جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آموزش مهدویت به روش خلاق در مؤسسه مطالعات راهبردی معارف اسلام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    10,199
    حضور
    144 روز 5 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    622
    آپلود
    104
    گالری
    1493
    صلوات
    93054

    آموزش مهدویت به روش خلاق در مؤسسه مطالعات راهبردی معارف اسلام




    آموزش مهدویت به روش خلاق در مؤسسه مطالعات راهبردی معارف اسلام

    مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام ازبرگزاری کارگاه آموزشی نگرشی دیگربه مهدویت به روش آموزش خلاق وفعال دراین مؤسسه خبرداد.

    منبع خبر: www.shabestannews.com


    حجت الاسلام سیدمحمد محسن دعایی، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با اشاره به فعالیت این مؤسسه از سال 86 به منظور طراحی سیستم ها و مدل های عملیاتی اسلامی در فضای رقابت با سایر سیستم های غیر اسلامی گفت: رسالت اصلی مؤسسه بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب ارایه نظریات دینی به صورت عملیاتی در قالب سیستم های قابل رقابت با سیستم های بشری با هدف فعال سازی مدیریت دینی در زندگی جهانی است.

    وی اهداف راهبردی این مؤسسه در بخش مبناسازی را اثبات ظرفیت دین نسبت به مدیریت و برنامه ریزی برای کلیه سیستم های زندگی دانست و اظهار کرد: به منظور اثبات ظرفیت دین، نظریه دینی استراتژیک با عنوان نگرش سیستمی به دین از سوی مؤسسه تولید و منتشر شد.

    حجت الاسلام دعایی در تشریح اهداف فعالیت این مؤسسه در محور تحقیقات بیان کرد: تولید مدل توسعه بر اساس نگرش اسلام و طراحی سیستم های زندگی، بازتولید مبانی درسی حوزه و تولید بسته های آموزشی عمومی به صورت روش آموزشی کارگاهی در زمینه علوم و معارف اسلامی از اهداف محور تحقیقات است.

    وی افزود: در این زمینه تاکنون 9 بسته آموزشی کارگاهی در زمینه علوم و معارف اسلام با عناوین نگرشی دیگر به حج، نگرشی دیگر به حجاب، نگرشی دیگر به مهدویت، نگرشی دیگر به زیارت، نگرشی دیگر به وهابیت، نگرشی دیگر به نماز، نگرشی دیگر به روزه، نگرشی دیگر به قرآن و نگرشی دیگر به وقف تولید شده است که اجرای این کارگاه ها به شیوه آموزش خلاق بازخوردهای مناسب و مطلوبی داشته است.

    مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با اشاره به طراحی کارگاه نگرشی دیگر به مهدویت بر اساس آموزش فعال و تکنیک آموزش خلاق بیان کرد: در این روش آموزشی مخاطب فعال است و فرد باید مطالب را تولید کند و علاوه بر سطح حافظه مخاطب سایر سطوح ادراکی هم به کار گرفته می شود و بر اساس طرح مسئله به نظر می رسد که آن مسئله دست آورد ذهنی خود مخاطب است.

    وی گفت: در این روش دست آوردها به سمت عملیاتی شدن و کاربردی شدن پیش می رود، عناوین اسلامی از لحاظ کلی و مبهم بودن به شفافیت و کاربردی بودن بازتولید می شود و به تولید مفاهیم در قالب یک سیستم عملیاتی مورد نیاز برای ارتقای کیفیت زندگی تبدیل شده است.

    حجت الاسلام دعایی بیان کرد: در کارگاه آموزشی نگرشی دیگر به مهدویت مخاطب شناسی فعالیت علمی انجام می دهد که در هر فعالیت بعد از یک مقدمه با یک سؤال مواجه می شود که با تفکر فردی و بارش فکری به آن پاسخ فردی می دهد و با سایر دوستان کلاس مباحثه می کند و حاصل کارگروهی جمع بندی و سپس جواب صحیح فعالیت برای مطالعه و جمع بندی نهایی به کارگروه های تشکیل شده تقدیم می شود.

    وی ادامه داد: در میان این فعالیت ها بعد از هدف گذاری بحث با عنوان مهدویت کیمیای هستی به نقطه شروع سیستم با عنوان معنای زندگی می رسیم. در ادامه نقطه مرکزی سیستم با عنوان قلب امام بررسی می شود و در مرحله چهارم برنامه حرکت تحت عنوان همراهی با امام به همان شیوه کار می شود و چون هر سیستم دارای نقاطی بحرانی است، در مرحله پنجم خطرها در مسیر کاوش می شود و در فعالیت ششم خروجی سیستم که نقطه مقصد است با عنوان احساس حضور و کارکرد آموزه متعالی مهدویت در زندگی فرد منتظر با عنوان انتظار فعال بررسی می شود.

    مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در مشهد، خیابان شهید بهشتی، بهشتی 29، پلاک 49 واقع شده و علاقه مندان برای ارتباط با این مؤسسه می توانند با شماره تلفن 8462287-0511 تماس بگیرند.

    منبع:سایت حوزه

  2. صلوات


  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود