صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تکامل در انسانهای کنونی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582

    اشاره تکامل در انسانهای کنونی




    سلام
    یه سوالی که با خوندن نظرات کارشناسا تو مطالب مشابه ذهنمو درگیر کرد اینه که آیا انسانهای کنونی که ما باشیم، تکامل پیدا کردیم نسبت به آدم و حوا یا نه!؟
    مطلب دیگه ای که ذهنمو درگیر کرده اینه که اگه ما از نژادی جدای از انسانهای نخستین هستیم پس چرا ژن نئاندرتالها در همه مردم(به جز افریقاییا) هست؟ و این استثنا بودن افریقاییا خودش ایجاد شبه میکنه!!

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58288



    با نام و یاد دوست





    تکامل در انسانهای کنونی








    کارشناس بحث: استاد رئوف


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,327
    حضور
    28 روز 15 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965



    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    سلام
    یه سوالی که با خوندن نظرات کارشناسا تو مطالب مشابه ذهنمو درگیر کرد اینه که آیا انسانهای کنونی که ما باشیم، تکامل پیدا کردیم نسبت به آدم و حوا یا نه!؟
    مطلب دیگه ای که ذهنمو درگیر کرده اینه که اگه ما از نژادی جدای از انسانهای نخستین هستیم پس چرا ژن نئاندرتالها در همه مردم(به جز افریقاییا) هست؟ و این استثنا بودن افریقاییا خودش ایجاد شبه میکنه!!

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    در مورد تکامل یا به تعبیر بهتر فرگشت، باید در نظر داشت که این مسئله در طی مدتی طولانی رخ می دهد و چنین نیست که در بازه ای کوتاه مدت، تغییرات شگرفی در انسان یا هر گونه ی دیگری رخ دهد.

    از سوی دیگر در مورد تاریخ تقریبی زندگی حضرت آدم و حوا (ع) اختلافاتی وجود دارد که با توجه به فاصله ی طولانی موجود، امری طبیعی است .با این حال برخی از مورخان با احتساب مواردی، گفته اند که حضرت آدم (ع) حدود هفت هزار سال پیش می زیسته است(1) و برخی نیز این تاریخ را در حدود هفت هزار و پانصد و هشتاد سال ذکر کرده اند (2).

    با توجه به اینکه زمان ایجاد تغییرات اساسی در گونه های حیات، زمانی بلند مدت است، به نظر نمی رسد که تغییرات شگرفی در این مدت اتفاق افتاده باشد، هرچند، طبیعتا تغییرات محدود رخ داده است.

    در مورد انسان های اولیه نیز باید توجه کرد که این انسان های اولیه در طول زمان، به شاخه های مختلفی تقسیم می شوند که انسان های امروزه، بخشی از یکی از شاخه های آنها محسوب می شوند. بنابراین ما گونه ای مجزا نیستیم بلکه در ادامه دسته و شاخه ای از شاخه های انسان های اولیه قرار داریم.

    مطلب دیگری که باید مورد توجه باشد این است که آنچه اجمالا بیان شد، بر اساس یافته های علمی است و از آنجایی که یافته های علمی، محل تغییر و تحول است و حیث ثابت ندارد، نمی توان با آنها به عنوان اطلاعات لایتغیر برخورد کرد بلکه ممکن است پس از چندی، بطلان آنها نیز کشف شود.

    موفق باشید


    1. تاريخ تمدن، ويل دورانت، ج 1، ص 137 به بعد
    2. ناسخ التواريخ، جزء اول، ص2


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    در مورد تکامل یا به تعبیر بهتر فرگشت، باید در نظر داشت که این مسئله در طی مدتی طولانی رخ می دهد و چنین نیست که در بازه ای کوتاه مدت، تغییرات شگرفی در انسان یا هر گونه ی دیگری رخ دهد.

    از سوی دیگر در مورد تاریخ تقریبی زندگی حضرت آدم و حوا (ع) اختلافاتی وجود دارد که با توجه به فاصله ی طولانی موجود، امری طبیعی است .با این حال برخی از مورخان با احتساب مواردی، گفته اند که حضرت آدم (ع) حدود هفت هزار سال پیش می زیسته است(1) و برخی نیز این تاریخ را در حدود هفت هزار و پانصد و هشتاد سال ذکر کرده اند (2).

    با توجه به اینکه زمان ایجاد تغییرات اساسی در گونه های حیات، زمانی بلند مدت است، به نظر نمی رسد که تغییرات شگرفی در این مدت اتفاق افتاده باشد، هرچند، طبیعتا تغییرات محدود رخ داده است.

    در مورد انسان های اولیه نیز باید توجه کرد که این انسان های اولیه در طول زمان، به شاخه های مختلفی تقسیم می شوند که انسان های امروزه، بخشی از یکی از شاخه های آنها محسوب می شوند. بنابراین ما گونه ای مجزا نیستیم بلکه در ادامه دسته و شاخه ای از شاخه های انسان های اولیه قرار داریم.

    مطلب دیگری که باید مورد توجه باشد این است که آنچه اجمالا بیان شد، بر اساس یافته های علمی است و از آنجایی که یافته های علمی، محل تغییر و تحول است و حیث ثابت ندارد، نمی توان با آنها به عنوان اطلاعات لایتغیر برخورد کرد بلکه ممکن است پس از چندی، بطلان آنها نیز کشف شود.

    موفق باشید


    1. تاريخ تمدن، ويل دورانت، ج 1، ص 137 به بعد
    2. ناسخ التواريخ، جزء اول، ص2
    ممنون از جواب کامل و خوبتون!

    این تکامل هر چند محدود انسان کنونی نسبت به آدم و حوا مغایر با خلقت نیست!؟ چون فکر میکنم تو این نظریه میگه خداوند انسانو کامل آفریده!(اگه اشتباه نکنم!)

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,327
    حضور
    28 روز 15 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965



    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    ممنون از جواب کامل و خوبتون!

    این تکامل هر چند محدود انسان کنونی نسبت به آدم و حوا مغایر با خلقت نیست!؟ چون فکر میکنم تو این نظریه میگه خداوند انسانو کامل آفریده!(اگه اشتباه نکنم!)
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    کدام نظریه میگوید خداوند انسان رو کامل آفریده است؟
    منظورتون نظریه خاصی است یا اینکه دیدگاه دین منظورتون هست؟

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    201
    حضور
    5 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    701



    "شگفتی های افرینش انسان :مگر انسان همان نطفه و خون نیم بند نیست که خدا او را در تاریکی های رحم و غلاف های تودر تو پدید اورد.؟
    تا به صورت جنین در امد. سپس کودکی شیر خوار شد. بزرگتر و بزرگتر شده تا نوجوانی رسیده گردید.
    سپس او را دلی فرا گیر و زبانی گویا و چشمی بینا عطا فرمود. تا عبرت ها را درک کند. و از بدی ها بپرهیزد. و انگاه که جوانی در حد کمال رسید.
    و برپای خویش استوار ماند. گردن کشی اغاز کرد. و روی از خدا گرداند. و در بیراهه گام نهاد. در هوا پرستی غرق شد. و برای به دست اوردن لذت های
    دنیا تلاش فراوان کرد. و سرمست شادمانی دنیا شد. هرگز نمی پندارد مصیبتی پیش اید. !
    و بر اساس تقوی فروتنی ندارد. ناگهان سرمست و مغرور در این ازمایش چند روزه مرگ او را می رباید. او را که در دل بدبختی ها اندکی زندگی کرده. و انچه را که از دست داده عوضی به دست نیاورده است. و انچه از واجبات را که ترک کرد.قضا یش را بجا نیاورد. که درد مرگ او را فرا گرفت. روزها در حیرت و سرگردانی و شب ها با بیداری و نگرانی می گذراند. "
    از بیانات مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه . یا حق.

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    کدام نظریه میگوید خداوند انسان رو کامل آفریده است؟
    منظورتون نظریه خاصی است یا اینکه دیدگاه دین منظورتون هست؟
    یکی از آیات قرانه که میگه انسانو به بهترین صورت آفریدیم! متاسفانه آیه ی دقیقش یادم نیست!

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,327
    حضور
    28 روز 15 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3965



    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    یکی از آیات قرانه که میگه انسانو به بهترین صورت آفریدیم! متاسفانه آیه ی دقیقش یادم نیست!

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    شاید منظور شما این آیه باشد لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ (1) كه به راستى ما انسان را به نيكوترين ساختار آفريديم.

    خلقت در این آیه تنافی با بحث تکامل ندارد زیرا معنای خلقت آن نیست که به یکباره مخلوق، موجود شود بلکه همچنان که در احادیث بیان شده است، خداوند هر امری را از راه اسباب و عللش به نتیجه می رساند و معمولا اینگونه نیست که به یکباره، تمام مراحلی که باید طی شود را حذف کند و از ابتدا خانه آخر را ایجاد کند. در حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم: ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها - با ابی الله ان یجری الاشیاء الاسباب - فجعل لکل شی ء سببا و لکل سبب شرحا و جعل لکل شرح علما و جعل لکل علم بابا ناطقا (2)
    خداوند امتناع دارد که امور عالم را جاری کند مگر از طریق وسائط و اسبابی. خداوند برای هر چیز سببی و برای هر سبب حکمتی و برای هر حکمتی دانشی و برای هر دانشی دروازه گویایی قرار داده است.
    با توجه به این مطلب، اینچنین نیست که خداوند مانند یک جادوگر، ناگهان موجودی به پیچیدگی انسان را آفریده باشد، بلکه خداوند زمینه و شرایط آن را ایجاد کرده است تا از طریق اسباب و علل مربوط و مورد نیاز، چنین موجودی که دارای احسن تقویم (نیکوترین ساختار) است، پدید بیاید.

    موفق باشید


    1. تین 4
    2. مجمع البحرین ماده سبب، و نیز به عبارت مشابه در : بحارالأنوار، ج2، ص 90 و ج2، ص 168

  17. صلوات ها 3


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۳
    نوشته
    1,168
    حضور
    21 روز 3 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1582



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها

    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    شاید منظور شما این آیه باشد لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ (1) كه به راستى ما انسان را به نيكوترين ساختار آفريديم.

    خلقت در این آیه تنافی با بحث تکامل ندارد زیرا معنای خلقت آن نیست که به یکباره مخلوق، موجود شود بلکه همچنان که در احادیث بیان شده است، خداوند هر امری را از راه اسباب و عللش به نتیجه می رساند و معمولا اینگونه نیست که به یکباره، تمام مراحلی که باید طی شود را حذف کند و از ابتدا خانه آخر را ایجاد کند. در حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم: ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها - با ابی الله ان یجری الاشیاء الاسباب - فجعل لکل شی ء سببا و لکل سبب شرحا و جعل لکل شرح علما و جعل لکل علم بابا ناطقا (2)
    خداوند امتناع دارد که امور عالم را جاری کند مگر از طریق وسائط و اسبابی. خداوند برای هر چیز سببی و برای هر سبب حکمتی و برای هر حکمتی دانشی و برای هر دانشی دروازه گویایی قرار داده است.
    با توجه به این مطلب، اینچنین نیست که خداوند مانند یک جادوگر، ناگهان موجودی به پیچیدگی انسان را آفریده باشد، بلکه خداوند زمینه و شرایط آن را ایجاد کرده است تا از طریق اسباب و علل مربوط و مورد نیاز، چنین موجودی که دارای احسن تقویم (نیکوترین ساختار) است، پدید بیاید.

    موفق باشید


    1. تین 4
    2. مجمع البحرین ماده سبب، و نیز به عبارت مشابه در : بحارالأنوار، ج2، ص 90 و ج2، ص 168
    ممنون از پاسختون!

    آیه ای که مد نظرم بود این بود که فکر کنم برداشتم ازش اشتباه بوده! سوره التغابن آیه 3
    متن عربی آیه : خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَصَوَّرَكُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَكُمْ وَإِلَيْهِ الْمَصِيرُ
    متاسفانه الان از هرکی بپرسی نتیجه ی حرفشون اینه که خدا مثل یه جادوگره!!! اگرم بخوای توضیح بدی که انگ بی اعتقادی میچسبونن!!

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,552
    حضور
    38 روز 3 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4365



    نقل قول نوشته اصلی توسط Masood11 نمایش پست ها
    سلام
    یه سوالی که با خوندن نظرات کارشناسا تو مطالب مشابه ذهنمو درگیر کرد اینه که آیا انسانهای کنونی که ما باشیم، تکامل پیدا کردیم نسبت به آدم و حوا یا نه!؟
    مطلب دیگه ای که ذهنمو درگیر کرده اینه که اگه ما از نژادی جدای از انسانهای نخستین هستیم پس چرا ژن نئاندرتالها در همه مردم(به جز افریقاییا) هست؟ و این استثنا بودن افریقاییا خودش ایجاد شبه میکنه!!
    سلام
    آدم علیه السلام طبق بیان بعضی روایات می تواند یک مخلوق آنی باشد که شباهتهایی با موجودات زمان خود از لحاظ فیزیکی هم داشته است و سپس این تیره با تیره های دیگر اختلاط و گسترش یافته است و چه بسا این تیره در آفریقا بخاطر شرایط خاصش گسترش نیافته است
    اما با توجه به سمبلیک بودن برخی بیانات قرآنی می تواند آدم ع یک فرد ویژه از افراد نوعی گسترش یافته باشد که قابلیت ارتباط با عالم بالا و دریافت وحی را یافته است
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود