین کند .)

    انبیاء ویژگی های متعددی داشتن که احدی ادعای داشتن حداقل یکی از اون ها رو هم نداشته ، چرا که در غیر اینصورت فرق پیامبر و بقیه در چیه ؟؟!!

    من اینجا ویژگی های مشترک بین همه ی پیامبران الهی رو ذکر میکنم که این ویژگی ها بدون در نظر گرفتن شدت و ضعف در همه انبیاء عظام الهی بوده :

    1) وحی

    2) عصمت

    3) علم لدنی و علوم غیبی ( به اذن خداوند )

    4) ولایت تشریعی

    5) ولایت تکوینی


    هیچ کس تا حالا جز انبیاء علیهم السلام ادعای دریافت وحی و عصمت و علم غیب و علم لدنی و محیط نداشته ، جز اهل بیت علیهم السلام که مقامشون ما فوق تمام انبیاء است ( به جز پیغمبر خاتم ) و تمامی ویژگی های ذکر شده رو در حد اعلا دارن ( البته جز وحی چون به پیغمبر اسلام ختم شد )


    حالا میشه بفرمائید اگر این علما در این حدیث شریف منظور فقها و علمای دین هستند ، دقیقا چه چیز انبیاء رو به ارث بردن ؟؟؟!!!!

    وحی که دیگه به رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ختم شده ، اون که هیچی !

    عصمت ؟؟؟

    علم غیب ؟؟؟

    علم محیط و لدنی ؟؟؟

    ولایت تشریعی ؟؟؟

    ولایت تکوینی ؟؟؟


    که اینها ویژگی های منحصر بفرد انبیاء الهی است و در احدی جز ایشان نبوده .

    پس دقیقا علما چه چیز را از پیامبران به ارث برده اند ؟!؟!؟!


    بدون شک در این حدیث منظور از علما ، کسانی هستند که تمامی ویژگی های انبیاء را به ارث برده اند « یعنی ائمه معصومین علیهم السلام »


    تنها میمونه علم ! که علم انبیاء اصلا قابل قیاس با علم بهترین و فقیه ترین افراد نیست . علم لدنی و محیط کجا و علم فقها کجا !


    اگر اشکالی بود دوستان تذکر بدن با تشکر ...

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط IVI.@.H.D.I نمایش پست ها
    بدون شک در این حدیث منظور از علما ، کسانی هستند که تمامی ویژگی های انبیاء را به ارث برده اند « یعنی ائمه معصومین علیهم السلام »


    تنها میمونه علم ! که علم انبیاء اصلا قابل قیاس با علم بهترین و فقیه ترین افراد نیست . علم لدنی و محیط کجا و علم فقها کجا !
    سلام علیکم
    وارث یک شخص مگر عین اوست؟ پسری که از پدر ارث می برد ووارث اوست مانند خود اوست بلکه در آن زمینه نزدیکترین فرد به اوست. علما وارث انبیاء بودنشان که طبق حدیث معروف ومشهور است. پس وارث هستند اما در چه زمینه؟
    مشخصا در زمینه وحی وعصمت وراثت ندارند پس این وراثت در چیست؟
    احادیث ما جوا ب این سوال را می دهند.
    حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ السَّعِيدِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَيْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ‏ مَنْ سَلَكَ طَرِيقاً يَطْلُبُ فِيهِ عِلْماً سَلَكَ اللَّهُ تَعَالَى بِهِ طَرِيقاً إِلَى الْجَنَّةِ وَ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ الْعِلْمِ رِضاً بِهِ وَ إِنَّهُ لَيَسْتَغْفِرُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ‏ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ حَتَّى الْحُوتُ فِي الْبَحْرِ وَ فَضْلُ الْعَالِمِ عَلَى الْعَابِدِ كَفَضْلِ الْقَمَرِ عَلَى سَائِرِ النُّجُومِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ وَ إِنَّ الْعُلَمَاءَ لَوَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ إِنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِينَاراً وَ لَا دِرْهَماً إِنَّمَا وَرَّثُوا الْعِلْم.(بصائرالدرجات،ج1، ص3)
    رسول خدا(ص) طبق این حدیث شریف می فرمایند: هر کس در مسیری قدم بردارد که در آن علم طلب می کند خداوند او را در مسیری سیر خواهد داد که به بهشت می رسد....ودر آخر می فرمایند: همانا علماء وارثان انبیاء هستند وانبیاء دینار ودرهم ارث نمی گذارند (بلکه) علم به ارث می گذارند.
    روایت دوم:
    حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ وَ سِنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ وَ ذَلِكَ أَنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِرْهَماً وَ لَا دِينَاراً وَ إِنَّمَا وَرَّثُوا أَحَادِيثَ مِنْ أَحَادِيثِهِمْ فَمَنْ أَخَذَ شَيْئاً مِنْهَا فَقَدْ أَخَذَ حَظّاً وَافِراً فَانْظُرُوا عِلْمَكُمْ هَذَا عَمَّنْ تَأْخُذُونَهُ فَإِنَّ فِينَا أَهْلَ الْبَيْتِ فِي كُلِّ خَلَفٍ عُدُولًا يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ الْغَالِينَ وَ انْتِحَالَ الْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ الْجَاهِلِينَ.(همان، ص10-11)
    این حدیث شریف هم بیانگر این است که انبیاء درهم ودینار به ارث نمی گذارند بلکه احادیثی از احادیث شان را به ارث می گذارند هر کس چیزی زا آن احادیث را یاد بگیرد بهره زیادی برده است...
    این دو حدیث شریف نشانگر این است که آن بزرگواران علم به ارث می گذارند واحادیث شان که علماء وفقهاء فعلی هم جیره خوار علم انبیاء واهل بیت وراوی احادیث آنها وتمییز بین احادیث صحیح وغیر صحیح ودفاع از حریم دین هستند.



    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ در ساعت ۱۰:۰۱
    آیا می شود ولایت فقیه را فقط بر مبنای یک حدیث انتخاب کرد؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    سینه زنی
    نوشته
    85
    حضور
    8 روز 22 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    302



    سلام
    اگر فرض بر صحیح بودن تمام احادیثی که ذکر کردین بذاریم بازهم در هیچ کدوم از احادیث بیان نشده علما حق حکومت دارن
    فقط گفته شده علما احادیث انبیا رو به ارث میبرن که اینم فکر نکنم بشه ازش حکومت برداشت کرد

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    نوشته
    89
    حضور
    1 روز 21 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    335



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    العلماء ورثة الأنبیاء، علما وارثان انبیاء هستند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ السَّعِيدِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَيْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ‏ مَنْ سَلَكَ طَرِيقاً يَطْلُبُ فِيهِ عِلْماً سَلَكَ اللَّهُ تَعَالَى بِهِ طَرِيقاً إِلَى الْجَنَّةِ وَ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ الْعِلْمِ رِضاً بِهِ وَ إِنَّهُ لَيَسْتَغْفِرُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ‏ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ حَتَّى الْحُوتُ فِي الْبَحْرِ وَ فَضْلُ الْعَالِمِ عَلَى الْعَابِدِ كَفَضْلِ الْقَمَرِ عَلَى سَائِرِ النُّجُومِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ وَ إِنَّ الْعُلَمَاءَ لَوَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ إِنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِينَاراً وَ لَا دِرْهَماً إِنَّمَا وَرَّثُوا الْعِلْم.(بصائرالدرجات،ج1، ص3)
    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ وَ سِنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ وَ ذَلِكَ أَنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِرْهَماً وَ لَا دِينَاراً وَ إِنَّمَا وَرَّثُوا أَحَادِيثَ مِنْ أَحَادِيثِهِمْ فَمَنْ أَخَذَ شَيْئاً مِنْهَا فَقَدْ أَخَذَ حَظّاً وَافِراً فَانْظُرُوا عِلْمَكُمْ هَذَا عَمَّنْ تَأْخُذُونَهُ فَإِنَّ فِينَا أَهْلَ الْبَيْتِ فِي كُلِّ خَلَفٍ عُدُولًا يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ الْغَالِينَ وَ انْتِحَالَ الْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ الْجَاهِلِينَ.(همان، ص10-11)
    سلام
    یکی از علما می فرمود که این روایات خلاف قرآن هستند و اعتباری ندارند آنجایی که می گوید انبیا دهم و دینار ارث نمی گذارند که خلاف قرآن بودنش را هم به طور کامل حضرت زهرا س ثابت نموده اند.




    فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَٰلِكَ
    الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ﴿الروم: ٣٠﴾




  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    318
    حضور
    6 روز 14 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    637



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    سلام علیکم
    وارث یک شخص مگر عین اوست؟ پسری که از پدر ارث می برد ووارث اوست مانند خود اوست بلکه در آن زمینه نزدیکترین فرد به اوست. علما وارث انبیاء بودنشان که طبق حدیث معروف ومشهور است. پس وارث هستند اما در چه زمینه؟
    مشخصا در زمینه وحی وعصمت وراثت ندارند پس این وراثت در چیست؟
    احادیث ما جوا ب این سوال را می دهند.
    حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ السَّعِيدِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَيْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ‏ مَنْ سَلَكَ طَرِيقاً يَطْلُبُ فِيهِ عِلْماً سَلَكَ اللَّهُ تَعَالَى بِهِ طَرِيقاً إِلَى الْجَنَّةِ وَ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَتَضَعُ أَجْنِحَتَهَا لِطَالِبِ الْعِلْمِ رِضاً بِهِ وَ إِنَّهُ لَيَسْتَغْفِرُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ‏ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ حَتَّى الْحُوتُ فِي الْبَحْرِ وَ فَضْلُ الْعَالِمِ عَلَى الْعَابِدِ كَفَضْلِ الْقَمَرِ عَلَى سَائِرِ النُّجُومِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ وَ إِنَّ الْعُلَمَاءَ لَوَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ إِنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِينَاراً وَ لَا دِرْهَماً إِنَّمَا وَرَّثُوا الْعِلْم.(بصائرالدرجات،ج1، ص3)
    رسول خدا(ص) طبق این حدیث شریف می فرمایند: هر کس در مسیری قدم بردارد که در آن علم طلب می کند خداوند او را در مسیری سیر خواهد داد که به بهشت می رسد....ودر آخر می فرمایند: همانا علماء وارثان انبیاء هستند وانبیاء دینار ودرهم ارث نمی گذارند (بلکه) علم به ارث می گذارند.
    روایت دوم:
    حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ وَ سِنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْعُلَمَاءَ وَرَثَةُ الْأَنْبِيَاءِ وَ ذَلِكَ أَنَّ الْأَنْبِيَاءَ لَمْ يُوَرِّثُوا دِرْهَماً وَ لَا دِينَاراً وَ إِنَّمَا وَرَّثُوا أَحَادِيثَ مِنْ أَحَادِيثِهِمْ فَمَنْ أَخَذَ شَيْئاً مِنْهَا فَقَدْ أَخَذَ حَظّاً وَافِراً فَانْظُرُوا عِلْمَكُمْ هَذَا عَمَّنْ تَأْخُذُونَهُ فَإِنَّ فِينَا أَهْلَ الْبَيْتِ فِي كُلِّ خَلَفٍ عُدُولًا يَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِيفَ الْغَالِينَ وَ انْتِحَالَ الْمُبْطِلِينَ وَ تَأْوِيلَ الْجَاهِلِينَ.(همان، ص10-11)
    این حدیث شریف هم بیانگر این است که انبیاء درهم ودینار به ارث نمی گذارند بلکه احادیثی از احادیث شان را به ارث می گذارند هر کس چیزی زا آن احادیث را یاد بگیرد بهره زیادی برده است...
    این دو حدیث شریف نشانگر این است که آن بزرگواران علم به ارث می گذارند واحادیث شان که علماء وفقهاء فعلی هم جیره خوار علم انبیاء واهل بیت وراوی احادیث آنها وتمییز بین احادیث صحیح وغیر صحیح ودفاع از حریم دین هستند.

    همانطور که خود شما فرمودین منظور این حدیث شریف علم بوده نه چیز دیگر که دوستان ربطش دادن به حکومت و ولایت فقیه !

    در ثانی اگر فرض بگیریم که این علما که در حدیث مذکور ذکر شده منظور فقها و علمای دین هستند ( و ائمه نیستند که ایشان وارث جمیع علوم و اختیارات و مقامات پیامبر هستند جز وحی و نبوت و این وارث بیشتر در مورد ائمه اطهار علیهم السلام صدق میکنه چون وارثان اصلی و حقیقی انبیاء ایشان هستند ، چون جناب مجلسی ره در مورد حدیث « علمای امت من همانند انبیاء بنی اسرائیل هستند» فرموده که این علما منظور ائمه هستند . در صورتیکه روایت فوق سند هم ندارد !! )


    به قول خود شما جیره خوار انبیا و ائمه هستند و علم اونا کجا و علم اینا کجا !
    یک حرف علمی که انبیا و ائمه صلوات الله علیهم اجمعین در اختیار داشتند به اندازه علم مشرق و مغرب بود ، اصلا علم فقیه قابل قیاس با علم پیامبر و امام نیست .


    من گفتم همون علم هم که در حدیث ذکر شده منظور قطره ای از دریاست « از قطره هم کوچکتر ! »


    حالا چه برسه به ولایت و حکومت !

    خداوند به انبیا و ائمه علیهم السلام هم به دلیل داشتن وحی و عصمت و علم محیط و لدنی و غیبی ولایت و حکومت در طول ولایت و فرمانروایی خودش اعطا فرموده !

    حالا آیا کسی که نه عصمت داره و نه علم محیط و علم غیب داره میتونه بر جامعه ولایت و حق حکومت داشته باشه ؟


    در حدیثی که امیر المومنین از رسول خدا صلوات الله علیهما نقل فرموده است ، آمده است که « اطاعت منحصر است در خدا و پیامبر و ائمه علیهم السلام ، چون معصوم هستند » (( کتاب سلیم بن قیس هلالی ، ص 406 ، ح 54 /// خصال شیخ صدوق ره ، ص 139 ، ح 158 ))

    در این حدیث شریف آمده که لازمه اطاعت داشتن عصمت است .



    در ثانی اگر بنا بود هر کس علم داره ( ولو اندک ) حق حکومت داشته باشه که ، اولا همه حق حکومت داشتن ! ثانیا همه حکومت ها مشروع بود !!! ( خیلی از پادشاهان دانشمند بودن )

    علم باید لدنی ، محیط و غیبی باشه . نه هر علمی

    که انشا الله حدیثش رو با ذکر اسناد اون ذکر خواهم کرد .
    ویرایش توسط IVI.@.H.D.I : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ در ساعت ۱۳:۵۰

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    سلام

    مگر همه دین را نقلی باید اثبات کرد ؟!

    اصول دین (توحید نبوت معاد) عقلی اثبات میشوند یا نقلی ؟!


  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۳
    علاقه
    نقد
    نوشته
    509
    حضور
    11 روز 17 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1035



    سلام . شما که می گویید اصول دین عقلی ثابت می شوند یا نقلی ؟! ، آیا به نظر شما ولایت فقیه جزء اصول دین است؟!


    آقای کارشناس! آیا شما واقعا قبول دارید که انبیاء درهم و دیناری به عنوان ارث باقی نمی گذارند؟! در یکی از احادیثی که به عنوان دلیل نقلی اثبات ولایت فقیه معمولا آورده می شود روایت " الذین یأتون من بعدی یروون حدیثی و سنتی " نکته مهمی وجود دارد ، کسی که روایات و سنت پیامبر را نقل کند ، جانشین وی است . با این حساب به عدد راویان حدیث در هر دوره جانشین پیامبر خواهیم داشت !!! پس بهتر است اول تضاد هایی که بین روایات وجود دارند رو توضیح بدید و بعد یه مجموعه منظم و منسجم بدون تناقض ارائه بدین . در ضمن حدود هزار سال در هیچ کجای دنیا هیچ فقیهی حکومت سیاسی نداشت ، آیا به قول شما احکام الهی تعطیل شدن؟! با تشکر .

  21. صلوات


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 44

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود