صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت حرمت نام بردن حضرت مهدی در عصر غیبت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567

    علت حرمت نام بردن حضرت مهدی در عصر غیبت




    سلام
    موندم اخه یه نفر نمیگه برای چی اسم حضرت رو نباید ببریم؟
    بابا ناسلامتی ما آدمای با عقل و شعوری هستیم
    نوشتن اسم حضرت به صورت "م ح م د" واقعا با صدا زدن اسم اصلی حضرت یا سر هم نوشتن اسم ایشون آخه چه فرقی میکنه!!!
    ویرایش توسط muiacir : ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۶:۴۴

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    نقل قول نوشته اصلی توسط muiacir نمایش پست ها
    نوشتن اسم حضرت به صورت "م ح م د" واقعا با صدا زدن اسم اصلی حضرت یا سر هم نوشتن اسم ایشون آخه چه فرقی میکنه!!!
    دوست گرامی، من در حد پاسخگویی به سوالات شما نیستم ولی این ها از اسرار هست، مثلا چرا قرآن کریم آیه ای داره مثل "یس" ؟

    در ضمن از باب تقیه هم اینگونه بهتره

  4. صلوات


  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط muiacir نمایش پست ها
    سلام
    موندم اخه یه نفر نمیگه برای چی اسم حضرت رو نباید ببریم؟
    بابا ناسلامتی ما آدمای با عقل و شعوری هستیم
    نوشتن اسم حضرت به صورت "م ح م د" واقعا با صدا زدن اسم اصلی حضرت یا سر هم نوشتن اسم ایشون آخه چه فرقی میکنه!!!
    سلام

    هرچند من خودم اعتقادی به این حرفا ندارم

    ولی شاید دلیلش این باشه که ایشون با حضرت محمد اشتباه گرفته نشه
    و نگن امام عصر همون حضرت محمد بوده که ظهور کرده



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  6. صلوات


  7. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    ممکن هست زمانی بوده باشه که خلفای جور مانع از نام بردن حضرت مهدی عج شده و شیعه کشی راه می انداختند و یا دلائلی دیگر. مهمترین علت آن بنظر حقیر تقیه است(حال در چه امری...) الله اعلم

    که پیشتر نوشتم که روایت داریم کسی نام او را نمی برد جز کافر.
    ویرایش توسط سوال : ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ در ساعت ۱۸:۵۷ دلیل: حذف پست نقل قول شده

  8. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    خدا ، صاحب الزمان ، کار های هنری
    نوشته
    271
    حضور
    3 روز 3 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1107



    سلام . عزیزای دل من ، به نظر من این که اسم حضرت برده نشه به حکمت حضرت وابسته است و از اونجایی که حکمت حضرت به حکمت خدا وابسته است ، پس دخالت در آن جایز نیست . باید به اجبار قبول کرد .
    ظهور نزدیک است و کمی صبر پیشه کنیم جوابمون را از خود آقا میگیریم .
    موفق باشید

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    اللهم عجل لولیک الفرج



  9. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط CELLAR نمایش پست ها
    که پیشتر نوشتم که روایت داریم کسی نام او را نمی برد جز کافر.
    کافر که حضرت و نمی شناسه چرا باید نامشو ببره !!!!!!!!!!!!



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  10. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    کافر که حضرت و نمی شناسه چرا باید نامشو ببره !!!!!!!!!!!!
    خواهر گرامی، این مربوط به ادبیات عرب میشه. مثل اینکه بگوییم خدایی نیست جز الله. بدین معنی که هرکه نامش برد کافر است.

  11. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط CELLAR نمایش پست ها
    خواهر گرامی، این مربوط به ادبیات عرب میشه. مثل اینکه بگوییم خدایی نیست جز الله. بدین معنی که هرکه نامش برد کافر است.
    اما این حدیث اصلا عقلانی نیست
    یک مسلمان و مومن فقط بدلیل اینکه نام حضرت و ببره کافر باشه

    البته شاید اینجا منظور از نامش برد چیز دیگه ای باشه



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  12. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    268
    حضور
    4 روز 12 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    549



    یه نکته:

    همواره عقل و وحی در کنار هم همو کامل میکنن. با یکیشون نمیشه بحقیقت دست یافت.

    ضمنا عرض کردم این بخاطر آنست که مردم تقیه کنند و نام نبرند، و اینکه هرکافری بمعنای کافر نجس نیست، کافر درین جا منظور کافر عقیدتی و اخروی هست.

  13. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    429
    حضور
    16 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    703



    سلام به همه ی دوستان عزیز و کارشناس محترم جناب سجاد

    نظر ( شخصی) من این هست که , اصلا نقل این حرفا نیست که نام حضرت رو اگر به زبون بیاریم و بگیم مثلا " امام دوازدهم ما محمد هست" کافر می شیم , بلکه ائمه ع و از همان زمان پیامبر ص , با این حساسیت فوق العاده ای که روی عدم برده شدن اسم قائم ع نشون می دادند , قطعا یک راز بزرگی رو قصد داشتن مخفی نگه دارند.

    این موضوع بین علمای شیعه از قدیم مورد بحث بوده تا الان.
    و صرفا فقط بحث تقیه نیست و(انسان متوجه مبسه و) علمای شیعه نیز عده ای رد کردند این احتمال رو صرفا, و قضیه فرا تر از این صحبت هاست , چرا که از خود زمان پیامبر ص این موضوع وجود داشت و حتی پیامبر ص به یاران خاص و نزدیکشون هم اسم قائم ع رو نمی گفتند حتی در منزل, ( مگر خود اهل بیت ع) و همیشه می گفتند "قائم ع همنام من هست". همچنین امام علی ع , نمی گفتند به کسی.

    و همچنین امام علی ع در حدیثی فرمود : پیامبر ص از من عهد گفته که اسمش رو به کسی نگم.

    نکته ای که پیامبر ص و ائمه ع بیشتر بهش تاکیید داشتند , بردن اسم حضرت به صورت آشکارا در بین مردم است. یعنی بین مردم علنی نکنید اسم قائم رو و نگید.

    پيامبر(ص) مي فرمايد: «لا يسمه باسمه ظاهراً قبل قيامه الا كافر به»
    «در آشكارا اسم او را تا قبل از قيام او، جز كافر به او نمي برد».
    (مستدرك الوسايل، ج12، ص285)
    __________________________________________________ ______________________________
    دقت کنید امام باقر ع می فرمایند :

    امام باقر ع فرمودند:
    «اسم او نبايد برده شود تا اينكه امر (ولایت) او آشكار شود».
    (كافي، ج1، ص525)

    ابو خالد کابلی گوید :
    از امام باقر (ع) سوال کردم که اسم قائم را به من بگویید تا ایشان را به اسمشان بشناسم .
    امام باقر فرمود :
    ای ابا خالد ... از چیزی سوال کردی که حتی اگر فرزندان فاطمه آن را بدانند نسبت به او حریص شده تا وی را تکه تکه کنند .
    ( الغيبة للطوسي : ص 333)

    یعنی نباید اسم قائم رو بدونی , نه اینکه اسم امام دوازدهمت رو ندونی.

    حال دقت کنید امام باقر ع , خودشون آشکارا و صراحتا اما به صورت دو پهلو و شبهه ناک نام قائم رو می برند :

    امام باقر ع فرمودند:
    قائم دو اسم دارد
    , اسمی مخفى و اسمی آشكار، اسم مخفى احمد و اسم آشكار محمد است.
    (كمال الدين وتمام النعمة ج 2 ص 653)

    1- این چه اسم مخفی هست که امام ع بلافاصله آشکارش می کنند ؟
    2- و همچنین چرا اسم قائم صراحتا برده شد ؟

    اینا همش نکته داره...
    __________________________________________________ ______________________________
    و می دونید که پخش کردن احادیث ائمه ع بسیار کار پسندیده ای هست و علاوه بر آن , آنها الگو هستند برای ما.
    پس نقل کردن این حدیث در مثلا نماز جمعه و گفتن نام " محمد " صراحتا در این حدیث , هیچ اشکالی ندارد چرا ؟؟؟؟
    چون باز مشخص نمیشه اسم قائم چی هست و دو اسم مطرح میشه.

    علاوه بر آن "اسم" در زبان عربی به معنای "شخص" نیز به کار می رود.
    یعنی اینطوری هم معنی میشه : قائم دو شخصیت است - احمد و محمد.
    محمد رو ما می شناسیم , اما احمد مخفی هست. ( این احتمال هم میشه داد).

    ابی جعفر (ع) فرمودند: (...مهدی به این خاطر مهدی نامگذاری شده که به امر (ولایت) مخفی هدایت می کند) غیبةالنعمانی:243 .
    امام باقر (ع) فرمود : بدرستی که زمانی که قائم ما قیام کند ، مردم را به امر جدیدی دعوت می کند .(یعنی قبلا مخفی بوده).الغيبة للنعمانی : ص 336امام باقر ع فرمودند:
    «اسم او نبايد برده شود تا اينكه امر (ولایت) او آشكار شود».
    (كافي، ج1، ص525)


    یعنی با آشکار شدن امر ولایت مخفی او , اشکال نداره اسمش رو ببرید اون زمان , و اساسا اون زمان متوجه ی " اسم واقعی قائم " یا " شخص واقعی قائم " می شوید.
    _______________________

    کوتاه کنم...

    ائمه ع نفرمودند در جایی نگید که اسم امام دوازدهم " محمد " هست. ( اتفاقا برعکسش رو دیدم که توی دعایی اسم ائمه ع کاملا به زبان آورده بشه تا دوازدهمی ع ).
    نفرمودند : اسم امام دوازدهم رو به زبون نیارید و در جمع نگید.


    بلکه فرمودند : بردن اسم قائم ع حرام است. ( و احتمالا همه فکر می کردند منظور این هست که اسم امام دوازدهم برده نشه-- که البته غلط هم نیست , اما منظور اصلی به نظر این نیست).

    به نظر منظور این است که هر کس در عموم و بین مردم بانگ زد که : قائم آل محمد ص , اسمش "محمد" هست , این شخص کافر هست.
    اما اگر مثل خود امام باقر ع بگه دو اسم دارد , مخفی و آشکار , احمد و محمد , اشکالی ندارد.

    نه اینکه ما بیایم بنویسیم " م ح م د ", این غلطه.(حتی اگر علامه مجلسی (ره) ( که ندیدم البته, ولی) اینطوری بنویسند), اینکه یعنی به طور خاص بردن اسمش دقیقا , بلکه اصلا نقل این حرفا نیست.

    از نظر بنده , نظر شخصی هست , اسم قائم آل محمد ص تا قبل از قیامش , به طور صد در صدی مشخص نیست.
    حتی اگر فکر کنیم مشخص هست و اسمش " محمد " است , نباید برده بشه , معلوم نیست اسمشون چیه.
    و این راز بزرگی هست که توسط ائمه ع مخفی نگه داشته شد به شدت و به شدت.
    در حدی که اگر گفتیم اسمش " فلان " هست مخصوصا در بین مردم , کافر هستیم.

    مشخص نیست قائم آل محمد ص , اسمش چی هست یا شخصیتش کی هست.

    و از اونجایی که ائمه ع , می دونستند مردم فکر می کنند اسمش : " محمد " هست ( اما ائمه ع می دونند اسمش چی هست و برای بقیه مخفی هست) , گفتند اسمش رو نیارید( بین مردم و توی زبان ها ) تا خودش بیاد قبل از قیامش و اسمش آشکار بشه واسه همه.

    امام رضا ع :
    «كسي اسم او را پس از غيبت او نبرد, تا زماني كه او را ببيند و اسمش آشكار شود و تمام مردم نام او را ببرند».
    (مستدرك، ج12، ص285)

    پس نظر شخصی من :
    قائم ع دو شخصیت مستقل هست.
    احمد ( مخفی) - ایشون مخفی هست و نمی شناسیم. ( اطلاع چندانی از این قائم نداریم).
    محمد ( آشکار) - ایشون رو می شناسیم. ( اطلاع زیادی از این قائم داریم).



    _______________________________________________
    این نظر من و احتمال, کاملا شخصی هست
    (شاید غلط باشه)
    خوشحال می شم اگر کارشناس محترم جناب سجاد یا دیگر عزیزان
    دلیلی واسه رد (100%) این احتمال من داشته باشند و بفرمایند.
    با تشکر


    کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
    این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
    (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
    ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
    (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

  14. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۶/۰۹, ۰۸:۵۷ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود