صفحه 1 از 11 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تضادهای وهابیت با بقیه فرق اسلامی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    269
    حضور
    5 روز 11 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    466

    اشاره تضادهای وهابیت با بقیه فرق اسلامی




    با سلام

    تضادهای وهابیت با تشیع در کجاست که آنها را کافر میدانند؟ آیا وهابیت با تسنن هم تضادی دارد؟ اگر دارد در چه مواردی؟ (تفسیر نمیخواهم فقط تضادها را بگویید با اندکی توضیح که چرا)

    با تشکر
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ در ساعت ۱۱:۲۱
    آب من تو یه جوب نمیره با راه راست!

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست





    تضادهای وهابیت با بقیه فرق اسلامی








    کارشناس بحث: استاد صدرا


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    با سلام و عرض ادب

    فرقه ی وهابیت بر خلاف اهل سنت معتقد به دیدگاه هایی است که این فرقه را از سایر فرق اهل سنت جدا می سازد که رؤوس کلی این اعتقادات بدین شکل است:

    1) اجتهاد در بدست آوردن فتوی و عدم التزام به فتوای فقهای اربعه؛

    2) ظاهر گرائی و مخالفت با تأویل حاصل از حکم عقل در حوزه ی صفات خبریه. سلفیون به واسطه ی چنین اعتقادی درحیطه صفات خدا، معتقد به تشبیه و یا گرایش به آن یافته اند.

    3) شرک دانستن توسل به شخص پیامبر
    (صلی الله علیه و آله)و استغاثه ی به ایشان در حیات دنیوی و اخروی آنحضرت؛

    4) بدعت و وسیله ی به شرک دانستن توسل به دعا و طلب شفاعت از پیامبر(صلی الله علیه و اله) بعد از وفات آنحضرت؛

    5) حرام و بدعت دانستن سفر برای زیارت قبور اولیای الهی؛

    6) حرمت بنای بر قبور اولیای دین؛

    7) بدعت دانستن تبرک به آثار اولیای الهی؛


    8) مخالفت با مراسم بزرگداشت ایام ولادت و وفات پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) و اولیای دین؛

    9) عدم اعتقاد به اطلاع اولیای الهی در حیات برزخی از عالم دنیا .(البته این مساله، مساله ای اختلافی در میان اهل سنت است؛ لذا حتی بزرگانی از سلفیه قائل به این مساله بوده اند؛ اما معاصرین سلفی آنرا نپذیرفته اند)؛

    10) متهم نمودن تمام فرق اسلامی به خصوص تصوف به بدعت و شرک و تکفیر گسترده ی مسلمانان؛

    11) نفی بسیاری از روایات مناقب اهل بیت (علیهم السلام) وبی اعتبار دانستن بسیاری از کتب مناقب که در شان اهل بیت (علیهم السلام) نگاشته شده است؛ لذا در حیطه این مسائل تشابهات زیادی میان شیعه و سنی وجود دارد و عقاید آنان در مقابل وهابیت قرار گرفته است.

    موفق باشید.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ در ساعت ۱۲:۴۷
    تضادهای وهابیت با بقیه فرق اسلامی
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    175
    حضور
    6 روز 18 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    289



    نقل قول نوشته اصلی توسط m@hdi نمایش پست ها
    تضادهای وهابیت با تشیع در کجاست که آنها را کافر میدانند؟ آیا وهابیت با تسنن هم تضادی دارد؟ اگر دارد در چه مواردی؟ (تفسیر نمیخواهم فقط تضادها را بگویید با اندکی توضیح که چرا)
    سلام علیکم

    ضمن تشکر از حضرت استاد معظم خیر الاسک دین صدرا بزرگوار

    با کسب اجازه از استاد معزز حقیر هم می خواهیم کمی قلم فرسایی نمایم و ان شا الله اگر در جایی کمی و کاستی هایی بود استاد اصلاح نمایند

    با توجه به دامنه تحقیقاتی حقیر در مورد وهابیت، نتیجه ای که حاصل شده این است که طبق اقرار علمای اهل سنت و وهابیت، انها در فقه حنبلی مذهب هستند و در عقیده تابع عبد الوهاب کما اینکه جناب اقای ابن عابدین حنفی که زرکی در مورد ایشان می گوید امام فی عصره، ایشان(ابن عابدین حنفی) در کتاب رد المختار خود می گوید وهابیت ینتحلون علی حنابله، در نتجیه وهابیت از منظر فقهی بر مذهب حنبلی ها یعنی امام احمد بن حنبل هستند

    اما عقایدی که ما به عنوان مبانی های افتراقی بین اهل سنت و وهابیت می شناسیم و حضرت استاد هم توضیح دادند را باید بدانیم که حتی بین اهل سنت هم مشهور و معروف است مثلا زیارت قبور که وهابیت انرا رد می کنند و از طرفی می گویم اهل سنت انرا قبول دارند حال انکه بعضی از علمای اهل سنت مانند عکبری و ابن تیمیه وغیره هم اشکال وارد اند البته بقیه مبانی ها هم همین گونه هست مثلا هم وهابیت و هم اهل سنت قائل به تحریف هستند و یا تجسیم خدا لذا این اختلافاتی که ذکر شد از منظر حضرت استاد از مبانی های مطلقا اختلافی نزد عامه و وهابیت نیست بله جز اصول اتفاقی هم محسوب می شود

    ویرایش توسط montazer200 : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ در ساعت ۱۰:۰۰

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    175
    حضور
    6 روز 18 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    289



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    نفی بسیاری از روایات مناقب اهل بیت علیهم السلام وبی اعتبار دانستن بسیاری از کتب مناقب که در شان اهل بیت علیهم السلام نگاشته شده است
    البته حضرت استاد بنده حقیر قصد جسارت به مقامات علمی و پژوهشی شما را ندارم و بحث ما فقط علمی هست و حقیر هم نظر شخصی خود را می دهم

    به نظر من بسیاری از علمای اهل سنت هم بوده اند که اصلا اساس و مبانی علمی انها منقطع اعلام کردن فضائل و مناقب اهل بیت است مانند خدای جرح و تعدیل اهل سنت یعنی ذهبی که وقتی به فضائل مولا علی ع می رسد و نمی تواند انرا تضعیف کند می گوید یشهد القلب انه الباطل لذا این مسئله هم جز همان ایتم هایی هست که حقیر گفتم و عارض شدم عقیده اینکه ما بگویم وهابیت ملزم به مسائلی هست که اهل سنت انرا قبول دارند این مورد هم یکی دیگر از انهاست لذا از منظر حقیر اهل سنت فرقی با وهابیت ندارد حتی اینکه بگویم فقط وهابیت در تکفیر شیعیان پیش قدم شده اند و چنین عقیده ای را هم انها دارد از منظر من مطرود است زیرا اهل سنت نیز حکم به تکفیر شیعه داده اند

    ویرایش توسط montazer200 : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ در ساعت ۲۰:۱۱

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    نوشته
    1,843
    حضور
    51 روز 12 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4099



    نقل قول نوشته اصلی توسط montazer200 نمایش پست ها
    به نظر من بسیاری از علمای اهل سنت هم بوده اند که اصلا اساس و مبانی علمی انها منقطع اعلام کردن فضائل و مناقب اهل بیت است مانند خدای جرح و تعدیل اهل سنت یعنی ذهبی که وقتی به فضائل مولا علی ع می رسد و نمی تواند انرا تضعیف کند می گوید یشهد القلب انه الباطل لذا این مسئله هم جز همان ایتم هایی هست که حقیر گفتم و عارض شدم عقیده اینکه ما بگویم وهابیت ملزم به مسائلی هست که اهل سنت انرا قبول دارند این مورد هم یکی دیگر از انهاست
    سلام و تشکر
    البته در ناصبی بودن ذهبی شکی نیست چنانچه خود اهل سنت اعتراف کرده اند که روایت مناقب اهل بیت را به دروغ تضعیف و روایات در مناقب دشمنان حضرت علی را تصحیح می کند.
    جناب آقاي احمد بن صديق مغربي که از علماي بزرگ اهل سنت است کتابي دارد به نام فتح الملک العلي که در مورد حديث:
    أنا مدينة العلم و علي بابها.
    هست . ايشان در اين جا مي‌آيد مي‌گويد:
    وأما الذهبي فلا ينبغي أن يقبل قوله في الأحاديث الواردة بفضل علي عليه السلام فإنه سامحه الله كان إذا وقع نظره عليها اعترته حدة أتلفت شعوره وغضب أذهب وجدانه حتى لا يدري ما يقول وربما سب ولعن من روى فضائل علي عليه السلام
    فتح الملك العلي، أحمد بن محمد الحسني المغربي، ص 160
    ما نمي‌توانيم سخن ذهبي را در فضائل امير المومنين قبول کنيم.
    چرا؟
    خدا با او با تسامح بر خورد کند
    وقتي به احاديث فضيلت امير المومنين مي‌رسد آن چنان غضبش اوج مي‌گيرد که شعورش نابود مي‌شود.
    وقتي روايات فضائل را مي‌بيند آن چنان غضبناک و خشمگين مي‌شود که وجدان او را نابود مي‌کند.
    نمي فهمد چه مي‌گويد.
    ببينيد که اين يک عالم سني دارد و در رابطه با ذهبي حرف مي‌زند، خيلي عجيب است، مي‌گويد:
    اصلا نمي‌فهمد چه مي‌گويد
    خيلي عجيب است.
    چه بسا فحش مي‌دهد و لعنت مي‌کند به کساني که فضائل علي را نقل کرده است.
    و در موارد متعدد در ميزان الاعتدال، طبقات الحفاظ، مي‌گويد اين حديث و امثال آن جعلي است.
    جالب اين جا است:
    ولكنه لا يفعل ذلك فيمن يروي الأحاديث الموضوعة في مناقب أعدائه
    فتح الملك العلي، أحمد بن محمد الحسني المغربي، ص 160
    ولي اگر ذهبي به مناقب دشمنان علي برسد حتي اگر احاديث جعلي هم باشد هيچ عکس العمل نشان نمي‌دهد.

    مثلا
    حاکم نيشابوري در حديث:
    أنا مدينة العلم وعلي بابها فمن أراد المدينة فليأت الباب هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه
    المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص 137
    ذهبي بلافاصله مي‌گويد:
    هذا موضوع
    ميزان الاعتدال في نقد الرجال، ج 2، ص 145
    بلکه اين روايت جعلي است.
    حاکم نيشابوري مي‌گويد:
    وأبو الصلت ثقة مأمون
    المستدرك على الصحيحين، ج 3، ص 137
    ذهبي بلافاصله مي‌گويد:
    لا و الله، لا ثقة و لا مأمون
    سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة، ج 6، ص 519
    به خدا سوگند نه مورد وثوق و نه امانت دار است.
    حالا من نمي‌دانم اين آقاي ذهبي علم غيب داشته يا از جاي ديگر به دست آورده است يا اينکه توانسته است روح خودش را 600 يا 700 سال جلو ببرد و زندگي آقاي ابوصلت هروي را ببيند که اين طور قسم مي‌خورد، همه بزرگان از جمله يحيي بن معين و ديگران توثيق مي‌کنند ولي آقاي ذهبي مي‌گويند به خدا سوگند نه مورد وثوق است و نه امانت دار است.
    در تلخيص مستدرک جلد 3 صفحه126، در ميزان الاعتدال جلد 2 صفحه616، مي‌گويد:
    عبد السلام بن صالح أبو الصلت الهروي الرجل الصالح
    ميزان الاعتدال في نقد الرجال، ج 4، ص 348
    مرد صالح است.
    آقاي ذهبي چرا اين همه حافظه ات را از دست داده ايد؟ يک جا مي‌گويد:
    الرجل الصالح
    يک جا مي‌گويد:
    لا و الله لا ثقة و لا مأمون
    اگر يک نفر نه امين است و نه مورد اعتماد است اين چطور مي‌شود مرد صالح؟
    مثل قضيه کوسه ريش پهن. مي‌گويند آقا فلاني کوسه است ولي از کوسه‌هاي ريش پهن است.
    بعد آقاي ذهبي مي‌آيد مي‌گويد:
    العجب من الحاكم وجرأته في تصحيح هذا وأمثاله من البواطيل
    سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة، ج 6، ص 527
    تعجب دارم از حاکم نيشابوري که چه جرأتي دارد که حديث أنا مدينة العلم را تصحيح مي‌کند؟ تنها آقاي حاکم نيشابوري نيست 13 نفر ديگر هم اين حديث را تصحيح کرده‌اند از جمله يحيي بن معين که حضرتعالي انگشت کوچک او در بحث رجالي نمي‌شويد.
    خيلي عجيب است اين جا مي‌آيد کار آقاي حاکم نيشابوري را زير سوال مي‌برد و مي‌گويد تعجب مي‌کنم چه جرأتي دارد، ولي همين ذهبي مي‌خواهد حاکم را ترجمه کند مي‌گويد:
    الحاكم الحافظ الكبير امام المحدثين
    تذكرة الحفاظ، ج 3، ص 1039
    حاکم نيشابوري امام محدثين بوده است
    اگر بنا باشد امام محدثين باشد و جرأت کند احاديث باطل را تصحيح بداند پس تکليف غير امام محدثين شما چه خواهد شد؟
    وهو ثقة واسع العلم بلغت تصانيفه قريبا من خمس مائة جزء
    تذكرة الحفاظ، ج 3، ص 1040
    150 مجلد تأليفات داشته است
    اين جا شما مي‌آييد مي‌گوييد.
    ثقة واسع العلم، امام المحدثين، الحافظ الکبير.
    از آن طرف مي‌گويد.
    العجب من الحاكم وجرأته في تصحيح هذا وأمثاله من البواطيل
    سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة، ج 6، ص 527
    چطور جرات کرده است؟
    يا خود آقاي سيوطي وقتي مي‌آيد توثيقش کند مي‌گويد:
    وكان إمام عصره في الحديث العارف به حق معرفته
    طبقات الحفاظ، ج 1، ص 411
    حاکم نيشابوري امام عصر خود در حديث بوده است.
    آن گونه اي که زيبنده است نسبت به علوم، و با علم حديث آشنايي داشته است.
    وقتي يک فردي که امام عصر خود در حديث بوده و به اندازه کافي نسبت به حديث آگاهي دارد تصحيح مي‌کند جناب آقاي ذهبي تو ديگر چرا مي‌گوييد:
    العجب من الحاكم وجرأته في تصحيح هذا وأمثاله من البواطيل
    سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة، ج 6، ص 527
    و امثال اين.


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    175
    حضور
    6 روز 18 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    289



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاصدرا نمایش پست ها
    سلام و تشکر
    وعلیکم سلام و ضمن تشکر از حضرتعالی

    برادر معظم من هم می دانم ذهبی ناصبی هست و اگر هم نیاز باشد ثابت خواهیم نمود 99 درصد از علمای اهل سنت ناصبی هستند به خاطر ترک فضائل اهل بیت نتنها ناصبی هستند بله از منظر خود علمای اهل سنت منافق هم هستند اما اگر بخواهیم در مورد این موضوع بحث کنیم هم به بحانه انحراف تاپیک کامنت های حقیر را حذف می کنند و هم به بهانه های دیگر چون به نام وحدت حال انکه بحث ما علمی هست لذا اینکه من زحمت بکشم و شما هم زحمت بکشید قلم فرسایی نماییم که نتیجه ان منفک شدن کامنت هست در نتیجه زحمات و تلاش ما بر قلم زنی کاری عبس و بیهوده هست
    اما خلاصه کلام می خواهم بگویم این است که جناب ذهبی با همه تعصبش نزد علما اربعه عامه مورد احتجاج هست لذا اینگونه اگر بخواهیم برخورد کنیم باید بگویم همه علمای اهل سنت از جمله عسقلانی، بخاری، مسلم اینها از بزرگانند که جز نواصب و منافقین و کفار نزد عامه محسوب می شوند حالا ایا ما می توانیم بگویم انها وهابی و یا ناصبی هستند و نزد اهل سنت قابل پذیرش نیستند؟ لذا اینگونه برخورد به نظر من که بخواهیم عقیده یک عالم را اجماع یک مذهب حمل کنیم صحیح نیست در نتیجه هانگونه که خدمت شما عارض شدم علمای اهل سنت زیادی هم وجود دارند که تخصص انها تقطیع ثنای اهل بیت هست و کسی هم نگفته انها وهابی و غیره هستند، هدف من فقط اثبات این هست که علمای اهل سنت هم در انکار فضائل اهل بیت پیشگام هستند و اینکه بگویم فقط وهابیت اینگونه هست به نظر من اجحاف می باشد و اگر هم دوست دارید حاظریم با حضرتعالی در این مورد اگر اختلافی هست بحث کنیم زیرا من حاظر به اثبات ناصبی بودن ائمه اربعه اهل سنت هم هستم به جز شافعی که اگر اینگونه بخواهیم بحث کنیم دیگر باید برادران عامه را از دایره دین خارج کنیم که اینگونه هم نیست


  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    175
    حضور
    6 روز 18 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    289



    البته برادر عزیز جناب ملاصدرا این اشکال شما به ذهبی عقیده ما را هم ثابت می کند چرا که یک عالم معروف اهل سنت چون ذهبی که نزد اربعه انها ارزش دارد ناصبی هست و این عقیده ما در باب انحراف بین علمای اهل سنت در موضوع تقطیع مناقب اهل بیت را مرتفع می سازد

    مثلا جناب احمد بن حنبل وقتی به فضائل مولا علی ع می رسد می گوید سکوت کنید و نشر و اشاعه ندهید و علمای اهل سنت می گویند اگر کسی در اشاعه فضائل صحابی سکوت کند بغض انها را دارد و بغض مولا علی ع هم مهر نفاق هست حالا ایا کسی می تواند بگوید حنبل ناصبی و منافق و از دایره اهل سنت خارج است؟ ضمن اینکه این مسئله هم عقیده ما را ثابت می کند ان هم سکوت و تقطیع فضائل اهل بیت هست که اشاره می کند به اینکه در این مسئله هم وهابیت با اهل سنت فرقی ندارد

    البته شما استاد هستید جناب ملاصدرا ما هم شاگرد شما اگر جایی نقص بود اصلاح بفرماید


  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    نوشته
    1,843
    حضور
    51 روز 12 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4099



    نقل قول نوشته اصلی توسط montazer200 نمایش پست ها
    البته برادر عزیز جناب ملاصدرا این اشکال شما به ذهبی عقیده ما را هم ثابت می کند چرا که یک عالم معروف اهل سنت چون ذهبی که نزد اربعه انها ارزش دارد ناصبی هست و این عقیده ما در باب انحراف بین علمای اهل سنت در موضوع تقطیع مناقب اهل بیت را مرتفع می سازد

    مثلا جناب احمد بن حنبل وقتی به فضائل مولا علی ع می رسد می گوید سکوت کنید و نشر و اشاعه ندهید و علمای اهل سنت می گویند اگر کسی در اشاعه فضائل صحابی سکوت کند بغض انها را دارد و بغض مولا علی ع هم مهر نفاق هست حالا ایا کسی می تواند بگوید حنبل ناصبی و منافق و از دایره اهل سنت خارج است؟ ضمن اینکه این مسئله هم عقیده ما را ثابت می کند ان هم سکوت و تقطیع فضائل اهل بیت هست که اشاره می کند به اینکه در این مسئله هم وهابیت با اهل سنت فرقی ندارد

    البته شما استاد هستید جناب ملاصدرا ما هم شاگرد شما اگر جایی نقص بود اصلاح بفرماید
    سلام و تشکر مجدد
    اختیار دارید شما استاد هستید

    البته این قولی که از احمد بن حنبل نقل کردید مثلا در مستدرک حاکم در باب فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام از همان شخص آمده که سمعت أحمد بن حنبل يقول: «ما جاء لأحد من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم من الفضائل ما جاء لعلي بن أبي طالب رضي الله عنه» که خودش اعتراف می کند که فضایل هیچ یک از اصحاب پیامبر به مقداری که در مورد امیرالمومنین علی علیه السلام آمده نیست حال ممکن است سخنان دیگری هم داشته باشد

    البته این مطالبی که می گوییم به این معنا نیست که اهل سنت (غیر از نواصب و خوارج و وهابیت و فرق دیگری که دشمنی آنها با اهل بیت قطعی است) مثلا تمام فضایل اهل بیت که ما بدان معتقدیم معتقد باشیم بلکه یقینا اینان هم به مقدار خودشان سعی بر تضعیف مناقب حقیقی اهل بیت دارند اما وقتی با وهابیت مقایسه شوند دیگر قابل مقایسه نیستند و دشمنی که وهابیت در عمل و بعضا حتی در قول هم با اهل بیت دارند اصلا قابل قیاس با سایر اهل سنت نیست و بعضا می بینیم که حتی وقتی به کتب اهل سنت هم استناد می کنیم در مقابل فضایل ادعا می کنند که مثلا نویسنده آن کتاب شیعه بوده!! در حالی که از علمای اهل سنت است و همینطور کتب مناقبی که خود اهل سنت نوشته اند را وهابیت یا می گویند نویسنده آن شیعی بوده یا یک دروغ دیگری از دروغ هایی که همیشه دارند استفاده می کنند و استاد صدرا هم همین مطلب را فرمودند که نفی بسیاری از روایات مناقب اهل بیت علیهم السلام وبی اعتبار دانستن بسیاری از کتب مناقب که در شان اهل بیت علیهم السلام نگاشته شده است. لذا در حیطه این مسائل تشابهات زیادی میان شیعه و سنی وجود دارد و عقاید آنان در مقابل وهابیت قرار گرفته است.

    یعنی حتی همان فضایلی که برخی از اهل سنت در مورد اهل بیت قائل هستند هم وهابیت قائل نباشند و منکر آن باشند و خود این باعث می شود که وهابیت در مقابل اهل سنت قرار بگیرند.


  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    175
    حضور
    6 روز 18 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    289



    نقل قول نوشته اصلی توسط ملاصدرا نمایش پست ها
    «ما جاء لأحد من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم من الفضائل ما جاء لعلي بن أبي طالب رضي الله عنه»
    این قول از باب عقیده مبنایی اهل سنت یعنی وحاکی الکفر لیس بکافر باطل هست ضمن اینکه افرادی بوده اند که مانند بریده خودشان اقرار می کردند بغض در بغض به مولا علی ع داشتند اما فضائل اقا را هم می گفتند پس نقل فضیلت به معنای عقیده نیست بلکه عقیده ان هست که شما بیان کنید و یا ترک یک مسئله نمایید که حنبل این کار را نموده علاوه بر اینکه توثیق نواصب چون عثمان بن حریز را نموده است لذا اینه مسائلی هست که ناصبی بودن ان را مرتفع می سازد ضمن اینکه علامه مجسلی قولی دارد که در ان حنبل می گوید شخصی سنی نمی شود مگر اینکه بغض به علی ع داشته باشد اینها مبانی هایی هست که موجوده اما کسی نمی گوید حنبل وهابی و یا ناصبی هست البته اینها در مقابل این سخن هست که بگویم ذهبی هم از دایره اهل سنت خارج است لذا اگر قرار باشد اینگونه هر کسی را از دایره اهل سنت خارج کنیم هیچ فرد سالمی باقی نخواهد ماند

    بزگوار بنده هم نگفتم که مثلا وهابیت بهتر از اهل سنت هست سخن حقیر این بود که قبلا هم متذکر شدم ان پارامتر های برادر و استاد گرامی ما صدرا مختص فقط وهابیت نیست بلکه اهل سنت هم به ان در بعضی مورد اعتقاد دارند لذا نباید بگویم فقط وهابیت اینگونه است گرچه به عقیده من بین اهل سنت و وهابیت زیاد تفاوتی نیست چون دیوا رحاشا بلند هست همان گونه که اهل سنت می گوید ما حب اهل بیت داریمن وهابیت نیز چنین ادعایی را می توانند داشته باشند که دارند
    ویرایش توسط montazer200 : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ در ساعت ۲۱:۳۱

  21. صلوات


صفحه 1 از 11 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود